/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Palesz 352945 2010. december 13. 00:26
Válasz erre
Köszi a biztatást! :-)
A témát természetesen olvasgatom, linkről a cuccokat le is mentettem, tanulmányozom, aztán nekiesek Marcsinak, majd meglátjuk mi sül ki belőle...
Márkáját tekintve IGRA.
dasboat 352944 2010. december 12. 23:06
Válasz erre
Szerintem olvasgasd végig ezt az oldalt az elejétől a végéig,mielőtt belevágsz,sok információt találsz szerintem,amik hasznosak lehetnek...
Esetleg ha leírod a márkáját a "marikának"rá keresek "szláv" oldalakon,hátha valaki már elkezdte,segítségül jól jöhet...
dasboat 352943 2010. december 12. 23:00
Válasz erre
Szia és üdvözöllek köztünk!Nyugodtan kezd ezzel,nem rossz szerintem,fel lehet ezt javítani,de ha nem javítod úgyis jó, elsőként mindenképp.Rajzokat meg tudunk küldeni,hogy feljavítsd...semmiképp ne szegje a kedved,hogy régi makett,mert voltak olyanok,kik elvették itt mások kedvét attól,hogy bele kezdjen egy régi lengyel "VÁZA"makettbe...Szóval mindent bele én személy szerint,még irigyellek is,hogy van egy fa dobozos santa maria,vagy ahogy én mondom "sánta marika" kitted..:-)Hajrá Palesz!
itt találsz santa maria rajzokat:
shipmodeling.uw.hu/smaria/index.htm
Palesz 352942 2010. december 12. 20:09
Válasz erre
20101212039
20101212039
20101212040
20101212040

A képek meg lemaradtak...
Palesz 352941 2010. december 12. 20:06
Válasz erre
Üdv!

Egy kis segítséget szeretnék kérni vitorlás építő kollégáktól! :-)
Eddig figuráztam, de valamiért kattant egyet az agyam és vitorlás hajókat szeretnék építeni, vagy legalábbis megpróbálni. Műanyag makettek viszont egyáltalán nem motiválnak, csak a fa.
Mivel még nem csináltam ilyesmit ezelőtt soha, az lenne kérdésem, hogy mi lenne az ideális első próbálkozásra? Faterom annó építgetett sok hajót, találtam is a lomok között egy összerakatlan csehszlovák Santa Maria-t, de elnézve a készletet, elég kemény munka lenne abból normálisat építeni, mert a színvonala szerintem kicsit alacsony, nem vagyok biztos benne, hogy ezzel kéne kezdenem... :-)
Szóval, mit ajánlotok? :-)

Azért rakok fel két képet a készletről...
dasboat 352936 2010. december 8. 20:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Üdvözlet!Teszek fel pár képet,mert nagyon döglődik a topik...kisebb haladás,persze ahol a festék lepattogott a rézről,még korrigálva lesz.
Az ágyúkat, meg csak úgy oda próbáltam,mert akkor lesz majd beállítva,ha az oldalkötelek a helyükön lesznek.
dasboat 352935 2010. december 8. 12:33
Válasz erre
Eszméletlen mennyiségű hajó egy naviga kiállításon, érdemes végig nézni a képeket...
www.wmc.kvaksiuk.com/viewtopic.php
lucky 352933 2010. december 7. 07:46
Válasz erre
Szia!
Nem egy 2 filléres kategória...

All parts cut by laser
dasboat 352932 2010. december 6. 22:52
Válasz erre
Na megszületett végre a shipyard új terméke,ez valami eszméletlen jó dioráma,még egy pár figura és kész az életkép:www.model-shipyard.com/m1-uk.html
remélem nemsokára elérhető lesz "digitális formában is"...:-)
Johnie 352931 2010. december 4. 16:06
Válasz erre
2
2
tn_800x600_1079774_15537_ajax_269[1]
tn_800x600_1079774_1...

Hát igen, van baja...:-)
hajomester 352929 2010. december 4. 13:53
Válasz erre
Szia Jonbie!
Szerintem is sovány, meg kicsi is.A tervrajzon a lábai jóval lejjebb lógnak, magasabb is, az orrtőkéből a figura részére kivágott részt jobban kitölti. A tartása is kissé más.Nem lehetne ezt az 1-es számú változatnak tekinteni és csinálni egy 2-es számút.
Van is egy ideillő régi mondás. " A gyakorlat teszi a mestert."
Egyébként jól sikerült, csak az arányok nem stimmelnek.
Johnie 352928 2010. december 3. 23:33
Válasz erre
ajax (223)
ajax (223
DSC00275
DSC00275
ajax (242)
ajax (242
ajax (250)
ajax (250
ajax (260)
ajax (260
DSC00295
DSC00295
DSC00296
DSC00296
ajax (281)
ajax (281
ajax (277)
ajax (277
ajax (274)
ajax (274
ajax (269)
ajax (269

