/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.
DzsunKa 634822 2017. november 8. 08:56
Válasz erre
hms_sharke_783
hms_sharke_783
Sharke átépítés (1)
Sharke átépítés...
Sharke átépítés (15)
Sharke átépítés...

Sziasztok!
Keresem a Mantua-Sergal cég HMS SHARKE modelljének az építési leírását. Főleg a kötélzet- és a vitorlaterv érdekelne. Vettem egyet roncsként, és szeretném felújítani. A/3-nál nagyobb méretben érdekelne! Köszönöm!
Anglerr74 632664 2017. szeptember 19. 17:55
Válasz erre
P9196483
P9196483
P9196487
P9196487

Sziasztok!

Macskafejek készen vannak, helyére került az árboc és kötélverésre adtam a fejem.
Végeztem a hétvégén pár illegális emberkísérletet 1/72-ben.
Minden beteget elvesztettem :-).

Megrendeltem a heller kurun-t, nem bírtam ki.
Szerintem a kettő együtt fog haladni, hogy ne őszüljek bele ugyan abba.
(a tireme építésekor is elkészült egy x-wing és egy plymouth fury christine)

Írok, hogy éljen a topic.
Ha valaki még épít hajót kérem írjon, osszuk meg a tapasztalatokat.
Csak nem én építek egyedül kis hazánkban.
Anglerr74 632550 2017. szeptember 16. 14:44
Válasz erre
DzsunKa 632548 2017. szeptember 16. 14:34
Válasz erre
06-4099222-kogg-01 (1)
06-4099222-kogg-01 (...
Hanseatic Cog, 14th century AD
Hanseatic Cog, 14th...

Szia Anglerr74
A korábbi írásod alapján személyzetet is tervezel a hajóra. A vitolafordító és bevonóköteleket tekintsd alapnak úgy, hogy meglátásod szerint még átérnék azokat a markukkal. Ez talán a 60-as horgolócérna lehet. Én ezt tekinteném alapnak, és a többi kötelet ehhez igazítanám, de ha találsz a neten valamilyen hajókötél táblázatot akkor feltétlenül azt használd. Vissza a 60-as cérnához. Ha mégis ezt választod, akkor rendelkezésedre állhatnak a következő méretek:
100-as ( mivel háromsodratú, ezt még szétbonhatod egy- és kétszálasra) vitorlavarrás, bandázsolás, vitorlafeszítö kötelek elágazó része.
80-as segédbevonó-, vitorlafeszítő-kötelek, hágószálak, macskafejek feszíítőkötelei és a fogásoló- valamint a vitorlafelkötö kötelelek.
60-as vitorla szarv- és szélszarv- és bevonókötél. A vitorlarúd kar- és fordítőkötél csigasor futőkötele. A vitorla szegélykötél
40-es az oldal-, az ejtő-, a kar- és a fordítókötél rövid kötelei.
20-as a tarcs- és a horgonykötél.
Természetesen a Te elkpézelésed legyen számodra a mérvadó.
Anglerr74 632505 2017. szeptember 15. 16:10
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok abban segíteni, hogy 1/72 méretarány esetén milyen vastag kötélzetet használjak a különböző kötélzet fajtákhoz?
Anglerr74 632504 2017. szeptember 15. 15:46
Válasz erre
Kedves Dzsunka!

Nem késett el. A szikével kijelölt nyomvonalba végül egy négyzet metszetű tűreszelő élével jóval könnyebben tettem nútot, mint az első darabok faragásaival.
Kellett a tipp, köszönöm.
DzsunKa 632081 2017. szeptember 4. 14:51
Válasz erre
ékszerész fűrész
ékszerész fűrész

Szia Anglerr74!
Elkésett javaslataim: a szikével a nútot csak jelöld be, és behajlított hegyű ijekciós tűvel mélyítsd ki. Lenyomod a tű hegyét egy sima felűletre. Mintha panelvonalat húznál ki. Esetleg ékszerészek által használt fonálfürészlappal, ami lombfűrészbe is befogható. Én a vitorlarudakat bambuszból készült steak pálcikákból szoktam elkészíteni. Jól festhetők, erősek, rugalmasak és sem festéskor sem utána nem vetemednek. A kötélfeszítő szegeket is hasonló anyagú fogpiszkálóból faragom.
Anglerr74 632033 2017. szeptember 3. 16:46
Válasz erre
20170903_160644
20170903_160644
20170903_160958
20170903_160958

