/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Simka 109912 2008. június 14. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!

Kábelekről szólva, szerintem a legjobbak a szórakoztató-elektronikai gépekben vannak, magnó-videó, számítógépes cuccok.Én pl most bányasztam egy csomó jó kábelt a gyerekek régi számítógép hangfalából, ezek könnyen formázhatóak és kellő vastagságúak. illetve vékonyságúak...

Simka
Kusti 109911 2008. június 14. 09:51
Válasz erre
Bercibácsi!

Teljesen igazad van abban amit irtál. Én is használok rézdrótból is többfélét, és telefondrótot is, de nem olyat. A pótkocsihoz vezető csövek (levegő és villany) élőben olyan 2 cm átmérőjűek. Én ezt egy 0,8 - 1 mm villanydróttal szoktam megoldani, mert az beáll abba a pozízióba amibe kell, de ha tervezek a traktorhoz félpótkocsit akkor ez megint nem jó mert tartja formáját és nem lehet formázni utána.

Üdv!
Kusti
Simka 109910 2008. június 13. 23:11
Válasz erre
Emerick

Komoly projekt lesz, sok sikert hozzá!
Bebá 109909 2008. június 13. 22:23
Válasz erre
Helló!
A telefon drót elég tág fogalom /anyaga, szerkezete, keresztmetszete,felhasználási
területe stb./ ezért aztán a legjobb közelítés a keresztmetszet megadása. Így pl.
egy 0.4 mm.-es vezeték kamion szempontjából közel 10 mm-nek felel meg.Nyílvánvaló,
hogy levegő ill.olaj cső imitálására nagyobb keresztmetszetű puha vezetékre van szük-
ség.
Emerick 109908 2008. június 13. 21:52
Válasz erre
Büssing BS 15L Wohnwagen

ez egy ex bútorszállító, a Grimm cég kezemunkája
Büssing BS 15L...

Sziasztok!

Na, eredtileg a Büssinges témát a következő miatt hoztam fel. Hamarosan beszerzek némi alapanyagot a MAN lakókamionhoz, és egyben beindul a következő grandiózus projektem: Büssing BS 15L Möbelwagen, lakóautóvá alakítva. Összesen ha 4 képet találtam róla, akkor sokat mondok. Plussz a cég honlapját, ahol megtörtént az átalakítás. Írtam nekik, de valszeg nem lesz reakció.

Üdv:
Em.
3LM3 109907 2008. június 13. 20:03
Válasz erre
oké köszi szépen nekem is az a baj, hogy nem áll oda ahova én akarom de valahogy összehoztam majd lökök fel képeket bár még nincs kész :)
Kusti 109906 2008. június 13. 19:48
Válasz erre
Szia Tomi!

Ez nem telefondrót. Ez vmi más féle kábel volt, szerintem villamos kábel, a telefondrót az nekem nem áll meg úgy ahogy akarom.

A lukat azt előtte kijukasztom meleg tűvel. Átdugom a drótot és a belső felére ráhuzom a másikat, mindezt pillanatragasztóval rögzítem. Ennyi, nem ördöngős.

Üdv!
Kusti
3LM3 109905 2008. június 13. 19:44
Válasz erre
Állati lesz :)

Érdekelne, hogyan csináltad meg a póthoz vezető kábeleket? Csak simán felmelegítetted a végét s beleolvadt a műanyagba, vagy odaragadt? Ugyanis nekem a vékony telefonvezeték (borításával együtt) nem nagyon akar ragadni illetve ragad de nem mindig akarja az igazságot.

Segítségedet előre is köszönöm,
Tamás
Kusti 109904 2008. június 13. 19:31
Válasz erre
HPIM2174
HPIM2174
HPIM2175
HPIM2175
HPIM2178
HPIM2178
HPIM2179
HPIM2179
HPIM2180
HPIM2180

Üdv!

