/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542.
Kranko1 655542 2019. február 9. 01:15
Válasz erre
Talán a scalemates.com jó lehet.
gekko 655539 2019. február 8. 21:51
Válasz erre
Tiszteletem az Uraknak.

Lenne egy olyan kérésem, illetve kérdésem hogy nem tudja-e valaki hogy melyik volt az a oldal a neten ahol meg lehetett találni az összes Italeri által gyártott kamiont. Úgy emlékszem hogy Belga vagy Holland oldal volt. Sajnos nekem egy nagytakarítás alkalmával törölték és azóta sehogy nem találom. Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni. Mindenkinek további jó építést. Tom
laja 655467 2019. február 7. 23:20
Válasz erre
Szia!
Egy Csabi felhasználó névvel regisztrált (kolléga) 2007-ben felrakott képeket egy "vörös rákról" talán ő építette. Nézz utána Kamionok topik 437. oldal talán fel tudod venni vele a kapcsolatot és tudsz érdeklődni nála a szín után.
Ronin 655381 2019. február 6. 12:02
Válasz erre
Keresés
Keresés

Sziasztok!

Egy Italeri Iveco Turbostar felújításába kezdenék bele, ehhez keresem a képen bekarikázott alkatrészeket. Ha bárkinek lenne bontott, megmaradt alkatrésze hozzá, szívesen megvenném.
Két másik kérdésem pedig a TIR sorozat Vörös Rákjával kapcsolatos:
A filmben nem tudom egyértelműen eldönteni a fülke színét, néha bordó, néha vörös. Tudja valaki az eredeti színkódot?
Akik már megépítették ezt a kamiont, az egyedi matricákat hogy oldottátok meg?
Segítségeteket előre is köszönöm!
dombitamas@freemail.hu
Üdv:Ronin
MICHELIN 654082 2019. január 12. 14:02
Válasz erre
Kerekek
Kerekek
Trepnilemez
Trepnilemez

Keresek:
Felni garnitúrát, gumi nem kell hozzá
A 2. képen látható trepnilemezeket.
Adi76 654046 2019. január 11. 19:22
Válasz erre
AITM Fülke védő és csörlő tartó.  4.000 ft

4.000ft
AITM Fülke véd...
AITM

4.000ft
AITM
AUSLOWE - CATERPILLAR 3406 Motor  4.000 ft

4.000ft
AUSLOWE -...
AUSLOWE - DETRIOT Series 60 Motor  4.000 ft

4.000ft
AUSLOWE - DETRIOT...
AUSLOWE - MACK E9 V8 Motor  4.000 ft

4.000ft
AUSLOWE - MACK E9 V8...
AUSLOWE - MACK RSX Bogie hátsó híd  4.000 ft

4.000ft
AUSLOWE - MACK RSX...
AUSLOWE Aluminium sárvédő ív,  3.000 ft

3.000ft
AUSLOWE Aluminium s...
AUSLOWE Aluminium sárvédő ív.  3.000 ft

3.000ft
AUSLOWE Aluminium s...
Ausztrál ATKINSON 3800,   10.000 ft

10.000ft
Ausztrál ATKINSON...
Ausztrál WHITE ROAD COMMANDER,  10.000 ft

10.000ft
Ausztrál WHITE ROAD...
KFS DAF CF  25.000 ft

25.000ft
KFS DAF CF 25.000...
KFS dupla kormányzott első tengely 4.000 ft

4.000ft
KFS dupla kormá...
PETERBILT 352  12.000 ft

12.000ft
PETERBILT 352 12....
PLASKIT KENWORTH T800   9.000 ft

9.000ft
PLASKIT KENWORTH...
PLASKIT KENWORTH T800

9.000ft
PLASKIT KENWORTH...

Sziasztok!

Idő hiány és a mértéktelen vásárlás miatt megválnék pár készlettől és mügyanta fülkétől, alkatrészektől.
Alkudni lehet.
Érd:Adame István 06-30-274-1936,email: istvan.adame@gmail.com

Üdv:István.
Adi76 654045 2019. január 11. 19:17
Válasz erre
AOSHIMA TOYOTA targonca.  3.000 ft.

