/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Johnie 350478 2009. szeptember 29. 18:33
Válasz erre
hopp, pedig rar. tömörítövel csomagoltam be
Tommy 350477 2009. szeptember 29. 16:13
Válasz erre
Megjött, de szerintem valami gond van. Nem tudja megnyitni semmi. Nem tudom társítani semmihez. Kicsomagolni se tudom.
Johnie 350476 2009. szeptember 28. 23:24
Válasz erre
Tommy 350475 2009. szeptember 28. 23:03
Válasz erre
Az szuper lenne.
z.tamas@citromail.hu
köszi előre is
Johnie 350474 2009. szeptember 28. 21:55
Válasz erre
Johnie 350473 2009. szeptember 28. 21:52
Válasz erre
Tommy 350472 2009. szeptember 28. 21:11
Válasz erre
Értem, köszi. Tök jó lenne, ha lucky 415 hsz-ében említett könyv meglenne máshol is. Nekem azt írja, hogy el lett távolítva.
Johnie 350471 2009. szeptember 28. 08:55
Válasz erre
asan (151)
asan (151

Hali!

Igen ,hagyom. Vagyis még rásegítek hajszárítóval. Pillanatok alatt száraz lesz és ragaszthatom a helyére.
Kaptam az egyik munkatársamtól egy még DDR-ben gyártott kb. 30 éves fotópapírvágó készüléket! Micsoda súlya van! Az egész eszköz egy picit rozsdás, de a kés éle nincs kicsorbulva, gyorsan próbáltam vele nyisszantani egy palánkcsíkot. Sikerült! Azt hiszem érdemes lesz rá távtartót barkácsolni és nagy becsben tartani:)
Tommy 350470 2009. szeptember 27. 17:10
Válasz erre
Szia Johnie!

Hagyod megszáradni a bükköt alakra hajlítva, és utána ragasztod fel? Bocs, tök kezdő vagyok fa ügyben...:)
Johnie 350469 2009. szeptember 27. 11:12
Válasz erre
asan (141)
asan (141
asan (148)
asan (148
asan (150)
asan (150

Lassan lassan 3-4 palánksor/nap teljesítménnyel haladok a végső cél felé. A bükk furnér csíkot csak nedvesítem a hajlatokhoz érve, páka nem szükséges hozzá ,hogy meghajoljon. Fantasztikus, hogy milyen engedelmes egy anyag, egy kis áztatás után akár az ujjam közé is csavarhatom anélkül hogy eltörne.
lucky 350468 2009. szeptember 26. 16:38
Válasz erre
Ha jól emléxem a sánta mária K szerint nao volt.Na ezt a típust nem tudják beazonosítani.Talán a karakkal lehet azonos?
Johnie 350467 2009. szeptember 26. 09:11
Válasz erre
nina
nina
pinta
pinta
Santa%20Maria%20Nina%20Pinta%20small
Santa%20Maria%20Nina...

A makettgyártók pont emiatt ,hogy nem maradt fent róluk értékelhető rajz, eléggé elengedhetik a fantáziájukat és majdnem minden gyártónak megvan a saját maga elképzelése a 3 híres hajóról. A 2 kissebb hajót is eltérésekkel készítik , hátha valaki megveszi a készletük mindhárom darabját és egymás mellé helyezve állítja ki. Marad a NET és a lehető legtöbb információ begyüjtése, majd az építés ahogy te is jónak látod. (Igazán feltalálhatná már valaki az időgépet és visszamehetnénk az 1492-es évekbe fényképeket készíteni:))).
Tommy 350466 2009. szeptember 26. 00:48
Válasz erre
Szia lucky!

