/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
blackthunder 351923 2010. július 7. 11:26
Válasz erre
Szia Cario!

Első vitorlásként én is ajánlanék neked egyet. Revell Viking Ship REV 5403
www.replica.hu/www.modellbolt.hu/
Mind a két helyen kapható, bár most a modellboltban, nincs raktáron. Ez elég egyszerű kötélzettel rendelkezik, ezért kezdő vitorlásnak megfelelő, és árban is elfogatható.
De, ha szétnézel a két boltban, akkor te is tudsz nézni magadnak. De figyelj, hogy egyszerű kötélzetű legyen, mert elsőre a bonyolultabb kötélzetű hajók bosszúságot okoznak, és ettől elmehet a kedved a vitorlásoktól. Úgy is ha építed, és megtetszik az építése, rájössz egy két fortélyra, akkor már lehet egy kicsivel bonyolultabb, majd pedig jöhetnek a nagy hajók. Persze sok gyakorlást, és türelmet igényelnek! Természetesen, erről jobban az itt lévő profi hajósok tudnak neked mesélni.
Amúgy a Lucky ajánlása is nagyon jó.
Remélem tudtam neked segíteni!

Üdv: Blackthunder
lucky 351922 2010. július 7. 10:59
Válasz erre
Szamuráj 351921 2010. július 7. 06:48
Válasz erre
AnthonyRoll-2_Mary_Rose
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-5_Great_Bark
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-21_Grand_Mistress
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-22_Anne_Gallant
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-25_Tiger
AnthonyRoll-25_Tiger
AnthonyRoll-30_Galley_Subtle
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-31_New_Bark
AnthonyRoll-...
AnthonyRoll-34_Lion
AnthonyRoll-34_Lion
AnthonyRoll-37_Saker
AnthonyRoll-37_Saker
AnthonyRoll-40_Phoenix
AnthonyRoll-...

VIII. Henrik flottája felettébb érdekesen alakult. A hatalmas erődítmény szerű karakkok és a franciáktól zsákmányolt kisebb galeasszok szépen festhettek az 1540-es években. Anthony Roll festményei alapján tudjuk rekonstruálni milyenek lehettek ezek a hajók. Őneki van egy teljes sorozata a Tudor-kori hajókról, amelyeket az 1540-es években festett meg. Három kategóriába sorolta a bemutatott 58 hajót. Mindegyikről rövid kimutatást írt a főbb fegyverzetről, legénység számáról, stb.
Legfontosabbak:
Great Harry, Mary Rose, Sovereign, Regent, Great Bark, Salamander, Swallow, Hart, Hind, stb. Ezekről mellékelek pár képet és a linket, az angol fordítás gyakorlására. ;)
Tanárúr

en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Roll
Szamuráj 351920 2010. július 7. 06:36
Válasz erre
Te Johnie!
Mint rajz-történelem szakosként adnék Neked pár tanácsot! Ugye az ember, amikor lenéz egy lentebb helyre, sötétnek látja, azaz feketének. A robbantott, metszeti megoldás ezt a sötétséget hivatott megszüntetni. Viszont! Ha túl sötétre fested a bordákat és a többi részletet, el fognak veszni. Ezért a kontrasztos megoldást javaslom. Azaz a bordák belső oldalai sokkal világosabbak legyenek, mint máshol és a közöttük látható palánksorok egy-két árnyalatnyival legyenek sötétebbek. Mivel a hajók belső oldalát is palánkozták, így elvileg meg kéne nyitnod a robbantott résszel átellenben látható belső hajófal egyes részeit. Amit beleraksz rakomány, zsákok, hordók, a felső részeit sokkal világosabbra fessed. Elsőre érdekesen hangzik, de ha szeretnéd láttatni a hajó belsejét(nyilván ez a célod), muszáj az emberi szemet direkt megtéveszteni ezzel a módszerrel. Estére lerajzolom vázlatosan mire is gondolok.

Addig is jó építést!

