/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Szamuráj 352161 2010. augusztus 25. 07:10
Válasz erre
navio-concepcion-max
navio-concepcion-max

De gyönyörű a második képen látható hajó! A fekete és a fehér szépen mutat. Egyre jobban tetszenek ezek a 18. századi vitorlások. Tanulmányoztam a spanyolok hajóit, Trucker-nek egyszer említettem, hogy jövőre vagy még az év végén elkezdem a Santíssima Trinidad-ot. Na erről egyelőre lemondtam, mert túlságosan bonyolultnak tűnik, viszont a Victory-hoz rendkívül hasonló vitorlásra bukkantam. A Purísima Concepción, amely részt vett az angolok elleni nagy tengeri ütközetekben. Egykor a Santíssima Trinidad is ilyen volt, aztán 1797 körül építették rá a negyedik ütegfedélzetet.
Üdv!

Tanárúr
Johnie 352159 2010. augusztus 24. 15:38
Válasz erre
Ehhez hasonló korlátok lesznek a felső fedélzeten
Ehhez hasonló korl...
Talán ennek a hajónak a felső fedélzeti ágyúi is faragott korlátok között működtek valaha, de egy közelgő csata alkalmából lehet hogy átépítették
Talán ennek a hajó...

Hát, ha az ujjam nem is , akkor majd a csipesz. De a nyitott oldalról simán be fogok férni. Amúgy a fedélzet oldalnézetből nem marad ilyen egyenes, mert fent is lesznek kisebb ágyúk, de amolyan "korlátfélék" között elhelyezve.
Úgy nézem, hogy békeidőben az Ajaxhoz hasonló hajók a legfelső fedélzeten el voltak látva mindenféle díszes lépcsőkkel, korlátokkal, faragvánnyal, amiket háborús időkben leszereltek, megerősítettek és átfestettek, kissé más arculatot is adva ugyanannak a hajónak.
Szamuráj 352158 2010. augusztus 24. 08:00
Válasz erre
SDC10482
SDC10482
SDC10483
SDC10483
SDC10484
SDC10484
SDC10485
SDC10485
SDC10486
SDC10486
SDC10487
SDC10487

Keveset haladtam a kis gályával. :( A bal oldalát alakítottam ki, az evezőpadoknál. Ennyire futotta a tegnapi nap.
Szamuráj 352157 2010. augusztus 24. 07:51
Válasz erre
Grat! Még szerencse, hogy a bontott oldalon csak három nyílást kellett kireszelni! Be fog férni az ujjad, amikor majd az ágyúkat kell beragasztanod? :) Tetszik ez a fregatt nagyon, számomra szokatlan az egyenes fedélzete és a letisztult hajótest.
Üdv!
Tanárúr
Szamuráj 352156 2010. augusztus 24. 06:50
Válasz erre
Szia!
Termetes darab lesz, mekkora a méretarány? Kíváncsian várom a folytatást. Ez a vitorlás szép színes és díszes volt. Belegondoltál már a Tudor-kori galeonok festésébe? :)Én most az Airfix 72-es Golden Hind-jére vadászom. Hasonló volt a Mayflowerhez.
Üdv!

Tanárúr
vargagerp 352155 2010. augusztus 23. 21:14
Válasz erre
1
1
2
2

Sziasztok

Elég rég írtam ide, de azért követtem az itt történt eseményeket.
Lassan én is haladok a hajómmal és lassan tényleg kezd hasonlítani a Mayflowerre bár még van mit csinálni az elkövetkező hónapokban.
TAMAS78 352154 2010. augusztus 23. 18:42
Válasz erre
lucky 352153 2010. augusztus 23. 18:01
Válasz erre
Makettezni ugyan nálunk nem lehet, de ha minden a tervek szerint alakul éjfél és 4 óra között nyugi van.
Illetve ez a szemle ideje...
Tommy 352152 2010. augusztus 23. 17:14
Válasz erre
Nekem még mindig kell egy ilyen munkahely...:)
Johnie 352151 2010. augusztus 23. 15:33
Válasz erre
ajaxa (247)
ajaxa (247
ajaxa (252)
ajaxa (252
ajaxa (256)
ajaxa (256

