/ Fórumok /

Autók, és más puhatestű járművek

Veterán autók és más érdekességek az utakról
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.
tomassonic 342063 2010. január 14. 11:28
Válasz erre
Sziasztok!

A Tamiya maratása felhasználható a Revell Porsche 962C kitjéhez? Vagy eltérések lehetnek?

Üdv:

Tamás
G-funk 342062 2010. január 13. 23:13
Válasz erre
Csak röviden, nem sokáig offolva :)
legyen minden fordítva. hobbi összevont és mester autó/motor/kamion stb.
szerintem meg lehet oldani hogy ugyanannyi kategória legyen a végén vagy max 1-2 vel több. viszont ha fix helyezések lennének 1-3 vagy 1-6 és nem lehetne akárhány érem az szerintem megtakarítás lenne.
Sztanyi 342057 2010. január 13. 18:15
Válasz erre
Szia Berci!

Nem konkrétan neked szólt!
Ezt mi már megbeszéltük telefonon!

Én azt szerettem volna csak megtudni,hogy bevált-e a sok kategóriás rendszer?Érdemes volt-e így megoldani?Jászberényre vonatkoztatva,helyes-e az amit Gergővel peccegettünk?

Az,hogy megnyugodtam az arra utalt,hogy annak ellenére,hogy 6-7 kategória volt az az én számomra semmit sem jelentett volna!
Ez az ami elszomorít,de ezt kifejtettem neked a beszélgetésünkben!

De tényleg hagyjuk ezt,amíg a rendszer nem változik,addig felesleges rá bármit is szentelni!
Gabi 342056 2010. január 13. 17:52
Válasz erre
Sziasztok!
Két dolog. Az egyik, hogy várhatóan jövő vasárnap ülünk össze és fixáljuk a kategóriákat, szabályzatot és utána kerül fel az oldalra. Ettöl függetlenűl akinek van ötlete, kérdése, mondanivalója az nyugodtan tegye meg, de inkább nekem küldje el mélben, vagy hívjon fel, ne offoljuk szét teljesen a topikot. Ami olyan téma, az úgyis felkerül ide is.
A másik a megbontás a haladóban amit Gergő, és Sztanyi is írt. Valóban az lenne a legideálisabb, viszont van egy komoly probléma azon kívűl, hogy több díj kellene, ami több pénz. Mégpedig, hogy ennyi kategóriára, minimum 6 fő, de inkább 8-9 kellene zsűrizni, aki nem indulhat ez miatt sok kategóriában. Egyrészt szinte lehetetlen lenne ennyi zsűritagot összeszedni polgáriban, másrészt, ezzel magát a kategóriát is bénítanánk, mert kevesebb nívós munka indulna. Valahol ez is egy 22-es csapdája, a lényeg az, hogy megtaláljunk egy egészséges egyensúlyt.
Köszönöm mindenkienk az ötleteket, hozzászólésokat, és ha bármi van, akkor emailben nyugodtan jelezzétek.
Gabi
matton 342055 2010. január 13. 16:25
Válasz erre
+ mi nem neveztünk a saját versenyünkön csak a vitrinbe kiállítottuk a munkáinkat (ha nem is sokat de javít az arányon)
Ete 342054 2010. január 13. 16:06
Válasz erre
Szia jabel! Bescannelve jó lehet?
Bebá 342053 2010. január 13. 13:25
Válasz erre
Péter!
Nem az nyugtatott volna meg, hogy öt! Gondolom nekem szólt a mondat.Viszont részemről az eszmecserének itt vége. Személyesen négy, hat vagy nyolc szemközt legközelebb meg-
beszéljük.
Nagyon eltértünk a Jászberényi témától.
Sztanyi 342052 2010. január 13. 13:09
Válasz erre
A darabszámokat kinyomoztam a versenyek topikból!

Csak képeket kérnék,hátha vkinek vannak!

Hobby kategória:
Utcai Autó:25db
Pálya Autó:5db
Rally Autó:4db
Utcai Motor:6db
Verseny Motor:5db
Kamcsik:8db

Mester:
Összevonva:4db

Az egyik kérdésemre a választ megkaptam!Ha elmentem volna,akkor a "mester" kategóriába 5db lett volna a benevezett munkák száma!Ez megnyugtat!

A kérdésem az,hogy az összesen 53db Hobbyba nevezett munka közül hányat lehetett volna "mesterbe" nevezni?
Sztanyi 342051 2010. január 13. 12:51
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy kérésem mindenki felé,akinek vannak a tavalyi miskolci versenyről képei!

Konkrétan az összes polgári jármű kategória érdekelne,az eredmények nem,hanem csak az induló munkák darabszáma kategóriák szerint és természetesen,hogy az adott kategóriákban milyen volt a felhozatal.

Mivel nem voltam ott különböző magánjellegű okokból,nem tudom mi volt,hogy volt!Arra lennék kiváncsi,hogy hogyan valósult meg a 6-7 polgári jármű kategória.Ami engem úgyan nem is érintett volna,de szeretnék tisztán látni végre,hogy legyen egy viszonyítási alapom!

Előre is köszönöm!

