/ Fórumok /

Arab Migek

Annak ellenére , hogy több évtized is eltelt már az utolsó arab-izraeli háború óta , még mindig hihetetlenül nehéz jő fotókat találni egyiptomi , szíriai , iraki Migekről , amelyek részt vettek a konfliktusban !
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Yeagger 614785 2016. szeptember 17. 13:04
Válasz erre
Elnézéseteket kérem, telefonról írtam drága t9 közbeszólt :) tehát, akár meg is vásárolnám.
Üdv!
Yeagger 614784 2016. szeptember 17. 13:02
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki nem tud a Harpia kiadó "Arab Migs" sorozatáról? Egyiptomi Mig-19,Mig-21 festésminta miatt érdekelne. Akármennyire is vásárolnám.
Üdv!
vini 519743 2012. december 25. 20:52
Válasz erre
SZIASZTOK!
Most találtam gondoltam megosztom veletek hátha érdekesnek találjátok:http://www.egyptdailynews.com/egyptian%20airforce.htm
kopcos 519733 2012. december 25. 19:26
Válasz erre
Szíriai Szu-22 alacsony támadásban,infracsabdák kilövés közben,S-8 rakétákkal támad...www.youtube.com/watch
Lapidus 355454 2012. november 28. 18:27
Válasz erre
Végül is szétnéztem, aludtam még párat az egészre és azt hiszem a Levix által mellékelt 2. képet fogom alapul venni, valami ilyesmi színekben gondolkodok: www.splashonemodelling.com/t48-trumpeter-mig-21-mf-egyptian-air-force-circa-1981

Annyi, hogy nálam a kamuflázs kontrasztosabb lesz, egyenlőre úgy tervezem, hogy a zöld revelles 361-es, míg a sötétebb kékes-lilás árnyalat a 78-as festék lesz. A homokszínt pedig revell 35 + fehér + sárga és egy szürkésbarna keverékéből csinálom (egy egyliteres fagylaltos doboz tetején mindenféle arányokat kipróbáltam és már meg is van a nyertes!). Narancssárga a revell 30as-a, a zöld pedig, amit az eduard javasolt, olyasmi, mint, ami a linkelt gépen is látható! A fémszíneket a gunze super metal króm és egészen sötét vas színeivel fogom felfesteni!

Ha valakinek ellenvetése van most szóljon, vagy hallgasson örökre! : D
polomalev 355452 2012. november 26. 10:43
Válasz erre
MiG-21MF
MiG-21MF

Sziasztok!
Ha már arab MiG-21-esek: ti már látattok erről az iraki gépről? Mert én nem, de mégis szinte mindenki ezt az oldalszámú gépet adja ki ki makettban, matricában.
magyaralba 355451 2012. november 19. 19:46
Válasz erre
home made festés egyiptom
home made festés...
Nile Valley minta 1. egyiptom
Nile Valley minta 1...
Nile Valley minta 2 egy Mig21MF-n egyiptom
Nile Valley minta 2...
ahány gép annyi minta
ahány gép annyi...
szovjetunióban festett egyiptomi mig
szovjetunióban...
Ukrajnában nagyjavított MF
Ukrajnában nagyjav...

wp.scn.ru/en/ww3/f/14

Szia!

Itt találsz egy pár festést... javarészt hasznosak és megbízhatóak de nem mind!

A migek kamojáról annyit hogy voltak gépek amiket fémszínűen kaptak 21pf/Pfm/F-13 ezek később kaptak terep festést az alakulatoknál először amolyan kinek -kinek szája íze szerint... (sokszor autófestéket használtak- több nyugati kutató szerint).Később egy három tónusú ún. Nile-Valley mintát is használtak de itt inkább csak a színek voltak nagyjából egyezőek de a minta gépenként eltérő volt. A mig-21MF-ek már terepszínűen érkeztek, az oroszok által festve ezek nagyjából standard minták voltak. Az MF-ken némelyiken szintén alkalmazták a Nile-Valley festést.
Ja és mostanság Ukrajnában is nagyjavítottak egy jó pár MF-t és UM-t amik ezt a csoki barnás homoksárgás terepmintát kapták.
Lapidus 355450 2012. november 19. 19:13
Válasz erre
Csak ismételni tudom magam, nem találtam meg ezt a konkrét gépet korábban : ) A fórumot töviről hegyire átnéztem, szerencsére "rövid" volt. A színeket lecsekkoltam és többé kevésbé passzolnak, de a kérdéses homokszín itt is kevert 103+148asból... különben a színátváltós oldalak szerint a 148 a tojáshéj szín és érdekes módon vacilláltam a Gunze-s megfelelőjén, mert emlékezetből valami ilyesmi árnyalat rémlett hasonló gépeke, szóval akkor csak nem ment el az eszem, csak hagytam magam meggyőzni végül a H313-as lett mégis. Nekem a képek és a kapott segítség alapján nagyon úgy tűnik, hogy majdnem mindegy milyen lesz a konkrét árnyalat mert nem lehet azt mondani, hogy "Na ez a szín, amit választottam, az az a szín!"

