/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
milesChristi 655595 2019. február 9. 17:59
Válasz erre
tégé 654146 2019. január 13. 13:00
Válasz erre
Szia, magyar felirattal volt valamelyik torrentre feltéve.
atika 654127 2019. január 13. 11:04
Válasz erre
Tényleg jó cikk!
Hatalmas dumák vannak benne, személyes kedvencem: "A balatoni vízi csatákra még a legelvetemültebb jövő kutatók sem látnak sok esélyt." :)

killermetals.blog.hu/2019/01/09/mire_lesznek_jok_a_h225m_helikopterek
sárkányos 654125 2019. január 13. 11:00
Válasz erre
Daala 654123 2019. január 13. 10:49
Válasz erre
Nagyon jó a cikk a h225M-ről! Én orosz helikopteren dolgozó műszakiként is nagyon várom az új technikát!
Sennás 654084 2019. január 12. 14:50
Válasz erre
De magyarúl? Én valami arab(?) szövegű és Orosz narrátorost csak.
tégé 654083 2019. január 12. 14:23
Válasz erre
Láttam, oroszosan jó, nézhető film.
milesChristi 654081 2019. január 12. 13:55
Válasz erre
Sennás 653839 2019. január 8. 09:35
Válasz erre
TAMÁS78 653622 2019. január 3. 23:05
Válasz erre
A legkevésbé sem értek a helikopterekhez, ehhez a vonatkozásához nem is akarok hozzászólni, csak látom a rendszeresen felbugyogó orosz romantikát a mindenkori reménybeli beszerzéseink kapcsán. És ezt az örök vívódásunk tünetének tartom, hogy hol melegebb az akol, ahol majd kitalálnak minket, hogy nekünk ne kelljen kitalálnunk magunkat.
Sokol 653614 2019. január 3. 21:53
Válasz erre
Sajnos igazad van.

Még a dontéshozás szintjén is érezhető a filmes/pc játékos rambó romantika legyen az keleti, vagy éppen nyugati.
De azért nyugatinak lenni közép- kelet-európában eleve elég nehéz.
Én simán azt mondom bárkinek, hogy cowboy vagyok, csak hát az igazi cowboyok ezért eleve kiröhögnek.

Viszont a baj az, hogy kötött paraméterekhez kell valamit keresni ebben a témakörben.

Nagyon leegyszerűsítve olyan típus kell, ami legalább annyi homokzsákot elbír/képes adott helyre leszállítani, mint a jelenlegi gépek. Merthogy itt ez a feladatkör a jellemző, és erre van szükség, nem rajok gyors kidobálására, meg "gyorsfegyvernemi" járókeretek (lásd csilivili commándós golfautó HÁTNORMÁLIS :O ?) lóbálására.

Tehát a kategóriában, ha kizárjuk az oroszokat csak a lengyelek, meg a kínai marad.

(VAGY brazil papíros ruszki! Hallja a bácsi? Meg ha már úgy is ott van, pár super tucanot is légyszi! köszike!)

Egyértelmű hogy ezt is cifrán fogják el*** az illetékesek, ez nem is lehet vitás.
csosza 653606 2019. január 3. 21:07
Válasz erre
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is.

