/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Jozsi 352541 2010. október 7. 21:08
Válasz erre
Örülök, hogy egyet értünk! Persze vannak akik az általuk faragott valamit múzeumi darabnak titulálják (Exodus). Na én nem ezekről beszélek, hanem azokról akik megcsinálják és közzé teszik vagy itt, vagy versenyen, kiállításon. Profi munkák pedig nincsenek! Valaki ilyet tud, valaki olyat. Ez nem kötelező mint a napi munkavégzés. Aki a makettezést vagy modellezést csinálja bármelyik kategóriában és bármiből (repülő, harcjármű, hajó stb.)azt önként csinálja. Amit csinál az a véleményem szerint a lehető legjobb a tudásához, képességéhez és lehetőségéhez viszonyítva. Mert ha nem az lenne akkor miért csinálná?
Na, de ez az én véleményem és még mindig vannak azok aki csak tökéletest csinálnak.
Üdv.: Jozsi
Johnie 352540 2010. október 7. 16:57
Válasz erre
surprise_const142_lrg
surprise_const142_lr...

Azt hiszem megtaláltam az HMS Surprise makettjén ugyanezt az eszközt.
Trucker39 352538 2010. október 7. 09:02
Válasz erre
Idézet dr. Marjai Imre: Hajómodellezés című könyvének 176-ik oldaláról.
" A kivonó kötél (szarvkötél) melett egy másik kötelet is találunk, amelyet szélszarvkötélnek neveztek. Az előbbi hátra, az utóbbi pedig előre huzta a vitorla csücskét. A szélszarv kötél is vastag kötélkábel, amely a régi hajókon (18.század) a fővitorla csücskétől a mellvédre szerelt külső bordához vezetett, s az ide beszerelt kötéltárcsán , majd a mellvédbe beépített csigán át a kivonó kötélhez hasonlóan a fedélzeten rögzítették le."
Johnie 352537 2010. október 7. 07:25
Válasz erre
ajax (37)
ajax (37
ajax (17)
ajax (17
ajax (41)
ajax (41
1
1
2
2

Jó reggelt kivánok!
Ismét megzavarom a témát a hajómmal :-) Készülnek a dörzsfák, díszítő csíkok, létra stb.
A tervrajzon találtam egy "valamit" bekarikázva amiről nem tudom ,hogy mi lehet és hogy nézhet ki. (valami amiben egy tárcsa van) Megköszönném ha elmagyaráznátok számomra.
Fóka 352536 2010. október 6. 21:09
Válasz erre
Szia Józsi!

Nos, nagyon egyetértek azzal, amit írtál. Még hozzátennék valamit, bár kicsit félve, mert nem biztos, hogy teljesen racionális: minden makettnek a látható tulajdonságain túl van egy nem látható, ám valahgy "érezhető" része: mindaz a szeretet, amivel csinálták, és a belé fektetett munka valahogy "benne van". Beleértve a készlet tervezőjét és a modell elkészítőjét is. Nekem pl. különösen kedves az a repülőgép, amit a hitvesem csinált 25 éve, hogy kipróbálja az én hobbimat. Hatalmas tisztelettel és csodálattal adózom a végtelenül profi munkáknak, amiknek valószínűleg sohasem tudok majd a nyomába érni, de egy egyszerűbb készlet szárnypróbálgatás gyanánt elkészített példányának is nagyon tudok örülni, ezért különösen hálás közönsége vagyok a makettversenyeknek és -kiállításoknak. Így igaz, a lényeg, hogy makettezzen az emberfia (és lánya):-)

10-15 éve általános iskolákban makettszakkört is vezettem többedmagammal, sejthető, hogy ott még nem profi munkák születtek, de a gyerekek lelkesedését és buzgalmát látni hatalmas élmény volt :-) Azóta már lehet, hogy közülük is kikerültek versenygyőztes műremekek alkotói...

Derűs napot,
Fóka
geriatis 352535 2010. október 6. 20:07
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Nem tudom, hogy jó helyen kérdezősködöm..
Az után érdeklődnék, hogy milyenek az AIRFIX makettek, autó, hajó (vitorlás) verzióban?

