/ Fórumok /

koszolás

pasztelkrétával történő koszolás iránt kérnék segítséget.
Köszönettel: armis
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
Sennás 649808 2018. október 10. 12:37
Válasz erre
Megmondom őszintén nem is néztem ,màs témában keresgéltem(мтп-3) úgy akadtam rá. Tényleg jól néznek ki azért is megtettem el őket.
truth 649796 2018. október 10. 09:26
Válasz erre
Ezek gyönyörüek! Lehet tudni hogy hol vannak helyileg?
Sennás 649789 2018. október 9. 21:49
Válasz erre
20341032286_5dd3a09d1c_b
20341032286_5dd3a09d...
2
2
3
3
1(1)
1(1

Na Urak ennél szebbet jobbat kívánni se lehet:) Igaz ez már nem is csak koszolás.
Gabusch 649788 2018. október 9. 21:33
Válasz erre
Ha nem akarod megfújni valami széthígított "porszínű" festékkel, akkor a mozdonyos eljárás működhet. Az elég megbocsátó, amíg nem lakkozod, jó esetben le is lehet teljesen mosni.
laja 649776 2018. október 9. 16:47
Válasz erre
Igazság szerint mindenből egy pici lenne megfelelő:-) De mondjuk egy kis sárral és némi porral is megelégednék kezdetben. Az ominózus videóban nagyon tetszik amit az olajfesték pöttyökkel csinál. Az eddigi okítások és videók alapján kezdek képben lenni a technikákkal. Kivéve a nagy felületen megjelenített port "az út porát"
laja 649775 2018. október 9. 16:40
Válasz erre
Köszi megnézem a mozdonyos videót is. Én is csak a magam örömére építem a maketteket, mert gyűjtő vagyok. Főleg a KGST járműveit 1:43és 1:35-ben, építettem néhány (legendás) orosz harckocsit is 1:72-ben. Most éppen néhány 1:43 modell átalakítása előtt is állok, de nehezen készülnek el a matricák. Ezenfelül van egy adag H0- vasútmodellem is és egy szatyor sín amire egyáltalán nincs időm.(Csak megvenni tudtam:-) Szóval a modellezés terén több lábon állok. Szórópisztollyal nem merném a port fújni félek hogy elcseszem az egészet. De igazad van neki kell ugrani és ki kell próbálni a különböző technikákat.
truth 649773 2018. október 9. 16:13
Válasz erre
Laja, a fö kérdés az, hogy milyen típusú koszt akarsz megjeleníteni. Más a technika (legalábbis ahogyan én csinálom) a saras megfolyásra, a rozsdára, a kopásra, az út porára vagy akár az olaj- és koromszennyezödésre.

Ami az eredeti képen van (a teherautó kerekei) azt szerintem a megfelelö színválasztással, jól felhigított enamellel is be lehet mosni. Arra még mindig szórhatsz port hogy többdimenziós legyen a mocskod :)
Gabusch 649772 2018. október 9. 16:10
Válasz erre
Van egy videó a Humbrolok között, amin egy mozdonyt koszol. Az az eljárás szerintem működhet teherautóra. Arra felületre szárazon is megtapad a por, ezért úgy hordja fel, néhány megfolyást imitál a homogén felületen vízzel, majd lakkal zárja a felületet.
Gabusch 649755 2018. október 9. 00:11
Válasz erre
Sajnos, a videódhoz hozzáértés híján nem tudok hozzászólni.

Az általam linkeltben a platón azt akarná bemutatni, hogy a katonák által felhordott kosz (homok) hogyan áll meg a bordák között. Amúgy ez a videó a technikákat hivatott bemutatni, azaz, hogy az egyes eljárások hogyan működnek. Simán benne van a pakliban, hogy a platós verzió nagy, függőleges részeken kielégítő eredményt mutat adott gyakorlat esetében - ahogy az ellenkezője is.

