/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.
bcsszgab 124253 2010. június 18. 13:27
Válasz erre
Üdv!
Szerintem ez a nyomógombos megoldás állandó üzemhez jó, ha nyomáskapcsoló van rajta akkor nem tudod kézzel kapcsolgatni. A többi infó viszont nagy segítség. Köszi
Lacika09 124252 2010. június 18. 11:07
Válasz erre
Szia.

Az elektromos bekötésről egy helyi szaki bővebb felvilágosítást adott nekem.
Ez még a régifajta DRVT-2 tipusú indítórelével indul. Szemből nézve az alsó tüske és a baloldali az üzemi tekercsek kivezetése, tehát ide kötöd a hálózatot, a jobboldali felső tüske pedig a segédfázis. Indítórelé helyett jó egy nyomógomb is, ezt a két felső tüske közé kell bekötni, és egy pillanatra megnyomni. Nekem nem volt hozzá relé, valszinű, hogy ezt a nyomógombos dolgot fogom megépíteni valami biztosíték és kapcsolótábla segítségével... A földelést pedig vagy a kompi talapzatára kötöd, vagy oda ahol nekem a képen a két rozsdás valami lóg a 3 tüske mellett...
A csövek bekötését pedig igor-X kolléga kifejtette nekünk. Köszönöm szépen...
Én ugy tudom, hogy az olajat jobb meghagyni benne, mert valamiféle hűtés is kell a motornak. Egy ideig üresjáratban járatom majd, megvárom míg kinyomja magából a felesleget, aztán kötöm a tartályra. Addig még esztergálok pár hollanderféleséget a tűzoltópalackomra...

Üdv Lacika
igor-x 124251 2010. június 18. 08:55
Válasz erre
Üdv!
Bekötésnél azt tanácsolom érints oda a nullát és a fázist/szigetelt fogóval/ és ahol müködik ott a jó,a3.a földelés.A csövekröl:Amelyikböl az olaj jön abbol jön a süritett levegö is az olajat majd kidolgozza./mig a hütőben van a bennelévő hütőközeg kenőanyagot is tartalmaz/ A mellete lévő a szivó ide tégy egy benzinszürőt-levegőszürőnek. Az alsó két cső is ugyan ezt tudja, valószinü kombi hütö volt és össze van kötve a másik kettővel.Ezeket proba után ha minden jó leforraszthatod.
bcsszgab 124250 2010. június 17. 21:06
Válasz erre
Üdv!
Hát én pont ilyesmire lennék kíváncsi, úgyhogy ha megtudod mit hova kell kötni tedd ki ide légy szíves. Köszi (úgy tudom még relé is kell rá)
Lacika09 124249 2010. június 17. 13:26
Válasz erre
20100617290
20100617290
20100617291
20100617291

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni.
Nemrég kaptam egy hűtőkompit, azt szeretném beüzemelni.Szóval a kérdésem, hogy az elektromos vezetékeket hogy tudom bekötni (szin szerint 1 piros és 2 fehér volt rajta), most át akarom kötni a szabvány szerinti barna, zöld, kék variációra.A másik a kompresszor csövei, hogy melyiket kellenne leforrasztanom, melyik a nyomó, melyik a szivó csonk...Mellékelek képeket hozzá, ha azon be tudná nekem jelölni valaki, hogy mit, hova, merre, és emilen visszaküldeni nekem, azt nagyon megköszönném nektek.
Köszönet érte

Üdv Lacika    papp-trans@freemail.hu
Lorco 124248 2010. június 14. 14:52
Válasz erre
Mivel árban szinte nincs különbség, eddig ez a nyerő.
Jók a visszajelzések is róla, beruházás indul!
Köszi!
Ákos 124247 2010. június 14. 13:54
Válasz erre
Én inkább ezt ajánlom.
www.paplaszlo.com/airbrush_tartalyoskompresszor.html
A tartály nélküli kompresszor egy bizonyos levegőnyomást tud alapban.
Ha kevesebb kell, akkor a membrán erőlködik (és romlik el előbb), ha több kell, azt nem tudja. Ráadásul a tartály nélkülivel ellentétben a tartályos szakaszos üzemű, így tovább bírja, kevésbé melegszik.
gaborka 124246 2010. június 14. 13:43
Válasz erre
Nem ez a lényeg, biztos jó a kompresszor. Viszont, ami érdekes lenne, és meg tudnád vele indokolni a vételárat:
- levegőszállítás (l/perc)? Ettől függ ugyanis, hanyas dűznivel lehet használni.
- tartály mérete?
- max. nyomás? Nyomásszabályzó, mérőóra van-e rajta? Szűrő-ülepítő van-e rajta? Nyomáskapcsoló, leállító automatika van-e rajta?
- hány kg?
- zajszintje?