Érdemes-e esetlegesen vásárolni ilyen készletet?
Eddig Italeri-t, Heller-t, Revell-t építettem..
Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv : Attila
Jozsi 352534 2010. október 6. 19:36
Válasz erre
Hali Fóka!
Örülök a maketthez "történő hozzáállásodhoz". Múltkorában közzé tettem a véleményemet arról, hogy van aki jobbat csinál, van aki rosszabbat, csak építsen hajót. Megkaptam, hogy trehányságra biztatom magamat és másokat is. Itt viszont igazolod a véleményemet és biztos, jó makettet csinálsz ebből a dobozból. Azért lesz jó mert tisztába vagy azzal, hogy miből mit akarsz csinálni. Ja, és még talán többet is tudsz a hajóról mint az átlagos halandók.
Üdv :Jozsi
Johnie 352533 2010. október 6. 13:03
Válasz erre
8559053722
8559053722

Dasboat!
Ez a kép nem hagy nyugodni. Az általad (a papír Victory átalakulása fa hajóvá) küldött linken találtam. Faragasztónak tűnik. Vajon díszítés lesz majd belőle?
Fóka 352525 2010. október 6. 09:33
Válasz erre
Na, hogy jól elvitatkozzak magammal - közben eszembe jutott, hogy a Wasa írásmód leginkább német nyelvterületen szokásos - talán azért, mert az eredeti kiejtés szerint próbálták átírni németbe, hiszen a Vasa németül olvasva másképp hangzana, magyar fülnek különösen érdekesen: "fasza" :-)
Fóka 352523 2010. október 6. 09:25
Válasz erre
...még valami a hajó nevéről: a svédek kiejtése egészen érdekes, a magyarra jellemző zárt a hang talán más nyelvben nem is fordul másutt elő, mint a nákuk, és hangsúlyos helyzetben sem lesz belőle "á". A Vasát tehát valahogy így ejtik: "vaaasza". Miképp a Scania eredeti kiejtése sem "szkánia", hanem "szkaaania". Mivel én ott hallottam először a hajóról, ez a kiejtés maradt meg bennem, és mosolyogtak már meg néhányszor, amikor így mondtam :-)
Fóka 352522 2010. október 6. 09:18
Válasz erre
Kedves Flamenco, pcurtis, hajomester!

Az Igra készlet általatok említett hiányosságaival többé-kevésbé tisztában vagyok, és hát a cég neve is sejteti, hogy itt nem hajszálpontos modellről van szó (Igra = játék). Mégsem csappant meg a lelkesedésem, mert egyrészt a fő vonalaiban mégiscsak az eredetit igyekeztek megmintázni, másrészt pedig igyekszem feljavítani a modellt, ahogy pcurtis kolléga javasolta. Egy évig Stockholmban dolgoztam, volt hát alkalmam többször alaposan megnézni a Vasát élőben, és csináltam is párszáz fotót. Van a múzeumban egy hatalmas makett is, az lesz a referencia a Björn Landström monográfia mellett - nem bízom hát a véletlenre a dolgot.

Mindazonáltal egy ilyen régi makettnek számomra jókora nosztalgikus értéke is van. Fő profilom az utasszállító repülőgépek építése, és kedvenceim az egykori NDK makettek, amik az Igra hajóihoz hasonlíthatók kategóriájukban, ám nagyszerűen feljavíthatók.

Még annyit tennék hozzá, hogy ezt a hajót általában kétféle írásmóddal is emlegetik: Vasa és Wasa. Az Airfix műanyag készlet dobozán pl. Wasa szerepel. A helyes azonban a Vasa, hiszen a W betű a svéd nyelvben nemigen használatos, és a múzeum, továbbá a mértékadó szakirodalom is Vasa néven jelöli.

Fóka
Flamenco 352521 2010. október 5. 22:59
Válasz erre
De a Hajomakett.hu - Egyebek/Makettblog.hu -rol is oda lehet navigálni
Flamenco 352520 2010. október 5. 22:56
Válasz erre
Ahoi Vargagerp!
"Szia le tudnád írni a blogod címét."

