/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
lucky 350579 2009. október 31. 13:18
Válasz erre
fennt van a szakirodalom, archívum topicban
Johnie 350578 2009. október 31. 10:20
Válasz erre
DSC00007
DSC00007

Jó napot Tanárúr! A Santa Maria részletes érthető kötélzetrajza megvan nekem még a kit dobozában elcsomagolva. Tehát ezt és a linkeket tanulmányozva nagyjából elkészíthetem a San Franciscoét is? Marjai könyből mindkettő megvan. Hááát nem lesz egyszerű dolog már előre látom. Kötélbakokat én is tudok csinálni fogpiszkálóból, de az már tényleg vastag lenne a hajómra, a gombostű + a feje lefestve talán még elmegy. Árbockosár kialakitásához pedig találtam a varrókészletben fa kabátgombot , talán ki tudok hozni belőle valamit:-)
lucky 350577 2009. október 31. 08:17
Válasz erre
Bocs
a szakirodalmas topicra gondoltam.
lucky 350576 2009. október 31. 08:16
Válasz erre
Tanár Úr és a többiek!
Hamarosan a data-n lesz pár dolog galeon témában.
A linkek a könyves topicban lesznek.
Szamuráj 350575 2009. október 30. 19:54
Válasz erre
Kötélbakokat, facsapokat és azok rögzítési pontjait a mellékelt link alapján meg tudod csinálni. Nézegessed a spanyol fórumban épülő hajókat, különösen az Apostol Felipét és a San Marcót. A spanyol galeon kötélzetét tanulmányozva én nem láttam olyan nagy eltérést a kor más Galeonjaival összehasonlítva. Vagy ott van a Marjai könyv, igaz nagyon régen volt a kezemben, de részletesen kitér a kötélzetek típusaira, elhelyezkedéseire, korszakonként és vitorlázat típusokként is. A bakokat én egész egyszerűen gyufából vagy fogpiszkálóból alakítom ki. Hajrá, hajrá!

www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php
Johnie 350574 2009. október 30. 17:06
Válasz erre
ez lenne a kötélzetrajz
ez lenne a köté...

Köszönöm szépen a linket, már találtam is "testvért" pl. a Szent Mártont! Csemegézem a többit is:-) Hej de jó lenne tudni spanyolul:-)De egyelőre még a Szent Ferencekről keresek képeket, jobbára a kötélzetről, mivelhogy nincs kötélzetrajzom, illetve valami van de ez nem nevezhető kötélzetrajznak, mert semmi sincs számozva, mi honnan idul melyik baktól, illetve melyik baknál ér véget. Átláthatatlan számomra. Apropó, kötélbakokat nem tudok gyártani, de talán a gombostű kicsit megreszelt fejjel imitálni tudná őket ilyen pici méretben. Egy próbát megér.
Szamuráj 350573 2009. október 30. 07:54
Válasz erre
Szia Johnie!
Továbbra is az a véleményem, hogy lenyűgöző ez a kis spanyol galeon. Ajánlanék egy spanyol hajómakettes fórumot, amelyben a San Francisco több kortársát is megépítették.
Üdv!
Tanárúr

www.cuadernamaestra.com/foro/viewforum.php
Jozsi 350572 2009. október 29. 21:01
Válasz erre
Ahogy az öreg székely mondaná: "a te dógod" !
Amúgy a tejfölös pohár nem is rossz ötlet. Nekem lábrácsokat kell csinálnom és a "furnér szét esik ekkora méretnél". Köszi az ötletet!
Üdv.:Jozsi
Johnie 350571 2009. október 28. 21:51
Válasz erre
sana
sana

Szia Jozsi!

