/ Fórumok /

Arab Migek

Annak ellenére , hogy több évtized is eltelt már az utolsó arab-izraeli háború óta , még mindig hihetetlenül nehéz jő fotókat találni egyiptomi , szíriai , iraki Migekről , amelyek részt vettek a konfliktusban !
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
mig23papa 355345 2008. március 6. 08:40
Válasz erre
Heló Makettező

tudomásom szerint, sehol sem lehet szerezni, akkor sem lehetett,(1984-ben) magam bütyköltem a maketthez, talán elég jól sikerült :-)
sainz 355343 2008. március 6. 01:12
Válasz erre
117-23
117-23

Valoszinuleg tul messzire nem tudta elvinni a ket 500kilost sem, vmi nagyon durva legellenallasa lehet ket ilyen bombanak...

Egyik pilotank mutatta nekem a fuzeteben(Krasznodar, tananyag) a szamitasokat a 800literes pottankra.
Ivan ugy tanitotta, a benne levo keronak csak kevesebb mint egyharmada hasznos, a tobbi elmegy a plusz suly, legellenallas miatt.

Foto:
A szomszedoknal van mit a foldre dobni, inditani:
Rumcájsz 355342 2008. március 5. 23:49
Válasz erre
Ha a külső pilonon a 49o l-es póttank van függesztve, a belsőre függeszthető az R-3Sz
rakéta vagy az UB-16-57 rakétablokk. Ha a belsőre 5oo kg-ot akasztanak, akkor a kül-
sőre már túl sok lenne a póttartály súlya /több mint 400 kg/, azt viszont nem tudom, belefér-e még egy R-3Sz vagy kis UB. Szerintem nem valószinű, hiszen a bisz szárnya erősebb, mint a korábbi tipusoké,mégsem függesztettek az 500-as bombák mellé még egy
kis UB-t sem pl.az afganisztáni fotók szerint sem, pedig alacsonytámadó bevetésnél
előnyös lett volna /bár egy kizáró ok azért lehetett, lehet hogy a súlyhatárba még belefért volna, csak igy már nem érte volna el a célpontot, hiszen minden függesztmény hatótáv-csökkenést okoz/.
sainz 355340 2008. március 5. 22:42
Válasz erre
www.airforce.ru/staff/fighter/index.htm
www.airforce.ru/staff/fighter/gallery/index.htm

Itt van nehany erdekes fuggesztmeny Afganisztant megjart szovjet bis-eken:
Itt is egyedul van a belso pilonon az 500kg-os.

Most akkor fel lehet meg tenni melle a kulso pilonra a pottartalyt, vagy az mar sok a szarnynak?
Makettezõ 355339 2008. március 5. 22:31
Válasz erre
Szia Mig23papa!

Érdekel, hogy ilyen négyzáras bombatartót honnan lehet szerezni 1:72- ben, mert nekem több géphez is kell ilyen.Esetleg tudsz valakit akinek van eladó??

Üdv: Viktor
sainz 355338 2008. március 5. 22:31
Válasz erre
Muzzy!

" Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol "

Soha, sehol nem allitottam ennek az ellenkezojet.

En mar sokszor irtam itt hulyeseget, es valoszinuleg fogok is.
Amikor erre ravezetnek - nalam okosabb(ez itt nehany embernek eletbevagoan fontos), tapasztaltabb, szakkepzett emberek - en ezt elismerem.

De hadd ne tapsoljak mar, amikor a mindentudo szerepeben tetszelegve, repulogepszerelok(az Internetes segitseget felhasznalva) belekeverednek az altalanos iskolas fizikaba, hangrobbanas fogalmaba, nagypalyasan nyilatkoznak arrol mi (nem)tortent a repteren ahol tizeneveket szolgaltak es leugatjak a "civileket"...

Sajnos ki kell hangsulyoznom, hogy az en szememben sokkal inkabb hitelet veszti egy volt hivatasos, ha hulyesegeket irkal a szakmajarol(!!!), mint ha egy makettezo "civil" teszi ezt.
Es nyilvan konnyebb nekiesni itt valakinek, megprobalni lejaratni az illetot, mint felretenni a szakmai buszkeseget es azt mondani:
Vazze, ezt nem tudtam...vagy; hoppa, hulyeseget irtam ...