Végre vége a kánikulának, így volt kedvem visszatérni a maketthez.
A kötélfeszítőket folytattam, lefaragtam a műanyag "kötelet", szike hegyével körbe nútot faragtam, lassan haladok, szerencsére nincsen sok(k). Megjöttek az első utasok is. A vitorla rúdról szintén lefaragtam a gyári kötélzetet, csiszolva, festésre vár.
DzsunKa 630606 2017. július 31. 10:19
Válasz erre
Szia Anglerr74!
A szép új világ, és az áramszünet akadályozott eddig.
Igen erre a megoldásra gondoltam, és elég a vázlat szerinti két tekerés. Az én nem a fedélzetbe, hanem a raktárnyílás első fedődeszkájának két elülső sarkába, közvetlenül a szegély mellé fúrt lyukon vezetném a horgonyköteleket a hajóűrbe. Indokom, ha beleesik a járgány munkakörébe a levezető nyílás, akkor akadályozza a mozgást a horgyony felhúzásakor, hiszen valakinek igazítania kellett, hogy a kötél gyorsan lekerüjön a fedélzet alá.
A vízszintes tengelyű csörlős megoldás kicsit távolkeleti beütésű, a denevérvitorlás hajók (dzsunkák) vitorlarúdjai ejtőköteleihez használtak külön csörlőket, csak azokat mozgatására használták. Fogjuk rá, hogy belefér de akkor az irányváltásoknál mindenféleképp építs be kötélblokkot. Én egy egyes csigasort is felszerelnék az árboc és a fedélzeti szemescsavar közé. A csigasor elhelyezését a vitorlarúd karköteleinek fedélzetre való levezetéséhez is javaslom.
Anglerr74 630570 2017. július 30. 13:36
Válasz erre
talan01
talan01
MED Ship 03
MED Ship 03
MED Ship 81
MED Ship 81

Szia Dzsunka!

Két képen nem az én hajóm van, ezeken látható a zvezda szerinti megoldás.
Itt a vízszintes tengelyű csörlővel a vitorlát húzzák fel. Ez oké?
Készítettem egy móricka rajzot. Így érted a horgonykötél rögzítését?
DzsunKa 630533 2017. július 29. 13:49
Válasz erre
Szia Anglerr74!
A válaszom nem. Rögzítsd le a horgonyköteleket az orrban lévő kötélbakon, egy alávágás a függöleges oszlopokon, majd belülről kezdve, két- vagy három tekerés a vizszintes gerendán, a kötél alulról hagyja el a bakot. Egy tűhegynyi pill.rag. az utolsó tekerésen tökéletesen rögzíti azt.
Fúrj vagy a fedélzetbe, vagy a rakodótér első trepnijébe két lyukat, amelyeken keresztűl levezetheted a köteleket a fedélzet alá. A lyukak, ha lehet legyenek egy vonalban a horgonykötél hajóoldalba fúrt nyilásával.
Az egészet azzal indoklom, hogy a csörlőt (gugorát) nem csak a horgonyok felhúzására használták, hanem más tehek emelésekor is, pl. csónak vízre bocsájtásakor, kiemelésekor, vagy rakodáskor. Meg különben is két más irányba kivetett horgyonyt igen bajos lett volna egyszerre kiemelni a vízből, még a mai géphajóknál is külön- külön húzzák be a horgonyokat.
Viszont a csörlő mellé a fedélzetbe tehetnél legalább két szemescsavart, amibe beleakaszthatják a kötélvezető blokk kamóját. Gombostűre tekert 0,5 rézdrótból már kellő teherbírású, szemescsavarok készíthetők, fémgyűrűkek falapba bevert levágott fejű szegen szoktam hajlitani, körömcsipesszel vágom le a karikát, majd egy mini laposfogóval igazítom kör alakúra. Konyhai gázláng szépen feketíti, vagy ha gyószertában kapsz, a kénmáj, de ez baromi büdös, és csak nagy kiszerelésben (1 kg) kapható. A vizes oldata sajnos csak a vörösrezet és az ezüstöt feketíti. Ha viszont csak sárgarezed van, tudok arról is egy házireceptet, de az egy külön levél lenne. Sziasztok!
Anglerr74 630526 2017. július 29. 09:59
Válasz erre
Szia Dzsunka!

