/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
piratvitorla 354368 2011. november 22. 10:24
Válasz erre
Szia
A függés (függőleges átáramlási üzemmód) nagyon bonyolult üzemmód.
Az elmélet, hogy a forgási kúp kb. vízszintes. De szerintem nincs olyan típus ahol teljesen így van.
A Mi-8/17-nél pl. függésnél kb 2-2,5 fokos jobb bedöntés van a faroklégcsavar miatt...
Ha jól emlékszem a BO-105-nél is volt valami "furmány", bár azzal nem sokat repültem...

A hegyi, sziklás stb leszállásoknál nem mindig függésből szállnak le, hanem sokszor "menetből" a siklópályát tartva. Ez azért van, mert a nagy magasság miatt nem elég a teljesítménytartalék, a függéshez kell a legnagyobb teljesítmény.
A Chinook mondjuk pont arról híres, hogy nagy a teljesítménytartaléka.
Láttam már olyan képet ahol Chinook hasonló állássszöggel közel van a földhöz, de az bemutató volt reptéren. Hegyes sziklás terepen szerintem nem életszerű. Azért egy ilyen gépnek azért elég nagy a tehetetlensége (Már a Mi-8/17-nek is az néha)...

CH-53-asból eddig egy Airfixet csináltam jó pár éve izraeli festéssel, fel is raktam ide amikor utólag lelakkoztam.
Most szereztem be cserebere útján egy Italeri HH-53-ast. Azért is kérdeztem nincs-e valakinek szép festéshez matricája. Vagy MH-53-ast csinálok belőle a megfelelő átalakításokkal (3. hajtómű, nagytartályok stb.)
üdv
Zoli
Neo954 354367 2011. november 22. 10:06
Válasz erre
Szia Zoli!

"Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... "

Vagy fékezve ereszkedne. :) Bár ezzel a döggel ilyen közel a sziklához elég bátor cselekedet lenne. :)

Szerintem elméletben a rotorkúpnak kell vízszintesnek lennie hiszem a kollektívval irányítod csak (gyakorlatban meg korrigálod a szelet, gépmozgásokat, stb), tehát függéskor a rotortengely függőlegesen állna és a gép igazodik hozzá, attól függően mennyire van megdöntve előre a tengely.
Ha tévedek javítsatok ki. :)

Még akartam tőled kérdezni, hogy hány variációt építettél 53-asból?

Üdv.:Neo
piratvitorla 354366 2011. november 22. 09:22
Válasz erre
Szia
Nagyon szépet csinálsz, már korábban is tetszett.
Viszont ha megengedsz egy építő jellegű megjegyzést:
A helikopterek függéskor kb vízszintesek, különösen a tandem elrendezésű helik. (általában van pár fokos dőlés hátrafelé, mert a vízszint az utazósebességhez van, hogy ott kisebb legyen a homlokellenállás).

Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... Ez nagyon nagy szög... 

Ha még nem késő szerintem csökkentsd a beállítási szögét. (úgy az előttem említett hasi rész se látszik annyira).

Remélem nem későn írtam és nem bántalak meg vele.
Amúgy gyönyörű, pláne hogy fényes. Én most küzdöttem meg egy COAST GUARD-os HH-60-assal, ha elkészül felrakom.
Jó makettezést
Zoli
Neo954 354365 2011. november 22. 06:56
Válasz erre
Szia!

Köszönöm! Iparkodom! :)
Milyen volt Gödöllő?

Most találtam ezt a videót www.youtube.com/watch médiasztár a gépem. :) HC-4/ 41

Szép látvány mikor a Blackhawk-ot viszi. :)

Üdv.:Neo
Snowman 354364 2011. november 21. 17:47
Válasz erre
Szia!

Tetszik ez a gép, biztos pazarul megcsinálod!
Tegyél fel sok képet, majd figyelek :D Én lehet kicsit visszatérek a sci-fihez vagy nem...még nem tudom. Egyenlőre próbálok regenerálódni.
Neo954 354363 2011. november 21. 08:17
Válasz erre
201111202412
201111202412
201111192402
201111192402
201111192404
201111192404
201111202405
201111202405

Sziasztok!

