/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.
boriszjelszint 122588 2006. november 18. 18:09
Válasz erre
sziasztock!
egy olyan súgás kéne, hogy mostanában milyen kompreszorokat érdemesbeszerezni?
építeni nincs humorom, valamit elkúrálok rjta úgyis. a modell/ hobbyban 32ért tarály, meg egyebek nélkül ez milyen ár?

Fecó
Atesz 122587 2006. november 17. 19:23
Válasz erre
Szia!

Nekem van egy, még a hűtőben, tavasszal még működött is! Ha szükséged van rá, jelentkezz!

Üdv:
Atesz
MrChef 122586 2006. november 17. 14:39
Válasz erre
Helló,

ha valamelyikőtöknek van egy feleslegessé vált hűtőgép-kompresszora (vagy hűtőgépe), akkor arról tárgyalhatunk! :-)
witman 122585 2006. november 17. 08:33
Válasz erre
Még mindig van egy eladó Festo nyomáskapcsolóm.
Típusa: PEV-1/4-A-SW27-B-OD
A motyó tök új, elektromos csatlakozót adok hozzá.
Ára: 10.000,- Huf(kb. fél ár)postával.
Apaka 122584 2006. november 16. 00:28
Válasz erre
Az is jó. :) Addig nem olvastam vissza. Bocs.
xcraft 122583 2006. november 15. 21:43
Válasz erre
Hello!
A légtartály egy IFA azonos célra tervezett alkatrésze, és, ha úgy vesszük, van biztonsági szelep, az 504 hsz.ben említett gumicső már előbb kidurran, mintsem a fémtartálynak baja lenne.
X.
Apaka 122582 2006. november 15. 20:36
Válasz erre
xcraft!
Azért talán egy biztonsági szelepet tehetnél rá. Az ördög nem alszik, elég csak egyszer történjen valami olyan, hogy ott hagyod ijedtedben.
A
korzaar 122581 2006. november 15. 20:31
Válasz erre
Bombraider 122580 2006. november 15. 19:28
Válasz erre
Szia!
Milyen olajat szoktál belerakni?

üdv:bomb
Akos 122579 2006. november 15. 19:04
Válasz erre
jun-air.jpg méret: 66.3 KB
Nekem ebből a típusból van egy fiatalabb, és erre is csak jót mondhatok az árát kivéve...
korzaar 122578 2006. november 15. 18:55
Válasz erre
kompresszor.JPG méret: 230.9 KB
kompresszor1.JPG méret: 222.3 KB
kompresszor2.JPG méret: 244 KB
kompresszor3.JPG méret: 246.6 KB
kompresszor4.JPG méret: 231.2 KB
Sziaztok!! Ez a kompresszor a melohelyen van, kb. 30 éves:), de van 1 jo tulajdonsága: bonthato a teteje, tehát ha elromol:)) nem kell szétvágni. Van rajta minden , még olajszint ellenörzö ablakocska is. 2 pisztoly megy rola, felváltva használva persze. Másfél éve nyúzom , eddig semmi hibája nem volt. Szuper kis joszág. Néha ki kell bennne cserélni az olajat, meg a légszürö betétet.
xcraft 122577 2006. november 14. 20:18
Válasz erre
Srácok!
Lehet, hogy barbárságnak tartjátok, de az én kompimon pld. nincs nyomáskapcsoló, egy egyszerű kapcsolós hosszabítóval üzemeltetem, igaz, hogy nem lehet magárahagyni, de special én nem szoktam festés közben elmászkálni az asztaltól, tehát nincs is rá szükségem. Van olajleválasztó, meg nyomásszabályzó, de ennyi, semmi extra.
X.
kokomo71 122576 2006. november 14. 14:31
Válasz erre
Georch!
A hűtőkompiból 3 rézcső áll ki: az egyiken bemegy a levegő, a másikon kijön a harmadik az olaj betöltő, ami le van forrasztva. Az olaj a kompiban levő dugattyú kenését biztosítja. Normális üzemben zárt rendszerben dolgozik a kompi, tehát ami olaj kijön belőle az vissza is folyik bele. Mindenképpen ajánlatos beiktatni egy szűrőt.
georch 122575 2006. november 14. 14:19
Válasz erre
Köszi! Akkor majd nézek valami szervizet itt helyben, aztán rákérdezek náluk!
MrChef 122574 2006. november 14. 14:13
Válasz erre
georch,