Köszönöm a tanácsokat, megfogadom.
Közben felmerült még egy kérdés.
Az összerakási rajz szerint a függőleges tengelyű horgony csörlő mindkét oldali horgonyt kezeli egyszerre, azok együtt vannak felcsörlőzve a tengelyre. Ez életszerű?
DzsunKa 630506 2017. július 28. 20:52
Válasz erre
Szia Anglerr74
Javaslom először is rajzolj kartonlapra egy mérethelyes kötélzettervet az oldalkötelekröl és a macskafejekről. Ha jól látom három pár olalkötélle van a hajónak
Így két pár duplán vett és két egycsatos oldakötélre lesz szükséged. (Azt most nem tudom megmondani, hogy milyen sorrendben kell mald felakasztani az árboc járomfájára.)
A macskafejek egymástól való távolsága általában az átmérőjük 3- 5-szöröse. Ehhez acéldrótból kellene távtartót készítened úgy , hogy két drótót összecsavarsz a megfelelő hosszúságúra, a végüet szétnyitod és derékszögben behajlítod úgy, hogy a két szemben lévő kötélfeszítő egymás melletti furatába beakaszthasd. Így majd belefűzheted a feszítőszálakat úgy, hogy minden oldalkötélnél azonos távolság legyen köztük. A merajzolt sablon segíségével az oldalkötelekre is könnyebb lesz rögzíteni a felső tötélfeszítőket. az alsók köteleivel pedig szabályozni tudod szerelésnél az oldalkötelek feszességét is. Fontos szabály, a felső macskafejsornak mindíg vízszintesnek kell lennie.
Gabusch 630489 2017. július 28. 09:49
Válasz erre
Szívesen. Egyéb megoldásokért keress "sailing ship rigging"-re. Nekem is onnan van. :)
Anglerr74 630487 2017. július 28. 09:38
Válasz erre
Gabusch 630486 2017. július 28. 09:24
Válasz erre
Anglerr74 630485 2017. július 28. 09:09
Válasz erre
P7286220
P7286220

Szia!

Nem egészen. A képen látható kötél véggel nem tudom mi a helyes befejezés.
Gabusch 630483 2017. július 28. 08:57
Válasz erre
Erre gondolsz? Gondolom, ez kevéssé változott az évszázadok alatt.

s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/d2/60/f2/d260f291723f0fd14f451df8e96ecb85.jpg
Az árbochoz meg gondolom, valahogy így:

s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/18/24/2b/18242bc2c05588d82e226d3b2105d6a9.jpg

Remélem, látszanak a képek, mert a Pinterestről szedtem, az meg regisztrálós.
Anglerr74 630481 2017. július 28. 08:00
Válasz erre
P7286214
P7286214
P7286213
P7286213

Sziasztok!

Tovább haladtam az építéssel és a segítségetekre van szükségem.
A gyári, öntött kötélzetet el akarom távolítani.
Kérlek segítsetek képpel vagy rajzzal, hogy a feszítő kötél szabad végét az árbockötélhez hogyan rögzítették anno?
DzsunKa 630442 2017. július 27. 09:20
Válasz erre
Szia József!
Azt írtad, hogy nyuggerként már lenne idöd makettezni, és a "HALCON" scoonert
választottad ki elsőnek.
Az "aliexpress" oldalon több változatban és árfekvésben is megtalálod.
"NIDALE model Laser-cut Wooden Ship model Kits Halko 1840" még
két napíg 8.80$ + 5.41$ szállítási költség. Méretaránya 1:100 hossz 400,
szélesség 150, magasság 300, a hajótest kb 270 mm.
Kiegészítőket is vásárolhatsz "NIDALE model Scale 1/100 Halcon1840 Mini lifeboat
wooden model / finished sail / Brass updates Not include the boat model" még hat
napíg ingyenes szállítással mentőcsónakot, névtáblát, réz kiegészítőket, vagy
külön csak ágyúcsövekek.
Valahol máshol láttam horgonyokat is.
FONTOS: Ha vásárolsz, külön-külön rendeld meg a tételeket úgy, hogy egy tétel
értéke ne haladja meg a 20 €, mert ha tulléped az ősszeget 27% ÁFÁT is rácsapnak
plusz papírmunka.
A rendelések között legyen náhány nap különbség, hogy a cég csomagolja egybe a
cuccokat, vagy más-más címekre rendelj!
Nagyjából, kisebb tétélekben rendelve 15.000-20.000 megveheted a lézerrel
elővágott, CNC eszergált fém alkatrészekkel a hajót.
Jó makettezést
Sántha József 630424 2017. július 26. 18:22
Válasz erre
Üdv! Köszönöm!Már le is töltöttem a "Halcon" scoonert. Az eredeti méretet még ki kell nyomoznom.
CortoMaltese 630423 2017. július 26. 17:38
Válasz erre
Most látom, ha a magyar zászlóra kattintunk magyarra vált
CortoMaltese 630422 2017. július 26. 17:37
Válasz erre
Üdv!

