/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
sainz 359139 2008. február 29. 20:03
Válasz erre
migi!

Nagy valoszinuseggel Kolozsi Sandor ul az elso kabinban.
A foto 1979, Krasznodar.
mig23papa 359138 2008. február 29. 19:48
Válasz erre
heló cseka76

a Repülés Baráti Kör hivatalosan délután egytől van , a végét nemtudom, nekem mindíg előbb el kell jönnöm, amúgy én kb. fél 12 és egy között érek oda, és kb 3-4 óráig tudok maradni

a hely a Fehérvári út 47-ben, az FMH-ban van az emeleten, egyéb kérdés ?
cseka76 359137 2008. február 29. 19:23
Válasz erre
Szia mig23papa!

Rendes tőled,de szinte egész nap oskolában leszek! Egyébként mettől-meddig lesz RBK és hol szoktátok tartani?
mig23papa 359136 2008. február 29. 19:11
Válasz erre
heló cseka76

volna kedved az RBK-ba jönni holnap? én megyek, keresztül Tatabányán
cseka76 359135 2008. február 29. 17:38
Válasz erre
Szia mig23papa!

Éppen az elöbb írtam neki vissza emilt. Azt írta,hogy van még neki 15-ös füzet.:-)
mig23papa 359134 2008. február 29. 17:02
Válasz erre
cseka76

eljössz holnap (szombaton) a Repülés Baráti Körbe Pestre és megbeszéled
Zsák Ferivel :-)
cseka76 359133 2008. február 29. 15:50
Válasz erre
georch 359132 2008. február 29. 15:37
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/mig-15_031216/

Itt a szerző freemail-es címéről én kb másfél éve még sikeresen rendeltem meg! Egy próbát megér!
cseka76 359131 2008. február 29. 15:25
Válasz erre
Miggyuri!

A Zsák-féle Mig-15 füzetet honnan tudnám megszerezni? Előre is köszi!

cseka76
Miggyuri 359130 2008. február 29. 15:19
Válasz erre
Örülök minden infónak. Köszi!
Miggyuri
SSgt_Chris 359129 2008. február 29. 13:57
Válasz erre
Miggyuri! Én láttam ezt a századjelvényt színesben, úgy emlékeztem, hogy megvan nekem is a gépemen, de nem találom egyenlőre. A folt formája alapján szinte 100%, hogy az a jelvény volt ezen az UB-n. Lehet, hogy ezen az egyetlen példányon és csak rövid ideig használták/használhatták. :-(
Brucez 359128 2008. február 29. 11:44
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók...

Visszatérve kicsit Reinhardt Róberthez és Bakó Ferenchez... Vajon egy tapasztalt, öreg pilóta tétlenül nézi mikor a tanítványa durva fordulóba kényszeríti a gépet és az átesik? Vajon miért kért Reinhardt Róbert százados többször is engedélyt hogy a az előírt magasságra emelkedhessen? Vajon hogy történhetett hogy az időjárás felderítő után nem engedélyezték a repülést, majd hirtelen "leváltódott" (?) a tiszt és valaki más mégis engedélyezte?
Ezekre a kérdésekre természetesen nem várok választ. Csak annyit kérek, hogy próbáljunk meg kicsit jobban a tényekhez ragaszkodni... Pl. a frissen kiképzett Reinhardt Róbert százados már több éve első osztályú vadászpilóta volt 21-esen. Tehát legfeljebb frissen átképzett. Ja igen, talán 1200m volt az előírt magasság... De ebben bevallom én sem vagyok már biztos.
Hogy ki hibázott, sosem tudjuk meg. De a két férjet, apát nem hozná vissza az hogy valamelyikük - ember lévén - hibázott.

Köszönöm,

Brucez
sainz 359127 2008. február 29. 09:05
Válasz erre
Igen.
Gratulalok!

www.ctie.monash.edu.au/hargrave/savitskaya.html

Nem egy egyszeru "csaj"...
Murepulo vilgbajnok, sebessegi vilagrekord 21-essel, berepulopilota a Jakovlevnel, urseta...

