/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Eszem 350962 2010. január 3. 20:59
Válasz erre
Uraim! Alkalmazza valaki manapság a tömbös építési módszert?
dasboat 350958 2010. január 3. 18:30
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Helló Mindenkinek!Gondoltam bemutatom a műhelyem ami a lakásunk egyetlen szobájának a sarka.Ráadásul a számítógép is a munka asztalomon van de azért elférek a sarokban a hokedli a barkácsasztal a kis satuval a kompi,akkus fúrógép,szerszámos láda és nemrég csináltam egy kötélverőt mert sehogy sem tetszettek az eddig elkészült kötelek apropó kötelek arra jöttem rá,hogy a legjobb a gombvarró cérna főleg ha verni kell mert nagyon erős ám és ahogy az első és második képen láthatók nem olyan rosszak(3 cérnából vert) A kötélverő nem került pénzbe hulladékból épült meg egypár csavarból csak sajna 30cm-nél hosszabbat nem tudok verni bár nincs is szükségem rá.Az első képen látható még a dobozkán egy kötélblokk ehhez,hogy a köteleket majd be és át tudjam húzni csináltam egy behúzót tűbefűzőből meg egy ócska penge befogóból a tervrajzon látható,hogy a kötélblokkok kisebbek mint az enyém de ez teljesen hibás az olasz rajzoló eléggé mellényúlt mert több képet elnéztem az eredeti megépített kittekről és amit a cég ad hozzá még sokkal nagyobb mint az enyém és az meg már túl nagy így hát más tervrajzok 1:65-ös rajzai alapján vannak ki méretezve.No kicsit hosszúra sikeredett,csak azt akartam mondani a műhellyel kapcsolatba,hogy nem kell ide nagy hely csak türelem és szorgalom és állítom,hogy nekem nincs nagy kézügyességem egyszerűen csak ellesek dolgokat aztán próbálom hasznosítani.Üdv!Elnézést,hogy hosszúra sikeredett!
dasboat 350957 2010. január 3. 15:19
Válasz erre
Sziasztok! újabb link csomag tervrajzokról illetve galériák sok szép hajóról
www.armada15001900.net/PLANOS.htm www.shipmodels.ru/models/eng/
bigboy 350956 2010. január 1. 22:21
Válasz erre
Üdv és a vitorlák is a revell szerinti elhelyezésben.Így lesz a felső sudár vitorlákból derék vitorla,a derék vitorlából fő vitorla,az előárbocon.A főárbocon,meg nem is biztos hogy volt egyáltalán fő vitorla.Vagyis sok fényképen egyáltalán nem látni ,viszont a festett ábrázolásokon föl van néhol festve.
Üdv bigboy
bigboy 350954 2010. január 1. 21:01
Válasz erre
üdv jó kis oldalak,az Alabama-sat ismerem.Kár hogy a Revell instrukciók,alapján helyezte el az ágyúkat helytelenül .A hajó orrban lévők a hátsó fedélzeten,vannak eredetileg.És azok a hajó orrban a kikötésnél használatosak.ugyanezt a hibát elkövették a Constitution-nál is.Köszönöm komaÜdv bigboy
dasboat 350953 2010. január 1. 20:34
Válasz erre
Bigboy-nak egy link a CSS Alabamához a "táskás diós"manusz de ezen a honlapon részletesebb képek vannak a hajó építéséről bár lehet,hogy ismeredwww.modelismonaval.com/foro/viewtopic.php
+ezen a honlapon töménytelen hajó építését vagy már elkészült hajót tekinthetünk meg bár spanyol de azért el lehet rajta menni az egyik kedvencem azért is mert MŰANYAG létére "nem rossz"a "galería"-ra klikkelve még több hajó...www.modelismonaval.com/magazine/constitutionbanton/constitution.html

