/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.
talbi 122226 2006. február 2. 18:23
Válasz erre
15 éve még egy piszokegyszerű megoldást talált ki valaki:
Egy autókerék kompresszorra szilikoncsövet csatlakoztattunk amit ki kelett vágdosni, hogy a túlnyomás el tudjon szökni, ez ugyan próbálgatós verzió de igen olcsó! Meg hangos is.
Lajos 122225 2006. február 2. 18:21
Válasz erre
Ez jó dög!
Nekem is ilyen van 505c.
tray 122224 2006. február 2. 18:20
Válasz erre
onlybarca!
Makettezéshez 2-3 bar nyomás kell. Ha van a kompresszoron tartály és nyomásszabályzó, akkor jó lehet. A nyomásszabályzó ui. azt állítja, hogy függetlenül a rendszer (tartály) nyomásától, milyen nyomást engedjen ki a pisztolyba.
De ahogy KossuthLajos is mondá, "ez még nem minden" :)
KossuthLajos 122223 2006. február 2. 18:15
Válasz erre
Ebben a formában nem. De azért nem, mert igen infó szegény volt a beírásod. Az, hogy 10 bárt tud, az kevés. Mármint nem a mennyiség. Ekkora nyomással, ha nincs szabályozva, festés közben kifújja a kezedből a makettet. Csak szólóban kompresszor, vagy egy komplett rendszer? Ha csak maga a kompresszor, akkor jó lehet, de egy-két dolog kell hozzá, hogy makettezésre alkalmas legyen. Ugyanez a helyzet, ha kész rendszer van. Termeljen fel egy nyomásbiztos tartályt. Oda sem kell, hogy 10 bár legyen a tartályban. És tudd szabályozni, hogy milyen nyomású levegő távozon, vagyis mekkora nyomással fújjál. És ez még nem minden. Hosszú lenne elmesélni, de ha részletesebben érdekel, írj magánba. Igaz én sem vagyok benne profi, de nekem is most készül el az új kompresszorom, és elég jól benne vagyok emiatt. Írj bátran ha kérdésed van.
Kossuth Lajos
talbi 122222 2006. február 2. 18:12
Válasz erre
34.990- de egyenlőre próbadarab most tesztelem.
max 122221 2006. február 2. 18:05
Válasz erre
helló talbi!
az árát is elárulod a kompinak?
talbi 122220 2006. február 2. 17:55
Válasz erre
SV300015.JPG méret: 54.3 KB
Ez azért szebb és főleg azért mert már itt zörög nálam :)
onlybarca 122219 2006. február 2. 17:38
Válasz erre
sziasztok!
látta mújságban egy kiskompresszort ami 10 bart tudna azt szeretnem megkerdezzni h. ez hasznalhato e makettezésre?
talbi 122218 2006. január 30. 20:06
Válasz erre
Én meg azért mondtam a 15 öt mert annyit megér (tudom hogy az kevés a ráfordított anyagok tekintetében.) Nálam mindig alkudoznak a vevőim, és vanamikor észnélkül akarnak :)
Egyébként elvileg szerdán megvan az Airline masinám.
SzaTi 122217 2006. január 30. 19:21
Válasz erre
Talbi

Szósincs sértődésről, csak azt írtad, hogy ha 15000Ft lenne meggondolnád ezért irtam le, mit menyiért szereztembe.

SzaTi
talbi 122216 2006. január 29. 19:44
Válasz erre
Ugye most nem sértődésből irtad?
Mert énnekem eszemben sem volt sértegetni csupán azt akartam közölni hogy nekem NEM TETSZIK a külalakja ( a Tiéd sem :)) mondom attól még lehet jó és tudom mi mennyibe kerül, én már 91 től használok kompresszorokat és 98 ban vettem egy házi készítésű csöndes darabot de sajnos tönkre ment azsem volt szép sőt rondavót piszokul és utáltamis emiatt. Tudod én nem makettezésre használom elsősorban és ezért számít a külalakja meg a hordozhatósága is...
SzaTi 122215 2006. január 29. 19:38
Válasz erre
Talbi

Három évvel ezelőtt, a nyomásszabályzó 6000 Ft, az indítókondi kb 1000 Ft-ba került. A két kompié a légtartályért, és kb. két méter szögacélért 5000 Ft-ot kért a MÉH . A kapcsoló, és amit rákentem festéket, nem tudom mibe kerülhet, azok megvoltak. Ha a saját munkámat nem számolom, akkor kb ennyiből készítettem el a képeken látható „ szörnyűséget „ .

