<<< Vissza | Tovább >>> |
vitarisi | Adatlap | 300003 | 2008. március 11. 11:38 | ||
Igen, ezt kihagytam és fontos, igazad van MrChef! Előzmény: (300002) MrChef 2008. március 11. 11:34 | |||||
MrChef | Adatlap | 300002 | 2008. március 11. 11:34 | ||
Annyit még hozzátennék, hogy (te nyilván tudod, csak a technikával ismerkedőknek mondom) csak legalább félfényes felületen lehet filterezni. | |||||
Lazarus | Adatlap | 300001 | 2008. március 11. 07:46 | ||
Én is beszálnék a kérdezősködésbe :) Koszolás előtt lak? Pl. Olajfesték az alap, rá akril lakk, és újra olajfestékkel a Vitarisi által leírt folyamatok? | |||||
vitarisi | Adatlap | 300000 | 2008. március 10. 22:29 | ||
beta! A filterezés egy olyan eljárás amellyel az adott felület színét variálod meg, ezt úgy értem hogy megtöröd vele a jármű egyhangúságát, vagy kopottas, fakult külsőt adsz egy panelnak. 2 módszer van az elkészítésére: (általában művészolaj festékkel csinálom) pl egy fakult felülethez, kis pöttyoket festek a felületre sárgából, okkerből stb. majd egy higítóba mártott laposecsettel eldolgozom egyenletesen, a másik módszer hogy egy jól felhigított kevrékkel kened át a felületet (ezt akár többször is el lehet végezni, látod hogy mikor jó) de nem úgy mint egy átmosásnál, itt nem az a lényeg hogy a panelosztásokban megüljön a folyadék! Én így ismerem ezt a technikát, persze lehet hogy másképp is működik, javítsatok ki ha rosszat mondtam! | |||||
beta | Adatlap | 299999 | 2008. március 10. 17:43 | ||
Üdv mindenkinek! Valaki el tudná magyarázni (vagy linkelni ahol el van magyarázva) hogy mi az a filterezés és hogyan lehet elkészíteni? Előre is köszönöm! | |||||
MDSca | Adatlap | 299998 | 2008. február 29. 21:04 | ||
ejnye akkor Te olajpasztellt vettél, az nem lesz igazán jó. porpasztellt próbálj, az a nyerő. | |||||
Sziluboy | Adatlap | 299997 | 2008. február 29. 20:14 | ||
Hát, ennek olyan az állaga, mint a zsírkrétának. A papírt szintén eltömíti, nem válik le róla semmi, ha szikével reszelem, akkor meg kis forgácsok válnak le róla. Szóval nem tudom... Pedig vizes pasztell. | |||||
MDSca | Adatlap | 299996 | 2008. február 29. 19:48 | ||
én simán a szikével szoktam reszelni, gyorsan megy. | |||||
Ákos | Adatlap | 299995 | 2008. február 29. 19:34 | ||
Csiszolópapírral. 400-600-as körülivel. | |||||
Sziluboy | Adatlap | 299994 | 2008. február 29. 19:02 | ||
Sziasztok! Lehet hogy amatőr kérdés, de ti mivel/hogyan reszelitek a vizes pasztellkrétát, hogy finom por legyen belőle? Én sima reszelővel próbáltam, és tisztára eltömítette. Ami pedig nagy nehezen levált, az sem lett igazán finom. Egyébként Z63-féle pasztellkréta. | |||||
lacikaa | Adatlap | 299993 | 2008. február 28. 22:48 | ||
Szia! Sikerült, sima vízzel megcsináltam, szépen összeált és rászarádat, KÖSZ mégegyszer!!! | |||||
Bombaszaki | Adatlap | 299992 | 2008. február 28. 18:37 | ||
Hali! Lehet megtapad sima vizzel is én még nem próbáltam,de én faipari fehér enyvvel keverem össze és úgy kenem fel.A ragasztó amikor megszárad átlátszó vagyis szintelen lesz.Igy nem látható csak a felhordott anyag.Én a koszoláshoz MDF port használok vagy földet.Az adatlapomon látható teherautót is MDF porral koszoltam. Bombaszaki | |||||
lacikaa | Adatlap | 299991 | 2008. február 28. 18:01 | ||