Kis haladás történt Scan fronton, és eldölt az arculata is. Marad a gyári Atelier és persze kicsit egyediesítek is azért, ne legyen olyan szürke, Italeri SZ.R! na majd a képek beszélnek...

Látom megy a Porsche-VW-Scania-M.A.N vita, ebbe én nem szólok bele. :)

Üdv!
Kusti
Tomi 109903 2008. június 13. 19:29
Válasz erre
szia!
kösz szépen az infót

azért kérdeztem mert nincs nehézgépkezelői vizsgám és lenne munka egy ilyesmi MAN-SETYR re
Darus 109902 2008. június 13. 17:52
Válasz erre
Szia!

Igen, vezetheted a szerelvényt, de a darut nem kezelheted.
Tomi 109901 2008. június 13. 17:39
Válasz erre
sziasztok

ugyan nem ide vág de egy ilyen darus szerelvényt sima C-s josival + nehézpót josival lehet vezetni? vagy kell hozzá nehézgép kezelői vizsga is? ( nem akarom használni a darut csak vezetni a gépet )

tud erről valaki valamit?
Roland_89 109900 2008. június 13. 17:26
Válasz erre
epitsunk%20telen%20is%20leier%204
epitsunk%20telen%...

Nos... megtaláltam a kinézetét a MAN-nek. Mégse vöröset szeretnék, mert ahhoz a fekete daru menne... De én a piros daruhoz ragaszkodom, így most hogy láttam a Jánossomorjai új LEIER-es TGX-eket, úgydöntöttem az én autóm is a Leier szineit és feliratait fogja viselni. Egyelőre még nincs a TGXről képem, de neten találtam egy F2000ről.
Gabi 109899 2008. június 13. 17:09
Válasz erre
Szia exec!
A felállás a következő:
Porsche család és a Plech család tulajdona a Porsche Holding, ami kb 31 %-ban tulajdonos a VW csoportban. A VW csoport tulajdona kb 69 %-ban a Scania, és kb 30 %-ban az MAN. Tehát, ha csak pusztán a számokat nézem már elindult az egyesülés, de a tervek szerint megmarad mindenhol az egyéni arculat. Leginkább egységesített alkatrészek, esetleg főegységek, valamint a közös fejlesztés terén várható nagyobb együttműködés, és ezáltal költségmegtakarítás. A lényeg, hogy jelenleg az irányítószerep érdekes módón a VW kezében van, ő osztja a lapokat. Természetesen a VW is fontos tényező a gyártásban, mert a Brazilíában legyártott 38000 6 tonna fölötti teherautó nem elhanyagolható. Tehát biztosan lesz valamilyen fokú együttműkődés, közös alkatrészek, de ez a közeljövőben várhatóan még nem látványos formában történik.
Gabi
Keri 109897 2008. június 13. 15:57
Válasz erre
Sziasztok!
Volvo VN660-ról keresnék tervrajzokat!
Ööö...nincsen valakinek bejárása(kódja) a Volvo honlapján a Bodybuilder részbe?Ott elvileg lehetne lekérni ilyen rajzokat.
Illetve Mo-on van valakinek ilyen típusú kamejonja?
Örök hála annak,aki tud segíteni!

Keri
Simka 109896 2008. június 13. 15:52
Válasz erre
Sziasztok!

Exec akkor körüljártuk a világpiaci közgazdasági kérdéseket és újabb infókkal gazdagodtunk..:)