3.000ft
AOSHIMA TOYOTA...
AOSHIMA TOYOTA targonca.  3.000 ft

3.000ft
AOSHIMA TOYOTA...
AVD MAZ szerelvény. 10.000 ft

10.000ft
AVD MAZ szerelvény...
FUJIMI HINO díszített.  14.000 ft

14.000ft
FUJIMI HINO díszí...
ITALERI BLACK THUNDER.     9.000 ft

9.000ft
ITALERI BLACK...
ITALERI DAF 3300.  10.000 ft

10.000ft
ITALERI DAF 3300....
ITALERI FREIGHTLINER FLD 120 elkezdett. 6.000 ft

6.000ft
ITALERI FREIGHTLINER...
ITALERI RENAULT MAGNUM.  10.000 ft

10.000ft
ITALERI RENAULT...
ITALERI SCANIA T143M.  10.000 ft

10.000ft
ITALERI SCANIA T143M...
ITALERI VOLVO F12.  10.000 ft

10.000ft
ITALERI VOLVO F12....
ITALERI VOLVO FH 12.  15.000 ft

15.000ft
ITALERI VOLVO FH 12...
REVELL FREIGHTLINER FLD 120 elkezdett.  6.000 ft

6.000ft
REVELL FREIGHTLINER...
REVELL BÜSSING 8000 S 13.   14.000 ft

14.000ft
REVELL BÜSSING 8000...
REVELL KRUPP TITAN.  14.000 ft

14.000ft
REVELL KRUPP TITAN...
REVELL MERCEDES-BENZ 1628 S.  9.000 ft

9.000ft
REVELL MERCEDES-BENZ...
REVELL VOLVO F12.  9.000 ft

9.000ft
REVELL VOLVO F12. 9...
REVELL PETERBILT BILL SIGNS.  14.000 ft

14.000ft
REVELL PETERBILT...

Sziasztok!

Idő hiány és a mértéktelen vásárlás miatt megválnék pár készlettől és mügyanta fülkétől, alkatrészektől.
Alkudni lehet.
Érd:Adame István 06-30-274-1936,email: istvan.adame@gmail.com

Üdv:István.
Adi76 654044 2019. január 11. 19:04
Válasz erre
AOSHIMA DATSUN.  3.000 ft

3.000ft
AOSHIMA DATSUN. 3....
AOSHIMA HINO .  15.000 ft

15.000ft
AOSHIMA HINO . 15....
AOSHIMA HINO díszített.  14.000 ft

14.000ft
AOSHIMA HINO díszí...
AOSHIMA HINO TRACTOR. 13.000 ft

13.000ft
AOSHIMA HINO TRACTOR...
AOSHIMA HINO.   10.000 ft

10.000ft
AOSHIMA HINO. 10....
AOSHIMA HINO.  15.000 ft

15.000ft
AOSHIMA HINO. 15....
AOSHIMA ISUZU billencs, elkezdett.   6.000 ft

6.000ft
AOSHIMA ISUZU...
AOSHIMA ISUZU díszített.  14.000 ft

14.000ft
AOSHIMA ISUZU dísz...
AOSHIMA ISUZU TRACTOR+TRAILER.  13.000 ft

13.000ft
AOSHIMA ISUZU...
AOSHIMA MITSUBISHI FUSO.  15.000 ft

15.000ft
AOSHIMA MITSUBISHI...
AOSHIMA TOYOTA  targonca.  3.000 ft

3.000ft
AOSHIMA TOYOTA...

Sziasztok!

