/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49.
Neo954 679102 2020. november 17. 11:19
Válasz erre
Sziasztok!
Pont témánál vagyok. :)
Trumpeter 1/350-es Ka-27-est építek, pontosabban a PS kutató-mentő változatát. A PL változata a tengeralattjáró vadász feladatkörű.
Üdv.Neo
f2d 679092 2020. november 16. 20:47
Válasz erre
Estére ilyenek irkálni: Amodel meg összeépítés. Ennyi horrortól aludni meg ki fog? Ez olyan nekem, mint a lónak a hátúszás. :D

Egy kicsit utána jártam, és valóban a 27-es a szelídebb változat, még Svájcnak is van, de a helyzet az, hogy nekem a szögletesebb masina tetszik, olyan igazi töpszli forma.
borisz 679090 2020. november 16. 20:13
Válasz erre
Szia!
Én úgy tudom, hogy a kutató-mentő változatnak KA-27PS a jele. Esetleg egy amodel KA-27-el összeépítve...
f2d 679086 2020. november 16. 17:07
Válasz erre
Sziasztok,

a Hobbyboss Ka-29 Helix B-je alakra/méretre mennyire állja meg a helyét, valamint lehet-e belőle valamiféle kutató mentő helikoptert készíteni, vagy ebből csak harci változat létezik?
Thomas04 678925 2020. november 12. 17:38
Válasz erre
Köszönöm a segítsèget!
Kamovos 678894 2020. november 12. 09:57
Válasz erre
Szia Thomas04!

Azért csak klikkelj rá a becsatolt linkemre hátha meglepődsz a képek láttán!

Üdv: Kamovos
borisz 678872 2020. november 11. 16:56
Válasz erre
Szia!
Itt nézelődj, esetleg kérdezősködj!
forum.htka.hu/threads/mil-mi-28-havoc.334/
Esetleg videókat nézzél.
Nem vagyok otthon a típusban, csak azt tudom, hogy totál kaotikus a jelzésrendszere, hülyeséget meg nem akarok mondani.
Thomas04 678868 2020. november 11. 15:00
Válasz erre
Kamovos 678853 2020. november 11. 10:07
Válasz erre
Szia Thomas04!

Google legyen a barátod! :)
Szerintem a műszerfalról is találsz itt bőségesen képeket.

www.google.hu/search

Üdv: Kamovos
Thomas04 678840 2020. november 10. 18:15
Válasz erre
Sziasztok!Zvezda mi28n èpítèsère kèszülök, abban kèrnèk segítséget, hogy a pilótafülkèről elèg kevès referencia kèpet találok,vagy csak èn vagyok bène vagy kevès is van, vagy esetleg gyártott e valaki gyanta feljavítót hozzá?
Sennás 678781 2020. november 8. 22:35
Válasz erre
IMG_20201108_211504_558
IMG_20201108_211504_...

Ez is jó kép:)
migi 678298 2020. október 26. 22:18
Válasz erre
80 években heti egyszeri alkalommal jött egy gép Mátyásföldre , ha tehettük mindig megnéztük a Mi-6 os felszállását , kigurúlt a temetőig ott megfordult és ilyen állásba tette a lapátok az ,és hosszú gurulásból felszállt .
Rumcájsz_52 678297 2020. október 26. 21:25
Válasz erre
Látszik is a rotorlapátok állásából, hogy pillanatnyilag inkább nekifutásra, gyorsításra vannak beállva mint függőleges emelésre.
Sennás 678292 2020. október 26. 20:16
Válasz erre
Screenshot_20201012-141013~3
Screenshot_20201012-...

Ez de jó kép:)
Videóból vágtam "ki" nekifutasból szállt fel a 26os!
zsocate 677163 2020. szeptember 20. 10:39
Válasz erre
A vezető túllépte a buszra megengedett utazómagasságot.
Sennás 677157 2020. szeptember 20. 09:13
Válasz erre
Screenshot_20200920-084233~2
Screenshot_20200920-...

Ezt hogy? Fílmbe illő jelenet.
borisz 676258 2020. augusztus 30. 19:03
Válasz erre
milesChristi 676185 2020. augusztus 28. 18:28
Válasz erre
sanyi 676084 2020. augusztus 25. 21:53
Válasz erre
Érdekes, nem is hallottam még erről!
slaviamarksman 676058 2020. augusztus 25. 16:30
Válasz erre
Tiszteletem kedves makettezők
S ! O ! S !
Tudnátok segíteni még szerda estig utca és házszámmal , hogy hol van Veszprémben , Dózsavárosban ez a Mil-Mi-8 helikopter darab ?
www.veol.hu/eletstilus/helyi-eletstilus/mi-8p-helikopter-urmos-istvan-repulestechnika-legiero-3024949/ www.veol.hu/eletstilus/helyi-eletstilus/mi-8p-helikopter-urmos-istvan-repulestechnikai-muzeum-veszprem-3120870/
Tudok telefonos elérhetőséget csak nyomógombos készülékem van ( nincs simogatós ) és papír térképen keresgélni és net nélkül a szálláson és Veszprémbe bolyongani , hányas számú busszal meddig menjek még idehaza tervezgetném .
Gogle utcaképet is csak idehaza tudok nézni . Előre is köszönöm a gyors segítséget . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Tibcsi 675874 2020. augusztus 19. 18:28
Válasz erre
A deszanttér viszont világosszürke, mint a futószárak.
Tibcsi 675873 2020. augusztus 19. 18:27
Válasz erre
huaf_mi-24_1
huaf_mi-24_1