Patrik valóban ez az üzletpolitika része, így igaz! Csak itt is meg kell találni az olcsó régi-új termék úgymond "olcsón nagy szakítása" és a konkurencia és a márkanév diktálta színvonal megtartása közti egyensúlyt.
Ezekkel a húzásokkal viszont, amivel mostanában az Italeri dolgozik, kezdi veszíteni a színvnalat.
Ez olyan mint amivel(szűkebb munkahelyi pátriámnál maradva) pl a Volvo a C30-assal, alapból a szokott Volvo minőség, de árcsökkentő tényezőként pl, hogy gyárilag nics kalaptartó, csak opció stb.
Lényeg, hogy jó autó, biztonságos autó, sportos autó stb, DE ezen apróságok miatt NEHEZEBB! eladni, főleg ilyen magas áron.
Ugyanez a helyzet makettéknél is, mint az autóiparban, szinte minden autó ugyanarra az alapra épül, csak egyik ilyenebb a másik olyanabb, de sokszor csak a külső más, viszont pl. egy Volvoba sokkal komolyabb szintű dolgokat építenek, mint mondjuk a Fordba, amivel sokban egyezik, magyarul az előbbi példa ellenére azért próbálják tartani a színvonalat, mert ugye szart nem lehet drágán eladni, ha van olcsóbb és jobb..
Na ennyit erről...

Daf első futómű nálam is fúrásra fog kerülni, meg valami motorépítés is lesz!

Simka
sib 109895 2008. június 13. 14:25
Válasz erre
exec 109894 2008. június 13. 14:14
Válasz erre
Simka,

Akkor ezt bizony rosszul tudod :-) A VW csoport tágabb értelemben vett holding. De a Volkswagen nem birtokol Porsche részvényeket, ellenben a Porsche birtokolja a VW részvényeinek közel 31%-át, és csak a VW törvény miatt nem rendelkeznek teljes szavazati joggal. Az értékesítési hálózat egy külön holding, amit ha jól megnézel még Magyarországon is a Porsche neve alatt fut. (Porsche Hungária ugyebár...)

egyébként pár cikk a témában :-)

www.mtv.hu/magazin/cikk.php totalcar.hu/magazin/hirek/
hvg.hu/gazdasag/20080527_Porsche_VW_Eu_per.aspx

egyébként a Porsche képtelen is erre, mert a Porschék nem felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak 2011-től (asszem) viszont a törvény teljes gyrtmány palettára szól. Így maradhatnának a brutál sportgépek, amiket a VW Polok tengere ellensúlyozna...

Üdv.
exec
gpatrik 109892 2008. június 13. 11:09
Válasz erre
Szia Simka!
Ezt üzletpolitikának hívják, és ilyen nagyon sok helyen előfordul hogy ugyanazt kihozzák más köntösben, de a lényeg ugyan az...Nem tudom mennyire lesz eladható, a másik két scaniahoz használhatóbb matricák vannak.
Miért nem Highline tetővel dobták ki? Csak egy KFS tetőt kellett volna megvenni, lemásolni, itt ott pici változás oszt csók :) Sokkal eladhatóbb mint egy új matricával felvértezett verzió ugyanabból a kitből.

A dafok első tengelye átalakítható, csak meg kell szépen fúrni, a MAN-eknél egy picit rosszabb a helyzet, de talán azt is meglehet csinálni. Én egy Daf első tengelyt már áralakítottam.

GPatrik
Nagytalpú 109891 2008. június 13. 10:48
Válasz erre
Sziasztok!
Bakker! Tiszta boldogság a kicsi szívem!
Meg kellene alakítani a MAN Fanatik antibakteriális szerveződést!
Örülök,hogy sokan szeretitek ezt a kiválló márkát.
A VW -s dologhoz pedig annyit,hogy az én húsz éves autómban rengeteg VW alkatrész van gyárilag.
Ja és ne feletkezzünk meg az LT méretű MAN platós kisteherautókról sem.Az sem mostani konstrukció.
Talpi
Nagytalpú 109890 2008. június 13. 10:47
Válasz erre
Sziasztok!
Bakker! Tiszta boldogság a kicsi szívem!
Meg kellene alakítani a MAN Fanatik antibakteriális szerveződést!
Örülök,hogy sokan szeretitek ezt a kiválló márkát.
A VW -s dologhoz pedig annyit,hogy az én húsz éves autómban rengeteg VW alkatrész van gyárilag.
Ja és ne feletkezzünk meg az LT méretű MAN platós kisteherautókról sem.Az sem mostani konstrukció.
Talpi
Roland_89 109889 2008. június 13. 10:13
Válasz erre
Hát, történhet bármi az MAN-nel, csődbe mehet, vagy a legjobb lehet... engem akkor sem tántorít el tőle semmi tényező :P MAN a király! NE kérdezzétek mert imádom.. ez van! MAN FOREVER! :D Igaz Talpi? :D
Simka 109888 2008. június 13. 09:51
Válasz erre
Szia Exec!