Tanárúr
Johnie 351919 2010. július 6. 19:45
Válasz erre
Bizony, a bordák egyszínűvé tétele lesz nemsokára a következő feladat. Ha sötét színt használok félek, hogy nagyon sötét lesz az emeletek között. Az első külső palánkozás visszaköszön majd a nyitott túloldalon, hát majd meglátjuk...
cario 351918 2010. július 6. 19:15
Válasz erre
Segitségeteket kérném,szeretnék megpróbálni épiteni egy vitorlást de mint rutintalan első hajot mit ajánlanátok?üdv
ZOKSZO 351917 2010. július 6. 19:11
Válasz erre
Köszi megkaptam a Royal Caroline rajzait.
Azt hiszem este nyomulok egy kicsit a matricás honlapon.

Valóban ilyen kis méretben nem egyszerű feladat a palánkozás,de majd meglátod hogyan mutat anélkül.
Azért én megpróbálnám.Persze ha jól mutat anélkül is akkor hagynám.Esetleg bepácolnám sötétebbre hogy jól mutassanak előtte a berendezési tárgyak.
Persze a kibicnek semmi sem drága.
Ha majd nekiállok az én hosszmetszetemnek akkor agyalhatok rendesen én is.
Johnie 351916 2010. július 6. 19:04
Válasz erre
Tami 351915 2010. július 6. 19:02
Válasz erre
20100706034
20100706034
20100706036
20100706036

Itt vannak a képek, sajna csak telós. Egy kis ragasztóval sikerült megoldani az elválás problémáját.
Johnie 351914 2010. július 6. 18:49
Válasz erre
Elküldve két levélben.

Apropó, jut eszembe a hajóm belteréről. Ilyen kis méretben nem hiszem hogy be tudom palánkozni belülről , így hát rendesen látszódni fognak a bordák ha majd bekukucskálok rajta. :-(
Johnie 351913 2010. július 6. 18:41
Válasz erre
Köszönöm Zokszo, hát alapnak egy másik 38 ágyus fregattot fogok keresni, hogy egypár berendezési tárgyat még elkészítsek a beltérben. Gondolok itt ajtókra, kabinokra, amik nem látszanak az Euromodel tervein. Túlzsúfolni nem akarom, mert néha a kevesebb több. Hordók és kövek mindenképp lesznek.

Pfff, hát műanyag makett terén sajnos nem vagyok túlságosan jártas, pláne kiegészítőket nem szoktam keresni hozzájuk ,de a matricás fórumon biztosan találsz olyasvalakit aki tud ötletet adni, netán nyomtat neked matricát is. Valamikor régen láttam úgynevezett Letraset betűket amik fólián voltak és egy ceruza segítségével kellett "rányomni" a felületre. Igaz, ezek tudtommal rézszínben nem voltak kaphatók, csak fehér, fekete ,piros, kék ,zöld színben

A Royal Caroline-t már küldöm is. Számomra túl nagy falat, pedig nem volt nagy hajó. De szép nagyon.
ZOKSZO 351912 2010. július 6. 18:02
Válasz erre
Ezekről a számokról lenne szó.
Ezekről a számokr...

Szia Johnie .

Szépen haladsz az építéssel jól néz ki a váz. Szerintem jó ötlet hogy funérból csinálod az alsó fedélzetet. Stabilabb lesz,és talán formatartóbb.
A berendezési tárgyakat milyen részletességgel akarod megjeleníteni ?
Én a rengeteg hordó kiesztergálásakor kezdtem fáradni.
Itt nálad is lesz belőle elég.
A Royal Caroline tervrajzai mindenképpen érdekelnek ha el tudod küldeni ,megköszönöm. Alant lesz a email címem.
Láttam hogy a műanyag makettek között is otthon vagy a kiegészítő gyártók nagy száma egy dzsungelt jelent a számomra.
Keresek olyan matricakészletet amit fel tudnék használni a most épülő Klipperhez.
Jelesül olyan római számokat keresek amivel a hajó merülését jelezték,és ebben a méretarányban a számosság miatt azt hiszem nem akarok babrálni rézfóliával,sablonnal.
Ezért még parkolópályán vagyok ez ügyben.Kb 3 mm magas számokról van szó.
Van valami ötleted, létezik ilyen termék? Érdemes a matricás fórumon nyomulni?
Ha más nem lesz sablont készítek és megfestem.