Haladtam egy kicsit a Dragonnal.

Van rajta javítanivaló bőven.

Üdv.:Neo
Neo954 354362 2011. november 18. 18:29
Válasz erre
201111182388
201111182388
201111182389
201111182389
201111182390
201111182390
201111182392
201111182392
201111182396
201111182396

Sziasztok!

Nekiestem az MH-53-nak.

Pár kép.

Üdv.:Neo
Snowman 354361 2011. november 18. 12:26
Válasz erre
Szia Kamovos!

Köszönöm az észrevételt, ha hiszed, ha nem ez már a legjobb megoldás volt, amit összetudtam hozni. Sajnos gyárilag mind a két törzs fél deformált volt. Az oldal fal és az alsó rész nem volt derékszögben. Próbáltam javítani, de nem sikerült. Erre még rájött a teljes belső átépítés, ami csak rontott a helyzeten...
A "lebegő" beállítás miatt nem volt kivitelezhető a merevítő bordák beépítése sem.

Nagyon köszönöm a részletes leírást, szerintem nemcsak nekem szolgált sok ötlettel.
Nem akarok mentegetőzni, mert igazad van, csak leírtam azt amiről nem tudhatsz. :-)

Remélem találkozunk Gödöllőn és tudunk személyesen is beszélni!

Üdv:Snowman
Kamovos 354360 2011. november 18. 08:37
Válasz erre
Szia Snowman!

Sajnos, a regisztrációdból nem látom milyen korcsoportba tartozol.

Ezért csak halkan jegyzem meg, hogy a helikopter hasán, ragasztási, és illeszkedési hibákat látok.
Ezért nem is kritizálnék, hanem elmondom, hogy én mit szoktam tenni, ha a gép törzsek a hosszú felület miatt ilyen hullámosak.

A gyártók illeszkedő stiftekkel, lapokkal látják el a két fél törzset.
Sajnos néhány esetben ezek nem elegendőek.
A hullámossá vált felületeket, nehéz ezekkel a stiftekkel, illesztő lapokkal összerakni, mert minden igyekezetünk ellenére nem fognak passzolni és az egyik törzs fél befelé, a másik kifelé áll.

Többszöri száraz illesztgetésekkel azonban megállapíthatjuk, hol emelkedik kifelé, és hol süllyed befelé.
Ahol kifelé áll, oda öntőkeretből csiszolunk póttartó bordát, a kiálló részre belülről rá ragaszuk, úgy hogy az átérjen a másik félbe is.
A törzs másik oldala lefogja szorítani a kiemelkedést az átlógó bordával, és talán tömíteni sem kell.
Amikor besüllyedés van, akkor a besüllyedéssel szemközti törzsbe teszünk átlógó bordát, és az kifogja emelni a besüllyedt részt.
A bordakészítés helyett lehet vastagabb 1-1.5 mm-es sztirollapot is használni.

Olyan esetetekben, ahol nem nyitott a törzs, mindenképpen sztirolból érdemes belső bordát készíteni.
Ilyenkor a teljes keresztmetszetet készítem el, és a sztirol borda fogja belülről kinyomni a törzset.
A kipúposodott törzset pedig hozzá tudjuk nyomni a bordához.
Ebben az esetben, először ott ragasztunk, ahol nem áll el a bordától.
A ragasztás száradása után nyomjuk hozzá az elálló részt.
Amikor a borda hozzá kötött a törzshöz, száraz illesztéssel ellenőrizzük, hogy a beragasztott borda megfelelően nyomta-e ki a törzset.

Remélem úgy írtam le, hogy nem csak én értem, amit mondani akartam.

Üdv: kamovos
Neo954 354359 2011. november 17. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!

Snowman! Gratulálok! Gyönyörű lett a madárka!

Közben nekem is megérkezett a madaram (Sea Dragon), holnap rakok fel képeket, meg szerintem neki is állok a munkálatoknak.

