/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49.
zsocate 677163 2020. szeptember 20. 10:39
Válasz erre
A vezető túllépte a buszra megengedett utazómagasságot.
Sennás 677157 2020. szeptember 20. 09:13
Válasz erre
Screenshot_20200920-084233~2
Screenshot_20200920-...

Ezt hogy? Fílmbe illő jelenet.
borisz 676258 2020. augusztus 30. 19:03
Válasz erre
milesChristi 676185 2020. augusztus 28. 18:28
Válasz erre
sanyi 676084 2020. augusztus 25. 21:53
Válasz erre
Érdekes, nem is hallottam még erről!
slaviamarksman 676058 2020. augusztus 25. 16:30
Válasz erre
Tiszteletem kedves makettezők
S ! O ! S !
Tudnátok segíteni még szerda estig utca és házszámmal , hogy hol van Veszprémben , Dózsavárosban ez a Mil-Mi-8 helikopter darab ?
www.veol.hu/eletstilus/helyi-eletstilus/mi-8p-helikopter-urmos-istvan-repulestechnika-legiero-3024949/ www.veol.hu/eletstilus/helyi-eletstilus/mi-8p-helikopter-urmos-istvan-repulestechnikai-muzeum-veszprem-3120870/
Tudok telefonos elérhetőséget csak nyomógombos készülékem van ( nincs simogatós ) és papír térképen keresgélni és net nélkül a szálláson és Veszprémbe bolyongani , hányas számú busszal meddig menjek még idehaza tervezgetném .
Gogle utcaképet is csak idehaza tudok nézni . Előre is köszönöm a gyors segítséget . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Tibcsi 675874 2020. augusztus 19. 18:28
Válasz erre
A deszanttér viszont világosszürke, mint a futószárak.
Tibcsi 675873 2020. augusztus 19. 18:27
Válasz erre
huaf_mi-24_1
huaf_mi-24_1

Még egy képkocka ugyanonnan:
Tibcsi 675872 2020. augusztus 19. 18:24
Válasz erre
huaf_mi-24
huaf_mi-24

Egy youtube-os video elcsípett képkockája alapján (és mivel NVG kompatibilisnek kell lennie), jó eséllyel fekete. :)
makettes 675870 2020. augusztus 19. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar felújított Mi-24 kabin belseje milyen színű lett?
Nagyrészt feketére tippelek...

Köszi

üdv. makettes
Sennás 675477 2020. augusztus 4. 22:26
Válasz erre
IMG_20200804_220615_959
IMG_20200804_220615_...
IMG_20200804_220546_470
IMG_20200804_220546_...
1590562242
1590562242

Most ennyi nem találok több/jobb képeket engedelmeddel:)

A 3ik az a nagytesó de piszok jó kép:)
Sennás 675471 2020. augusztus 4. 16:32
Válasz erre
Screenshot_20200804-162949_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-162458_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-162037_Chrome
Screenshot_20200804-...

Érdekes a nagyon seggre ülős alatt is elfér egy ember. Akkor csak nem kell.
Sennás 675470 2020. augusztus 4. 15:56
Válasz erre
Screenshot_20200804-154811_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-155135_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-155226_Chrome
Screenshot_20200804-...

Nem igazán:)
csosza 675465 2020. augusztus 4. 15:17
Válasz erre
Kollégák!
Mi-6-st építek. nem találok fotót a szovjet felségjelű gépek farkáról. A farokrotor alatt van-e OPASZNO veszélyt jelző felirat?
borisz 670751 2020. március 30. 20:14
Válasz erre
fulgyu 670746 2020. március 30. 18:25
Válasz erre
Mi-8