Idő hiány és a mértéktelen vásárlás miatt megválnék pár készlettől és mügyanta fülkétől, alkatrészektől.
Alkudni lehet.
Érd:Adame István 06-30-274-1936,email: istvan.adame@gmail.com

Üdv:István.
Gabi 653177 2018. december 25. 15:40
Válasz erre
Szia!
Az Iveco mint olyan 1975 01.01.-én lett alapítva a Fiat, OM, Lancia, Unic és Magirus-Deutz közös gyermekeként. A 60-70-es években igen nagy átrendeződések voltak az európai teherautó piacon, sok nagy múltú gyárat vett meg másik, vagy olvadt bele egy még nagyobba, és ennek volt egyik hozománya az Iveco létrejötte is. Természetes volt, hogy mindenki vitte a közös cégbe az aktuális palettáját, így a Magirus-Deutz is pl a 3. szériás Eckhauber típusát. A Magirus esetén egy kicsit tovább megmaradt az önálló név használata, sőt voltak eltérések a fülkék esetén is, ez annak is köszönhető, hogy a gyártás továbbra is megmaradt Ulmban. A Magirus ragaszkodott a jól megszokott V elrendezésű léghűtéses motoroknál, amíg például az olaszok a hagyományos sor 6-os, és V8-as vízhűtéses blokkot használták. A kérdezett teherautó készült Iveco néven is, P/PA sorozatban, és volt, hogy a 6 hengeres soros vízhűtéses motor volt benne. A 80-as években tűnt el végleg a Magirus név használata a teherautókon, megmaradt csak az Iveco (manapság csak a tűzoltó felépítményekhez használják a Magirus nevet, azt gyártanak az egykori ulmi gyárban). Szóval a kérdésre visszatérve az afrikai teherautó egy olyan Iveco licence lehet, amelyet eredetileg a Magirus-Deutz fejlesztett ki, és vitt be a közös cégbe.
slaviamarksman 653174 2018. december 25. 14:22
Válasz erre
Szia Gábor
Becsap ! Bocs de nem hiszek a wikikének . Te se dőlj be neki !
Külön tagolva ( így : Magirus-Deutz-320-D22 ) beírtam a gogle keresőjébe lásd csak mit adott ki , pl. ilyet is :
www.votrac.com/iveco-magirus-6x4-220-32-aht-320d22-tractor Ez a 220 , 320 inkább hiszem , hogy függőleges orrú és semmi köze külső formára a samil-100-hoz . Inkább a 256 M26 és a D26 felé kell keresgélni vagy a 330-30 felé
www.curbsideclassic.com/cc-global/cc-global-the-magirus-deutz-eckhauber-the-air-cooled-mercedes-l-series-competitor/
Sennás 653173 2018. december 25. 13:46
Válasz erre
slaviamarksman 653171 2018. december 25. 13:35
Válasz erre
Tiszteletem
Áldott karácsonyt kívánok minden makettezőnek
Segítséget kérnék attól aki tudja :
A SAMIL-100 teherautó melyik Magirusról , Magirus Deutzról , Iveco Magirus Deutz-ról vagy fordítva Magirus Deutz Ivecoról lett másolva ?
Van-e a SAMIL-100-nak megfelelő valamelyik eredeti gyártó járgánya 1:35 makettba és ki a gyártója ? Segítségeket előre is köszönöm . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Yuki 653137 2018. december 24. 17:28
Válasz erre
Boldog karácsonyt kívánok minden makettező kollégának.

Üdv:István.
mickey68 649118 2018. szeptember 24. 17:34
Válasz erre
Revell Mercedes-Benz 1628S
Revell Mercedes-Benz...

Sziasztok!
Keresem megvételre a Revell: Mercedes-Benz 1628S készletét. Minden megoldás érdekel (persze azért nem arany áron :-). Elkezdett is lehet, fülke nem lényeges. mickey68@freemail.hu
max 648686 2018. szeptember 9. 18:26
Válasz erre
Hali!

Keszletben nem kaphato, a KFS arulja mugyantabol!
www.kitformservices.com/tq/tq90.jpg

Udv, Max
max 648685 2018. szeptember 9. 18:25
Válasz erre
Hali!