Üdv Zoli
email/ zokszo@freemail.hu/
Johnie 351911 2010. július 6. 16:44
Válasz erre
DSC00018
DSC00018
DSC00020
DSC00020
DSC00032
DSC00032
DSC00031
DSC00031
DSC00034
DSC00034
DSC00034
DSC00034
DSC00048
DSC00048
DSC00044
DSC00044
DSC00041
DSC00041

Ma is haladtam a bordákkal. Arra gondoltam, hogy mivel vékony 0.6-os furnérból rendesen el vagyok látva, a kartonpapír helyett mégiscsak furnért alkalmaznék alapnak. Csak úgy hogy lássam a hajó vonalait, feldobáltam a bordákat és az alap fedélzeteket. Fele furnér, fele papír egyelőre:-)
Johnie 351910 2010. július 6. 16:33
Válasz erre
Várjuk a képeket. Gondolom csiszolópapírral ki tudod igazítani az elvált rétegeket.
Tami 351909 2010. július 5. 20:00
Válasz erre
Üdv!
Sikerült meghajlítani a lemezeket. Szerencsére nem törtek el, csak egy kis helyen elváltak a rétegek, de orvosolható. Ahhoz képest, hogy először csináltam ilyet elég jó lett. Képeket majd később teszek fel.
Johnie 351908 2010. július 5. 07:12
Válasz erre
ajax (40)
ajax (40
ajax (44)
ajax (44
ajax (38)
ajax (38

Ma éjjel is készült egypár borda.
cario 351906 2010. július 4. 21:12
Válasz erre
az email cimem : cerio@citromail.hu köszönöm a segitséget
cario 351905 2010. július 4. 21:10
Válasz erre
az email cimem : cerio@citromail.hu köszönöm a segitséget
Johnie 351904 2010. július 4. 20:02
Válasz erre
Persze, hogy elküldöm, csak egy e-mail cím kellene...A gerinc és bordák 3mm. vastag OBI barkácsáruházban a méretvágási osztályon kapható bútorhátlapból készült.
Johnie 351903 2010. július 4. 20:00
Válasz erre
Köszönöm Tanárúr a beszámolót.Szerintem Van de Velde úr tökéletesre sikerült.
Szamuráj 351902 2010. július 4. 18:40
Válasz erre
Szevasz Johnie!
Van de Velde úr egy csónakban fog álldogálni majd, ládákkal, tervrajzokkal egyetemben, meg egy evezős matrózzal. Kisméretű dioráma lesz belőle. Eredetileg egy német tiszt volt, de milliputból átváltoztattam őt holland rajzolóvá.
A yacht tat része sztirol lap, majd arra rárajzoltam a mintákat. A régi revell ghost ship megmaradt részeit felhasználtam a díszítőelemek kialakításához. Emellett a tat felső részén látható jellegzetesen barokk csigavonalakat egyszerűen feltekert papírcsíkokkal oldottam meg. A közepén, a címer körüli terület füzéres faragványait a következőképpen: nagyon óvatosan szikével bevágtam a sztirol csíkot, majd a bevágott rész feltekeredett. Óvatosan kell csinálni, mert könnyen letörhet. Az emberkék 1/72-es airfix figurák, átalakítva. Neoflexből is csináltam faragványokat, a tat oldalsó részén, az ablakok felett.
Egy jó tanács: a milliput szerintem a legjobb az ilyen faragványok létrehozására. Hengeres, hegyes fogpiszkálóval szépen alakítható és a végén keményre szárad.
Üdv!
Tanárúr
cario 351901 2010. július 4. 18:27
Válasz erre
nagyon tetszik a vitorlásod gratulálok hozzá ... az épitési rajzot esetleg elkérhetném ?
cario 351900 2010. július 4. 18:16
Válasz erre
Hello,azt had kérdezzem meg a gerincet milyen anyagból készitetted (gondolok a fajtájára meg a vastagságra) üdv
Johnie 351899 2010. július 4. 18:00
Válasz erre
1
1
2
2