Hogyna mondjuk a kompi tudna kb. 120 L levegőt percenként, mondjuk 10L-es tartállyal, a fenti szajrékkal felszerelve, egy hűtő zajszintjével, akkor igen jó vétel. Ha nem tud csak pl. 20-25L levegőt, akkor eléggé határeset. Amúgy meg drága, nem drága, minden annyit ér, amennyit adnak érte.

c[ ]
Lorco 124245 2010. június 14. 13:29
Válasz erre
mortyi 124244 2010. június 14. 13:17
Válasz erre
Lorco!

Én ezt ajánlom, www.paplaszlo.com/airbrush_kompresszor.html
Bár én nem ezt hanem egy házit használok de szerintem kezdőknek ez ár érték arányban egy ideális megoldás lehet :)
Lorco 124243 2010. június 14. 12:14
Válasz erre
Köszi Ákos,

köszönöm a segítséget, akkor ezt a kompit ejtem. Abszolút kezdő makettező vagyok, 1:72-es és 1:48-as repülőket fabrikálok. Milyen kompresszort ajánlasz nekem? Nem vagyok milliomos és a család zajtűrése kicsi :))
Előre is köszönöm!

Lorco
Ákos 124242 2010. június 14. 11:59
Válasz erre
Ahogy látom, ezen nincs kimeneti nyomásszabályzó és vízleválasztó. Ez kb. 10-12 e Ft külön), plusz az illesztés (közdarabok) a kompresszorhoz.
Persze mellé kell venned egy füldugót is a 96 decibeles zajszint miatt, ha többen vagytok, akkor a családnak is.
A gyári állapotban maximum ipari levegős szerszámok meghajtására jó, mert 8 bar levegő jön belőle.
Lorco 124241 2010. június 14. 10:52
Válasz erre
Einhell BT-AC 200-24 OF kompi
Einhell BT-AC 200-24...

Segítségeteket kérem a következőkben: vennék egy kompresszor...végre.
A típusa: Einhell BT-AC 200/24 OF olajmentes.
Ismeri valaki ezt a típust? 20 EFt alatti ár megfelelő? A makettezésen kívül egyéb kiegészítőkkel mire tudom használni még?
Várom a segítséget! Üdv: Lorco
http://szerszamallomas.hu/einhell/bt-ac-200/24-of-olajmentes-kompr.html?flypage=
vlevi 124240 2010. június 13. 20:26
Válasz erre
Csatlakozom. Szóban nehéz lesz meggyőzni a vevőjelölteket arról, hogy a tiédet vegyék meg 40-ért, és ne egy boltban kapható, vadonatúj, garanciális makettezőkompresszort 25-30 körüli áron.
Senki sem kérdőjelezi meg, hogy egy otthon összeállított kompresszorban van 40 ezer forintnyit alkatrész és munka. De pont ezért nem éri meg otthon kompresszort csinálni, mert boltban olcsóbban lehet kapni, csak olyannak, akik az alkatrészeket "talált alkatrészként" be tudja szerezni, és a munka részét is meg tudja oldani.
Baboon 124239 2010. június 13. 16:27
Válasz erre
hát akkor linkelj képet hogy meghozd az emberek kedvét.
Otisz 124237 2010. június 13. 14:55
Válasz erre
Nem házibarkács kinézete van.
Nem úgy mint némelyik itt belinkeltnek (persze láttam hasonlóan figyelemreméltó darabokat is itt a fórumon). Eléggé komoly minőségben van összeszerelve, és a felhasznált alkatrészek sem silányak (a motorja is vadonat új).
Én ennyiért vettem (nem ez az első kompresszorom, így tudom mit beszélek).
Miért adom el? Mert amire vettem, abból nem lett semmi.