En azt gondolom, ez a hangnem az, amire semmi szukseg ezen a forumon.
Nem kell velem egyeterteni...
Aki erdemben velemenyt akar alkotni errol, az vegye a fardtsagot es olvasgasson vissza a forumon, de jo messzire...

De szerencsere vannak itt tobben is hivatasosok, szakmabeliek, akiktol lehet es erdemes kerdezni, es hajlandoak kozerthetoen valaszolni egy hozzam hasonlo foldi kutyanak is...
OKET tisztelem ismeretlenul is.
A masik csoporton csak rohogok es csodalkozom...
mig23papa 355336 2008. március 5. 22:10
Válasz erre
Kedves sainz Tanár úr!

Nem vitatkozok, inkább kérdezek :-)

Mi az a "homogén test" ?

"A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű."

Kérnék legalább egy olyan "testet" megnevezni, ami megfelel a fenti állításnak.
mig23papa 355335 2008. március 5. 22:06
Válasz erre
uzzy
ezen nem veszünk össze

"A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű."

mutass olyan nem gáz halmazállapotú anyagot (folyadék, fém) amire a fenti állítás igaz lehet.

petróleum (keró) 0,85 de nem (kg/m3)
sainz 355334 2008. március 5. 21:41
Válasz erre
www.mek.oszk.hu/00000/00056/html/083.htm

" a sűrűség fogalmát gázoknál használják "

A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme.

De talan hivjuk segitsegul Öveges tanár úrat, mert itt megint akkora kavarodas van...:))
Muzzy 355333 2008. március 5. 21:37
Válasz erre
Mig23Papa!
Bocsi, de a suruseget nem csak gazoknal hasznaljak. Nem akarom untatni a forumot, ezzel, de az altalad belinkelt lapon nem emlitik a surusegnel, hogy az csak gazokra vonatkozik... :d
A fajsuly es a suruseg viszont egymassal osszefuggo dolgok. Igazad van, a fajsulyt kellett volna hasznalnom, de a lenyeget akartam csak kiemelni, hogy a keronak nem 1 kp/dm3 a fajsulya. En a benzinet ideztem be, nincs nalam kezikonyv, es nem akartam ennyire melyrehato lenni.
Nem veletlen a terhelesi korlatozas, ezert lehet, hogy peregon valtozatnal hasznalhatjak a tartalyokat, de nem lehet (nem erdemes, mert ahogy te is megjegyezted leszakad a szarny) vele turtelhelt figurakat vegrehajtani. (Vagy csak minimalis ttulterhelesu figurakat.)

Sainz
Igen kerdezz nyugodtan, ezzel nincs semmi bajom, csak azzal, hogy ha valaszolnak, akkor nem hiszed el a valaszt masokra hivatkozva. Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol.
A szarny es a torzsre szerelt fuggesztmenyeket ne hasonlitsuk ossze. Nem akarok ebbe melyebben belemenni, de torzs alatti fuggesztmeny nem olyan hatassal van a szarnyra, mint a szarnyon elhelyezett fuggesztmeny.

Muzzy
sainz 355332 2008. március 5. 21:14
Válasz erre
sainz 355331 2008. március 5. 21:08
Válasz erre
Rumcajsz!

" Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz "

Kiveve az atombombat, ami a torzs ala kerul...:))...ez most szorszalhasogatas, be ne ragj rajta..

Nekem laikuskent csak most kezd derengeni:
Tehat szarnyankent 500kg, ha fent van a teli 490l-es, mar nem teheted fel melle a 250kg-ost vagy a nagyobbik UB-blokkot sem?

muzzy!

" Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz!"
Igen, es akkor megkapom a kero sulyat.
De meg mindig nem tudom a pottartalyok sulyat - hany kilo a badog ? - ezert kerdeztem itt meg.
Ami gondolom nem sok, de a repulesben gondolom minden kg szamit.
mig23papa 355330 2008. március 5. 21:08
Válasz erre
muzzy

a sűrűség fogalmát gázoknál használják

web.inc.bme.hu/fpf/kemszam/szarmegzs.html

A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogramm per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű.

Amiről te beszélsz az a fajsúly.