Sziasztok!
Megszületett a galionfigura. Kissé soványabb a rajzokon szereplőnél ,de talán elfogadható...A pajzs pedig sokat takar...
fizimokus 352927 2010. december 2. 22:41
Válasz erre
Köszönöm! Úgy gondoltam, hogy időről időre elküldöm majd az aktuális állást, hogy hol tartok a szövegben, stb. Ehhez jó lenne tudni az aktuálisan élő e-mail címedet. Ha írsz egy e-mailt a gytoth.risspo@gmail.com-ra, akkor emilben folytathatjuk...
hajomester 352926 2010. december 2. 21:41
Válasz erre
Köszönöm Gyula!
Ha az időd engedi, meg kedved is van hozzá, csapd hozzá a projektedhez.
Ha Én netán mégse tudok majd vele foglalkozni, biztosan lesz más, akinek megtetszik és megépíti.Egy vérbeli makettezőnek mindig az a vágya, hogy olyan hajót építsen, amit más még meg se próbált.
Ilyenek emberek voltak, vannak és mindig lesznek is.
Így aztán ami munkát rááldozol majd, biztosan nem fog kárba veszni.
Sok sikert ezen a téren.
hajomester 352925 2010. december 2. 21:18
Válasz erre
Sia dasboat!
Ez nagyon jól jött.Azt hiszem hamarosan faragni fogok egy Unikornist, ideje lesz kísérletezni vele.Ha meglesz majd bemutatom.
dasboat 352924 2010. december 2. 20:08
Válasz erre
829_16_04_08_11_04_15
829_16_04_08_11_04_1...
Belvaux_07-11-2009_69
Belvaux_07-11-...
Belvaux_07-11-2009_70
Belvaux_07-11-...

Johnie!ezt neked találtam,véletlenül, gondoltam érdekel...
dasboat 352922 2010. december 2. 19:37
Válasz erre
Szamuráj 352921 2010. december 2. 19:35
Válasz erre
Köszönjük dasboat!
Ezt a hungarocell-es megoldást holnap kipróbálom a munkahelyemen. Úgyis nagyon kevés a látogató, valamivel el kell ütni a 8 órát. :)
Tanárúr
dasboat 352920 2010. december 2. 19:25
Válasz erre
vízkészítési trükk,hasonló mint az alabamás,ha valakit érdekel esetleg...www.modellboard.net/index.php
fizimokus 352919 2010. december 2. 18:30
Válasz erre
Szia Hajómester! Megértelek és meghajlok a véleményed előtt, mások is említették már ugyanilyen okoknál fogva, hogy meg kell gondolják, mibe kezdenek bele. Ettől függetlenül azonban - és remélem mások is csatlakoznak hozzám - azt mondom, hogy mégse mondj le az álmaidról! Az Unicorn építése, ha valóban 2 éven belül befejeződik, addigra az Aemilia-nak - ha szeretnéd - lehet tervrajza, legalábbis olyan, amilyennel én szolgálni tudok. Mivel a fordításokat és egyéb források feldolgozását nem tudom megúszni én sem az Eendracht tekintetében, és ez teszi ki a tervezés idejének túlnyomó részét, ezért édesmindegy számomra, hogy 1, avagy 2 hajót rajzolok egyszerre. A főbb vonások azonosak lesznek, ami meg nem, azt mindet meg tudjuk beszélni az alatt a 2 év alatt, a rendelkezésre álló, meg útközben előkerülő információk alapján. Szerintem tegyük meg, ami tőlünk telik! Mások (a hollandok) sem építettek tudtommal modellet sem, nincs rakonstrukció sem róla, történelmileg hű modellet pedig igenis tudunk készíteni, ha pontosat nem is, rajtunk kívül álló okok miatt, amiket már felsoroltam. Az Eendracht sem lehet pontos, és az Aemilia sem lehet a valóság pontos mása, mert a valóság nem ismert és nem is lesz soha az ilyen szinten. Körbe is kérdezősködöm a hollandoknál ki mit tud "felhozni mentségére" az Aemilia tekintetében. Ha van kedved, én felajánlom, hogy megpróbálok rajzolni neked egy olyan tervet 2-3 éven belül, ami látványra kielégítő lehet.
hajomester 352917 2010. december 2. 11:42
Válasz erre
Szia Gyula!
Ezekkel Én is tisztában vagyok.Ha mondjuk 30 évvel fiatalabb lennék, azt mondom belefér az életbe, megpróbálom.
Amikor azonban az ember már 62 éves éves, akkor azt is számolja lesz-e idő befejezni.
Az Unicorn-ra adtam két évet magamnak, építem is szorgalmasan, ha az Isten engedi, akkor be is tudom fejezni.
Utána már csak kisebb hajókat kívánok építeni, amik nem ennyire időigényesek.
Így az Aemilia valószínűleg csak ábránd marad.
dasboat 352916 2010. december 1. 23:22
Válasz erre
fizimokus 352915 2010. december 1. 22:17
Válasz erre
"Egy ilyen hajó megépítése több évi kemény munka, és az nekem nem menne, hogy állandóan bizonytalankodjak, vajon jó-e amit csinálok." Valószínűleg maga a rekonstrukció több idő, mint a megépítés. Jól körül kell nézni. A hollandok esetében pedig nincs is más választás, mint a bizonytalankodás. Ennek oka az, hogy bár a hajóépítési leírások részletesen ismertetik a hajó minden jellemzőjét, több helyütt is megtalálható az a szöveg, hogy: "Bár a szabályok szerint ennyinek s ennyinek kellene lenni, ettől gyakran eltérnek, ahogy az anyag adja...". A játéktér a mértekben pedig nem 1-2%, hanem van úgy, hogy 20-30, vagy még több. Közelebbi információt adna a konkrét hajó szerződése, ahol pontosan rögzítették a kívánt méreteket, DE a tapasztalat azt mutatja, hogy ezt sem vették elég komolyan. Emiatt aztán egy-egy konkrét hajó rekonstrukciója csaknem lehetetlen, illetve a festmények és az írásos anyagok összevetésével kell kihozni a lehető legvalószínűbbet, csak sajnos a források sokszor ellentmondanak. Egy példa: A II. vulágháborúban elpusztul, ún. Hohenzollern-modell (Heinrich Winter: Der hollandische zweidecker, Hinstorff-Verlag) egy korabeli modell 1660-1670-ből, emiatt pontosnak mondhatnánk, de ha összehsonlítjuk az írásos forrásokkal, akkor túl sok helyen van erős eltérés azokhoz képest. Mi az igazság? Pontos hajót szinte csak 18. szd-i angol tervrajzok után lehet építeni, vagy ha véletlenül megvan az eredeti hajó v. tervrajz. A hollandok esetében ez mind hiányzik...
hajomester 352914 2010. december 1. 21:51
Válasz erre
Tmáas 78!
Az Amélia képei abszolút hitelesek. A rézkarcra a hajó neve is fel van írva a taton.
A festmény Reiner Nooms alkotása. A Cornelis de Vris az egy mai utánzat, de a két kép alapján készült így elég jó.

