/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Johnie 351439 2010. április 2. 18:30
Válasz erre
Amúgy elég gyorsan szárad ez a gyurma. Pláne, hogy ilyen pici 0.5 cm-es darabokkal dolgozok. Ha benedvesítem akkor nyúlik, ragad mindenhez.
Kalóz 351438 2010. április 2. 18:28
Válasz erre
talán ha nem kinyújtott tésztából készíted, hanem 3D-ben, jobb lehetett volna.Igaz, a festéssel még javíthatsz rajta.
További jó munkát:
Kalóz
Johnie 351437 2010. április 2. 18:26
Válasz erre
Köszi Kalóz, de a lényeg, hogy még gyakorolnom kell ezt a díszkészítést. Kíváncsi vagyok, ha a gyurma megszárad, mennyire lesz kemény állapotában faragható, reszelhető. Sok díszt úgysem akarok a hajóra aggatni, de az a kevés is nézzen már ki valahogy. Igazából oroszlánfejet akartam csinálni, de hát "macskanyúl" lett belőle... :-)
Kalóz 351436 2010. április 2. 18:18
Válasz erre
Nem mindegy? fartükör dísz, oszt kész!
A macskafej amúgy sem úgy néz ki, és nem is ott van a helye, ahová szántad!
A lényeg, hogy szép a hajó!
Kalóz
Johnie 351435 2010. április 2. 18:15
Válasz erre
bigboy 351434 2010. április 2. 18:04
Válasz erre
Üdv ,a hajó szép ,a macskafej,meg ördögien vicces.De hát gyakorlás teszi a mestert.Üdv bigboy
Johnie 351433 2010. április 2. 15:56
Válasz erre
bri (381)
bri (381
bri (386)
bri (386
bri (371)
bri (371
bri (372)
bri (372
bri (397)
bri (397

Köszönöm az infót és a képeket. Akkor csigasoros lesz. Szerencsére még nem tömtem be a tatnál levő lyukat ahol a kormánylapát függőleges rúdja jön fel a fedélzetre. Így hogy le van vágva a plussz fedélzet lehet, hogy kicsit hülyén fog kinézni, de majd csinálok egy kis "tyúkólat" föléje ha szükséges.
Ismét egy újabb kormánykerékkel jövök. Ez már pofásabb lett. Igaz lehetne vékonyabb a kerék de a banándugót csak ennyire tudtam megfúrni 7-es furóval. A küllők cirokseprű szálból készültek. Készült egy kis sámli is.
Aztán nekiláttam gyurmázni...Huhhh...hát nem egyszerű dolog. Gondoltam készítek valami ördögi macskafejet, de inkább nyúlra hasonlít :-) Jól átgyúrtam a gyúrmát, "sodrófával" kilapítottam majd szikével vagdostam körbe. Kicsit ráncos lett így is a széle, de nedves ecsettel valamennyire eldolgoztam. Szikével nyomtam bele a szemet, orrot, szájat és a pálmalevelek lombozatát. Megszáradt, így híg festékkel át is kentem. Bemutatom ezt a művemet is, hááát én nem vagyok tőle elragadtatva. :-)
Jozsi 351431 2010. április 2. 10:03
Válasz erre
preusse 001
preusse 001
preusse 002
preusse 002
preusse 003
preusse 003
preusse 004
preusse 004