Ui:Mára ennyi a szörfözésből ha ismeritek a honlapokat elnézést kérek!
dasboat 350951 2010. január 1. 19:42
Válasz erre
Üdv és Búék mindenkinek!Nagyon érdekes rajzokat találtam főleg a karavellák,naókat épitőknek a linkwww.cuervas-mons.com/images/naos%20y%20carabelas/naos%20y%20carabelas/index.htmlde azért akad itt más is 17.-18.századi spanyol hajók tervrajz maradványaiwww.cuervas-mons.com/Miscelanea%20de%20dibujos%20y%20planos.html
bigboy 350950 2009. december 31. 16:08
Válasz erre
Üdv dasboat, jó kis oldal,szép hajó testek vannak .Üdv bigboy
dasboat 350949 2009. december 31. 15:34
Válasz erre
Üdv!Találtam egy linket ami érdekes lehet sok régi tervrajz is van fent meg 1-2 könyv csak nézelődni kellwww.all-model.com/ Ez egy török honlap itt is van egy két érdekes progi ami a régi tervrajzok szerkesztéséhez elengedhetetlen lehet bár én nem értek hozzá de lehet,hogy valakinek még jól jön.www.gemimodeli.com/programlar.htm
bigboy 350946 2009. december 31. 12:34
Válasz erre
Üdv köszönöm, Akkor viszont nem 1:100 modell.Mert akkor 950mm kéne lennie.Időgépet de gyorsan ide,egy két fénykép elejéig, kölcsönöznék egyet ,hát a lecke feladva.
Boldog Újévet a tisztelt kollégáknak,és szeretteiknek.
Üdv bigboy
Jozsi 350945 2009. december 31. 11:50
Válasz erre
Halihó!

Szerintem is papír, de nem esküszöm meg rá, pedig volt már a kezemben, sőt itt volt nálam néhány hétig. Kb.60-70 cm-re saccolom.
Üdv.: Jozsi
bigboy 350944 2009. december 30. 19:40
Válasz erre
Üdv ,pappír makett volna? Mert annak nézem.Milyen hosszú ,kb.Lehet a kép csal csak kicsinek nézem lehet a kidolgozása miatt?
bigboy 350943 2009. december 30. 19:25
Válasz erre
Üdv Józsi nagyon köszönöm ,szerintem elég lesz.Jövök eggyel ! Üdv bigboy
Jozsi 350942 2009. december 30. 18:56
Válasz erre
Kép 047
Kép 047
Kép 046
Kép 046
Kép 045
Kép 045
Kép 044
Kép 044
Kép 043
Kép 043
Kép 042
Kép 042
Kép 041
Kép 041
Kép 040
Kép 040
Kép 039
Kép 039
Kép 038
Kép 038
Kép 037
Kép 037
Kép 036
Kép 036
Kép 035
Kép 035
Kép 034
Kép 034
Kép 033
Kép 033
Kép 031
Kép 031
Kép 030
Kép 030
Kép 027
Kép 027

Szeva Bigi!
Jobbakat nem tudtam csinálni mert üveg alatt van és nagyon rossz a világítás. Ha vakuzok akkor csillan az üveg. Ha a bontáskor hozzáférek akkor csinálhatok még képeket ha kell.
Üdv.: jozsi
bigboy 350941 2009. december 30. 12:14
Válasz erre
Üdv az is a gond ezzel a két hajóval hogy nincs hozzájuk kép anyag.Mikor megvettem a tervrajzokat,kaptam ígéretet, hogy kapok hozzá azt is, részlet fotókat ,hát ennek már van 1 éve is.Nem kaptam.Persze meg lehet építeni így is de nem lenne részlet gazdag.Más haditengerészeteknél hasonló típusú, ebből a korszakból származó hajókról, jóval több van,be is szereztem belőlük bőven,némi puska gyanánt.
Üdv bigboy
bigboy 350940 2009. december 30. 10:15
Válasz erre
Üdv koma igen láttam munkás egy darab .üdv bigboy
lucky 350939 2009. december 30. 09:15
Válasz erre
Johnie!
Osztom a véleményed a ritkább, kevésbé ismert témák terén.
Ezért is készült el az SS Jeremiah O'Brien.
Igaz ez nem vitorlás, hanem géphajó de akkor is ritka, mert kereskedelmi, még ha raktak is rá fegyverzetet, a tengók ellen.
Talán egyszer összeáll a NLJ Togo ( német radarhajó a II.vhb-ból) is a törzse már 80-90%-ban megvan, Bigi látta is...
bigboy 350938 2009. december 29. 23:18
Válasz erre
Előre is köszönöm Józsi.
Johnie: Nincs ezzel gond nekem is van itthon építésre váró Bounty. Beagle. Constitution. Victory.Alabama.Ez a kettő a magyar vonatkozás miatt.Mint Józsinak a Kaiser.Rendben írj hogy melyikre gondoltál.Van Skypes elérhetőségem is.
Üdv bigboy
Johnie 350937 2009. december 29. 23:06
Válasz erre
Ha megengeditek én elteszem most magam holnapra, reggel még egy 8 órára bemegyek az üzembe. Ha idén már nem "találkoznánk" akkor mindenkinek BUÉK! Sziasztok, jó éjt kívánok!
Jozsi 350936 2009. december 29. 22:57
Válasz erre
Lövök róla képet. Elég kicsi a jószág. Nyáron nálam volt néhány hétig két kiállítás között megőrzésen.
Johnie 350935 2009. december 29. 22:54
Válasz erre
A linket ismerem, majdnem vásároltam tőlük kötélcsigát csak hát a 3 mm-es nagy lett volna...
bigboy 350933 2009. december 29. 22:48
Válasz erre
Hát karácsonyra ha kérhettem volna ,inkább egy múzeum látogatást ,lett volna a kívánság.
Üdv bigboy
bigboy 350932 2009. december 29. 22:43
Válasz erre
Üdv fotóznál róla egy két képet,ha megkérhetlek?