Miért tejfölös pohárból? Nem tudom, mindenféle kezem ügyébe eső anyagot felhasználok amit megfelelőnek találok ennek-annak a kialakitására:-) Furnérom jelentem van még, ráadásul még a bükkből is megvannak a nagyobb darabok, pedig a hajó külső része belőle készült. Vigyázok rájuk , nem pazarolom el minden apróságra de a rácsokat nem tudtam volna furnérból megcsinálni mert egy rács szélessége kb. 1 mm. A furnér már szétesik ekkora méretnél rostjaira, szálakra.
A cirokszálakat amúgy sejtettem hogy esztergálás nélkül javasolod:-) de ha csak egy sima oszlop van a faragott helyett, szerintem elveszití az egész hajó a megjelenését. Próbaképp csináltam egy verziót Photoshoppal ahol a jelölt részből kitöröltem a faragást. Lehangoló lett így számomra:( Ha lesz időm, kitörlöm az összesből csak a látvány kedvéért, de szerintem faragványok nélkül már csak egy egyszerű bárka az egész.
Jozsi 350570 2009. október 28. 21:12
Válasz erre
Jó estét!
Miért tejfölős pohár csíkokból? Nincs már furnérod?
Aránytalanság csak a korlátoszlopokban van! A cirok szárat nem kellene esztergálnod, csak méretre vágni hosszában és beépíteni. Ha kell, akkor muszáj a kompromisszum. Jobb egy sima korlátoszlop, mint egy esztergált emberderék vastagságú. Pláne ha az én derekam a mérce. Szerintem cseréld ki.
Johnie 350569 2009. október 28. 15:58
Válasz erre
asan (422)
asan (422
asan (423)
asan (423
asan (424)
asan (424
asan (427)
asan (427
asan (417)
asan (417

Jó napot, jó napot! Elkészítettem az orr rész rácsozatát tejfölöspohár csíkokból. A tat erkély is majdnem készen van.
Johnie 350568 2009. október 27. 22:23
Válasz erre
Szia Jozsi! Sajnos igazad van, aránytalanság akad bőven a hajón és ezek a korlátoszlopok eddig a legfeltűnőbbek. Csak viccesen kérdezem meg: állítólag öltözködésben a fekete karcsúsít, nem lehet,hogy itt is beválik? :-) De tréfát félretéve, eszembe sincs feketére festeni őket, max. némi koszolást ejteni rajtuk. Leszedni az oszlopokat a hajóról már nem hinném hogy menne rongálás nélkül és elképzelni sem tudom, hogy cirokseprűszálakból miként tudnék 50 db. egyforma új oszlopot esztergálni hisz 2mm alatti dolgokat már nem tudok a gépbe befogni. Illetve nem is 50, mert a selejtet számítva legalább 70 db-ot legyártottam. Ez sem volt egyszerű , a kör alakú fogpiszkáló átmérőjével azonos a saslikpálca amit használtam = 2mm. oszlopmagasság = 4-4.5mm. Marás után a vékonyabb rész már csak 1mm vastag maradt. Ha jobban elvékonyítottam eltört. Egy két helyen látszik az oszlopok lábazata is ahol hiányos mert ki-ki töredeztek darabkák belőle. A kör fogpiszkáló anyagában keményebb lett volna, de minőségileg gyatrább, volt hogy ovális átmérőjűt találtam, de volt hogy D betüt formázott. Szerintem ekkora méretben már nem fában kellene gondolkodni, de holnap azért is szemrevételezek egy cirokseprűt. Itthon csak műanyagszálú partvis van:-)
Jozsi 350567 2009. október 27. 21:46
Válasz erre
Nekem nem a "világítással" lenne a bajom, hanem megint avval a k... arányokkal. Nagyon szépek a korlát oszlopok (de tényleg), de minimum fele olyan vastagok mint az ágyúk. Egy oszlop kb. 15 cm vastag (átmérőjű), egy ágyú attól függ hol nézzük 40-50-60-70 cm
átmérőjű. Szerintem vastagok és ez egy olyan alkatrész a hajón ami nagyon látszik és (én legalábbis) ehhez viszonyítanak egy embert. 1:100- ban éppen hogy bele férne még. Szerintem keress egy egyszerű cirok seprűt és ha szerencséd van találsz benne olyan vékony (max. 0.6-0.8 mm átmérőjű) párhuzamos szálakat amiből meg lehet csinálni viszonylag arányosan az oszlopokat, de ez csak az én véleményem. Amúgy nagyon jó a jármű!
Üdv.Jozsi
Jozsi 350566 2009. október 27. 21:25
Válasz erre
Johnie 350565 2009. október 27. 15:16
Válasz erre
asan (409)
asan (409
asan (410)
asan (410
asan (412)
asan (412

Legyártottam az összes korlátoszlopot, valamennyit fel is helyeztem. Ilyen lett. Ti is úgy találjátok, hogy némi koszolás rájukférne mert erősen "világítanak" a hajón?
Tommy 350564 2009. október 26. 21:20
Válasz erre
:(
Johnie 350563 2009. október 26. 17:16
Válasz erre
Azt hiszem említetted:-) De a telefont már másvalakinek ígértem:)
Tommy 350562 2009. október 26. 16:02
Válasz erre
Mondtam már, hogy irigyellek? Főleg a telefon miatt...:D
Johnie 350561 2009. október 26. 07:40
Válasz erre
asan (384)
asan (384
asan (395)
asan (395
asan (396)
asan (396
asan (397)
asan (397
asan (374)
asan (374
asan (379)
asan (379
asan (382)
asan (382
asan (386)
asan (386
asan (390)
asan (390

