/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Jozsi 351289 2010. március 2. 21:58
Válasz erre
Lehet, hogy összeszedtem valami bacilust vagy vírust evvel a nyüves géppel, mert percekbe telik amíg megnyit egy oldalt.
Szamuráj 351284 2010. március 2. 12:12
Válasz erre
Kép0401
Kép0401

Sziasztok!
A Tanárúr és a hajója. :)
bigboy 351282 2010. március 2. 11:21
Válasz erre
üdv ennek örömére újabb adag nálad.üdv bigboy
bigboy 351280 2010. március 2. 09:13
Válasz erre
Üdvözöllek itt köztünk,üdv bigboy
Pettyes 351278 2010. március 1. 23:30
Válasz erre
Lehet, hogy már láttátok, de hátha tudtok hasznosítani valamit némelyik kép közül. :)

xfree.hu/album_show.tvn
Johnie 351277 2010. március 1. 23:12
Válasz erre
bri (183)
bri (183
bri (185)
bri (185
bri (189)
bri (189

Jó estét, jó estét! Elkészültem a párkányokkal , 2db. ajtóval valamint 2db. létrával.
bigboy, a következő két adag folyóirat is rendben megérkezett. Nagyon szépen köszönöm. Azon gondolkodtam, ha valaha nicknév váltáson törnéd a fejed nyugodtan hívhatnánk "könyvtáros"-nak :-P
Pettyes 351276 2010. március 1. 22:39
Válasz erre
Nos még új vagyok, de végigolvastam az egész topikot. Elismerésem minden építőnek szép munkákat csináltok.
gumikcsa talán ez segít: www.fahajomodell.hu/index.php
gumikacsa 351270 2010. február 28. 23:22
Válasz erre
üdv!

Valaki tud egy rajzot, vagy valamit, hogyan épültek fel ezek a hajók? (belülről)
dasboat 351265 2010. február 28. 20:17
Válasz erre
jákob létra nuku hágó szál
jákob létra nuku h...

Hali Bigi!köszönöm szépen ez most pont kapóra jött, itt is "jákob létra"van,igaz ez 1470-es az enyém meg 1492 meg persze ez karakk az enyém meg karavella Te mit mondasz Bigi?Amúgy érdekel a többi füzet is a 85-ös példányok megvannak a többi hiányzik én most ezt töltöm le, vagy jó 2óra mire lejön de megérimilitary-machine.blogspot.com/2010/02/history-of-french-frigate-1650-1850.html Üdv és köszi!Dasboat
Johnie 351261 2010. február 28. 10:03
Válasz erre
Na most lehet, hogy mondok egy nagy hülyeséget, de hát belefér: a Santa Mariám kosara "bele van építve", rá van húzva a főárbocra. dasboat kosara a főárbocon kívül helyezkedik el. Lehetséges lehetett hogy magát a külső kosarat is fel- le húzgálták volna egy csigasoron keresztül? ( de akkor meg minek a bandázsos rögzítés ott fent? )
Vargagerp szerintem jó lesz a 3mm rétegelt lemez, én is ugyanekkora mérettel dolgozok gerinc és borda készítésénél. Megkérdezhetem hogy oldottad meg a kivágandó részek nagyítását?
lucky 351260 2010. február 28. 08:30
Válasz erre
most ugrott be az a jákob botja..
dasboat 351259 2010. február 27. 23:24
Válasz erre
No akkor ezekbe az árboc kosarakba vajon,hogy másztak fel a "redbull-os" matrózok amúgy szerintem csinos kis makettek.www.youtube.com/watch
dasboat 351258 2010. február 27. 22:45
Válasz erre
lucky 351257 2010. február 27. 20:47
Válasz erre
A jákob létra nem egy navigációs eszköz?
vargagerp 351256 2010. február 27. 18:33
Válasz erre
Sziasztok

Csak szeretném megosztani örömöm veletek Johnie küldött terveket ezalapján belekezdtem a mayflower-be.A héten kinyomtattam a rajzokat a megfelelő méretre ma pedig kivégdostam egy keménypapirból a gerincet és bordákat ...
Máris csodálatos nekem már így is nagyon tetszik.
Szerintetek milyen fából kezdjem el a gerincet és a bordákat
én sima 3mm-es rétegelt lemezre gondoltam.Mit szoltok ehhez?

ja és végre működik a regem is..
dasboat 351255 2010. február 26. 23:07
Válasz erre
Üdv!Lehet a sok rum szárnyakat ad!Na de most komolyan,hogy csináljam meg várom a tippeket.Köszönöm a segítséget!Üdv!
dasboat 351253 2010. február 26. 00:18
Válasz erre
nina pinta kosár nélkül
nina pinta kosár n...
pinta kosárral hágó szál nélkül Amati makett
pinta kosárral hág...
pinta
pinta