A Felicissima Armada galleonjairól, így köztük a San Martinról, kortárs ábrázolás nem született, ahogy a csatában résztvevő angol hajókról sem.
A harcokat bemutató képek mind későbbiek, a festőket meg nem zavarta, hogy a képeken ábrázolt hajók már a 30-40 évvel későbbi hajóépítés termékei.
Az angol hajók rekonstrukciójába besegít Matthew Baker 1586-ban kiadott, az angol hajóépítésről szóló munkája, amely ismerteti a nagy galleonok tervezését, de konkrét hajót, mondjuk a Golden Hindet, vagy a Revenget ez alapján sem lehet valósághűen rekonstruálni.
A spanyoloknál meg még ennyi támpont sincs.
Hogy a San Martin milyen volt, az feltehetően sose derül ki, valami általános spanyol típus összehozható, de konkrétan nevesített nem nagyon.
dasboat 352913 2010. december 1. 20:11
Válasz erre
na kérem ehhez kell türelem és kézügyesség,nekem nagyon tetszik ez a kis dió,szívesen elfogadnám:-)
www.craftsforum.co.uk/showthread.php
TAMAS78 352912 2010. december 1. 20:11
Válasz erre
Szia, hajómester!

A képek, amiket feltettél az Aemiliáról, hitelesnek tekinthető, korabeli ábrázolások? Van még ezeken kívül erről a hajóról fennmaradt ábrázolás? Vagy gyakorlatilag, a kor és a helyszín hajóépítési szokásainak ismeretén kívül ennyi, amit tudunk róla?

(Hej, de könnyű helyzetben vagyok én a San Martínnal! Egyetlen, nem is teljesen hiteles kép maradt meg róla, oszt ennyi.)

Tamás
Szamuráj 352910 2010. december 1. 18:51
Válasz erre
Szia dasboat!

Van PDF-ben szakirodalmam az I. Erzsébet kori angol hajókról. Látom a HMS Revenge lesz a következő hajód, szerintem kiindulási alapnak jó lenne hozzá. Megadnád az email címedet? Nem látom sehol az adatlapodnál.

Üdv:
Tanárúr
dasboat 352909 2010. december 1. 17:57
Válasz erre
alakul a shipyard új terméke a kikötöi dioráma:
www.model-shipyard.com/m1-uk.html
hajomester 352907 2010. december 1. 16:55
Válasz erre
Battle of the Downs c.1639
Battle of the Downs...
Amélia
Amélia