Sziasztok! Kérdésem lenne koszolás ügyben. Vettem pasztelkrétát, ami sár szinű, megfelelő lesz számomra. Olvastam, hogy keverjem össze vízzel, és ezt a trutyit kenjem a járműre. Ennyi elég, nem kell belekeverni ragasztót is hogy megáljon a maketten??? | |||||
rico | Adatlap | 299990 | 2008. február 19. 20:11 | ||
Sziasztok4 Hogy lehet kamiont koszolni? Előre is köszi! | |||||
rico | Adatlap | 299989 | 2008. február 19. 20:11 | ||
Sziasztok4 Hogy lehet kamiont koszolni? Előre is köszi! | |||||
Muzzy | Adatlap | 299988 | 2008. február 12. 18:11 | ||
Kferro | Adatlap | 299986 | 2008. február 1. 12:01 | ||
OFF! Georch! Csak gratulálni szeretnék az LSP-s Mig-15-ösödhöz. Nagyon szép munka. Remélem folytatod majd. ON | |||||
georch | Adatlap | 299985 | 2008. február 1. 10:06 | ||
De akkor szerinted milyen egy matt gép, ha ez nem az? Mert minden viszonyítás kérdése!;) | |||||
Kferro | Adatlap | 299984 | 2008. február 1. 09:32 | ||
Én sem látom, hogy az a Messzer fényes lenne. | |||||
Zebi | Adatlap | 299983 | 2008. január 31. 17:29 | ||
Szerintem az a finn messzer eléggé mattnak látszódik, hol látod fényesnek? | |||||
buksi | Adatlap | 299982 | 2008. január 31. 16:48 | ||
helosztok kék mirage 2000-hez kérnék tippet, hogy hol koptassam , koszoljam és mijen modszerekkel érdemes. Elöre is köszi. | |||||
Muzzy | Adatlap | 299981 | 2008. január 30. 18:09 | ||
Meg egy aprosag. rendszeresen olvasom a hyperscale.comot, a forumban van egy finn geprol foto. Nem hiszem, hogy matt lenne... www.messerschmitt109.com/finlande/53.jpg Muzzy Tudom sok kepet lehet talalni, mindket allitas igazolasara, maradjunk annyiban, lehetoleg foto alapjan dolgozzon az illeto... :D | |||||
Timur | Adatlap | 299979 | 2008. január 30. 14:26 | ||
Szia Muzzy! Változatlanul két malomban őrölünk. Engem ugyanis nem érdekel sem a Normandia Nyeman, sem a csillogó szárnyú Mustang, kizárólag a Luftwaffe -s e tárgyban is szóltam hozzá. Láttál a Hyperscale-n egy fényképet egy Bf 109-ről, amit géppel políroznak. A fotó Neked új volt, ez nem baj, de hidd el, téves következtetést vonsz le belőle. Erre írtam, hogy a félinformációk áldozata lettél. Mint ahogy téves a sivatagi körülmények között "nem hiszed, hogy mattak lettek volna"- teória is. Látszik, hogy érdekel a téma, ez dícséretes, de nagyobb hálóval merítve (nem egy-egy fotóból, vagy sztoriból kiindulva) hamarabb jutsz pontos eredményre. Különben nem fogsz tudni mit kezdeni pl.azon színes fotókkal, ahol a háttérben a csillogó szárnyú Thunderbolt áll, elöl pedig egy "döglött matt" G-14). Vagy a tömített szárnyú Mustang helyett egy öt évvel korábbi Emillel (Lützow gépe), ahol nem csak polírozták a gépet, hanem előtte a szerelőnyílásokon túl mindent tömítettek. Ezért hangsúlyozom újra, hogy a Luftwaffe-ban bizonyos gépeket, bizonyos egységeknél, bizonyos időszakokban políroztak. A döntő többséget viszont nem. Üdvözlettel: Timur | |||||
Muzzy | Adatlap | 299978 | 2008. január 30. 12:59 | ||
Kferro! Hyperscale.com a forum rovatban van a plane talking reszben de keresovel is rakereshetsz a forumon belul. Tobbszor elojott ez a kerdes. Muzzy | |||||
Kferro | Adatlap | 299977 | 2008. január 30. 10:11 | ||
"Szinten ismert fenykep a Mustang also szarnyarol amelyen tokeletesen latszik, hogy a panelvonalakat eltomitettek, es csillog az egesz szarny mint a salamon...-e" Hol találom meg ezt a képet? | |||||
Muzzy | Adatlap | 299976 | 2008. január 29. 18:22 | ||
