/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.
gaborka 124276 2010. július 13. 14:01
Válasz erre
Nekem van, ha tényleg érdekel, írj emilt.

c[ ]
pipi 124273 2010. július 13. 08:37
Válasz erre
Sziasztok!
Valakinek lenne véletlenül egy "paplaci" féle kompresszor eldó?
Csak a "natúr" kompresszorra lenne szükségem:-)
Üdv
Pite 124271 2010. június 26. 15:06
Válasz erre
multec úr.
Szét kaptam a kompresszort "mint foxi a lábtörlőt"
A szitu az hogy a dugattyúval semmi gond,nincs gyűrűtörés/hál istenek/.Na de ami generálta nekem ezt a jelenséget az egy nagyon kicsi kb:3mm átmérőjű"sziloplaszt"/vagy valami ahhoz hasonló/ maradvány, fel akadt a nevezet 3járatú szelepülésén/a teher mentesítő/ ,s ezért nem tudott lezárni mikor kellet.Szerintem amikkor össze szerelték akkor kerülhetett a rendszerbe véletlenül.Vagy talán szándékosan,hagy vigye a szervizbe a kis tudatlan vevő.Majd jól megvágjuk 2 perces munkáért 5 000-10 000 ft-ra.
"Bölcs Pite mondá vala,csak magadban bízzál,ne a szervizben."
Úgyhogy a lényeg a lényeg könnyedén összejött a hiba javítása,köszönhető ez a siker kettőnknek.Te voltál az agy én meg a kéz.Köszönöm!
Ahogy Friderikusz mondaná "nem jött volna létre ez nélkülünk"/többesszámon van a hangsúly !/
Még egyszer Köszönöm a segítséget.
THX PITE
Pite 124270 2010. június 24. 20:26
Válasz erre
Köszi a gyors választ,majd hétvégén.
THX Pite
multec 124269 2010. június 24. 20:08
Válasz erre
Hogy több mindent írtál, így már komplikáltabb a dolog. De az első válaszom attól még megfontolandó. A lényeg hogy a forgattyúsház a légrendszerrel nincs kapcsolatban, vagyis ha a levegő itt távozik, akkor a henger-gyűrű-dugattyú közzül valamelyik hibás, esetleg nagyon elhasználódott, bár ez szinte kizárt mivel úgy írtad egyik pillanatról a másikra produkálta a kompresszor a jelenséget. A háromirányú szelep az valószínűleg egy visszacsapószelep aminek a szerepe a kompresszor tehermentesítése nyomás alatti újraindításkor, ez is lehet hibás, mint ahogy írtad, de mivel a hengerfejben is van egy nyomószelep ennek megkellene tartani a nyomást amennyiben tökéletesen zár. Sajnos nehéz így látatlanban pontosan behatárolni a hibát, főleg hogy nekem nincs ilyenem ez inkább csak elméleti közelítés, közel áll a tanult szakmámhoz /autósz./. A legbiztosabb a szétszerelés. Az alkatrészt szerintem a szervizesektől, akik a garanciális javítást is végzik, lehet beszerezni. Hát röviden ennyi.
Pite 124268 2010. június 24. 18:56
Válasz erre
multec úr.
Nem okoskodni akarok de ha gyűrűtörés gyanús a dolog,akkor nem-is tudna termelni normálisan,nem-de? Na most ez feltermel 8 bárig is csak azonnal le is fúja az olajon keresztül s pár másodperc /10-15 sec/újból termeli magát s ezt csinálná ha hagynám.A tartályon van egy három irányú szelep amibe bele megy a kompresszoról a levegő meg,innen megy a mágneskapcsolóhoz/s a tartályra van felszerelve ez a legnagyobb csonkja/ Nem lehetséges hogy ez sz@rt be?Látom te jártas ebben. Alkatrész hol tudok hozzá szerezni?
multec 124267 2010. június 24. 17:06
Válasz erre
Annyit még hozzá tennék, hogy a kenésen kívül a gyűrű-dugattyú sérülést okozhatja az idegen anyag bekerülése a hengerben. Konkrétan a szívó-nyomó szelepek sérülésére gondoltam. Ha már úgyis szétkapod, less rá azokra is.
Üdv. Attila
Pite 124266 2010. június 24. 16:54
Válasz erre
Köszönöm hétvégén meg is lesem ahogy ajánlottad.Még egyszer köszönöm a gyors választ,majd jelenkezem.
THX Pite
multec 124265 2010. június 24. 10:44
Válasz erre
Üdv!
A leírt hibából valószínűleg, gyűrű vagy dugattyú törés történt. Emiatt az összesűrített levegő a forgattyúsházba távozik, ez okozza a habosodást. A meghibásodást általában a nem megfelelő kenés okozza, másképpen fogalmazva kevés vagy nem megfelelő típusú olaj volt benne. A képből ítélve vedd le a hengerfejet és ezután húzd le óvatosan a hengert akkor többet látsz. Ha a henger nem károsodott akkor dugó és gyűrű cserével orvosolható a probléma. A leírt dolog az én verzióm tehát csak ajánlom, mindenesetre én így csinálnám.
Tisztelettel Attila
Pite 124264 2010. június 23. 20:50
Válasz erre
Üdv.mindenkinek.
Az lenne a problémám:van nekem egy kis einhell kompresszor ami olajos,24literes tartállyal /gyári/,azt produkálta a kicsike hogy egyik pillanatban meg állt menet közben,mintha meg szorult volna a dugattyú.Ki húztam újból bedugtam s nagy nehezen de elindult.Csak a levegőt nem tudja tartani mert az olaj beöntő nyíláson keresztül lefúj,s habzik az olaj.A kérdésem az lenne hol keresem a hibát,mi mehetett tönkre benne,javítható-e?
Egy kép burkolat nélkül kepfeltoltes.hu/view/100623/komp._www.kepfeltoltes.hu_.jpg
EDE 124263 2010. június 20. 19:58
Válasz erre
Gaben!