Aki nem akar az alkatrészek beszerzésével és az összeszereléssel bajlódni (vagy nem is értene hozzá/nincsenek hozzá szerszámai - mint ahogy nekem sem), annak megéri.
Baboon 124235 2010. június 12. 19:50
Válasz erre
neeehogymár egy házibarkács hűtőgép motoros kompit 40E-ért adjunk...
De most komolyan.
Otisz 124234 2010. június 12. 16:02
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem van egy hűtőgépmotoros (a motor új) tartályos kompresszorom. Minden földi jóval ellátva.
Nem volt még használva.
Ára 40ezer Ft.

Érdeklődni: alteregg kukac freemail.hu
Székesfehérvár
Attila79 124233 2010. június 12. 08:22
Válasz erre
Sziasztok!

Dcsabesz!
Pneumatikában a fojtószeleppel a levegő térfogatáramát szabályozzak. Például egy munkahenger bemenetére kötve a fojtószeleppel tudod szabályozni a munkahenger sebességét.

Üdv.
Attila
gaborka 124232 2010. június 9. 10:21
Válasz erre
Olyankor nyomd meg amikor nyomás alatt van (be van kapcsolva a kompresszor) és kifújja neked az egészet gyönyörűen. Érdemes rátenni egy dréncsövet és belevezetni egy flakonba mert összeköpködi ilyenkor az egész környéket.

c[ ]
vlevi 124231 2010. június 8. 21:27
Válasz erre
Szerintem nem veszélyes. Ha megnézed azt a tartályt, kb 7-8 centi magas. Namármost, ha ennek az alján ott marad 1-2mm víz, nem hiszem, hogy gondot okozna.
bcsszgab 124230 2010. június 8. 20:41
Válasz erre
Próbáld meg nyomás alatt kinyitni a csapot (mondjuk nem ismerem az ilyen kis kompresszorokat)
boomsly 124229 2010. június 8. 19:32
Válasz erre
Igen, nekem is van ilyen rajta, DE a következő a probléma: ha megnyitom a csapot, akkor nem folyik le az egész ugyanis a csap belső részének egy tekintélyes pereme van.
Alig pár csepp esik csak le és sok bent marad.
Hogy ez mennyire lehet veszélyes...
vlevi 124228 2010. június 8. 17:30
Válasz erre
Biztos, hogy le kell venni?
Az kompresszoromon is van ilyen kondenzvíz gyűjtő, de annak az alján van egy "csap" vagy mi az izé, ha azt benyomom, már csepeg is kifelé a víz. Nem kell leszerelni semmit. Talán a tied is ilyen.
boomsly 124227 2010. június 8. 16:51
Válasz erre
Üdvözletem!

Egy kis segítségre szorulok, remélem valaki ismeri ezt a kompresszort:bolthely.hu/gshop/id/00882_50065_GUDE_Airbrush_kompresszor_profi-keszlet

Annyi lenne a gixser vele, hogy a kondenzvíz összegyűlt a tartályában és akárhogy próbálkozom, de nem tudom levenni a kompresszorról. Már a hivatalos oldalon is megnéztem a robbantott rajzot, de nekem nem mond semmit a hogyanról.

Valakinek van már vele tapasztalata?
háté 124226 2010. június 8. 09:25
Válasz erre
Sziasztok!

Mire is való ez a csonk?

A gyári kompresszoroknál általában a légtartály levegő bemeneténél van egy visszacsapó szelep, ami csak a kompresszor felől engedi a levegőt. Amikor a kompresszor feltöltött, a kompresszor leáll, a visszacsapó szelep a tartály ellennyomása miatt lezár, nem tud a levegő visszafele áramlani. Ez a visszacsapó szelep van összekötve a nyomáskapcsolónak azzal a bizonyos csonkjával. Amikor a nyomáskapcsoló leállítja a feltöltött kompresszort, akkor ezen a csövön elengedi, a tartály és a kompresszor közötti csőben megrekedt nyomást, hogy a következő bekapcsoláskor a kompresszor motorja könnyebben, kisebb terheléssel tudjon elindulni.
W123qp 124225 2010. június 8. 08:36
Válasz erre
Szia!