Repulobemutatot tartottk neki Papan - 21bis kotelek + a 05-os 23MF-et riasztottak neki a keszi-bol, a kepen eppen ezt nezi - hideg lehetett, gondolom igy kerult ra a magyar dzseki
Buza 359126 2008. február 29. 08:37
Válasz erre
mig23papa 359125 2008. február 28. 23:39
Válasz erre
hát akkor lehet hogy nem magyar a kedves hölgyemény, magam nem voltam ott, de mikor hozták a 75-ösöket az oroszok volt olyan eset hogy a kabintető kinyitása után egy pár papucs repült ki először a kabinból, és a hajózó lazán kicserélte a cipőjével miután lebattyogott a létrán, de az igazi poén nem is az volt, hanem amikor egy másik hajózó lemászott a létrán és a sisakot levéve szokatlanul hosszú vállig érő haja volt, meglepődtek a jelenlévők hogy ezt a muszka nem engedheti, de mikor megfordult feléjük láthatták hogy egy ifjú hölgy az a hajózó, tehát nem meglepő hogy repülhette a harcit az illető hölgy is :-)
sainz 359124 2008. február 28. 22:43
Válasz erre
" Repulte a MiG-21-est is! "

Ez azt jelenti: pilotakent, nem utaskent.Es a harcit, nem ketulesest.
Nem voltam teljesen egyertelmu...
mig23papa 359123 2008. február 28. 22:32
Válasz erre
nem ő lett volna az első és az utolsó aki repült Mig 21 es fedélzetén utasként
sainz 359122 2008. február 28. 22:24
Válasz erre
mig23papa 359121 2008. február 28. 22:22
Válasz erre
Daka Olga
Daka Olga

véletlenül nem ugyan az aki ezen a képen van?
sainz 359120 2008. február 28. 22:05
Válasz erre
Ja, es nem Photoshop.
sainz 359119 2008. február 28. 21:57
Válasz erre
Kesobb megmondom.
En nem talaltam ki.Sugtak...
elotte volt par hulye...:))...es kevesbe hulye tippem.

Szerintem itt lesz aki felismeri.
bigboy 359118 2008. február 28. 21:54
Válasz erre
KöSZÖNÖM.
sainz 359117 2008. február 28. 21:52
Válasz erre
Nem "repulos gizi".

Meg egy kis segitseg:
Repulta a MiG-21-st is!
Nem is akarhogyan...
bigboy 359116 2008. február 28. 21:48
Válasz erre
Hát légyszives mond már meg had keljek fe poraimból.
bigboy 359115 2008. február 28. 21:44
Válasz erre
Tényleg az vagyok az öregebb.
bigboy 359114 2008. február 28. 21:42
Válasz erre
sainz 359113 2008. február 28. 21:41
Válasz erre
A szerzo becsuletes magyar neve: Zoltan "mano" Gyula
sainz 359112 2008. február 28. 21:39
Válasz erre
xy
xy

Tudjatok ki ez?

Kis segitseg:1983-as foto Paparol.
Gergely 359111 2008. január 22. 01:22
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy nincs-e véletlenül valamilyen rajzolóprogival megrajzolva valakinek csillag alakú magyar felségjel meg számok! Ha van valakinek elküldené az emil címemre? (ha 1:48 az a legjobb) Nagyon nagyon hálás lennék!
1:48-as magyar Mig-15 bis-hez szeretném kinyomtatni.
Gergő
emil: g_maros@freemail.hu
mig23papa 359110 2008. január 9. 18:52
Válasz erre
Aki hallja , adja át !
Keresem azokat a repülőgépvezetőket, akik 1991 október 27.-én bevetésen vettek
részt, amikor a jugoszláv hadsereg gépei megsértették a magyar légteret.
migi 359109 2007. december 30. 14:16
Válasz erre
MiG_21UM_Krasznodar_GYZ014
MiG_21UM_Krasznodar_...