Papp Lacitól a tartályos kompit vedd!
Ha visszaolvasol itt pár száz hozzászólást, meggyőződsz te is.
gaben21 124262 2010. június 20. 19:32
Válasz erre
airbrush_kompresszor_AD228_3_k
airbrush_kompresszor...
Airbrush AD320 Duble Action 0,3mm dűzni
Airbrush AD320 Duble...

Szerintetek kezdésnek ez a szett megfelelő. Mert át szeretnék állni az ecsetről és semmi tapasztalom ebben. Várom a válaszotokat.
gaben21 124261 2010. június 20. 19:30
Válasz erre
airbrush_kompresszor_AD228_3_k
airbrush_kompresszor...
Airbrush AD320 Duble Action 0,3mm dűzni
Airbrush AD320 Duble...

Szerintetek kezdésnek ez a szett megfelelő. Mert át szeretnék állni az ecsetről és semmi tapasztalom ebben. Várom a válaszotokat.
pipi 124260 2010. június 19. 20:34
Válasz erre
Szia Mortyi!
Igen, keress meg
humweekukaccitromailponthu
mortyi 124259 2010. június 19. 20:03
Válasz erre
Pipi!

Ezek eladók?
Az utolsó képen lévő nyomásszabályzóért mit kérsz?

Üdv Mortyi
pipi 124258 2010. június 19. 18:30
Válasz erre
IMG_7287
IMG_7287
IMG_7286
IMG_7286
IMG_7291
IMG_7291

Sziasztok!
Kompresszor-építők, ezeket tudjátok használni?
Üdv pipi
omoroka. 124257 2010. június 19. 17:24
Válasz erre
Német professzionális, csendes, szomszéd és családbarát kompresszor eladó!