Hali johnie!
Igazad lehet de marjai könyvekben találtam olyat,hogy a 15.században kis hajóknál "jákob létrát" is használtak az árboc kosárig,meg mint segítséget a hágó szálak helyett, már tényleg bizonytalan vagyok mert az Amati tervrajzon nincsenek hágó szálak no de akkor,hogy került fel a matróz a kosárba:-)Találtam pár képet,igaz ezeken nincs kosár de az Amati modellen van de hágó szál meg nincs BRRR..
Johnie 351252 2010. február 25. 15:55
Válasz erre
bri (132)
bri (132
bri (133)
bri (133
bri (155)
bri (155
bri (139)
bri (139

Hajófestés folyt köv.
Johnie 351251 2010. február 25. 15:47
Válasz erre
DSC00011
DSC00011

Szia das!
Valóban igazad van, hiszen nekem is van egy Sánta Mariskám amin csak a főárboc csarnakköteleinek vannak hágószálai, az előárboc és tatárboc csarnakkötelei simán szerepelnek. A te főárbocodon is látok egy kosarat ahová valamin fölmásztak szemlélődni, tehát hágószálak szerintem kellenek, de csak ezen az árbocon.
Bocs a rossz minőségű képért, de a telefonnal fényképeztem az üvegbúra alatt levő hajóm...
dasboat 351250 2010. február 24. 23:33
Válasz erre
Hali johnie!
Csak az a helyzet,hogy ezeken a hajókon: dau,chebec,gálya,karavella esetében nem beszélhetünk igazi állókötélzetről,ugyanis az árbocokat tartó,rögzítő kötelek macskafejekkel,blokkokkal voltak bonthatóan rögzítve,illetve az oldalkötelek nem hordtak hágószálakat.Az igazi állókötélzet esetében ezek a kötelek fixen voltak rögzítve.De lehet,hogy én tudom rosszul de mindegy akkor megnyugodtam,hogy nem kell irdatlan feszesre húzni.Köszönöm!Üdv!
bigboy 351248 2010. február 24. 20:07
Válasz erre
123
123
156_0
156_0
156_1
156_1
166
166

Üdv van egy pár kép.üdv bigboy
bigboy 351247 2010. február 24. 19:45
Válasz erre
3211_31
3211_31
32_1
32_1

Üdv van egy vegyes képanyag ami 650mega.Abból szedtem ki ezt a 2.
vargagerp 351246 2010. február 24. 19:35
Válasz erre
OK akkor nyugi vagyok és várom a reg végét
Piero 351245 2010. február 24. 19:33
Válasz erre
Hurrá!
Én vagyok Zsolt aki az előbb írt, türelem vagagép én kb 3 hete regeltem és most már beenged!
Mostmár hivatalosan is üdvözlök mindenkit! :-)))
Zsolt 351244 2010. február 24. 19:31
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem is ez a gondom, hogy nem tudok belépni!
vargagerp 351241 2010. február 24. 18:47
Válasz erre
Igen én is örülök hogy szóltál mert még aznap kaptam Johnie-tól annyi rajzot ami elég 1-2 évig...Szerencsére..
Ja amugy tud vki vmi admint akinek lehet írni mert a regelésem még mindig nem él?
Johnie 351238 2010. február 24. 16:12
Válasz erre
bri (142)
bri (142
bri (147)
bri (147
bri (148)
bri (148

Nos én meg nekiláttam a hajó festésének...
Johnie 351237 2010. február 24. 15:51
Válasz erre
Szia das!
A képeken feszesnek látszik. Nem is szabad szerintem túlfeszíteni, mert előbb-utóbb valami szakadni fog, a lényeg hogy visszaugorjon. És ha majd a vízszintes fellépőköteleket is felteszed akkor még merevebb tartása lesz az egésznek.
dasboat 351235 2010. február 24. 00:53
Válasz erre
2
2
2
2
1
1
oldal kötelek
oldal kötelek

Hali mindenkinek!
Találtam ilyen olyan méret átváltót bár lehet,hogy ismeritek.
Kicsit megint haladtam a ladikkal az álló kötélzetet még festegetnem kell az lenne a kérdésem,hogy mennyire kell feszesnek lennie az oldal köteleknek?Mert ha az ujjammal benyomom kicsit be mozdul de rögtön vissza ugrik ha nem macerálom de szerintem minden kötélnek(? bocs cérnának) van valamennyi rugalmassága de a képeken elég feszesnek tűnik meg minden de már tényleg nem tudom de már én nem szedem széjjel:-(.Köszönöm!Üdv!
Johnie 351219 2010. február 22. 17:03
Válasz erre
bri (102)
bri (102

