/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.
vlevi 125015 2012. március 31. 23:04
Válasz erre
" 12v-s szivargyújtós mini kompresszor"
Egyáltalán nem. Még az "úgyahogy használható" kategóriába sem fér bele.
Nagyon kevés a szállított levegő mennyisége, annyival egy pisztolyt nem lehet meghajtani, ráadásul azt is teljesen egyenetlenül, lüktetve adja le. Ráadásul olyan hangja van, szétszalad tőle a fél város.
sanchisbox 125014 2012. március 31. 22:04
Válasz erre
Sziasztok, nos én is erről a kopresszorrol kérdeztem. De a neten, a vaterán 19-ért megkapod. Straus mini kompresszor. Érdekelne, hogy mennyire éri meg a dolog? Tartja rendesen azt a 2-4 bárt? Maketthez és egy kis airbrushoz gondoltam. Mit szol az, akinek ilyen van? Jol mükszik?
Suba 125013 2012. március 31. 21:49
Válasz erre
Sziasztok!

szerintetek az autókhoz kapható pumpa kompresszor (tudjátok az a 12v-s szivargyújtós mini kompresszor) használható lenne számomra fújáshoz?
békési 125012 2012. március 31. 12:39
Válasz erre
Szia Kispete!
A Festo pneumatikai szerelvények címszó alatt találsz mindent.
gabes 125011 2012. március 31. 11:25
Válasz erre
Nem értem miért kell ezt annyira titkolni!
A corában lehet kapni, 22000.-
A kertkatalógusban van a neten is! ;)
Wuher 125010 2012. március 31. 08:21
Válasz erre
Szia!

Mégis mennyi?
Nem találtam, de szerintem nem büntet az ORTT bújtatott reklámért ha elárulod a kezdőbetűjét az áruháznak.. :)
Laac 125009 2012. március 31. 06:58
Válasz erre
20120331157
20120331157
20120331158
20120331158

Sziasztok!
Csak annak akit érdekel, az egyik hipermarketben Magyarországon erre a kompresszorra bukkantam. ( A hipermarket nevét szándékosan nem említettem, de megtalálható a hétvégi akciós újságokban) Jónak tűnik. Én vettem is belőle egyet. Halk, nyomásszabályzóval, leeresztő csappal, légtartállyal és nem túl magas áron. Ráadásul a szórópisztolyom is csatlakoztatható hozzá azon a kábelen keresztül amit vele adtak. 
Üdv: Laac
Tibcsi 125008 2012. március 23. 19:21
Válasz erre
Kispete 125007 2012. március 23. 11:30
Válasz erre
Üdvözlök minden makettezőt!

Lassan de sikerült összegyűjtögetnem egy jó kis airbrush cuccot. Már nagyon szeretnék vele fújni de még van 1-2 kis dolog amit meg kell oldanom. Már egy ideje bújom az internetet és keresgetek a kompresszorhoz tartozékokat de sajnos nem találtam olyan helyet ahol elegendő info állna a rendelkezésemre. Esetleg tud valaki Bp.-en olyan üzletet ahol kapható 1/4-es és 1/8" -os csatlakozó (gyors vagy menetes is) meg hasonlók? Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv. peti
sanchisbox 125006 2012. március 19. 21:49
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék összeszedni egy kis kompresszort, ami jo lenne festegeni makettet és airbrush-hoz is. Mindenképp tartályos kellene, ami tartja a 2-4 bárt legalább. Nem vagyok épp a gyári gépek feltétlen hive, de az is ok. Ha valakinek lenne egy nem tul drágán, az nagyon jol jönne. Esetleg, ha valaki ismeri a Straus Mini Kompesszorát, 3 literes tartállyal, arrol vélemény is jol jönne. Szoval köszi előre is, minden segitséget
csehszko 125005 2012. március 10. 12:10
Válasz erre
P3110111
P3110111
P3110114
P3110114

Sziasztok!