Jelentem ágyúnyílások kivágva, kireszelve.
Johnie 352143 2010. augusztus 21. 07:27
Válasz erre
ajaxa (179)
ajaxa (179
ajaxa (184)
ajaxa (184
ajaxa (189)
ajaxa (189
ajaxa (192)
ajaxa (192
ajaxa (199)
ajaxa (199
ajaxa (208)
ajaxa (208
ajaxa (207)
ajaxa (207
ajaxa (232)
ajaxa (232

Jó reggelt! Nekiláttam kireszelgetni az ágyúnyílásokat. Hat ablakot nagy nehezen kialakítottam, mikor rámszóltak a kollegáim, hogy de jó lenne ha nem kellene a reszelő nyikorgását, visitását hallgatni éjjel kettőkor. (valóban hasonlított a művelet hangja még az iskolás éveinkben átélt táblán csikorgó kréta hangjához) :-)
Abbahagytam eme tevékenységet, mert az én fülemet is bántotta a hang, de megjegyeztem, hogy azért picit örüljenek annak is, hogy nem a 120 ágyús Victory-t építem. Kerestem másik tevékenységet, gondoltam a tat ablakok kereteit megcsinálom, és megpróbálom az osztásokat is elkészíteni. Hát így sikerült.
Szamuráj 352142 2010. augusztus 20. 08:35
Válasz erre
Sziasztok!
Egyelőre nem tudom építeni a gályát, a mostani hétvége lesz a legnehezebb a munkahelyemen, az utolsó nyári hosszú hétvége, rengeteg látogató, turista lesz. Talán szeptember elejétől már menni fog az építés. Hasznos időtöltést és makettezést Nektek!

Tanárúr
cario 352141 2010. augusztus 17. 18:51
Válasz erre
HEllo,köszi ,sikerült megoldást találnom fát találtam és egy ismerős felajánlotta hogy meg csinálja üdv
Szamuráj 352140 2010. augusztus 16. 06:10
Válasz erre
Köszönöm Hajómester!
A rajzok alapján hatalmas monstrum lehetett ez a fajta galeassz. Az arányok betartása érdekéken mindenképpen nagy segítség a két rajz. Nekem meg pont a teli kör alapú bástyás változat tetszik. Ha 1/72-ben megépítem, akkor pont akkora lesz, mint a Heller Reale de France gályája. Nem semmi!
Üdv!
lucky 352139 2010. augusztus 15. 10:14
Válasz erre
Tanár Úr!
Nagyon szép!
lucky 352138 2010. augusztus 15. 10:13
Válasz erre
Szia!
Hungarocell furnérral borítva?
hajomester 352137 2010. augusztus 14. 21:00
Válasz erre
souvenir de Marinevol 02 tav 66
souvenir de...
souvenir de Marine vol 02 tav 67
souvenir de Marine...

Kedves Szamuráj!
Csak képről ismerem az említett makettet, a tervrajzát eddig nem sikerült megszereznem.A lepantói csatát ábrázoló képeken is hasonló geleaszok láthatók annyi különbséggel, hogy az első bástya nem teljes, hanem csak félkör.
Én így építeném meg.Ezzel persze nem azt mondom, hogy teljes körbástya nem jó, csak nekem így tetszene jobban.
Van egy tervrajzom a La Royale 17.-dik szd-i francia galeaszról, annak főfedélzeten mért hossza 50,6 m a teljes hossza 58 m.
A galeasszok hossza maximum 62m körül volt.Hosszabbak voltak minta kortárs sorhajók
Az érdeklődök kedvéért feleszem ide a rajzot.
ZOKSZO 352136 2010. augusztus 13. 21:04
Válasz erre
üdv. Cario
Mi a pontos méret a hossz és a szélesség is kellene,valamint milyen fából gondoltad?
Ez az összetett megoldás az elvárás? Homogén egzóta ,nemes fa nem jöhet szóba?
Szerintem jobban nézne ki.
Üdv Zokszo