Lehet, hgy én nem tudom pontosan, de szerintem a Porsche a VW csoport tagja illetve tulajdona, nemigen hinném, hogy ők vásárolják fel a tulajt.. Meg ugye a VW AG birtoklja a Seatot, Skodát, Porsche-t stb.
Meg tudtommal a VW a kisteherautók-kisáruszállítók terén azért elég komoly részt szakít a piacból.
MAN meg a közelmúltban nyitott Lengyelországban egy újabb gyárat, meg hát TGX év kamionja lett, azért az komoly piaci előnyt szokott eredményezni, úgyhogy Talpi kedvéért MAN FOREVER :), Egyébként nekem DAF FOREVER, kamionos ismerőseim is áradoznak róla, egyik 95-öst vezetett 6 évig, másik meg most ült bele egy 105-be, azt mondja olyan az ágy, mint otthon a franciaágy... már csak a barátnője hiányzik:)
sőt, az öreg rocker, akinek a mankabinos Rábáját készülök megépülni, az is XF95-ösben nyomja... Tényleg akikkel beszélek azok mind dícsérik, viszont lakhatás szempontjából az R-es Scaniát nagyon szidja a srác aki az XF105-ben ül-ült.
3LM3 109887 2008. június 13. 09:48
Válasz erre
Huh mekkora DÖG! :O

Bár nem tudom, hogy nagyobb-e tőle a Cat által gyártott de azért itt a "város" vagy nem tudom én mi utcáin jobban érzékelhető a mérete.

Mert ugye a discovery-n láthatóakon nem lehet érzékelni a méretet enniyre -(jó persze ott az ember de akkor sem)-, mert ott minden nagy :) a markolótol kezdve szerintem még a katicabogár is egy VW. :)
ChevyG 109886 2008. június 13. 09:37
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam:

www.titancam.com/

LiveCam a kiállított Terex Titánról!

A neten azt írják, hogy a legnagyobb dömper, de más irodalom emleget egy CAT gyártmányt, ami mégnagyobb!

üdv
Emerick 109885 2008. június 13. 09:31
Válasz erre
Kis teherautó történelem és rengeteg aktualitás. :) Tök jó. Legalább korrepetálok én is belőle. :)

Simka! Te miket találsz a nagyvilágban! Sok sikert ehhez a "Rönyóhoz" is!
exec 109884 2008. június 13. 08:36
Válasz erre
Gabi,

Tudtommal a MAN Scania egyesülés lekerült a napirendről. Ott nem is annyira egyesülés lett volna, mint az MAN felvásárolta volna a Scaniát, de egyrészt a Scania, másrészt úgy rémlik, hogy az EU versenyhatósága is borzolta volna miattaaszemöldökét... A Volkswagennel szintén nem egyesülés lett volna, inkább rész együttműkködés a kisteherautók terén. Erre pedig aVW-nak van nagyobb szüksége, mert az EU egyrészt nyírbálja a a VW előjogokat, másrészt a Porsche fel akarja őket vásárolni, és az ellen próbálgatnak küzdeni... Bár ha ehhez képest van új infod, azt szívesen várom, követem!

Üdv.

exec
Simka 109883 2008. június 12. 23:11
Válasz erre
Szia Sib!