Johnie ezt innen vettem:www.nostalgianavy.hu/index.html

Üdv bigboy
Johnie 350930 2009. december 29. 22:30
Válasz erre
Megvetted, tehát valahol árulnak pénzért tervrajzokat. Honnan sikerül beszerezned őket? Mennyiért forgalmazzák őket?
Jozsi 350929 2009. december 29. 22:29
Válasz erre
Ott van most a Custoza a Hadtörténeti múzeumban a Monarchiás kiállításon. Holnap megyek teremőrizni oda.
bigboy 350927 2009. december 29. 22:26
Válasz erre
Üdv ez sem így van 2db1:100 tervrajz meg még 2db 1:180.mindkét hajóról.Ha valamelyikőtök ilyet akar építeni ,szívesen átadom ajándékba, csak a A4-es részletrajzokat kell hozzá le fénymásolnom.
Üdv bigboy
bigboy 350925 2009. december 29. 22:12
Válasz erre
Üdv pontosabban 2 is van az S.M.S Custoza meg az S.M.S Erzherzog Albrecht.Teljes terv dokumentáció, festési sémák.
Üdv bigboy
bigboy 350924 2009. december 29. 22:05
Válasz erre
custoza-pict
custoza-pict

Üdv jövőre ebbe is bele szeretnék fogni.Tervrajzát már megvettem.1:100 ban igaz nem teljesen vitorlás.De magyar osztrák monarchiás.
Üdv bigboy
Jozsi 350921 2009. december 29. 21:58
Válasz erre
Hát igen, szépen össze jöttünk, nálam meg még itt szól a Kubani Kozák kórus is.
bigboy 350920 2009. december 29. 21:55
Válasz erre
Üdv én minden nap felnézek ide.Hátha kell valakinek segíteni.Nem mindig jön össze,persze .Üdv bigboy
bigboy 350919 2009. december 29. 21:50
Válasz erre
Igen így van. ha koszolod koptatod ,életre kell.üdv bigboy
Johnie 350918 2009. december 29. 21:48
Válasz erre
Gyerekek de szépen összejöttünk:)
Johnie 350917 2009. december 29. 21:44
Válasz erre
Arra gondoltam, hogy az ágyúcső nyílások köré a lőpor füst nyomait kellene imitálnom, hogy ne legyen ennyire steril a hajóm. De ha egyszer nekilátok egy koszolásnak akkor nem csak egyvalamit tehetek használt hatásúvá, akkor mindent be kell koszolnom a hajón.
bigboy 350916 2009. december 29. 21:35
Válasz erre
Üdv igen koma ez igaz.Amúgy is mi egy szomorú nomád nép vagyunk a mi mentalitásunknak a vitorla nélküli,vagy lógó vitorla passzol,az is a plafonra függesztve.Csak az én fejemben zűr van,nekem dagadni fog a vitorla,minden hajómon,meg hát magamnak építtek mindent.
Üdv bigboy
Johnie 350915 2009. december 29. 21:28
Válasz erre
Johnie 350914 2009. december 29. 21:28
Válasz erre
Vendég még mindig nem jelentkezett?
lucky 350913 2009. december 29. 21:07
Válasz erre
Valóban látványosabb vitorlával, de élhet a hajó akkor is ha pihen...
Jozsi 350912 2009. december 29. 20:58
Válasz erre
Üdvözlet Mindenkinek!
Így igaz! Ha ránézek egy hajóra (makett,modell) , el tudjam képzelni a matrózokat,.. a kormányost,.. most eresztik ki a szennyvizet,.. fúj a szél . . .. Ha egy élettelen, fa-műanyag-vas vagy bármi anyagból készült valamilyen járművet látok, nem tudom értékelni! Nálunk nem csak hajó van itthon, hanem helikopter, repülő, tank, kerekes harcjármű, figurák. Ezeknek "élniük" kell, mert különben nem sokat érnek.
bigboy 350911 2009. december 29. 20:55
Válasz erre