SzaTi
talbi 122214 2006. január 29. 14:21
Válasz erre
Hát sajnos én fafajű vagyok és az esztétika is számít, persze ha ez mindössze 15ezer lenne akkor meggondolnám de így semmiképpen sem jöhet szóba. Attól még természetesen szuper lehet makettezésre de nekem másra (is) kell. És szállítom is tehát az a foganytúszerűség se nyerte el a teszésemet ...
Feri 122213 2006. január 29. 14:12
Válasz erre
Nekem kb 10 éves a hűtő kompresszoros megoldásom, igaz ez a kompi hűtő pultba volt tehát elég nagy a teljesítmény 17 bárt tudna de csak 8as a mágnes szelep. Szerintem is nagyon megbízhatóak.
tray 122212 2006. január 29. 10:24
Válasz erre
SzaTi 122211 2006. január 28. 17:49
Válasz erre
kp1.JPG méret: 94.2 KB
kp2.JPG méret: 99.8 KB
Szia Talbi!

Teljesen egyetértek Lajossal. Az enyém fele annyira sem esztétikus, és a felszereltsége is kisebb, de nagyon jól elboldogulok vele. Viszont, van egy nagy előnye, két hűtő kompi szolgáltatja a levegőt, így a teljesítménye nem csak a makettek festéséhez elegendő.
Az árról annyit, hogy a legköltségesebb része a nyomásszabályozó szelep és az indító kondi volt, ezt boltban vásároltam, a többit MÉH telepekről guberáltam.
A megbízhatósága: mióta összeépítettem három éve, azóta karbantartva is csak annyit van, hogy a port időnként letörlöm róla. Pedig pár órát a kompresszorok biztos mentek mielőtt a MÉH-be végezték. Én, szereltem szét ilyen hűtő kompit és merem azt mondani, hogy elnyűhetetlen, ha a motorja nincs leégve. De az is orvosolható tekercseléssel, nem túl nagy költség. Úgy látom a neked nem tetsző gépet is ilyen motorral szerelték össze. A kompresszor lelke a motor, tehát ha a szóban forgó gép az általam leírt motorral szerelt, akkor szerintem megbízható. Az általad emlegetett vízvezeték csövek hátránya csak annyi lehet, hogy sok rajta a toldás, ez mind hiba lehetőség a levegő szivárgására. De, ha jól tömítették kicsi az esélye a későbbiekben, hogy szivárog, ugyanis ez a típusú kompi csak kicsit rázkódik.
Nem ismerem a szóbanforgó kompi készítőjét, nem akarok reklámot csinálni, és megbántani sem szeretnék senkit, ez az én egyéni véleményem.

Üdv! SzaTi
talbi 122210 2006. január 27. 17:04
Válasz erre
Magánban? nemá inkább itt hátha másokatis érdekel! ok?
KossuthLajos 122209 2006. január 27. 17:01
Válasz erre
talbi!
Ahogy gondolod részemről ennyi. Majd alkalomadtán magánban megbeszéljük, és akkor elmondok egy-két dolgot.
Üdvözlettel: Kossuth Lajos
talbi 122208 2006. január 27. 16:24
Válasz erre
Hát nekem viszont muszály valami pofás (jónak ezis jó az biztos)darab és az AIRLINER valóban szebb és műszakilag legalább olyan, ha nem jobb... meg nem vízvezeték csövekkel van szerelve :))
Mégegyszer kösz azért!
KossuthLajos 122207 2006. január 27. 15:26
Válasz erre
talbi!
Természetesen nem akarlak semmire rábeszélni, de talán a kompresszor az, amik közül talán nem úgy kellene válogatni, hogy tetszik-e vagy sem. Elvégre nem szépségversenyre megy. Nálam az elsődleges szempont, hogy mi van benne, és mennyire felel meg arra a célra, amire nekem kell. És persze az ára. De persze te tudod.
Kossuth Lajos
tray 122206 2006. január 27. 14:54
Válasz erre
talbi 122205 2006. január 27. 14:49
Válasz erre
KossuthLajos 122204 2006. január 27. 14:32
Válasz erre
Talbi!
http://bolthely.hu/makettborze/modules.php?name=lista&id=4369e850f281b&kat=42ebbb3196ba5&fokat=&rend=nev&irany=no&kat2=Saját%20készítésű,%20új