Én is úgy tudom, csak azt nem tudom, hogy teljesen egyformák voltak-e.Biztos voltak eltérések, de mivel nincs forrásanyag, ezért sztem ugyanolyan lesz, max pár kisebb eltéréssel.
Üdv és köszi
Tommy
Jozsi 350465 2009. szeptember 25. 20:50
Válasz erre
Hát nem tudom de már az eredeti sem volt teljesen az eredeti, de talán a "fíling" még meg volt. Ez újra építve már nem az.
Ronin 350464 2009. szeptember 25. 20:14
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudja valaki hogy a Cutty Sark klippert elkezdték-e már újáépíteni a tűz után? Valamikor év végén, jövő év elején lehet hogy alkalmam nyílik Londonba látogatni, és nagyon szeretnék néhány hasonló édekességet megnézni. Sajnos a Viktory lehet hogy egyenlőre álom marad, Portmouth távolsága miatt.
Üdv:Ronin
lucky 350463 2009. szeptember 25. 17:08
Válasz erre
Kolumbusz hajóiról pontos lírást nem fogsz találni.Az összes leírás, makett mind csak feltevés, mivel nem maradt fent egyik se.
Ha jól tudom a Nina és a Pinta egyforma volt.Mindkettő latin vitorlákkal hordozott egy árbocán.
Tommy 350462 2009. szeptember 25. 16:23
Válasz erre
Sziasztok!

Az után érdeklődnék, hogy meg tudná-e mondani valaki, hogy mi volt a Pinta, és a Nina közötti különbség? Mert van egy rajzom, amiről azt mondják, hogy a pintáé, megint mások azt, hogy a nináé. És nem találok róluk érdemben semmit.
Köszi
Tommy
Johnie 350461 2009. szeptember 23. 15:24
Válasz erre
asan (123)
asan (123

Palánkozás start. Palmatex ragasztót használok, jó vastagon, így a bordák között maradt kis huplik is kitöltődnek.
Johnie 350460 2009. szeptember 22. 20:16
Válasz erre
Köszönjük szépen, nektek pedig jó böngészést és sikeres választást.
ki-27 350459 2009. szeptember 22. 18:42
Válasz erre
Szia Johnie!
Köszönöm a tanácsot és a biztatást, és a weblap címét!
Kívánunk Neked és a többi makettezőknek még több szép vitorlást.
Jó építést üdv Laci.
Johnie 350458 2009. szeptember 21. 19:51
Válasz erre
Szia!
A profik úgyis azt mondanák ,próbáljatok meg ,csak tervrajzok alapján megépíteni egy teljes vitorlást, úgy hogy minden elemét ti magatok faragjátok ki. Valahol igazat is adok nekik. Jómagam csak kezdő vagyok, egy dobozos kitet építettem eddig a Constructo cég Santa Mariáját 1/100 méretarányban. Kezdésnek, tanulókitnek tökéletes volt számomra. Ajándékba kaptam , kb. 18.000 Ft-ba kerül. Miután megépítettem már valahogy nem érdekeltek többé a dobozos hajók, talán a komolyabb készletek horribilis árai miatt sem, valamint rájössz idővel ,hogy saját építésként olcsóbban megúszod. Laci egy dolgot tudok ajánlani, látogass el a hajomakett.hu/ weboldalra, rengeteg dobozból és saját erőből épített vitorlás hajómakettel fogsz találkozni leírva lépésenként az építés menetét, valamint található ott egy cikk a kiteket gyártó cégekről rangsorolva, melyiket érdemes választani.
ki-27 350457 2009. szeptember 21. 19:34
Válasz erre
Üdvözlet a hajóépítőknek!
Miskolcról vagyok és repülős, de most a párom és én elhatároztuk, hogy építünk egy fa vitorlás hajót. Mivel a tanulóidőmben már műanyag/heller/ vitorl. már csiáltam nem áll messze , de fából még nem! Tanácsot szeretnénk kérni, hogy a kereskedelemben kapható makettgyártók közül/COREL, MAMOLI, CONSRUCTO stb./ melyiket érdemes beszerezni legjobb ár-érték arány, pontosság, megépíthetőség.
Válaszaitokat előre is köszönöm Laci.
Johnie 350456 2009. szeptember 21. 16:23
Válasz erre
asan (111)
asan (111

