/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 363287 2011. július 27. 13:05
Válasz erre
Szia
Ezt a 30 százalékos régebbi dolgot nem tudtam. Egyébként már csak az arab 8-asok vannak azokban meg szerintem gyárilag benne van.
Egy pontosítás: a Mi-17 P-k ( ex PP-k: 706,707) nem rendelkeztek kutató rádióval. Ezekbe amerikai Homer került...
Zoli
Benedek 363286 2011. július 27. 10:27
Válasz erre
Ez nem teljesen igaz,mivel a régi géplétszámnál,(10évvel ezelőtt) a gépeknek csak 30%-ában volt ARK-U2.Azóta a leselejtezett U2-esekből át lett építve a kutmen-rádió a fapadosabb masinákba.A Mi-17-esekben pedig az ARK-UD alkalmas erre a feladatra..Az pedig minden 17-esben benne van.
piratvitorla 363283 2011. július 26. 21:28
Válasz erre
Sziasztok
Nincs ( és soha nem is volt) külön kutató-mentő gépünk, gyakorlatilag mind használható arra a feladatra, bár elég régi technológiákkal (60-as évek+GPS)...
Egyedül a "párnás" Mi-8 P-ket nem használtuk erre a feladatra, bár vizuális kutatásra azokat is lehetett volna.
Zoli
romeo 363282 2011. július 26. 08:22
Válasz erre
Benedek 363281 2011. július 26. 07:59
Válasz erre
Szia romeo!
Ez a Mi-8-as biztosan alkalmas a kut-men feladat végrehajtására.
A két főfutó között lévő dudor (ARK-u-2) antennája utal rá.Ez alkalmas a bajbajutott személyzet vészrádiójának (R-855) jeleinek vételére,valamint irányának meghatározására.A ferma (külső teherfüggesztő zárja )kissé takarja,de azért látható.
Sempi 363280 2011. július 26. 00:42
Válasz erre
Van valaki a vezetésben, akinek jutoot valami észosztáskor? mily meglepő :)
Ha nem is volna nagy beszerzés, akkor is nagyot dobna a hazai repülőgépgyártáson.
romeo 363279 2011. július 25. 23:58
Válasz erre
romeo 363278 2011. július 25. 23:58
Válasz erre
Üdv!

Rajtam kívül hallot még Valaki arról, hogy a jövőben a Jak-52 honvédségi oktató repülőgépeket magyar tervezésű Corvusok válthatják?
romeo 363277 2011. július 25. 23:27
Válasz erre
Hungarian Army Mi-8T
Hungarian Army Mi-8T...

Ez ugye a kutató-mentő Mi-8T ? Az alján különböző dolgok láthatók.
fotó: net
romeo 363276 2011. július 25. 20:49
Válasz erre
Szerintetek a finn gépeken meghagyjuk a radart?
romeo 363275 2011. július 25. 20:47
Válasz erre
Az előzetes hírek alapján, aki úgy érezte, hogy a sok vita és az orosz gyártó közbeszólása ellenére nem érkeznének meg a gépek, és persze azoknak is, akik reménykedtek, elmondhatom, hogy "A finn Mi-8 helikopterek várhatóan augusztus folyamán érkeznek Magyarországra." - tudtuk meg ezt is a Honvédelmi Minisztériumtól.

lhsn.hu/a-magyar-helikopter-beszerzesekrol-es-a-nagyjavitasokrol/
The_Ori 363274 2011. július 25. 20:38
Válasz erre
Ez biztos? A legutolsó hír az volt hogy mégse lesz üzlet.
miles 363273 2011. július 25. 20:03
Válasz erre
A szlovákok sem állnak jobban, nekik meg van kettő.
romeo 363272 2011. július 25. 19:59
Válasz erre
1135264016735.jpeg
1135264016735.jpeg

Üdv!

Már készülnek a finn Mi-8-asok Magyarországra :)
Sempi 363271 2011. július 20. 13:10
Válasz erre
ptamas 363270 2011. július 20. 11:52
Válasz erre
Üdv Urak!
Én még mindig azon vagyok kiakadva, hogy jelenleg 1 db Mi24 repülőképes?
Ez komoly?
Ptamas
romeo 363269 2011. július 20. 09:34
Válasz erre
Tököl 2011.július 11.
Tököl 2011.július...