roszapal@rosza.hu
TAMÁS78 653387 2018. december 30. 10:22
Válasz erre
Arra, hogy sosem voltunk és sosem leszünk képesek végre elkezdeni úgy gondolkozni, mintha a nyugathoz tartoznánk. Mint csepp a tengerben, az orosz haditechnika iránti vonzalom is ezt mutatja. (És nem arra gondolok, amikor egy szakmabeli valamiféle vélt vagy valós szakmai érvek alapján szimpatizál az orosz technikával - ő legfeljebb téved -, hanem amikor laikusok, amolyan "csakazértis" alapon, lázadásként a nyugat ellen.)
piratvitorla 653364 2018. december 29. 18:52
Válasz erre
TAMÁS78 653361 2018. december 29. 18:19
Válasz erre
Sz@ros kompország.
piratvitorla 653356 2018. december 29. 17:51
Válasz erre
"Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják."
Kik? A négerek, az arabok, meg néhány harmadik világbeli ország, akiknek: 1. a nyugati országok nem adnak el fegyvert 2. Akik megveszik, de pár év múlva úgyis mindegy, hogy lesz-e alkatrész, mert addigra lelövik/lezuhan/széthajtják stb. 3. Nem kell nekik bele modern berendezés.
Esetleg néhány civil cég, ahol nem kell NATO kommunikációs berendezés stb.
Nézd meg, a ruszkik is egyre több nyugati helikoptert használnak, különösen civilben... Sőt már ők maguk is gyártják pl. AW139...
Sennás 653336 2018. december 29. 12:35
Válasz erre
ok.
Rumcájsz_52 653334 2018. december 29. 12:30
Válasz erre
Vehetsz hozzá bármit a KGST-piacon vagy bárhol máshol a feketepiacon, ha nincs mellette dátum szerint is érvényes gyári garancia-papír nem építheted be a gépbe :-). A fél világnak lehet jó a MI-8/17 orosz gyári kivitelben, mert náluk nem kell NATO-követelményeknek/kommunikációnak/titkosításnak/egységes navigációnak/tájékozódási rendszernek megfelelni semmilyen technikának. Tehát megfelel nekik úgy ahogy azt Szergej legyártotta, úgyis csak házon belül (saját fegyveres erőknél) használják. Így működik a dél-amerikai, afrikai, ázsiai piacon az orosz fegyverkereskedelem. Ja, és így hogy nem kell bele NATO-kommunikációs, navigációs és titkosítási berendezéseket beépíteni, így még tényleg olcsóbb is NEKIK, hiszen ezek így eredeti nagyszériás gyártmányok. És használják az orosz technikát, de működik is náluk a kannibalizáció, nem érdekli őket hogy meddig érvényes a papír. Mikor anno a PG-sek Etiópiában dolgoztak, láttak jónéhány olyan gépet ami már ki volt csontozva, kinőtt rajta keresztül a pálmafa, az alkatrészei meg repültek a többi gépben - mert sok helyen nem törődnek a garanciával, amíg le nem robbannak a berendezések addig hajtják őket. Persze ha ott lezuhan egy gép és meghal pár tucat ember senki se kéri számon ezt a főnökségtől, nálunk azért más lenne a felállás.
atika 653333 2018. december 29. 12:22
Válasz erre
A fegyvervásárlás politika; kül- és belpolitika egyaránt.
Sajnos sohasem fogja beismerni senki, azt, hogy rosszul döntött.
Kívülálló laikusok számára pedig ismeretlenek maradnak az üzemeltetés és beszerzés valós költségei és valódi tapasztalatai.
...még a háború és az éles helyzet sem mérvadó, hiszen annyi minden befolyásolja a kudarcot és a sikert is.
Részemről maradnék az európai gyártóknál, minden tekintetben - érdeklődő laikusként.
Gabusch 653332 2018. december 29. 12:20
Válasz erre
Nem csak a technológia fejlettségéről, megfizethetőségéről, alkatrészek utánpótlásáról van szó. Sarkosan fogalmazva: te vennél fegyverzetet a potenciális ellenségedtől?

Igen sajnálatos módon úgy néz ki, visszatér a hidegháborús időszak. Más kérdés, hogy hálistennek nem feltétlenül kell országokat érintő méretű fegyveres konfliktusokat bevállalni, energetikai rendszerek szétbombázása helyett elég meghekkelni őket (l. Stuxnet).
Sennás 653331 2018. december 29. 12:10
Válasz erre
Kimegyek itt a KGST piacra nézek valami alkatrészt hozzá:) Viccet félretéve sajnos ha ilyen gondok vannak. Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják.
Gabusch 653327 2018. december 29. 11:32
Válasz erre
Jövőre lesz húsz éve, hogy NATO-tagok vagyunk, valamint 29 évvel leszünk a szovjet tömbtől való leválásunk (?) után.
Meg kellene már feledkezni a szovjet örökségről, amibe sajnálatos módon beletartozik az orosz technika hanyagolása is, legyenek bármennyire jók, pusztán politikai megfontolásokból. Megkockáztatnám, hogy Trump egyes kijelentései kapcsán még az amerikai technológia beszerzése is kérdőjeles lehet itt Európában.
piratvitorla 653311 2018. december 29. 07:31
Válasz erre
A Mi-38 már túl nagy nekünk.
Nincs is felfegyverzett változata, egyébként is alig van túl a prototípus állapoton.
A NATO tagság miatt - és egyébként is - létfontosságú modern kommunikációs, önvédelmi stb. rendszereket külön kéne beépíteni. Azokat nem lehet kivinni az oroszokhoz, ha meg máshol kerülnek bele, elvész a garancia és technikai kockázat.
Az orosz gépek amúgy nem is olcsók és a logisztika is kérdéses hozzá...
sárkányos 653305 2018. december 28. 22:32
Válasz erre
Lehetne de jelenleg az orosz a legmegbízhatatlanabb eladó a piacon mivel az alkatrészellátást nem biztosítja folyamatosan.
Sennás 653304 2018. december 28. 22:27
Válasz erre
Mi-38_4th_prototype_1st_flight_3
Mi-...