én semennyit sem értek hozzá (illetve csak egy-két "hardver" erejéig), csak annyit tudok javasolni, hogy hűtőgép- vagy kis háztartásigép-szervizbe vidd el a cuccot. Itt Budapesten párezer Ft-ért meg tudják javítani (ex Gelka-szervizben), gondolom felétek sem lehet drágább.
georch 122573 2006. november 14. 13:53
Válasz erre
Csatlakozok a halódó kompresszorosok táborához! :( Az enyémen már nagyon régen, kb. egy éves korában meghibásodott a nyomáskapcsoló, azt javították, de pár hónap alatt elromlott, végleg, ekkor tetettem rá egy újat, egy helyi egészségügyi gépeket javító emberkével, az tökéletesen működik. Most meg úgy nyomja magából az olajat, hogy nézni ugyan öröm, de festeni nem lehet vele... Veszek rá egy olaj/cseppleválasztót, ha lesz pénzem. De azt nem értem, hogy most miért nyomja ennyire, meg hogy miért van, hogy valamikor jön belőle olaj, valamikor meg nem...8/ Meg amúgy is kellene olajat cserélni... Nyíregyháza közelében nem tudtok valami szakit, aki tudna nekem segíteni?
xcraft 122572 2006. november 13. 19:35
Válasz erre
Mivel házi barkács, ez egy autópumpáról levágott gumicső, és úgy látszik elöregedett.
MrChef 122571 2006. november 13. 19:32
Válasz erre
Hello!

Igen, most valszeg egyszerre döntöttek úgy, hogy kicsesznek velünk. :-)
Az a cső hogyan durranhat ki? Gyenge volt, vagy akkora nyomás keringett benne?
xcraft 122570 2006. november 13. 19:29
Válasz erre
Hello!
Úgy látszik járvány van a kompresszorok között, az előbb durrant ki a kompresszort a légtartállyal összekötő gumicsövem. Még jó, hogy van tartalék. :)
MrChef 122569 2006. november 13. 13:25
Válasz erre
Bots, akkor a 20% áfával együtt kb. 25.000 Ft.
MrChef 122568 2006. november 13. 13:24
Válasz erre
A vám valami 30.000 Ft-ig nem gond (de vannak itt kollégák, akik pontosan tudják), viszont áfát kéne rájuk fizetni.

Azért elgondolkodtató, hogy egy új Iwata kompresszor 50 Dollár (sealed = lepecsételt; igaz van, aki 100 Dollárért adja), a Magyarországra való szállítás meghát ugye kb. 50 Dollár. 100 Dollárért van egy ilyen cuccod. Ha esetleg elromlik, akkor meg nem hiszem, hogy nagy ördöngősség lenne megjavítania egy szakinak.

Az Airline-os pasi azt mondta, hogy 2-3 hét múlva lesz kompresszoruk, 38.500 Ft-ért, most csak ez az egy típus.
Már nem azért, de ilyen "hatalmas" reklámmal is eléldegélnek...minden cég erre áhitozik. A végén még mi teszünk nekik szívességet.
FlamerGAS 122567 2006. november 13. 13:14
Válasz erre
ezekkel szeriontem az a baj, hogy már nem csusznának át a vámon, azért egy kompi nem két deka, nehezebbek mint egy makett :(

Airline kompi menyi lesz, nem mondta? mármint sorban lehet akkor rendelni innentöl tőlük? mert akkor nekem is kéne majd egy, mert máre régen szemezek velük, én még nyár végén beszéltem az emberrel, ö azt mondta hogy ezek leginkább téli elfoglaltságok, hogy kompikat gyártanak... de itt a tél :D
MrChef 122566 2006. november 13. 12:58
Válasz erre
Itt viszont egy halom kompi található, néhány elég olcsó, és megbízható vevőtől:
crafts.search.ebay.com/compressor_Airbrushing_W0QQsacatZ134554