üdv
Sztanyi 342050 2010. január 13. 12:43
Válasz erre
Kiegészítésképpen!

Én ezt általánosságban írtam,nem konkrétan Jászberénnyel kapcsolatban!

Jászberény úgy jó,ahogy van!
Sztanyi 342049 2010. január 13. 10:47
Válasz erre
Jó ötlet szerintem is,mert:

-Hobby összevontban,amit írtál az fedi a valóságos helyzetet kiállításokon,versenyeken
-Haladók között,pedig mindenképpen érdemes lenne bontani a kategóriákat,ha nem is részletességgel,bár az igazszág az,hogy ennyi kategóriával lenne korrekt.
Hiszen egy MotoGP-s vagy versenymoci általánosságban nehezebb kivitelezésű,mint egy utaci.
A versenyautóknál,pedig a motoros forban van a motor nélkülivel szemben.
Az utcai autóknál is érdemes az USA vs Egyéb szétszedése,hiszen az USA autók általában AMT és REVELL gyártmányok,amikkel rengeteg munka árán sem minden esetben lehetséges olyat alkotni,mint mondjuk az egyéb autóknál,amik általában FUJIMI,AOSHIMA,TAMIYA készletből épülnek.

Jelenleg az a helyzet,hogy a haladók összevonva:
-utcai autók(USA,Egyéb)
-motorok(utcai,verseny)
-versenyautók(pálya,forma1,rally,motoros illetve motor nélküli)
mind egybe vannak vonva.

Én az utcai autóknál javasolnám a bontást.
A motoroknál nem,de a verseny mocis nevező előnyben van az utcai mocissal szemben.
Versenyautóknál,pedig a motoros vagy motor nélküli megkülönböztetésre tenném a voksomat.

Szerintem: PL.:egy Haladó motoros versenyautó 1.,2. vagy 3. helyezés nagyobb érdem lehetne,mint egy összevontban az 5 arany vagy 4 ezüst valamelyikét megkapni.

Ez is csak egy vélemény,de talán ösztönzőbb,mint a jelenlegi állóvíz szituáció.
Gabi 342047 2010. január 12. 20:16
Válasz erre
IMG_0713
IMG_0713

Szia Gyuri!
Ne kérj elnézést, ez közös ügyünk, és egy a célunk, tehát mondjad csak nyugodtan. Szponzort sose könnyű találni, de ez nem lesz akadálya annak, hogy tovább tudjunk lépni.
Ja, és érdekességként felrakom Nektek a Jabbekei verseny kategóriáit. Aki nem ismeri a rendezvényt, csak annyit róla, hogy európa legnagyobb polgári járműves találkozója, és itt csak polgári jármű van. Nevezni csak előre lehet, max. 1 hónappal hamarabb le kell foglalni a helyet, mert különben nincs, pedig egy nagy sportcsarnokban van, és az mindig fullra teli van, hogy alig lehet mozogni.
Gabi
Gabi 342046 2010. január 12. 20:09
Válasz erre
Szia Gergő!
Nekem tetszik az ötleted, van benne ráció, ezen tényleg érdemes elgondolkozni. Mondjuk annyi kikötést valószínűleg érdmes lenne lenne tenni, minden feljavított, átalakított munkával a haladó kategóriában lehet indulni. Ebből a szemszögből nézve valóban szükségtelen az "Év polgári jármű makettje" dolgonál is a bontás, csak egy maradna (mint a hegylakóban DD). Átbeszéljük ezt a lehetőséget is, és várom mindenkitől a további ötleteket. Köszönöm!
Gabi
Matton 342045 2010. január 12. 19:45
Válasz erre
Sziasztok! Elnézést,hogy beleszólok a dolgokba de visszaemlékszem mikor a miskolci verseny ötlete kipattant a fejünkből szerintem sok ember számára egyértelművé vált,hogy a polgári szekcióra akartunk igen jelentős súlyt helyezni. Akkoriban nagyon sokat törtük a fejünket,hogy hogyan is bontsuk az addig sokszor egy kategóriát. És mivel egyre népesebb táborról beszélünk(aminek én személy szerint nagyon örülök)ezért bontottuk ennyi alszekcióra. Felmerült akkor az is,igaz hamar elvetettük,hogy bontani kéne a mester szekciót is. Ezt azért is lehet indokolt hiszen egyre több mesterien megépített munkát láthatunk, és szerintem ez csak bővülni fog. Tisztában vagyok viszont azzal a ténnyel is ,hogy minél több kategória annál több pénz kell hozzá. És ezt a legnehezebb előteremteni hiszen manapság nagyon nem könnyű szponzorokat szerezni.
G-funk 342044 2010. január 12. 19:19
Válasz erre
Sziasztok!
most pattant ki az isteni szikra a fejemből :) Mi lenne ha megfordulna a helyzet, és nem a mester vagy profi vagy haladó vagy hívjuk akárhogy lenne összevont hanem a hobbi. Tehát lenne egy hobbi összevont, illetve lenne tematikus mester. Talán azért lenne jó mert a hobbiban nagy valószínűséggel több dobozból épített makett lenne és ott nem lenne akkor a hátrány a dobozból építés. Aki meg sok kiegészítőt használ nyugodtan indulhatna a másik kategóriában ahová a makettet be lehet sorolni. Szerintem inkább az alacsonyabb szinvonalat kellene úgymond kicsit korlátozni és nem a magasabbat ahová mindenki szeretne eljutni.
így lehetene mondjuk a következő bontás:
polgári jármű hobbi összevont
polgári jármű haladó utcai motor
polgári jármű haladó versenymotor
polgári jármű haladó versenyautó (esetleg tovább bontani úgy hogy kidolgozott motorral és motor nélkül)
polgári jármű haladó amerikai személyautó
polgári jármű haladó egyéb személyautó
polgári jármű haladó kamion
Üdv,
Gergő
Gabi 342043 2010. január 12. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!