Ezt nekem irtad? Itt van:

http://szeibel.makettblog.hu/
dasboat 352516 2010. október 5. 22:11
Válasz erre
Ezt a 1979-ben készült papír victory modellt renoválja fává egy lengyel úriember, érdemes végig nézni apró kuriózum,hogy a a hajónak még lakója is volt:-)www.koga.net.pl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,293/func,view/id,42558/catid,524/limit,6/limitstart,0/
hajomester 352515 2010. október 5. 21:22
Válasz erre
Hát ezt a Wasát kár volt megvenni. Megépíteni lehet, de az a hajó nem a Wasa lesz, mert a tervrajz alapján semmiben sem hasonlít rá.
A Wasát kiemelték, restaurálták, nem lehet hát mondani, hogy akár ilyen is lehetett volna.
vargagerp 352514 2010. október 5. 20:49
Válasz erre
Szia le tudnád írni a blogod címét...
pcurtis 352513 2010. október 5. 19:29
Válasz erre
Szia!
Nem tudtam megállni, hogy ne reagáljak...gyermekkoromban a Triál árulta ennek a Csehszlovák készletnek a másik két "testvérét" : a SANTA MARIA és a GOLDEN HIND hajókat.Akkoriban 500 Ft-ba került és sokáig kellett takarékbélyegeket gyűjtenem, mire megvehettem a SANTA MARIA-t. Szerencsére nem mertem nekiállni,mert nem sok köze volt az eredeti hajóhoz. Néhány éve kezdtem neki több tapasztalattal, információk és rajzok alapján volt mit átépíteni. Később beszereztem a GOLDEN HIND-et, mely szerintem valósághűbbre sikeredett, ezt most más rajzok alapján le tudom mérni. A képeid tanulsága szerint volt egy harmadik hajó a WASA is a sorozatban. A műanyag alkatrészek ( árbockosár, csigák, csónak,egyéb kütyük...) szabványosak mindhárom makettnél, és nem is használhatóak fel a legtöbb esetben. Még a tervrajz kivitele is azonos. Az eredeti hajóhoz ez is csak közelit, de feljavítva szép hajó készíthető belőle. Szakirodalom szükséges, a tömbös törzset lehet palánkozni. Sok sikert hozzá!

Péter
Flamenco 352512 2010. október 5. 17:28
Válasz erre
Ahoi!
Kolombusz idejében nem ismerték még az indián függöágyat. A fekhelyek - kojék - un. dobozágyak voltak, "fönököknek" meg esetleg un. szekrényágyak, ajtóval vagy függönnyel.
Nézd meg a blogomban a flamad galeonnál meg a Prince Royalnal.
Flamenco 352511 2010. október 5. 17:23
Válasz erre
Ahoi!
Ezzel a dobozos modellel csak egy baj van, de az nagy! Mint sejted lehet vagy 30 éves, s majdcsak teljesen fantázia. A hátulja abszolut nem hasonlit az igaz Vasára!
http://www.wasadream.com/Index/indexgerman.html
Gyakorlásnak talán jo lesz.
Corto_Maltese 352506 2010. október 5. 14:01
Válasz erre
Santa Maria
Santa Maria
111_rn
111_rn
1267_rd
1267_rd

Sziasztok!

Eladnám az alábbi maketteket:

Santa Maria, Heller 1:75 7000.-Ft
www.model-making.eu/heller-80865-santa-maria-p-1-110192.html Golden Hind, Heller 1:200 7000.-Ft
www.model-making.eu/heller-80829-golden-hind-p-1-110179.html
Cutty Sark, Academy 1:150 9000.-Ft
www.model-making.eu/academy-14403-cutty-sark-p-1-1266744.html

Érdeklődni: corto@citromail.hu
Johnie 352504 2010. október 5. 13:13
Válasz erre
1
1

Hopp az 5 forintosom ott figyel! Tök jó , még lakat is került a láda pántjára:-)
A briggnél én egy kihegyezett 0.5-ös rotring ceruzával rajzoltam valami térképfélét...
dasboat 352503 2010. október 5. 13:12
Válasz erre
1500_map_by_Juan_de_la_Cosa2
1500_map_by_Juan_de_...
colombus-map-15-century
colombus-map-15-...