A magam részéről én egy 1:16-os PzIV-en imitáltam port egyszerűen úgy, hogy megfújtam finoman a szórópisztolyból. A tulajnak tetszett. Versenyképesnek persze nem mondanám, de azt a szintet én soha nem fogom elérni, mivel a makettezés mellett kb. 18,5 más hobbim is van utazástól, a gitározáson át, egésezn az olvasásig (plusz a netezés, ami eszelős időmet veszi el). Éppen ezért én sok dolgot csinálok, de viszonylag alapszinten.

Sajnos én az elmúlt években leginkább az "orális makettezés" szintjén állok, azaz főleg beszélek róla. Technikailag olyan 30 éves lemaradásom lehet, minthogy kizárólag magamnak építek, a saját örömömre. Ha másnak nem tetszik, az az ő baja. Ha már nekem sem, az kicsit problematikusabb. ;)
Amúgy leginkább a tengeralattjárók érdekeltek, de mostanság áttértem a Star Trek vonalra (ott is az világítás programozása érdekel inkább, nem a műanyag), harcjárművek kevésbé (kivéve Algériai háború ~= II. VH-s amcsi technológia+Panhard EBR, AMX 13), repülők már egyáltalán nem (kivéve I. VH, meg van egy IL-62M-em, azt még egyszer biztosan megcsinálom).

Én amúgy azt tenném, hogy a rendelkezésre álló és általam értelmezni képes (amit linkeltél, az nekem pl. kevésbé tűnik annak) videók alapján kísérletezgetnék.
laja 649753 2018. október 8. 23:18
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a tartalmas hozzászólásodat. Ismerem ezt a videót többször láttam már de nekem nem tetszik amit a platóval csinál nem értem mit akar vele imitálni. Kopást vagy homokot? Nem értem hogy a sötétzöld felületen miért jó a sárga pigment. Lehet hogy nem nagy a képzelő erőm de nekem nem áll össze a kép. Később amit a lakkal kevert pigmenttel csinál az rendben van. De az egy nagyobb felületen hogy nézne ki? Ott jól mutat a padló lemezen de máshol? Pl egy plató oldalán más színnel is jól mutatna? Az pedig nagyon igaz hogy ki kell próbálnom. Van is egy Humvee amin próbálkozhatok. https://youtu.be/UWB_vmIu2nA Erről a videóról tudnál valamit írni? Itt nem beszél semmit a fickó de ez a teherautó nagyon jó lett. Mellesleg van egy ilyen Kamazom és én is így szeretném megcsinálni.
Köszi
Laja
Gabusch 649747 2018. október 8. 22:06
Válasz erre
Itt egy angol nyelvű videó a Humbrol pigmentekhez. Tudom, hogy ez Neked probléma az angol nyelv miatt, de annyira baromi egyszerű, hogy szerintem tökéletesen meg fogod érteni. Szerintem bármilyen pigmenttel működne a rögzítés, nem kell a Humbrolhoz ragaszkodni. A DecalFix esetében talán lehet lényeges, mivel az vízzel utólag is hígítható szerinte, a többi meg nem biztos.

Amit csinál.
2:30 körül kezdődnek az érdekesebb részek. Először a megfelelő színt kikeveri vízzel (az van a pohárban).
2:55 körül ad hozzá pár csepp DecalFixet, amivel teljesen bekeni a platót.
4:05-nél azt látod, hogy ez teljesen fixen fogja a pigmenteket.
4:25-től vízzel mosogatja át, ezzel gyakorlatilag azt mutatja meg, hogy ezzel az eljárással hogyan lehet egy esetleg rontott felületet helyrehozni.
5:15-től azt látod, hogyan lehet több színű felületet csinálni.
5:36-nál egy vizes fülpálcikával leszedi a felesleget a bordák éléről, mert a kosz
leginkább a mélyedésekben marad meg.

Ezután jön a matt lakk/hígító rész (ez is lehet bármilyen márka nézetem szerint).

6:45-től matt lakkal kever egy színt.
7:00-tól elkezdi hígítani különböző szinteken, amiket más és más helyre használ.
Először egy wash-szerű valamit ad neki, valószínűleg azért, amit
7:40 körül mond, hogy ezzel a megoldással több ideje van dolgozni, mint a decalfixes verzióval.
De! Ezzel a megoldással nem lehet javítani, így célszerű több, vékony rétegben felépíteni a kívánt hatást, amit több, eltérő színű réteg felhordásával lehet elérni (8:20-nál látni).