Photoshoppal már eltávolítottam a tatfelépítményt egy-két képről, na ide kellene egy új tattükröt szerkeszteni, tervezni. Hát rajta vagyok. Majd itt mutatom a próbálkozásaim is ,remélem nem lesz túl extrém
Johnie 351218 2010. február 22. 16:48
Válasz erre
Szia !
Hát nem elképzelhetetlen a kalózhajós dolog!
Egyelőre azon dilemmázok, hogy a taton levő plusz fedélzetet el kellene távolítani. Ha már eltávolítom akkor a tervrajztól teljesen eltérő kialakítást kell csinálnom a tattükörnek. És ugye azt egy komolyabb rajzos tervezgetés előzné meg...
Szamuráj 351217 2010. február 22. 16:41
Válasz erre
Szia Johnie!
Oppá, de szépen gömbölyödik a hajótest! Ügyes.
Én még mindig hajlok afelé, hogy ez egy kalózhajó lehetett eredetileg.
Sz.
Johnie 351216 2010. február 22. 16:27
Válasz erre
Johnie 351215 2010. február 22. 16:26
Válasz erre
bri (135)
bri (135
bri(136)
bri(136

Ne én meg ma végeztem végre a palánkozással.
dasboat 351209 2010. február 22. 12:49
Válasz erre
Hali bigi!Ezek jól néznek ki ha enged majd letöltöm csak az a büdös ruszki pornó ne jönne be amikor rá klikkelek a depositra a vicc az az egészben,hogy még karonülő csecsemő voltam amikor már mások állították az árbocot meg faragták a gallion figurát a lehetőségek hazájában!Üdv!
Vargagerp!Örülök,hogy át jöttél!
www.armada15001900.net/PLANOS.htm
Itt azt hiszem megtalálod a pintát de van más is ami tervrajz.
Kalóz 351207 2010. február 22. 12:31
Válasz erre
Üdv,bigboy!
Sajnos általában 1:72-ben makettezem, de abban sincs tengeri Harrierem :(((
Kalóz
bigboy 351206 2010. február 21. 22:00
Válasz erre
Üdv Kalóz,nincs véletlenül 1db 1:350 méretarányú Sea Harriered.Cserébe ,vagy megvásárolnám ,vagy csak kölcsönbe leönteni? Üdv bigboy
vargagerp 351205 2010. február 21. 20:32
Válasz erre
email címem vargagerp@gmail.com

Előre is Köszi
Johnie 351204 2010. február 21. 20:23
Válasz erre
Kalóz 351203 2010. február 21. 17:52
Válasz erre
Szia! a regisztráció sajnos kicsit lassan történik, de ha hosszabb ideig így marad, keresd meg email-ban valamelyik Admin kollégát:
Kalóz
vargagerp 351202 2010. február 21. 17:49
Válasz erre
Szia Kedves Johine

Mivel én is kezdő makettező vagyok így nem is nagyon rendelkezem még tervrajzokkal sem ezért szívesen kihasználnám az ajánlatodat.
Szívesen venném az összes jó minőségű tervrajzot amennyiben ez neked nem lenne nagy probléma .
Válaszod előre is Köszönöm.

Ja igen nem tudjátok az természetes hogy regisztráció és emailes megerősítés után sem tudok belépni.
Johnie 351200 2010. február 21. 16:11
Válasz erre
De jó kis havi rendszerességgel megjelenő kiadványok lehettek ezek! 1983-ban! Van ebben mindenféle hajó! Nem szeretem az USA-t de ez már megint odaver...
bigboy 351198 2010. február 21. 16:08
Válasz erre
Üdv ja éreztem a rezgést az erőben.Nincs mit.üdv bigboy
bigboy 351192 2010. február 21. 14:44
Válasz erre
Üdv.www.farposst.ru/ .Johnie.pont ezeket nézegetem.Üdv bigboy
Johnie 351186 2010. február 18. 23:13
Válasz erre
bri (118)
bri (118
bri (121)
bri (121
bri (122)
bri (122
bri (123)
bri (123

Sziasztok, szép estét! A hajóm egyik oldalán elkészültem a palánkozással...
Johnie 351184 2010. február 18. 09:46
Válasz erre
bri (110)
bri (110
bri (112)
bri (112
bri (113)
bri (113
bri (114)
bri (114

Na és akkor hát ,ismét találkozhattam a hajómmal :)
bigboy 351180 2010. február 17. 23:32
Válasz erre
mfy0cmv4rcgcooqazx5gjb5520052005114618
mfy0cmv4rcgcooqazx5g...
P1050852
P1050852
user39195_pic2505_1255293237
user39195_pic2505_12...

Üdv nézd.üdv bigboy
Johnie 351177 2010. február 16. 23:31
Válasz erre
Nos, egy kérdésem lenne felétek: A Santissima Trinidad spanyol hajón melyik a valós :a mélybordó v. az okker szín? Válaszotokat előre is köszönöm
bigboy 351176 2010. február 16. 22:43
Válasz erre
Üdv a kötélverés viszont megy,mert azt a szerkezetem készíti,némi kézi beavatkozással.A sodrás feszességét csak érzéssel lehet kontrolálni.Készítettem egy pár szerszámot a kötözéshez ha szűk helyen kell ügyködni. Üdv bigboy
Jozsi 351172 2010. február 16. 21:06
Válasz erre
Na, akkor megnyugodtam!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.