Halihó!
A kormánykötelek vezetése 1902-ben a PREUSSEN-en. A kormánytól vagy negyven méteren keresztül vezetik a fedélzeten sípcsont magasságban.
Üdv.: Jozsi
Johnie 351430 2010. április 1. 22:43
Válasz erre
Áh, bárcsak 25 cm átmérőjű lenne az a huszas. Ugyanabba a hibába estem ezzel a hajóval is mint a San Franciscoval. A4-es lapokra nyomtattam a kivágandó bordákat, gerincet, hát persze, hogy így nem tudok kitörni ebből a bűvös 25-30-35 centis hosszúságból. De az Aranycsillag legalább az orrárboccal együtt már megközelíti az 50 centit:-)
Johnie 351429 2010. április 1. 22:34
Válasz erre
Szevasz!
Hát...úgy tudom olyan XVII-XVIII-ik századi. A Mantua tervein szerepel kormánykerék. Szóval lehet akkor jó nagy a kerék csak legyen valamivel vékonyabb(mert ezeken a képeken valóban nagy kerekek vannak) Nekem is feltűnt az enyém vastagsága. Persze ez csak egy próba kormánykerék volt ,leragasztva nincs gondoltam előbb kikérem a véleményetek, és majd addig csinálom míg megfelelő nem lesz. A másik dolog: hoppá...az utolsó képen ( a rajzon) pont az a kormánykerék és csigasor összeköttetés van szerepeltetve amit egyszer a bigboy-al kiveséztünk ,hogy szegény szaladgáló matrózok miket eshettek - kelhettek azokban a kötelekben. Nem tartottuk valószínünek ,hogy ilyen létezhetettmár a balesetveszély miatt sem :-) ezért abban maradtunk, hogy a kormánykerékről lejövő köteleket egyből leviszem a hajótestbe két furaton át. De most mégiscsak itt eme kép. A terveken is ilyen módon szerepel a kormányzás. Neked mi a meglátásod erről? Megcsináljam csigasorokon átvezetett "hajtással" vagy vigyem le a hajófenékbe a köteleket és le van tudva az egész alles zusammen...
Jozsi 351428 2010. április 1. 20:58
Válasz erre
3669233317_aed31ce429
3669233317_aed31ce42...
3711064745_53aa0dfcce_m
3711064745_53aa0dfcc...
Passat_Ruder-hq
Passat_Ruder-hq
Peking_Schiff_Steuer
Peking_Schiff_Steuer
tn_800x600_470242_36899_3211_31
tn_800x600_470242_36...

Halihó!
Ez mikori hajó lenne? Biztos,hogy volt akkor már kormány kerék? Nekem is van 25 cm átmérőjű 20 Ft- osom :-)
Méretarányilag nemigazán jó. Az átmérő az 1 métertől akár 2 méterig is terjedhet. A kerék vastagsága és szélessége kb. 10-15 cm között van. A küllők átmérője 5-10 cm. A felsorolt méreteket az ujjammal saccoltam úgy hogy nem hitelesek.
Néhány kép, igaz, hogy a 20. század elejéről, de az arányokat mutatja.
Johnie 351427 2010. április 1. 16:34
Válasz erre
bri (345)
bri (345
bri (351)
bri (351
bri (359)
bri (359
DSC00102
DSC00102
DSC00107
DSC00107
DSC00101
DSC00101

Na de akkor ismét az Aranycsillag. Készült egy horgonycsörlő. Meg egy kormánykerék. A kormánykerékkel még gondban vagyok. Tetszik is meg nem is. Ti hogy vagytok vele? Méretarányilag rendben van? Lehetne szebb is?
Johnie 351421 2010. március 31. 20:59
Válasz erre
Hmm szerintem teljesen fehér biztosan nem volt még anno...Szerintem
dasboat 351420 2010. március 31. 20:57
Válasz erre
Rope_On_ship
Rope_On_ship
ropes_0685a
ropes_0685a