Keszletben nem kaphato, a KFS arulja mugyantabol!
www.kitformservices.com/tq/tq90.jpg

Udv, Max
MICHELIN 648636 2018. szeptember 7. 20:13
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Segítsédet kérnék!
Ilyen tető létezik valamelyik készletben?
lukács zsolt 647889 2018. augusztus 14. 18:04
Válasz erre
szia Fóka!beteg az a sok röpcsi!mikor volt időd ennyi repülő építéséhez?az ausztrál westernstarra áttérve nagyon nehéz olyan apró rácsot találni ami méretarányos a szélvédő elé.a következők meg nem a te hibáid hanem a gyártó lustasága.az ausztrál tipusnak rövidebb az alváza mint az amcsié.ebben az amcsié van.az alvófülke is rövidebb az ausztrálnál.persze vannak ott is olyan emberek akik az amcsi formavilágot rendelik de az akkor sem a tipikus aussie.az ausztrál változata mint más amerikai kamionoknál is magasabb építésüek.picikét mintha terepes akarna lenni.a hátsó futómű sem az ausztrál tipusokra jellemző.az amcsiknál a legtöbb kamion 36300kg össztömegben fut,ausztrálban 42500kg egy póttal.a hátsó sárvédő megoldás sem ausztrál megoldás.ott inkább a félköríves alu vagy műanyag a trend.ha túlméretes a kamcsi akkor meg sokszor a rugókkal feszített gumi sárvédő az általános.a tankok,kipufogók,lépcsők csillogását nehéz vissza adni mert az igazi alkatrészek nem krómozottak hanem elektropólírozottak.sav,áram 5 perc és kész is.a gyémánttal vetekedő keménységű réteg lesz rajtuk.a motort én lecseréltem benne.azt hiszem egy cummins n-14 van a kit-ben...kapott egy vörös cummins signature-t...
rod666 647441 2018. július 30. 10:29
Válasz erre
Én láttam kisebb kocsikon is, pl. pick-upok, illetve néhány Chrysler Voyageren is.
Fóka 647383 2018. július 28. 13:30
Válasz erre
Az előzőt a 647316-ra írtam, csak elfelejtettem bejelölni.
Fóka 647382 2018. július 28. 13:29
Válasz erre
Köszönöm!
Akkor már értem ezt a bogárfogó dolgot. Bizonyára utólagos tunning lehet, mert az eredeti képeken nem mindegyik járművön láttam, amin meg igen, azok teljesen különbözőek színben, formában, elhelyezésben.

Kacérkodom a Western Star amerikai verziójának beszerzésével is, az is kapható most. Csak helyem nincs...
rod666 647316 2018. július 27. 09:19
Válasz erre
Ismét szép munka, gratula!

Amennyire tudom, az a plexi lap az orrán a bogarakat fogja meg, hogy ne legyen annyira mocskos a szélvédő.
Fóka 647196 2018. július 24. 08:34
Válasz erre
0,5 cm-es rézcsövekből, természetesen...
Fóka 647195 2018. július 24. 08:34
Válasz erre
2018_24

Australian Truck
2018_24

Sziasztok!

Fóka vagyok, és leginkább utasgépeket készítek, de időnként más szakterületre is ellátogatok. Most az Italeri Australian Truck készletét sikerült megszereznem, ismét kapható a Kék Kobrában. Nekem nagyon tetszik a jármű, és egyszer már elkészítettem, de az elajándékoztam. Most a korábbi tapasztalatokat is figyelembe vettem, és csináltam pár saját fejlesztést. Az orrán lévő - nem tudom, mi célt szolgáló - átlátszó spoilert egy műanyag irattartóból alakítottam ki, a szélvédő előtti rácsot teaszűrűből készítettem a gyári átlátszó műanyagelem helyett, a csöveket 0,5 mm-es rézcsőből csináltam, és a krómozott részeket Revell 90-es ezüsttel vékonyan átködöltem, hogy ne legyenek annyira természetellenesen csillogók. Örömmel mutatom meg, de vegyétek figyelembe, hogy ebben a témában még amatőr vagyok. Minden véleményt, kritikát örömmel fogadok.