Köszönöm békési a tippet!Nagyon jól sikerült és nagyon jól is tartja, igazán jó ötlet volt ez a gyors bilincs! Délután már állok is neki festeni! Készítek majd képet a végeredményről a "Mi készül éppen" fórumba délután!
gaborka 125004 2012. március 7. 08:26
Válasz erre
Legyen rajta mindenképp szűrő-ülepítő, és nem árt ha próbaképp tudod üzemeltetni egy üres pisztollyal 10-12 percig hogy lásd ki-be kapcsol-e rendesen. Ezen felül minél több sűrített levegőt szállít kimenő oldalon annál jobb, de legyen legalább 20l/perc.

c[ ]
csehszko 125003 2012. március 6. 21:15
Válasz erre
Mi igaz abból ,hogy érdemes 5 helyen megszúrni a csövet? Lehet van benne valami , mert mikor nem fújtam eléggé megdagadt a cső!
migi 125002 2012. március 6. 20:25
Válasz erre
Sima fa ruhacsipeszt használok , már 3-4 éve rajta van
békési 125001 2012. március 6. 20:19
Válasz erre
Szia cshszko!
A legkisebb kábelkötegelő műanyag bilincs, nekem három hónapja bírja!
Villamos anyagokat forgalmazó boltban kapható.
üdv
csehszko 125000 2012. március 6. 18:47
Válasz erre
Köszönöm a tippeket , kipróbálom! :)
SzaTi 124999 2012. március 6. 18:11
Válasz erre
Vékony kötöződrótra még nem gondoltál?
Atis 124998 2012. március 6. 17:32
Válasz erre
Szia.

Igen.. a bilincs az egy használható megoldás.. bár nemtudom hogy kapható-e ilyen pici kivitel.

Ideiglenes gyors megoldásként én még valamilyen szorítót tudnék elképzelni.. akár egy masszívabb ruhacsipesz, akár egy iratkapocs személyében.

Mindkét eset elég tré.. de ha nincs mód egy rendes légvezeték beszerzésére, a sufnituning is megteszi.:)

üdv.
csehszko 124997 2012. március 6. 17:22
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni a következő kérdésben:
Van egy kompresszorom és benzincsővel kötöttem össze a gépet a pisztollyal, öngyújtóval melegítettem ,hogy jobban szoruljon rá ,de sajnos így is lelőtte magáról és fogtam a cső tövét miközben fújtam. Most biztos többen a fejeteket fogjátok , de kérlek nézzétek el nekem , mert kezdő vagyok. A végeredmény így is szép lett majd készítek Nektek róla képeket! Hogyan fogassam rá a csövet úgy hogy ne lője le magáról?
Valami bilincs?
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel
Csehszkó
molyember 124996 2012. március 6. 15:15
Válasz erre
Köszi.
És mi az amit elsősorban érdemes megvizsgálni? Nyomáskapcsolót, nyomásszabályzót gondolom. Van még valami más?
gaborka 124995 2012. március 6. 12:42
Válasz erre
Ezek ugyanannak a kompresszornak a különböző minőségű koppintásai. Teljesítményben és funkcióban nem különböznek, de minőségben igen. Érdemes megnézni közelről is mielőtt megveszed, ill. utánaérdeklődni hogy szervízprobléma esetén hová viheted.

Az újabb fajta Airforce-s AS-186 már egy masszívabb kivitel, jobb hűtéssel, és jobb minőségű nyomáskapcsolóval. Ezt börzéken meg tudod nézni. Nekem ennek a régebbi változata van és azzal is nagyon meg vagyok elégedve. A PL-féle is hasonló lehet, de az ismeretlen forrásból származó kompresszort azért előbb vedd szemügyre.

c[ ]
molyember 124994 2012. március 6. 10:25
Válasz erre
Sziasztok!

Kompresszor beszerzésén gondolkozom és a Pap Laci féle tartályos volt a kiszemelt. Most viszont belefutottam egy kompresszorba, ami ugyanolyan kinézetre mint az övé és a műszaki adatok is azonosak, viszont jelentősen olcsóbb. Korábban is találkoztam már máshol nagyon hasonló kompikkal (lásd Airforce Airbrush), de nem 30%-kal olcsóbban. Lehetséges, hogy ugyanaz a két gép, vagy csak kinézetre egyeznek, de gyengébb a minőség?

Köszi
Tamás
gaborka 124993 2012. március 5. 20:30
Válasz erre
Arra figyelj hogy a VG-150 adalékolt olaj.

c[ ]
Tiv 124992 2012. március 3. 15:39
Válasz erre
Hali
Köszi a segítséget akkor így már el tudok indulni.
Üdv
Tivi
gaborka 124991 2012. március 2. 14:50
Válasz erre
A kompresszorolaj típusa ISO VG/L-DAB 68 vagy L-DAB 100 esetleg 150, ami a dugattyús kompresszorokba kell. Mivel nem üzemelteted valószínűleg kültéren vagy hidegben, elég a 68-as is. Jellemző módon 20l-es kiszerelésben kapható, de ritkán lehet találni 1l-esben is. www.olajstore.hu-n például.

