/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
zsury 353658 2006. november 16. 19:47
Válasz erre
RaPe 353657 2006. november 16. 19:32
Válasz erre
Most miattad kénytelen leszek elkezdni az eh-101-est :D
Archy 353656 2006. november 16. 19:31
Válasz erre
RaPe 353655 2006. november 16. 18:25
Válasz erre
zsury 353654 2006. november 16. 17:48
Válasz erre
hokum 1.JPG méret: 96.3 KB
hokum 2.JPG méret: 102.3 KB
hokum 3.JPG méret: 102.7 KB
Helló! Készül nálam egy kamov, itt tartok vele:
G-cart 353653 2006. november 10. 18:54
Válasz erre
Sziasztok! Épített valaki Kamov Ka-27-est a Zvezdától? Mi a vélemény a készletről?
Köszi: G'
MrChef 353643 2006. november 9. 17:56
Válasz erre
Úgy értem, nem kunszt előállítani...a miniatürizált robotgyártóknak. :-)
Bundesign 353642 2006. november 9. 14:09
Válasz erre
jó hát akkor hajrá, csinálj :)
MrChef 353641 2006. november 9. 14:07
Válasz erre
A nanotechnológiában most azon dolgoznak, hogy molekulányi nagyságú robotok ezrei bizonyos hadászati anyagok molekuláris összetevőjét, pontosabban felületét megváltoztassák. A lehetőségek korlátlanok lesznek, és ez nem is a távoli jövő. Atomokból összerakott "kisautót" már építettek, és működött is. Ehhez képest a légy méretű 'helikoptereket' ma már nem kunszt előállítani.
Bundesign 353633 2006. november 9. 10:48
Válasz erre
nem lenne lehetetlen, nemrég halottam hogy amcsik, vagy angolok, nem is emléxek már, robot léggyel kisérleteznek, felderítési és kémkedési célból! akkor mi az az 1:72es heli.. :)
Stefan 353631 2006. november 9. 10:43
Válasz erre
Sonka_papa 353629 2006. november 3. 18:30
Válasz erre
Stefan 353628 2006. november 3. 09:21
Válasz erre
Húú, egy ilyen kell nekem is... nem is egy, kettő :)))
Bundesign 353627 2006. október 31. 18:17
Válasz erre
Fodi 353625 2006. október 21. 21:51
Válasz erre
Abba lehet hagyni. Most. Mert különben kemény leszek. Ha el nem felejtem, hogy keménynek kel lennem. :)
Fodi 353621 2006. október 21. 21:33
Válasz erre
Hali!