Fóka
mickey68 645620 2018. június 10. 10:39
Válasz erre
IT_ 757
IT_ 757
IT 757
IT 757

Szia. Az Italeri Mercedes készletében kicsit más alakú a napellenző, viszont 1:24-es!
Andrewka 645523 2018. június 7. 15:40
Válasz erre
Hát rossz hír, de köszönöm, akkor marad a faragás. Majd rászánom magam
Gabi 645515 2018. június 7. 13:37
Válasz erre
Szia!
1/24-ben nem gyárt senki ilyen napellenzőt, ha ehhez ragaszkodsz, akkor azt neked kell megalkotni.
Andrewka 645508 2018. június 7. 11:46
Válasz erre
Szia,

teljes mértékben igazad van, de:
- sajnos nem mondanám magam annyira ügyesnek, és tapasztaltnak, hogy ezt megcsináljam
- minden oldal, minden irányban íves, van ahol kicsit van ahol jobban
- a fülke elég látványos eleme, minden hiba nagyon látszik

A makett még elég messze van a kész állapottól, szóval ráérek, de ha nem lesz más megoldás akkor kénytelen leszek valóban én szétvágni és felbővíteni.
Ricsi67 645501 2018. június 7. 10:32
Válasz erre
Szia,

Ha meg van ez az alkatrész, akkor - szerintem - átalakítható nagyobbra is. Bárhol legyen is az kicsi, sztirol lapokkal lehetne segíteni rajta. Véleményem szerint nem egy bonyolult alkatrész az a napellenző. Ha netán valamiért nem szeretnéd szétvágni az 1:25 alkatrészt, akkor sztirol lapokból + tömítőanyag + kreativitás hozzáadásával a gyárinál is jobbat lehet készíteni.
Andrewka 645500 2018. június 7. 10:12
Válasz erre
RG7467-2
RG7467-2

Sziasztok,

még mindig keresem a Revell Mercedes-Benz 1628 NG készlet napellenzőjének 1:24-es változatát, vagy olyat ki le tudja gyártani.
Az alkatrész megvan 1:25 méretben, de nekem ez kicsi, szóval szívesen el is cserélem, van hozzá egy nagyon kemény gyanta (vagy egyéb, ismeretlen anyagból készült) NG rövid fülkém, hűtőráccsal, üvegkészlettel, ezeket is szívesen felajánlom.
Bármilyen segítséget megköszönnék
Gabi 645446 2018. június 6. 09:01
Válasz erre
Szia!
Első körben ez volt rajta, ez egy az egyben a régi Barkas tükre tartóval együtt. Később a tükröt lecserélték az Ifa tükörre, ami kicsit ducibb és nagyobb volt. Gyárilag volt rajta, de sokra nem tették rá, a hozzánk szállítottak nagy részén nem volt pl, vagy fel felújítás után már nem rakták vissza.
Gabi
Sennás 645442 2018. június 6. 07:52
Válasz erre
DDR
DDR

Na na ez lesz az:) Megtaláltam 205x130mm(?) talán ez az.Köszönet!
redurtni 645440 2018. június 6. 00:16
Válasz erre
Holttér tükör a megnevezése "szakszerűen" úgy tudom, de egyszerűen kiegészítő tükörnek is szokták nevezni.
Sennás 645437 2018. június 5. 21:34
Válasz erre
IFA W50LA
IFA W50LA
tükör
tükör
tükör3
tükör3