És Johnie-nak.. Jól haladsz gratulálok.
Johnie 352135 2010. augusztus 13. 15:34
Válasz erre
ajax (362)
ajax (362
ajax (388)
ajax (388
ajax (389)
ajax (389

No én meg a tat részt farigcsáltam egész délelőtt két összeragasztott fenyőlécből.
Johnie 352134 2010. augusztus 13. 15:28
Válasz erre
Mennyivel élesebbek így a képek! Nagyon nagyon szép már most.
Szamuráj 352133 2010. augusztus 13. 10:44
Válasz erre
SDC10364
SDC10364
SDC10365
SDC10365
SDC10366
SDC10366
SDC10367
SDC10367
SDC10368
SDC10368
SDC10369
SDC10369
SDC10371
SDC10371

Haló Johnie!
Megfogadtam a tanácsodat és kivittem a hajót napozni egyet. Jelenleg így fest. Jövő héten tudok haladni vele többet.
Üdv!

Tanárúr
cario 352132 2010. augusztus 13. 09:21
Válasz erre
talp
talp

Lenne egy kérdés valaki nem foglalkozik esetleg makett talapzat készitéssel ? a gályám alá szeretnék egyet csak sajnos az asztalos ismerősöm elhunyt most nem tudok kihez fordulni valami hasonlót szeretnék mint a képen (természetesen kerestem először a neten is csak sok helyen egy darabot nem lehet rendelni meg fixek a méretek) üdv
cario 352131 2010. augusztus 13. 09:14
Válasz erre
Johnie 352129 2010. augusztus 12. 20:27
Válasz erre
1
1

Helló!
Sajnos maradtak huplik. Ha napfénynél nézem a hajótestet bizony megmutatkoznak a nem odavaló domborulatok. Ha majd teljesen lepalánkoztam a testet kíváncsi leszek hogy egységes színnél mennyire látszanak. Ha nagyon, akkor valószínűleg ismét ámegyek rajta egy réteg javítótapasszal. De arra viszont megint kell egy réteg furnérpalánk. Ha így lesz akkor nem panaszkodhat a hajótest, rendesen meg lesz erősítve:-)
Az ágyúnyílásokat tűreszelővel szoktam kireszelgetni, előtte viszont át kell fúrnom 4-5mm fúrószárral a helyüket. A rajzot elnézve két ágyúnyílás van két borda közt. A bordákat egyrészt a nyitott túloldalon keresztül látni lehet így nem fúrhatok "mellé", de a biztonság kedvéért a fedélzeten is nagyon halványan meg vannak jelölve ceruzával a tele oldal felöl is.
Szép, nagy gályád lesz ám, külön tetszik ,hogy az olajfestékkel is jól bánsz.
A fényképezőgéppel is végre már sokkal jobb minőségű fotókat láthatunk a maketteidről, de ha egyszer az időd engedi csinálnál egypár fényképet kint a szabadban? Az sem baj ha süt a nap ,csak az a lényeg háttal állj neki. :-)
Johnie
Szamuráj 352128 2010. augusztus 12. 19:43
Válasz erre
SDC10354
SDC10354

Sziasztok!
Tanárúr és a gálya. :)
Szamuráj 352126 2010. augusztus 12. 09:04
Válasz erre
Hahó!
Nagyon szép, impozáns már most!
Tanárúr
Trucker39 352125 2010. augusztus 12. 08:33
Válasz erre
HPIM1809
HPIM1809
HPIM1810
HPIM1810
HPIM1813
HPIM1813

Készülget a kötélzet.
Szamuráj 352124 2010. augusztus 12. 06:33
Válasz erre
Kedves Hajómester!
Nagyon úgy néz ki, hogy a következő hajó, amit építeni fogok, egy 16. századi velencei galeassz lesz. Ismered az Imai 1/160 méretarányú galeassz makettjét? Ha igen, mi a véleményed róla? Fel lehet-e használni mintaként? Van pár letöltött szakirodalmam (1571 -Lepanto, Renaissance war galley, a Galeons and galleys és a The age of the galley) és a csatákról készült korabeli festmények. Mekkora lehetett pontosan ez a fajta galeassz? Én kb. 60 méter hosszúra tippelem.