Ezt a kettőt szeretném valahogy lekicsinyíteni,majd kinyomtatni...
dasboat 352502 2010. október 5. 13:05
Válasz erre
oldalról
oldalról

Hopsz! egy kép meg lemaradt...a "bútorok"pillanat ragasztóval átitatott papírból(kartonból) készültek,majd akrillal festettem őket..
dasboat 352501 2010. október 5. 12:55
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7.természetes fénynél
7.természetes fé...

Sziasztok!Közben megint kicsit haladtam a "sánta marival".Most a belső kabinokat rendezem be,várok tippeket mit tegyek még a kapitányi kabinba a hátsó "fülkébe" egy ágyat tervezek, csak nem tudom hogy nézhettek ki az akkori ágyak.Tudom,hogy függő ágyak voltak,de a kapitánynak nem dukálhatott egy "normális"ágyikó?Egy térképen gondolkodom az asztalra.Egy 15.századi térkép másolatát amit a neten is lehet találni,szerintetek le lehetne kicsinyíteni 1/96-ra,illetve tudna nekem ebben segíteni valaki?Köszönöm!
Fóka 352498 2010. október 5. 11:45
Válasz erre
Fa megmunkálása 1/100-ban - a műanyag és műgyanta makettek készítésénél nekem nagyon bevált a kis kézifúróm különféle marófejekkel - szinte mindent ki tudtam vele alakítani. Adódik a gondolat, hogy fával is kipróbáljam, talán azzal is menni fog. A keményfa tapasztalataim szerint a műgyantához hasonlatosan munkálható miniatűr méretekben. Na, majd meglátjuk...
Fóka 352497 2010. október 5. 11:41
Válasz erre
Szia Trucker!

Amint írtam, nekem sincs problémám a műanyaggal, meg aztán nekem ez az első famodellem, ennél kezdőbb tehát nehezen lehetnék :-) Valószínűleg leginkább a dobozból építem meg a Vasát, pl. a hátsó díszítés matricája olyan szép, hogy mindeképpen fel akarom rakni, mégha az eredeti domború is volt. Az oroszlánfejeken még hezitálok, mert emlékszem Johnie kolléga gyurma-mesterdarabos míves figuráira. A fából kifaragást azt pl. a mentőcsónakra értettem, ami már elég nagy ahhoz, hogy szebben mutasson eredeti anyagból.

Fóka
Trucker39 352495 2010. október 5. 09:12
Válasz erre
Tudnám javasolni a szobrok elkészítésére azt a módszert, amit magam is használtam. Egy próba erejéig mindenképp megéri.

Ez a "csináljunk mindent fából, mégha belepusztulok is" ez valami betegség nálatok?

Lehet, hogy baromira kezdő vagyok, de felhasználok mindenféle anyagot, ha abból a makett alkatrésze szebben elkészíthető, mint fából.

Szerintem, ha egy anyag, fa-,fém-, müanyag-, papír-, stb. megfelelően van felületkezelve, akkor az tartós darab lesz.

Lehet, hogy amit leírtam, az felétek valamiféle "szentségtörés"-nek minősül, de akkor is igy gondolom.
Fóka 352494 2010. október 5. 00:07
Válasz erre
Ó, bizony ez az :-) Ez eddig a legrészletesebb beszámoló a Vasa építéséről, remek segédlet lesz.

Amit már eldöntöttem: a magamét az "újabb" kutatások szerinti élénkpiros alapszínű festésmintával szeretném elkészíteni, és a rengeteg kis szobrot, ami a tat-részt díszítette, és nincs a készletben, szintén meg fogom csinálni. Csak még nem tudom, hogyan :-) Képeim már vannak róla, hát csodálatos lesz, ha sikerül.

Johnie, bizony vannak műanyag alkatrészek - nekem ezzel nincsenek ellenérzéseim, hiszen egész eddigi életemben műanyag maketteket készítettem. De még az is lehet, hogy valamiképpen megkísérlem legyártani őket fából, ha már nagyon belejöttem.
dasboat 352490 2010. október 4. 23:54
Válasz erre
Fóka!Úgy néz ki megtaláltam neked az "igrás vázát" egy lengyel oldalon,megépítvewww.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php
Fóka 352484 2010. október 4. 23:14
Válasz erre
2010_156

Vasa 1
2010_156
2010_157

Vasa 2
2010_157
2010_162

Vasa 3
2010_162

Szia Lucky!