Különben tényleg köszönöm a sok segítséget! Mégis jobb így nekiállni színt kevergetni, mintha lenne egy marék képem és pár makettező korábbi munkái!
migi 355449 2012. november 19. 15:57
Válasz erre
6_27
6_27

Szia
Bár ezeken a rajzokon sokszor vitatkoznak , de ha erre a színekre csinálod meg , szerintem tökéletes lesz , egyébkénit ez a topik tele van az elején egyiptomi gépekről képekkel hála Svanc barátunk jóvoltából
Lapidus 355448 2012. november 19. 15:48
Válasz erre
A képeknek, amiket megosztottatok egy részére én is rábukkantam, a gondom tényleg csak az, hogy a homok szín millió árnyalatában tündököl. Az útmutató szerint H44es árnyalat, ami bőrszín, de egyszerűen nem merem ráfújni ezt a sötét színt a kis 1/144-es gépemre. H313-as festéket ajánlottak a Replicában és valószínűleg ezt fogom használni egy kis sárgával, esetleg barnával bekeverve.

Különben a boltban azt mondták, hogy az arab MiG-eknél azért mozognak ilyen széles skálán a színek, mert van, amit már a kamóval együtt vettek, van amit meg ők festettek. Különben azt a konkrét példányt keresem, amiről a képet is mellékeltem, mert ehhez van csak matricám. Annyi infó meg még pluszba a dobozon, hogy "No.7628".
Varjúbácsi 355447 2012. november 19. 11:22
Válasz erre
2036797887_dabe0e5a18
2036797887_dabe0e5a1...
51
51
Egypt%20Daily%20News%20mig-21-1[1]
Egypt%20Daily%20News...
Egypt%20Daily%20News%20mig21-flying[1][1]
Egypt%20Daily%20News...

Na még néhány.
Varjúbácsi 355446 2012. november 19. 11:09
Válasz erre
egiptof74504hurgada1120
egiptof74504hurgada1...
egiptoluxor240220108468
egiptoluxor240220108...
egiptoluxor240220108468a
egiptoluxor240220108...
MiG-21RF Fishbed-H  8506 b
MiG-21RF Fishbed-H...
MiG-21UM Mongol-A  5650    2009
MiG-21UM Mongol-A...

Ezek?
Lapidus 355445 2012. november 19. 10:02
Válasz erre
Köszönöm! Reménykedtem hogy lesz valami konkrét kép is, minden esetre a 2. képen látható MiG egészen olyan jellegű, mint amit csinálni fogok!
Levix 355444 2012. november 18. 19:31
Válasz erre
EGIPTO LUXOR 24-02-2010 8468 2
EGIPTO LUXOR 24-02-...
jpgzxfgtyui0-
jpgzxfgtyui0
MIG-21BIS EGIPCIO 8506 ODESSA
MIG-21BIS EGIPCIO...
MIG-21MF EGIPCIO ASUAN LONA
MIG-21MF EGIPCIO...
26mig21best
26mig21best
EAF-MiG-21
EAF-MiG-21
index
index
mig-21D
mig-21D

Itt van hasonló gépekről pár fotó. A fehér gépszámosak újabbak. Az udvaron álló Ukrajnában felújított gép. A korai gépről csak ócska képek vannak, de a későbbiekből ki tudsz indulni.
Lapidus 355443 2012. november 18. 19:14
Válasz erre
Eduard féle egyiptomi MiG-21MF

Elvileg 1988-ban szolgált Tanta-nál
Eduard féle...

Sziasztok!

Akárhogy is keresem nem találok az Eduardtól kijött egyiptomi MIG-21-esről eredeti fotót! Elvileg korábban volt egy Trumpeter készlet is, amiben ezt a változatot lehetett megépíteni, de ezen a szálon se találtam semmi referenciát, csak kész maketteket és elég erősen szórnak a kamuflázs színei az elkészült példányokon! Pl. Van ahol a két szín szinte teljesen összemosódik, máshol meg éles kontúrú teljesen kontrasztos színeket használnak.