Mil Mi-8 szegecselési rajza
Mi-8

Szia! Remélem ez segít valamennyit.
borisz 670728 2020. március 30. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!
Mi-8-at szegecselnék, de kagyló-ajtó aljáról nincs jó minőségű referenciám. ki tudna segíteni valaki ezzel?
Sennás 670119 2020. március 12. 15:53
Válasz erre
youtu.be/yr3ngmRuGUc
Ez az de klasz/érdekes így a videó.
Muzzy 665959 2019. november 28. 12:49
Válasz erre
Muzzy 665958 2019. november 28. 12:46
Válasz erre
vszpamagatyelnaja szilavaja usztanovka, még a régi terminológia szerint, de ha jobban szereted az angolszász terminológiát akkor APU :)
Sennás 665952 2019. november 28. 11:49
Válasz erre
tüzér 665951 2019. november 28. 10:59
Válasz erre
A jármű egyedül utazott, nem volt benne senki, másik géppel érkezett.Ki volt ékelve, és kézifék.Nem volt népszerű a málházás körülményessége miatt.
Ha lógatva ment, akkor a tehertérben a személyzet egyéni fegyverrel, lőszerrel, függesztve az UAZ a málhafelszereléssel, kollektív fegyverrel, lőszerrel.Teher lerak, személyzet a gépből vagy kötélen ereszkedik(általában a lövészek), vagy leszáll a gép,és kiszáll(nehézfegyveresek-aknavető, páncéltörő, légvédelem).
Volt kísérlet ETZ-vel is, belső tehertérben szállítva, személyzettel.Két moci elfért személyzettel, spaniferezve.
Sennás 665946 2019. november 28. 09:56
Válasz erre
Kérdezhetek tisztelettel? Ilyenkor ki van/volt spanizva az UAZ? Elölöl hátul elöször ki kellet oldozni vagy egy behúzott kézifék ilyenkor elég a rögzitéshez? Illetve a sofőr ilyenkor oldalt egy "széken" ül és ajtó nyitás után mászik ( mert a kép alapján laposkúszásban kellet bemászni) be vagy ülhet a sofőr ülésben és ajtó nyitás után "tűz Dombrád" már hajthat kifele vele?
Köszi elöre is T:SENNÁS
tüzér 665944 2019. november 28. 09:16
Válasz erre
Igen, ez egy örök vita volt a légierővel.Nekünk meg így volt a jó, gyors gépelhagyás, tolatás nélkül.Igazából sokkal népszerűbb volt a függesztett UAZ, gyorsabb volt.
sárkányos 665943 2019. november 28. 08:45
Válasz erre
Na én is erről beszéltem. Minden megbontás nélkül bemegy az. Mondjuk ezen a képen fordítva van benn a gép mert ha a levegőben leszállás előtt el kell indítani a kocsit a gyors kipakolás miatt akkor a fülkét televeri füsttel. Jó kép!
tüzér 665942 2019. november 28. 08:27
Válasz erre
uaz
uaz

88
DzsunKa 665941 2019. november 28. 07:57
Válasz erre
Szia! Nem kívánok szakmai vitát nyitni, de hidd el, hogy valóban így történt. A 2000-s évekig eltelt majdnem 30 év, változtak a dolgok. Az akkori élményeim, pedig azért vésödtek be ennyire, mert kiderült rólam, hogy aero- és klausztro fobiám van. Ezért a MN és a MH kötelékében, a légierönél eltöltött 24 év alatt egy percet sem üzemeltettem, és összesen nyolc alkalommal repültem utaskét. Akkor is hosszú viták után külön parancsra. Természetesen beosztottamim és fönökeim nagy derülségére.
piratvitorla 665927 2019. november 27. 21:00
Válasz erre
Mi-17: Előszőr AI-9 segédhajtóművet indítják, az sürített levegőt termel, a TV3-117 gázturbinákat az SZV-78 sürített levegős indító eszköz segítségével lehet indítani.
csosza 665920 2019. november 27. 19:42
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz.
Sajnos korrekt műszaki rajzokat sem találtam. Fotóktól arányosítva próbáltam információt nyerni, és arra jutottam, hogy az 1/100-as Mi-10 tartálya (50 mm)
magfelelne az 1/72-75(?) Mi-6-os tartályának. Erről szeretnék megerősítést vagy cáfolatot kapni.
Ha az elképzelésem igaznak bizonyulna, akkor a Mi-10-es tartályát műgyantából klónoznám (fotókon nagyon hasonlóak) méretváltoztatás nélkül.
Rumcájsz_52 665919 2019. november 27. 18:44
Válasz erre
Szia
Még ha a valóságban egyformák is voltak, emlékeim szerint a Mi-10 az 1:100, a Mi-6 meg talán 1:75 léptékű volt! Szóval ha így volt, akkor korrekt műszaki rajzok kellenének mindkettőről, meg némi számolgatás, hogy el lehessen dönteni.
Üdv R.
sárkányos 665916 2019. november 27. 18:40
Válasz erre
Hát nem tudom milyen UAZ-t raktatok ti be de nekem 2003-ban egy Szentkirályi Mi-8-ba simán befért egy UAZ terepjáró csak a szélvédőt kellett lehajtani meg a bukókeretet levenni de a gép kárpitjától simán befért.
csosza 665912 2019. november 27. 18:25
Válasz erre
Kollégák!
Mivel nem beszélek/értek külföldiül nehézkes a keresés külföldi oldalakon. Magyaron pedig nem találtam adatot arra nézve, hogy a Mi--os külső üzemanyagtartálya(i) méretében azonosak-e a Mi-10 külső üza.tartályaival?
Konkrétan egy Veb Plasticart Mi-10K tartályát áttehetem-e egy Mi-6-ra?
DzsunKa 665909 2019. november 27. 17:42
Válasz erre
A törzskeretekről annyit, hogy málházástól függően több esetben leveszik (-tük) a borítást. Gyors zárakkal van feltéve. Érdekességként, 1977-ben Veszprémben komplett UAZ-t málháztunk, ami csak úgy fért be a tehertérbe, hogy a teljes borítást ki kellett építeni, a mennyezetit is. Plusz az üléseket.
borisz 665895 2019. november 27. 13:38
Válasz erre
Köszi!
Szóval marad a jó öreg fotóreferecia. Ez az, amit sajnos perdöntően nem sikerült.
Rajz van, ami megy körbe az orosz site-okon.
otvaga2004.ru/boyevoe-primenenie/boyevoye-primeneniye04/afgan-mi-8/attachment/otvaga2004_mi8_37/
Vagy van éppen kép, de:
-15-ös, egyszínű zöld, de a felségjel, és a DIV nem igazolható. Viszont van az általad is említett géppuska.
topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695872_AfgHeli027.jpg
topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695767_AfgHeli025.jpg
-Vagy stimmel a DIV, a korai afgán kokárda, de az oldalszám nem látszik.
Alul:
rutlib5.com/book/30605/p/61