Ezt nézd meg. Minden rajta van, aminek kell. Ha érdekel, egyeztess a sráccal.
Kossuth Lajos
talbi 122203 2006. január 25. 21:23
Válasz erre
Köszi, megtaláltam őket és már megbeszéltem velük.
barackdr 122202 2006. január 25. 20:43
Válasz erre
Nekem 15 l-es tartállyal van, én még a replikában vettem, de azóta a cég asszem megszűnt legalábbis "sorozatban" kompresszort csinálni, de az egyik srác még mindig csinál rendelésre(legalábbis másfél éve így volt.
talbi 122201 2006. január 25. 17:10
Válasz erre
melyik típus van neked? hol vetted mert én sehogyansem tudom utolérni őket.
barackdr 122200 2006. január 25. 17:01
Válasz erre
Én szeretem a kompresszorukat, 2 és fél évesemmi gond vele.
talbi 122199 2006. január 25. 16:31
Válasz erre
Ismeri valaki az airlinr kft kompijait? használtátok már?

Esetleg lenne valakinek eladó? Megvenném sürgősen!
max 122198 2006. január 22. 15:55
Válasz erre
köszi omoroka!
most egy ideig nem aktuális,mert tegnap megcsappant a pénz készletem!
omoroka. 122197 2006. január 22. 15:33
Válasz erre
Eladó kifogástalan új olajmentes T.I.P. kompresszor (24l-es légtartályos)http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=5511050
hudzy 122196 2006. január 13. 17:35
Válasz erre
Aki tud olcsón kompresszort irjon emailt!
max 122195 2006. január 10. 19:33
Válasz erre
helló minas morgul!
engem lehet érdekelne! azt nem tudod,hogy hány dB hangos?hány literes a tartály?
Minas Morgul 122194 2005. december 30. 20:42
Válasz erre
Akit nem zavar a hang, annak van egy eladó Panther Hobby 190-es légkompresszorom. Egyszer volt használva, akkor nyilvánvalóvá vált, hogy lakótelepi használatra nem alkalmas. Viszont el tudom, képzelni, hogy valaki tudja használni. Minden alaktrésze, csatlakozója megvan, tényleg szinte új.

10.000 ft, Budapesten átvehető. Ha érdekel, írj az emailcímemre.

Így néz ki amúgy:
http://cgi.ebay.it/COMPRESSORE-PANTHER-HOBBY-190-220V-1-5HP-8BAR-190LT-MIN_W0QQitemZ7569927742QQcategoryZ22662QQcmdZViewItem
kocka 122193 2005. december 27. 23:26
Válasz erre
Tényleg mennyi a legolcsóbb kopresszor ami mondjuk tudd is valamit, vagy mennyiből lehet összeállítani?
Gin 122192 2005. december 19. 15:24
Válasz erre
Sziasztok! Szeretném megtudni hogy hol lehet venni kompresszort vagy ki tudna nekem szermányolni egyet, nem tudok se árakat se semmit. Írjon e-mailt aki tud segíteni . Kérlek segítsetek fontos!
Előre is köszönöm
Matiz 122191 2005. november 16. 19:29
Válasz erre
Lehel hűtőgépből kinyert kompi eladó, elcserélhető vasútmodellre, vasúti akármire. Műxik, kipróbálható, csak nem volt türelmem megépíteni belőle a fesőkompresszort így vettem inkább egyet készen.
Bp-n van a czucc.
omoroka. 122190 2005. október 28. 12:38
Válasz erre
kacsabacsi!

Nálam,ilyen egyszerű a válaszom! Természetesen drágán máshol is! Valószinűleg bírja a leendő igénybevételeket, küldök róla képet emilben.
kacsabacsi 122189 2005. október 28. 09:34
Válasz erre
Omoroka!!

És vajon hol lehet kapni azt a kompresszort???