Valaki ki tudna segíteni pár fotóval?
sanyi 355442 2011. december 11. 15:15
Válasz erre
Üdv!
Nem MiG, de nagyon érdekes! A szíriai Fencerekről még képet is nehéz találni...
luftwaffeas.blogspot.com/2011/12/onboard-in-syaaf-su-24.html
sanyi 355441 2011. november 24. 15:58
Válasz erre
Szia!
Jó kis videó! Vajon a Szu-24-esek is megkapták az új felségjelet? Még nem láttam róluk képet.
Lacy 355440 2011. november 23. 22:07
Válasz erre
Sziasztok, Benghazi Air Show, Libya:
www.youtube.com/watch
miles 355439 2010. december 29. 13:24
Válasz erre
Idén megrendezték ezt az eseményt?
sanyi 355438 2010. augusztus 29. 17:12
Válasz erre
Arab Migek a 73-as háborúban:
www.youtube.com/watch
sanyi 355437 2010. augusztus 28. 21:29
Válasz erre
Köszi a linket! Valóban lehet valami abban hogy F-5-ök is voltak a században.
Az a baj ezzel az egzotikus/elfelejtett témával hogy sok kérdőjel van... Na de erről inkább nem itt kellene eszmefuttatást végezni, mert ez már főleg nem "Arab Migek":)
Üdv
Sanyi
Lacy 355436 2010. augusztus 28. 20:10
Válasz erre
Ezt gondolom ismered:
www.acig.org/artman/publish/article_219.shtml

Bár az ingyenesen hozzáférhető Tom Cooper írásokat érdemes komoly fenntartásokkal kezelni. De a könyveit is, hiszen 3-4 évente gyökeresen más adatokat ír ugyanarról a témáról. Sajnos sokan másolják ész nélkül az adatait.

Egyébként állítólag kb. 4-4 EQ/BQ gépet tettek a valóságban üzemképessé a kilencvenes években, de a fegyver és navigációs rendszer üzemképtelensége miatt elsősorban csak látvány repülésekre használták. Ezért is voltak F-5E/F Tiger gépek is században. A 2001-es baleset után pedig kivonták a típust. Csak 2008-tól az Irán és a nyugati világ szájkarate egyik szereplőjeként reptetnek újra öt gépet a repülő napokon, újra kiképzett személyzettel. De katonai értéket nem képviselnek.
sanyi 355435 2010. augusztus 28. 18:44
Válasz erre
Szia Lacy!
Köszi a képet! Érdekes fordulat, hogy a 80-as években még ellenük harcolt, most pedig a felségjelüket hordja:) Egyébként én konkrét, Afganisztánban betett madarakról keresek infót.
Lacy 355434 2010. augusztus 28. 18:29
Válasz erre
Szia Sanyi, van sok fotó a neten az ex iraki-iráni Mirage-okról is:

Ezen mindkét felségjelzés látszik:
www.airliners.net/photo/Iran---Air/Dassault-Mirage-F1EQ/1595580/L/&sid=7000bb820eb3323eb9934e2296e29d34

Utóbbi pár év katonai magamutogatásának hála rengeteg friss fotó van.
sanyi 355433 2010. augusztus 28. 17:54
Válasz erre
Igaz hogy nem MiG, de a Mirage F-1-eket viszont hadrendbe állították és még a tálibok ellen is bevetették őket. De gondolom hogy ezt Te is tudod:) Jó lenne valami fotó ezekről a harcos Délibábokról... Na mit fogok kapni: se Mig, se arab...:)
Lacy 355432 2010. augusztus 28. 17:49
Válasz erre
Sziasztok, ugyan csak eredetileg arab, majd perzsa lett...

Azt mindenki tudja (akit érdekel), hogy az 1991-es öböl háború alatt Iraki Mig-29-esek is települtek át Iránba. A kilencvenes évekelején 14 gépről cikkeztek, majd ez a szám négy Mig-29-esre csökkent, azzal az egységes (és logikus) felkiáltással, hogy ezeket a gépeket az Iráni légierő hadrendbe állította.

Teljesen logikus volt a hír, hiszen abban az évben szállították a típust Iránba az oroszok, így könnyen hadrendbe tudták állítani az iraki potya gépeket.