UH-1N-ről keresek anyagot (netes fotóm van egy rakás). Jó lenne ha valakinél lenne elfekvőben valamilyen kiadvány a típusról. :)
Fodi
Stefan 353619 2006. október 13. 11:06
Válasz erre
A Betah-on az Apache-ról van új könyv:
betah.co.il/BooksCatalog.aspx
xcraft 353618 2006. október 12. 21:49
Válasz erre
A kitek különböző anyaga valóban eltérő eredényeket produkál, a vizet pedig simán felforraltam, és megfőztem benne a lapátokat. Talán nem kellett volna...
X.
Kalóz 353617 2006. október 12. 21:42
Válasz erre
xcraft!
Ami a hajszárítót illeti, én is hasonlóan csináltam, de: a kezem még nem igazán melegítette (nyugodtan elviselhető volt), viszont a műanyag hirtelen mindenfelé elkezdett deformálódni. Emiatt írtam, hogy valszeg az anyagban lévő feszültségek dolgoznak már alacsonyabb hőmérsékleten is. Természetesen nem minden anyagnál.
A vizet meg nem szabad forralni. Ha már gyöngyözik, akkor nem jó. Az első buborékok megjelenésekor le kell venni a tűzről, és csak pár perc után ajánlatos beletenni a műanyagot. És ha van öntőkeret darab, akkor ajánlott azzal kísérletezni, figyelembe véve, hogy a vékony rotorlapátok sokkal!! hamarabb hajlamosak nem kívánt módon deformálódni.
Üdv: Kalóz
xcraft 353616 2006. október 12. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!
Ez megint ízlés és szokás dolga, én például forró vízben egyszer próbáltam rotorlapátot hajlítani, és utána új készletet kellett vennem. A hajszárítóval viszont nincs gondom, így egyenesítek függőleges vezérsíkot, deformálódott szárnyat is. Nem szabad egy helyre irányítani a szárítót, folyamatosan mozgatni kell, és nem kell sokáig! Ha a másik kezemet mellérakom, és azt égeti, akkor már a műanyagnak sem jó, ez egy egyszerű hőfokmérő módszer az elején.
X.
Kalóz 353612 2006. október 12. 19:13
Válasz erre
Stefan!
Teljesen egyetértek a hajszárító mellőzését ajánló véleményeddel. Nekem egy repülőgép farokrészét kellett újragyártanom, mert megpróbáltam hajszárítóval lágyítani, hogy a deformációját helyrehozzam. Egyébként nem csak a túlmelegítés okozza a gondot, hanem egyes makettanyagokban (persze sztirol) a fröccsöntés során teljesen kiszámíthatatlan feszültségek keletkeznek, amik melegítés során mindenféle kellemetlen meglepetéseket okozhatnak, viszonylag alacsony hőfok esetén is. A melegvízben ez a veszély kevésbé fenyeget, lévén alacsonyabb a hőmérséklete.
Üdv: Kalóz
boriszjelszint 353611 2006. október 12. 19:07
Válasz erre
nekem meg az UH1-D épül, a revell fajta.
hát nem vagyok így "útközben elájulva" tőle. Részletesnek elég részletes, viszont pozitóv panelei vannak, és nagy elk**t ablakai, és az alkatrészbontás sem teljesen logikus nekem, megasztán a belében jósokmindent kell tömíteni, mert jóval kissebb a padló, mint a helye.
azért ezeket leszámítva kellemes kis makett, és odafigyeléssel ki lehet hozni belőle dolgokat
Stefan 353610 2006. október 12. 12:16
Válasz erre
Úgy is tudod elvileg formálni, ha meleg (majdnem forró, de ez műanyagtól függ -ki kell tapasztalni) vízben alakítgatod. Persze kell valami kesztű is, hogy meg ne forrázd magadat, de ha bedugod egy picit a forró vízbe és kiveszed, egy darabig alakítgatható, szóval nem kell feltétlenül a forró vízben nyúlkálni annyit.
Ha nem túl forró a víz, hanem pont olyan, mint ami ahhoz a műanyaghoz kell, akkor talán biztonságosabb, mint a hajszárító, mert ha túl meleg akkor hirtelen úgy el-deformálódhat, hogy utána már nem tudsz mit csinálni vele. Próbadarabokon (pl. alkatrészkeret) kísérletezz!
Slypi 353609 2006. október 12. 12:02
Válasz erre
Kösz Xcraft a segítséget!
Eddig hidegen próbáltan finoman hajlítgatni, nem lett olyan tökéletes az íve.
Este kipróbálom melegítve!
Kalóz 353604 2006. október 11. 20:36
Válasz erre
Huey1.jpg méret: 226.3 KB
Na, ennyit a méretekről. Az eredeti kép 298 kb-os, de az előbb nem engedte át, muszáj volt kicsinyíteni.
Amúgy ez a makett van meg.
Kalóz
Fodi 353603 2006. október 11. 20:30
Válasz erre
Előbb kihagytam, hogy a "Gunship" verzió belső tere nem igazán korrekt, az ágyú cuccai hiányoznak. CMK gyárt hozzá egész elfogadható árú kiegészítőt. Egyébként a "nomrál" változathozteljesen korrekt a belső tér.
Kalóz 353602 2006. október 11. 20:25
Válasz erre
UH1B_1.jpg méret: 189.3 KB
UH1B_2.jpg méret: 162 KB
Well!
Sztem nagyon jó makett, itt van két kép az enyémről. A belső tér is elég részletes, és nem utolsó sorban nem drága.
Kalóz
Fodi 353601 2006. október 11. 20:21
Válasz erre
Én összeraktam egy "B"-t nekem tetszett. Pofás kis makett, korrekt kabinnal, elfogadható felülettel, jó matricákkal. Ügyes festéssel nagyon szép makett.
wellesley 353600 2006. október 11. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok valamilyen kritikát mondani az Italeri 1/72-es UH-1-eseiről? Konkrétan az UH-1B alváltozatot tartalmazó készletre gondoltam. (Ez az amelyikben az ausztrál és a japán matrica is benne van az amerikai mellett.)
Köszi előre is.

Üdv. Well
xcraft 353599 2006. október 11. 19:52
Válasz erre
Szia!
A rotorlapátokat, ha hidegen meghajlítod, esetleg nem lesznek egyformák, és idővel kiegyenesedhetnek.
Válassz ki egy megfelelően nagy fazekat, lábast. A külső palástjára celluxozd rá a lapátokat, a két végénél és középen, hogy felfeküdjön a felületre.
Hajszárítóval melegítsd meg, (nem elolvasztani), és dugd hideg víz alá. Örökre úgymarad, ha nem kap hősugárzást.
X.
Solo 353598 2006. október 11. 12:52
Válasz erre
MIvel akarnád súlyozni? Nézegess képeket. Szerintem elég kicsit meghajtogatni őket, vagy ha akarod ki lehet kötni. Gondolom a Kamov lapátjait is lenyűgözik.
Slypi 353597 2006. október 11. 12:30
Válasz erre
Bocs lehet hogy nem egyértelműen fogalmaztam! Álló helyzetű, lógó lapátokra gondoltam.
Tibcsi 353596 2006. október 11. 12:24
Válasz erre
Slypi,

Álló helyzet alatt azt érted, hogy nem forog a rotor és lógnak a lapátok? Vagy azt, hogy repülés közben van és kissé felfelé állnak a rotorlapátok?