Úgy gondolom, ez nagyjából az összes kérdésedet megválaszolja (beleértve az ecset kérdését is), csak ki kell próbálnod valamin - egy régi, "tökéletlen" makett tökéletes a célra -, hogy a saját eszközeiddel a kívánt hatást hogyan tudod elérni.

www.youtube.com/watch
laja 649725 2018. október 8. 18:22
Válasz erre
novarock 649724 2018. október 8. 18:09
Válasz erre
Szia!
Itt találsz magyar nyelvű anyagot.
Remélem tudod használni.

djminiature.cafeblog.hu/

Üdv,
Laci
laja 649719 2018. október 8. 17:07
Válasz erre
Mekkora ecsetet használsz a műveletekhez? Minden négyzet millimétert be kell alkoholouzni vagy fixálózni? vagy csak ott ahol vastagabb a pigment?
truth 649718 2018. október 8. 16:56
Válasz erre
Sokféle trükk van. Ha vékony helyre akarsz port érdemes körbemaszkolni. Száraz felületre rá a por, alkohol rá, majd a száradó alkoholba lehet szórni még port, akkor rétegben tapad meg. Ha nem elég meg lehet ismételni.

Én úgy szóltam fixálni hogy ecsetről folyatom be óvatosan, hogy ne mossam szét a port. Az alkohol szépen befut a porozott felületre és teszi a dolgát. Szerintem ez gyári fixálóval is ugyanez a művelet.
laja 649716 2018. október 8. 16:32
Válasz erre
Szóval azt már tudom hogy a festékem megfelelő a koszoláshoz nem kell előtte lakkozni. Ez is valami eddig ezt sem tudtam. De azt nem értem hogy mint ahogy a képen is látszik az hogy például az ajtó alatt vagy a plató oldalán vagy a kerekeken is egyöntetű rétegben fedi a por a modellt azt hogy a túróba folyassam be alkohollal? Illetve a pigment fixáló is így működik? Azt hiszem igen de akkor az egész modellt csöpögtessem telibe? Vagy mi?:-) Én azt gondolom hogy ez akkor működhet ha foltokat akarok csinálni vagy pl a felnik belsejére akarok vastag porréteget képezni. Vagy nem?:-) Jeleztem hogy mindent magyarázni kell mint a hülyegyereknek:-)
truth 649713 2018. október 8. 16:04
Válasz erre
Arra nyugodtan porozhatsz lakkozás nélkül és mehet rá az alkohol is, azt nem fogja megkezdeni.
laja 649712 2018. október 8. 15:57
Válasz erre
truth 649710 2018. október 8. 15:37
Válasz erre
Bocs, úgy értettem az akril festést szedi fel az alkohol...
truth 649709 2018. október 8. 15:37
Válasz erre
Egyébként alap lakkozás nélkül is jól tudsz porozni meg fixálni, de ha enamel a festés az alkohol tutira felszedi.
truth 649708 2018. október 8. 15:36
Válasz erre
Nekem az alapfestés (alap+álca) mindig le van fújva lakkal (enamel lakkot használok azt nem bontja meg az etanol) az effektek elött. Az effektek és egyéb hatások nagy részét festékkel oldom meg és a legvégén jön csak a porozás.

A legeslegvégén amikor minden fent van megint lakkozok (ismét enamellel) hogy az effekteket lezárjam és ne sérüljön a makett. Ezt nem biztos hogy kell, én így szoktam :)