Most derült ki, hogy mindez téves feltételezés volt. Az iraki gépeket nem repülték, hanem 18 évig csak tárolták az Irániak. A tárolt gépek közül két 9.12-est 2009-ben nagy javítottak és így tavaly állították őket hadrendbe.

Az egyik ex. iraki példány:
www.airliners.net/photo/Iran---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-%289-12A%29/1766675/L/&sid=9ddcd3fabc5b9021d086100bdf3263cd
Pikkász 355431 2010. április 19. 22:09
Válasz erre
Kedves kollégák! Nagyon köszönöm a segítségeteket! Mindjárt okosabb lettem egy pár infóval! Most már kiderült az is hogy az iraki 29-eseken a szárny felső felére tényleg nem festettek felségjelzést! Ha elkészültem a remekművel majd felrakom-ígérem! Egy 48-as méretarányú monogram kit-ről van szó. Részleteiben rengeteget kell vele kínlódni hogy tényleg '29'-es legyen. De hála istennek az academy készlethez kiadott part rezek is tökéletesek! Azon felül hogy sok mindent újra kellett gyártani.. Aires ülést kapott,házilag gyártottam új féklapot,stb.. Ez lesz a 3-adik 29-esem! Még egyszer köszönöm segítségeteket és akkor a képeket majd felrakom!

Üdv:Pikkász
notarius 355430 2010. április 19. 14:08
Válasz erre
Hasonlóan érzem én is. Pl. tök felesleges az oldalszámok listázása, amikor nagyon töredékes az információ róluk. Viszont legalább az egyik társszerző személyesen tapasztalhatta a dolgokat, és nem minden találgatás.
Lacy 355429 2010. április 19. 13:43
Válasz erre
Szia notarius!

Ja, jó könyv. Bár itt-ott találgatás ízűnek érzem. Az látszik, hogy minden típusra kerek történetet igyekeztek összehozni, és a információ hiányokat, jól hangzó és logikus adatokkal tömték ki.

Pl. elmélkedik arról (több forrást említve), hogy volt-e Mig-15bis típusa Iraknak. Pedig több archív és pár évvel ezelőtti roncsról készült fotó szerint is volt ilyen típusuk.

A kínai gyártású Mig-19-es és Mig-21-esről hiányolom az adatokat.

De összesítve hasznos, jó könyv!
notarius 355428 2010. április 19. 13:34
Válasz erre
Akkor én már nem fogok válaszolni: én is ebből merítettem volna. :)
Lacy 355427 2010. április 19. 13:32
Válasz erre
Szia Pikkász,

a Harpia Publishing 2008-as kiadványa: Iraqi Fighters 1953-2003 - Camouflage & Markings részletesen foglalkozik az iraki típusokkal. Szerintük az iraki Mig-29-esek szárnya alatt ötletszerűen festették fel a felségjelzést. Ezt több fotóval is alátámasztják. Ezeken jól látható, hogy van ahol a szárny belépő éléhez, máshol a szárny kilépő éléhez közel látható. De van olyan is, ahol középen van, de teljesen ferdén.

A szárny felső részén nem látható felségjelzés! Mivel erről a részletről a könyvben is csak roncsokról található fotó, így akár az időjárás is lemoshatta a jelzést... De a könyv állítja, hogy csak a függőleges vezérsíkokon és a szárnyak alá festették fel.

Szóval ezek szerint oda teszed ahova neked tetszik. :)
Lacy 355426 2010. április 19. 13:31
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52,

igaz ugyan, hogy a szovjet korszerűsített MLD-ket külsőleg pl. farkasfogról, a szárnytőben és a függőleges vezérsík végén plusz antennákról lehet megkülönböztetni. De a korszerűsítés végrehajtása során a gyártósorra is átkerültek a fejlesztések. Így az utolsó két évben gyártott együléses Mig-23-as vadászok már MLD változatok voltak. Ilyet kaptak utolsó szériaként pl. a Bolgárok és a Szíriaiak. Aztán a Líbiában is érdekes sárkányok repülnek. Bár ezekről a farkasfog hiányzott. Meg még sok részlet… Szóval ez egy Mig-23MLD.