Bár lehet hogy az nekem gyengus lenne, mert amellett, hogy makettezem, a tesóm autódekorral foglalkozik, ráadásul egy nagyobb pisztolya is van, egy Paasche mellett, és azt is kéne bírnia. A régi ugyanis haldoklik...25 éves...
omoroka. 122188 2005. október 27. 20:29
Válasz erre
T.I.P olajmentes villanymotoros-dugattyús gyári új kompresszor kedvező áron!
Csendes üzeműre könnyen átalakítható!
omoroka. 122187 2005. október 25. 14:27
Válasz erre
Csak tanulságként, kedves vállalkozószellemű leendő kompresszorépítők: a megvásárolt hűtőgépmotor abban a pillanatban elveszíti garanciáját mihelyt azon maradandó alakítás látható (és bizony a levegő be ill. kimeneti csonkok az első szenvedő alanyok)tehát ha számlára veszitek ezt nem árt tudni! Tartályként mindíg olyat használjatok aminek tudjátok a nyomáspróba ill. a lehetséges terhelhetőségi adatait. A házi vízművekből nyert tartályoknál érdemes a leírást böngészni és a tartályon lévő biztonsági szelepet fémre cserélni. Ugyanez érvényes a barkácsárúházakban sokszor kedvező áron beszerezhető tartályos kompresszorok esetében is! (ezeknél előszeretettel készítik műanyagból a leeresztő szelepet-csavart)
Csabee 122186 2005. október 24. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!

Én a hétvégi nagy kompresszor-vitából távollét miatt kimaradtam, de látom meg vagyok említve ez ügyben.
Az, hogy mekkora tartállyal készül egy kompresszor, azt befolyásolja a vevő is, mivel többen is a kis helyigény miatt kértek tőlem kis tartályos kialakítást. Készítettem már 20 literes tartállyal is, de az igénylők arra sokan azt mondták, hogy túl nagy. Általános érvényű dolog, kis tartályhoz lehet kisebb és nagyobb teljesítményű motort párosítani, de nagy tartályhoz csak nagy teljesítményű motor alkalmas. A nagy tartályt a motor hosszabb ideig tölti, nagyobb a belső hőterhelése, így a motor túlmelegedhet (ez ellen kell, hogy védje a hőkioldó relé). Ha megfigyelitek, a hűtőszekrény sem működik órákon keresztül, hanem szakaszosan, így ha makettezés során (több óra alatt) nagyon felmelegszik a motor szünetet kell tartani, hogy kihűljön a szerkezet. A hőtágulás miatt a belső részeknek nagyobb az igénybevétele ezért a dugattyú, stb. hamarabb elkopik, elhasználódik. Ha a motor már nem termeli fel a levegőt eléggé, akkor az a belső szerkezeti kopásnak köszönhető. A motor látszólag szívja a szívóoldalon a levegőt, de miután a tartály nyomása túllép egy határt a levegő nemcsak befelé, hanem kifelé is áramlik ott (ez nagy szívás!!). Több ilyen motort is kidobtam már e miatt, pedig mind működőképesek voltak.
Az egyik problémás rész tehát a motor, amit lehet MÉH telepről guberálni (az EU környezetvédelmi rendeletei szerint csak motor nélküli hűtőszekrény dobható ki, előtte hűtőgépszerelőnél kell a veszélyes gázt lefejtetni), vagy a rokonságtól, szomszédoktól a már nem használt gépből kiszerelni (környezetszennyezés!!), vagy boltban lehet teljesen újat venni komoly pénzösszegért. A rossz motort már sehol nem javítják, erről bármelyik hűtőgépszerelő felvilágosít bárkit, egyszerűbb nekik is az újat beszerelni.
A másik probléma a nyomáskapcsoló lehet. Ennek két típusát ismerem, az egyik mechanikus (olcsóbb), a másik elektronikus érzékelős (drágább). Én a mechanikust használom mivel egyszerűbb a beszerzése. Abban egy membránra fejt ki nyomást a levegő, és rugó ellenében kapcsol ki-be egy hárompólusú kapcsolót. A rugó feszítésével, vagy lazításával lehet a nyomáskapcsolási értékeket befolyásolni.
A harmadik probléma a tömítetlenség lehet, ezt egyszerűen szappanos vízzel lehet leellenőrizni (a gázosok is így csinálják a PB-gázpalacknál is).

Egyenlőre ennyire futotta, ha valakinek van kérdése lehet kérdezni itt is, vagy magánban is!