Szia Timur! A Hyperscale.com-on is nem olyan regen feltett Modeldad egy Me-109-esrol fenykepet a forumba, ugyan ezt kerdeztek. A mai gepkocsiknal is hasznalatos polirgeppel poliroztak a gepet. Lehet, hogy ez felinformacio... Ami biztos a Spaga csesztyi Normandia Nyeman-rol szolo visszaemlekezesben van egy erdekes epizod: nem sokkal azutan, hogy kikerult az egyseg a frontra. A francia pilotaknak aerodinamikai oktatast tartott a foldi muszakiak vezetoje.A franciak habitusuknak megfeleloen lazara vettek a dolgot, es nem mentek el az eloadasra, ebbol majdnem gond lett, udvariasan felkertek oket, hogy maskor ne hianyozzanak. a masodik ora utan kijott az egyik francia pilota, es kiadta, hogy polirozzak at a gepet. Miutan kiprobalta, nem hianyzott senki sem tobbet az orarol, es minden gerpet ezek utan poliroztak. Nem tudom de az en smereteim szerint mindent megtettek a pilotak, hogy 5-10 km-er tobbet hozzanak ki a gepekbol. A masik, hogy sivatagi korulmenyek kozott meg a jarmuvek is femsek voltak. pedig lent a foldon jelentosen kisebb sebesseggel haladtak. A fem gepek nem hiszem, hogy mattak lettek volna. Szinten ismert fenykep a Mustang also szarnyarol amelyen tokeletesen latszik, hogy a panelvonalakat eltomitettek, es csillog az egesz szarny mint a salamon...-e Teny, hogy a legcsavaroknal is felmeult, hogy mattitani kene, mert gyakorlatilag az atmerovel megegyezo femfeluletetet adott, es csillogott, de a legcsavarlapatok sem mattak. Muzzy | |||||
hondarider | Adatlap | 299975 | 2008. január 29. 12:30 | ||
Lazarus, őszintén szólva a szines ceruzát nem próbáltam, de megérhet egy próbát.Természetesen, ne a konyhából nyúld le hozzá az uborkareszelőt, hanem 400-as vagy 600-as papíron próbáld meg milyen port kapsz...Vannak úgynevezett aquacolor fajták, azok pasztell árnyalatot adnak. A grafitpanelezéshez egy 2005-ös(ha jól emlékszem) Pro Modellt használhatsz, amelyben egy német fantomot koszolt így a szerző. Ott részletesen leírja a technikáját.Ha úgy látod, elkerülhetetlen a lakkozás, akkor a híg(1/30-as)festék beeresztése a legcélszerűbb... | |||||
kobra | Adatlap | 299974 | 2008. január 29. 11:21 | ||
Élethű sarat hogy tudok egy katyusára csinálni? | |||||
sziklakks | Adatlap | 299973 | 2008. január 29. 00:20 | ||
A színes cerka szerintem nem lesz jó.Ha le is reszeled a szemcsék jobban ragaszkodnak egymáshoz,nem tudsz vele szépen egyenletesen dolgozni.A panelezésnél a grafit cerka akkor jó,ha megtudod úgy húzni a vonalat,hogy teljesen telítsd a vájatot,mert ha csak a külső éleket grafitozod be,olyan hatást érsz el,mintha lekopott volna a festék.Bizonyos szögből fényleni fog így is.Jobban jársz,ha lakkozás után befolyatod inkább.macerásabb,de sokkal jobb.Pasztell krétát papírboltokban is lehet kapni.Legalábbis a mi falunkban:) | |||||
Lazarus | Adatlap | 299972 | 2008. január 28. 23:38 | ||
Köszi Honda! Művészellátó sajna nincs a közelemben :( [Siófok jeeeh] Ha Színes grafitceruza belét reszelem le nem kaphatok hasonló hatást? És a rotring nem fog elütni a matt felülettől? Mert mintha olvastam volna ilyet a fórumon. Szóljatok ha sok kérdést teszek fel :) | |||||
hondarider | Adatlap | 299971 | 2008. január 28. 14:31 | ||