Üdv.:Neo
STEMI 354358 2011. november 17. 20:27
Válasz erre
Csak csatlakozni tudok Indyhez: szuper lett!
Megérdemled azt a 3 figurát, amit neked csomagoltam!:)

Tuti az alap.
Indiana73 354357 2011. november 17. 19:14
Válasz erre
Hát kedves ikertestvérem:)

Hagy legyek akkor én az első aki megdicséri a munkádat, nekem nagyon tetszik:) Kíváncsi szemekkel várom, hogy láthassam élőben is:)
Csak azt sajnálom, hogy az a sok szép minden amit készítettél és bent van a gépben alig látszik:(
Snowman 354356 2011. november 16. 22:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Sziasztok!

Utolsó bejelentkezés Gödöllő előtt.
Sok a meló, kevés az idő...
kamovos 354355 2011. november 14. 20:40
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Na igen!
Ha biztosan tudnám, hogy egykori osztályfőnököm, a következő Szolnoki versenyen történő találkozó alkalmával nem kasztrál.
Akkor most azt merném mondani, hogy szívesen látnék vagy 60 db-ot Szolnokon szanaszét Magyar ékekkel, a Mi-8 helyet!
Mert azért azt szomorúan megkel vajam, hogy a Mi-8 sajnos nem képes arra a laza de elegáns vezetett orsóra, amire ezek a forgószárnyasok.
Még ha némi Orosz eredetű vér is csörgedezik bennük.
Igor Sikorsky

Ezen a videón látni, hogy dolgoztak éles helyzetben.
Javaslom megtekintésre a Német fegyvertársainknak is!

www.youtube.com/watch

No, az orsó meg nem találom.

Üdv: kamovos
sanyi 354354 2011. november 14. 15:22
Válasz erre
Mmmmarhák! Egy olyan masinát semmibe venni! Ja nem bukfencezik és nem pörög mint a másik... Gyönyörű, bivalyerős, igénytelen, igazi katonai masina:) 2000-ben volt a kecskeméti repnapon ha jól emlékszek, végig azon dühöngtem hogy repült a műsorban.
Neo954 354353 2011. november 14. 07:10
Válasz erre
Szia!

Német ch-53-asok afganisztánban: www.youtube.com/watch Érdemes megnézni!
www.youtube.com/watch
Ez meg a 2. része.

Üdv.:Neo
Snowman 354352 2011. november 13. 22:48
Válasz erre
Szia Neo954!

Lebegő állapotban lesz majd, de nem tudok mit kezdeni a lapátokkal :( Túl nehezek! Próbáltam őket ellen hajlítani, meg súllyal lenyomni, de mindig visszaálltak az alap pozícióba ...most már így maradnak :(

Stemi barátom!

Egyszerűen: 2 mm vastag acélból csináltam egy "U" alakú merevítőt, amit bevezettem a gép aljába. Itt persze előtte már kialakítottam a megfelelő vájatokat.
Gödöllőn megmutatom majd élőben :D Ja és a hátsó két kerék tartja majd fenn-elvileg. Még nem próbáltam ki, hogy ezek elbírják-e ? Remélem...
piratvitorla 354351 2011. november 13. 21:41
Válasz erre
Szia
kicsit érdekes volt amikor a német BO-105-ös pilóták nem értették miért is próbálnám ki annyira az 53-ast. Ők nem nézték semmibe se...
üdv
STEMI 354350 2011. november 13. 21:15
Válasz erre
Az alapra rögzítést hogy oldottad meg?
A dropship-emet is az alap felett max. 10 cm-es magasságban akarom repülés/leszállás/felszállás közben megjeleníteni... Emiatt kérdezem...
Neo954 354349 2011. november 13. 19:49
Válasz erre
TF1 (20)
TF1 (20
Transformers_Blackout_Concept
Transformers_Blackou...
balckout
balckout
sikorsky_sea_dragon_l3
sikorsky_sea_dragon_...