Látom továbbra is toppon van a téma, ami jó, mert így legalább megvan az esély a lehetőségekhez képest a legideálisabb megoldás megtalálására. A legtöbbet emlegetett téma a doboz és a feljavított kategória. Ehhez egy kicsit belemegyek a zsűrizés és az értékelés részleteibe. Írtátok, hogy a legfontosabb szempont a maketten elvégzett munka, és annak a minősége. Ez teljesen így van, viszont akkor máris mondok egy példát, ami rögtön dilemát okozhat. Van egy Revell sportkocsi, amit valaki összerak dobozból, egy másik személy viszont feljavítja, vesz rá maratást, karbon matricát, gyantát. Ott az első pont a pontozólapon: valósághűség. Természetesen sokkal jobb a full feljavított autó, mert közelebb áll a valósághoz, viszont a másik versenyzőnk is kihozta a maximumot a doboz adta lehetőségekből. Ha 10 pontot adok a feljavítottra, akkor nem adhatok csak 6-7 pontot a másikra, mert ő nem vett hozzá kiegészítőt, hanem összerakta csak simán? Vagy nézzük a fékeket. Első versenyzőnk összerakja dobozból, szuperűl kifesti a féket, élethű. Másik versenyzőnk kicseréli maratásra, az még szuperebb, mert közelebb áll a valósághoz. Munka mindkettővel bőven van, hogy szép legyen és élethű. Vagy a matricázás. Van olyan kitétel, hogy matricázás nehézsége. Doboz kategóriában egy sportkocsinál (nem verseny) nem komoly, viszont ha feljavítja karbonnal, akkor már komoly. Ez mind olyan tényező, ha egy kategóriában pontozunk, akkor bizony hátrányban van a dobozból épített jármű, vagy nincsen egy súlyban a két makett. De mondhatom azt is, hogy van olyan pont, hogy feljavítások, átalakítások, ez az esetek többségében nem kerül értékelésre a dobozosnál, annál jobban a feljavítottnál. És akkor megint visszakanyarodtunk az eredeti témához, hogy a munkát értékeljük. Mindenki tudja, hogy egy feljavított, átalakított járműbe sokkal több munkát kell belefektetni, és azt precízebben kell elvégezni. Tehát ha így nézem egy szépen elkészített feljavított, átalakított makett már csak a belefektetett munka miatt veri a dobozosat. A dobozból épített kategóriának egy nagyon fontos jelentősége lenne: azoknak is lehetőséget ad, akik magas fokon maketteznek már, de bármilyen okból kifolyólag nem kívánnak élni a feljavítással. Ne felejtsétek el, hogy nem csak autóról beszélünk. Lehet, hogy tévedünk, és nincs létjogosultsága a kategóriának, de a puding próbája az evés, ahogy szokták mondani.
A hobby/mester bontás polgári járműnél szerintem se váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hosszú távon én is a kategóriák további bontásában látom a fejlődés lehetőségét.
Köszönöm mégegyszer a hozzászólásokat, továbbra is jelezzétek az észrevételeket, ötleteket!

Gabi
Bebá 342042 2010. január 12. 18:31
Válasz erre
A ma délelőtti hsz.-m után úgy gondoltam részemről ezt a témát lezárom.Nem így történt.
G-funk,Sztanyi és Tibchi véleményével majdnem egyetértek.Százalékosan kilencven a tízhez.A tíz százalék olyan kevés,hogy feledhető.
A tavalyi miskolci versenyre szeretnék utalni ill. innen kiindulni. Hét / 7 / polgári járműves kategóriát hirdettünk meg. Igaz ebben benne van mester a -nem profi- kategória is. Olyan,hogy profi nincs! Ezzel a hét kategóriával sem tettük elég vonzóvá a polgári jármű szekciót. Pontosan az a " makettezni nagyon tudó" féltucat ember maradt távol akikre nagyon számítottunk. Talán ha nincs mester kategória, vagy a mestert is felbontjuk talán többen látogatnak meg minket. Persze itt és most nem ez a fontos. Azt tudni kell,hogy minden bővítés további kiadásokat jelent a rendezőknek és sajnos a pénz mindig kevés. Próbáljuk így is nézni a "reformokat".
Arról se feledkezzünk meg van más szekció is akiknek a makettezői pontosan olyan fontosak számunkra,akiket pontosan olyan szeretettel várunk a rendezvényeinkre mint a polgári szekció makettezőit.