Itt a makett:

www.radekshipmodels.cz/plany-lodi/galeasse-ship-plan

Köszönettel:

Sz. Tanárúr
Szamuráj 352123 2010. augusztus 12. 05:20
Válasz erre
SDC10341
SDC10341
SDC10342
SDC10342
SDC10343
SDC10343
SDC10344
SDC10344

A héten már nem lesz több lehetőségem építeni a galiótámat, így itt van pár új kép a jelenlegi állásról. Köszönöm a segítséget és az eddigi hozzászólásokat! Jövő héten folyt. köv.
Tanárúr
Szamuráj 352121 2010. augusztus 12. 05:13
Válasz erre
Haló!
Bátor vagy! Ügyesen eltüntetted a huplikat, ez a második réteg palánk már szépen visszaadja a fregatt vonalát. Az ágyúnyílásokat hogyan fogod kivágni? Jó kis meló lesz, sok türelmet hozzá!
Üdv!
Tanárúr
Johnie 352120 2010. augusztus 11. 15:50
Válasz erre
ajax (342)
ajax (342
ajax (348)
ajax (348
ajax (349)
ajax (349
ajax (350)
ajax (350

Palánkozgattam ma is egy picit. Nekiláttam a tele oldalnak, de szerintem itt most meg is állok ,mert ki kellene vágnom az ágyúablakokat, és elhelyezni a tatgalériát. Na az még szép meló lesz.
Johnie 352119 2010. augusztus 11. 15:44
Válasz erre
Nagyon szép lesz ez a hajó is . Különösen tetszik ,hogy tőled általában különlegességek építésétláthatjuk.
hajomester 352118 2010. augusztus 11. 14:17
Válasz erre
Szamuráj! Elfelejtettem megemlíteni, hogy az általad felrakott 1.sz kép baloldalán is látható több galeasz.
hajomester 352117 2010. augusztus 11. 13:45
Válasz erre
lepantói csata
lepantói csata
francia galeasz
francia galeasz
armada galleass
armada galleass
velencei galeasz
velencei galeasz

Szép napot Szamuráj!
A gályákon és az attól kisebb evezős hajókon, így a galliotokon sem volt az evezősök felett fedélzet. Ami a képen annak tűnik, az az evezősök között végigfutó gyaloghíd, ami a hajó két vége közötti közlekedést biztosította.Innen ellenőrizték és irányították az evezősök munkáját is. Harc közben ez a rész is természetesen zsúfolva volt katonákkal.
Kialakult a 16. sz-ban egy nagyobb típus a galeasz, ezeken már az evezősök fölött is összefüggő fedélzet volt, amelyen oldalra néző ágyukat helyeztek el.Ez azonban hatalmas hajó volt, egy evezőt már 10-12 ember kezelte úgy, hogy egymással szemben álltak.Sokkal szélesebb volt mint a gálya, ezért meglehetősen lomha volt.
A Lepantói csatában résztvevő 12 keresztény galeaszt például úgy kellet gályákkal az ütközet helyére vontatni, ott aztán hatalmas tűzérségüknek köszönhetően már eredményesen működtek, és döntő szerepük volt a győzelem kivívásában.
A hajódon az evezősök fölötti fedélzet nem lenne tehát korhű.
Néhány kép a galeaszokról, ha sikerül létrehoznom a galériát.
A lepantó csatát ábrázoló festmény jobb oldalán is van egy.
cario 352116 2010. augusztus 11. 11:00
Válasz erre
...valahogy a hajó fényképezés még nem nagyon megy mert élőben szebbnek látom mint igy a képről visszanézve...
cario 352115 2010. augusztus 11. 10:58
Válasz erre
20100811226
20100811226
20100811225
20100811225