De nekem valami koaksziális rémlik.
Csak egy fél mondat erejéig vissza térve az Airbus beszerzéshez. A "Mi" vonalon nem lehetett volna lépni egyet?
Mi-38? Ennek amúgy van harci változata?
atika 653300 2018. december 28. 22:03
Válasz erre
Hogyne lett volna korábban; 50 éve az amerikai AH-56 Cheyenne: hu.wikipedia.org/wiki/AH%E2%80%9356_Cheyenne.
Sennás 653299 2018. december 28. 21:55
Válasz erre
Ilyen apró részletek és mégis milyen fontosak. De valamikor régen hasonló próbák már voltak, Nem? Szovjet? Koaksziális nem pont rájuk vall?
Rumcájsz_52 653278 2018. december 28. 14:57
Válasz erre
Jelenleg ez csak kísérlet, egy kiírt verseny-tender Future Vertical Lift) egyik résztvevője (a másik a V-280 Valor). A V-22 már nem mai gyerek, nem is olcsó, cserébe elég kényes szerkezet, az üzemeltetése is nagyon bonyolult és rohadt drága. A 460-as sebesség is elég nagy szám, tekintve hogy a jelenlegi helikopteres sebességi világrekord is csak 401km/ó, és több mint harminc éve érték el egy speciálisan felkészített Lynx-el, az is csak egy kísérlet volt. És hogy mennyire lesz nagy szám? Ahhoz előbb meg kell vele nyerni a tendert, legyártani időre több száz/ezer darabot, és az ígért paramétereken belül maradni - a költségeket is tekintve! Talán ez lesz a legnehezebb. :-)
piratvitorla 653277 2018. december 28. 14:52
Válasz erre
Szia
A billenőrotoros cucc (pl. V-22) sokkal bonyolultabb, drágább és macerásabb telepakolni géppuskákkal.
Ez sokkal hagyományosabb konstrukció, de előremutató.
A 460 km/h már komoly, ráadásul ha 3 órás repidővel számolunk, az már plusz kb. 400-450 km hatótáv, aminek nem kell ecsetelni a jelentőségét. Kevesebbet tölthet ellenséges területen, ekkora sebességnél jóval védettebb a tűzfegyverektől...stb...
Sennás 653273 2018. december 28. 12:33
Válasz erre
316655
316655
1
1
sb-1-swja15-lead
sb-1-swja15-lead

youtu.be/q1KG4v36PQ8

Mennyire nagy szám lesz ez? Vagy csak kísérlet? V-22 nem opció? Olyan nagy dolog a 250kn--460Km/h sebesség? Köszönöm
Sennás 652884 2018. december 19. 13:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 652881 2018. december 19. 13:03
Válasz erre
Helló
A meló már régen kész van, MEÓ átvette :-)), csak ketten felmásztak bezárni a paneleket (meg kisebb munkákra több műszaki nem is igen telik egy gépre, nem tolakodnak oda az emberek). Előtte éppen most csinálják a kötelező ellenőrzést, nehogy bármi fölösleges (csavar, szerszám, alkatrész, törlőrongy) bent maradjon lezárás után!
Üdv R.
Sennás 652879 2018. december 19. 12:44
Válasz erre
Ja hogy felmenj ahhoz nem ,de 2 szerelőnek dolgozni? Így kicsit balesetveszélyes,meg egy cserélős alkatrészt lehozni+kapaszkodni?
Daala 652876 2018. december 19. 12:30
Válasz erre
Ahhoz, hogy felmenj a gép tetejére, nem kell létra.
Varjúbácsi 652868 2018. december 19. 10:58
Válasz erre
A srác még egy könyvet is kiadott a makettről!
Sennás 652863 2018. december 19. 10:04
Válasz erre
Hát ez most az idei Bolyain is ott volt.
borisz 652861 2018. december 19. 09:58
Válasz erre
A H215 és a H225 között azért van pár számottevő eltérés. Például egyel több lapát a forgószárnyon, meg más a törzs és a farok közti átmenet.
Biztos jó lett volna az UH-60, mert az olyan 'merrikás. Kb. ennyivel tud többet. Az egy raj tud elvinni, ez meg egy szakaszt. A H225M-re is megrendelték a Hforce csomagot, ugyan azokat a fegyvereket fogja tudni használni, amiket a H145M, már ha elvárjuk, hogy egy szállítóhelikopter nagyon puttyogtasson.
Nekem személyes kedvencem a Mi-8AMTSH. de ettől sem megyek a Dunának. Lengyelországnak a Sikorsky tett egy visszautasíthatatlan ajánlatot, meg még kormányváltás is volt.
A Janes 360 szerint precíziós gyártó és felületkezelő üzemet hoznak amúgy.
Tudom, hogy van, akinek a sz*r sem elég büdös, ha nem az övé, de az állandó nyafogást hagyjuk meg inkább a 444-nek és az Indexnek. :)
Varjúbácsi 652860 2018. december 19. 09:49
Válasz erre
30841476_160748991267485_7141157422009155584_n
30841476_16074899126...