Üdv mindenkinek!Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e olyan,hogy egy hajón több fajta színű(árnyalatú)kötél is előfordulhat,én mint szárazföldi patkány úgy gondolom a nagyon élénk kirívóan majdnem fehér színű az új kötél a barnásabb,koszosabb az agyon használt kötél de lehet,hogy tévedek szóval ez a kérdésem.Köszönöm!
Jozsi 351416 2010. március 30. 22:53
Válasz erre
Üdv az Uraknak!
Lehet hogy korai a kérdés, de Mo'váron ki lesz ott vasárnap?
Johnie 351415 2010. március 29. 23:23
Válasz erre
Nagyon szépen köszi az infót Jozsi! Mindenképpen kipróbálom a süthetőt is. Valamelyik biztosan beválik.
Jozsi 351414 2010. március 29. 23:10
Válasz erre
Ez ugyan olyan fóliába csomagolt henger formában kapható mint a gyerekkori plasztik gyurmád. Több színben kapható. A szilárdságát a konyhai tűzhely sütőjében éri el kb. 120 C fokon 10-15 perc után. Gyakorlatilag egy műanyag figurát kapsz ami nagyjából a PVC tulajdonságaival rendelkezi. Fúrható, faragható. Nekem ebből van a CUTTY SARK gallion figurája. A festéket (MODELL MASTER) még nem dobta le egy év után sem tehát egész jól festhető. A kinyújtott bal karjába egy drótszál van beépítve ezáltal merevebb, de utána egy kicsit hajlíthatóbb, alakíthatóbb is lett a karja. Sütéskor ki volt támasztva mellközépbe, mert ilyenkor felpuhul és a gravitációnak engedve lekonyult volna, mert az eredeti pozíciójában volt sütve.
Na, röviden ennyi. De próbád ki élesben, 200-300 Ft.-ot megér.
Üdv:Jozsi
Johnie 351413 2010. március 29. 22:38
Válasz erre
Amúgy pár szót írhatnál a sütős gyurma tulajdonságairól. Napokig alakítható marad még az elkészített forma és csak a kisütés után válik kőkeménnyé? Miután kisütötted még fúrható, faragható marad roncsolásmentesen anélkül hogy vigyázni kellene az egész minta épségére?
Jozsi 351412 2010. március 29. 22:32
Válasz erre
A BÓLYAI óta azon töröm a fejem, hogy lehetne az Öreget kizökkenteni a durcijából. A fiam mondta: "ez az ember mindent tud a harcjárművekről, fegyverekről. Nincs az a téma amihez ne tudna hozzászólni érdemben." És otthon akar maradni !
Szerintem elmegyünk tapsolni az eredményhirdetésre.
Üdv.: Jozsi
Hajókovács 351411 2010. március 29. 22:23
Válasz erre
Szia Józsi!

Szóval , az Ubul felülbirálta a korábbi döntését , miszerint többet nem megy versenyre és kiállitásra sem. Most ugy gondolta , hogy elhamarkodta a dolgot.
A következő alkalommal részt vesz a Mosonmagyaróvári Makett Versenyen.
A benevezni kivánt produktum : cca: 9O db aluminium harcjármű és három darab saját épitésű hadihajó.
Remélem Te is jössz Móvárra.
Üdv János
Johnie 351410 2010. március 29. 22:10
Válasz erre
Igen volt hasonló áron sütőben süthető gyurma is. az az igazság, hogy egyiket sem ismerem még , gondoltam teszek egy próbát ezzel, aztán majd a sütőben süthetővel is. Remélem a levegőn száradó hamar megszárad, mert amiket utoljára gyerekkoromban öt évesen használtam azok állandóan ragadtak, nyúltak, formázhatók maradtak.
Jozsi 351409 2010. március 29. 21:51
Válasz erre
Szeva!

Én "sütőgyurmát" szoktam használni. Ezekben a normál környezetben használhatóvá váló barkácsanyagokban nem igazán van bizodalmam. Továbbá nem használok diszperziós festékeket, lakkokat. Még nincs rá referencia idő.
Jozsi 351408 2010. március 29. 21:45
Válasz erre
Nem lemezelve készült, de már készülőben van a lemezelt változat.
Jozsi 351407 2010. március 29. 21:31
Válasz erre
Hajókovács 351404 2010. március 29. 20:35
Válasz erre
Szia Józsi!
Ezidáig is tudtam , hogy nem semmi amit épitesz , de igy festve az igazi.
Már már egy igazi hajó látszatát kelti.Minden elismerésem a Tied, gratulálok!

Cáfolva a Lucky szavait , ide is be be látogatok ha időm engedi, de mostanában egy mini csatahajó nem engedi ( LAJTA ) azaz annak a Nordenfelt szoró lövege 1:1 ben .

Mindjárt teszek is fel képeket a cs.h. topikba.