c[ ]
multec 124990 2012. március 2. 12:59
Válasz erre
Igaz nem írtam hogy mit mar. De a tekercselésen lévő szigetelő lakkot szerintem ha nem is azonnal de megsérti / ilyenkor szokták azt mondani hogy test zárlatos /. Persze egy hűtő kopinál ez nem vészes / van másik/ ,de egy JUN-AIR vagy SIL-AIR-nél meggondolandó az olajon spórolás. Javítottam már ilyet régebbi hozzászólásaimból látható. A fémet is megmarja ha levegővel érintkezik, ezért jó csavarlazítónak is , ha nincs más. Én így tanultam, és alkalmaztam. Ezért ez csak a magán véleményem, mint autós szakmabeli.
Starshiptech 124989 2012. március 2. 09:54
Válasz erre
Való igaz az a tény hogy mindenhez a legjobb a sajátja..de engedtessék meg egy észrevétel..A fékolaj valóban maró hatású de nem a fémet marja ha nem max a festékes részeket...ha marná akkor nagy valószínűséggel megenné az autóban levő fékmunkahengert is nem de?Az atf és a fékolaj jól bírja a melegedést is és gyakorlatilag nem változik a sűrűsége,én így használom a kompresszoromat már vagy 10-éve...
Ami tönkre teheti a motort az az előző olaj, ugyan is ha használt hűtőmotort használunk akkor az előtte a rendszerben keringtetett gáz átjárja az olajat és miután levegővel érintkezik az olaj el kezd savasodni..na ezért megy tönkre a használt motor mert elfelejtik alaposan kicsöpögtetni a motorból...
Valóban ha van valakinek pénze venni kompresszor olajat akkor vegyen bátran, 5000ft-ért literjét én sajnáltam rá ennyit, viszont hidraulika olajat már kap az ember a kutaknál nagyon jó minőségűt is max 1500-2000ft-ért fél litert..ennyi bőven sok és marad belőle utántöltésre is.
Tiv 124988 2012. március 2. 09:28
Válasz erre
Szia

Mindenképpen speciális kompresszor olajat szeretnék venni, de kis mennyiséget, és valami jobb minőségűt. Ezért érdeklődöm, hogy van e esetleg valakinek maradék, illetve milyet ajánlotok. Remélem van valakinek tapasztalata ilyen téren.

Üdv
Tivi
bcsszgab 124987 2012. február 29. 16:26
Válasz erre
Nnnna, hát sikerült bekötni , működik, úgyhogy köszi a választ. De: ha csak így kötöm be (mármint relé nélkül) akkor nem mindegy hogy a konnektorba hogy dugom be a dugvillát. Ha elé teszem a relét ami jár hozzá akkor viszont mindegy a polaritás. Csak így bekötve meg a dugvilla zöld-sárgáját nem tudom hova kössem.. :)
multec 124986 2012. február 29. 16:20
Válasz erre
Szia! Ha hosszútávra gondolkozol, akkor mindenképpen speciális kompresszor olajat vegyél bele. Ezek szintetikus adalék mentes termékek. Olcsóbb megoldásnál lényeges a viszkozitás, ilyen a műszerolaj, vagy Trabant váltóolaj /ha lelet még kapni/. A fékolajat mindenképpen kerüld el, nedvszívó / korrodálja a belső részeket/, ezenkívül erősen maró hatású. Általában 3-3,5dl olaj kell bele, típustól függően. lényeges a függőleges üzemelés, és tárolás. Megbillenés/borulás esetén olaj kerülhet a hengerfej szívó oldalába, és ezért van az hogy köpködi az olajat.
Starshiptech 124985 2012. február 29. 15:30
Válasz erre
A legjob természetesen a kompresszor olaj, legolcsóbban pld-ul a frigovill üzletében szerezheted be Bp-en a XIII.kerület Hegedűs Gyula utcában, de eléggé borsos az ára,4-5000ft/L az olcsóbb megoldás is tökéletesen megfelel csak előbb öntsd ki belőle a régi olajat, és tölts rá ATF-et hidraulika vagy fékolajat azt meg be lehet szerezni bár hol... Sokan nem tudják hogy milyen is belülről egy hűtőmotor nos semmi extra nincs benne egy elektromos tekercsel motor és egy dugattyús sűrítő ami olyan mint bár melyik, az utóbbi kenéséhez kell az olaj. egyéb iránt nem kell egy liter hanem max fél liter.
bcsszgab 124984 2012. február 29. 12:31
Válasz erre
Köszi, megpróbálom így bekötni, mondjuk nekem gyanús hogy talán kéne rá valami relé is.
Gida 124983 2012. február 29. 12:20
Válasz erre
Szia.
A fekete a fázis ,kék a nulla piros meg a földelés ,ami mostanában zöld-sárga.
bcsszgab 124982 2012. február 29. 11:56
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Hozzájutottam egy régi orosz hűtőkompresszorhoz, kilóg belőle egy piros egy fekete és egy kék vezeték, kérdésem: hogy kell ezt bekötni hogy működjön is ?
sárkányos 124981 2012. február 29. 11:37
Válasz erre
Ha jól emlékszem a varrógép olaj is ilyen , de nem vagyok benne biztos.
sárkányos 124980 2012. február 29. 11:33
Válasz erre
Üdv Tiv. Én savmentes olajat(trafóolajat) használok. Nekem azt mondták ez kell bele. Nem tudom , hogy hol lehet kapni nekem is úgy hozták. Üdv sárkányos
Tiv 124979 2012. február 29. 11:20
Válasz erre
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni, hogy a hűtőgép motoros kompresszoromhoz milyen kompresszor olajat vegyek. Egész pontosan milyen márkájú, típusú olajat, mi az ami már másnak bevált. Csak kis mennyiségre lenne szükségem, max. 1L.