A fajsúly mértékegysége a kilopond per köbdeciméter (kp/dm3).

kerozin nem más mint finomított petróleum, melynek fajsúlya 0,8-0,82

ezen számok birtokában ki lehet számítani a szükséges paramétereket

függesztett és feltöltött póttartályokkal lehet légiharcot vívni de nem érdemes , mert a túlterhelés hatására szépen leszakadna a szárnyról

a 21-es ez iránnyú korlátozásait nem ismerem, de függesztett póttartályokkal korlátozva van a túlterhelés mértéke (Mig23-nál póttartállyal a túlterhelés max 3 G lehet)
sainz 355329 2008. március 5. 20:58
Válasz erre
muzzy!

" Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz. "

Neked meg mi a franc bajod van ?
Ha rajtad mulna, mar kerdezni sem lehetne ezen a forumon ?
Rumcájsz 355328 2008. március 5. 20:37
Válasz erre
Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz, tehát a póttartály-függesztési lehetőség minden fegyverzet-variációnál megvan, csak az en-
gedélyezett max felszállótömeget kell betartani/bár éles harci helyzetben nem biztos,
hogy ez elsőrendű szempont lenne/.
muzzy 355327 2008. március 5. 20:23
Válasz erre
Sainz!
Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz!
Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz.
Rumcajsz meg hozzatette, hogy harci teherrol van szo! Nagyobb terhelesnel repulesi korlatozasokkal elkepzelheto a terheles, a harom tartallyal nem fog legiharcot vivni.

Muzzy
sainz 355326 2008. március 5. 19:42
Válasz erre
Rumcajsz!

Ne haragudj, de nekem ez nem all ossze sehogy...marmint az 1tonna.

Harom pottartallyal + 2xRSz-2USz raketaval vigan kirepultek az MF-ek Lengyelorszagba loveszetre.Ez azert 1tonna felett van, bar lehet h nem sokkal...(hany kilo a 3x490l-es?).
87-ben volt az egyetlen olyan loveszet Asztrahanyban, amikor sajat geppel repultek ki a mieink. 2x490l + 1x800l + 2xR-3R volt fuggesztve a kirepulo gepekre.
Vagy a pottankokon felul nelkul ertendo az 1tonna?
mig23papa 355325 2008. március 5. 10:16
Válasz erre
Monox

Akkor ezt meg is beszéltük :-)
Monox 355324 2008. március 5. 10:05
Válasz erre
MiG-23papa!

Értelek, nem is állítottam, hogy nem lehetséges az MF-re felrakni ezt a fajta függesztést csak anyit, hogy nem akadtam a nyomára. Kiindulva abból, hogy az infravörös AA-2 Atoll (R-3S) rakéta súlya mintegy 75kg így elvileg szerintem nem volt akadálya, hogy a 4 bomba mellé a külső síre feltegyék. Végülis Szolnokon is ugyanez a variáció van a már említett gépen.
mig23papa 355323 2008. március 4. 23:39
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-13
Untitled-13
Untitled-19
Untitled-19
Untitled-22
Untitled-22
Untitled-26
Untitled-26
Untitled-29
Untitled-29
1_72  es maketten
1_72 es maketten

Monox

Ha már így előjött a szó a négyzáras bombatartóról, íme néhány kép a kicsikéről,
A színes képen lévő makettet én követtem el. Az meg egy MF. Mielőtt nekiálltam, biztos ami biztos megkérdeztem az akkori ezred fegyvermérnököt, hogy függeszthető-e rá a négyzáras, igent mondott, nem a hasamra ütve tettem fel rá.
Az persze más kérdés , hogy mit lehet még ez mellé felpakolni a gépre?
Rumcájsz 355322 2008. március 4. 18:07
Válasz erre
A 21 MF és bisz terhelhetősége 1 tonna harci teher, tehát 2x5oo, 4x25o, 1ox1oo kg bombák esetében, utóbbi esetben a belső függesztőkön 4-4 darab a négyzáras tartón.
Ha a belső függesztőkre túlméretes cuccot akasztanak /ilyen pl az UB-32-57 "kövér
malac" néven is ismert nagyobbik rakétatár is/,akkor a futószáron lévő felső bori-
tólemezből leszerelnek egy direkt e célból külön anyagból gyártott ives szekciót, igy elfér a méretesebb anyag is.
Monox 355320 2008. március 4. 08:37
Válasz erre
PICT5408