A csirkelábas:(egyébként én Talpitól hallottam először:)) a Mercedest hívják így az emblémája miatt, ha megnézed felfedezed a hasonlóságot a jel és a csirke talplenyomata között:)

A tűsarkú:(ezt még gyerekkoromban hallottam először kamionos fateroktól, akkoriban meg erősen sok bogis illetve duplahúzós kamion rótta az utakat) azt a kamiont hívják így amelyiknek csak egy húzóhídja van, magyarul hátul csak egy tengely található, a mai modern kamionok legtöbbje már ilyen, legalábbis a legelterjedtebbek, mert azért van duplás most is, csak leginkább nagyobb igénybevételű helyekre használják, pl speckófuvarok, de ez már egy részletesebb kérdés, hogy hova-hol milyen

Simka
Simka 109882 2008. június 12. 23:01
Válasz erre
LKW-INF
LKW-INF
LKW-INF2
LKW-INF2
LKW_INF3
LKW_INF3
LKW-INF4
LKW-INF4
LKW-INF5
LKW-INF5
LKW-INF6
LKW-INF6
LKW-INF7
LKW-INF7
LKW-INF9
LKW-INF9
LKW-INF10
LKW-INF10

A Scania-Italeri kapcsolatra visszatérve, tényleg hányinger már ez az R-es sorozat lehúzkodása, azért, ha már csak matricaváltás, akkor valami más dizájn is lehetne. Legalább olyan ami a valóságnak is megfelel és még nem is lenne bonyolult matricában elkészíteni..
Lassan az Italeri ott tart, hogyha a Scania gyár kihozza az újabb kaszni verziót, ezek még akkor is ezt fogják hajtani vagy jön az olyan variáció mint a DAF 95-105 verziónál, ugyanaz az egész, leszámítva a tetőt meg a homlokfalat(a valóságban meg csak a kaszni oldala ugyanaz, meg talán a futómű, teljesen fordítva van az egész alváz a 105-ön a 95-höz képest stb.), meg ez a spóroljunk oszt ne paraszt, fix első futómű, meg motor helyett olajteknő beleöntve mint a játékkamionon...
Gabi 109881 2008. június 12. 22:52
Válasz erre
IFA-Takraf-BEARB
IFA-Takraf-BEARB
Takraf_5
Takraf_5
Takraf_1
Takraf_1

Szia!
Nem azt mondtam, hogy kis gyár, csak hogy kevesebb teherautót ad el, mint elsőre gondolnánk. Ez mellett nagyon komoly holding, hajómotor gyártásban példáúl megelőzi a Mercit. Leírni abszolút nem írtam le, nem volt szerintem semmi ilyen a hozzászólásban. A közeljövőben még nagyobb lesz a várható Scania-Man-VW fúzió miatt, de azt ne felejtsük el, hogy az MAN-ben már most elég nagy tulajdoni hányada van a VW-nak.
Kíváncsiságból rákerestem még a Takrafra, megnéztem a honlapjukat is. Az egész abból indult ki, hogy nekem NDK-ból származó Takraf targonca emlékeim voltak, no meg elég sok IFA autódarun volt látható a Takraf név. Rakok fel néhány képet ezekről.
Szóval a honlapjuk szerint 1994-ben egyesült a Takraf az MAN-konszernel, ekkor lett MAN-Takraf a nevük, majd 2006-tól simán Takraf GmbH.
2000-ben mikor a volt NDK területén voltunk ismerősöknél, meglátogattunk egy érdekes múzeumot, ahol az NDK-ban használt külszini fejtők vannak, és itt is volt egy Takraf, melyet ott gyártottak. Itt van a múzeum oldala, és az ott kiállított Takraf:
www.ferropolis-online.de/ferropolis/big-wheel.html
Szóval jelenleg biztosan MAN tulajdon (mondjuk én azt hittem ez is eltünt a süllyesztőben), de nem régóta.
Gabi
sib 109880 2008. június 12. 22:49
Válasz erre
sib 109879 2008. június 12. 22:47
Válasz erre
Sziasztok!