Még egy képkocka ugyanonnan:
Tibcsi 675872 2020. augusztus 19. 18:24
Válasz erre
huaf_mi-24
huaf_mi-24

Egy youtube-os video elcsípett képkockája alapján (és mivel NVG kompatibilisnek kell lennie), jó eséllyel fekete. :)
makettes 675870 2020. augusztus 19. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar felújított Mi-24 kabin belseje milyen színű lett?
Nagyrészt feketére tippelek...

Köszi

üdv. makettes
Sennás 675477 2020. augusztus 4. 22:26
Válasz erre
IMG_20200804_220615_959
IMG_20200804_220615_...
IMG_20200804_220546_470
IMG_20200804_220546_...
1590562242
1590562242

Most ennyi nem találok több/jobb képeket engedelmeddel:)

A 3ik az a nagytesó de piszok jó kép:)
Sennás 675471 2020. augusztus 4. 16:32
Válasz erre
Screenshot_20200804-162949_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-162458_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-162037_Chrome
Screenshot_20200804-...

Érdekes a nagyon seggre ülős alatt is elfér egy ember. Akkor csak nem kell.
Sennás 675470 2020. augusztus 4. 15:56
Válasz erre
Screenshot_20200804-154811_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-155135_Chrome
Screenshot_20200804-...
Screenshot_20200804-155226_Chrome
Screenshot_20200804-...

Nem igazán:)
csosza 675465 2020. augusztus 4. 15:17
Válasz erre
Kollégák!
Mi-6-st építek. nem találok fotót a szovjet felségjelű gépek farkáról. A farokrotor alatt van-e OPASZNO veszélyt jelző felirat?
borisz 670751 2020. március 30. 20:14
Válasz erre
fulgyu 670746 2020. március 30. 18:25
Válasz erre
Mi-8

Mil Mi-8 szegecselési rajza
Mi-8

Szia! Remélem ez segít valamennyit.
borisz 670728 2020. március 30. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!
Mi-8-at szegecselnék, de kagyló-ajtó aljáról nincs jó minőségű referenciám. ki tudna segíteni valaki ezzel?
Sennás 670119 2020. március 12. 15:53
Válasz erre
youtu.be/yr3ngmRuGUc
Ez az de klasz/érdekes így a videó.
Muzzy 665959 2019. november 28. 12:49
Válasz erre
Muzzy 665958 2019. november 28. 12:46
Válasz erre
vszpamagatyelnaja szilavaja usztanovka, még a régi terminológia szerint, de ha jobban szereted az angolszász terminológiát akkor APU :)
Sennás 665952 2019. november 28. 11:49
Válasz erre
tüzér 665951 2019. november 28. 10:59
Válasz erre
A jármű egyedül utazott, nem volt benne senki, másik géppel érkezett.Ki volt ékelve, és kézifék.Nem volt népszerű a málházás körülményessége miatt.
Ha lógatva ment, akkor a tehertérben a személyzet egyéni fegyverrel, lőszerrel, függesztve az UAZ a málhafelszereléssel, kollektív fegyverrel, lőszerrel.Teher lerak, személyzet a gépből vagy kötélen ereszkedik(általában a lövészek), vagy leszáll a gép,és kiszáll(nehézfegyveresek-aknavető, páncéltörő, légvédelem).
Volt kísérlet ETZ-vel is, belső tehertérben szállítva, személyzettel.Két moci elfért személyzettel, spaniferezve.
Sennás 665946 2019. november 28. 09:56
Válasz erre
Kérdezhetek tisztelettel? Ilyenkor ki van/volt spanizva az UAZ? Elölöl hátul elöször ki kellet oldozni vagy egy behúzott kézifék ilyenkor elég a rögzitéshez? Illetve a sofőr ilyenkor oldalt egy "széken" ül és ajtó nyitás után mászik ( mert a kép alapján laposkúszásban kellet bemászni) be vagy ülhet a sofőr ülésben és ajtó nyitás után "tűz Dombrád" már hajthat kifele vele?
Köszi elöre is T:SENNÁS
tüzér 665944 2019. november 28. 09:16
Válasz erre
Igen, ez egy örök vita volt a légierővel.Nekünk meg így volt a jó, gyors gépelhagyás, tolatás nélkül.Igazából sokkal népszerűbb volt a függesztett UAZ, gyorsabb volt.
sárkányos 665943 2019. november 28. 08:45
Válasz erre
Na én is erről beszéltem. Minden megbontás nélkül bemegy az. Mondjuk ezen a képen fordítva van benn a gép mert ha a levegőben leszállás előtt el kell indítani a kocsit a gyors kipakolás miatt akkor a fülkét televeri füsttel. Jó kép!
tüzér 665942 2019. november 28. 08:27
Válasz erre
uaz
uaz