Elkészült az alap hajótest, erre már tudok palánkozni.
Johnie 350455 2009. szeptember 19. 17:18
Válasz erre
Végül is ideiglenes megoldásnak jó a rajzom, csak vágás előtt nekem is ki kell vennem a távtartókat ,hogy legyen hova "tágulnia" a levágandó résznek. Így viszont megszűnik a távtartó állíthatósága. Valamit barkács módszerrel összehozok erre a pár palánkra, aztán majd meglátjuk.( Jót mosolyogtam mikor elképzeltem a folyamatot, hogyan vágsz, behelyez, igazít, fejjel tart majd ha minden ok guggolás :) majd vágás).
Jozsi 350454 2009. szeptember 19. 14:26
Válasz erre
Az a baj a "proba"-val, hogy a leváló darab ki van ütköztetve. A késnek is van vastagsága, annak be kell mennie a ketté választott anyagba. A két-három milliméter széles anyagot úgy vágom, hogy a papírvágóra 5 mm-es ütközőt rakok azért mert a kése 5 mm vastag. Minden vágáskor pluszba berakom a szükséges távtartót (2-3 mm) félig leengedett késnél az automata leszorító lefogja az anyagot, a plusz távtartót kiveszem és levágom a csíkot. Ehhez három kéz kéne azért, mert egy tartja fent a kést, egy tolja az anyagot, egy meg a pót távtartót tarja, ezért a kést a fejem tetejével szoktam tartani. Amikor minden a helyén van roggyantok egy lazát, a szorító lezár és a pót távtartó kivétele után levágom a csíkot. Egy hétig fáj a fejem teteje. A MÜLLER-be láttam egy karos papírvágót 6000-ért, de csak a dobozképet láttam. Azon nem volt rossz. Lehet hogy a Lucky féle vágó volt. Világos szürke mind a kettő. Megnézem majd közelebbről.
Üdv : Jozsi
Johnie 350453 2009. szeptember 18. 21:50
Válasz erre
proba
proba

Huhh! Marad a vonalzó melletti vágás. Megpróbálok kiokumlálni valami sablonfélét távtartóval. Az emelhető és leszorítható karon lesz a vonalzó ami fix, tőle jobbra az állítható távtartó.
Jozsi 350452 2009. szeptember 18. 21:28
Válasz erre
Óvatosan! Amit én használok azt a cégtől szoktam kölcsönkérni hétvégére. Az egy olyan DAHLE tip. vágó ami kb. 60.000- Huf. Nagyon jó kése van. Kb. 10 éves, sok millió papírt elvágott már, és elnyűhetetlen. Látni kellene a képen szereplő eszközt, mert múltkor vettem e NET-en Egy egyszerűbb DAHLE ollót 6000-ért. Az új ára 15 000-Ft. Semmire sem használható.
Jozsi
Johnie 350451 2009. szeptember 18. 21:10
Válasz erre
lucky 350450 2009. szeptember 18. 21:08
Válasz erre
Johnie 350449 2009. szeptember 18. 21:02
Válasz erre
Szia!
Úgy képzeljem el mint az a bizonyos nagy karos lemezvágó ollót amivel a műhelyben vágnak csak sokkal kisebben kivitelezve? Valami ilyesmire gondoltam én is. Vásárolt szerszám eme vágó vagy saját kivitelezés?
Jozsi 350448 2009. szeptember 18. 20:54
Válasz erre
Szia!
Én egy karos papírvágó ollóval vágom szériában. Van rajta egy állítható ütköző és így mindegyik egyforma.
Jozsi
Johnie 350447 2009. szeptember 18. 16:45
Válasz erre
Igen ,erre én is gondoltam és ez megoldható. Épp egy sablonon gondolkodom hogyan tudnám megoldani ,hogy egyforma szélességű palánkokat vágjak mivel egy teljes hajóhosszt csak két palánk egymás után helyezésével tudok lefedni.
Jozsi 350446 2009. szeptember 17. 21:40
Válasz erre
Hali!
A vágott furnér élét egy-két húzás erejéig csiszold meg. Jobban illeszkednek egymáshoz.
Johnie 350445 2009. szeptember 16. 16:46
Válasz erre
Hát , a kitgyártók az összállítási rajzban sem térnek ki az ilyen részletekre, egy kezdő pedig inkább rájuk támaszkodik
lucky 350444 2009. szeptember 16. 16:23
Válasz erre
Ahogy nézem a készítő sem ragaszkodott túlságosan.
Johnie 350443 2009. szeptember 16. 16:14
Válasz erre
sanfrancisco_II_1_7
sanfrancisco_II_1_7
sanfrancisco_II_2_1
sanfrancisco_II_2_1
sanfrancisco_II_2_3
sanfrancisco_II_2_3
Page07
Page07
Page08
Page08
Page12
Page12