Zoltán, most töltöttem le a Royal Caroline nagyon jó minőségű összeállítási , borda , geinc, fedélzeti tervrajzait a Panart-tól. Valamint megvan hozzá .pdf-ben az Anatomy of the ship kiadvány is róla. Ha visszajelzel szívesen elküldöm mail-ben.
Johnie 351898 2010. július 4. 17:21
Válasz erre
Hát igen, szakirodalomból főleg magyar nyelvűből gondolom nagy a hiány. Ha egy részletes modellt próbál az ember megépíteni nem árt ha ismeri az angol (de az sem baj ha a francia és spanyol) nyelvet is mert külföldi kiadványok ,weboldalak akadnak bőséggel.
Ha magamat nézem, nem megyek sokra az idegen nyelvű anyagokkal, maradnak a képek, rajzok, a fantázia és e topik látogatóinak segítsége. Kispénzű ember lévén lemondtam a kitek vásárlásáról, az olcsóbbakra rájöttem nem érdemes gyűjteni(ha megvan a tervrajza sk. is meg lehet építeni sokkal, sokkal olcsóbban), de a drágábbra sincs pénzem :-)
A másik hajó amivel még szemezgettem az USS ESSEX fregatt volt. Le is töltöttem hozzá az Aeropiccola kit tervrajzait, és az Anatomy of Ships kiadványát róla. Sajnos a kettő egymáshoz köszönő viszonyban sincs (pl. a kit rajz tattükre 5 hátsó ablakot ábrázol , a könyv pedig 8-at) Inkább felhagytam vele
Volt még egy ismert vitorlás, az HMS Surprise viszont kit rajzot erről a hajóról nem találtam. Pedig többek közt az Artesania is kiadta.
Johnie 351897 2010. július 4. 14:10
Válasz erre
Köszönöm Tanárúr! Pompásan néz ki mind a hajó, mind a figura. El mesélnéd hogyan és miből készült a tattükör?
Szamuráj 351894 2010. július 4. 08:46
Válasz erre
SDC10170
SDC10170
SDC10171
SDC10171
SDC10172
SDC10172
SDC10174
SDC10174
SDC10181
SDC10181

Sziasztok!
Kedves Johnie! Itt vannak a jobb minőségű képek. Köztük van de Velde hajó rajzoló is, jellegzetes holland viseletben, kezében rajzlapokkal. :)
Tanárúr
Johnie 351893 2010. július 4. 07:39
Válasz erre
Még azt elfelejtettem, hogy ha már készen lesznek a fedélzetek (kiszabva, lepalánkolva stb), csak úgy tudom betenni ha hosszirányban el vágom őket, és külön a jobb majd bal oldalát becsúsztatva ismét találkoztatom a két felet a végleges helyükön.
Johnie 351892 2010. július 4. 07:33
Válasz erre
ajax (15)
ajax (15
ajax (16)
ajax (16
ajax (23)
ajax (23
ajax (26)
ajax (26
ajax (28)
ajax (28
ajax (17)
ajax (17