Szia Tamás78!
Egy hajót rekonstruálni kép alapján nem egy őrdöngős dolog, azt is meg lehet csinálni, főleg ha van kiindulási alap.Itt azonban nem igen van.
Az a néhány tervrajz, könyv ami nekem van, azok mind későbbi hajókról szólnak.
Az Aemilia 1632-ben épült, hozzá talán legközelebb az 1649-ben épült Prins Willem áll, de ezen rövid idő alatt a holland hajóépítés ha sokat nem is, de a hajók külalakjában módosult.Nekem pedig a külalak a fontos, hiszen nem admíralty modellben gondolkodom.
Próbaként készítettem már tervrajzot,egyenlőre csak a fő vonalakat ábrázolva, de nem igazán tetszik.
A hajóorr tervezése a legproblémásabb,a rajzon alig látszik belőle valami.Formája talán a Wasáéhoz hasonlít leginkább, hiszen annak volt kortársa, de azért mégse ugyanaz, ahogy a két kép összevetéséből is kivehető.A színes kép az Aemiliát ábrázolja két nézetből, ahogy akkoriban ez a tengerfestészetben gyakori volt.
Jó lenne, a képről nagyobb felbontású változat, ha van valakinek ilyen megköszönném.
Egy ilyen hajó megépítése több évi kemény munka, és az nekem nem menne, hogy állandóan bizonytalankodjak, vajon jó-e amit csinálok.
Egyenlőre maradok hát a kész tervrajzoknál, de azoknál is csak a megbízható forrásból származóknál.
Az idegen nyelvtudást úgy értettem és úgy is írtam, hogy a makettépítéshez nem szükséges.
Persze ha valaki kutató akar lenni, és főleg külföldön, annak bizonyára kell.
fizimokus 352903 2010. december 1. 14:17
Válasz erre
Üdv hajómester! Na, hogy is volt az a tétel, hogy nem kell idegen nyelven tudni? Folyamatosan arról írok, hogy éppen egy 1666-ban épített holland kétütegsoros teljes rekonstrukcióján dolgozom. Ehhez angolul és németül elég tudni, mert akkor már többé-kevésbé a holland is összeáll, ami nem megy, csak meg kell nézni a szótárban. A szakkifejezések tekintetében a VOC holland egynyelvű szótára, valamint, mivel az írásmódjuk nagyon közel áll a némethez, a Prins Willem német nyelvű könyve igazít el az ábráival. Emellett az angol nyelvű MSW honlapon kértem segítséget a munkához, s mivel a hollandok csaknem mind beszélnek angolul, hamar kaptam is. Úgy látom, hogy téged a vágyott hajó megtervezésében és megépítésében nem a források, a technika, vagy a kézügyesség hiánya gátol meg, hanem egydül a nyelvtudás hiányából adódó ismerethiány. Részemről angolul és magyarul dokumentálom a rekonstrukció menetét, minden egyes kis lépést ellenőrzök és ellenőriztetek, összehasonlítva minden forrással, ami tudtommal rendelkezésre áll. Ha megleszek ezzel, akkor számodra is elérhetővé válik az információ magyarul, s mivel pl. az Aemilia fő adatai, építésének helye és ideje, valamint teljes fegyverzete ismert, semmi akadálya nincs annak, hogy megrajzolhasd. Összességében mégegyszer azt tudom mondani, hogy a nyelvtudás ebben a "hobbiban" nélkülözhetetlen, az elérhető információk 1%-a sincs meg magyar nyelven. Ezt nem lehet megkerülni azzal, hogy mindenféle másra hivatkozunk. Ha az a vágyad, hogy konkrétan azt a hajót építsd meg, a lhetető legjobban, s nem elég egy kit rajz, akkor ez az útja a dolognak.
dasboat 352901 2010. december 1. 11:58
Válasz erre
igényes kis hajó,gyorsan elkészíthető és bárhova magaddal viheted..:-)letölthető
instrukció is van hozzá és a tervrajz pdf-ben..:-)
www.warartisan.com/ships
Trucker39 352899 2010. december 1. 10:57
Válasz erre
Szép gyűjtemény. Nagy szakállú öregember leszel, mire ezt mind megépíted.

Saját bőrömön tapasztalom, hogy nem egyszerű papírhajót készíteni. Vedd csak nyugodtan előre a Bellona-t, ha az meg lesz, a többi már gyerekjáték lesz mellette. :)

Sajnos a mérhetetlen számú alkatrészek legyártása ezeknél a hajóknál valóban nagy falat. Több okból sem vásároltam sem árbócot, sem blokkot, sem ágyút. Egyik ok az volt, hogy így olcsóbb lesz (de nem) az anyagokat így is meg kellett venni. Ráadásul jó néhány szerszámot is be kellett szerezni. Igaz, ez utóbbiakat később is használhatom. A másik ok az, hogy kinagyítottam az "elektronikus" verziót, így az már nem 1:96, hanem 1:72 és 1:85 között van valahol. Legutóbbi számításaim szerint, olyan 1:82 körül lehet. A legkisebb blokk még így is csak 3mm-s. Tulajdonképpen ehhez igazítottam a nagyítást.
A "monotonitás tűrésem" eléggé megkopott. Az árbócok, kötélzet, vitorlázat összehasonlíthatatlanul több munkát, figyelmet, kitartást igényelnek, mint a hajó test elkészítése.
A 80 csigát, meg 40 ágyút gondolom fregatt nagyságú hajóra értetted. III.osztályú sorhajónál néhányat még hozzá kell adni. Olyan 300 db blokk, kb ugyan ennyi macskafej, 70-80 ágyú és még sorolhatnám.
Tudom, nem szabványos a méretarány, amiben készítem, ha kicsit okosabban álltam volna anno a dolgoknak, még egy kicsit nagyobban, mondjuk 1:72-ben kellett volna elkészíteni. Igaz, az anyag költsége is emelkedett volna, de sokkal kényelmesebben lehetett volna a kötélzet között matatni. Kötélzet márpedig van most már rendesen. Eddig elhasználtam 2 tekercs 300m-s barna, és 3 tekercs natúr szinű 200m-s cérnát, de még mindig szükség van 2-s és 3-s kötélre. Épp tegnap tekertem 30m 2-s kötelet a felső vitorlákhoz.