Sil-Air 20 D

- Oelbetriebener Kompressor
- flüsterleise
- vollautomatisch und pulsierungsfrei.
- Druck: 0-6,0 bar
- Abschaltautomatik
- Ansaugleistung: 17 l / min
- Geräuschpegel: 38 db (sehr leise!)
- Tank 4,0 l
- Tank mit Überdruckventil
- Luft- und Kondensatablassventil
- Betriebsspannung: 220 V / 135 W /
- Gewicht 19 kg
- 1Fach-Kupplung für 1/4" Schlauchanschluß

Irányár: 60 ezer Forint
Lacika09 124256 2010. június 18. 14:09
Válasz erre
Majd még gondolkozom rajta...
A kompi egy tartályba fog dolgozni, a kompi és a tartály közé van egy olajleválasztóm, és a tartályból kilépő csőre is szerelek egy szűrőt még a pisztoly elé...
Így van rá némi esély, hogy nem köpi össze a makettet. A felesleges olajat úgy is kidolgozza magából.
igor-x 124255 2010. június 18. 13:45
Válasz erre
Lacika!
Én azt mondom az olajat folyasd ki belöle mert a legjobbkor fogja a modellre köpni.Az enyim már 2éve igy mükődik.Kapcsolása egy lábkapcsolóval történik tulnyomás esetén a levegőkábelem ki van lukasztva/egy része PVC cső/s ott távozik a levegő.
igor-x 124254 2010. június 18. 13:44
Válasz erre
Lacika!
Én azt mondom az olajat folyasd ki belöle mert a legjobbkor fogja a modellre köpni.Az enyim már 2éve igy mükődik.Kapcsolása egy lábkapcsolóval történik tulnyomás esetén a levegőkábelem ki van lukasztva/egy része PVC cső/s ott távozik a levegő.
bcsszgab 124253 2010. június 18. 13:27
Válasz erre
Üdv!
Szerintem ez a nyomógombos megoldás állandó üzemhez jó, ha nyomáskapcsoló van rajta akkor nem tudod kézzel kapcsolgatni. A többi infó viszont nagy segítség. Köszi
Lacika09 124252 2010. június 18. 11:07
Válasz erre
Szia.

Az elektromos bekötésről egy helyi szaki bővebb felvilágosítást adott nekem.
Ez még a régifajta DRVT-2 tipusú indítórelével indul. Szemből nézve az alsó tüske és a baloldali az üzemi tekercsek kivezetése, tehát ide kötöd a hálózatot, a jobboldali felső tüske pedig a segédfázis. Indítórelé helyett jó egy nyomógomb is, ezt a két felső tüske közé kell bekötni, és egy pillanatra megnyomni. Nekem nem volt hozzá relé, valszinű, hogy ezt a nyomógombos dolgot fogom megépíteni valami biztosíték és kapcsolótábla segítségével... A földelést pedig vagy a kompi talapzatára kötöd, vagy oda ahol nekem a képen a két rozsdás valami lóg a 3 tüske mellett...
A csövek bekötését pedig igor-X kolléga kifejtette nekünk. Köszönöm szépen...
Én ugy tudom, hogy az olajat jobb meghagyni benne, mert valamiféle hűtés is kell a motornak. Egy ideig üresjáratban járatom majd, megvárom míg kinyomja magából a felesleget, aztán kötöm a tartályra. Addig még esztergálok pár hollanderféleséget a tűzoltópalackomra...

Üdv Lacika
igor-x 124251 2010. június 18. 08:55
Válasz erre
Üdv!
Bekötésnél azt tanácsolom érints oda a nullát és a fázist/szigetelt fogóval/ és ahol müködik ott a jó,a3.a földelés.A csövekröl:Amelyikböl az olaj jön abbol jön a süritett levegö is az olajat majd kidolgozza./mig a hütőben van a bennelévő hütőközeg kenőanyagot is tartalmaz/ A mellete lévő a szivó ide tégy egy benzinszürőt-levegőszürőnek. Az alsó két cső is ugyan ezt tudja, valószinü kombi hütö volt és össze van kötve a másik kettővel.Ezeket proba után ha minden jó leforraszthatod.
bcsszgab 124250 2010. június 17. 21:06
Válasz erre
Üdv!
Hát én pont ilyesmire lennék kíváncsi, úgyhogy ha megtudod mit hova kell kötni tedd ki ide légy szíves. Köszi (úgy tudom még relé is kell rá)
Lacika09 124249 2010. június 17. 13:26
Válasz erre
20100617290
20100617290
20100617291
20100617291