Mondom én totál amatör vagyok, nem biztos hogy ez a profi módszer, de nekem eddig bevált :)
laja 649703 2018. október 8. 14:39
Válasz erre
Király! Éppen most rendeltem pigmentfixálót:-) De nem szeretnék reszelgetni meg kapargatni. Mert vannak pigmentjeim. Sokkal jobban érdekel például az hogy milyennek kell lennie az alapnak. Legyen a munkadarab lefújva lakkal a koszolás előtt? Vagy csak utána kell? Vagy előtte is és utána is?
truth 649701 2018. október 8. 13:30
Válasz erre
Ha megszárad az alkohol a por fentmarad olyannyira, hogy pisztollyal is lehet fújni és nem jön le (hogy kémiailag mi történik azt nem tudom).
laja 649700 2018. október 8. 13:06
Válasz erre
Az alkohol megköti a krétaport?
truth 649697 2018. október 8. 12:30
Válasz erre
Hangsúlyozom én nem vagyok profi, de elöszeretettel alkalmazok koszolást, szóval esetleg tudok segíteni. Többféle technika is a rendelkezésedre áll, ha festékkel akarsz koszolni, akkor érdemes lenne tudni hogy milyen festékekkel dolgozol.

A pasztellkréta porozásos technika viszonylag egyszerü. Bármelyik írószerboltban keresel olyan színü pasztellkrétákat (nem zsír és nem olajalapú) amivel koszolni szeretnél (a teherautó kerekét nézve kb. nagyon világosbarna vagy drapp esetleg piszkosszürke). Aztán egy szikével vagy egy késsel lereszelsz papírlapra egy kisebb kupacot, majd csontszáraz ecsettel felviszed a felületre és kicsit beledörgölöd. Amikor eléred a várt hatást, gyógyszertári alkoholt óvatosan (én pl. egy másik tiszta ecsettel szoktam) a por felületére folyatva fixálod, így a krétapor a száradás után is fent marad. Szerintem ez a legjobb módszer bárhonnan beszerezhetö anyagokból de majd a tapasztaltabbak mondanak jobbat :)
laja 649696 2018. október 8. 12:22
Válasz erre
Koszos Kraz
Koszos Kraz

Sziasztok!
Én szovjet teherautók építésével foglalkozom, és az elkészült darabokba szeretnék egy kis életet lehelni, koszolással koptatással esetleg panelkiemeléssel. Nem leharcolt rozsdaboglyákat és nem is a szibériai tavaszi erdei utakon közlekedő sárgombócokat szeretnék, hanem csak olyan hatást mint ami volt már használva ami járt már terepen kb mint ami a képen látható. Ehhez keresek valakit aki leírná nekem ezeket a koszolási folyamatokat sorban részletesen és érthetően a használandó anyagok nevével mint egy abszolút laikusnak. Olvastam az itteni hozzászólásokat is de az olyanokkal hogy "durvább pigment" és "pasztellkréta por" nem tudok mit kezdeni a linkelt és ajánlott Youtube videók sem nyújtanak nagy segítséget mert egy részük valóban jó de vagy angol vagy orosz nyelvű. A segítséget előre is köszönöm. Emailben talán közvetlenebb lenne a felmerülő kérdések miatt de itt is szívesen olvasom az (okítást) :-)
vereslajos.fmt@freemail.hu
Laja
tégé 634103 2017. október 25. 15:54
Válasz erre
Ez itt nem a reklám helye: makettshop.
Sjoca69 634077 2017. október 24. 22:21
Válasz erre
Igen vannak videók, most a magyar nyelvűeket hagyjuk, mert vagy katasztrófa amit bemutatnak, vagy semmi logikai sorrend nincs a folyamatok között. Én egy normálisát nem találtam. Van egy aki valami konténereket fest és majd ígéri a folytatást, koszolás koptatás, de valahogy megfeletkezett róla. :-) Na mindegy teljesen nem vagyok outsider, majd boldogulok valahogy, de biztos nem a 2400 forintos Wheatering magazinnal. Viszont ha tudnátok ajánlani olyan üzletet, ahol látom is, hogy mit veszek mert ezek a webshopok nem igazán írnak semmit a termékekről. Ott van, vedd meg, de hogy az mire való, hogy jobb használni, milyen bázisú, azt találja ki a vásárló. Szóval keresnék olyan üzletet, ahol kaphatóak, mondjuk AK wheatering cuccok és láthatom is , mit veszek meg.
Safranek 633857 2017. október 19. 09:49
Válasz erre
Sőt a kezdetek kezdetén: vízfestéket használtunk :)
Oh, azok a boldog idők
Freddy 633856 2017. október 19. 09:36
Válasz erre
Ritkábban használt színeknél ezt érdemes megpróbálni, de én úgy döntöttem, hogy ezen nem spórolok, krétát reszelni elég mocskos meló.
tripla3 633853 2017. október 18. 23:16
Válasz erre
Sziasztok!