Hello,
Sikerült ma is egy kicsit haladni a gályával ugy hogy most igy néz ki ,még egy kis csiszolás és szerintem nem is lesz ,,hiba,, a palánkozással .
üdv
Szamuráj 352114 2010. augusztus 11. 09:20
Válasz erre
SDC10320
SDC10320
SDC10321
SDC10321
SDC10322
SDC10322
SDC10325
SDC10325

Ma még kihasználom a szabadnap adta lehetőségeket! Megcsinálom a tat részt, valamint az evezőpadokat. Aztán majd csak jövő héten tudok haladni vele. :(
Tanárúr
Szamuráj 352113 2010. augusztus 10. 15:06
Válasz erre
SDC10316
SDC10316
SDC10317
SDC10317
SDC10318
SDC10318

:)jenicseri
Szamuráj 352112 2010. augusztus 10. 10:14
Válasz erre
1571lepanto1
1571lepanto1
1571lepanto3
1571lepanto3

Sziasztok!
Elsősorban Hajómester véleményét kérném! Nézegettem a lepantói ütközet képeit és arra lettem figyelmes, hogy a festményeken szereplő gályákon az evezősök felett ideiglenes futó fedélzet emelkedik, végig a hajók hosszában. Gondolom a katonaság és a közelharc érdekében. Fel merjem tenni a galiótámra, vagy csak a tat előtti kisebb emelvényt építsem meg, ahonnét a janicsárok nyilazni tudtak?
Tanárúr
Szamuráj 352111 2010. augusztus 10. 09:28
Válasz erre
SDC10299
SDC10299
SDC10301
SDC10301
SDC10303
SDC10303
SDC10304
SDC10304
SDC10305
SDC10305
SDC10306
SDC10306
SDC10307
SDC10307
SDC10308
SDC10308
SDC10310
SDC10310

Haladtam a galiótával. Egyre jobban tetszik az áramvonalas alakja, nagyon jól eltalálták az akkori hajóépítő mesterek mit és hogyan.
Tanárúr

Érdemes kipróbálnotok a pannocolor olajfestékeit, erősen hígítva a papír -és fa felületekre, csodákra képes. Kevés égetett umbra pigmentporral teljes száradás után lakkozva elképesztő hatás érhető el. Jól utánozza a kifakult fa felületeket.
Szamuráj 352110 2010. augusztus 9. 20:52
Válasz erre
Köszönöm, nagyon sokat segítettél az akkori tömör leírásoddal! Úgy éreztem, érdemes egy jellegzetes török hajóval emlékezni a lepantói ütközetnek.
Tanárúr
hajomester 352109 2010. augusztus 9. 20:29
Válasz erre
Látom figyeltél a kritikámra, ez már valóban gallióta lesz.
Szamuráj 352106 2010. augusztus 9. 18:37
Válasz erre
SDC10290
SDC10290
SDC10293
SDC10293
SDC10294
SDC10294
SDC10295
SDC10295
SDC10296
SDC10296
SDC10297
SDC10297
SDC10298
SDC10298

Közben kaptam három nap szabadságot, így nem tétlenkedtem, már vagy 3 hete elkezdtem ezt az oszmán török galiótát építeni. Jellegzetes 16. századi közepes gálya a lepantói ütközet (1571) idejéből. A felhasznált faanyag a Jókai Emlékház kertjéből származik, nagyon jól lehet faragni és csiszolni. A makett 53 cm hosszú.
Tanárúr
Szamuráj 352105 2010. augusztus 9. 18:32
Válasz erre
Hahó!
Szép lesz az Ajax! Lassan állvány kell alá, ne dülöngéljen szegény.
Tanárúr
TAMAS78 352095 2010. augusztus 9. 07:15
Válasz erre
Ennek is kezd elég gusztusossá válni a látványa, mint az eddigi hajóidé!
Johnie 352094 2010. augusztus 9. 07:11
Válasz erre
ajaxa (162)
ajaxa (162
ajaxa (160)
ajaxa (160
ajaxa (165)
ajaxa (165
ajaxa (168)
ajaxa (168
ajaxa (159)
ajaxa (159