Üdv:
Csabee
omoroka. 122185 2005. október 23. 18:49
Válasz erre
tray!

Ha a vita hasznos miért ne! Én nem vitázok, én a saját eddigi tapasztalatomat bocsátom rendelkezésre! Te természetesen azt és úgy csinálsz ahogy jónak látod! Egy jó motor kb 3 perc alatt tölt fel egy 10 l-es tartályt 7-8 barra. Bizony maradhat fölös levegő a művelet végére, én ezt inkább leeresztem cserébe az élettartamért! Bevállt eddig, SZERINTEM!
tray 122184 2005. október 23. 15:16
Válasz erre
omoroka!
Azt aláírom, hogy HA a nagyobb tartály hosszabb élettartamot eredményez, az már megéri...
Na viszont azt is vedd figyelembe, hogy a nagyobb tartály (bár kevesebb ki-be kapcsolást, de) hosszabb motorműködést eredményez, hiszen a festés végén több felesleges levegő marad a tartályban (mivel a tartály nagyobb), amit le kell ereszteni.
Most az jutott eszembe, hogy a winchestereknél is úgy adják meg az élettartamot, hogy hány indítást élnek túl, nem pedig üzemórában. Ha a kompresszor motorjánál és a nyomáskapcsolónál is hasonló a helyzet, akkor jobb a nagyobb tartály, de ez még így nem biztos.
Na mindegy, úgy látom ez meddő vita.
omoroka. 122183 2005. október 23. 13:25
Válasz erre
tray!

Bizony igazad is van meg nem is, mert bizony ami elromolhat az biztosan akkor teszi mikor te épp eladod vagy megveszed a kompikat! A kompi teljes egységként kezelendő így alkatrészfüggő! Nos valóban a motor a lényeg, kikukázott motorral is megy még kompi(kb. 15 éve kukázták) aminek az életkora közel járhat a 30 évhez. Még a kapcsolóreléje is működik-olasz gyártmány-pedig a maiak nem bírnak sokat. Viszont vadi új motor is ...t be már 2 hét után! Tehát ha a motort kíméled tovább műkodik megbízhatóan. A nyomáskapcsoló (fajtától függően) szintén tovább tart ha kíméled. Ha van helyed nem éri meg egy nagyobb tartály a hosszabb élettartamért? A választ magad is tudod!
korzaar 122182 2005. október 23. 10:19
Válasz erre
tray 122181 2005. október 22. 23:33
Válasz erre
omoroka!
Az mennyiben befolyásolja a kompresszor élettartamát, ha a motor sűrűbben kapcsol ki/be?
Szerintem a motort semmiben sem terheli jobban. Nem egy hűtőgéppel találkoztam, ami már több mint 20 évet kibírt, tehát már túl van néhány tízezer/százezer kapcsoláson.
Talán a nyomáskapcsoló? Ezek olyan mértékben kopnak 1-1 átkapcsoláskor, hogy mindössze néhány ezer kapcsolást bírnak ki?
Hmmm?
Komolyan kérdezem.
omoroka. 122180 2005. október 22. 22:26
Válasz erre
Korzaar!

Ha a rendszered nem szivárog és a visszacsapószeleped tökéletesen zár csak motorhibára tippelek, vagy ha van lefújószelep beépítve(alulméretezve) ott is lóghat a levegő-mondjuk ezt biztos hallanád-mást most nem tudok elképzelni!
omoroka. 122179 2005. október 22. 22:19
Válasz erre
tray!

Ezt komolyan kérdezed, vagy ugratsz? Nagy tartály-több raktározható(sűrített) levegő ritkább motor töltéskapcsolás, ennyi. Természetesen lehet nagy sűrítéssel is raktározni kis tartályban de mindíg a tartály biztonsági nyomáspróbálya alá kell menni az üzemi nyomással így a kis tartály mindíg rizikósabb.
omoroka. 122178 2005. október 22. 22:13
Válasz erre
Brúnó!

Ez pedig egy jó gép és nem is adják olcsón! Ha már a levegőt nem tudja felnyomni a beállított értékig, készülj a motorcserére! Ez nagy valószínűséggel csak ezzel lessz csak orvosolható.
tray 122177 2005. október 22. 18:58
Válasz erre
omoroka légyszíves magyarázd el, miért számít a kiegyenlítőtartály mérete!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.