Mi a véleményetek?
MrChef 122565 2006. november 13. 11:45
Válasz erre
Sikerült elérnem az Airline-t: 2-3 hét múlva lesz kompresszoruk. Csak egy típus lesz, 38.500 Ft-ért. (már amit értettem abból, amit a pasi mondott, mert nagyon rossz volt a vonal, illetve motyogott:-)
MrChef 122564 2006. november 12. 20:09
Válasz erre
Hűha, hát ez komolyan hangzik. Akkor azt hiszem, kicserélem a kompit (mivel a többi kütyü teljesen rendben van rajta).
Köszi a segítséget!
kokomo71 122563 2006. november 12. 18:40
Válasz erre
MrChef!
Azokat a kompikat amiket beszereztem úgy termeltem ki, hogy a kapcsolódobozka is rajta maradt. Igaz hogy az elektromos be és átkötéshez kell egy kis ismeret. A motor felfogatása az alapra szerintem ugyanaz. Nem hiszem hogy érdemes javíttatni a kompit. Még kezdő koromban egyet leégettem, és meg akartam javítani. Leflexeltem a tetejét ami sok időt vett el, és utána még vissza is kellett volna hegesztetni a helyére. Van benne egy motor, a tetején meg egy kis dugattyú ami a levegőt termeli. A motornak három elektromos kivezetése van: 1.fázis 2.nulla 3.segédfázis a motor indításához. Bekapcsoláskor a kompi oldalán behúz egy kis relé ami a segédfázisnak adja a 220 voltot. Amikor a motor forogni kezd, elenged a relé. Régi kompiknál beégnek a relék érintkezői és a motor nem tud beindulni, csak remeg. Ezt egyszerű orvosolni, csak meg kell egy kicsit csiszolni az érintkezőket.
kokomo71
Amon 122562 2006. november 12. 16:44
Válasz erre
Én is erre gondoltam így külső szemlélőként.
Valamelyik relé nem húzbe rendesen. És csak ipmulzusokat ad mikor zár az áramkör.
MrChef 122561 2006. november 12. 16:32
Válasz erre
Highlander,

lehetséges, hogy az a baja. Ettől is lehet néha az a fémes hang. Az elektronikájával eddig nem volt gond, de nem tudom.
MrChef 122560 2006. november 12. 16:31
Válasz erre
Kokomo,

a cuccom többi darabjával nincsen gond (tartály, nyomásszabályozó, vagy micsoda, illetve a nyomásállító reduktor), úgyhogy elvileg egy 220V-ról üzemelő hűtőgépkompi kéne nekem. Persze lehet, hogy ez a régi darab még elmenne 20 évig, de mi van, ha nem? Lehet, hogy annyi baja van, hogy nem érdemes buherálni.
A gond az, hogy semmiféle elektronikához nem értek.
Highlander 122559 2006. november 12. 14:33
Válasz erre
Kokomo71,
ja elfelejtettem írni, ha leveszem, akkor télleg jó lesz. Sajnos úgy kicsit életveszélyes, pláne a macskánknak;)
High
kokomo71 122558 2006. november 12. 13:28
Válasz erre
Highlander!
Nálam is ez a jelenség. Ha leveszem a műanyag védődobozt a kompresszor oldaláról (az alatt van a csatlakozó) akkor egyből jól indul. Indításkor a védő bimetáll felmelegszik és lekapcsolja a feszültséget. Ha nincs rajta a doboz jobban szellőzik.
kokomo71
MrChef 122557 2006. november 12. 12:01
Válasz erre
XCraft,