Köszi, a könyv megvan nekem is, hát túlságosan minden részletéhez nem fogok ragaszkodni, egyrészt ez is mini hajómakett, másrészt összecsiszolva a palánkok köze alig látszik ekkora méretnél. Mutatok képet a makettről amiről készítem az enyém (remélem nem sértek szerzői jogkat)
lucky 350442 2009. szeptember 16. 15:50
Válasz erre
Johnie 350441 2009. szeptember 16. 12:13
Válasz erre
Már épített makett alapján dolgozok, ezért lesznek benne hibák rendesen. Ha tudnál képet ,rajzot küldeni hogyan is volt akkor megköszönném
lucky 350440 2009. szeptember 16. 11:49
Válasz erre
Johnie!
A palánkolásnál figyelj arra, h az orron és a taton máshogy volt kiképezve a burkolat.
Már ha meg tudod oldani..
Johnie 350439 2009. szeptember 15. 23:25
Válasz erre
folyékoly fa
folyékoly fa
neoflex autójavító tapasz
neoflex autójavít...
palánk
palánk
tat
tat
lecsiszolva
lecsiszolva
letisztítva
letisztítva

Megszáradt a faragasztó, így már le tudtam kenni a testet gyantás folyékony fával. Megszáradt, lecsiszoltam és rákentem egy réteg autójavító gittet. Pillanatnyilag épp szárad, majd később csiszolás és jön még egy réteg. Jozsi! Az általad küldött bükk furnért megkezdtem ,gyönyörű 2-2.5mm-es palánkokat tudok belőle vágni. Az elmozdulást úgy oldottam meg, hogy a furnér csiszolópapíron fekszik, és a vonalzó hátoldalára is egy vékony csík smirglipapírt ragasztottam. Még nem mozdult el vágás közben.
Johnie 350438 2009. szeptember 15. 09:35
Válasz erre
palánkolva
palánkolva

Kész a palánkozás papírcsíkokból. A felület le van kenve egy réteg Palma Fa Expressz fa ragasztóval. Még így is elég puha, benyomható. Erre a felületre jön egy réteg gyantás "folyékony fa" gitt amitől jó kemény felületet kapok.
Johnie 350437 2009. szeptember 13. 23:26
Válasz erre
bsan (8)
bsan (8
bsan (10)
bsan (10
asan (77)
asan (77

Végre volt ma időm palánkozni és miniatűr ajtót csinálni. A zsanér 0.5 mm-es Rotring ceruzabél.
Johnie 350436 2009. szeptember 10. 16:25
Válasz erre
asan (52)
asan (52
asan (60)
asan (60