Jó estét uraim. Kérdezném tisztelettel a képeken látható tükör (gondolom ez már extra)-nek mi a neve? Egyáltalán van ennek neve? Hogy keressem? Igazából tennék majd az IFA-ra egy ilyet de nem tudom a méretét(le kellene gyártani),azért keresném:)Köszönet!
lukács zsolt 645009 2018. május 27. 13:40
Válasz erre
én is voltam a scania,volvo,volvo bm,audi,vw,m.a.n.,porsche gyárakban...de csak azon a részen nyilván ahol le és felrakodnak...sajnos a gyártó sorra 4 percet engedtek be másodmagammal södertalje-ban...ezért írtam,hogy te így vagy úgy de mindenhová eljutsz az érdekesebb oldalára a gyáraknak...azt tudom,hogy a főnököm szeretett volna egy alacsony tetős 16os kézi váltós tga-t vagy x-et vagy mit és az volt a válasz,hogy a felár majd két millió mert be vannak állva a 4x2-es nagy fülkés nemzetközis ballerinákra...
bebá 644918 2018. május 25. 07:00
Válasz erre
Fijjug!
Én profitáltam a legtöbbet a hsz.-ből. Köszönöm!
A szóban forgó Scania is egy opciós kamion lehet.
Gabi 644758 2018. május 21. 19:44
Válasz erre
Normál esetben csak úgy gyártanak kamiont, hogy már konkrétan megvan a gazdája, mivel a rengeteg specifikáció miatt nagyon kevés olyat gyártnak aminek nincs gazdája, azt is inkább demónak, tesztjárműnek. Ami még érdekes volt, hogy nem egy típust gyártanak egyszerre, hanem több fajtát is egyszerre. Ugyanazon a szalagon jött egy MP4-es Merci, utána egy Ategó, Antos, majd egy MP3-as, aztán megint mondjuk egy új Actros. Teljesen más specifikációkban, lehetett sima 2 tengelyes országúti nyerges, majd utána egy összkerekes alvázas fülke.
Kicsit más, de idén márciusba sikerült eljutni a Porsche stuttgarti gyárába is, és ott is azt mondták, hogy csak rendelésre gyártanak Porschét, tehát ami a szalagon készül, annak már megvan a gazdája. Ja, és ők is átfestenek bármit (akár a motort is), bizonyos színhatárok között, ha elég magas szám van a számla végén.
lukács zsolt 644753 2018. május 21. 19:19
Válasz erre
szia Gabi!az biztos,hogy ahová lehetett európában te már eljutottál..nyilván én meg az európai témában nem vagyok száz százalék,sőt...inkább amiket vezettem azokhoz tudok hozzá szólni.nem gondoltam volna,hogy európai gyártóknál van ilyenre lehetőség mivel az az ezek szerint téves sztereotípia van,hogy gyorsan futószalagon söprik kifelé a kamcsikat..ezek szerint nem...
Gabi 644748 2018. május 21. 18:34
Válasz erre
Szia Zsolti!
Wörthben, a Merci kamion gyárában saját szememmel láttam, hogy nem csak egyszínű motorokat szerelnek be. Ezt annó még a Scaniánál is mondták, hogy ha az ügyfél megfizeti, akkor a vadiúj kamionban is olyan színű motort raknak, amilyet szeretne. Természetesen ezt csak az európai gyártókra tudom mondani,az amerikai téma nem igazán érdekel.
Gabi
lukács zsolt 644726 2018. május 21. 12:47
Válasz erre
szia Bebá!igen italeriék jó minőségű tipushűtlen kamcsikat is készítenek a legszebb az ausztrál csőrös scania ami a dobozban dupla difis helyett far bogis alvázat tartalmaz egy alulméretezett kengururáccsal kiegészítve..lehet fúrni faragni mire ausztrál lesz belőle de ez is adja meg a kihívást benne... nyilván úgy vannak ezzel böngész,rendelj,kínlódj ha eredetit akarsz...talán a régi scania sormotort nem is lehet kapni csak a már 124-esét vagy az r szériáét műgyantából...a napellenzőért bocs de kevertem szerintem egy m.a.n.-ével ami átlátszó műanyagból van..
lukács zsolt 644724 2018. május 21. 12:40
Válasz erre
szia Gabi!a légterelőt lehet hogy kevertem talán m.a.n.-el de az tuti vagy scania-val vagy m.a.n.-nel küzdöttem mert átlátszó műanyagból volt...megnéztem a scania valóban kék műanyagból van...a kamion motoroknak minden esetben meg van a gyári színe...nyilván ha kiszerelik felújítani és van olyan ferde ízlése a gazdájának akkor át lehet fújni..de az szinte biztos,hogy egy detroit dieselnél a szalagról nem fog caterpillar színben lejönni motor...még az is lehet,hogy mondjuk pont rózsaszínben megcsinálják...de nyilván ezek magán vélemények..felújítottnál láttam már én is főleg amikor show truckot építenek szegény kamcsiból...
Gabi 644695 2018. május 21. 08:11
Válasz erre
Szia Zsolti!
Az Italeri műanyagban adja a légterelőt, nem az átlátszó kereten van, így elég nehéz lenne átlátszóra megfesteni. Ettől függetlenül amiket láttam, azoknak a 2/3-án színre van fújva, nem átlátszó az életben se, ez elég standard dolog. A tartóváz és egyéb elemek színébe nem mennék bele, mert az megint egy olyan téma, hogy ahány kamion, annyi féle szín. Voltam már pár nyugati kamionos találkozón, és elmondhatom, hogy nagyon sok helyen egyéni festés van, átfestenek még egy vadi új kamionon is elemeket színre, vagy másik színre. Ez ugyanaz mint a motorszín, ha a vevő úgy kéri, akkor rózsaszín lesz a motor, ezt bármelyik gyártó megoldja, csak fizessék ki.
Gabi
bebá 644692 2018. május 21. 02:00
Válasz erre
2018.05.12. scania 985
2018.05.12. scania...