Minden makettező kollégának sok-sok türelmet és biztatást kívánok!
dasboat 352898 2010. december 1. 09:58
Válasz erre
A következő hajóm
A következő hajóm...
Lexington
Lexington
Bounty
Bounty
Endeavour
Endeavour
cleopatra
cleopatra
La Belle Poule
La Belle Poule
Enterprize
Enterprize
Santa Leocadia
Santa Leocadia
Granado
Granado
Hunter
Hunter
alert(ez origiban is megvan)
alert(ez origiban is...
LE Courieur
LE Courieur
sebek
sebek
Papegojan
Papegojan
Berbice
Berbice
Karakk
Karakk
golden hind
golden hind
Trinidad
Trinidad
zolty lev
zolty lev
Bellona
Bellona

Üdv Johnie!
Nos akkor én is kifejtem képekben,hogy miket szeretnék még megépíteni az évek során, a sorrend még változhat..de már mind megvan nyomtatva "kópia"formában:-)A képeken,néhány hajó vitorla nélkül látható,félkészen,de teljesen meg lehet építeni őket,csak gondolom a részletek miatt hagyták le..Én úgy tervezem,hogy az összes típusból építek legalább egyet bár a fregattból több is lesz(angol,francia,spanyol)de nekem a fregatt a szerelmem:-)Mivel 1:96 lesz majdnem mind, így jól össze lehet majd hasonlítani őket.A bellona maradt a végére,mert az a legnagyobb "falat"A shipyard victory-t csak azért nem választom,mert rengeteg ágyúja miatt, elég monoton lenne,kiszámoltam ha minden nap csak egy ágyút raknék össze(persze papírból)akkor is több mint száz napig tartana!Brrr!Nem hiába,lehet szlovák,lengyel online boltokban, üzletpolitikai megfontolásból kapni a shipyard-hajókhoz esztergált ágyúkat,csigákat,árbocokat,vitorla rudakat,vitorlákat,macskafejeket.
Ők is rájöttek,hogy addig érdekes és buzdítja a papír makettezőt, amíg a hajó testtel foglalatoskodik,de amint elérkezik oda,hogy össze kéne rakni pl.80-csigát,macskafejet,40-ágyút rögtön elmegy tőle a kedve.
Teli vannak a papír makettes oldalak,félig elkészített hatalmas hajókkal,tisztelet a kivételnek,ezt úgy hívják monotonitás tűrés,ami valóban nagy kihívás ebben a hobbiban is.Mondjuk én a csigákra,kitaláltam már,hogyan tudom papírból sorozatban gyártani a pintánál már ki is próbáltam,:-)de az ágyúkra nincs tippem..a következő hajóim pedig egyre több ágyúsak lesznek..
ZOKSZO 352896 2010. november 30. 20:38
Válasz erre
Johnie !
Ki hogyan választ hajót ? kérdezted...
Én azt szeretném elérni hogy minden/ na jól van ,majdnem minden /típusból szeretnék építeni.
Igaz a méretarányokat nem ártana összehangolni.
Most éppen egy Clipper ,aztán vissza az időben karavellák ,nao,stb.
Valami fejlődést szeretnék bemutatni hajóimmal ha együtt maradnak.
Amiből tervrajzot tudok szerezni egzakt pontosat,azokat fogom előnyben részesíteni.

A következő hajóm a Baunty lesz. Igen elcsépelt,sokan megépítették, sorolhatnám,hogy miért ne építsem meg.
DE... Ott vannak a kenyérfacsemeték amik nem hagynak nyugodni.
Tehát egy hossz metszet lesz amin belül szeretnék majdnem mindent megépíteni /inkább mindent/ hogy jól látható legyen.
Megszereztem már az Anatomy of The Ship sorozatból a Bounty kötetet.
A főkabinban 629 kenyérfacsemetét szállítottak ,hááát ez kezdte el birizgálni a fantáziámat.
Ezeket valahogyan lemodellezem mind a 629-et cserepestől kenyérfástól ,és ha sikerül akkor fogok nekiállni a hajónak.
Hiszen ha már megvannak a csemeték akkor minden képen meg kell a hajót építeni.
Most ez az agylövésem.
Utána a Sánta Mária van tervben kedvet kaptam a csörlős topictól.
Talán addig árnyaltabb lesz a helyzet e fronton. Azt hittem hogy van egy profi Santa Maria tervrajzom de virít ott is a csörlő,hát addig majd kigyomlálom ami nem oda való.
Valamint egy balatoni vitorlás ,de itt majd hajómester,vagy és fizimokus segítségét fogom kérni.