Mivel ma dolgoznom is kellett nem csak makettezni, ezért az oldalpalánkozás elmaradt. Csináltam viszont kis ajtót, meg kis rácsot.
Johnie 350435 2009. szeptember 9. 17:40
Válasz erre
Johnie 350434 2009. szeptember 9. 17:39
Válasz erre
Szervusz! Próbálkozom, próbálkozom, egyelőre még nem szívok vele, holnap pedig már megpróbálkozok a palánkozással. Kb 20 szál kell a hiányzó alsó részhez az egyik oldalt, 20 a másik oldalra. Valahogy nem hagyott nyugodni ez a méretarány dolog. Ugye az előzöekben írtam 1/90-est és 680 mm hosszúságot. Ugye ezt találtam róla a neten. Nem hagyott nyugodni a dolog, utánanéztem és találtam 3 féle leírást és dobozfényképet a San Franciscoról, az Artesanianál kiadják 1/35-ös és 1/90 méretarányokban. Az 1/90 méretarányú dobozokon eltérő hosszúságok szerepelnek! Küldök is képet róluk, én már belezavarodtam. Már nem tudjuk meg soha mekkora lehetett az eredeti hajó:)? Úgyhogy nem is próbálok méretarányt meghatározni az én éppen épülő hajómról , egyszerüen 24 cm. hosszú így jelen pillanatában a hajótest.
Jozsi 350433 2009. szeptember 9. 16:50
Válasz erre
Mellvéddel már egészen másképpen néz ki. Így már nem szembetűnő a széles deszkázat.
Johnie 350432 2009. szeptember 9. 16:00
Válasz erre
asan (47)
asan (47

Pillanatnyilag itt tart az építés.
Johnie 350431 2009. szeptember 8. 22:40
Válasz erre
Értem, értem és teljesen igazad van mert a végén a kisebb alkatrészek a végén elnagyoltnak fognak tűnni. Valóban szélesek a deszkák (3mm) és ráadásul kis hézaggal teszem le őket ami tovább ront az összképen. Szerintem ezen a hajón is lesz bőven aránytalanság pláne hogy a méretarány ennél is valahol jóval 1/100 alatt van. Kénytelen vagyok a mások által megépített és közzétett makett fotókról dolgozni úgyhogy még onnan is gyűjthetek be hibákat. A legrosszabb a kötélzet lesz mert annyira "diétás" kötélzetrajzom van erről a hajóról ,hogy nem is értem más hogyan fűzte őket a helyükre. De azért majd igyekszem pofás kis hajót készíteni belőle
Jozsi 350430 2009. szeptember 8. 21:19
Válasz erre
Csak arra akartam volna utalni a mérettel, hogy egy kicsit szélesek a fedélzet deszkái.
Szerintem!
Arányokban is muszáj gondolkodni. Pl.: nem tudod milyen széles egy korlátnak vagy egy mellvédnek a könyöklője. Milyen lehet? 20-25 cm? Eredeti méretről beszélek. Képzeld el magadban.
Akkor 1:100-ban 2-2.5 mm. Véleményem szerint ha nézek egy makettet legyen az bár mi, nem tudom hogy mennyire pontos, és mi az, de valahogy látni lehet azt ha valamelyik alkatrész túl vastag, széles, hosszú, tehát nem illik oda méretileg. Pl.:1:100-as hajón a kormánykerék küllőjének a vastagsága nem lehet 3 mm, mert az 30 cm lenne igaziban.
Üdv.: Jozsi
Johnie 350429 2009. szeptember 8. 20:50
Válasz erre
Üdv!
Sajnos az eredeti hajó pontos méreteit nem ismerem, semmilyen feljegyzést nem találok róla. Csak az 1/90-es méretarányú Artesania kit adatai vannak meg, ezek gondolom csak megközelitő értékek. Ezek az alábbiak:
* Scale: 1:90 (1ft = 2/15")
* Length: 26-3/4" (680mm)
* Height: 20-7/16" (520mm)
* Beam: 9-7/16" (240mm)
Köszönöm az anyagot, remélem holnap már a kezemben tarthatom:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.