Szia!

Pár MH-53. :)

Ma megrendeltem az Italeri sea dragont, kiváncsian várom a masinát, ez lesz az első 53-asom. :)

Snowman! Szépen alakul a gép, ha repülés közben lesz, ne felejtsd el a lapátok lógását kompenzálni!

Üdv.:Neo
piratvitorla 354348 2011. november 13. 07:34
Válasz erre
SziasztokKeresem csereberérea Bilek 968 Sea Stallion készlet egyik matricáját:http://www.model-making.eu/Bilek-CHa53-A-G-quot-Sea-Stallion-quot--p-1-1061048.html VAGY
a Bilek 944-es készletből a tengerészgyalogos (MARINES) matricát a szürke géphez:http://www.model-making.eu/Bilek-Cha53D-Sea-Stalion-p-1-889416.html
VAGY
az Italeri 1065 (ugyanez a 71065 is pár festékkel)készletéből a nagy oldaltartály darabjait (akár roncs, sérült is OK).http://www.model-making.eu/Italeri-MHa53E-Sea-Dragon-p-1-366027.html
VAGY
más, a fentiekhez hasonló "kistartályos" festéshez matricát (MARINES, NAVY) stb. Lényeg, hogy ne terepszínű legyen (hogy kiadja a gép szép formáját). 
piratvitorla@freemail.hupiratvitorla@citromail.hu
kösziZoli
Charger 354347 2011. november 11. 22:13
Válasz erre
Snowman 354346 2011. november 11. 21:11
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Sziasztok!

Kicsit megkésve egy kis helyzet jelentés...
Készül az alap :D Jelenleg már kialakítottam a sziklákat, beborítottam ragasztó és wc papír keverékével és lealapoztam.
Éjjel -elvileg- meglesz a helikopter teljes festése :D
Egy hét Gödöllőig!
piratvitorla 354345 2011. november 11. 16:14
Válasz erre
Szia
Már van egy izraelim készen.
Azért az iráni se rossz...
üdv
sanyi 354344 2011. november 11. 14:59
Válasz erre
Bocs, másik topic.. Na mindegy.
sanyi 354343 2011. november 11. 14:58
Válasz erre
Zozó 354342 2011. november 11. 11:43
Válasz erre
Azért ez nem semmi...
www.facebook.com/l.php
Neo954 354341 2011. november 10. 21:09
Válasz erre
Szia!

Szürkére! Vagy fehérre fesd! :)

Amúgy gyönyörű ez a dög, jó lenne egyszer élőben is érezni a rotorszelét. :)

www.youtube.com/watch

Üdv.:Neo
piratvitorla 354340 2011. november 10. 21:03
Válasz erre
Sziasztok
Ebből:
http://www.model-making.eu/Italeri-Jolly-gree-Giant-p-1-197196.html

Lehet-e japán vagy ami tengerészgyalogos vagy tengerészeti gépet építeni?
Ha igen nincs valakinek maradék matricája?
Köszi
Zoli
Snowman 354339 2011. november 9. 22:23
Válasz erre
Szia!

Megmondom őszintén minden képet, tervet amit kaptam tovább küldtem Petibának, aki elkészítette a végleges matricákat. ÉN sajnos hülye vagyok hozzá :D
Egyébként már alakul a madárka: két szín felfestve és készül az alap is hozzá... Jó esélyem van, hogy elkészül Gödöllőre...
romeo 354338 2011. november 9. 17:37
Válasz erre
juge75 354337 2011. november 9. 17:32
Válasz erre
Jók lettek?
Azok amiket rajzoltam neked?
Kamovos 354336 2011. november 9. 17:04
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Tudomásom szerint mindegyik börgöndi Mi-1-re, fellehetett tenni a gondolákat, mindkét oldalra.
A Gondolák bekötési pontjaik a póttartályokéval megegyezők voltak.
Az utas ülés melletti oldal ablakok, kivehetők voltak, az ablak helyére csatlakozott a gondola felső része egy ugyan olyan méretű lemezzel a sárkányhoz.
Az oldalszámok szerintem egységesen voltak felfestve.
A magasság mérő antenna mögött, és a hátsó antenna előtti részen majdnem középen voltak.