Tudatlan, műveletlen, pogány vagyok: Mi az hogy tűsarkú, illetve csirkelábú? :)

Köszi: Sib
Simka 109878 2008. június 12. 22:45
Válasz erre
Renault R360
Renault R360
H16
H16

Sziasztok!

Hozta a postás bácsi..
Segítséget kérnék, a képen látható HC-s verzió lesz a donor majd anno, ha esetleg van valakinek a tűsarkúhoz hosszmérete illetve tengelytáv mérete, rajza stb., örülnék neki, ha megosztaná velem is, köszi előre is:)
Simka 109877 2008. június 12. 22:44
Válasz erre
Renault R360
Renault R360
H16
H16

Sziasztok!

Hozta a postás bácsi..
Segítséget kérnék, a képen látható HC-s verzió lesz a donor majd anno, ha esetleg van valakinek a tűsarkúhoz hosszmérete illetve tengelytáv mérete, rajza stb., örülnék neki, ha megosztaná velem is, köszi előre is:)
Nagytalpú 109876 2008. június 12. 22:30
Válasz erre
... Lehet,hogy a csirkelábasok többet adtak el 2007 ben.
De mennyi fut az utakon a régebbi konstrukcióból?
Ha ezt nézem akkor piacvezető helyen van.
De az első háromban biztosan.
Szerintem nem kéne leírni ezt a márkát.
Lehet,hogy a románok tucatjával veszik az actrost és az fh-t,de tíz év múlva mennyi fog belőle futni?
Majd bele erősítünk.
Adtunk előnyt a többi gyártónak is.
Tudod a MAN örök!
Nagytalpú 109875 2008. június 12. 22:21
Válasz erre
Szia Gabi!
Vitába szállok veled.
A TAKRAF az a MAN csoport része és nem kelet német.
Ha a googleba is beütnéd,számtalan oldalt kiad amin el tudod olvasni.
De elég csak a takraf pont com on elolvasnod.
Önmagában lehet,hogy nem nagy gyártónak gondolod,ám mint cégcsoport hatalmas.
Ráadásul szerintem egy nagyon megbízható régi márka...
Bebá 109874 2008. június 12. 22:07
Válasz erre
actros 080
actros 080

A 250-ből egy db.kis hazánkban szaladgál
Adrián 109873 2008. június 12. 22:06
Válasz erre
3LM3 109872 2008. június 12. 22:04
Válasz erre
HUHU de még menniyre :) köszönet érte:)
Gabi 109871 2008. június 12. 22:03
Válasz erre
Szia Emerick!
A Büssing felvásárlása 1970-ben kezdődőtt, 1971-ben került az MAN fennhatóság alá, de csak 1974-re sikerült minden részvényt megvennie az MAN-nek. Volt a 70-es évek elején egy átmeneti időszak, mikor még voltak büssing fülkés teherautók, viszont már rajta volt az MAN felírat is. Érdekes módón a Büssing a háború után piacvezető volt Németországban, késöbb mégis az általa szorgalmazott padlóalatti motoros típus miatt futott zátonyra, az MAN viszont csak az ilyen motorbeépítésű kamionokat forgalmazta MAN-Büssing néven. Ez leginkább az F8-as sorozatnál volt, de a normál motorbeépítéshez képest elenyésző számban. Elkészült az F90-es sorozathoz is ez a verzió, de ott már nem játzott szerepet, maradt a hagyomás felépítés.
A képen látható lószállítóban és vonatóban az a becsapó, hogy mindkettő F90-es, csak át lett építve Evos F2000-nek, és ezért használják a Büssing nevet is, mert mindkettő középmotoros.
Még egy érdekes számadat, az MAN korántsem olyan nagy gyártó, mint gondolnánk, 2007-ben 93000 teherautót gyártott, a Volvo kb 230000, és a Mercedes 460000 körül.
Gabi
Bebá 109870 2008. június 12. 22:00
Válasz erre
actros2 012
actros2 012
actros2 022
actros2 022
actros2 019
actros2 019
actros2 027
actros2 027
actros2 033
actros2 033