köszönöm szépen, hatalmasat segítettél!!!
Akkor ez lesz az első utam. Árajánlatot kérek tőlük (nehogy annyiért javítsák meg, mint amennyibe egy új kerülne), vagy másik kompresszort, amit a meglévő kiépítésre szerelnének fel.
Köszi, örök hálám! :-)
xcraft 122556 2006. november 12. 10:05
Válasz erre
P1050236.JPG méret: 276.4 KB
Szia MrChef!
A napokban voltam a Papp Trade nevű cégnél, nem tudok telefont, azt sem, hogy Bt, vagy Kft, ezért nem találtam meg a neten sem. Ez egy gépfelújító műhely, kompresszort is csinálnak, azért tudom, mert véletlenül szóbakerült, mikor ott voltam. A XIII. kerületben van Bp.-en. Térképet mellékelek, bejárat az Új Palotai útról. Egy lepukkant
gyártelep, mindenféle maszek cégnek kiadott épületekkel, a rajz alapján odatalálsz.
A hűtőkompresszorjavítás spéci dolog, mert a tartály tetejét először le kell vágni, nem garantálom, hogy megcsinálják, de egy utat megér. Ha villamos hibája van, azt is javítják.
X.
Highlander 122555 2006. november 12. 10:03
Válasz erre
MrChef,
lehet kevés az olaj a kompresszorban, sima műszerészolajat is lehet bele önteni. Ugye három kis cső jön ki a műszerből, egyiken szívja, a másikon fújja ki a levegőt, na a harmadik lesz az olajbetöltő. Azért valaki erősítsen meg, nehogy félre tájékoztassalak;)
Ja még annyi, hogy esetleg a kompresszor elektronikája a ludas, az enyém pl, amíg be nem melegszik, addig ki-be kapcsolgat, de vagy 10 perc múlva rendesen működik. Azt hiszem elektronikát nem lehet csak úgy egyik kompiról a másikra áttenni.
Highlander
kokomo71 122554 2006. november 12. 08:57
Válasz erre
MrChef!
Nekem is hasonló kompresszorom van. A www.borsodimbk.extra.hu/tippek/kompresszor/kompresszor.htmloldalon van hozzá egy rövid leírás. Szerintem legrosszabb esetben csak a kompresszort kell kicserélned. Nekem például van vagy 2 darab tartalékban amit ismerősöktől, lomtalanításkor szereztem. Csatlakozván Xcrafthoz sokkal olcsóbb megoldás mint egy gyári kompresszor beszerzése. Ráadásul ha az megy tönkre a gatyád is rámehet a javításra. A hűtőgépkompresszorok csatlakozója szabványos, úgyhogy elméletileg csak annyi dolgod van, hogy a régi le az új fel.
kokomo71
MrChef 122553 2006. november 12. 00:46
Válasz erre
Szia Xcraft,

köszi a tippet, ez is egy járható út, csak nem tudom, hogy most honnan szerezzek jó állapotú hűtőgépkompresszort, és hogyan szereljem fel, mit kell vele csinálni, mert nem értek hozzá. Ha lenne valami szaki, akihez fordulhatnék, az jó lenne.
xcraft 122552 2006. november 12. 00:18
Válasz erre
Szia Mrchef!
Ha veszel egy felújitott hűtőgépkompresszort, és a mostani helyett felszereled, olcsóbban kijössz, mint a gyári kész kompresszorokkal. Hogy hol azt nem tudom, nézz utána a neten, a mostanit se dobd ki, felújítható. Amíg nincs motor, egy autópumpával felpumpálhatod a tartályt, és tudsz festeni, volt hozzá szerencsém nekem is.
MrChef 122551 2006. november 11. 19:43
Válasz erre
kompresszorom.jpg méret: 145.2 KB
Azt a rohadtéletbe, már bocsánat!

Valamit nagyon elkiabálhattam, ugyanis a kompresszoromban valami meghibásodott!:-(
Rákapcsolom az áramra, majd néhány másodperc múlva hangosan kerreg, mozog hozzá, és leáll (valami "kapcsolóhang" kiséretében). (képet csatolok a gépről)
Valami öreg szerkentyű, 'Made in Scotland'.

Segítsetek légyszi! Adjam be javítani? De hova?
Vagy vegyek egy újat, Airline-t horroráron vagy külföldről olcsóbban, viszont mire ideér...a Stefániára végre be akarok fejezni két tankot, sürgősen lépnem kéne valamit.