Köszi!
Tivi
foca76 124978 2012. február 25. 07:35
Válasz erre
Szia Zsolt. Nálam a visszacsapó szelep a motor nyomócsonkja és a tartály között, "közel a tartályon" van. Ez szerelvény boltból való... bent tartja a nyomást a tartályban.. A motor tehermentes marad..
zsolt 124977 2012. február 24. 10:15
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget!
Az már kiderült,hogy a titok kulcsa az indítórelé!Rátettem egy 30 éves kompi tekercses reléjét és minden nyomástartományban indult,akár kikapcsolás után azonnal is.De minden egyes indításnál és kikapcsolásnál a szívócsonkon "köpött" egy kis füstpamacsot...
Ezután kipróbáltam,hogy folyamatos üzemelés mellett meddig bírja és kb 5 perc után megállt a motor.Nem is indult újra! Visszatéve az eredeti indítórelét újra működik,csak nyomásra továbbra sem indul!
McFrost,
Szerencsés vagy,eddig nekem is min.40 éves kompim volt,ami simán vitte a 8 bart és indult is minden nyomástartományban!Erre a célra a régi motorok jobbak.De ez a mostani "csak" 10 éves darab,új indítórelével...
foca76,
A visszacsapó szeleped a motor és a kapcsoló között leengedi a nyomást?Mert én próbáltam a Festo sima visszacsapó szelepével ami nem engedi ki a nyomást és így nem indult el.

üdv,
Zsolt
McFrost 124976 2012. február 23. 14:37
Válasz erre
Játssz az induló nyomással, 1 bar környékéről indulj felfelé és ahol még elindul, ott hagyd az alsó határt. Az enyém 30 éves hűtőgépből lett kiszerelve és 1,5 - 5 bar között dolgozik, lazán.
foca76 124975 2012. február 23. 14:00
Válasz erre
Egy tipp. Ha egy visszacsapó szelepen keresztül vezetnéd a levegőt a tartályba, akkor elvileg tehermentesíted a motort és az újra tud indulni..
Pörgess vissza a 2870/2908 ott látod a kompresszorom.
Ahol a tartályba bemegy a levegő, ott láthatod a visszacsapó szelepet.
Talán tudtam segíteni..
zsolt 124974 2012. február 23. 10:00
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni kompresszor ügyben!
Egy kiszerelt hibátlan hűtőkompresszorból építenék retuskompresszort.A baj a következő,a gép nem tud nyomás alatt indulni.Állítólag az új típusok már ilyenek!A kérdésem,ha kicserélem rajta az indítórelét régebbi (tekercses) típusra akkor megoldódna-e ez a probléma?

üdv,
Zsolt
vlevi 124973 2012. február 17. 20:23
Válasz erre
Barkácsolti kompresszorra gondoltál?
Nagyjából mindegy, melyiket veszed, de azt érdemes venni, amihez adnak ajándék 20-30 darab füldugót :D
Lakásban ne is gondolj rá, hogy bekapcsolod... Családi házban talán, de ott is csak a kert végében a fészerben.
wolf66 124972 2012. február 17. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

Most készülök kompresszort venni.Tudnátok segíteni?
Az elképzelésem:mindenféleképp olajos legyen,24l.-es tartállyal.
Szerintetek melyik márkát érdemes + próbálni?