Itt a műhely :-). Az asztalon a pillanatszorítóval rögzített barkácsgép. Elkészült az esztergakés is, fürészlapból. Működik, így egész gyorsan majdnem egyforma korlátoszlopokat tudtam vele marni. A fele még hátravan, de haladok.
Tommy 350560 2009. október 25. 22:08
Válasz erre
Igen, ilyenem nekem is van:) Jó ötlet:)))
lucky 350559 2009. október 25. 20:52
Válasz erre
Ja és a ferde rész van lefele.
Úgy mint egy esztergakésnél.
lucky 350558 2009. október 25. 20:51
Válasz erre
Az se rossz.Ha van csiszolótárcsád a gépedhez akkor nem gond a megmunkálás.
Max a méretekkel lehet gond.
Johnie 350557 2009. október 25. 20:38
Válasz erre
Kösz lucky! Valami ilyesmire gondoltam én is, legkézenfekvőbb gyors megoldásnak a fémfürészlapból készített "sablonkést" gondoltam ki.
lucky 350556 2009. október 25. 20:05
Válasz erre
Johnie!
Profilkés:
Eg kb 1-1,5 mm-es acéllapból vágj ki olyan szélességű csíkot ami a korlátoszlop magasságával egyezik.
Ennek az élébe készítsd el a korlátoszlop profilját.A csík élét reszeld ferdére.
Az anyagnak a késre kell forognia.A kés lehetőleg a rúd közepén v kicsit alatta legyen.
Johnie 350555 2009. október 25. 18:22
Válasz erre
23531-23551
23531-23551

Hááát elmesélem :-). Betekerem a barkácsgépet egy keskeny konyharuhába, úgy hogy a szellőzőnyilásait ne fedjem le vele. Majd az egészet leszoritom barkácsáruházakban található pillanatszorítóval, mint ami a képen van.
Tommy 350554 2009. október 25. 17:15
Válasz erre
Johnie!

Mivel fogatod le az "esztergádat"? Nekem is ilyenem van, aztán agyalok rajta miképpen lehet stabilan megfogatni. Vannak ötleteim, de minél több, annál jobb.:)
Johnie 350553 2009. október 25. 14:31
Válasz erre
Igen:) Kissé beteges, de sebaj:) A korlátbábokkal vagyok gondban, körülbelül még 45-50 darabot le kell gyártanom. Monoton munka. Lassan készülnek. Valami sablont kellene hozzá kitalálni , mert elalszom a készítése alatt. Egyesével készítettem ezt a hét darabot, meg is látszik, nem lettek mindd egyformák, vaskosak is kissé "deréktájban" ,de ha vékonyabbra esztergálom , eltörik.
lucky 350552 2009. október 25. 08:10
Válasz erre
Őrült!:)
De nagyon nagy!
Johnie 350551 2009. október 25. 07:12
Válasz erre
asan (360)
asan (360
asan (344)
asan (344
asan (352)
asan (352
asan (353)
asan (353
asan (362)
asan (362
asan (365)
asan (365
asan (366)
asan (366
asan (367)
asan (367
asan (368)
asan (368
asan (373)
asan (373

Jó reggelt! Végre kész a csónak. Illetve nekiláttam korlátbábokat is esztergálni.
Johnie 350550 2009. október 24. 07:14
Válasz erre
DSC00016
DSC00016
DSC00001
DSC00001
DSC00002
DSC00002

Csónakkészítés ma is elmaradt. Lett zsanér a kormánylapáthoz, lépcsőfokok, horgonydaru. A digitális fényképezőgép elemei ismét lemerültek, maradt a mobiltelefon fényképezőnek.
Jozsi 350549 2009. október 22. 16:40
Válasz erre
Szia Johnie!
Nem dicsérő szónak szánom hanem kritikának: EZ NAGYON JÓ ÉS SZÉP!
Üdv.: Jozsi
Johnie 350548 2009. október 21. 23:19
Válasz erre
asan (326)
asan (326
asan (329)
asan (329
asan (330)
asan (330
asan (331)
asan (331
asan (337)
asan (337