A nyomáskapcsolót a levegőrendszeredbe közvetlenül a kompresszor után kell beépíteni, a visszacsapó szelep elé, ami megakadályozza a tartály leürülését a kompresszor kikapcsolása után. A bejelölt kis csöcsike tényleg csak annyit csinál, hogy amikor a nyomáskapcsoló kikapcsolja a motort, akkor a kompresszor és a visszacsapó szelep közti szakaszt nyomás mentesíti.
bcsszgab 124224 2010. június 8. 08:21
Válasz erre
Nézd meg ennek a topiknak a 1427-es hozzászólását, (2008 dec. 17) ott azt írja hogy nagy kompresszoroknál kikapcsolás után elengedi a levegőt mert nyomás alatt nem biztos hogy elindulna.
dcsabesz 124223 2010. június 7. 22:16
Válasz erre
Még ennyi infót tudok róla: "Levegőkibocsátó rendszer, sárgaréz ötvözetből készült szeleppel. A szabvány szelep különleges kialakítása következtében lassan záródik a gyors nyomásnövekedés kiküszöbölése érdekében." De még sem tudtam rájönni, hogy mi célt szolgál.
dcsabesz 124222 2010. június 7. 22:12
Válasz erre
Nyomáskapcsoló
Nyomáskapcsol

Itt egy kép arról a bizonyos csonkról.
dcsabesz 124221 2010. június 7. 21:56
Válasz erre
Alby!

Köszi a helyesírási javítást is! :-) Nálam úgy münködik a "j" és "ly" használata, hogy menet közben dől el a dolog. Ha nem billentyűzetet használok akkor nincs gond, mert benne van a kezemben, na de ha gépelek!, akkor néha tippelnem kell.
Köszönöm a szócikkeket is, a Wikipedia nem jutott eszembe.
Alby 124220 2010. június 6. 23:39
Válasz erre
Dcsabesz
A fojtás (egyébként pontos lyé-vel :) mivel nem a folyás/folyamat stb. szóhoz van köze) termodinamikai állapotváltozás:
hu.wikipedia.org/wiki/Fojt%C3%A1s_%28termodinamika%29 hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91szivatty%C3%BA
Elvileg ezt hivatott létrehozni a fojtószelep. Egyébként üzemanyag-/légmennyiség
szabályzásra szolgál pneumatikában/motoroknál. Gondolom a kompresszornál is valami
hasonló elvetemült gaztettet követ el:)
dcsabesz 124219 2010. június 6. 20:08
Válasz erre
Holnap vagy holnapután dobok fel egy képet.
bcsszgab 124218 2010. június 6. 09:51
Válasz erre
Üdv!
Nem ártana egy fotó erről a kapcsolóról. A nyomáskapcsolóból elvileg kijön a vezeték meg egy csőcsonk, ezen megy bele a levegő.
dcsabesz 124217 2010. június 5. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!

Két kérdésem volna:
1) A pneumatikában mire használják a folytószelepet?
2) A nyomáskapcsoló alján van egy csatlakozás ami egy vékony cső és bele van kötve a tartályba. Mi célt szolgál? Valami biztonsági leoldás lehet, de pontosabb infót szeretnék megtudni róla.
Köszi
bcsszgab 124216 2010. június 2. 21:51
Válasz erre
Üdv!
Nézd meg valami traktor, teherautóalkatrész boltban, ifa kompresszor aránylag olcsó, de jobban jársz méh-telepen.
bori 124215 2010. június 2. 19:19
Válasz erre
segitsetek ,van 3kw motorom ,hozzá kb 200l tartály óra felszereltség ,de a kompresszor része tönkrement ,legalább ,azt hol lehet venni hozzá .
cimber 124214 2010. május 30. 19:17
Válasz erre
Milyen érdekes az élet.

Ha nem tartályos kompresszorom van, akkor ma nagy bajban lettem volna.
A festést úgy kezdtem, hogy ragyogott a nap, de pár perc múlva hihetetlen vihar kerekedett és paff, elvették a villanyt, így a kompresszor azonnal leállt.
(szerencsére sikerült befejeznem az alapozást.)

Node a pisztolyban benne a Gunze akril, ami ugye nem arról híres, hogy csak órák múlva szárad... :-)

A tartályban lévő levegő azonban bőven elég volt ahhoz, hogy ki tudjam fújni a festéket és után bőségesen át tudtam fújni tisztítószerrel is.