3945 bisz
PICT5408

Érdekes dolog ez a négyzáras tartó. Én a cseh irodalomból nézak utána dolgoknak (az angolból, v. az oroszból kéne - de nincs), de ez általában csak az MF verzióig tárgyalja a dolgokat, lévén náluk ez volt a legmagasabb típusváltozat. Talán ezért is van, hogy semmit nem találtam arra vonatkozóan, hogy az MF verzióra négyzáras bombatartót lehetne függeszteni. Ha elmész Szolnokra és ott körbenézel a 3945-ös BISZEN láthatod a 4 záras bombatartót a belső sínen, mindezt úgy, hogy a külsőn ott az R-3-as rakéta. Nos, ezt a variációt alakulati fotón sosem láttam, de miután tudom, hogy a ebben a múzeumben nem hülyék állítják össze a fegyverzet a kiállított gépekre (ellentétben egy másik múzeumunkkal) így nem elképzelhetetlen, hogy a biszre fel lehetett tenni. Ismeretes, hogy a bisz szárnya bár közel azonos az MF-ével, de sokkal erősebb annál. A fenti fotó is onnan származik. Jó szögben áll ahoz, hogy elgondolkodjunk azon, hogyha minden bombát feltesznek a tartóra, akkor hol marad helye a futóműnek? Egyébként az előbbiekben említett 4 db FAB-250-es 2-2db azaz szárnyanként (nem függesztési pontonként) 2 db bombát takar.
sainz 355319 2008. március 3. 23:46
Válasz erre
Egyaltalan nem kotozkodes.
Sajnos leszedni nemtom a makettrol, nem en csinaltam(szinten sajnos...sztem nagyon jol nez ki).

Es a negyzaras bombatarto? 4x100kg + a szerkezet(nemtom hany kg?)
Ezek szerint ha ezt feltettek az MF-re, a masik pilonra mar nem volt szabad fuggeszteni semmit?
Monox 355318 2008. március 1. 10:38
Válasz erre
Sainz!

Nem kötözködni akarok, de az itt szereplő maketten lévő 4 db RBK-500-as bomba sem igazán fedi a valóságot. Az MF szárnya max. 4db FAB-250-est bírt el.
sainz 355317 2008. február 22. 19:59
Válasz erre
ad-034
ad-034

Egyiptomi MF makett:
sainz 355316 2008. február 22. 17:04
Válasz erre
mm
mm

Esetleg cifrazhatod a gepet azzal, h felteszed ra az R550 MATRA Magic legiharcraketat(mint ezen az indiai 21bis-en).
Elvileg az iraki MF-ek es bis-ek alkalmassa lettek teve ezek hordozasara is a franciak altal.
De hogy ennek milyen lathato nyomai lettek a kabinban es hogy nez ki pontosan az inditosin - nos errol megint hiaba kutatsz hasznalhato fotok utan.
sainz 355315 2008. február 22. 16:52
Válasz erre
http://www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/3061-mig-21-mf-fishbed-j.html

Szamomra eleve megkerdojelezi a keszito hozzaerteset, hogy feltette az MF-re az R-3R legiharcraketat, amit az MF nem tudott alkalmazni.
Valoszinuleg ugyanilyen kamu a foltterkep es a szinek is.

En a helyedben alapvetoen meghataroznam az idopontot, amikor a festeni kivant makett szolgalatban allt.
Szerintem a legizgalmasabb idoszak az irak-irani haboru elso evei, amikor a 21-est tomegesen alkalmaztak, tobb-kevesebb sikerrel.
Abban az idoszakban nagy valoszinuseggel minden iraki 21-es a standard szovjet homok-zold kamot viselte, nemileg kifakult allapotban.
Levi 355314 2008. február 22. 16:32
Válasz erre
Szia!

A folttérképről nem tudok nyilatkozni. Nem láttam erről a gépről fotót. A sainz által idézett szövegből annyi derül ki, hogy a STANDARD, oroszok által festett gépeknél nem használtak barnát, csak zöldet. A KP által adott kamó, valami helyi festés, nem orosz minta.
borisz 355313 2008. február 22. 12:59
Válasz erre
Levi!
Az az iraki folttérkép akkor most jó? Vagy a barna helyett zöldet kell(érdemes) használni? Kicsit megkavarodtam.
sainz 355312 2008. január 22. 21:20
Válasz erre
00212
00212

Azt hittem a libiai fotoktol kicsit tuzbe jottok...