88
DzsunKa 665941 2019. november 28. 07:57
Válasz erre
Szia! Nem kívánok szakmai vitát nyitni, de hidd el, hogy valóban így történt. A 2000-s évekig eltelt majdnem 30 év, változtak a dolgok. Az akkori élményeim, pedig azért vésödtek be ennyire, mert kiderült rólam, hogy aero- és klausztro fobiám van. Ezért a MN és a MH kötelékében, a légierönél eltöltött 24 év alatt egy percet sem üzemeltettem, és összesen nyolc alkalommal repültem utaskét. Akkor is hosszú viták után külön parancsra. Természetesen beosztottamim és fönökeim nagy derülségére.
piratvitorla 665927 2019. november 27. 21:00
Válasz erre
Mi-17: Előszőr AI-9 segédhajtóművet indítják, az sürített levegőt termel, a TV3-117 gázturbinákat az SZV-78 sürített levegős indító eszköz segítségével lehet indítani.
csosza 665920 2019. november 27. 19:42
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz.
Sajnos korrekt műszaki rajzokat sem találtam. Fotóktól arányosítva próbáltam információt nyerni, és arra jutottam, hogy az 1/100-as Mi-10 tartálya (50 mm)
magfelelne az 1/72-75(?) Mi-6-os tartályának. Erről szeretnék megerősítést vagy cáfolatot kapni.
Ha az elképzelésem igaznak bizonyulna, akkor a Mi-10-es tartályát műgyantából klónoznám (fotókon nagyon hasonlóak) méretváltoztatás nélkül.
Rumcájsz_52 665919 2019. november 27. 18:44
Válasz erre
Szia
Még ha a valóságban egyformák is voltak, emlékeim szerint a Mi-10 az 1:100, a Mi-6 meg talán 1:75 léptékű volt! Szóval ha így volt, akkor korrekt műszaki rajzok kellenének mindkettőről, meg némi számolgatás, hogy el lehessen dönteni.
Üdv R.
sárkányos 665916 2019. november 27. 18:40
Válasz erre
Hát nem tudom milyen UAZ-t raktatok ti be de nekem 2003-ban egy Szentkirályi Mi-8-ba simán befért egy UAZ terepjáró csak a szélvédőt kellett lehajtani meg a bukókeretet levenni de a gép kárpitjától simán befért.
csosza 665912 2019. november 27. 18:25
Válasz erre
Kollégák!
Mivel nem beszélek/értek külföldiül nehézkes a keresés külföldi oldalakon. Magyaron pedig nem találtam adatot arra nézve, hogy a Mi--os külső üzemanyagtartálya(i) méretében azonosak-e a Mi-10 külső üza.tartályaival?
Konkrétan egy Veb Plasticart Mi-10K tartályát áttehetem-e egy Mi-6-ra?
DzsunKa 665909 2019. november 27. 17:42
Válasz erre
A törzskeretekről annyit, hogy málházástól függően több esetben leveszik (-tük) a borítást. Gyors zárakkal van feltéve. Érdekességként, 1977-ben Veszprémben komplett UAZ-t málháztunk, ami csak úgy fért be a tehertérbe, hogy a teljes borítást ki kellett építeni, a mennyezetit is. Plusz az üléseket.
borisz 665895 2019. november 27. 13:38
Válasz erre
Köszi!
Szóval marad a jó öreg fotóreferecia. Ez az, amit sajnos perdöntően nem sikerült.
Rajz van, ami megy körbe az orosz site-okon.
otvaga2004.ru/boyevoe-primenenie/boyevoye-primeneniye04/afgan-mi-8/attachment/otvaga2004_mi8_37/
Vagy van éppen kép, de:
-15-ös, egyszínű zöld, de a felségjel, és a DIV nem igazolható. Viszont van az általad is említett géppuska.
topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695872_AfgHeli027.jpg
topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695767_AfgHeli025.jpg
-Vagy stimmel a DIV, a korai afgán kokárda, de az oldalszám nem látszik.
Alul:
rutlib5.com/book/30605/p/61

Gondolom akkor marad az, hogy csinálok valamit, ami lehet, hogy úgy nézett ki, vagy keresek egy másik gépet...
sárkányos 665893 2019. november 27. 13:04
Válasz erre
borisz 665892 2019. november 27. 12:58
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49.