Szóval az élet néha hoz olyan dolgokat, amire nem készül az ember.
...de ha nekem ma nem tartályos kompresszorom van, akkor azért nagyobb nyűg lett volna a mai "takarítás".
unicellular 124213 2010. május 30. 07:09
Válasz erre
Szia!
Nekem is Pap L-tól van kompresszorom (tartályos) és tökéletesen működik.
Nikeboy nagyon utálja Pap Lászlót... gondolom, az összes termékét kipróbálta, ezért tud róla véleményt mondani. :D
varyt2 124212 2010. május 30. 06:40
Válasz erre
Kösz Urak!
Én is tartályosa gondoltam, meghogy megkérdezlek benneteket előbb.
Halió
vlevi 124211 2010. május 29. 23:03
Válasz erre
Nem tudom, hogy mi a különbség a Papp László által árult tartályos kompi és az Airforceosok által kínált tartályos között, de szerintem nem sok. És mivel nekem az Airforce-os tartályos van, több, mint egy éve, és nagyon szuperül végzi a dolgát, megkockáztatom, hogy a Papp László féle szerkezet sem működik rosszabbul.
De tartály nélkülit lehetőleg ne vegyél. Csak akkor, ha Yukihoz hasonlóan olcsón át tudod alakítani tartályosra.
W123qp 124210 2010. május 29. 21:58
Válasz erre
Olvasd el a korábbi hozzászólásokat, és szűrd le a következtetéseidet..
Yuki 124209 2010. május 29. 21:56
Válasz erre
Szia nekem is van Pap Laci féle kompresszor és kiválóan működik nagyon jó vétel lejebb van kép csak már átalakítva/2131/.Nagyon meg vagyok elégedve vele!

Üdv:István
varyt2 124208 2010. május 29. 21:50
Válasz erre
Szia!
tanácsot tudsz adni akkor mi a fankó?
üdv Tamás
nikeboy 124207 2010. május 29. 21:33
Válasz erre
varyt2!az egy kalap sz.r!de mivel itt már véleményt irtam,s nem tetszett sokaknak,így próbáld ki!
varyt2 124206 2010. május 29. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!
Kompresszor vétel előtt vagyok.
Papp féle kompiról mi a véleményetek?
Üdv Tamás
Yuki 124205 2010. május 24. 20:10
Válasz erre
Szia Pettyes csak az összekötő tartja a tartályt,én is gondoltam rá hogy alátámasztom.
Az egész alá akarok egy táblásított fenyőlapot a tartály alá vágok fél köríves talpat és kész is van minél egyszerűbb legyen.A képet azért tettem fel hogy ha valakinek ilyen kis kompresszora van ilyen összekötővel tartályost csinálhat magának belőle,1-2 óra alatt megvan.Sokkal jobban lehet dolgozni vele mint mikor még nem volt tartálya.Jó makettezést!

Üdv:István.
Pettyes 124204 2010. május 24. 16:46
Válasz erre
Üdv.
Jó és olcsó megoldás, a képeken nem látni vagy csak Én nem voltam figyelmes, de úgy látom, hogy csak a kompiból kijövő csonk tartja az egész tartályodat a szabályzóval együtt. Ha így van, akkor Én a helyedben alátámasztanám, hogy ne azt a kicsi csonkot terheld, sőt inkább 1 tömlővel kötném össze a tartályt és a kompit. Ez csak 1 tanács, a későbbi esetleges kellemetlenségek elkerülése végett.
További jó makettezést!

GP
nmatteo 124203 2010. május 24. 11:15
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mi a különbség a Proxxon MK 230-as és az MK 240-es kompresszorok között? A technikai adatok ugyanazok, az ár viszont más?

Ha valakinek van tapasztalata ezen kompresszorokkal, annak a véleményét szivesen meghallgatnám!

Üdv és kösz elöre is

nmatteo
Attila79 124202 2010. május 23. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Makimaki!

Ha bp-i vagy, teflont itt tudsz venni:
Quattroplast Kft., BP, IV. ker. Fóti út (ez alapján a neten keresd meg a pontos címet)

Üdv.
Attila
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.