<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |
piratvitorla | Adatlap | 354368 | 2011. november 22. 10:24 | ||
Neo954 | Adatlap | 354367 | 2011. november 22. 10:06 | ||
Szia Zoli! "Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... " Vagy fékezve ereszkedne. :) Bár ezzel a döggel ilyen közel a sziklához elég bátor cselekedet lenne. :) Szerintem elméletben a rotorkúpnak kell vízszintesnek lennie hiszem a kollektívval irányítod csak (gyakorlatban meg korrigálod a szelet, gépmozgásokat, stb), tehát függéskor a rotortengely függőlegesen állna és a gép igazodik hozzá, attól függően mennyire van megdöntve előre a tengely. Ha tévedek javítsatok ki. :) Még akartam tőled kérdezni, hogy hány variációt építettél 53-asból? Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354366 | 2011. november 22. 09:22 | ||
Szia Nagyon szépet csinálsz, már korábban is tetszett. Viszont ha megengedsz egy építő jellegű megjegyzést: A helikopterek függéskor kb vízszintesek, különösen a tandem elrendezésű helik. (általában van pár fokos dőlés hátrafelé, mert a vízszint az utazósebességhez van, hogy ott kisebb legyen a homlokellenállás). Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... Ez nagyon nagy szög... Ha még nem késő szerintem csökkentsd a beállítási szögét. (úgy az előttem említett hasi rész se látszik annyira). Remélem nem későn írtam és nem bántalak meg vele. Amúgy gyönyörű, pláne hogy fényes. Én most küzdöttem meg egy COAST GUARD-os HH-60-assal, ha elkészül felrakom. Jó makettezést Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 354365 | 2011. november 22. 06:56 | ||
Szia! Köszönöm! Iparkodom! :) Milyen volt Gödöllő? Most találtam ezt a videót www.youtube.com/watch médiasztár a gépem. :) HC-4/ 41 Szép látvány mikor a Blackhawk-ot viszi. :) Üdv.:Neo | |||||
Snowman | Adatlap | 354364 | 2011. november 21. 17:47 | ||
Szia! Tetszik ez a gép, biztos pazarul megcsinálod! Tegyél fel sok képet, majd figyelek :D Én lehet kicsit visszatérek a sci-fihez vagy nem...még nem tudom. Egyenlőre próbálok regenerálódni. | |||||
Neo954 | Adatlap | 354363 | 2011. november 21. 08:17 | ||
Neo954 | Adatlap | 354362 | 2011. november 18. 18:29 | ||
Snowman | Adatlap | 354361 | 2011. november 18. 12:26 | ||
Szia Kamovos! Köszönöm az észrevételt, ha hiszed, ha nem ez már a legjobb megoldás volt, amit összetudtam hozni. Sajnos gyárilag mind a két törzs fél deformált volt. Az oldal fal és az alsó rész nem volt derékszögben. Próbáltam javítani, de nem sikerült. Erre még rájött a teljes belső átépítés, ami csak rontott a helyzeten... A "lebegő" beállítás miatt nem volt kivitelezhető a merevítő bordák beépítése sem. Nagyon köszönöm a részletes leírást, szerintem nemcsak nekem szolgált sok ötlettel. Nem akarok mentegetőzni, mert igazad van, csak leírtam azt amiről nem tudhatsz. :-) Remélem találkozunk Gödöllőn és tudunk személyesen is beszélni! Üdv:Snowman | |||||
Kamovos | Adatlap | 354360 | 2011. november 18. 08:37 | ||