Jó estét kedves makettezőtársaim! Köszönöm szépen a sok dícsérő szót, ismét szolgálhatok képekkel. Sajnos a csónakkészítés ma elmaradt, helyette készítettem kis mütyür kötélfogó bakokat, kormánylapátot, "kis házikót" a középső fedélzetre. Természetesen a méretszemléltető öngyújtó ismét belekúszott egy képbe :))Most egy nap szünet következik ,...aztán majd meglátjuk.
Jozsi 350547 2009. október 21. 21:12
Válasz erre
Ilyen kicsiben az ágyú fékek tökéletesek.
Jozsi 350546 2009. október 21. 20:56
Válasz erre
Ja! A tanya a tigrissel. Az már két évvel ezelőtt ott volt a Bolyain. Annyit fényképezték, hogy majdnem megbarnult és most mégis győzködni kellet a készítőt, hogy hozza el.
lucky 350545 2009. október 21. 18:32
Válasz erre
"Akinek viszont van pénze, türelme, ideje és gyönyörű hajómakettje, makettjei de mégsem viszi el őket versenyre? Hát nem tudom, talán csak a saját maga örömére készíti őket, esetleg ajándékba ,esetleg eladásra vagy nem érdekli maga a versenyeztetés...nem tudom"
Vagy csak fél, h leszólják.

Az idei jászberényi versenyen volt egy dioráma.A művet láttam már pár évvel ezelőtt és már akkor fantasztikus volt.A készítőjét elég sokáig győzködtük míg elvitte.A mű közönségdíjas lett...
Szamuráj 350544 2009. október 21. 15:07
Válasz erre
Johnie!
Alakul, alakul. Azt már megfigyeltem, hogy a spanyol galeonok jellegzetessége ez a hosszanti dörzsfákra merőleges, függőleges külső bordák, palánkok. Angol, holland 16-17. századi hajóknál eddig nem nagyon találtam. Talán a bálnavadász fleute oldalán, amit építek. Én tavaly voltam a Bolyai versenyen, neveztem kettő hatalmas tengeralattjáróval, és kettő diorámával, egyik ezüstérmes lett, Kure japán kikötő. Akkor sem volt sok hajó, de legalább szépek voltak. Nézegettem a műanyag vitorlás maketteket, hát meg kell mondjam, eléggé egekbe szöktek az áraikkal. A heller 1/100-as Soleil Royal, pl. 42 ezer pénz. Múltkor sikerült az egyik dekorációs boltban kukáznom fel nem használt sztirol lapokat, szívesen odaadták. Most ebből az anyagból igyekszem építkezni, nagyon jól ragasztható és a vékonyabb, 1 mm-es lemezek könnyen meghajlíthatóak, csiszolás után lefestve jól utánozzák a fa felületét. Most fényképezőre gyűjtök, mert nincsen és sajnálom, hogy nem tudom bemutatni a munkáimat.
Tanárúr
Johnie 350543 2009. október 20. 23:52
Válasz erre
asan (306)
asan (306
asan (309)
asan (309

Végül is ma délután elkészültek az ágyúrögzitő kötelek. Ebben az állapotban egy picit hasonlítanak az ágyúk valami rovarra :)))Következő lépés a fedélzeti csónak lesz. (már előre félek tőle hány prototípus után érek el a véglegeshez).
merciboy: ez egy Revell hajó? Mintha ezt láttam volna 2 napja a Müller-ben...
Jozsi: Ne bánkódj, szerintem azért is van kevesebb hajómakettező mert a hajóépítés maga pláne ha nem kitből építi az ember egy kicsit magasabb kategória a harcjármű és repülő építésnél. Nem mindenki mer belevágni. Jómagam sem mertem. Én is csak szájtátva néztem a gyönyörű vitorlásokat és azt mondtam bárcsak nekem is lenne ilyen szép hajóm és maradtam a műanyag repülőknél ,utána már azoknál sem. Vitorlás hajómakett kitet az ára miatt soha nem engedhettem meg magamnak. Gondolom ezzel kis hazánkban sokan így vannak. Aztán egyszer csak ajándékba kaptam egy 20.000Ft-os fahajó kitet a kedvesemtől,(amit most sem engednék meg magamnak) és elkezdhettem életem első hajóját. Okozott sok örömöt és néha bosszúságot is, és ma már sok mindent másképp csinálnék rajta. Nagyon sok türelem kell egy hajóhoz, nem egy idegbajos embernek való meló:))). Viszont talán ez az egyetlen olyan makett kategória amelett senki nem megy el szó nélkül. Akinek viszont van pénze, türelme, ideje és gyönyörű hajómakettje, makettjei de mégsem viszi el őket versenyre? Hát nem tudom, talán csak a saját maga örömére készíti őket, esetleg ajándékba ,esetleg eladásra vagy nem érdekli maga a versenyeztetés...nem tudom.
Jozsi 350542 2009. október 20. 20:58
Válasz erre
Köszönöm ! !
Csak egy bánatom van. A többi maketthez képest nagyon kevesen vagyunk. Azt mondom, hogy most meglepően sok vitorlás volt és ez a sok kilenc (9). És nem csak vitorlásból van kevés hanem géphajóból is. Sokkal többen építenek hajót mint ami az köztudomású.
El kell hozni az elkészült járműveket a versenyekre és kiállításokra. Nincs profi, csak hajó van. Van egy kicsi kitt CUTTY SARK. Ifi vagy gyerek kategóriában nem tudom pontosan, de hogy az már mennyi dicséretet kapott az elmúlt versenyeken a nézőktől! Ha ott a hajód a versenyen és megállsz előtte mint egy nézelődő, de közben fülelsz és figyelsz akkor rájössz arra hogy nem minden a zsűri. A nézelődők "díjaznak" igazán.
Üdv.: Jozsi
merciboy 350541 2009. október 20. 20:48
Válasz erre
DSC00125
DSC00125
DSC00126
DSC00126
DSC00127
DSC00127
DSC00128
DSC00128