Köszönöm Zoli de még nagyon sok tanulnivalóm van építés terén. Valóban kartonpapírt szeretnék használni a belső fedélzetek elkészítéséhez. Nagyon vékony (0.5mm) de kemény kartonpapírom van amit felül és alul is beborítanék palánkcsíkokkal, (mert hát alulról benézve mégsem kellene látszódnia a hófehér papírnak). 0.6-os bükk furnérom van majdnem 2 négyzetméternyi és úgy számoltam a fedélzet vastagságára elég lesz, hogy egy réteg furnér felülre + kartonpapír + egy réteg furnér alulra , így nem haladom meg a 2mm. összvastagságot de talán kellő tartást ad majd.
Hát belevágtam. Kiollóztam a nyomtatott gerinc és bordarajzot ,rámásoltam a bútorlapra és fürészeltem, csiszoltam, egész éjjel :-) Lemértem a gerinc hosszát, a 16-os képen látható állapotban 37 centiméter hosszú. Hát eddig jutottam ma vele...
ZOKSZO 351891 2010. július 3. 20:47
Válasz erre
Johnie írtad hogy a legalsó fedélzetet egyben akarod beszabni,és előtte kartonból kivágni.A fedélzetet egészben beszabni,még ha van tervrajz akkor is macerás dolog.
Pont a nyitott oldalú makettnél csinálnám azt hogy vékony lécekből építeném meg a fedélzetet így alul nézetből is élethű lesz a látvány.
Tapasztalatból mondom ,hogy minél kisebb részekből építjük a hajót annál egyszerűbb szerszámok kellenek,és hiba esetén egyszerűbb a javítás is.
Ha egészben szabod be a fedélzetet akkor alul is imitálni kell a pallók vonalát hogy élethű legyen a dolog.Ezt furnér,és sniccer segítségével könnyedén meg lehet oldani.
A natúr farészeket én nem lakkozom hanem politúrozom,így antik hatást érek el azonnal.
Láttam a munkáidat,szerintem patent.
Egyébként én is tervezek egy hosszában nyitott modellt,de még nem találtam meg az igazit.Főleg normális tervrajzokat.
Mindenképpen Angol hajó lesz./Ehhez van szakirodalmam./
Üdv Zoltán
Johnie 351890 2010. július 3. 20:13
Válasz erre
Köszönöm a bíztatást Zoltán! Természetesen a lelkesedés megvan, de mint kezdő építő rendesen tartok ettől a dologtól. Eddig csak tele gerinces és bordás hajót építettem, lemásolva a gyengébb kitgyártók hajóit, de valahogy nem hagy nyugodni ez a oldalán nyitott hajó dolog, ezért azt hiszem előbb vagy utóbb (de inkább előbb)belevágok. Az építés menetéről képeket mint már a többiek megszokhatták, mindig teszek fel, ezért nyomonkövethető lesz a haladás.
ZOKSZO 351889 2010. július 3. 19:50
Válasz erre
A horgonycsörlőkkel szerintem nincs gond,a rudakat opcionálisan rajzolták a tervrajzra,ugyanis csak ha használták a csörlőt akkor helyezték be őket a helyükre.
Csatahajókon sok minden akár a falak is kimozdíthatóak voltak ,főleg az ágyúk körül volt mit elpakolni a csata előtt.Úgy mint asztalok,padok,függőágyak /amik golyófogóként is szolgáltak a mellvéden/ tehát ha nem akció közben mutatod a hajódat akkor mindent érdemes megmutatni.Vágj bele bátran,ha eldöntöd hogy sikerül és szép modell lesz,akkor az lesz.
Üdv Zokszo
Szamuráj 351886 2010. július 3. 09:33
Válasz erre
Köszönöm szépen! Hajnalban szoktam makettezni, mert a munkaidőm elveszi a szabadidő nagy részét és este már fáradtan hazaérve nincsen kedvem hozzá. Mikor lesz kész a Te hajód kb?
Tanárúr
lucky 351885 2010. július 3. 09:01
Válasz erre
Hajlításra vagy egy másik módszer is.
Hagyományos melegítős páka kell hozzá, nem a pisztoly formájú pillanatpáka.
A beáztatott furnért ezzel kell melegíteni és hajlítani. Tulajdonképpen gőzöléses megoldás. Susányi Oszi bácsi mutatta még anno..
Trucker39 351884 2010. július 3. 08:39
Válasz erre
Kitartást és sok türelmet kívánok a makett építéséhez. Különösen ebben a melegben. Nekem ilyenkor inkább elmegy a kedvem az építéstöl és nem megjön. Majd ha "civilizáltabbá" válik a hőmérséklet a lakásban, folytatom az építést.
Johnie 351883 2010. július 3. 08:15
Válasz erre
Jó reggelt Tanárúr! Ismét egy szép hajó készülget nálad! Ne feledkezz meg majd a már elkészült hajód tatrészéről jobb minőségű fotókat csinálni és megmutatni. Igaz a brigg tatja kész van, de hát mégiscsak megnézném miről maradtam le :-)
Szamuráj 351882 2010. július 3. 07:57
Válasz erre
Kép0786
Kép0786
Kép0787
Kép0787
Kép0788
Kép0788
Kép0789
Kép0789
Kép0790
Kép0790
Fazant1
Fazant1
Fazant3
Fazant3
Fazant4
Fazant4
Fazant5
Fazant5

Sziasztok!