Most hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Egyébként ahogy te haladsz nem halad úgy senki.
Nekem is fel kell pörögnöm kicsit ellustultam,meg a fránya bútorok.

Üdv Zokszo
TAMAS78 352894 2010. november 30. 18:26
Válasz erre
Hajómester!

Lehet, hogy a mélységes igénytelenség és amatőrizmus fog ordítani számodra a következő sorokból, de mégis megkérdezem: ha az általad olyannyira vágyott hajókról nem maradt fenn tervrajz, attól miért kellene lemondanod róluk? Nyilván nagyon hasonlóak voltak, mint a kor többi, azonos típusú és méretű hajója, amikről már fellelhető néhány jól sikerültnek nevezhető rekonstrukció. Tehát az adott típus viszonylag jó ismeretében úgy építed meg, ahogy akarod, nem? Senki nem mondhatja, hogy ez nem ilyen volt, mert a Földön senki nem tudja, pontosan milyen volt. Miért fosztanád meg magad akkor a megépítésükkel járó örömtől?

Tamás
ZOKSZO 352892 2010. november 30. 17:36
Válasz erre
Hajósmester

A ragasztókról .
Fém-fa, fém -fém / ha nem forrasztom/ ezeket Eporapid ragasztóval ragasztom ami 20 perc után önhordó,de 24 óra alatt szárad meg. Akkor csiszolható is.Kicsit rugalmas marad .Csipeszekkel,ragasztószalaggal szoktam fixálni a dolgokat megkötésig.
A kupakra figyelni kell ,mert nálam eddig mindig elrepedt a menet végénél és rengeteg bosszúságot okozott. A kupakokat lehetőleg valamilyen más kupakra szoktam kicserélni,biztos ami biztos.

Fához mindig faragasztót használok Mekol,vagy Palma fa express-t mindig vízállót,ami átlátszóvá keményedik ki.

Pillanatragasztót egyáltalán nem használok ugyanis idővel könnyen lepattannak a ragasztott elemek,nem tartom időtállónak.
Valamint nehéz velük bánni.
Inkább mindig készítek egy kis csapot a kis tárgyhoz és beragasztom két komponensű ragasztóval ,vagy alapból a két komponensűt használom,de itt már az 5 perceset Uverapid 5A. Ez ridegebb lesz kikeményedéskor mint a 24 órás De azért tuti ez is.
Kicsit várok miután be kentem a tárgyat és ha nem lehet fixálni sehogyan sem akkor néhány percig tartom,de ez nagyon ritkán van.
Sebbenzinnel minden esetben zsírtalanítok.

Szinte az összes ragasztót kipróbáltam a piacon nekem ezek váltak be leginkább.
A méregdrága japán,német egyéb termékek sem voltak jobbak,és mivel élesben csalódni nem akartam ezért sok próbaragasztás után vontam le ezt a konklúziót.
Csak az a nyomorult kupak probléma ne lenne. De hát semmi sem tökéletes.

Üdv Zokszo
hajomester 352891 2010. november 30. 17:31
Válasz erre
Amélia
Amélia
Cornelis de Vries Amélia
Cornelis de Vries Am...
Royal Prince
Royal Prince

Ha már ilyen jól összejöttünk, és az épített hajók helyett a vágyottaké lett a főszerep, had mondjam el magam is ezeket.
Az első helyen szerepelt mindig is az Aeméliu nevű holland hajó, ami az első angol-holland háborúban a híres Tromp admirális zászlóshajója volt.
A második helyen a Royal Price van, Phines Pett alkotása.
De mivel egyik hajóról sem készült semmilyen rekonstrukció, így minimális igénynek megfelelő tervrajz sem, megépítésük reménytelen vállalkozás lenne egy olyan amatőrnek, mint Én vagyok.
Hogy mindenki tudja melyek ezek a hajók felteszek róluk egy képet.
hajomester 352884 2010. november 30. 10:13
Válasz erre
Sziasztok!
Zokszó, ha nevesítenéd azt a két komponensű ragasztót, azt megköszönném.Rengeteg fajta van és jó drágák,ezért a kísérletezés sokba kerülhet.Így voltam Én például a pillanatragasztókkal.A legdrágábbakat vettem eleinte, mert arra gondoltam, hogy az a legjobb, míg rájöttem, hogy a legolcsóbb is kitűnően használható, ha ragasztás során felületre valamilyen forró tárggyal ( vasaló, forrasztópáka palást ) rámelegítek.
Johnie!
Az Én választáson az Unicorn esetében a leghétköznapibb. A fiam kérte, hogy építsek neki egy fregattot.Nem kisfiú, már 32 éves.Megkérdeztem, kereskedelmi, vagy hadi fregatt legyen. A válasz hadi fregatt.Mivel szerintem a 18. szd-ban építették a legszebb fregattokat, csak onnan választhattam. Chapman rajzait kiválónak tartom,így esett a választás az Unicornra.
Az algíri sebek kiválasztásában is döntő része volt annak, hogy Chapman készítette a rajzot.Tudjuk, hogy Chapman kortárs hajóépítő volt, így 100%-ban megbízható.
Régebben pedig igazán nem is választottam, amilyen tervrajzot szerezni tudtam, azt építettem meg.
Még régebben meg tervrajz nélkül képről, Verne és Dékány András könyveiből.Mai fejjel nézve azok értéktelen vacakok voltak, nincsenek is meg.
ZOKSZO 352882 2010. november 29. 23:34
Válasz erre
Mint írtam, az artesaniás készletből csak a foto maratást használtam fel eddig amit feljavítottam /marógép ,réz lemez / ,és készítettem hozzá elemeket az élethűség eléréséhez.Miután felragasztottam a feljavított díszeket,telibe fújtam matt feketével amit később visszacsiszoltam réz színűre.És később arany színnel festettem hogy a kontraszt kijöjjön úgy ahogyan azt elgondoltam.Nem kiakadni... a tikkurillának /és nem a szuper makett festékeknek/van egy kiváló arany színű terméke ami úgy terül mint az álom,/ezért jó közben bútorokat restaurálni/hát ezt használtam.Valamint az üvegfestékek között van egy arany színű kontúrozó azt is bevetettem .