Egyébként Orosz közvetítéssel tavaly sok ex. szovjet (majd fehérorosz) gép került a Szíriaiak tulajdonába.
notarius 355425 2010. április 19. 13:21
Válasz erre
Ha este zaklatsz emailben, akkor megnézem egy rendes, papíralapú könyvemben.
hzsolt20 355422 2010. április 19. 11:52
Válasz erre
Szia!
Képeket nem találtam, de tt van egy festési útmutató:
www.aircraftresourcecenter.com/

Üdv. Zsolt
Rumcájsz_52 355421 2010. április 19. 08:33
Válasz erre
Halihó
Bocs, de ez nem MLD, hanem ML-változat, az MLD-nek a merev, fix szárnytőben is "farkasfogas" a kialakítása, ennek meg hagyományos, sima a szárny-csatlakozás a törzshöz.
Üdv R.
Pikkász 355420 2010. április 18. 22:19
Válasz erre
Sziasztok! Van-e valakinek infója Iraki Mig-29 esek felségjelzésével kapcsolatban? A szárny alsó részén pontosan hol helyezkedett el a felségjelzés? A szárny felső részére fel volt e festve? Nagyon nehéz ezekről a gépekről infót találni! Azt a párat amit találtam pont ezek nem látszanak egyértelműen!
Lacy 355419 2010. február 28. 08:45
Válasz erre
004
004

Sziasztok,

igazi különlegesség. Szíriai Mig-23MLD nagyjavítása:
Monox 355417 2009. október 14. 21:36
Válasz erre
Szerintem meg símán átléptek egy repülési rezsim határértéket, amit a gép azonnal megbosszult.
Lacy 355416 2009. október 14. 20:29
Válasz erre
Egy biztos, ezeknek a gépeknek minimum 8-9 (vagy még több) éve lejárt az eredeti gyári élettartama. És ugye nagy túlterhelésű manővereket hajtottak végre vele, meg gondolom egy ideje már gyakorolnak az alkalomra. Tehát jelentős terhelés érte az öreg sárkányt és alkatrészeit...
Monox 355415 2009. október 14. 20:05
Válasz erre
Nekem az egész eset kísértetiesen hasonlít a Bakó-Reinhard féle katasztrófában elmondottakhoz, igaz itt orral állt a földbe a gép.
mig23papa 355414 2009. október 14. 16:57
Válasz erre
Rumcájsz_52

Majdnem minden stimmal. A gép a 05 oldalszámú volt.

" Még meg is gyanusították szegényt, hogy "maszek airshow"-t akart rendezni (a szülei Csömörön éltek), "

A gyanú nem volt alaptalan, előtte levő este felhívta a szüleit, (fültanúk is voltak) hogy figyeljenek másnap arra fog repülni, bár nem biztos, hogy tényleg arra kellett repülnie.

" A 23-as stabilizátorát tányleg ki lehet téríteni aszimmetrikusan is, így segít rá a csűrésre az interceptoroknak/spoilereknek, "

Igazából fordítva ment a dolog, a stabilizátoroknak segítettek rá az interceptorok/spoilerek. A stabilizátorok mindig tudtak ollózni, de a mértéke a szárny nyilazás függvénye . Az interceptorok is a nyilazás függvényében tértek ki, minél jobban kint voltak a szárnyak annál jobban kitértek, de egyszerre csak egyik oldalonn. 16 fok nyilazásnál 45 fokra, 72 fok nyilazásnál 0 fokra, vagyis nem tért ki egyáltalán.
Volt egy differenciál himba nevű elem a vezérlésben ez oldotta meg a kérdést.

A hivatalos verzió a következő : A hajózó az április 4-i díszszemlére való gyakorlást hajtott végre a négyes kötelékben, mint tartalék. A tervezett kiválás után a repülőgép jobb oldali vízszintes vezérsíkja levált. A repülőgép kigyulladt és intenzív orsózó mozgásba kezdett, amit a hajózó nem tudott megszüntetni, ezért az irányíthatatlan repülőgépből kis magasságon 17 óra 15 perckor katapultált. A vizsgálat megállapította, hogy a vezérsík leválásának oka a 31. törzskeretnél a vezérsík-acéltengelyének fáradásos törése volt, konstrukciós hiba.