Itt vannak letölthető tervrajzok:
shipmodeling.uw.hu/
Igaz orosz nyelvű, de el lehet igazodni rajta
Sántha József 630420 2017. július 26. 17:16
Válasz erre
Sántha József Üdv Mindenkinek! Új"fiú" vagyok az oldalon. Nyugger lettem. Lenne időm hajómakettet építeni,de tervrajz kellene hozzá.az internetes oldalakról nem sikerül letöltenem semmit. Nem vagyok egy számítógép "függő", Szerintem ezért nem sikerül. Erre az oldalra is nagy nehezen tudtam regisztrálni. A Velencei karrak vagy a New Port scooner-re gondoltam kezdésnek. "Egyszerűbbnek" tűnnek így első ránézésre. Van valakinek valami használható ötlete?
Sennás 630311 2017. július 24. 12:43
Válasz erre
P1030966
P1030966
P1030970
P1030970
P1030972
P1030972
P1030974
P1030974

A "mi" Batavia-nk:)
Sokol 630285 2017. július 23. 22:24
Válasz erre
A Heller cuccaival egyszerűbb kezdeni, mint Revell Bataviával. Ott pl. a Grande Hermine - abból házi átbarkácsolással gyakorlatilag bármelyik olasz városállam jellegzetes coccája vagy karrakája kialakítható vidáman (nem galleon, de akár azt is építhetsz belőle),- vagy francia őrhajó is lehet, vagy uszk partvédő stb. Nem túl részletes, de annak aki fával dolgozott eleve könnyebben kézre áll, mert nincs kispórolva belőle az anyag mint a Revell/Monogram/Lindberg készleteknél. Formára nagyon adja az 1530-1590 közötti megoldásokat lehetetlen belekötni. A gyári erezet hasonló mint a Zvezdánál, csak a palánkolás szögei hiányoznak ott is. Szépen megfestve a Hellerek nagyon fahajónak néznek ki.
Anglerr74 630260 2017. július 23. 17:21
Válasz erre
Szia TAMÁS78!

Azért a Batavia jóval nagyobb falat, mint az én Kogg-om. Nem beszélve arról ha eddig fával dolgoztál, aminek én neki sem állok egyenlőre. Remélem neki ugrasz és Te is megosztod a tapasztalataidat menet közben.
Had éledjen a topic.
Sziluboy 630235 2017. július 22. 22:33
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a posztról jut eszembe. Nincs valakinek porosodó, soha el nem készülő, eladó Revell Bataviája?
TAMÁS78 630229 2017. július 22. 19:13
Válasz erre
A hatásodra előkotortam a Batáviát. Ha ráérek, holnap nekiállok olajos átmosást próbálgatni.
Anglerr74 630228 2017. július 22. 18:02
Válasz erre
P7226205
P7226205
P7226203
P7226203

Haladtam megint egy keveset. Olajjal átmosva a hajótest külső része.
Anglerr74 630188 2017. július 21. 16:41
Válasz erre
P7216187
P7216187

Helyén a fedélzet hátsó része.
A lépcső alsó foka nem illeszkedik, nem vagyok boldog, pótolni kell.
TAMÁS78 630103 2017. július 19. 17:16
Válasz erre
Köszi! Ha nekiállok, lehet, hogy lesz néhány kérdésem, azokkal majd zaklatnálak.
Anglerr74 630070 2017. július 19. 08:24
Válasz erre
P7186148
P7186148
P7186156
P7186156
P7186157
P7186157
P7186159
P7186159
P7186164
P7186164
P7186176
P7186176

Szia Tamás!

Sok zsepi kell hozzá, mert vagy dörzsölsz vele, vagy ha nem sikerült tele sírod :-). Gyakorolni kell előtte, hogy mennyi olaj festék kell, mert ha menet közben elfogy az szívás. A hajótestet direktbe fogom festeni/mosni (n)agyon hígított olajjal, ott nem lesz dörzsölés, mert a megelőző tesztek úgy adtak nekem szebb eredményt.
TAMÁS78 630059 2017. július 18. 18:59
Válasz erre
Nagyon meggyőző. Eddig csak fából építgettem vitorlásokat, a műanyagtól elriasztott a kétség, hogy életszerűvé tudnám-e tenni. De ez igen biztató.
Anglerr74 630058 2017. július 18. 18:54
Válasz erre
Igen. A 155418 kép (3 hozzászólással lejjebb) bal alsó negyedében láthatod a darabot még olaj nélkül.
1:1 olaj + AK white spirit szemre. Telibe lefestem, kevés várakozás, utána papírzsepivel le"dörzsölöm" a felesleget. Megpróbálok legközelebb lépésenként fotózni.
TAMÁS78 630053 2017. július 18. 15:38
Válasz erre
Ez nagyon szép! Csak egy alapszín + átmosás?
Anglerr74 630026 2017. július 17. 22:25
Válasz erre
P7166130
P7166130
P7166142
P7166142
P7166143
P7166143