Dupla palánkozású a hajó az alap az nyárfa könnyen idomítható,utána mahagóni furnér.
Szigorúan faszeg mindenhol.
Politúrral kezeltem mindenhol a felületet.
A réz mellvéd kiszabása,kicsit macerás volt ugyanis mindenfelé görbül a felület,de rászántam egy kis időt és így sztereóban a két oldalt kiszabtam 0,6-os réz lemezből.
Utána az ablakokat kivágtam ,kireszeltem,és beforrasztottam az oldalanként kb 40 tüskét amivel rögzítettem a mellvédet/+ két komponensű ragasztó/.
Erre jött a mahagóni korlát amihez célgépet kellett építenem ugyanis ki kellett marnom /Proxxonnal/a díszeket ami mögött fehér a felület világít.
A réz rudak kifúrása 0,4 fúróval történt amihez szintén kellet egy központosítót eszkábálnom.Ebbe tettem a réz karikákat.

Most jön a vízvonal alatti réz lemezek felragasztása,valamint az álgerinc elkészítése.

Megpróbálom dokumentálni,eddig elég slendrián voltam -e téren.
A gallionfigura pedig simán türelem terméke és jó ha van készleten gyertyánfa,esetleg puszpáng

Ha van kérdés szívesen válaszolok,akár bútor restaurálás témában is.

Üdv Zokszo
Johnie 352881 2010. november 29. 23:29
Válasz erre
Uraim.
Valamiért foglalkoztat, hogy ki milyen szempontok alapján választ megépítendő modellt. Pontosabban inkább az ,hogy jelenlegi építés alatt levő hajójára miként-miért esett a választása. :-) Remélem nem okoz gondot hogy ilyen fura kéréssel állok elő, de azt hiszem ezt kifejteni senkinek nem okoz gondot , akár OFF-ban is.
Johnie 352880 2010. november 29. 23:13
Válasz erre
Szia Zokszo!
A díszítmények engem is érdekelnének. (rézmaratás lenne?)
Das! Megnéztem a C.S.S. Alabama linket! Micsoda lenyűgöző összhatás!
hajomester 352879 2010. november 29. 22:27
Válasz erre
Zokszó!
Hol rejtegetted eddig ezt a szép hajót? Vagy csak azért nem tudok róla, mert nem régóta látogatok ide?
Bámulatos az a precizitás ahogy a mellvédet elkészítetted.
Egy kérdésem lenne, a palánkozás egy vagy két rétegű?
Bárhogy meresztem a szemem nem tudom eldönteni.
Ami még nagyon érdekelne az az, hogy hogyan készültek a tat és az orr díszítmények.
dasboat 352877 2010. november 29. 19:41
Válasz erre
ágyú
ágy
beépítve a papír ágyúk
beépítve a papír...
mobilos kép természetes fénynél
mobilos kép termé...
oldalról
oldalról

közben kis haladás...sajnos a fényképezőgépem haldoklik,úgyhogy csak mobilos képeket tudok csinálni:-(
dasboat 352876 2010. november 29. 19:26
Válasz erre
Nagyon szépen alakul a méretaránya milyen?ezek a klipperek igazi matuzsálemek és végül is a vitorlás hajó építésének, szinte az utolsó képviselői,régebben raktam fel egy cikket egy újságból,persze az nem ilyen részletes mint a tiéd,nézd vissza a topikot,ha érdekel...
ZOKSZO 352875 2010. november 29. 18:35
Válasz erre
mellvéd belülről
mellvéd belülről
a fedélzet ,a rakodónyilással
a fedélzet ,a rakod...
a tat,diszítésekkel ,feljavírtva néhány rész újból legyártva
a tat,diszíté...
az orr a gallionfigurával,a mell megmintázásakor kicsit elszabadult a fantáziám.
az orr a...
megint az orr
megint az orr
mellvéd belülről
mellvéd belülről
mellvéd kívülről
mellvéd kívülről
a tat közelről
a tat közelről
felülről
felülről
szilfa talapzat
szilfa talapzat