Üdv mindenkinek

Ui:Az Ubul Móváron visszatér a versenyzéshez.
dasboat 351403 2010. március 29. 20:34
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
előlről
előlről
fénynél az illesztések és szegélyek
fénynél az illeszt...
hátulról
hátulról
oldalról
oldalról

Üdv Mindenkinek!Kicsit megint haladtam oda próbálgattam a vitorla rudakat az árbochoz.Még egy hátra van az orr vitorla rúd (vagy elő?)elkészítése utána egy kis festés és lehet készíteni a vitorlákat.A varrás nélküli vitorla gyártás próbáját újra átnyálaztam,marjai könyvekben találtam utalást,hogyan csináljam.Az átfedéses módszernél maradok a dolog egyszerű, vékony csíkokat vágok akkora ráhagyással,hogy az illesztésnél fedjék egymást a csíkok, ezeket mint a visszahajtásokat is palma fa ragasztóval ragasztom a csíkok foszlása könnyen elkerülhető, ha fa ragasztóba mártott újjal az éleket végig húzzuk ez gyorsan megszárad és nem engedi foszlani a vászont a varrást persze utánoztam rotring ceruzával.Üdv!
Más:
józsi le a kalappal!
Johnie alakul alakul jó lesz az a létra.
Johnie 351402 2010. március 29. 20:29
Válasz erre
DSC00097
DSC00097
DSC00098
DSC00098

Sziasztok! Vettem levegőn száradó gyurmát a hobbiboltban a relieffek, díszek készítéséhez. Remélem beválik.
lucky 351400 2010. március 29. 09:23
Válasz erre
Józsi! Grat!
Bigi!
A Titanic rézhálóra forrasztott lemezeléssel készült, de van róla cikk is itt az infón.Hajókovács az építője.A csatahajós topicban szokott előfordulni.
Johnie 351399 2010. március 28. 22:00
Válasz erre
Azt a mindenit de szép! És jó sokat haladtál vele november vége óta. Persze én akkortájt még az ASAN első vitorláját álmodtam meg a hatból, január óta meg az Aranycsillagot építgetem, de hát méretekben te jóval nagyobb "falatokba harapsz". Nagyon szép munka , csak ámulok, bámulok. Tetszenek a korlátok, de nem is részletezem, mert minden részlete tetszik a hajónak. Minden elismerésem!
Jozsi 351397 2010. március 28. 19:38
Válasz erre
Haliho!
Köszönöm. Nem minden sikerült az elképzelésem szerint. Kész van az összes fedélzeti cucc, csak a térkép szoba nincs. Azt berendezve akarom megcsinálni térkép tároló szekrényekkel, asztallal székekkel. A fedélzet még ragadós volt azért olyan fényes. Pár nap múlva felrakom rá a gépeket. Van közel 20db csörlő.
Üdv.: Jozsi
Ui: Tudsz ilyen "lemezelve" készült más makettról?
bigboy 351396 2010. március 28. 19:20
Válasz erre
Üdv Jozsi, még jó hogy ültem miközben a Preussent képeket néztem.Azt elárulnád hogyan zsugorítod össze ,az eredeti hajót ilyen kicsire?lenyűgöző,gratulálok .üdv bigboy
Jozsi 351395 2010. március 28. 19:00
Válasz erre
preuss 002
preuss 002
preuss 003
preuss 003
preuss 005
preuss 005
preuss 006
preuss 006
preuss 007
preuss 007
preuss 008
preuss 008
preuss 010
preuss 010
preuss 012
preuss 012
preuss 013
preuss 013

Üdv Mindenkinek!
Ma lakkoztam. A fotókon látom most, hogy mit kell javítani. Az árbocok és a vitorla rudak csak úgy vannak a szélben. A feketéről a lakk eltüntette a koszolást.
Üdv.: Jozsi
bigboy 351394 2010. március 27. 21:52
Válasz erre
Üdv már nézem is köszönöm.Üdv bigboy
lucky 351393 2010. március 27. 20:52
Válasz erre
Urak!
Ha vkit érdekel a monarchiás csatahajó az SMS Szent István nézzetek át a csatahajós topicba!
Nem rég tettem fel a papírmakettjét két részletben.
Jozsi 351392 2010. március 27. 19:29
Válasz erre
Johnie 351389 2010. március 27. 08:19
Válasz erre
1
1