Még röviden Gergő hsz.-hoz. Igen talán legyen szempont egy ilyen rendezvényen az, hogy régi ismerősömmel találkozom, hogy új ismeretséget kötök,kérdezek és válaszolok kérdésekre,magam is újat fedezek fel és nem utolsó sorban egy sör vagy kávé mellett megvitatjuk az F1 vagy MotoGp aktuális dolgait. És ha a nevezett makettem még helyezett is az hab a tortán.
sziklakks 342039 2010. január 12. 15:46
Válasz erre
sky26
sky26

Ez milyen jó már!
Sztanyi 342038 2010. január 12. 14:58
Válasz erre
NA végre!

kb erre gondoltam én is...!

-hobby/profi megszűntetés
-több kategória(persze időben bejelentve,hogy lehessen rá készülni)és ha nincs elég induló,akkor még mindig össze lehet vonni egy társ kategóriába
-egyéni díjjazás 1-3ig,vagy 1-6ig a nevezők létszámától függően,ahogy régen volt...!

és Bercire visszautalva,mindenkinek,aki benevez vhova,éreznie kell,hogy a munkája milyen értéket képvisel az adott mezőnyben.

Aki versenyezni akar,azt motíválni kell(3arany,4ezüst,2bronz nem motáció).Ha nincs értéke az adott helyezésének,akkor elvészhet a tűz és ha kényelmessé válhat,ha tudja elég elmennie és letennie vmit az asztalra,aztán kap érte vmilyen díjat és kész.Mindegy hogy a tudása,pénztárcája a hobby vagy a profi kategóriába sorolja.

és igen,én már elég régóta szajkózom,hogy egy versenyre,kiállításra minnél több makettet vihessen vki és külön-külön próbáljon vele szerencsét!és az sem lehet követendő út,hogy ha vki épít egy nagyon jó dolgot,akkor azzal mindent lekaszálhat!Ha rajtam múlna,akkor én erre nagy hangsúlyt fektetnék!
G-funk 342037 2010. január 12. 12:01
Válasz erre
szevasztok,
Szerintem próbáljuk ezt nyugodt hangvétellel megbeszélni :)
nemtudom hogy van e tökéletes megoldás, hogy mindenkinek megfeleljen a versenykiírás. a különféle rendszerek más más esélyeket biztosítanak az indulóknak. Szóval most röviden leírom az én álláspontomat. Ez csak egy a sok közül biztos lesz aki egyetért vele és olyan is aki nem.
Amikor én kezdtem a versenyre járást akkor még nem volt külön mester meg hobby és nem volt 5 arany meg 3 ezüst meg 4 bronz egy versenyen. vagy első 3 volt vagy első 6 szépen sorban. Személy szerint nekem az a rendszer jobban tetszett. való igaz hogy a 3 helyezés nem biztosít sokmindenkinek sikerélményt ellenben a jelen rendszerrel ahol szinte mindenki nyer valamit. Személy szerint azonban mégis a régebbi rendszerrel szimpatizálok. Annyi változtatással hogy mondjuk legyen 6 értékelt. Szerintem aki tényleg komolyan gondolja a hobbit azt úgysem fogja eltántorítani pár eredménytelen verseny. hiszen lehet hogy érmet nem kap de biztos tud találkozni egy-két emberrel akivel esetleg tud beszélgetni és tanulni és legközelebb már jobb eredményre lesz esélye.
A mester-hobbi szétválasztás, megint kemény dió. Megint csak a saját véleményem szerint jelenleg nagyon nagy a "szakadék" a "profi" és a hobbi között. Ezért jogos hogy ha együtt indulnának akkor nem sok esélyük lenne az úgymond profi brigáddal szemben. Lehet elvetemült ötlet de talán mostanában már meg lehetne kockáztatni egy más felosztást is és akkor úgyanúgy több kategória lenne tehát több "nyerési" esély.
Aztán persze meglehet hogy mindegyikben ugyanazok nyernének megint, viszont lehet hogy több szinvonlalas munka kerülne terítékre a több kategória miatt. Aztán persze lehet hogy abszolút nem működne. De akkor még mindig össze lehet vonni a kategóriákat ha nincs mégsem elég induló. De szerintem ha jó előre meg van hírdetve több tematikus kategória akkot jobban lehet rá készülni. Viszont ha jól belegondolunk akkor mi is a cél? a sok díj vagy hogy tényleg az kapjon díjat aki olyan munkát tett le. mert ha jól belegondolunk akkor a tematikus bontással és nem mester-hobbi szétválasztással hasonló "eredményt" lehet elérni. több díjazott lesz. és esetleg több munka.
Szóval kinek mi a véleménye?
Bebá 342035 2010. január 12. 10:43
Válasz erre
Tibi!
Nem tudom ki és mit értett félre.Hol olvastad,hogy én fogalmaztam volna meg,hogy legyen hobby és profi kategória. Azt igen,hogy legyen dobozból és feljavított ám ez nem ugyan azt jelenti.És ez kifejezetten a Jászberényi versenyre vonatkozik.
Nos a vitának ezt a formáját nem kedvelem de ha már Veled együtt mindenki feleslegesnek tartja a megosztást,maradjunk a közmondásnál "sok lúd disznót győz"!
A végső szó a rendezőké.
G-funk 342034 2010. január 12. 08:47
Válasz erre
hát igen a cseheknél azért erősen lejtett a hazai pálya :)
f2d 342033 2010. január 12. 08:35
Válasz erre
Bercibá félreértett, eszemágában nem volt a zsűrizést kritizálni. (A véleményemet már a 41129. hsz-ban leírtam a versenyzésről és a zsűrizésről.) Én a dobozból-feljavított, hobby-profi kategóriák körül kialakult vitára szerettem volna ezzel reflektálni. Ugyanis Bercibá fogalmazta meg, hogy miért kellenek ezek a kategóriák, mindenki velem együtt csak azt mondta, hogy fölöslegesek.
Leírom kicsit nyersebben mit akartam mondani a 41144-ben. Ha a zsűri szemelőtt tartja azokat a szempontokat (elveket) amiket ott leírtam, akkor véleményem szerint értelmét vesztik a fent említett kategóriák. Azaz csak egyetlen szempont van az értékelésnél: a munka mennyisége és minősége, minden más tényezőt ki kell zárni.
Terészetesen ez csak az én véleményem, mondhatni makettező arspoetica-m. Ezzel nem állt szándékomban senkit megbántani, megsérteni.