Lazarus, a pasztelkréta nem az.Művészellátó boltokban kapsz ilyet, kétféle van, zsíros és száraz. Az utóbbi használható koszolásra. Ha matt felületen dolgozol, akkor nem kell rögzíteni, megmarad magától, de utána nem fogdosható.Ha lakkal akarod rögzíteni, akkor erősebb (világosabb jelenesetben)fakítás kell, mert a lakk jelentősen tompítja a hatást. Vagy használhatsz pigmenteket, az lakkozás után is közel olyan hatást ad. Azért írtam ezt a módszert, mert látom, nincs retuspisztolyod. A vésett panelvonalak kiemelésére is inkább a grafitot (rootring) ajánlom, a kihegyezett ceruzával egyszerűen kihúzod a vájatokat. Ha félrecsúszik, leradírozod. | |||||
Timur | Adatlap | 299970 | 2008. január 28. 10:16 | ||
Szia Muzzy! Azt hiszem a félinformációk áldozata lettél. A Luftwaffe kötelékében a polírozás a kivétel volt, nem a szabály. Léteztek ugyan egységek, ahol minden (vagy szinte minden) gépet políroztak (pl. JG 50, a JG 300 Mossie-vadász százada, a JG 54 első Dorái, stb., stb.), általánosan tekintve mégsem ez a jellemző. A keleti frontról szinte nem ismerünk gépet, melyet políroztak volna. Afrikából, vagy a Mediterrán térségből sem. A nyugati fronton, és a Reich védelmében is egyre inkább az álcázás vált fontosabbá -a levegőben és a földön egyaránt. (Az egyébként festetlen natúrfém alsó szárnyfelületű gépek -pl. FW 190, Bf 109- belépőélét is ezért festették le, hogy földi álcázásnál még a felkelő nap se árulhassa el őket a becsillanással.) Szóval csak azt mondhatjuk ki, hogy bizonyos gépeket, bizonyos egységeknél, bizonyos időszakokban políroztak. A döntő többséget viszont nem -aeromechanika ide vagy oda. Üdv. | |||||
Lazarus | Adatlap | 299969 | 2008. január 28. 00:01 | ||
Köszönöm mindenki válaszát :) Pasztelkréta = normál iskolákban használt kréta? A pasztelkréta port rögzítsem valamivel? Vagy megmarad magától is? Lak köetelező előtte vagy utána a felületre? Még esetleg arra gondoltam, hogy a panelvonalakba is rakok egy szebb adag port valami 1-2 fokkal sötétebb árnyalatból, mintha megtapadt volna benne. És így a panelvonalak kiemelését is megúsznám :) Koszolasnal figyelj arra, hogy a homokfujo mukodesi elve miatt, a nagy sebessegu legtomeggel erintkezo feluletek baromi gyorsan elvesztettek festekreteguket, mint belepoel, legcsavar toll Na erről kellene nekem egy kép (nem muszály Hurricane, bármilyen II vh.-ús harci gép) Én csak felújított vagy frissen festett gépekről találok képeket. Fekete fehéren meg semmi sem látszik :( Szóljatok ha sok kérdést teszek fel :) | |||||
Ákos | Adatlap | 299968 | 2008. január 27. 23:31 | ||
Szóval az általánosítások helyett egyszerűbb, ha egy (vagy több) konkrét fotó alapján dolgozunk. | |||||
Ákos | Adatlap | 299967 | 2008. január 27. 23:26 | ||
De több ezer fotó van arról is, hogy mattak a gépek. Még 45-ből is. | |||||
sziklakks | Adatlap | 299966 | 2008. január 27. 22:53 | ||
nem hinném,hogy vitatkoztam veled,de ha ez minden vágyad... | |||||
Muzzy | Adatlap | 299965 | 2008. január 27. 22:42 | ||
Szerintem meg az nem igaz, amit te allitasz, ugyanis a legfontosabb a sebesseg volt. Mindent elkovettek azert, hogy 5-10-25 KM/oraval tobbet kicsikarjanak a gepekbol!!! Az angolok is azert altak ra az "S" tipusu festekre, mert zsakmanyolt gepek tesztelese soran jottek ra arra, hogy az 1940-ben hasznalt kretamatt festekkel atfestett gepek 15-25 km/oraval lassabbak voltak CSAK A FESTEK MIATT. Te abban a hiszemben ringathatodd magad, amiben akarod, de az aeromechanika a kedvedert nem fog megvaltozni. Teny, hogy csillogast messzebrol ki lehet szurni, de a pilotak 99%a a sebesseget valasztotta. Egyebkent a lakkozas, matt festek kerdese mar a haboru elott is ismert volt. Csak szemleltetes celjabol egy mossit leapoltak ragasztoval es megszortak a feluletet homokkal. a gep nem tudott felszallni, akkora lett a legellenallasa. A matt festek is azert matt, mert a felulete sokkal szemcsesebb. De ha ha akarod vitatkozhatunk errol, de amit allitasz, az nem fedi a valosagot. Muzzy | |||||