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni.
Nemrég kaptam egy hűtőkompit, azt szeretném beüzemelni.Szóval a kérdésem, hogy az elektromos vezetékeket hogy tudom bekötni (szin szerint 1 piros és 2 fehér volt rajta), most át akarom kötni a szabvány szerinti barna, zöld, kék variációra.A másik a kompresszor csövei, hogy melyiket kellenne leforrasztanom, melyik a nyomó, melyik a szivó csonk...Mellékelek képeket hozzá, ha azon be tudná nekem jelölni valaki, hogy mit, hova, merre, és emilen visszaküldeni nekem, azt nagyon megköszönném nektek.
Köszönet érte

Üdv Lacika    papp-trans@freemail.hu
Lorco 124248 2010. június 14. 14:52
Válasz erre
Mivel árban szinte nincs különbség, eddig ez a nyerő.
Jók a visszajelzések is róla, beruházás indul!
Köszi!
Ákos 124247 2010. június 14. 13:54
Válasz erre
Én inkább ezt ajánlom.
www.paplaszlo.com/airbrush_tartalyoskompresszor.html
A tartály nélküli kompresszor egy bizonyos levegőnyomást tud alapban.
Ha kevesebb kell, akkor a membrán erőlködik (és romlik el előbb), ha több kell, azt nem tudja. Ráadásul a tartály nélkülivel ellentétben a tartályos szakaszos üzemű, így tovább bírja, kevésbé melegszik.
gaborka 124246 2010. június 14. 13:43
Válasz erre
Nem ez a lényeg, biztos jó a kompresszor. Viszont, ami érdekes lenne, és meg tudnád vele indokolni a vételárat:
- levegőszállítás (l/perc)? Ettől függ ugyanis, hanyas dűznivel lehet használni.
- tartály mérete?
- max. nyomás? Nyomásszabályzó, mérőóra van-e rajta? Szűrő-ülepítő van-e rajta? Nyomáskapcsoló, leállító automatika van-e rajta?
- hány kg?
- zajszintje?

Hogyna mondjuk a kompi tudna kb. 120 L levegőt percenként, mondjuk 10L-es tartállyal, a fenti szajrékkal felszerelve, egy hűtő zajszintjével, akkor igen jó vétel. Ha nem tud csak pl. 20-25L levegőt, akkor eléggé határeset. Amúgy meg drága, nem drága, minden annyit ér, amennyit adnak érte.

c[ ]
Lorco 124245 2010. június 14. 13:29
Válasz erre
mortyi 124244 2010. június 14. 13:17
Válasz erre
Lorco!

Én ezt ajánlom, www.paplaszlo.com/airbrush_kompresszor.html
Bár én nem ezt hanem egy házit használok de szerintem kezdőknek ez ár érték arányban egy ideális megoldás lehet :)
Lorco 124243 2010. június 14. 12:14
Válasz erre
Köszi Ákos,

köszönöm a segítséget, akkor ezt a kompit ejtem. Abszolút kezdő makettező vagyok, 1:72-es és 1:48-as repülőket fabrikálok. Milyen kompresszort ajánlasz nekem? Nem vagyok milliomos és a család zajtűrése kicsi :))
Előre is köszönöm!