Köszönöm! Közben megtörtént a dobozbontás, és teljesen le vagyok nyűgözve. Rendkívüli élmények elé nézek, az már biztos. Ismét elővettem a tőletek kapott irodalmat, és szorgosan készülök. Jobb így, hogy a legelejétől magam készíthetem az első famodellemet, a restaurálás egyelőre nem jött be.

Derűs napot,
Fóka
Johnie 352483 2010. október 4. 23:13
Válasz erre
ajax (237)
ajax (237
ajax (245)
ajax (245
ajax (261)
ajax (261
ajax (269)
ajax (269

Ma felhelyeztem a vastag feketére festett dörzsfát. (hááát...huplis lett:-()
lucky 352481 2010. október 4. 18:02
Válasz erre
Ja, a hódos és praktikus barkácsáruházakban szokott is lenni
lucky 352480 2010. október 4. 18:00
Válasz erre
Szia Fóka!
Lombfűrészlapból van olyan is ami 0,5-0,8 mm széles.Fához és fémhez is, többféle fogsűrűséggel.
Úgy látom ebben is olyan van
www.modellhungaria.hu/lombfuresz-p-3346.html
Fóka 352479 2010. október 4. 13:14
Válasz erre
Sziasztok!

Talán még emlékeztek rám: fél éve jelentkeztem ezen a fórumon, amint első fahajómodellként egy régi 1:100-as Igra gyártmányú Vasa modell restaurálásába kezdtem. Aztán kicsit elbizonytalanodtam, mert egyre több probléma támadt és egyre több kudarc ért: már szinte teljesen le kellett bontani a modellt, és egyre kevésbé tűnt megvalósíthatónak az újjáépítése. Mit szépítsem: a végső elrontás előtt elajándékoztam a művet. Aztán közbejött egy teherautó-makett, aminek köszönhetően egy számomra merőben új kategóriába is belekezdtem. A napokban azonban új esélyt kaptam a Sorstól - és Mustang kollégától :-) Ma este fogom átvenni a modell újabb példányát, ezúttal teljesen összerakatlanul! Tiszta lap, új lehetőség :-) Máris újjáéledt bennem a lelkesedés. És persze a kérdések... Mivel ezt a nulláról kezdem, máris van egy, ami eddig nem merült fel: a funérlapra nyomott elemek kifűrészeléséhez létezik valami speciális makettező lombfűrész? Ami nekem otthon van, az meglehetősen bumfordi, a fűrészlapja legalább 1 mm széles. A kicsi darabokhoz és a résvágáshoz valószínűleg használhatatlan.

Köszönettel,
Fóka
Johnie 352477 2010. október 4. 09:33
Válasz erre
1
1

A rézveret ( a rajz szerint) az 1802-es változaton van. Én az 1765-öst próbálom megcsinálni, ott nem volt rézveret.
Trucker39 352475 2010. október 4. 08:58
Válasz erre
A rézveret mikor fog rákerülni? :)
Láttam a rajz jobb felső sarkában.
Johnie 352471 2010. október 3. 23:20
Válasz erre
ajax (181)
ajax (181
ajax (212)
ajax (212
ajax (214)
ajax (214
ajax (225)
ajax (225
ajax (230)
ajax (230