(Vagy csak nekem nem egyértelmű? :-))
Slypi 353595 2006. október 11. 12:19
Válasz erre
Sziasztok!
A Ka-26-osom rotor lapátjait szeretném "álló helyzetűre" hajlítani. Elég lesúlyozni, vagy kicsit rá kell melegíteni...??? Vagy teljesen másképp kell, mit ajánlotok?

SP
Zoli 353594 2006. október 10. 20:55
Válasz erre
Nagyjából arra emlékszek belőle, hogy egyik 72-es makett se jó, de azért majd átnézem újra, kösz az emlékeztetést.
z
Kalóz 353593 2006. október 10. 20:42
Válasz erre
Egy Modell és Makettben elég szép összehasonlító cikk volt a Center rovatban a különböző Hind makettekről.
Zoli 353592 2006. október 10. 20:37
Válasz erre
Valszeg 2 in 1, ahogy Makettes is írta a Heller esetében. Állítólag a Hasegawa nagyon pontatlan, azért nem is kerestem, bár a többi még gyenge is...
z
xcraft 353591 2006. október 10. 20:19
Válasz erre
Hello!
Erről fogalmam sincs, ha együtt vannak, és csak egy kabintetőben különböznek, akkor valamelyik verzió egyértelműen gyenge. És valószínű, hogy az egész kit gyenge, a katalógusban a kitről van kép. A Hasegawa is kiadta a K-19 készletben, biztosan jobb minőségben.
X.
makettes 353590 2006. október 10. 20:16
Válasz erre
Sziasztok!
Most vettem egy Heller Mi-24-t,úgy tudom azonos az Airfixel,nem nagy
szám.A két verzió egy dobozban található.(A és a D)
makettes
Zoli 353589 2006. október 10. 20:10
Válasz erre
Szia!
Az Airfix nem egy dobozban adta ki az A-t a D-vel? Legalábbis én úgy tudtam eddig, meg hogy elég gyengék...
z
xcraft 353588 2006. október 10. 19:55
Válasz erre
Akkor ezek gondolom mára beszerezhetetlenek. Most néztem meg egy 1988-as airfix
katalógust, ők is kiadták a Hindet 05023-as katalógusszámmal, méghozzá a dobozkabinos Hind-A -t!
X.
Tibcsi 353587 2006. október 10. 19:48
Válasz erre
Tibcsi 353586 2006. október 10. 19:48
Válasz erre
Igen, kicseréltem egy Revell/Monogram makett rotorjára.
xcraft 353585 2006. október 10. 19:46
Válasz erre
Szia Tibcsi!
A te gépeden jól állnak, kicserélted másik készletből valóra?
X.
Tibcsi 353584 2006. október 10. 19:43
Válasz erre
Ráadásul a rotorlapátok formája is inkább a minyóé...
xcraft 353583 2006. október 10. 19:24
Válasz erre
Sziasztok!

Az Italeri Mi-24 -ek elég durva hibája, hogy az eredeti gépen a főrotor az óramutató járásával megegyező irányban forog, (felülről nézve) a maketten viszont ellentétesen vannak a lapátok belépőélei.
X.
boriszjelszint 353582 2006. október 8. 15:10
Válasz erre
Tibcsi 353581 2006. október 8. 15:04
Válasz erre
mi24_zeg_1.jpg méret: 78 KB
mi24_zeg_2.jpg méret: 79.2 KB
Borisz,

Ha ragaszkodsz a negatív panelvonalakhoz, akkor Hasegawát vegyél. Az kívülről nagyon szép, de a belseje köszönő viszonyban sincs a valósággal.

Nekem Italerim van, de jócskán "felrezezve". Mutatok két képet róla.
boriszjelszint 353580 2006. október 8. 12:50
Válasz erre
én olyan szerény 72esre gondoltam, abban utazom én
Horváth_Balázs 353579 2006. október 8. 12:02
Válasz erre
Csatlakozom Atesz véleményéhez, a Trumpeter makettjét leszámítva egyelőre nincs "normális" Mi-24-es készlet a piacon. Persze 1992-ben még nagy szám volt az Italeri-é is...:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.