Haladtam kicsit az alap festésekkel és egy pár részt átmostam olajjal (burnt umbra).
A hajótest is lassan mosásra kész, de elég nagy felület, be vagyok tojva, hogyan fog fog sikerülni/kinézni a végén.
tomikukta 629828 2017. július 11. 20:10
Válasz erre
Nagyon jó!Azért egy akril alapú matt lakkal fújd át szerintem,mielőtt belevágsz a művészolaj festékes átmosáshoz.Aztán egy száraz ecsetelést is érdemes beiktatni(humbrol régi enamel-ek) a végén,hogy láthatóak legyenek majd a részletek...Így tovább!
Üdv!
Anglerr74 629825 2017. július 11. 16:45
Válasz erre
20170711_155418
20170711_155418

Sokat nem haladtam. Alapozás után Hobby color H 37 a hajótest + fedélzet H 402-vel átfújva. Nem volt eddig airbrushom, most először használtam. Nem ez lesz a végleges szín, olaj festékkel át akarom mosni. Ezt sem csináltam ég :-), mintákon gyakorolgatom.
zs180 629716 2017. július 7. 04:52
Válasz erre
k30

Charles W. Morgan
k30
k45

Draken - replika
k45
k46

A Joseph Conrad fedélzete
k46
k47

A Mayfower II felújítás alatt
k47

Láttam 1-2 érdekes vitorlást a napokban a Connecticut-beli Mystic-ben.
Anglerr74 629694 2017. július 6. 16:18
Válasz erre
Kedves DzsunKa!

Köszönöm ajánlatod.
Írtam mailt.
Sokol 629651 2017. július 4. 17:51
Válasz erre
Juhúú :D ! Megint valami izgi! Jó építést kívánok!
DzsunKa 629638 2017. július 4. 14:38
Válasz erre
Szia Anglerr74!
Ha érdekel, küldenék a koggéhoz bónuszként némi olyan "kötélanyagot" amilyeneket én használok.
A postát én állom.
Anglerr74 629578 2017. július 2. 19:23
Válasz erre
tomikukta 629556 2017. július 2. 05:54
Válasz erre
Lehet,hogy lemaradtam,de ez most melyik készlet?Amúgy szép darab!1:96 vagy 1:72 méretaránynak nézem!Jó építést!
tomikukta 629555 2017. július 2. 05:50
Válasz erre
Gratulálok!Szép munkát végeztél!Amit kicsit hiányolok az a figurák és a dioráma!
TAMÁS78 629218 2017. június 22. 19:51
Válasz erre
Aztán rendszeresen írj majd a haladásról, kíváncsi vagyok.
Anglerr74 629216 2017. június 22. 18:22
Válasz erre
20170621_200310
20170621_200310

Apu kezdődik!
Anglerr74 629147 2017. június 20. 14:46
Válasz erre
Kedves DzsunKa!

Köszönöm!

Megfogadom tanácsod. Feltűnt, hogy ez a készlet kis hajó része a Zvezda Black Pearl-nek is.
DzsunKa 629145 2017. június 20. 10:01
Válasz erre
9024_7

A Crusader két kerete.
9024_7
Model-Kit-lod-9033-Medieval-Life-Boat-1-72-_a67699907_10374

A csónak doboza
Model-Kit-lod-9033-...
Zvezda9033LifeBoat1

A csónak rajza és kerete.
Zvezda9033LifeBoat1
zvezda-9033

A keret egy nagyobb képe.
zvezda-9033

Szia Anglerr!
Sajnos, csak megkésve tudok gratulálni a szép maketthez. Látom, hogy a sast is elkészítetted és jó lett a corvus is. Ha számít a véleményem: csak így tovább!
A következő hajódnak én a Zvezda Crusader 9024 hajóját javasolnám. Ebben a készletben ugyanis van egy szintén a cég által gyártott komplett csónak is (9033). Így egy áráért két makettet vehetsz. A Modellbolt.hu -n 11370 Ft az ára. A típust a megfelelő történelmi korba helyezve, bármelyik HANZA szövetségbe tartozó város, vagy cég jelképeivel díszítheted, szineire festheted. Sok sikert!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72.