Utánna jöttek a németek endoszkópos kütyükkel mezőkövesdre, és végignézték az összes gépet.
Rumcájsz_52 355413 2009. október 14. 16:13
Válasz erre
Halihó
Április 4.-i dísszemlére felkészülő gyakorló repülésen a "04"-es 23-as tartalékként repült a kötelék mellett, majd a tervezett kiválási ponton kifordult és kirepült Bp. légteréből. Ennek során Csömör előtt leszakadt a gép jobb stabilizátora, a gép bepörgött, és a falu fölött átrepülve a pilóta katapultált, a 23-as a falu után 7-800 m-re csapódott be. A dátum 1985 márc. 21, pilóta Störk József szds.volt. Még meg is gyanusították szegényt, hogy "maszek airshow"-t akart rendezni (a szülei Csömörön éltek), és biztos elcseszett valamit mert nem a gép vezetésére figyelt. A roncsok begyüjtése közben azonban egyre jobban kezdett hiányozni a jobb stabilizátor, ami később több km.-ről, a falu másik oldaláról került elő, így derült ki a pilóta vétlensége.
A 23-as stabilizátorát tányleg ki lehet téríteni aszimmetrikusan is, így segít rá a csűrésre az interceptoroknak/spoilereknek, de Tripoliban szerintem valami eltörhetett a vezérlő rendszerben (himba vagy tolórúd), azért térhetett ki olyan durván a bal kormánylap.
R.
sanyi 355411 2009. október 14. 10:18
Válasz erre
Üdv!
Sajnos nem vagyok MiG-23 pilóta vagy műszaki, de valami rémlik, hogy a víszinteseit orsózásra is lehet használni, eltérő irányba kitérítve. Szerintem elkezdtek egy orsót és pont a legrosszabbkor történt valami. Kishazánkban is leszakadt egy Flogger stabilizátora, még a 80-asokban. Akik ismerik a típus történetét, biztos emlékeznek rá. Szerencsére ott volt elég magassága a pilótának és katapultált - a nevére és a pontos időre nem emlékszek.
Sanyi
Rumcájsz_52 355409 2009. október 13. 23:21
Válasz erre
Úgy tűnik, hogy orsónak indul, de azután annyira durván és hirtelen megy át bal leborításba, hogy én úgy nézem, a túlzott bal stabilizátor-kitérés miatt nemcsak bedőlni kezdett a gép, hanem durván fordulni is, jobbra kifelé tolva a hátulját (akkor már a forszázs is ment!), úgyhogy szerintem átesett a bal szárny, ezért is nem tudták megfogni. De erről azért jobb lenne, ha nálunk szakértőbb pilóta urak nyilatkoznának, tuti, hogy ők jobban értenek hozzá, inkább az ő véleményükre lennék kíváncsi, mint a saját feltételezéseinkre!
R.
zoli1989 355408 2009. október 13. 22:23
Válasz erre
Nekem elsőre orsó féleségnek tűnt.
Lacy 355407 2009. október 13. 22:22
Válasz erre
Lacy 355406 2009. október 13. 22:21
Válasz erre
LIBYA_MIRAGE_PILOTS
LIBYA_MIRAGE_PILOTS

Szia, hát igen.

Egyenes repülésből, enyhe emelkedés, majd ilyen dúrva leborítás kis magasságon szándékosan, nem hiszem.

A hajtóműből az enyhe kormolás ugyanolyan mint korábban, az nem változott.

Inkább valami műszaki hiba lehet.

Plusz egy kép líbiai pilótákról. Ők a Mirage F-1-est repülték.
Rumcájsz_52 355405 2009. október 13. 20:41
Válasz erre
Halihó
Egyértelműen látható, hogy az utolsó másodpercekben a bal stabilizátor/vizszintes vezérsík aszimmetrikusan, jóval nagyobb mértékben ki volt térítve, mint a jobboldali párja. Tehát :
1., az enyhe emelkedés közben vagy szándékosan csűrték balra a botot
2., vagy valami műszaki malőr miatt tért ki a bal kormánylap ilyen durván...- a következmény már ugyanaz. Mindenesetre, ha szándékos volt, akkor nagyon durva hiba vagy figyelmetlenség volt (utóbbiban kevésbé hiszek, hiszen mégiscsak ketten ültek benne, csak nem volt bevodkázva mind a kettő!). Mostanában mintha túl sok lenne az airshow-katasztrófa, lehet, hogy nincs meg hozzá a kellő gyakorlat!
R.
Lacy 355404 2009. október 13. 17:56
Válasz erre
Sziasztok,
a múlt héten lezuhant líbiai pilóták és Mig-23UB gépük utolsó másodpercei:
www.youtube.com/watch
sanyi 355403 2009. október 11. 20:24
Válasz erre
Hali!
SIAI-Marchetti SF.260, olasz gyártmány.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.