Végre ihletet kaptam az újabb építéshez. A tavaly novemberben elkezdett holland hajók tanulmányozása és pár kisméretű próbálkozás után 1/72-ben építem meg a jellegzetes 17. század közepi fregattot. Számos festmény és a texeli dioráma megtekintése után a fazant nevű fregattra esett a választásom. Egyelőre mobilos képek, majd lesznek digitális fotómasinával készültek is. Azt gondolom kivehető a képekből a holland hajókra jellemző szögletes fedélzet kialakítás és az áramvonalas forma. A diorámán szereplő hajóhoz fog hasonlítani a sajátom (remélhetőleg :) ).

Örülök, hogy kezd bővülni új tagokkal a topic és a versenyen elért sikerekre is büszkék lehettek! Ha majd anyagilag rendbe jövök, valamilyen módon én is megmutatom Nektek a holland hajómat. Vásároltam hozzá 17. századi muskétásokat a fedélzetre.

Üdvözlettel:
Tanárúr
Johnie 351881 2010. július 3. 07:55
Válasz erre
oldal és felülnézet
oldal és felülné...
DSC00022
DSC00022
DSC00023
DSC00023
DSC00028
DSC00028

Lehet ,hogy belevágom a kisfejszémet a nagy fába. Adva vagyon ennek az Euromodel cégnek az AJAX fregattja. Nekem még kissé magas ez a fajta tervrajz olvasása (egyrészt minden olaszul van írva, másrészt nem is a megszokott módon vannak a számozások pl. a főbordát X-el jelölik, az orr rész felé menő bordákat betükkel ABC sorrendben nevezik el, hátrafelé menve a főbordától pedig számozzák. Szerencsém van mert az alsó ágyúütegsor fedélzetét is megkapom a rajzukon. De mivel a hajó egyik oldalát nyitottan készíteném el ezért szükségem lenne még egy fedélzetre (ezt ők egy oldalnézeti rajzon jelölik is, de már magamnak kell megcsinálnom. Úgy néztem, hogy elég a 6,7,8,9 es bordákat halszálkaszerűre megcsinálnom, ezeken már elég nagy lesz a betekintés a beltérbe. A 9-10 bordák közé még adnak ők egy alsó fedélzetet, ezt én meghosszabítva könnyen tovább tudtam vinni a az 5-ig. Majd eme legalsó fedélzetet felülnézetből kellett megszerkesztenem, amit az alsó ágyúsor felülnézeti fedélzeti rajzát alapul véve és a középvonaltól kiindulva minden borda találkozási pontjánál (az előzőleg a bordán feljelölt pontokat hosszirányban kimérve )megjelöltem és a vonalakat összekötöttem. A gerinc rajzából is jócskan kellett "kifaragnom" az 5-ös től a 10-es bordáig bezárólag. Remélem mindent jól csináltam eddig. Ha kell a bordákat a bigboy által ajánlott módszerrel meg tudom majd duplázni( jut eszembe: hova tűntél koma? rég jelentkeztél). Ami egyelőre nekem az "oldal és felülnézet"rajzon nagyon furcsa: az a két horgonycsörlő. A hátsó felér a felső fedélzetre ,az első az alfedélzeten van. Valóban ilyen hosszú rúdak álltak ki belőlük és ezekkel tekerték őket? Az elsővel nincs is gond de a hátsónak a rúdjai igencsak elakadhattak az ágyúkban és az ágyúkezelőkben. Vagy ezek kivehetők voltak és csak lehorgonyzáskor tűzték be a helyükre őket?
Mindenféle észrevételt szívesen fogadok,illetve nyugodtan mondjátok el véleményetek, érdemes-e belefognom (számomra egyelőre túl nagy) dologba.
Természetesen az általam betervezett legalsó fedélzetet először majd kartonpapírból vágom ki és úgy próbálom a helyére, mert így még nem látom át az egyészet hogy passzol-e majd
ZOKSZO 351879 2010. július 3. 00:09
Válasz erre
Vízben áztatni idomítani,és faszeggel ragasztással fixálni.Mindenképpen vízálló faragasztót használj,fehér enyv.
Egyszerűnek hangzik,de gyakorlat kell hozzá.
A réteges lemez szerintem nem az igazi megoldás,jobb a természetes fa ,akár furnér vagy svartni vastagságban.
Szerintem lapjára nem probléma a hajlítás ,ha megfelelő fa anyagot /nem rétegelt lemezt / használsz.
A vízes lécet egy fa rúddal egy parafa kockán könnyedén lehet idomítani.
Mintha sodrófával dolgoznál egy irányban szépen fel fog hajlani a léc.
Élére már macerásabb a dolog,pl.korlát ami a hajó teljes hosszában végig fut.
Itt én azt használom hogy egy akár rétegelt lemezt ami megfelelő vastagságú azt dekopír fűrésszel megfelelő ivben elvágom és a külön darabokat egy egyenes lapra leszögelem. ezek közé szorítom a megáztatott faanyagot ami a korlátot adja.
Időnként locsolom,és néhány nap múlva amikor már teljesen száraz akkor bontom ki a kalodát.
Méreten marad ,nem kell feszegetni,csak faszeggel, fixálni.
Ha biztos akarsz lenni a dolgodban akkor a kalodát kissé nagyobb ívben szabd ki,és akkor mindenképpen méreten marad a léc.
gyakorolni ,nem árt.
Johnie 351878 2010. július 2. 12:35
Válasz erre
seagifts_2109_28877785
seagifts_2109_288777...
1
1