600 dpi un framed
600 dpi un framed
051018-nmx04
051018-nmx04
Bounty008
Bounty008
helikopter42d1c879ky1
helikopter42d1c879ky...
Never_Has_She_Failed_Us
Never_Has_She_Failed...
p-Christopher_Blossom_Maritime_Art_08
p-...
p-Christopher_Blossom_Maritime_Art_12
p-...
p-tall_ships032
p-tall_ships032
p-tall_ships036
p-tall_ships036
great_ships_csg004_the_golden_hind
great_ships_csg004_t...
p-tall_ships042
p-tall_ships042
p-tall_ships057
p-tall_ships057
p-tall_ships066
p-tall_ships066
p-tall_ships071
p-tall_ships071
www.tvn.hu_2c8249cc2c0d169267dc5eb1f1f37160
www.tvn....

Üdv sok képem van,van többféle verzió,de csak ahol dagad él a hajó.Üdv bigboy
bigboy 350910 2009. december 29. 20:26
Válasz erre
Üdv mikor volt vitorla nélkül egy vitorlás hajó?Mikor dokkban vagy a parton volt.Minek a vitorla ?Azért hogy a szél belekapjon,és tolja a hajót. (Ma már nem pont így működik)Ergo, vitorla nélkül a hajó ,nem él.Lógó vitorlával olyan mint az öreg emberek, lógó alsója!Ezek a vitorlások büszkén fenségesen dagadó vitorlával élnek,és éltek.A makettezésnek ez a lényege,az életszerűség megjelenítése.Amin nincs vitorla vagy lóg az vitorláshajó modell.Úgyhogy vizet alá és dőljön a szélbe,ha rá nézzünk halljuk a szél süvítését a kötélzet zümmögését,a hajó recsegését.Szív is kell ehhez a hobbihoz nem csak ,ügyes kéz,meg türelem.!
Üdv bigboy
Johnie 350909 2009. december 29. 19:54
Válasz erre
Egyszer próbáltam egy vitát kezdeményezni az épülő hajóm kapcsán vitorla ügyben, feltegyem-e vagy ne? Azt mondták "Erről nem érdemes eszmecserélni. Két nagy tábor van. Vitorlával és Vitorla nélkül tábor. Mind a kettő szerint az ő álláspontja a jobb. Neked, hogyan tetszene jobban? Csak ez a kérdés..." És milyen igazuk van:-)
bigboy 350905 2009. december 29. 18:53
Válasz erre
Ha nincs klikk ,Az összes hozzászólás mutatására. üdv bigboy
bigboy 350904 2009. december 29. 18:51
Válasz erre
Üdv vendég,az off hozzászólások be van kapcsolva?Üdv bigboy
Johnie 350903 2009. december 29. 17:52
Válasz erre
Exodus-al (Pityuval) e-mailben tartom a kapcsolatot, hát neki bizony egy kompletten felszerelt műhelye van hajómakett építés céljából. Ekkora méretarányoknál kell is.
Johnie 350902 2009. december 29. 17:48
Válasz erre
Ez egy nagyon szép hajó! A Sergal cég kiadta a Peregrine Galley makettjét 1:60 méretarányban így a kész hajó méretei nagyon impozánsak (925mm hossz, és 860mm magasság)Sajnos a Sergal cég által kiadott tervrajz nincs meg nekem , pedig nekem is nagyon tetszik e hajó, szívesen megépíteném. Van viszont itt egy link ahol épp építés alatt mutatják be a makettet, érdemes megnéznihajomakett.hu/content/view/771/70/
vendég 350901 2009. december 29. 17:38
Válasz erre
Elnézést!
előző hozzászólásom ezen mondatát:
"Nyilvánvalóan hogy a borda átmérője 1 méter avagy 1/10 méter."
kijavítanám erre:
Nyilvánvalóan nem mindegy hogy a borda átmérője 1 méter avagy 1/10 méter.
vendég 350900 2009. december 29. 17:35
Válasz erre
peregrine galley