Mostanában a Cutty Sarkot építgetem,már ahogy időm engedi.
Artesániás alapokon indultam volna mígnem ott tartok hogy eddig teljesen saját építésű a hajóm,a kitek szokott hibája miatt lett ez így.
Mivel rengeteg adat fénykép egyebek állnak a rendelkezésre ezért az adott tervraj csak nagy vonalakban használható mivel nem túl pontos.
A fedélzetig a szokott bordás palánkos építést alkalmaztam,több féle meglévő fát felhasználtam a vízvonal alatt hiszen ott csak a felület volt a lényeges úgy is réz lemezekkel fogom majd borítani.Mindenesetre a tapadás miatt lakkoztam és fémgyapottal simára políroztam.És jöhet a rézlemez!
Az eredeti hajó mellvédje fém lemezekből volt szegecseléssel összeillesztve ,és az arányos látványt csak úgy tudtam elérni hogy 0,6 os vörösréz lemezből csináltam meg az egész szerkezetet. Fából nagyon gyenge lett volna ez a vékonyság. A kitámasztó rudakat sárgaréz drótból készítettem.
Nagyon stabil lett a kicsike.Bár a mahagóni korlát ráerősítése megérne egy misét.
A hajó talapzatát szilfából készítettem,hiszen ebből volt az eredeti hajó vízvonal alatti része,így mivel csak olajjal kezeltem látható a fa struktúrája és az érdeklődő kérdésére egyből ott a válasz..ilyen fából volt a palánkozás a hajón.
A gallionfigurát gyertyánfából faragtam.
Íme néhány fénykép..
Keri 352873 2010. november 29. 17:52
Válasz erre
Urak!
A témát,kérném,zárjuk le!Aki nem (öröm)makettezni,segíteni,eszmét cserélni jön ide,azt megkérném,hogy inkább ne írjon hozzászólást.
Amúgy pedig bárki azt csinál itt,amit akar(a makettezés berkein belül).Az oldal ezért jött létre,ezért létezik.Említettem,ez a tömegbázis helye,ennek megfelelően álljunk hozzá.
Köszönöm,és további jó fórumozást!
Keri
dasboat 352871 2010. november 29. 16:06
Válasz erre
Üdv Hajómester!Nem haragszik rád senki sem,nem kell elmenned.Figyelj én elfogadtam,hogy igazad van a csörlővel kapcsolatban,de te meg fogadd el,hogy én beérem ezzel a "játékhajóval" is ok?Amúgy szívesen látnánk a hajódat, amit építesz ebben a topikban,mert látom újra élesztetted a "vitorlás modell" topikot.Szóval mivel sokkal tapasztaltabb és idősebb vagy mint én megemelem kalapom előtted..várom,várjuk a képeket az új hajódról.Köszönöm!
ZOKSZO 352870 2010. november 29. 15:40
Válasz erre
hajosmester,rád ,és fizimokusra igen is szükség van nem rátok gondoltam a hozzászólásomban. Bocs ha úgy éreztétek.A tudás előtt kalapot emelek én is.

Igazából eléggé inaktív vagyok e fórumon tényleg ritkán szólok hozzá pláne szakmai dolgokhoz ugyanis nálatok egzaktabban kimerítőbben nem lehetne válaszolni a feltett kérdésekre.
Ezért én csak akkor nyilvánulok meg mikor érdemben tudok a témához szólni.
Ami elég ritkán van ,ugyanis gyorsan jön a segítség máshonnan és nem akarok duplikálni.

Vagy bizonyos esetekben ha a hozzászólás stílusa kiveri nálam a biztosítékot.

ÉN MINDIG IS A KEZDŐK ÉS A TAPASZTALATLANOK PÁRTJÁRA FOGOK ÁLLNI.

Én sem vagyok profi messze nem ,de 25 éve foglalkozom a témával.
Többet elméleti dolgokkal,sajnos kevesebbet makettezéssel.

Érezzük jól magunkat itt!
Üdv Zokszo
lucky 352869 2010. november 29. 15:26
Válasz erre
Nem a profikkal volt a gond, hanem a hozzáállással.
Mint ahogy ezt TAMAS78 kolléga is elmesélte.
TAMAS78 352868 2010. november 29. 15:23
Válasz erre
Tisztelt urak!

Amennyiben "profiknak" nevezhetjük a tapasztalt, rutinos makettezőket, akkor szerintem itt is, mint minden más területen, beszélhetünk egy kedves, segítő szándékú profizmusról és egy leereszkedő, magamutogató, az "amatőrök" bénázásában is csak önmaga nagyszerűségét látó profizmusról.

Szerintem itt az utóbbiból nem kérnek sokan. Az előbbit meg nagyon-nagyon megköszönjük!

Tamás
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.