Válaszaitokat 1őre is köszönöm!
Üdv.
Muzzy 124971 2012. február 16. 12:28
Válasz erre
Szia!
Nekem is hasonló kompim van. A tapasztalataim alapján két jó tanács: A levegő elengedése helyett egy normális nyomásszabályozót építs be, és ha lehet, tegyél nagyobb tartályt nyomáskapcsolóval.
Ezek nélkül is üzemel, de jobb a fenti két kiegészítővel. Egyrészt feleslegesen nem menne a kompresszor (a megtermelt levegőt nem engedi el, és nem kell helyette újat termelni), kisebb a meghibásodás esélye, másik, nagyobb nyomást is el tudsz érni hosszabb ideig. (esetleg lakkozáskor, vagy pormentesítéskor jöhet jól.)
Muzzy
DrJoci 124970 2012. február 16. 00:28
Válasz erre
Majd rendes használat során kitapasztalod ,hogy kell e még tartály a több levegő mennyiséghez vagy sem :) 

Sikerekben gazdag Időtöltést kívánok remélem hamarosan látunk
e szerkezettel megszerkesztet remeket e kedves web helyen :D
akkokoko 124969 2012. február 15. 13:11
Válasz erre
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 016
Kép 016
Kép 017
Kép 017

Sziasztok!

Először is bcsszgab! Köszönöm neked is a segítséget! Kész lett a kompresszorom! Kiderült, hogy tartály sem kellett hozzá, mert elég az, ami fogantyúnak ki van alakítva gyárilag. Egy kisebb probléma: a nyomásszabályzó nem membrános (vagy mi), hanem a felesleget elengedi. Viszont így biztonsági szelepként funkcionál, és még így is elég a pisztoly folyamatos üzemeléséhez.

Pár kép:
bcsszgab 124968 2012. február 15. 09:33
Válasz erre
Üdv!
Benzinszűrőt csak szívóoldalra tegyél, az átlátszó benzinszűrő nem bírja a nyomást. De a kompresszor és pisztoly közé elég csak a gyári vízleválasztó.
akkokoko 124967 2012. február 15. 07:27
Válasz erre
Szia DrJoci!

Köszönöm segítő hozzászólásod! Amint olvasgatom itt és más fórumon a hozzászólásokat, leesett, hogy milyen hülyeséget kérdeztem, ráadásul feleslegesen, hiszen csak vissza kellett volna olvasnom. az is csak most tudatosult bennem, hogy a hűtőkompresszorban is van olaj... De ezek szerint a membrán alatti térben, hermetikusan elzárva.
A szűrőket már megvettem, papírfilteres üzemanyagszűrők. Egy a szívócsonkra, egy a pisztoly elé -és közben ott a nyomásszabályzós leválasztó-. A gép ugyanúgy néz ki mint egy hűtőkompresszor, csak fehér, olajbetöltővel, és nívóablakkal. Olasz gyártmány. 5000+posta volt a levegő-előkészítővel együtt. Egész jónak tűnik! Fater ma hozza a poroltótartályt. Egy üveg boromba került :).
DrJoci 124966 2012. február 15. 02:19
Válasz erre
Szia Akkokoko !

Nekem is egy hűtőből kiszerelt kompresszor adja a megfelelő nyomást.
(ha vissza keresel képet is találhatsz róla.)A hűtőkompresszornak általában 3 csöve van ezekből egy le van zárva (anno itt töltötték fel olajjal) a másik kettő a kimenet illetve a bemenet ahonnan szívja oda kell valami szűrő nekem préselt rézgolyós szűrö van ott ,de láttam már autóban használatos benzin szűrőt is. 
a kimenetére egy víz leválasztó
(amin állíthatod a kimenő nyomást ha nincs rajta ilyen az külön kell mert a festékszóró pisztoly látja kárát :/ ) 
bőven jó tapasztalataim szerint ez után kell egy "T" elágazás ebből a pisztolyba illetve egy tartályba amit én visszaválthatós flakonokkal oldottam meg (egyenletes nyomás miatt van erre szükség ) 

igazából ennyi én próbáltam költség hatékony lenni 
Remélem segítettem
Üdv. Józsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.