Itt egy viszonylag epen maradt iraki21:
sainz 355311 2008. január 15. 20:13
Válasz erre
sainz 355310 2008. január 15. 20:03
Válasz erre
sainz 355309 2008. január 15. 20:02
Válasz erre
czzoli 355308 2008. január 6. 11:02
Válasz erre
gábor76!
Ha megnézed azt a helyet amit sainz a 327-es hozzászólásban megadott, a 19.oldal alján van egy szép kép egy Szu 24MK-ról
gábor76 355307 2008. január 6. 10:46
Válasz erre
Sziasztok.
Libiai Su-24 et látott már valaki?
sainz 355306 2008. január 6. 10:40
Válasz erre
forum.keypublishing.co.uk/showthread.php

Itt találtam, nekem mükszik:
borisz 355305 2008. január 6. 00:48
Válasz erre
csak sajna nem jön be, legalábbis nekem
sainz 355304 2008. január 5. 23:30
Válasz erre
sainz 355303 2007. szeptember 23. 12:14
Válasz erre
7-25
7-25
7-26
7-26

1973
sainz 355302 2007. szeptember 23. 12:11
Válasz erre
1969-ben MiG-21MF átképzésen voltak pilótáink Krasznodárban.
Az Egyiptomi Légierő akkor küldte az első csoport pilótát MiG-21R tanfolyamra ugyanoda.
Mari-ból(az orosz "Top-Gun") érkezett néhány oktató hogy a legfrisebb légiharc-kiképzési elveket átadja az egyiptomi pilótáknak.
Ők nemegyszer a reptér felett "csavartak" kőkeményen, ezt sokan látták a mieink közül.
Az orosz instruktorok nagyon jó véleménnyel voltak az egyiptomi pilóták akkori képzettségéről.
sainz 355301 2007. szeptember 23. 11:09
Válasz erre
1973 Yom Kippur War
sainz 355300 2007. szeptember 23. 11:07
Válasz erre
R
R

Egyiptomi MiG-21R fotója izraeli katonákról, akik társaikat temetik az egyiptomi vadászbombázók csapása után.
Nyíllal jelölve a sebesültek, akik a helikopteres evakuációra várakoznak.
A kiásott sírok jól láthatóak...
Levi 355299 2007. szeptember 14. 11:50
Válasz erre
mig-21mf-kamo2
mig-21mf-kamo2

Erre gondolsz?
sainz 355298 2007. szeptember 14. 11:23
Válasz erre
In early '90s, the Super Scale International issued a decal sheet with markings for aircraft of the Iraqi Air Force. This sheet (Super Scale Decal No. 72-607) included markings for two MiG-21MFs (as well as for two Mirage F.1EQs, a MiG-23MF and a Mi-25). One was the fighter with the serial "681", the other carried a serial "4902".

Together with decals, the Super Scale issued also a sheet with painting instructions (but for one side only). According to that sheet, both 681 and 4902 carried a variation of the standard camo pattern for MiG-21MFs. One can find examples of MiG-21s painted that way in many other air forces: for example, all Angolan MiG-21s were painted that way, some Egyptian and Yemeni (and even Soviet) as well.

Early this year, the Czech company KP Kopro issued the old KP's MiG-21MF (a 1:72 model, well known from the '80s, but then available only in the Eastern Europe) with a set of Iraqi markings (well, not much more than usual markings and the serial "712"), as well as a pretty good painting guide.
sainz 355297 2007. szeptember 14. 11:17
Válasz erre
OK.
Talán késő este.
Most indulok le Kemétre a hajózótalálkozóra.
Levi 355296 2007. szeptember 14. 11:02
Válasz erre
Oké, kérlek Sainz az angolul nem tudoknak egy rövid összefoglalót dobjál be az eddigiekről.
sainz 355295 2007. szeptember 14. 11:00
Válasz erre
Mindez a foltos festésre értendő.
sainz 355293 2007. szeptember 14. 10:56
Válasz erre
Tom Cooper szerint(ő több iraki pilótát személyesen is ismer):

" What is important to remark if you're looking for colour guides of Iraqi MiG-21s: they never wore any kind of brown, and all guides stating that there was brown should be wrong. The basic (yellow) colour would be Humbrol 74, with several drops of Humbrol 94, and over it sploches of olive green. "
sainz 355292 2007. szeptember 14. 10:51
Válasz erre
217.72.1_arabic_numbers
217.72....