Sztanyi tömören és célratörően fogalmazta meg a lényeget.

"Legyen egy asztal erre a célra kinevezve és bárki letehet egy munkáját,amit 2009.májusa után készített, aztán nyerjen a legjobb, ennyi"
Sztanyi 342032 2010. január 12. 00:39
Válasz erre
2008 Művek 014
2008 Művek 014
2008 Művek 004
2008 Művek 004
F2007 140
F2007 140
SPC Bikes Build (3)
SPC Bikes Build (3

Sziasztok!

Gondolkodtam ezen az egész ügyön,mert érdekel és a részese vagyok!

Elsőként a baba-mama forumok is azért vannak,hogy a csajok cseteljenek egymással és mindent megbeszéljenek,véleményeket cseréljenek,tapasztalataikat megosszák,stb...!:)

Év polgári makettje kategória!

Igen kell ilyen,kár,hogy eddig nem volt sehol!Ha van vállalkozó,aki megcsinálja,akkor csinálja örüljünk neki!Aki elmegy Jászberénybe és úgy is benevez valahova,az vigyen magával még makettet erre a célra és kész!
Milyen formában?Én arra jutottam,hogy ne legyen opció!Legyen egy asztal erre a célra kinevezve és bárki letehet egy munkáját,amit 2009.májusa után készített,aztán nyerjen a legjobb,ennyi!A három zsűritagnak meg az a küldetése,hogy ezt eldöntse(aki esetleg nem ismerné őket,elég annyi,hogy a legjobb magyar Rallys,a legjobb pályaautós és az egyik legjobb kamionosról beszélünk)és mi akik neveznek,elfogadjuk.A dobozból épített nagyon öszetett dolog(nem ugyan azt kapja az ember a különböző makettcégektől),én nem látom értelmét.A feljavított ennél sokkal egyszerűbb szerintem.Mint írtam korábban,ha akármilyen makett esetében karbonozol,öveket teszel,szelepeket csinálsz,kábelezel,antennát kreálsz ez "nálam és még sokaknál" az alap és ez nem is kerül sokba.HA veszel maratást,egyéb matricát,transkitet,akkor már feljavítasz,sőt lehet,hogy már átépítesz,tehát makettezel...!Aki ezt csinálja,azt becsülni kell és örülni,hogy láthatod fotókon,kiállításon a munkáját,pláne ha az a TE fejlődésedet is elősegíti!Vagyis mindig lehet fejlődni,tanulni...!Nekem mindig segítettek és én is próbáltam segíteni másoknak,akik megkértek erre és nem hinném,hogy visszakoztam ettől,sőt örültem,hogy vki engem kérdezett.
Bercinek igaza van!
-egy versenyen ha látod a felhozatalt,akkor tudod,tudnod kellene,hogy a TE munkád hol van a mezőnyben.Az eredmény csak visszaigazolás,hogy hozzáértők hova sorolják.
-manapság már nagyon sokan ismerik(internet),hogy mi van a piacon és hogy miből mit lehet kihozni.
-Igen pénz kérdés is,de ha vki költ rá és még okason is vásárol,akkor nem mégy vele sokra,ha nem tudja mit kezdjen vele...és nem hozza ki belőle azt,amit lehet.

és még egy személyes tapasztalat,amire 3 tanum is van:Brnoba olyan maketteket neveztem be,amikkel itthon különböző versenyeken "profi kategóriában" csak aranyérmeket kaptam és egyikkel semlettem még csak helyezett sem!és mi volt,bosszús voltam és kész.Ihhon 9 év versenyzési múlt után(évi átlag 4db verseny),csak kétszer mentem haza üres kézzel és mi lett,motivált és még mindig motivál a versenyzés,pedig már sokszor úgy érezem,hogy ez a Profi jelző elvette a kedvemet az egésztől!De arra a pár versenyre ahova járok,mindig szivesen megyek és mindig az a célom,hogy újabb és újabb gépeket vigyek,mutathassak meg és ha ez vkinek tetszik,akkor az jó dolog!HA meg adnak érte egy oklevelet,meg egy díjjat,akkor meg van róla kézzel fogható emléked is,amit betehetsz a többi közé és ha abba hagyod,akkor nosztálgiázhatsz...!