Bizony, engem a fa vitorlás hajó izgat ,nem a fém cirkáló 1940-ből... :-)
lucky 351877 2010. július 2. 12:33
Válasz erre
Akkor ez elkerülte a figyelmemet...
Essex 351876 2010. július 2. 12:07
Válasz erre
Az az egy gond van ezzel, hogy Johnie az 1765-ös vagy 1802-es állapotról beszélt, a Profil Morskie pedig az 1940-es... :-)))
Johnie 351874 2010. július 2. 09:20
Válasz erre
lucky 351873 2010. július 2. 09:08
Válasz erre
A csatahajós totyikban fennt van a farposst-s anatomy sorozat linkje.
lucky 351872 2010. július 2. 09:07
Válasz erre
A profile morskie Ajax-a megvan, ha érdekel.
Johnie 351871 2010. július 2. 09:03
Válasz erre
Akkor most nem offolok. Tegnap a majdnem teljes délutánom azzal töltöttem, hogy a HMS Ajax-ról találjak valami fellelhető dokumentációt, de semmire nem jutottam. Igazából az Anatomy of the ship sorozat erről a hajóról szóló könyve érdekelt volna.(lehet, hogy nem is adták még ki?) Azért e hajó után kutatok jelenleg mert van róla egy nagyon jó összeállítási és tervrajzom az Euromodel-től amiről meg lehetne építeni vagy az 1765 vagy az 1802-es állapotát. Csak hát ez az 5 oldalnyi rajz kevéske...
Ha esetleg adódna e hajóról valami a tarsolyotokban, azt elkunyerálnám :-)...
Johnie 351869 2010. július 1. 20:54
Válasz erre
Jó estét, jó estét! Láttátok a főoldalon megjelent Victory metszetet? Gyönyörűűű!
Johnie 351846 2010. június 29. 00:24
Válasz erre
Kicsit sokallom a 1.5 centi vastagságot...
Tami 351844 2010. június 29. 00:17
Válasz erre
A hossz 30 cm, a szél 1.5 cm, a vastagság 2 mm, és ha minden igaz nyírfa.

dasboat

Mennyi ideig tartod a vízben a lemezt kb?
dasboat 351842 2010. június 28. 23:58
Válasz erre
Szia Tami!Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani,én úgy csináltam,hogy forró vagy elég meleg vízbe áztattam a vékony furnérokat,aztán letöröltem a vizet a fáról és rá idomítottam a bordára a palánkot ahol kellet elvettem a palánkot és kézzel segítettem az ív létrehozását,ha éreztem,hogy elakar törni gyorsan vízbe raktam megint és megint eljátszottam az említett dolgokat,még annyi,hogy én csak akkor ragasztottam az első réteghez a palánk csíkot amikor már teljesen passzolt a helyére...szóval én is sokat szenvedtem a palánkozással:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.