Tököl 2011. július ...
romeo 363268 2011. július 19. 16:30
Válasz erre
004
004

Üdv!
Taylor 363267 2011. július 18. 00:08
Válasz erre
The_Ori 363266 2011. július 17. 22:03
Válasz erre
piratvitorla 363265 2011. július 17. 21:34
Válasz erre
Sziasztok
A takarók és egyéb eszközök állapotáról csak ennyit:
Kapásból 3 esetet tudok az elmúlt kb 4 évből amikor a beszállólétra/lépcső silánysága miatt összetörte magát a hajózó... 2 ki is került a rendszerből, egyik majdnem belehalt...
Zoli
romeo 363264 2011. július 17. 10:48
Válasz erre
Na ezek közül szeretnének 5 darabot eladni.
Üdv!
Weizi 363263 2011. július 16. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!

A 131,133,135,136,114,és a 115 van Kecskeméten.
The_Ori 363262 2011. július 16. 15:23
Válasz erre
Thx!
Monox 363261 2011. július 16. 15:12
Válasz erre
Bocsánat: 5 gép van Szolnokon.
Monox 363260 2011. július 16. 15:11
Válasz erre
Lehet, hogy rosszul, de én úgy tudom, hogy a 20+4 gép került hazánkba. A 4db gép csak sárkány volt, teljesen üresen. A 20 gép 1998-ban fogyatkozott 12-re, ezeket a DR.Rt-nél javították és megkapták a terpeszínt. Az idő múlásával tovább fogytak, majd 2009-ben leálltak. Ebben az időben a gyártó visszavett 10 darabot, 1 került Kecelre, 4 gép Szolnokra, 2 lezuhant a maradék 7 pedig még (más infó nem jött) Kecskeméten van.
The_Ori 363259 2011. július 16. 12:09
Válasz erre
Akkor a csehek az közül vittek el, amelyek nálunk sosem repültek?
The_Ori 363258 2011. július 16. 12:07
Válasz erre
12-t állítottunk szolgálatba a 24ből. Ebbel 2 lezuhan, 5 van múzeumokban vagy itt-ott. Valamennyit elvittek a csehek is állítólag a kivontak közül. (Felújították őket és magánkézben repülnek tovább.) Ez milyen 5 db? Thx.
romeo 363257 2011. július 16. 11:05
Válasz erre
The_Ori 363256 2011. július 16. 10:35
Válasz erre
Úgy néz ki a cseh Alca-kat Irak veszi meg jó pénzért, így nálunk most nem nyomulnak annyira.

Milyen 5 db Albatrosz?
romeo 363255 2011. július 16. 09:58
Válasz erre
Valami pici pénzt lehetne csinálni az eladásra szánt 5 db Albatroszból is.

Apropó, valahogy csend van az ALCA körül :)
czzoli 363254 2011. július 16. 08:55
Válasz erre
Uhu!
Nem azért nem teszünk rá orrtakarót, mert bunkók vagyunk, hanem mert NINCS!
romeo 363253 2011. július 16. 08:16
Válasz erre
Mivel eredetileg 28 db volt, 3 db lezuhat, 24db lesz eladva - marad 1 db(talán múzeumi példány).
romeo 363252 2011. július 16. 08:13
Válasz erre
Üdv!

Remélem ebből az összegből jut a Mi-24-re is...

"Külön eljárással vélhetőleg még ebben az évben értékesítik a Magyar Honvédség MiG-29-es vadászgépeit. Huszonnégy orosz harcászati repülőgépet adnak el, de az eszközök áráról a szaktárca csak az eljárás lefolytatása után tud nyilatkozni. Értesüléseink szerint több tíz milliárdos bevételhez juthat a honvédelmi tárca, ha még az idén pénzzé teszi a MiG-eket."

további részletek: www.mno.hu/portal/797546
Neo954 363248 2011. július 15. 21:47
Válasz erre
Azért egy pár plexit védeni kellene legalább a múzeumi gépeknek, mert úgy járnak majd mint a 23-asok...