Vagy van valamelyikőtöknek eladó kompija?
MrChef 122550 2006. november 11. 18:00
Válasz erre
Egy kidobott tűzoltótartály is megfelel erre a célra, nem? (sokszor hallottam már itt a kollégáktól) az pedig vashulladék áron van
halaci 122549 2006. november 11. 13:28
Válasz erre
Momentán senki :-). De ahogy elnézem, ezek sem tartályosak. A jövő hetet még keresgélésre szánom, remélem, sikerül találnom valami megfelelőt.
MrChef 122548 2006. november 11. 12:41
Válasz erre
És ez?
hobbyworld.aoshima-bk.co.jp/scripts/hw/seeke.aspx

Illetve alatte egy "airbrush system" 21.700 Yenért.

Az árakat felszorzod 1.8-cal, akkor megkapod a Ft árát. Plusz postaköltség és az ÁFA (meg esetleg vám). Sok is lehet, de akadhat itt olyan cucc, ami ezekkel együtt is megéri. Vagy ha megy valamelyik ismerősöd Japánba. :-)
halaci 122547 2006. november 10. 21:52
Válasz erre
Eeegen, közben már én is rájöttem. A nagyobb, AC500 már negyven felett van árban, de még mindig olcsóbb, mint bármelyik itthon kapható Revell vagy hasonló, tartály nélküli. Az Airline azért érdekelne, mert ami képet láttam az AL50-ről, az tetszett és tudomásom szerint szintén valahol 35-40 között van/volt. Ráadásul itthoni, garanciás, csak a fórumot visszaolvasva már korábban is előfordult, hogy egy időre felszívódtak. Azért is voltam kíváncsi a hévizi tapasztalatokra, hogy ott mennyire voltak aktívak.
korzaar 122546 2006. november 10. 20:51
Válasz erre
Halaci!! Ezzel a kompival csak az a gond hogy nincs tartálya
halaci 122545 2006. november 10. 20:41
Válasz erre
Remélem el tudom érni őket. Most tudnék kompit venni és ha ők nem kerülnek meg, akkor ezzel a darabbal szemezek:

www.luckymodel.com/scale.aspx

Átszámítva 38 körül lenne nyomásszabályozóval, páralecsapóval, nyomásmérővel. Kicsit viszont tartok az esetleges meghibásodástól, meg attól, hogy átmegy-e simán a postán.
korzaar 122544 2006. november 10. 18:53
Válasz erre
Szia !! Mult héten láttam a céges autojukat a Köruton, ugyhogy biztos müködnek még
MrChef 122543 2006. november 10. 14:37
Válasz erre
Szia, engem érdekelne egy Tu-154-es, persze nem horroráron.
halaci 122542 2006. november 10. 14:28
Válasz erre
Az Airline elérhetőségéről tud valaki valamit? Állítólag Hévizen ott voltak (én sajnos nem), de most hiába próbálom őket telefonon, e-mailben, semmi.
Tibi 122541 2006. november 6. 20:42
Válasz erre
Hahó! Tud valaki eladó kompresszort retuspisztolyhoz( makettezéshez ) ?
Ja és tudok ajánlani beszerzési lehetőséget TU 154 M M1:144-ben.

Válaszoljatok, köszi...
omoroka. 122540 2006. október 29. 21:52
Válasz erre
Eladó 28 l-es makettezéshez átalakított kompresszor, ill. egy szintén átalakított korszerűsített REVELL OMEGA kompresszor.
Zag 122539 2006. október 17. 13:36
Válasz erre
Köszi Kisrozi a tippet, sikerült megoldani a dolgot. :) A szórópisztolyhoz adott kábelt használtam fel, egyik vége jó volt, a másik végére vettem egy 1/4" belső menetes csatlakozót, arra meg egy 1/4"-1/8" KB átalakítót tettem, az meg megy a kompira. Azért alkalmaztam ilyen dupla megoldást, mert nem találtam olyan csatit, ami a meglévő kábelem alakítaná át belső menetes 1/8"-ossá, de a lényeg, hogy rá tudom kötni a kompira. :)

Zag
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.