Mellékelem azt a pár makettemet,amit a Csehek nem értékeltek.
Bebá 342031 2010. január 11. 23:45
Válasz erre
Egyetértünk. Nyilván kell egy olyan makettező is aki megoldja jól a feladatot.
vlevi 342030 2010. január 11. 23:32
Válasz erre
Valahol félúton van az igazság, mert egyfelől feljavítók nélkül, dobozból építve, bármennyi munkát beleölsz, bármilyen minőségben csinálod, egy bizonyos szint fölé nem lehet menni. Itt pl. olyanokra is gondolok, hogy egy versenyautónál dobozból építve nem használhatsz karbon matricát, satöbbi. Igaz, vezetékezni szabad, mert az szerintem a ház körül fellelhető anyagokból megoldható, és az belefér.
Viszont, ha már egy maratást, karbon matricát beleveszel, sokkal látványosabb eredményt lehet elérni, még talán akkor is, ha kevesebbet foglalkozol vele.
A másik oldalról ezzel szemben hiába tenné le valaki az asztalomra a Studio27 összes cuccát, ha mexakadok, se lennék képes olyan motort összerakni, mint amit Sztanyi rakott be november végén a motoros topicba.
Sztanyi 342029 2010. január 11. 23:18
Válasz erre
Szia Laci!

Köszi az infót,holnap hívlak a tali miatt!

üdv
Bebá 342028 2010. január 11. 23:10
Válasz erre
Tibi!
Amit leírtam és Te is átmásoltál, ma is vallom és nem változtatok véleményt.
Egyébként meg miért feltételezed azt, hogy mi /zsűri/ azt nézzük mennyibe került a makett.A zsűrizett makett adja magát és minden ott van előttünk külön vizsgálódás nélkül. A feladatunkat meg pontosan úgy látjuk el ahogy Te javaslod,az elvégzett munka mennyisége és minősége alapján.
vlevi 342027 2010. január 11. 21:07
Válasz erre
Sárga és piros alá csak fehérrel!
Ha pl. a sárga alá szürkével alapozol, az éleknél zöldes lesz, ha összecsinálod magad, akkor is!
Viszont a fehér alapozónak megvan az a hátránya, hogy nem látszanak rajta annyira a felületi hibák. Ezért én úgy csináltam, hogy szürkével alapoztam, ezen kijavítottam mindent, ami előjött (a legapróbb csiszolási karc is meglátszik), erre fújtam matt fehéret, kicsit megcsiszolgattam, hogy fényesebb legyen, végül erre jött a sárga.
Lapi 342026 2010. január 11. 21:06
Válasz erre
11-01-10_1648
11-01-10_1648

Sziasztok !

keresek egy automodellt, illetve eredetileg távirányítós volt..

ha valakinek porosodik a padláson egy ilyen,és nincs rá szükség
nagy örömmel átvenném !
pulcsi 342025 2010. január 11. 21:02
Válasz erre
Szia!
Én festettem vele matricás autót-Subaru Impreza WRC,sima utcait is.Szépen lehet fujni és nem bántotta a matricát.Gyorsan szárad-főleg nyáron
Pulcsi
PüsiLaci 342024 2010. január 11. 20:48
Válasz erre
Hali,
Nekem már meg van, sőt úton van hozzá a fotómaratás is.
jabel 342023 2010. január 11. 20:46
Válasz erre
Hello!
alapozó színe bizonyos estekben számít. Pl van olyan hülye (ÉÉÉN:D)aki szürke alapozóra fest fehérrel. Nem egyszerű. Szóval lényeg a lényeg világos szín alá fehéret, sötét alá szinte mind1.
Raszputyin 342022 2010. január 11. 20:39
Válasz erre
Köszönöm!
És akkor ez a fajta lakk nem bántja a matricát se?
Van olyan aki már használta, dolgozott vele?
Alapozónál a alapozó színe fontos tényező?

Elnézést a sok amatőr kérdés miatt, de csak így tanul az ember.
szucs.laszlo 342021 2010. január 11. 20:27
Válasz erre
HPIM6528
HPIM6528

Megérkeztek a kicsikék!
jabel 342020 2010. január 11. 20:15
Válasz erre
Szia!
ha máshogy nem megy, akkor egyszerűbb drótból/csövekből/vmi másból egy teleszkópot összerakni, és nyitva hagyni az egészet ;-)
sziklakks 342019 2010. január 11. 20:06
Válasz erre
f2d 342018 2010. január 11. 20:04
Válasz erre
Bercibá!

"A kategória csak egynek indult -és most engem tessék szidni- de én aggályoskodtam,hogy aki több tízezerből hoz ki a kiváló makettet,mert megteheti az hatalmas forral vezet azok előtt akik erre nem képesek."