sziklakks | Adatlap | 299964 | 2008. január 27. 22:26 | ||
Ez igaz,de csak addig,amíg rá nem jöttek,hogy sokkal messzebről kiszúrják a gépet,ha fénylik mint salamomtöke.Onnantól gyorsan felhagytak a polírozgatással | |||||
Muzzy | Adatlap | 299963 | 2008. január 27. 22:03 | ||
Igen, de nem sivatagi kornyezetben esetleg kevesbe jon elo. Masik hiba, hogy a repuloket sokan mattra festik. Van fenykep arrol, hogy Me109-est polirgeppel poliroznak at, a Normandie Nyemanrol szolo visszaemlekezes alapjan a szovjetek is poliroztak a gepeiket. Muzzy | |||||
Hondarider | Adatlap | 299962 | 2008. január 27. 20:29 | ||
És természetesen, a porolás aranyszabálya, port és homokot főleg a vízszintes felületre! | |||||
borisz | Adatlap | 299961 | 2008. január 27. 20:13 | ||
Ez minden repülőre érvényes? | |||||
Muzzy | Adatlap | 299960 | 2008. január 27. 19:11 | ||
Koszolasnal figyelj arra, hogy a homokfujo mukodesi elve miatt, a nagy sebessegu legtomeggel erintkezo feluletek baromi gyorsan elvesztettek festekreteguket, mint belepoel, legcsavar toll Muzzy | |||||
Hondarider | Adatlap | 299959 | 2008. január 27. 15:45 | ||
Lazarus, próbálj konkrét képet szerezni az adott gépről.Általában elmondható, hogy a fakulás a legjellemzőbb az intenzív napsütés miatt.Ha ecsettel festesz, akkor ennek a megjelenítésére legcélszerübb a pasztellkréta lereszelt pora.Sivatagi árnyalatot válassz, ami esetleg a sárgánál is világosabb és a kész festésre fültisztító pálcával vidd fel felhőszerűen a panelek közepére. A koromfoltokat ugyanezzel a módszerrel tudod megjeleníteni, különböző grafitceruzát (annak belét lereszelve) használva. Az éleket is ezzel tudod koptatni. | |||||
buksi | Adatlap | 299958 | 2008. január 27. 12:34 | ||
helosztok. Átlátszo kabin tetöre ráfolyt véletlenül a festék, hogyan tudnám ugy eltávolitani, hogy nem homályosodik el a kabin tetö? előre is köszi. | |||||
Lazarus | Adatlap | 299957 | 2008. január 27. 11:57 | ||
A II. világháborús Afrikában szolgált repülőkre milyen koszolódások voltak jellenzőek? És hogy lehet ezeket szépen megoldani? Az alany egy Hurricane lenne. ÉS ezt a festést akarom leutánozni: www.warbirddepot.com/aircraft_fighters_mkIV-vwc.asp Gondolom egy parkoló gépet belep a homok vagy legalábbis látszik rajta hogy nem hangárban tárolták, láttam olyan képet aminél a gépágyúk mögött a szárnyom koromfoltok voltak, de nem tudom hogy kellene ezeket megvalósítani. Jah és megjegyzés képpen, ecsettel dolgozok, nincs pisztolyom :) Előre is THX! | |||||
xcraft | Adatlap | 299956 | 2008. január 26. 22:00 | ||
Hello! images.google.hu/imgres Talán a legjellemzőbb a hajtóműkiömlőtől a szárnycsonk felső felülete felé haladó kormozódás, ez néhány gépen egészen fekete, másokon észre sem vehető, az ápolás függvényében. Szórópisztollyal a gunze korom színe, ha minden igaz soot. Ecsettel pasztelporral is működik. | |||||