Szia Snowman! Sajnos, a regisztrációdból nem látom milyen korcsoportba tartozol. Ezért csak halkan jegyzem meg, hogy a helikopter hasán, ragasztási, és illeszkedési hibákat látok. Ezért nem is kritizálnék, hanem elmondom, hogy én mit szoktam tenni, ha a gép törzsek a hosszú felület miatt ilyen hullámosak. A gyártók illeszkedő stiftekkel, lapokkal látják el a két fél törzset. Sajnos néhány esetben ezek nem elegendőek. A hullámossá vált felületeket, nehéz ezekkel a stiftekkel, illesztő lapokkal összerakni, mert minden igyekezetünk ellenére nem fognak passzolni és az egyik törzs fél befelé, a másik kifelé áll. Többszöri száraz illesztgetésekkel azonban megállapíthatjuk, hol emelkedik kifelé, és hol süllyed befelé. Ahol kifelé áll, oda öntőkeretből csiszolunk póttartó bordát, a kiálló részre belülről rá ragaszuk, úgy hogy az átérjen a másik félbe is. A törzs másik oldala lefogja szorítani a kiemelkedést az átlógó bordával, és talán tömíteni sem kell. Amikor besüllyedés van, akkor a besüllyedéssel szemközti törzsbe teszünk átlógó bordát, és az kifogja emelni a besüllyedt részt. A bordakészítés helyett lehet vastagabb 1-1.5 mm-es sztirollapot is használni. Olyan esetetekben, ahol nem nyitott a törzs, mindenképpen sztirolból érdemes belső bordát készíteni. Ilyenkor a teljes keresztmetszetet készítem el, és a sztirol borda fogja belülről kinyomni a törzset. A kipúposodott törzset pedig hozzá tudjuk nyomni a bordához. Ebben az esetben, először ott ragasztunk, ahol nem áll el a bordától. A ragasztás száradása után nyomjuk hozzá az elálló részt. Amikor a borda hozzá kötött a törzshöz, száraz illesztéssel ellenőrizzük, hogy a beragasztott borda megfelelően nyomta-e ki a törzset. Remélem úgy írtam le, hogy nem csak én értem, amit mondani akartam. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354359 | 2011. november 17. 21:22 | ||
Sziasztok! Snowman! Gratulálok! Gyönyörű lett a madárka! Közben nekem is megérkezett a madaram (Sea Dragon), holnap rakok fel képeket, meg szerintem neki is állok a munkálatoknak. Üdv.:Neo | |||||
STEMI | Adatlap | 354358 | 2011. november 17. 20:27 | ||
Csak csatlakozni tudok Indyhez: szuper lett! Megérdemled azt a 3 figurát, amit neked csomagoltam!:) Tuti az alap. | |||||
Indiana73 | Adatlap | 354357 | 2011. november 17. 19:14 | ||
Hát kedves ikertestvérem:) Hagy legyek akkor én az első aki megdicséri a munkádat, nekem nagyon tetszik:) Kíváncsi szemekkel várom, hogy láthassam élőben is:) Csak azt sajnálom, hogy az a sok szép minden amit készítettél és bent van a gépben alig látszik:( | |||||
Snowman | Adatlap | 354356 | 2011. november 16. 22:01 | ||
kamovos | Adatlap | 354355 | 2011. november 14. 20:40 | ||
Szia piratvitorla! Na igen! Ha biztosan tudnám, hogy egykori osztályfőnököm, a következő Szolnoki versenyen történő találkozó alkalmával nem kasztrál. Akkor most azt merném mondani, hogy szívesen látnék vagy 60 db-ot Szolnokon szanaszét Magyar ékekkel, a Mi-8 helyet! Mert azért azt szomorúan megkel vajam, hogy a Mi-8 sajnos nem képes arra a laza de elegáns vezetett orsóra, amire ezek a forgószárnyasok. Még ha némi Orosz eredetű vér is csörgedezik bennük. Igor Sikorsky Ezen a videón látni, hogy dolgoztak éles helyzetben. Javaslom megtekintésre a Német fegyvertársainknak is! www.youtube.com/watch No, az orsó meg nem találom. Üdv: kamovos | |||||