Sziasztok
Ha valaki felismerné a pilótát ,a kép Krasznodárban készült ,Gyula Zoltán Készitette.
vrauko 359108 2007. december 29. 17:22
Válasz erre
dexi 359107 2007. december 29. 17:10
Válasz erre
"Gunglans"? jol olvasom? ilyen letezik?
mig23papa 359106 2007. december 29. 16:36
Válasz erre
dexi
nem az ami a számlapra van írva?
dexi 359105 2007. december 29. 14:00
Válasz erre
mig23papa, a lenti kepen az milyen markaju ora?
borisz 359104 2007. december 29. 11:52
Válasz erre
Tibcsi 359103 2007. december 28. 20:19
Válasz erre
Gondolom, jó, én sima Revell fényes lakkal csináltam. :)
borisz 359102 2007. december 28. 20:15
Válasz erre
akrill is jó?
Sima makettre való lakk?
Tibcsi 359101 2007. december 28. 20:04
Válasz erre
Valamilyen fényes lakkal. És lehetőleg fújva, mert az ecset is felszedheti, ha túl durva.
borisz 359100 2007. december 28. 18:48
Válasz erre
Azért kérdem mert még soha nem használtam ilyet, és nem is vettem még.
Mivel kell lakkozni?
Tibcsi 359099 2007. december 28. 18:13
Válasz erre
Szia Borisz,

Ezt azért kérdezed, mert még nincs vele tapasztalatod, vagy pedig azért, mert már van és nem akartál hinni a szemednek? Mint ahogy én sem... :)

Szóval, amikor ollóval ki akartam vágni a felragasztandó jelzést, egyszerűen lepattogzott a festék róla... magyarul: nem árt jó vastagon lelakkozni felhasználás előtt, amúgy meg vagyok elégedve a minőségével.

Üdv: Tibcsi
mig23papa 359098 2007. december 28. 17:46
Válasz erre
P1040223
P1040223
Untitled-1
Untitled-1

Makett
a baloldali Magasdi György, a mellette lévő a sorkatona volt, nevére szerintem már a Gyuri sem emlékszik
megkérdezhetem ki volt az a családtag aki általad érdeklődött
válaszolhatsz emilben is a
mig23papa@freemail.hu címen is, ugyanis keresem a kapcsolatokat az elhunyt pilóták hozzátartozóival is
így jutottam pl. ehhez a képhez is, ez Mizsei Misi órája (sajnos csak) volt. azóta a fia őrzi
Mekett 359097 2007. december 28. 12:22
Válasz erre
Szia migpapa!

Köszönöm szépen a képet, kik láthatók előtte?
Az összeesküvés-elméletet jómagam sem támogatom, de egy családtagja kért meg, kérdezzek utána a dolgoknak.

Köszönöm mégegyszer!
Mekett
Miggyuri 359096 2007. december 28. 08:32
Válasz erre
mig23papa!
a 22-es képeden, az UB orrán is van egy gyanús alakú átfestés. No, ezt néztem én a századjelvény eltüntetésének.
Miggyuri
mig23papa 359095 2007. december 27. 23:42
Válasz erre
Hind
valami ilyesmi lehet a lényeg, sajna hajózóhiba, a legdühítőbb, hogy Sopi nem volt egy kezdő pancser
mig23papa 359094 2007. december 27. 23:36
Válasz erre
Balázs , jogos a kérdés!
tudtom szerint három csemetéje maradt apa nélkül, ami lehetett volna máshogy is:-(
mig23papa 359093 2007. december 27. 23:33
Válasz erre
22

Mezőkövesd 1984-85
22

Makett
Bakó Ferenc ezredes felügyeletében, a frissen kiképzett Reinhardt Róbert százados első egyedülrepülése előtti ellenőrző repülését hajtotta végre a HVHT 71 szerint. A feladat légterében alacsony magasságon (200 m), durva kormánymozdulattal felvétel közben a repülőgépet túldöntötték , majd a repülőgép átesett és a repülés 6. perc 50 másodpercében a földnek ütközött. A vizsgálat megállapítása szerint a repülést a végrehajtási szabályzattól eltérő módon és paraméterekkel hajtották végre. Műszaki problémára utaló jel nem volt. A hajózók nem kíséreltek meg katapultálást.
az esemény 1990.01.26.-án történt
amúgy én csíptem az "öreget" a Robit nemigazán ismertem,
borisz 359092 2007. december 24. 11:45
Válasz erre
Üdv!
Következő lenne a kérdésem:
A TOFF által gyrátott "MIG-29 magyar lajstromszámok és századjelzések "
nevű matrica ívvel kinek milyen tapasztalata van?
Hind 359091 2007. december 1. 22:05
Válasz erre
Hubcsi 359090 2007. december 1. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!
Létezik,hogy magyar Bf-110 G-2-n nem volt a törzsön szám és betű jelzés?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.