Gondolom akkor marad az, hogy csinálok valamit, ami lehet, hogy úgy nézett ki, vagy keresek egy másik gépet...
sárkányos 665893 2019. november 27. 13:04
Válasz erre
borisz 665892 2019. november 27. 12:58
Válasz erre
Muzzy 665881 2019. november 27. 10:04
Válasz erre
A sima 8-ason azért van több aksi, mert terepen aksiról is lehetett indítani a TV2-es hajtóművet, de az áramfelvétel nagysága miatt ez igen korlátozott számú indítást tett lehetővé így is. A 17-eseknél először a VSZU-t indították be aksiról, majd arról a TV-3asokat. A VSZU indításához sokkal kevesebb energiára volt szükség.
piratvitorla 665875 2019. november 27. 00:54
Válasz erre
1. Doppler eszköz:
- A Mi-8-asok egy részén volt DIV doboz, amit csatoltál is. Más részén nem.
- Mi-17-esek egy részén DISZSZ doboz, más részén nem.
Konkrét gépet kell megnézni, össze-vissza volt. Még a magyar gépek esetében is. Sőt, van olyan Mi-17-esünk amelyikben eredetileg nem volt, de később bekerült.
2. Akksik:
- A Mi-8-asokban van a tehertér elején is.
- A Mi-17-esekben ott nincs, abban kevesebb van.
- A tehertér ajtóban a dobozokban nem akksi van.
borisz 665868 2019. november 26. 22:26
Válasz erre
DimetriJohnandMartinRussianflightcrew.webp
DimetriJohnandMartin...
0930510
0930510
Mi-8T_110
Mi-8T_110

Korábban találtam ezt az építési bemutatót, az állam is leesett:
www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html Most visszanéztem, és feltűnt, hogy pár dolog mellett elsétált. Ezek szerint ilyen volt a doppler radar is a 8-on.
A másik szembetűnő, hogy azt a furcsa bordázást meghagyta a makettek belsejében. Miközben lemezekkel végig van lambériázva a Mi-8. Na de, nem is őt akarom ekézni, mert így is csak tanulni tudok tőle.
Ez kellene, jól értem?
www.bnamodelworld.com/model-planes-exterior-detail-sets-north-star-models-ns72113
A Begemot következetesen a DISSZ-t jelöli mindenhol, vagy abszolút semmit.
www.begemotdecals.ru/doc/72-012%20Mi-8.pdf

Az akkukal lehet gond?
Rémlik, hogy pakolgatták azokat is, hol a pilótafülke falán voltak a tehertérben, hol a tehertér hátsó ajtajaiban.
piratvitorla 665865 2019. november 26. 20:50
Válasz erre
Én például olyan afganisztánit fogok csinálni:
Négy függesztő pontos MI-8. Kettőn UB-16 és kettőn 1-1 bomba. A blokktartó rács felett oldalanként 1-1, rakaszokkal együtt oda barkácsolt párhuzamosított géppuska.
Jobb hátsó vészkijárat kiszedve, lóg kifelé ott a faroklövész géppuskája.
Hajtómű kiömlőn korai EVU.
borisz 665860 2019. november 26. 19:44
Válasz erre
58shot_down
58shot_down
1496640438

Elvileg ez is Afganisztánban készült, de nem tudtam most utánanézni, hogy mikor is.
1496640438
Soviet_War_in_Afghanistan_in_pictures (16)
Soviet_War_in_Afghan...