sanyi | Adatlap | 354354 | 2011. november 14. 15:22 | ||
Mmmmarhák! Egy olyan masinát semmibe venni! Ja nem bukfencezik és nem pörög mint a másik... Gyönyörű, bivalyerős, igénytelen, igazi katonai masina:) 2000-ben volt a kecskeméti repnapon ha jól emlékszek, végig azon dühöngtem hogy repült a műsorban. | |||||
Neo954 | Adatlap | 354353 | 2011. november 14. 07:10 | ||
Szia! Német ch-53-asok afganisztánban: www.youtube.com/watch Érdemes megnézni! www.youtube.com/watch Ez meg a 2. része. Üdv.:Neo | |||||
Snowman | Adatlap | 354352 | 2011. november 13. 22:48 | ||
Szia Neo954! Lebegő állapotban lesz majd, de nem tudok mit kezdeni a lapátokkal :( Túl nehezek! Próbáltam őket ellen hajlítani, meg súllyal lenyomni, de mindig visszaálltak az alap pozícióba ...most már így maradnak :( Stemi barátom! Egyszerűen: 2 mm vastag acélból csináltam egy "U" alakú merevítőt, amit bevezettem a gép aljába. Itt persze előtte már kialakítottam a megfelelő vájatokat. Gödöllőn megmutatom majd élőben :D Ja és a hátsó két kerék tartja majd fenn-elvileg. Még nem próbáltam ki, hogy ezek elbírják-e ? Remélem... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354351 | 2011. november 13. 21:41 | ||
Szia kicsit érdekes volt amikor a német BO-105-ös pilóták nem értették miért is próbálnám ki annyira az 53-ast. Ők nem nézték semmibe se... üdv | |||||
STEMI | Adatlap | 354350 | 2011. november 13. 21:15 | ||
Az alapra rögzítést hogy oldottad meg? A dropship-emet is az alap felett max. 10 cm-es magasságban akarom repülés/leszállás/felszállás közben megjeleníteni... Emiatt kérdezem... | |||||
Neo954 | Adatlap | 354349 | 2011. november 13. 19:49 | ||
Szia! Pár MH-53. :) Ma megrendeltem az Italeri sea dragont, kiváncsian várom a masinát, ez lesz az első 53-asom. :) Snowman! Szépen alakul a gép, ha repülés közben lesz, ne felejtsd el a lapátok lógását kompenzálni! Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354348 | 2011. november 13. 07:34 | ||
SziasztokKeresem csereberérea Bilek 968 Sea Stallion készlet egyik matricáját:http://www.model-making.eu/Bilek-CHa53-A-G-quot-Sea-Stallion-quot--p-1-1061048.html VAGY a Bilek 944-es készletből a tengerészgyalogos (MARINES) matricát a szürke géphez:http://www.model-making.eu/Bilek-Cha53D-Sea-Stalion-p-1-889416.html VAGY az Italeri 1065 (ugyanez a 71065 is pár festékkel)készletéből a nagy oldaltartály darabjait (akár roncs, sérült is OK).http://www.model-making.eu/Italeri-MHa53E-Sea-Dragon-p-1-366027.html VAGY más, a fentiekhez hasonló "kistartályos" festéshez matricát (MARINES, NAVY) stb. Lényeg, hogy ne terepszínű legyen (hogy kiadja a gép szép formáját). piratvitorla@freemail.hupiratvitorla@citromail.hu kösziZoli | |||||
Charger | Adatlap | 354347 | 2011. november 11. 22:13 | ||
Hajrá!Várom a folytatást! | |||||
Snowman | Adatlap | 354346 | 2011. november 11. 21:11 | ||
piratvitorla | Adatlap | 354345 | 2011. november 11. 16:14 | ||
Szia Már van egy izraelim készen. Azért az iráni se rossz... üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 354344 | 2011. november 11. 14:59 | ||