Lemaradt:
bebá 644691 2018. május 21. 01:39
Válasz erre
Helló Zsolt!
Őszintén megmondom már nem reméltem, hogy valaki is véleményezni fog, köszönöm.Nos ismereteim és értesülésem szerint ebben traktorban nem V8-as van hanem soros 6 hengeres. Feltételezem, hogy a matrica is ez utóbbihoz készült.A helyzet az, hogy az Italeri előszeretettel csomagol a dobozába más típussal megegyező kereteket. A korábbi csőrös dobozába is ez a V8 van csomagolva helyes - 143 - matricával.Gondolkodtunk egy soros motor beszerzésében de elvetettük.Mellesleg ha a motor nem látszik megül a 113-as matrica.

A fülke mögötti légterelő készen, festve van de gyatra felhelyezése miatt nem tettem fel. A korábban említett csőrös megkapta ezeket a légterelőket de egyetlen véletlen mozdulat és már le is tört.Innen a tapasztalat.

A napellenző sajnos nem átlátszó anyagból készült így abból nem tudok plexi jellegű ellenzőt csinálni.Készül egy M-B Actros traktor is amiben már áttetsző anyagból csinálták a napellenzőt. Ezt Smoke-al fújtam meg és remekül mutat.
lukács zsolt 644686 2018. május 20. 23:20
Válasz erre
a légterelő tartóváza fekete nem fújják színre..a napellenző plexit meg színezett lakkal kellet volna lefújni,hogy a plexit jellege megmaradjon...
lukács zsolt 644685 2018. május 20. 23:17
Válasz erre
nagyon hiányzik a scaniáról a fülkelégterelő oldalsó négy eleme...a 113-as felíratról meg előbb írtam...legyünk már tipus hűek...
lukács zsolt 644684 2018. május 20. 23:15
Válasz erre
bebá mihez kell a 113-as matrica?amit építesz az egy 143-as 14,2 literes v8-as scan.a 113 meg egy 11literes sor hatos motorral szerelt jóval szolídabb tipus...
lukács zsolt 644683 2018. május 20. 23:11
Válasz erre
amikor megállt ott volt árnyék...
lukács zsolt 644682 2018. május 20. 23:10
Válasz erre
az első szám a traktor össztömegét a második a lóerőt kerekítve jelenti az iveconál.a water cooled felírat csak azért van mert az iveco,magirus is szerette használni a léghűtéses deutz motorokat és azokra meg rá volt írva az air cooled felírat.a versenyekre szánt átépített kamcsiknál előfordul,hogy jóval erősebb motor van benne mint amit a civil szférának gyártott fülke ír...a 360 as turbostar 14 literes sor hatos (egy évig vezettem ilyet)a 420as 17,2 es v8-as...
bebá 644428 2018. május 13. 17:09
Válasz erre
2018.05.12. scania 944
2018.05.12. scania...
2018.05.12. scania 948
2018.05.12. scania...
2018.05.12. scania 955
2018.05.12. scania...
2018.05.12. scania 971
2018.05.12. scania...
2018.05.12. scania 001
2018.05.12. scania...
2018.05.12. scania 974
2018.05.12. scania...

Pár kép az elkészült "subaru" Scaniáról. Zoli! Az Actros tényleg elkészül mielőtt rákérdeznél
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542.