a teljes tervrajz
peregrine galley

Kedves Johnie!
A tervrajz hiányosságairól ejtettél pár fontos szót. Szeretném tisztázni, hogy ez nem a teljes tervrajz, hanem csak ezt a részét töltöttem fel gondolván, hogy NAGYSÁGRENDILEG meg tudja valaki határozni nekem, mint kezdőnek, hogy mi az a méretarány (KÖRÜLBELÜL), amiben el kellene kezdenem gondolkozni. Nyilvánvalóan hogy a borda átmérője 1 méter avagy 1/10 méter.

Ha valakik, akkor ti már biztosan tudjátok, hogy mekkora méretarány mennyi anyagköltséggel, helyszükséggel jár-így okoskodtam magamban, mikor feltettem a képeket. Hivatkoznék itt egy bizonyos Exodus fedőnevű úriember munkájára, aki 1/50-es arányban készít/-ett minden hajót, melyek csodaszépek, éppen csak nem tudom, hogy mennyi vesződséggel jártak (az általam sokszor elátkozott, de egy aprólékos munkából nélkülözhetetlen) apró alkatrészek, díszlécek kötélfeszítők (pl az asan 759 képeden)elkészítése, illetve mennyi hely volt szükséges egy 1/50-es méretarányú, 18.sz.-i sorhajó megépítéséhez (igazából ez a két fő tényező, mely a méretválasztásomat befolyásolja: a helyigény, illetve a "bíbelődés") .

Remélem sikerült rávilágítanom a dilemmára, mely miatt egy helyben a tervezés fázisában toporgok, bármennyire szívesen is a tettek mezejére lépnék. És hogy a további ezzel kapcsolatos problémákat elkerüljem és a kétség ködét eloszlassam, ezúttal az egész tervrajzot felteszem.

Minden további jót, és kellemes hajóépítést kívánok mindenkinek!

UI.: a hajó neve(vagy osztálya?) peregrine galley, Johnie 853-as hozzászólásában lévő link alapján találtam meg
Johnie 350899 2009. december 29. 17:32
Válasz erre
Valamint (csak hogy nekem is legyen valami értelmes hozzászólásom) az eddigi tapasztalataimból kiindulva szerintem kb az 1:100 méretaránnyal érdemes építeni. De mivel írod, hogy helyszűkében vagy ezért gondolom körülbelül egy 40-50 méteres hajót építenél 1:100 méretarányban ami ugye 40-50 cm hosszú lesz. Tehát utána kell nézned a megépítendő eredeti hajó sok sok adatainak. (A Cutty Sark 1:100-ban is elég nagy modell lenne mivel az eredeti hajó hossza 85,4 méter volt)
Johnie 350898 2009. december 29. 17:20
Válasz erre
Vendég! A 858 Hsz.-nél látható kép melyik hajó tervrajza?
Johnie 350894 2009. december 29. 16:49
Válasz erre
asan (762)
asan (762
asan (761)
asan (761
asan (760)
asan (760
asan (759)
asan (759
asan (756)
asan (756
asan (752)
asan (752
asan (754)
asan (754

Addig is töltök fel egypár nagyon közeli képet a hajómról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.