sziasztok
én épen H.M.S VICTORY épitem
ajádékba szánom egy olyan embernek,aki sokat tett értem az elmúlt időben
néhány kép
üdv
Joe 350540 2009. október 20. 15:37
Válasz erre
nagyon jól néznek ki az ágyúk, és a hajó is szépen alakul egyre jobb lesz :)
Johnie 350539 2009. október 20. 11:45
Válasz erre
Nézem a küldött oldalt és nagyon tetszik amit a fószer csinál. Profi.
Johnie 350538 2009. október 20. 11:42
Válasz erre
Köszi a linket! Nagyon szeretem az ilyen "építés alatt" levő képeket. A Röter Löwe nekem is itt van jpeg-ben a gépemen, csak kinyomtatásra vár. Valamikor régebben letöltöttem. Igen kellene ágyúrögzitő kötél. Dilemmában voltam hogy ebben a korban használtak-e kerekeket az ágyukhoz vagy csak csúszótalpasak voltak. Most már kerekes marad, szebb is így. A kerekek a jól bevált "másfeles" sodrott villanyvezeték műanyag szigetelése felszeletelve mint a kolbász.
Szamuráj 350537 2009. október 20. 11:22
Válasz erre
Szia Johnie!
Egyre jobban tetszik ez a kis spanyol hajó. Ágyúkat rögzítő kötelek lesznek majd? Tegnap olvasgattam, pontosabban nézegettem a kartonbau oldalán egy cikket. A Roter Leeuw (vörös oroszlán) holland galeon (16-17. század) építéséről szólt, természetesen papírból. Küldöm a linket, mert szerintem a kötélzet felhelyezéséhez is roppant hasznos lesz.
Tanárúr

www.kartonbau.de/wbb2/thread.php
Johnie 350536 2009. október 20. 09:42
Válasz erre
asan (303)
asan (303
asan (304)
asan (304
asan (288)
asan (288
asan (293)
asan (293

Röviden és tömören elkészült a 10 db. 1.5 cm-es ágyú...
Johnie 350535 2009. október 19. 11:20
Válasz erre
Jozsi! Nagy gratula a Bolyain elért aranyéremhez!
Johnie 350534 2009. október 16. 15:09
Válasz erre
asan (299)
asan (299

A mai nap saslikpálcák alakultak át 1.5 cm-es hosszúságú ágyúkká :-) Összesen 10 darabot gyártottam le, és ha minden jól megy holnap nekiláthatok az ágyútalpaknak is.
Joe 350533 2009. október 16. 10:22
Válasz erre
Keri 350532 2009. október 15. 20:30
Válasz erre
Joe 350531 2009. október 15. 20:07
Válasz erre
Szevasztok!

Valaki tudna segíteni, hogy hol találhatnám meg a H.M.S. Surprise rajzait?
Előre is köszi!
Jozsi 350530 2009. október 14. 20:45
Válasz erre
Igen,nevezek. A CUTTY SARK-ot. Utoljára.
Jozsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.