Üdv.:Neo
Uhu 363247 2011. július 15. 21:46
Válasz erre
Taylor! Igazad van! Ez egy igen ütős megállapítás, de mindenben igazad van. Erre adjuk a kemény adóforintjainkat, hogy aztán a technika az enyészeté legyen… Mintha a történelem ismételné önmagát. 1920, 1945, 1956, 1989 és most a 2000-es évek. Minden egyes alkalommal újra és újra az alapoktól kellett felépíteni a légierőt, mert elvesztünk és elherdálunk mindent, amit addig felépítettünk! Van-e így értelme az egésznek? Még ha külső ellenség által vesztenénk el a légierőt, nem fájna annyira, minthogy a sírját mi magunk ássuk! Erre kellett ez a 20 év, hogy a „haderő reformnak” álcázott „valamivel” szétverjük a légierőt (a többi haderőnem is hasonló cipőben van, de az nem annyira látványos, így nem kerül bele a sajtóba).Azt nem hiszem el, hogy nem tűnik fel az ott dolgozóknak, katonáknak, vagy más személyeknek, hogy a technikáról leesett a decktakaró. A fénykép alapján látom, hogy a helikopter mellett több tűzoltó palack van, tehát azt valaki, valamikor odatette, és idővel azt illik ellenőrizni. Legalább azt, hogy nem kelt lába a palackoknak. Ha már az ellenőrző személy ott van, akkor nem tesz semmit, vagy nem jelzi azt? Vagy ennek is az lehet az útja, hogy jelezte, majd ügyiratba tették a jelentést, de harminc napig keringett a különböző egységek, szervek között, hogy ki teheti vissza a decktakarót stb. Aztán letelt a harminc nap, és mivel az ügy nem oldódott meg, ezért aztán az már nem is fontos… Remélem, nem így történt, de felmerül bennem az alábbi kérdés: senkiben nincs meg, hogy jó gazda módjára őrizze és óvja a technikát? Repülő technika, tehát összetett, bonyolult eszköz, nem egy szekér, hogy gond nélkül félre lehet tenni, minden fajta kötelezettség nélkül. Lehet, hogy ezek pusztába kiáltott szavak részemről, de ez alapján nem szívesen költök a légierőre, különösen, hogy annak tudatában, hogy itt minden az enyészeté lehet, ahelyett, hogy azt működtetnénk valamilyen formában. Ha már végleg nem lehet működtetni, akkor inkább adjuk el, egy fejlődő államnak, vagy bárkinek, csak használják a gépeket – akár, úgy mint múzeumi tárgy! Lehet, hogy sokat kérek?Ja és a gépek gumiköpenyeiről még nem is értekeztem…Üdv Uhu
piratvitorla 363246 2011. július 15. 21:29
Válasz erre
Szia
Talán azért nincs normálisan letakarva, mert már bányagépnek se jó...
Amilyen az ország olyan a hadsereg
Zoli
Taylor 363245 2011. július 15. 18:02
Válasz erre
Egy halott ország halott hadserege...
Neo954 363244 2011. július 15. 17:58
Válasz erre
Én azt nem értem, hogy miért nem lehet normálisan letakarni a gépeket?
Így szétégeti a nap a plexit, és minden műszert.
Aztán ha az egy működő gépbe kell valami akkor nem lesz mert katonáéknak fájt a háta felmászni ráhúzni a ponyvát.
Nyugger 363243 2011. július 15. 16:55
Válasz erre
Valamikor régebben idéztem:

A Magyar Honvédség illetékeseinek rá kell jönniük, hogy nem csak azoknak az eszközöknek a technikai kiszolgálását és alkatrészellátását kell biztosítani, amelyek nem tudnak leállni az út szélére. És nem jó, ha egy katonai szervezet telephelye egy rendezett MÉH telep látszatát kelti.

Az első megállapítás már nem igaz, a második még igen.
zsury 363242 2011. július 15. 15:22
Válasz erre
romeo 363241 2011. július 15. 15:13
Válasz erre
juge75 363240 2011. július 15. 15:09
Válasz erre
romeo 363239 2011. július 15. 15:05
Válasz erre
54545754
54545754
54518263
54518263
54518269
54518269
54775103
54775103

Monox fotói megerősítik a tényt, no comment.

5 db Mi-24V hajtómű nélkül
sárkányos 363238 2011. július 14. 15:23
Válasz erre
balaton 363237 2011. július 14. 15:18
Válasz erre
Mit értenek azon, hogy egyetlen? Viccnek is rossz lenne, hogy 1db működőképes harci helikopterünk van...
romeo 363236 2011. július 14. 14:04
Válasz erre
Üdv!

Ez nem valami jó hír: "Délelőtt gyönyörű látvány fogadta a Budaörsi Repülőtéren tartózkodókat, ugyanis a Magyar Honvédség egyetlen repülőképes Mi-24-es helikoptere, a díszfestésű "Csőrike II" szállt le némi bemutatórepülés után."

htka.hu/2011/07/05/breking-mi-24-es-budaorson/
romeo 363235 2011. július 11. 13:03
Válasz erre
Jak-52_09
Jak-52_09

Részletfotók eredeti festésű Jak-52-ről.
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Jak-52/Jak-52.htm
piratvitorla 363233 2011. július 10. 13:19
Válasz erre
DSCF4630
DSCF4630
DSCF4628
DSCF4628

pár kép
Szlovénia 2010
piratvitorla 363232 2011. június 28. 08:28
Válasz erre
A csörlő, a zavaró, a DIV doboza se egyszerűsíti a dolgot.
És szerintem a főfutó is hülyén áll...
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.