Ha már ez a része is szóba került a makettezésnek le írom. (Ezért lehet, hogy sokan megutálnak.) Én azt az elvet vallom, hogy nem a kiindulási alap a lényeg, hanem a végerdemény. Azaz egy maketten nem azt kell megnézni, hogy mennyibe került és milyen menő uccokból épült, hanem az elvégzett munka mennyiségét és minőségét kell értékelni. Én e miatt nem látom értelmét a hobby és profi kategóriának.
Raszputyin 342017 2010. január 11. 20:01
Válasz erre
Szia!

Ezzel csak az a baj, hogy nem áll rendelkezésemre festékszóró + kompresszor.
Olyanra lenne szükségem mely spray formában is kapható és ugyancsak nem tesz károkat.
Ilyen létezik?
Gabi 342016 2010. január 11. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!

Csak most értem úgy gépközelbe, hogy végig olvassak minden reakciót figyelmesen, és tudjak is válaszolni. Elsőnek szeretném megköszönni, hogy véleményt mondtatok a dologról, és azért én úgy gondolom, hogy a nyilatkozók többsége pozítivan áll hozzá. Akkor menjünk sorjában a felvetéseken.
Az "Év polgári jármű maketteje" egy időszakor jelent, egy évet, amit nem csak naptári évben lehet meghatározni, asszem ezt pont Sztanyi írta le legjobban, szerintem ezzel a dolog le is zárható.
A dobozból kézült, és feljavított bontás. Ugyan ide tettem fel kicsit bővebben dolgot, de a címben az van, hogy polgári jármű, tehát autó, motor, kamion. Tudom, hogy mindenki abban a témakörben gondolkodik elsőnek amelyikben épít, de én globálban nézem a dolgot. Így tekintve azért sokan vannak, akik dobozból építenek, legfelejebb nagyon minimális saját feljavítással. Valóban Berci Bácsi felvetése volt, de teljes mértékig egyetértek vele, és nagyon örülök, hogy jelezte ezt a dolgot, mert így tudunk annak is esélyt adni aki nagyon szépen, precízen dolgozik, de esteleg nincs 15-20 ezer forintja a makett mellé, hogy megvegyen minden kiegészítőt. Én nem félek tőle, hogy nem lesz induló ebben a kategóriában, elég megnézni pl szikla ma elkészült autóját, pontosan nem tudom, de kb dobozból épült, és mgis milyen magas minőséget mutat. Ezen kívűl van még 5 hónap a versenyig, bárkinek van rá lehetősége, ha úgy érzi, hogy itt nagyobb sikert érhet el. A versenyszabályzatban pontosan le lesznek írva, hogy mi tartozik a dobozból épített és a feljavított kategóriába, szerintem ezzel nem lesz gond.
Az értékelés természetesen a helyszínen fog történni, tehát csak azok a makettek indulhatnak ezért a címért, amelyek nevezve lesznek a helyszínen. Fényképes, internetes versengésnek nem sok értelmét látom ilyen szinten, mert ott megint arról is szólhat a dolog, hogy kinek van jobb fényképezőgépe, mellyel tutibb képeket lehetcsinálni, vagy ki a mestere a fotoshopnak.
Felmerült a kérdés, hogy miként ellenőrizzük az egy éven belüli elkészülést. Alapvetően sehogy nem tudjuk, ez egy bizalmi dolog, szerepel a szabályzatban csakúgy, mint az, hogy mindenki a saját nevén nevezi a makettjét, és nem máséval indul. Úgy gondolom, hogy ha valaki ezen a részen vissza próbálna élni a Ti és a mi bizalmunkkal, az nem tud megmaradni hosszú távon ebben a közösségben. A mai makettezők akik versenyekre járnak, szerintem kb 90 százalékban jelen vannak az interneten, publikálnak, tehát nem hiszem, hogy valaki fel tud tünni a semmiből egy remekművel, amit addig még nem láttuk, de természetesen nem kizárható. Tehát ez a kérdés alapvetően bizalmi dolog, és mi ezt a bizalmat maximálisan megelőlegezzük minden indulónak.
A zsűrizés kérdésében nem kívánok nyilatkozni, az egy lerágott csont, és szerintem is nagyon egyszerű a megoldás. Aki nevezett az elfogadja a szabályokat, a zsűri döntéseit. Lassan már 6-7 éve zsűrizek szinte folyamatosan, de eddig, ha 2-3 ember kérdezte meg tőlem, hogy mi miért történt, mit tegyen másképpen, mit kellene javítania. Úgy gondolom, hogy magában mindenki tisztában van a munkája minőségével, azzal, hogy milyen szinten makettezik, hogy az adott mezőnyben hol helyezkedik el, és mik a hibái, erősségei a makettjének, csak esetleg ezt nem vallja be. Nincs ezzel gond, csak kár ezért a zsűrit támadni utólag, talán oda kellene menni és megkérdezni. Ebben a kategóriában biztosan pontozással fogunk dönteni, és a pontozólapokat a verseny után természetesen meg lehet tekinteni. Eredményhírdetés előtt nem, mert a két győztes kiléte csak az eredményhírdetéskor lesz ismert.
Mint már írtam, van még öt hónap, addig mindenki alkothat még szép dolgokat, ha jelenleg úgy gondolja, hogy nincs megfelelő járműve.
Ha bármi kárdás, ötlet, gondolat felmerül, nyugodtan mondjátok, természetesen átbeszéljük, és a lehetőségekhez mérten figyelembe vesszük.
Ne felejtsétek el, hogy az alapvető cél az, hogy a makettezés egy hobbi, ami kikapcsol a rohanó világból, és több hasonlóan gondolkodó ember jól érzi magát egymás társaságában, mely még elismeréssel is társul.