Lorco
Ákos 124242 2010. június 14. 11:59
Válasz erre
Ahogy látom, ezen nincs kimeneti nyomásszabályzó és vízleválasztó. Ez kb. 10-12 e Ft külön), plusz az illesztés (közdarabok) a kompresszorhoz.
Persze mellé kell venned egy füldugót is a 96 decibeles zajszint miatt, ha többen vagytok, akkor a családnak is.
A gyári állapotban maximum ipari levegős szerszámok meghajtására jó, mert 8 bar levegő jön belőle.
Lorco 124241 2010. június 14. 10:52
Válasz erre
Einhell BT-AC 200-24 OF kompi
Einhell BT-AC 200-24...

Segítségeteket kérem a következőkben: vennék egy kompresszor...végre.
A típusa: Einhell BT-AC 200/24 OF olajmentes.
Ismeri valaki ezt a típust? 20 EFt alatti ár megfelelő? A makettezésen kívül egyéb kiegészítőkkel mire tudom használni még?
Várom a segítséget! Üdv: Lorco
http://szerszamallomas.hu/einhell/bt-ac-200/24-of-olajmentes-kompr.html?flypage=
vlevi 124240 2010. június 13. 20:26
Válasz erre
Csatlakozom. Szóban nehéz lesz meggyőzni a vevőjelölteket arról, hogy a tiédet vegyék meg 40-ért, és ne egy boltban kapható, vadonatúj, garanciális makettezőkompresszort 25-30 körüli áron.
Senki sem kérdőjelezi meg, hogy egy otthon összeállított kompresszorban van 40 ezer forintnyit alkatrész és munka. De pont ezért nem éri meg otthon kompresszort csinálni, mert boltban olcsóbban lehet kapni, csak olyannak, akik az alkatrészeket "talált alkatrészként" be tudja szerezni, és a munka részét is meg tudja oldani.
Baboon 124239 2010. június 13. 16:27
Válasz erre
hát akkor linkelj képet hogy meghozd az emberek kedvét.
Otisz 124237 2010. június 13. 14:55
Válasz erre
Nem házibarkács kinézete van.
Nem úgy mint némelyik itt belinkeltnek (persze láttam hasonlóan figyelemreméltó darabokat is itt a fórumon). Eléggé komoly minőségben van összeszerelve, és a felhasznált alkatrészek sem silányak (a motorja is vadonat új).
Én ennyiért vettem (nem ez az első kompresszorom, így tudom mit beszélek).
Miért adom el? Mert amire vettem, abból nem lett semmi.

Aki nem akar az alkatrészek beszerzésével és az összeszereléssel bajlódni (vagy nem is értene hozzá/nincsenek hozzá szerszámai - mint ahogy nekem sem), annak megéri.
Baboon 124235 2010. június 12. 19:50
Válasz erre
neeehogymár egy házibarkács hűtőgép motoros kompit 40E-ért adjunk...
De most komolyan.
Otisz 124234 2010. június 12. 16:02
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem van egy hűtőgépmotoros (a motor új) tartályos kompresszorom. Minden földi jóval ellátva.
Nem volt még használva.
Ára 40ezer Ft.

Érdeklődni: alteregg kukac freemail.hu
Székesfehérvár
Attila79 124233 2010. június 12. 08:22
Válasz erre
Sziasztok!

Dcsabesz!
Pneumatikában a fojtószeleppel a levegő térfogatáramát szabályozzak. Például egy munkahenger bemenetére kötve a fojtószeleppel tudod szabályozni a munkahenger sebességét.