Saját tapasztalatom osztanám meg a koszolásról,vagy divatos nevén a weatheringről.
Anno a 2000es évek elején vettem a művészkrétákat,kisebb,nagyobb dobozokban,színösszeállitásokban.
Ha a krétát apró szemcsésre ledarálod,összetöröd egy mozsárban és azt finoman,de tényleg nagyon ésszel viszed fel a felületre,akkor hasonló eredményt érsz el vele,mint a több ezer forintért megvásárolt cuccokkal. És ezt a port is lehet egy előre vizbemártott ecsettel felvinni.
Krisz76 633834 2017. október 18. 15:03
Válasz erre
Szia!
A neten találsz videókat a weatheringről, meg ajánlom a Weathering magazint a figyelmedbe, amely magyar nyelvű. Egyébként sok cég gyárt ilyen festékeket. Én jelenleg az AK-interactive termékeit használom teljes megelégedéssel.
Sjoca69 633829 2017. október 18. 14:18
Válasz erre
diecast-maz-mas-minski-avtomobilny-sawod-maz-503a-nash-avtoprom
diecast-maz-mas-...
photo_7_1491806458
photo_7_1491806458
photo_2_1434440317
photo_2_1434440317

Szép napot, sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek, profi makettkészítőktöl. Nem nagyon találtam olyan leírást, ahol arról írnának, hogy egy már gyárilag lefestett modellt hogyan tudnék kopottá, koszossá varázsolni profi módon. 1:43-as teherautó modelleket gyűjtök, amik ugye már gyárilag festve vannak , ezeket szeretném kicsit feljavítani, koszossá, kopottá varázsolni. Az is érdekelne, hogy milyen festékeket ajánlotok ehhez a munkához! A segítségeteket előre is köszönöm.
Pár fotó, hogy miből, mit szeretnék elérni.
Matenius 528784 2013. március 18. 19:17
Válasz erre
Bocs csak gyors telefonnal megcsináltam a képeket majd később géppel lefényképezem és azt rakom fel
Luthor 528730 2013. március 18. 10:08
Válasz erre
Vékony, homogén porréteget felfújhatod festékkel is. Ha nem 3D-s koszt akarsz (vastag sárréteg pl.), akkor a matt felületre felvitt pasztellpor eleve szépen elszínezi az alapfestést - persze a kellő "bedörzsölés" után. A felesleget úgyis lefújod, jöhet a lakk.
Ha a sarkokban, itt-ott összegyűlt koszt, homokot, ilyesmit akarsz "rögzíteni", ajánlott pl. a Humbrol Decal-fix, vagy az alapozóval ellentétes bázisú lakk. Ebbe kevered a port és a kapott trutymót ecsettel felhordod. A teljes száradás (kötés, beállás) előtt a saját higítójával tovább lehet finomítani az elrendezést, az átmenetet, stb. Utána az alapozóval megegyező bázisú lakkal fixálod végleg.
(Tele a Youtube weathering videókkal)
mrkkira 528711 2013. március 17. 21:51
Válasz erre
Sziasztok!
Koszoláskor a pasztelkréta por felvitele előtt a felületet be kell ragasztani valamivel?Mert ha felvittem a port és utána lakkot fújok rá,akkor a porréteg eltűnik(mert lefújta a lakk).
Ezért jutott eszembe ,hogy a felületet be kellene kenni ragasztóval.
Az is eszembe ötlött,hogy a festék meg nem száradása előtt szórom a port a felületre,ezáltal rajta marad a felületen.
Üdv.:
Ede
gaben21 528677 2013. március 17. 19:09
Válasz erre
Helló.McFrostnak igaza van. A képek minőségéből semmi nem látszik így korrekt segítő kritikát segítséget nem tudunk adni.
McFrost 528676 2013. március 17. 19:07
Válasz erre
Szerinted ezekből a képekből mi látszódik?
Matenius 528671 2013. március 17. 18:35
Válasz erre
Fénykép0562E001

Panther
Fénykép0562E001
Fénykép0572E001

Sd.Kfz 251/9 Ausf C.
Fénykép0572E001
Fénykép0577E001

Tiger II
Fénykép0577E001

Sziasztok!