Egy kis segítség a számokhoz:
sainz 355288 2007. szeptember 14. 10:36
Válasz erre
Talán a legteljesebb anyag, amit erről a neten találni:

Since 1966, over 400 examples were purchased by Iraq, including at least 60 MiG-21F-13s (in 1966) and at least 80 - possibly up to 120 - F-7Bs (from China, via Egypt, in 1983). By 1991, up to 200 remained in service (US intelligence sources say "263", but it seems they haven't counted any losses), and currently, there should still be something like 70 airworthy examples.
Now, if you're readying a MiG-21MF of the IrAF the first question is: from which period of the war and what kind of decals are available?
Namely, the war was long (September 1980-August 198 , and there were several distinct periods of very intensive fighting. Furthermore, somewhere around 1987-1988, the IrAF changed its serialing system from three or four digits, to five, with the first two designating the type. I.e. in the case of MiG-21s, you could find serials which were very similar to those of the JRViPVO (Yugoslav Air Force), like 21202, 21203 etc.. These were carried not only very small on the top of the fin (underneath the dielectric pannel; hard to see on any of pictures available) or on the rudder, but foremost - in larger characters - under the cockpit. Before that, anything possible was used, but it seems, that the MiG-21F-13s were generally in the range 500-560, and MiG-21MFs in the range 600-699 (first 60 delivered in 1973; examples are 681 and 682) or 4901-4999 (those delivered in 1982), with lower numbers being "reserved" for two-seaters (which usually carried three-digit serials at that period of time).
That with lower serials being painted on two-seaters remained so also after the five-digits system was introduced in 1987-1988. For example, I don't know about any MiG-21UM being serialed over 21030. On the other side, it seems, that older one-seater versions have got serials in the range 21100-21199, while MiG-21MFs and MiG-21bis were in the range 21200-21299.
Reg. comparission with Egyptian MiG-21MFs: early MiG-21MFs painted in the camo pattern I talked about were actually brought there by Soviets, in early 1970, and by 1973, most of them were re-painted in a new original Egyptian camo pattern, which has nothing to do with the earlier one or the one Iraqi aircraft carried. Any way, you can't use the original pattern of the EAF MiG-21MFs delivered in 1970 as example for Iraqi planes which took part in the IGW, as sploches of green are too light and too small.
Namely, original Iraqi MiG-21MFs were also painted in the original Soviet pattern, but by 1980 green fields grew in size. In that sence, I'm coming to your question about the book "MiG-21 in foreign service", by V. Kotlobovsky. That book is not providing any similar information (at least not the poor little issue in Russian, I have got) about Iraqi MiG-21s. BUT, it has a picture of Somali and Ethiopian MiG-21s, which were painted in EXACTLY the same camo pattern (just don't forget what I said about the green and NO brown): no wonder, their MiG-21MFs were produced at the same time like those delivered to Iraq in 1982.
Last, but no least: no individual markings of Iraqi aircraft (other than serials) are known to me. There was nothing similar to "my plane" in the IrAF and no case of "kill markings" being applied is known to me. There was no chaos either, but a certain aircraft would be assigned to a certain unit, and then to a certain pilot for a certain period of time (ranging from one sortie up to all the scramble shifts of the next four days).
Around 1982, a kind of "distinguished unit marking" was introduced, showing the Iraqi flagg in the form of a small shield, outlined in yellow. I haven't, however, ever seen any such markings on any Iraqi MiG-21s. Only on Su-22s, MiG-23s and Mirage F.1s (also, I don't believe that any Iraqi Su-24s carried any such markings, despite some drawings which indicate this, published in certain Czech and Slovak magazines).
For all these reaons, I'm having a problem in telling you which serial to "make": I don't know about some explicit aircraft that scored something "special" (and Iraqi MiG-21s scored a number of kills against Iranian Phantoms and Tigers, and - possibly - also one against an Iranian Tomcat). All the mentioned series of MiG-21MFs took part in the fighting, and that at high intensity and repeatedly.
"My" IrAF MiG-21MF (1:72) is painted in the described camo pattern, carrying the simple serial "612", three drop tanks (painted in aluminium overall; the carriage of three drop tanks was pretty much a standard for interceptors of the IrAF ADC) and two R.550 Magic Is. It depicts an aircraft shot by the recce camera of an RF-5A on the airfield in Kirkuk, in late 1980 (the Magics are my attachment, as my "educated guess" is, that the plane survived until 1982, when these were mounted on many Iraqi MiG-21MFs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.