Szép estét mindenkinek!
Elkészültem a 12 darab felső fedélzeti ágyúval, (és ismét jövök a lüke 5 forintosommal:-)) egypár fénykép erejéig be is tettem a helyükre őket, odaragasztva még nincsenek.
antonio 352470 2010. október 2. 12:59
Válasz erre
Azért szeretném az Amati tervrajzot mert már megvan a Nina és a Pinta az Amatitól és mind három hajó arányaikat tekintve egyforma léptékben készült. Nem utolsó szempont hogy a három hajóhoz van step by step segítség.Nem sürgősek a rajzok,még csak kacérkodom a gondolattal hogy egyszer jó lenne megépíteni ezt a három hajót. Egyenlőre mivel kezdő vagyok csak figyelem és tanulmányozom a munkáitokat,és a hozzászólásaitokból szeretném leszűrni mindazt ami egy kezdőt elindít a hajóépítés világában.Moha érdekelne Santa Maria rajz ami szerinted a léptékét és a kialakítását tekintve legjobban hasonlít az Amati tervrajzra. Megadom az e-mail címem mert a regisztrációval problémám adódott.Ezúton szeretném megköszönni hogy megpróbáltok a segítségemre lenni. anti270@freemail.hu
hajomester 352469 2010. október 2. 12:54
Válasz erre
A Santa Maria féle tervrajzok legnagyobb hibája megítélésem szerint az, hogy legtöbbjük szögletes tattal ábrázolja a hajót, az pedig a korabeli ábrázolások alapján szinte teljesen biztos, hogy Kolombusz útja idején a hajók a naotól a karackig,de a karavellák is mind kerek tatkiképzéssel épültek.
A szögletes tatkiképzés csak az 1510-es évek után alakult ki.
Figyelemmel arra, hogy Kolombusz hajói jóval az 1492 útja előtt épültek, teljesen kizárható a szögletes tat.
Ezért ha valaki a valósághoz leginkább közelítő Kolombusz hajókat kívánja megépíteni, akkor olyan tervrajzot keressen, amelyiken kerek tattal vannak ábrázolva.
Van ilyen is, csak ritka.
Kalóz 352468 2010. október 2. 12:13
Válasz erre
Igazából Kolumbusz hajóiról pontos rajzok nem maradtak fent, sőt még a típusuk is kérdőjeles, tehát mindegy, milyen tervek alapján építed meg.
moha 352467 2010. október 2. 12:08
Válasz erre
Nekem van 10 féle Santa Maria tervrajzom, a legsilányabb kit tervrajztól az Anatomy of the Ship sorozat könyvéig, csak épp az Amati nincs... feltétlenül ragaszkodsz hozzá? Ha nem, akkor tudok küldeni.
antonio 352465 2010. október 1. 22:32
Válasz erre
Sziasztok. Az Amati féle Santa Maria tervrajzai érdekelnének. Ha valamelyikőtök tudna ez ügyben segíteni nagyon szépen megköszönném.
Johnie 352464 2010. szeptember 29. 22:40
Válasz erre
Köszönöm hajómester, ezek szerint a többi ágyú is elkészülhet így.
Johnie 352463 2010. szeptember 29. 22:32
Válasz erre
felső
fels
kicsi
kicsi
nagy
nagy