Üdv: kamovos
romeo 354335 2011. november 9. 13:48
Válasz erre
Üdv!

Budapest, XIV. Dózsa György út a Damjanich utcánál. Mi-6 típusú szovjet helikopter.

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_20529.jpg
Tibcsi 354334 2011. november 9. 07:34
Válasz erre
Szia,

Ott már jártam, de már látom, hol rontottam el: Mil Mi-1-est akartam keresni. WSK-t kellett volna. :)

Kösz!
romeo 354333 2011. november 9. 07:31
Válasz erre
Üdv Tibcsi!

Ezen az oldalon találsz (az összetett keresőbe írde a WSK-Swidnik Mi-1M típust):
www.friweb.hu/horac/
Tibcsi 354332 2011. november 9. 05:55
Válasz erre
Sziasztok,

Magyar Légierős Mi-1-es oldalszámokat tudtok mondani? A "sima" változatra, nem az "oldalkocsis" sebesültszállítóra.
Bónusz kérdés: az oldalszámok a faroktartó melyik részére (eleje-közepe-vége) voltak felfestve?

Kösz: Tibcsi
silent8 354331 2011. november 6. 23:00
Válasz erre
Sziasztok! Megerősítem! Csepelen található a rep. szerelő iskolában van. A bevezető gyorsforgalmi útról is látható. 
Snowman 354330 2011. november 6. 20:35
Válasz erre
Köszi! :D
Ha elkészülök vele, akkor mindenképp viszem! :D
Természetesen elküldök minden képet, amit csak tudok!
STEMI 354329 2011. november 6. 18:31
Válasz erre
Faszentos!
Gondolom hozod majd Gödöllőre!
Nekem egy 72-es példányom van... Talán majd, ha nekiveselkedek megkérlek, hogy oszd meg a tapasztalataidat, a háttérinfós és közelképeket stb.
Szép estét, szia.
Snowman 354328 2011. november 6. 16:47
Válasz erre
Igen, az a hátsó ajtó feletti rész.
Sárga-narancs-piros lesz, de olvass vissza néhány oldalt és találsz képet is :D
Charger 354327 2011. november 6. 15:16
Válasz erre
A 2-es képen az a törzs belseje ugye?
Van már terv,hogy milyen színekben fog pompázni?
Snowman 354326 2011. november 5. 20:49
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Sziasztok!

Festés előtti próba :D
Ki jön Gödöllőre?
Weizi 354325 2011. november 5. 14:19
Válasz erre
A képből ítélve Csepelen van a masina,a Kossuth Lajos Repülőgép szerelő szakközép tanhangáránál!
romeo 354324 2011. november 5. 09:42
Válasz erre
Neo954 354323 2011. november 4. 11:25
Válasz erre
Szia Snowman!

Jól alakul a gép! Csak így tovább!

Üdv.:Neo
Snowman 354322 2011. november 3. 21:24
Válasz erre
1
1
2
2

Jó estéket!

A futóművek és a lapátok festve. Még panelezem őket, aztán összerakom mindkét hajtóművet és jöhet a törzs festése :D
Snowman 354321 2011. november 3. 10:58
Válasz erre
Sziasztok!

Tegnap átvettem petibá-tól a matricákat :-)
1000 hála és köszönet érte mégegyszer!
Képek este a haladásról :D
unicellular 354320 2011. október 28. 15:46
Válasz erre
Sziasztok!
Ha esetleg valakinek lenne egy eladó "Cobra Company --- MI-24 Hind exterior upgrade set" (1/35), akkor szívesen megvenném.
Köszönöm!
mookush [kukac] gmail [pont] com
Indiana73 354319 2011. október 28. 14:49
Válasz erre
Szevasz kedves barátom!

A véleményem:
ZSÍRPATENT:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.