Köszönöm Jozsi a dicséretet. A csapóajtók mérete 8 x 8 mm. Zsanérozva nincsenek :-))Sajnos én igazán gondban vagyok az ablak keret készítéssel ,még a tattükör ablakai és keretei sem sikerültek túl szépre , belátni nem lehet, az ablakok helyén egy fekete kartonpapír van . Erre keretet szintén kartonból , az elválasztásokat cérnából csináltam.
Úgy vettem észre kissé nehéz a felfogásom mostanában , 3-szor olvastam el a hozzászólásod, hogy milyen módon kellene a létrából kivágni mire felfogtam , de azt hiszem értem már .
Jozsi 351388 2010. március 26. 22:07
Válasz erre
Nézegetem a képeket. Nagyon szépen vannak megcsinálva a csapó ajtók. Ha a fedelek helyett világtó ablakok lennének szépen keretbe foglalva..? Olyanok sem voltak még akkoriban, de egy kicsit hitelesebb lenne a fantázia hajó.
Jozsi 351387 2010. március 26. 21:57
Válasz erre
Szeva!
Szerintem, ha a létra felső sarkánál a tartókat levágod függőlegesen, úgy hogy ne csak egy ponton támaszkodjon akkor kapsz egy kornak megfelelő lépcsőt. Azon pedig el tudsz helyezni néhány "esztergált" oszlopot és már helyén is vagyunk. A méret arány: én most 1:100 hajót csinálok. A lépcsőknél pl. a normál lépési magasság ha 30cm akkor a maketten 3mm. Egy kötél vastagsága 10cm akkor nálam 1mm. Minden elképzelek eredetiben, hogy milyen vastag, hosszú, széles stb. lehetett és ennek megfelelő méretben készítem el.
Üdv.: Jozsi
Ui.:Ilyen "nemtudommik" nem voltak a fedélzeten.
Jozsi 351386 2010. március 26. 21:43
Válasz erre
Hali Kalóz!
Ez az AMERIGO VESPUCCI-n van.
Üdv Jozsi
Johnie 351385 2010. március 26. 15:34
Válasz erre
bri (340)
bri (340
bri (342)
bri (342

Sziasztok!
Újabb képek és újabb fedélzeti elemek készültek. Majdnem kifújta a szél a kezemből a hajót ma délelőtt e fényképek készítése közben. Bíztos ríva fakadtam volna ha elejtem.
Kalóz 351384 2010. március 26. 14:18
Válasz erre
Valami ilyenre céloztam én is, csak nekem nincs ilyen képem.
Kalóz
Johnie 351383 2010. március 25. 23:04
Válasz erre
korlátok
korlátok

Már megijedtem, hogy ki kell cserélnem kötélkorlátokra.
Gyönyörű munka ez a faragott oszlopos korlát!
Végül is ha ezt nézem talán nem bakiztam nagyot, csak annyiban tér el ,hogy a kialakítása az enyémnek létra és nem lépcső, ezért a létrafokokra nem is tudok faragott oszlopokat tenni.
Józsi szeretném megkérdezni, hogy a méretarányokkal szerinted még jól állok-e?
Kb. ilyenkor szoktam vagy túl nagyra , vagy túl vastagra csinálni egyes elemeket.
Jozsi 351382 2010. március 25. 21:57
Válasz erre
19864794_a00bc70475
19864794_a00bc70475
3005446110_c88d562e6e_m
3005446110_c88d562e6...

Hali!
Pl. ilyen?
vargagerp 351381 2010. március 25. 20:35
Válasz erre
Sziasztok
Éedeklődni szeretnék ti miből szoktátok megcsinálni a hajó kötélzetét.
Vgy vastag ccérnából fonogattok?
Johnie 351380 2010. március 25. 19:09
Válasz erre
Johnie 351379 2010. március 25. 18:25
Válasz erre
Lehet jobb lenne a fém állványon levő hurkokon átvezetett vastagabb kotél korlátként?... :-O
Johnie 351378 2010. március 25. 16:42
Válasz erre
bri (306)
bri (306
bri (309)
bri (309
bri (313)
bri (313
bri (319)
bri (319

Félek, hogy későn olvastam az üzeneted :-(
Ez bizony lécféle lett...
Milyennek kellene lennie?
Kalóz 351377 2010. március 25. 10:03
Válasz erre
Csak nehogy léckorlát legyen! :)
Johnie 351376 2010. március 24. 23:37
Válasz erre
Hopp , ez igaz! Fából kell valamit összehoznom. Köszi!
Jozsi 351375 2010. március 24. 22:45
Válasz erre
Hali!
Nem vagyok biztos benne, hogy abban az időben "divat" volt a fém korlát.
Üdv.: Jozsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.