Ma átcsiszoltam dörzspapírral a hajótestet ,pár alakhibát még kijavítgattam, ismét átcsiszoltam, majd jó alaposan "befestettem" hígított faragasztóval. Remélhetőleg jól beszívta a tapasz. Neki is láttam az első pár darab külső palánk felrakásának.
Johnie 352093 2010. augusztus 8. 07:14
Válasz erre
ajaxa (149)
ajaxa (149
ajaxa (150)
ajaxa (150
ajaxa (151)
ajaxa (151
ajaxa (152)
ajaxa (152
ajaxa (153)
ajaxa (153
ajaxa (154)
ajaxa (154

Befejeztem a maradék palánkozást, átkentem a hajótestet kívülről bőven Palma Fa Expressz ragasztóval, száradás után pedig nekiláttam a gittelésnek. Neoflex helyett most Trinát mestertapaszt használok, szerintem ugyanolyan minőségű. Jól bekentem vele a huplisabb részeket majd eltettem száradni. Addig nekiláttam a tattükörnek.
dasboat 352092 2010. augusztus 6. 15:56
Válasz erre
Hali Johnie!Látom te is jól haladsz tetszik ez a robbantott hajó,nagyon látványos.A tapétázásról:Igen én is ezt vontam le,hamar belejön az ember a tapétázásba:-)Sok előnye van,de azért ennek is megvan a maga technikája pl.az erezet és a részletek,úgy "jönnek elő"ha barnás akrillal befested a tapétázott felületet, majd vársz és amikor már szárad, letörlöd egy száraz papír törlővel,így a felület mélyebben fekvő részeibe meg marad a festék,miután a festett felület megszáradt, azt már vízzel nem tudod leszedni.A tapéta is jól ragad, nem kell ragasztóval bekenni és ha nem úgy sikerül ahogy szeretném, még kb.20 percig lehet alakítani a csíkokat, utána végleg ráragad és csak mechanikai úton távolítható el.(mondjuk én csak egy márkát használok d-c-fix-et amin ott virít a made in germany,gondolom ez is számít a minőség szempontjából)A hordókról amint lesz időm teszek fel képsorozatot.Igen a palánkozás is ezzel készül majd,tervben van az összes shipyardos hajó elkészítése ezzel a módszerrel,de szépen sorban most a 15.században építek aztán a Revenge van kinézve,érdekesség kép még azt is kipróbáltam lehet-e "telibe" festeni a tapétát akrillal,2 réteg festék meglepően jól tapad, ha megszáradt ezt sem lehet lemosni, csak mechanikai úton lehet eltávolítani,azért kísérletezgetek mert a későbbi hajóknál már elég szépen festegették a hajókat és ezt nekem is utánozni kell majd.Meg persze szeretek új módszereket kipróbálni:-)Hali!
cario 352089 2010. augusztus 6. 11:32
Válasz erre
DSC00512
DSC00512
DSC00513
DSC00513

készülget az első hajóm a Római gálya de van még tennivaló - orrész,meg a fredélzet hátra van na meg egy kis csiszolás ..üdv
Johnie 352088 2010. augusztus 6. 10:53
Válasz erre
ajaxa (146)
ajaxa (146
ajaxa (147)
ajaxa (147
ajaxa (144)
ajaxa (144
ajaxa (145)
ajaxa (145
ajaxa (142)
ajaxa (142

Majdnem kész az alap. Még 2-3 csík van hátra. De már most látszik, hogy ismét lesz meg lesz a dolgom az ívekkel és a javítógittel, mert ez a hajótest is huplis.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.