Talán segít.
Kusti 109869 2008. június 12. 21:58
Válasz erre
bár ez R420-as volt, de az alváza u.a.
Kusti 109868 2008. június 12. 21:57
Válasz erre
HPIM0611
HPIM0611
HPIM0612
HPIM0612
HPIM0613
HPIM0613
HPIM0614
HPIM0614
HPIM0615
HPIM0615
HPIM0616
HPIM0616
HPIM0617
HPIM0617
HPIM0618
HPIM0618
HPIM0619
HPIM0619
HPIM0620
HPIM0620
HPIM0621
HPIM0621

Szia Adrián!

Itt vannak a képek.

Kusti
Emerick 109867 2008. június 12. 21:37
Válasz erre
Mondom én, hogy hülye vagyok a számokhoz. :)
mk-schwerlast.de/vorbildoldtimer/buessing2003.htm
Innen volt a kép. ;)
Adrián 109866 2008. június 12. 21:20
Válasz erre
Hali!

Scania R500-ashoz keresek bekábelezési rajzot /motor, alváz/!
Előre is köszi a segítséget!

Üdv!
Emerick 109865 2008. június 12. 21:20
Válasz erre
Hali!

Ezt a Büssing alapításának 90. évforduló alkalmával tartott rendezvényen szerepeltették többek közt egy MAN és Büssing festéses MAN TGA XXL-el együtt. Ezért írtam Büssingnek is. :) (Ha minden igaz, az egykori Büssing üzemben készült Braunschweigben)Ez volt ott a koncepció. Ott minden gépet a két néven együtt neveztek. Ha jól rémélik, a 70-es évek közepétől nincs önálló Büssing márka (hiába vagyok egyetemista és törikedvelő, fejből nem tudom nyomni :) ).

Ja igen. Ha már a márkáknál tartunk, bevonok még egyet. Tegnap olvastam vhol, hogy a Mercedes Black Edition eredetijéből egy 250 db-os (?) sorozat készült csak. Asszem rekordidő alatt lett eladva mind.

Sziasztok!
Em.
3LM3 109864 2008. június 12. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!

Visszatértem (nem volt gépem).

Tegnap jött a futáros bácsi és hozott egy super actrost. :)

Az alváz lassan bekbelezve, ahogy a motor is (bár még ott va mit alkotni) azztán jöhet a festegetés. Esetleg valaki tudja, hogy ennél a modellnél milyen szinű az alváz és a motor?

Köszike előre is :)
Gabi 109863 2008. június 12. 20:17
Válasz erre
Te Talpi!
A Takraf az nem DDR véletlenűl?
Gabi
Nagytalpú 109861 2008. június 12. 20:05
Válasz erre
...nagy tányéros kotróit.
Itthon a bükkábrányi bányában működik egy
TAKRAF gyártmány.
De eltértem a tárgytól.
Szóval a Büssing mára a múlt egy szép része.
De a mai napig használjuk az ő általuk fejlesztett motort,hajtás láncokat és legfőképp az oly nagyra becsült emblémát.
Na,most pedig indulok mert Szombathely mellett vagyok és igen este lesz mire hazaérek.
Majd még jelentkezem később.
Talpi
Nagytalpú 109860 2008. június 12. 19:58
Válasz erre
Sziasztok!
A Büssing témához pedig annyit,hogy nincs a világon jobb márka az oroszlánosnál!
Egyébként a Büssing tényleg a MAN csoport része.Régen valóban önálló márka volt,sőt amit én fogok majd építeni a padló alatti motoros is az ő gyártmányuk volt.
De az idő és a haladás is az összeolvadást hozta.
Az MAN csoport az élet sok területén megvetette a lábát.
Például ők gyártják a külszini bányák...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.