Üdv.
Attila
gaborka 124232 2010. június 9. 10:21
Válasz erre
Olyankor nyomd meg amikor nyomás alatt van (be van kapcsolva a kompresszor) és kifújja neked az egészet gyönyörűen. Érdemes rátenni egy dréncsövet és belevezetni egy flakonba mert összeköpködi ilyenkor az egész környéket.

c[ ]
vlevi 124231 2010. június 8. 21:27
Válasz erre
Szerintem nem veszélyes. Ha megnézed azt a tartályt, kb 7-8 centi magas. Namármost, ha ennek az alján ott marad 1-2mm víz, nem hiszem, hogy gondot okozna.
bcsszgab 124230 2010. június 8. 20:41
Válasz erre
Próbáld meg nyomás alatt kinyitni a csapot (mondjuk nem ismerem az ilyen kis kompresszorokat)
boomsly 124229 2010. június 8. 19:32
Válasz erre
Igen, nekem is van ilyen rajta, DE a következő a probléma: ha megnyitom a csapot, akkor nem folyik le az egész ugyanis a csap belső részének egy tekintélyes pereme van.
Alig pár csepp esik csak le és sok bent marad.
Hogy ez mennyire lehet veszélyes...
vlevi 124228 2010. június 8. 17:30
Válasz erre
Biztos, hogy le kell venni?
Az kompresszoromon is van ilyen kondenzvíz gyűjtő, de annak az alján van egy "csap" vagy mi az izé, ha azt benyomom, már csepeg is kifelé a víz. Nem kell leszerelni semmit. Talán a tied is ilyen.
boomsly 124227 2010. június 8. 16:51
Válasz erre
Üdvözletem!

Egy kis segítségre szorulok, remélem valaki ismeri ezt a kompresszort:bolthely.hu/gshop/id/00882_50065_GUDE_Airbrush_kompresszor_profi-keszlet

Annyi lenne a gixser vele, hogy a kondenzvíz összegyűlt a tartályában és akárhogy próbálkozom, de nem tudom levenni a kompresszorról. Már a hivatalos oldalon is megnéztem a robbantott rajzot, de nekem nem mond semmit a hogyanról.

Valakinek van már vele tapasztalata?
háté 124226 2010. június 8. 09:25
Válasz erre
Sziasztok!

Mire is való ez a csonk?

A gyári kompresszoroknál általában a légtartály levegő bemeneténél van egy visszacsapó szelep, ami csak a kompresszor felől engedi a levegőt. Amikor a kompresszor feltöltött, a kompresszor leáll, a visszacsapó szelep a tartály ellennyomása miatt lezár, nem tud a levegő visszafele áramlani. Ez a visszacsapó szelep van összekötve a nyomáskapcsolónak azzal a bizonyos csonkjával. Amikor a nyomáskapcsoló leállítja a feltöltött kompresszort, akkor ezen a csövön elengedi, a tartály és a kompresszor közötti csőben megrekedt nyomást, hogy a következő bekapcsoláskor a kompresszor motorja könnyebben, kisebb terheléssel tudjon elindulni.
W123qp 124225 2010. június 8. 08:36
Válasz erre
Szia!

A nyomáskapcsolót a levegőrendszeredbe közvetlenül a kompresszor után kell beépíteni, a visszacsapó szelep elé, ami megakadályozza a tartály leürülését a kompresszor kikapcsolása után. A bejelölt kis csöcsike tényleg csak annyit csinál, hogy amikor a nyomáskapcsoló kikapcsolja a motort, akkor a kompresszor és a visszacsapó szelep közti szakaszt nyomás mentesíti.
bcsszgab 124224 2010. június 8. 08:21
Válasz erre
Nézd meg ennek a topiknak a 1427-es hozzászólását, (2008 dec. 17) ott azt írja hogy nagy kompresszoroknál kikapcsolás után elengedi a levegőt mert nyomás alatt nem biztos hogy elindulna.
dcsabesz 124223 2010. június 7. 22:16
Válasz erre
Még ennyi infót tudok róla: "Levegőkibocsátó rendszer, sárgaréz ötvözetből készült szeleppel. A szabvány szelep különleges kialakítása következtében lassan záródik a gyors nyomásnövekedés kiküszöbölése érdekében." De még sem tudtam rájönni, hogy mi célt szolgál.
dcsabesz 124222 2010. június 7. 22:12
Válasz erre
Nyomáskapcsoló
Nyomáskapcsol

Itt egy kép arról a bizonyos csonkról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.