Bocs, másik topic.. Na mindegy. | |||||
sanyi | Adatlap | 354343 | 2011. november 11. 14:58 | ||
Zozó | Adatlap | 354342 | 2011. november 11. 11:43 | ||
Azért ez nem semmi... www.facebook.com/l.php | |||||
Neo954 | Adatlap | 354341 | 2011. november 10. 21:09 | ||
Szia! Szürkére! Vagy fehérre fesd! :) Amúgy gyönyörű ez a dög, jó lenne egyszer élőben is érezni a rotorszelét. :) www.youtube.com/watch Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354340 | 2011. november 10. 21:03 | ||
Sziasztok Ebből: http://www.model-making.eu/Italeri-Jolly-gree-Giant-p-1-197196.html Lehet-e japán vagy ami tengerészgyalogos vagy tengerészeti gépet építeni? Ha igen nincs valakinek maradék matricája? Köszi Zoli | |||||
Snowman | Adatlap | 354339 | 2011. november 9. 22:23 | ||
Szia! Megmondom őszintén minden képet, tervet amit kaptam tovább küldtem Petibának, aki elkészítette a végleges matricákat. ÉN sajnos hülye vagyok hozzá :D Egyébként már alakul a madárka: két szín felfestve és készül az alap is hozzá... Jó esélyem van, hogy elkészül Gödöllőre... | |||||
romeo | Adatlap | 354338 | 2011. november 9. 17:37 | ||
Üdv Kamovos! Ez biztosan fog érdekelni: honvédségi Mi-2-esek további sorsa www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Meszaros%20Andras/9414_HA-BGM_MA.pdf www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Meszaros%20Andras/9415_HA-BGL_MA.pdf | |||||
juge75 | Adatlap | 354337 | 2011. november 9. 17:32 | ||
Kamovos | Adatlap | 354336 | 2011. november 9. 17:04 | ||
Szia Tibcsi! Tudomásom szerint mindegyik börgöndi Mi-1-re, fellehetett tenni a gondolákat, mindkét oldalra. A Gondolák bekötési pontjaik a póttartályokéval megegyezők voltak. Az utas ülés melletti oldal ablakok, kivehetők voltak, az ablak helyére csatlakozott a gondola felső része egy ugyan olyan méretű lemezzel a sárkányhoz. Az oldalszámok szerintem egységesen voltak felfestve. A magasság mérő antenna mögött, és a hátsó antenna előtti részen majdnem középen voltak. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 354335 | 2011. november 9. 13:48 | ||
Üdv! Budapest, XIV. Dózsa György út a Damjanich utcánál. Mi-6 típusú szovjet helikopter. www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_20529.jpg | |||||
Tibcsi | Adatlap | 354334 | 2011. november 9. 07:34 | ||
Szia, Ott már jártam, de már látom, hol rontottam el: Mil Mi-1-est akartam keresni. WSK-t kellett volna. :) Kösz! | |||||
romeo | Adatlap | 354333 | 2011. november 9. 07:31 | ||
Üdv Tibcsi! Ezen az oldalon találsz (az összetett keresőbe írde a WSK-Swidnik Mi-1M típust): www.friweb.hu/horac/ | |||||
Tibcsi | Adatlap | 354332 | 2011. november 9. 05:55 | ||
Sziasztok, Magyar Légierős Mi-1-es oldalszámokat tudtok mondani? A "sima" változatra, nem az "oldalkocsis" sebesültszállítóra. Bónusz kérdés: az oldalszámok a faroktartó melyik részére (eleje-közepe-vége) voltak felfestve? Kösz: Tibcsi | |||||
silent8 | Adatlap | 354331 | 2011. november 6. 23:00 | ||
Sziasztok! Megerősítem! Csepelen található a rep. szerelő iskolában van. A bevezető gyorsforgalmi útról is látható. | |||||