Ezt az 1/48-as gépet is ő csinálta, tajvani a srác. Bár ez a gép közelről már nem annyira ütős!
Rumcájsz_52 652856 2018. december 19. 08:54
Válasz erre
Sziasztok
Egy pár évvel ezelőtti Moson-makettversenyen volt egy tajvani makettező srác a Csőrikével, ő azóta is - vagy személyesen, vagy a barátai hozzák el a késztermékeit - visszatérő vendég Mosonban. Gondolom máshova is viszi a makettjeit, és a jó példa szerencsére ragadós. A Csőrike úgy emlékszem tényleg 1/48-as.
Üdv R.
Sennás 652855 2018. december 19. 08:45
Válasz erre
images (2).jpeg
images (2).jpeg
images (3).jpeg
images (3).jpeg

Szia. Igazad van. Meg a kedves szerelő kollégák merő kib@szásból elvették az összes létrát:) De kétségtelenül szép makett. Úgy látom ennek van testvére is, az kevésbé van kinyitva. Ugye ez 1:48as?
ssanyi 652854 2018. december 19. 07:45
Válasz erre
Üdv!

A terepszínű ruhás szerelőkből kiindulva nem hazai a makett készítője! ;-)
Másoknak is tetszik Csőrike festése.
Rumcájsz_52 652851 2018. december 18. 23:58
Válasz erre
Nekem megvannak a normális forrásaim, tudom mi a helyzet, viszont Daala konkrétan a Napi.Hu-ra kérdezett rá. Arról meg az a véleményem amit írtam.
Üdv R.
Sennás 652848 2018. december 18. 22:36
Válasz erre
Screenshot_20181218-222823~2
Screenshot_20181218-...

Ez is Magyar:) Nem tudom kié. 2018as Maláj makett versenyen volt kiállítva. Létezik(remélhetőleg) hogy Magyar makettező kollégánk vitte versenyre?
Topi 652830 2018. december 18. 19:52
Válasz erre
Leginkább az occó munkaerő, azért azt senki ne gondolja, hogy kis hazánkban annyiért dolgoznak az emberek az Airbusnál, mint pl Marignaneban...
milesChristi 652825 2018. december 18. 16:10
Válasz erre
Sennás 652824 2018. december 18. 15:56
Válasz erre
KM-18
KM-18
KM-19
KM-19

Jól van az a "popsi" úgy:) Nézzétek meg ez is szinte földig ér ha ki van hajtva a kis háromszög fűl rész. Lehet a főfutó hidraulika kicsit "ereszt" kicsit viseltesebb már jobban megcsüng a gép fara és szinte a földet éri.
lacipapa 652823 2018. december 18. 15:41
Válasz erre
Így is nagyon szép!Hozzá ne nyúlj!Remek munka,ahogy Rumcájsz52 írta,csak ép hogy fel nem száll!
dioevil 652822 2018. december 18. 14:40
Válasz erre
Tudom én is, hogy felnyitható az a rész, viszont mivel ez is Trumpeter makett, így a széket rossz helyre tervezték és nem akartam már azt is szétfaragni, így hagytam eredeti állapotban...
Zoli 652821 2018. december 18. 13:43
Válasz erre
Szia,

Nekem is nagyon tetszik, irigykedek is ám, gratula! Egy apróság csak, hogy szerintem túl fényes, de így is nagyon szép.
z
Rumcájsz_52 652820 2018. december 18. 13:39
Válasz erre
Szia dioevil
Szuper makettet építettél, tényleg nagyon kedvcsináló, csak épphogy fel nem száll, nagy gratula hozzá! Viszont a hátsó ajtó azért van olyan közel a földhöz, mert a valódi Mi-17-nél az ajtóból alul egy háromszög alakú rész felhajtható, és nyitásnál fel is szokták hajtani, különben nagyobb terhelésnél tényleg a földet verné az ajtó. Nézd meg Sennás fényképét a 652812-nél, azon kiválóan látszik miről beszélek, így még javíthatsz kicsit rajta. Egyébként hajrá, csak így tovább is!
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.