Ezeket pasztellel koszoltam majd festékkel és az éleken grafittal koptattam. Most csináltam először, nincs sok tapasztalatom, ezért kiváncsi lennék a véleményetekre

Előre is köszönöm a véleményeket: Matenius
glights 526717 2013. február 24. 19:52
Válasz erre
G4beM 526715 2013. február 24. 19:39
Válasz erre
A lényeg, hogy lehetőleg rövidebb szőrű ecsettel csináld. Belemártod a festékbe, majd egy papírtörlővel szinte teljesen letörlöd róla. Akkor jó, ha már csak alig látszik a fehér papírtörlőn és az ecseten, hogy van benne festék. (nem árt kipróbálni egy roncson vagy valamin, hogy kell e még) Ekkor fogod az ecsetet, és a kívánt helyeken elkezded egyenletes mozdulatokkal "simogatni" a felületet. Főleg a kiálló részeken fogod látni az eredményt. Egyenes felületeken is működik, csak többször kell végigmenni rajta.
glights 526664 2013. február 24. 16:05
Válasz erre
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mi is pontosan a száraz ecset technika lényege, és hogyan kell végezni? Köszi!
Sadamitsu 521820 2013. január 13. 16:43
Válasz erre
Köszönöm, csak azért gondoltam, hogy megkérdezem, mert volt, ahol azt írták, feloldja az alsóbb rétegeket. Gondolom ha az említett összetevőket tartalmazza. Azonban ha ez áll a címkén: Nafta (ásványolaj) - hidrogénezett - és butanol, az valószínűleg nem szedi fel olyan könnyen a lakkot, jól sejtem?
silent8 521818 2013. január 13. 16:32
Válasz erre
Ja és szerintem kevés időt hagysz, hogy száradjon. Hagyd több ideig száradni, és utána töröld vissza a fölösleget. Biztos menni fog.

Üdv
silent8 521817 2013. január 13. 16:30
Válasz erre
Szia!

Javaslom ezt nézd meg, a használatával kapcsolatban.

www.youtube.com/watch

Üdv
gaborka 521816 2013. január 13. 16:18
Válasz erre
A white spirit nagy tisztaságú lakkbenzin, tesztbenzin néven is fut. Művészellátóban kapható kifejezett white spirit, de makettezési célra kiválóan megfelel magas lakkbenzintartalmú lakkbenzin-hígító (arra kell figyelni, hogy ne legyen benne xilol ill. MEK nevű összetevő, nézd meg a címkét).

c[ ]
atu71 521815 2013. január 13. 16:14
Válasz erre
Hali!
White Spirit = olajfestek higito es lemoso.
Sadamitsu 521807 2013. január 13. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!

Volna egy olyan problémám, hogy az "Advanced Techniques: Painting and Weathering Military Vehicles" köteteit tanulmányozva gondoltam megpróbálom az átmosást megcsinálni, ott "white spirit"-et használnak hozzá. Tudtommal mi ezt lakkbenzinnek hívjuk. Ez mennyiben felel meg a valóságnak?
Varjúbácsi 519321 2012. december 21. 12:49
Válasz erre
Nem ecset, hanem fültisztító pálcika!
dioevil 519307 2012. december 21. 11:03
Válasz erre
Hello
A problémám: befolyatom MIG productions gyártmányú panelkiemelő-átfolyató folyadékkal a panelvonalakat, viszont amikor megpróbálom száradás után kicsit visszamosni higítós ecsettel a területet amelyre esetleg felesleg ment, akkor mindig kijön majdnem az összes panelkiemelő folyadék is, és a vége mindig az, hogy csak egy elmosódott koszos felületet kapok.
Tud valaki segíteni valami trükkel hogy ezt hogy lehet elkerülni?
Köszi
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.