Köszi!

A faroklégcsavarról és a lemezekről tudok
Bevallom őszintén, pont arról a gépről, a Begemot 1; opciójáról nincs képem, más Afganisztánt megjárt Minyókat néztem és tipizáltam. 34. egyes Légi Hadtest önálló helikopter százada, ha jól fordítom.
De jó, hogy szóba jött, pont jelzi, hogy bizony van valamilyen doppler kütyü a gépen.
Fegyverzetnél milyen eltérés van?
Jól elbizonytalanítottál most. :\
piratvitorla 665856 2019. november 26. 15:39
Válasz erre
Kb igen. DE ez se teljesen így van, ugyanis volt nagytartályos Mi-8 is. Ilyenek például a mostani magyar példányok pl. 3304.
A főfutót szintén át kell alakítani, a "kitámasztó" elemek között a Mi-8-nál borítás is van.
A tehertér ablakok is eltérhetnek.
A Mi-8 esetében sok szérián ott volt a DIV doboza, ami hasonló a 17-es DISSZ-éhez, de más formájú.
Elég sok egyéb keveredés is van, pl. a fegyverzet tekintetében is...
Úgyhogy érdemes előre megnézni a fotókat...
Ja és ne felejtsd el, hogy a MI-8 esetében jobboldalon van a faroklégcsavar...
Üdv
borisz 665852 2019. november 26. 13:34
Válasz erre
Szia!
Ezért van ott a Pavla átalakítója. ;)
Egy fedett szovjet Mi-8T Afganisztánból. Felül ződ, alul világos kék. Lefestett csillaggal, helyette lesznek azok a piros korongok a sárga krikszkrakszokkal, amik a kirgiz és a paki jelzések között vannak.
Alaposan vissza kell majd butítani a dobozban lévő Mi-17-est. Egyrészt ugye hajtóműcsere, aztán elvileg, ha csak valaki meg nem cáfol, lerövidíteni a külső tüza. tartályokat, és eltüntetni a doppler radart a faroktartóról.
Cserébe a KP alkatrészeket alapul véve lesz hozzá 2×2 UB blokk.
piratvitorla 665848 2019. november 26. 13:23
Válasz erre
Szia!
Milyen gép lesz belőle? Ha jól tudom ebből csak 17-est lehet csinálni...
sanyi 665835 2019. november 26. 00:05
Válasz erre
borisz 665833 2019. november 25. 23:11
Válasz erre
P1100475
P1100475

Hamarosan nekiugrok.
Sajnos a kicsi tartályokat nem sikerült beszerezni, azt majd faragni kell.
Sennás 662425 2019. augusztus 19. 09:37
Válasz erre
piratvitorla 662423 2019. augusztus 19. 08:22
Válasz erre
Sziasztok!
A korábbi "komolyabb" helikopterek többségében volt robotpilóta, a könnyű típusokban általában nem. A modernek esetében már a könnyűek jó részében is van.
A helikoptereken a robotpilóta nemcsak "magától vezeti a gépet", hanem a forgószárnyas típusok vezethetőségét is megkönnyíti (a helikoptert sokkal nehezebb vezetni, mint a merevszárnyú gépeket.)
Bár a robotpilóta nagyon precíz eszköz, függés közben azért nem hiszem hogy megbízható (most a régebbi típusokról beszélek). Ezért (és más okok miatt, pl. a tengeren nincs a függéshez vizuális referencia) egyes típusokat különböző vizuális vagy automatikus függést segítő eszközökkel is elláttak. A modern gépeken már más a helyzet, a modern fedélzeti rendszerek akár arra is képesek, hogy automatikusan lerepüljenek egy kört, majd függést végezzenek.
Daala 662421 2019. augusztus 19. 06:49
Válasz erre
Piratvitorla-t kellene megkérdezni innen a fórumról. Ő hajózó.
Sennás 662418 2019. augusztus 18. 22:46
Válasz erre
Ááá. És azt repülés közben lehet használni vagy lebegés/mentés közben is? Köszönöm
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49.