Gabi

Ui.: Szikla, azt a bizonyos rakást meghagyom másnak, mi azért megpróbálkozunk a versennyel.DD
sziklakks 342015 2010. január 11. 19:48
Válasz erre
Ez elég kemény..
Meleg vízben csavargasd.
trolly 342014 2010. január 11. 19:45
Válasz erre
...
...
....
....

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.
Most csinálok egy F430-ast a revell-től, és most vettem észre, hogy a hátsó motorháztető nem illeszkedik túlságosan a kasznihoz. Én először a kicsit melegítésre gondoltam, de attól félek hogy valamit elrontok, úgy gondoltam inkább megkérdezem.
sziklakks 342013 2010. január 11. 19:42
Válasz erre
Persze,hogy jó!Nekem is tetszik!Nemezt írtam,hanem a rögtön induló szúrka-piszka...mindegy.:D
A több kategória indítása mester/hobby törléssel sem hangzik rosszul.
PüsiLaci 342012 2010. január 11. 19:40
Válasz erre
Sziasztok,
Egy mondatot szeretnéj írni. Egyetértek Berci Bácsival abban, hogy akinek van bőven lóvéja, az meg tud venni minden spéci gyári kiegészítőt és így valóban előnye van azzal szemben aki nincs annyira eleresztve. Azokat a dolgokat amit az ember saját maga farag ki, én nem tartanám feljavításnak. (bár én csak így zárójelbe jegyzem meg, én feljavítóval sem tudok olyan szép makettet készíteni mint mások). Én pl. Pénzes Attila Trabiját nem számítanám a feljavított kategóriába, hisz ő mindent saját maga faragott ki.
Ja, és úgy látom vannak akik nem tudnak egymással kibékülni még 2010-be sem.
Srácok, olyan kicsi ez a makettes társadalom, szeressük egymást! Légyszi!
G-funk 342011 2010. január 11. 19:37
Válasz erre
ááá .szerintem tök jó ötlet ez az új díj. Sőt már az is megfordult a fejemben hogy lehet nem lenne hülyeség eltörölni a hobby mester elkülönítést helyette viszont lehetne több kategória . rally, pályaautó, amerikai ...
és akkor mindenki abban indul és annyi makettel amit gondol.
sziklakks 342009 2010. január 11. 19:27
Válasz erre
de fényes lesz,de az alapozót érdemes puha ronggyal kifényesíteni,vagy ha nagyon durva,akkor 2000-2500-ös vízpapírral pelpolírozni.
lakkot Szűcslacinál (automakett.hu)tudsz venni.Mást nemtudok hirtelen
Raszputyin 342008 2010. január 11. 19:20
Válasz erre
Sziasztok!

Pár napja kérdeztem, hogy amit írtatok lakkot mely nem marja meg se a festéket, se a matricát hol lehet hazánkban internetről megrendelni? (Gunze Mr lakk)

Volt minap olyanról szó, hogy matt felületre -alapozóra- fényes festéket fújunk az nem lesz fényes? Ez komoly vagy én értelmeztem félre valamit?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Raszputyin
sziklakks 342007 2010. január 11. 19:14
Válasz erre
köszi Püsi,F2d!

Ne sértődjön nagyon meg senki,nem semmi egy brigád vagytok(tisztelet a kivételnek)
Gabi helyébe mondanám,hogy egy nagy sz@rt csinálunk bármit...:D
Bebá 342005 2010. január 11. 16:49
Válasz erre
Nos én is beleszólnék és biztosan jelentkezni fog a zsűri harmadik tagja is véleményével aki egyben szervező is.

Sajnálattal olvasom, hogy ugyan még csak tervezett dolgot ismertetett Gabi és már is előtérbe került a zsűri munkája.Ezen talán már illene túllépni, mint ahogy ez már többször megfogalmazást nyert. Igen úgy van ahogy Gergő írta az imént,amikor leteszem a munkámat és érdekel a többi nagyjából eltudom dönteni, hogy én ott rúghatok-e labdába vagy sem.Így már meg is kímélhetem magam egy esetleges csalódástól.
A kategória csak egynek indult -és most engem tessék szidni- de én aggályoskodtam,hogy aki több tízezerből hoz ki a kiváló makettet,mert megteheti az hatalmas forral vezet azok előtt akik erre nem képesek. Nos így lett ketté véve az egy kategória ami még nem forrta ki szerintem véglegesen magát. Erről biztosan Gabi többet fog mondani.
Minden esetre annak kéne örülni, hogy a szervezők további egy v.két kategóriával növelték a nyerési lehetőséget.
PüsiLaci 342004 2010. január 11. 16:36
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.