Snowman | Adatlap | 354330 | 2011. november 6. 20:35 | ||
Köszi! :D Ha elkészülök vele, akkor mindenképp viszem! :D Természetesen elküldök minden képet, amit csak tudok! | |||||
STEMI | Adatlap | 354329 | 2011. november 6. 18:31 | ||
Faszentos! Gondolom hozod majd Gödöllőre! Nekem egy 72-es példányom van... Talán majd, ha nekiveselkedek megkérlek, hogy oszd meg a tapasztalataidat, a háttérinfós és közelképeket stb. Szép estét, szia. | |||||
Snowman | Adatlap | 354328 | 2011. november 6. 16:47 | ||
Igen, az a hátsó ajtó feletti rész. Sárga-narancs-piros lesz, de olvass vissza néhány oldalt és találsz képet is :D | |||||
Charger | Adatlap | 354327 | 2011. november 6. 15:16 | ||
A 2-es képen az a törzs belseje ugye? Van már terv,hogy milyen színekben fog pompázni? | |||||
Snowman | Adatlap | 354326 | 2011. november 5. 20:49 | ||
Weizi | Adatlap | 354325 | 2011. november 5. 14:19 | ||
A képből ítélve Csepelen van a masina,a Kossuth Lajos Repülőgép szerelő szakközép tanhangáránál! | |||||
romeo | Adatlap | 354324 | 2011. november 5. 09:42 | ||
Neo954 | Adatlap | 354323 | 2011. november 4. 11:25 | ||
Szia Snowman! Jól alakul a gép! Csak így tovább! Üdv.:Neo | |||||
Snowman | Adatlap | 354322 | 2011. november 3. 21:24 | ||
Snowman | Adatlap | 354321 | 2011. november 3. 10:58 | ||
Sziasztok! Tegnap átvettem petibá-tól a matricákat :-) 1000 hála és köszönet érte mégegyszer! Képek este a haladásról :D | |||||
unicellular | Adatlap | 354320 | 2011. október 28. 15:46 | ||
Sziasztok! Ha esetleg valakinek lenne egy eladó "Cobra Company --- MI-24 Hind exterior upgrade set" (1/35), akkor szívesen megvenném. Köszönöm! mookush [kukac] gmail [pont] com | |||||
Indiana73 | Adatlap | 354319 | 2011. október 28. 14:49 | ||
Szevasz kedves barátom! A véleményem: ZSÍRPATENT:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |
A függés (függőleges átáramlási üzemmód) nagyon bonyolult üzemmód.
Az elmélet, hogy a forgási kúp kb. vízszintes. De szerintem nincs olyan típus ahol teljesen így van.
A Mi-8/17-nél pl. függésnél kb 2-2,5 fokos jobb bedöntés van a faroklégcsavar miatt...
Ha jól emlékszem a BO-105-nél is volt valami "furmány", bár azzal nem sokat repültem...
A hegyi, sziklás stb leszállásoknál nem mindig függésből szállnak le, hanem sokszor "menetből" a siklópályát tartva. Ez azért van, mert a nagy magasság miatt nem elég a teljesítménytartalék, a függéshez kell a legnagyobb teljesítmény.
A Chinook mondjuk pont arról híres, hogy nagy a teljesítménytartaléka.
Láttam már olyan képet ahol Chinook hasonló állássszöggel közel van a földhöz, de az bemutató volt reptéren. Hegyes sziklás terepen szerintem nem életszerű. Azért egy ilyen gépnek azért elég nagy a tehetetlensége (Már a Mi-8/17-nek is az néha)...
CH-53-asból eddig egy Airfixet csináltam jó pár éve izraeli festéssel, fel is raktam ide amikor utólag lelakkoztam.
Most szereztem be cserebere útján egy Italeri HH-53-ast. Azért is kérdeztem nincs-e valakinek szép festéshez matricája. Vagy MH-53-ast csinálok belőle a megfelelő átalakításokkal (3. hajtómű, nagytartályok stb.)
üdv
Zoli