Köszönöm fiúk, nagyon rendesek vagytok de most igazán érdemes ennyit vesződnötök velem? Természetesen az ágyú rajzot a méretekkel elküldöm, de megmondom őszintén a rajzot sem tudom néha olvasni, érteni. Az alsó ágyúk rajza "Artigleria da 12 libbre" néven fut, gondolom értelemszerűen ez a 12 fontos. A felső picik 4 fontosak. Az Euromodel rajz méretezése ezen ágyúkról : Scala 2:1. Valamint található egy legfelső fedélzeti ágyú rajza összeszerelve kötelekkel, csigákkal. Az Euromodel kit méretei a következők:
MAXIMUM LENGTH 760 mm.
HULL LENGTH 640 mm.
MAXIMUM WIDTH 390 mm.
HULL WIDTH 150 mm.
MAXIMUM HEIGHT 720 mm.
APPAREL / GUNS 38
SCALE 1:72
Mármost én 1/123 méretarányú hajót építek ezen kit rajzai alapján. A mai nap csinált 4 fontos ágyúcsöveim fogpiszkálóból készültek. A hosszuk 12mm ,az átmérőjük pedig 2mm a "vastagabbik" részen. A lafetta kartonpapír : 6mm hosszú, 2mm magas. A kerekek 1mm átmérőjű kábel szigetelés. Szóval elég pici itt minden. Szabad szemmel sem igazán kivehető az összes részlet rajta, csak a fényképezőgép makró módra állításával, kézremegésmentesen, jó fény mellett lehet megszemlélni ezt azt egy kész ágyún. Nagyon valószínűnek tartom, hogy a felső fedélzeti ágyúk kötélzetét és csigáit sem fogom tudni normálisan megcsinálni ilyen pici méretben. Az alsó fedélzeti ágyúkét pedig biztosan nem mert még a legkisebb csipesz sem fér be már oda. Tehát csak annyit akarok mondani, hogy a ti jóvoltatokból esetleg lenne pár normális ágyúcsövem, de a többi eleme az ágyúnak akkor is ilyen olyan talált anyag marad:-)Valamint tényleg nem akarlak azzal megsérteni benneteket ,hogy mellőzöm a segítségeteket, de inkább magam csinálnék mindent rajta. ( Na jó tudom, a gerinc és a bordák alapanyagát is az OBI áruház csinálta, a furnért sem én hántoltam vagy késeltem egy általam nevelt fából :-)) De nézzétek ezt el nekem. Egyelőre úgy vagyok ezzel, hogy még soha nem is próbáltam az öntési technikát. Persze tudom, nem ártana pótólni már csak a megismerése miatt is. A másik ok ugye, hogy a hajó a munkahelyemen készül. Nem csak ez ,a többi is ott született meg:-). Komplett műhelyt azért mégsem csinálhatok a vezénylőteremből. Így is épp elég műhelyszagúvá alakítottam már, és azért vannak határok amiket nem szeretnék átlépni. A vezénylőt pedig munkaidőben elhagynom tilos, (megoldhatatlan, hogy esetleg egy másik helyiségben öntödét működtessek:-). Itthon pedig ... nem tudom, idehaza valahogy nem megy a makettezés:-). De szóljatok már rám, hogy elég mára belőlem...Szóval a rajzok:
hajomester 352462 2010. szeptember 29. 22:06
Válasz erre
Na így már jó lesz, ügyes vagy.Egyébként ha valaki figyelmesen tanulmányozza a kit rajzokat legtöbbnél megfigyelhető, hogy a hajókra tulméretes ágyukat raknak. Messziről ordít, hogy azokat nem lehetett volna működtetni.
lucky 352461 2010. szeptember 29. 20:46
Válasz erre
Lehet gyantából is.
Ebben tudok segíteni.
Flamenco 352460 2010. szeptember 29. 20:23
Válasz erre
Ahoi Johnie!
Ha küldesz rajzot az ágyukrol, akkor drehálok neked 1-1 csövet rézböl vagy alubol, amiket ösmintának használhatsz Zinn öntéshez.
Johnie 352459 2010. szeptember 29. 16:29
Válasz erre
ajax (126)
ajax (126
ajax (129)
ajax (129
ajax (130)
ajax (130

A tegnap készült ágyuk pedig az alsó ütegfedélzetre helyezve:
Johnie 352458 2010. szeptember 29. 16:26
Válasz erre
ajax (135)
ajax (135
ajax (136)
ajax (136
ajax (137)
ajax (137
ajax (146)
ajax (146
ajax (162)
ajax (162
ajax (145)
ajax (145
ajax (144)
ajax (144
ajax (148)
ajax (148

Sziasztok.
Hát én megpróbáltam. Ilyen lett:-) Nem a legszebb, nem a legjobb, de ami a lényeg, hogy a nyílásba gond nélkül befér. A nagyobb ágyúkat pedig betettem az alanti fedélzetre. Helyeztem így ,helyeztem úgy ,hát...itt meg alacsonynak tűnnek. De legalább kiláttak felette mikor céloztak:-)
A pici ágyú fogpiszkálóból készült, a lafetta kartonpapír, a kerekek telefonvezeték szigeteléséből.
moha 352457 2010. szeptember 28. 22:36
Válasz erre
Hát tény, hogy a valóságban sokkal kisebb ágyúk is kellenének. Ez esetben nem kell feltétlenül átszabni az ágyúnyílásokat, viszont én is igen kíváncsi vagyok, hogy ilyen mütyüröket hogyan lehet kivitelezni... Biztos, hogy lehet, 1:100-ban már láttam, sőt, 1:192-ben is el tudják páran készíteni. Az én javaslatom a kit tervrajzhoz való illesztést érintette, nem a valósághűséget...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.