buksi | Adatlap | 299955 | 2008. január 25. 15:09 | ||
szewasztok Azt szeretném kérdezni hogyan és hogy holérdemes koptatni és kormositani egy mi-24 es helikoptert? elöre is köszi. | |||||
vitarisi | Adatlap | 299954 | 2008. január 24. 13:00 | ||
Úgy legyen, majd tegyél fel képeket! Jó munkát! | |||||
lacikaa | Adatlap | 299953 | 2008. január 24. 12:51 | ||
Szia vitarsi! Húú, nagyon köszönöm ezt a sok informaciót, tanácsot. Igyekszem széppé tenni a makettemet. Örülök hogy egy ilyen jó társaság van itt a MAKETTINFO-n, és mindenki segít amiben tud a másiknak. Én Januárban kezdtem ezt a Hobbit, és nagyon élvezem... egy dioráma az elképzelésem. Majd ha kész vannak a makettek, emberek akkor kérek majd tanécsokat... Üdv! Laci Kecskemét | |||||
vitarisi | Adatlap | 299952 | 2008. január 24. 11:08 | ||
Na, akkor most leírom hogy én hogyan csinálom: 1. koptatás: Ezt az alapszíntől függően egy sötét barna, vagy fekete színnel végzem. Fogok egy nagyon vékony ecsetet és ahogy már írtam, érthető helyekre (ahol tényleg kopik a jármű) kopásokat húzok egymástól független formában (érdemes a kopások formályát ajtókon megfigyelni, vagy valahol az életben, sokat segít!). Ha nagyon lekopott részt akarsz ábrázolni, bevetheted a fémszínt is, de ez inkább repülőkre jellemző (szerintem, persze lekophat teljesen például egy kilincs, vagy vmi hasonló...) 2. Karcolások: Ezeket gallyak vagy fák nekidörzsölődése okozza egy járművön (vagy bármi más). Én úgy szoktam őket elkészíteni, hogy a már filterezett, átmosott, viszonylag kopott járműre megintcsak vékony ecsettel az alapszín tiszta színével húzok karcokat elszórva a járművön (másik megoldás hogy megkapargatod szikével azt a részt ahol karcot akarsz). Még készítheted a karcolásokat szárazecsetelős módszerrel is. (itt jegyzem meg hogy a koptatást is lehet úgy...) 3. Rozsda: Hát nekem sok kísérletezgetés után a Mig Productions pigmentje vált be (Standard Rust). Tudom ezt nehéz beszerezni, nekem is külföldről van, de szerintem sokkal jobb anyag mint a pasztellkréta (elvégre ezt kimondottan makettekhez találták ki). Szóval hasonló az anyag mint a már lereszelt pasztell kréta, így csinálhatod azzal, de ha esetleg kezedbe kerül egy ilyen pigment, érdemes kipróbálni, szerintem nagyon jó. Tehát, attól függően mennyire lerobbant járművet akarsz készíteni, attól függően rozsdásítsd a járműved (feltételezhető hogy egy nagyon rozsdás teherautó sokat állhatott kint esőben, hóban, fagyban, vagy magára hagyták az udvaron rohadni...). Pasztellkrétából keverj ki egy világosabb és egy sötétebb rozsda színt, vagy használd a Humbrol rozsda színét (bocs a pontos számát most nem tudom...). Húzz a kívánt helyre egy kisebb csíkot, majd higítót csöppentsd rá, így az egy kicsit lefolyik, és megkapod azt a tipikus rozsdásodást, ami megfigyelhető oly sok helyen. Általában a jármű széleit érdemes rozsdásítani, először ott jelenik meg a rozsda...Egy fontos dolog még, hogy a már előbb említett kopásokat, később "berozsdásíthatod", ez is még élethűbbé teszi a makettet. Hát azt hiszem kb ennyi, persze bármi mást próbálj ki nyugodtan, ezek csak az általam használt módszerek (pl.: Sokan fekete művészolajra esküsznek a koptatásnál, én nekem nem vált be; a koptatásnál sokan fényes festéket használnak, én általában mattot szoktam, de próbáld ki bátran!) |
<<< Vissza | Tovább >>> |