/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Murmuc 363337 2011. augusztus 4. 19:12
Válasz erre
Üdv!
Bár én helyileg a HA-LIK katasztrófájában vagyok érdekelt:
www.geocaching.hu/caches.geo
Bár a cikkben a "Amit a sajtóból tudni lehet:" rész nem egészen fedi a valóságot.
De nagyon érdekel a TSA katasztrófája is.
Tudtok részletes cikket erről?
piratvitorla 363336 2011. augusztus 4. 18:59
Válasz erre
Ha jól emlékszem az a katasztrófa is megér pár percet az okulásra. Nem sok szabályt tartottak be...
Murmuc 363335 2011. augusztus 4. 18:59
Válasz erre
Üdv!
Én úgy tudom a LI-2-es összefoglaló cikkek '2000 után jöttek ki.
De, ha megírjátok pontossan melyik számokban volt, beszkenelem!
Murmuc 363334 2011. augusztus 4. 18:52
Válasz erre
Freddy 363333 2011. augusztus 4. 18:44
Válasz erre
Igen, több részes. De még talán 94-95 táján.
piratvitorla 363332 2011. augusztus 4. 18:30
Válasz erre
Szia
Ha jól emlékszem régi Top Gunban volt is cikk róla. Talán több részes...
Zoli
romeo 363331 2011. augusztus 4. 15:40
Válasz erre
HA-TSA 56
HA-TSA 56

Én csak civil fotót találtam róra...
romeo 363330 2011. augusztus 4. 15:37
Válasz erre
Miggyuri, köszonom!

Engem nagyon érdekelne ez a gép a Magyar Légierő színeiban.
Miggyuri 363329 2011. augusztus 4. 15:15
Válasz erre
Nem állítólag, hanem biztosan. Egy A változat. Előbb 026 számmal a légierő gépe volt, majd HA-TSA polgári jelzéssel a MALÉV gépe lett. 1961.08.06-án lezuhant egy Lumumba utcai lakóházra Budapesten.
romeo 363328 2011. augusztus 4. 15:07
Válasz erre
Üdv!

A Magyar Légierő állítólag használt egy "zsákmányolt" C-47 Dakota repülőgépet, most pontosan nem tudom, hogy utas vagy ejtőernyős-szállító volt-e, a kérdésem az, hogy konkrétan erről a gépről létezik-e fotóó?
Köszönöm!
piratvitorla 363327 2011. augusztus 4. 07:20
Válasz erre
Bár nem hiszem, hogy gázabb projekt lenne, mint Mi-17-ből Mi-14 amin már régóta gondolkodok...
Zoli
piratvitorla 363326 2011. augusztus 4. 07:19
Válasz erre
Bocsi, tényleg a 75-ösre gondoltam... 81-es, 75-ös és 79-es keveredett hirtelen bennem, közben körülöttem szétverve a konyha...
A 79-es már megvan, de azt írtátok abbó nem érdemes 75-öst csinálni.
Azért köszi
Zoli
Altengernagy 363325 2011. augusztus 4. 07:01
Válasz erre
Bocs, szerintem ő a SM-75 Marsupiale-re gondolt! És én is... :D Csak a Broplan nevű vákumos cucc létezett belőle. Az SM-82-es Canguro-t ebből fejlesztették ki, de az jóval nagyobb.
Uhu 363324 2011. augusztus 3. 22:54
Válasz erre
Szia Zoli!

Építhető Sm-81-esből SM-79, de szerintem nem éri meg, mert mindkettőt 1/72-es méretben megkapod. Az SM-79- ITALERI,míg az SM-81-es a régi SUPERMODEL cég által gyártott, de az ITALERI felújított darabja. Bár, ha megszállott vagy és neki állsz a projektnek, akkor az oszd meg velünk is. :-) 
Üdv Uhu
Altengernagy 363323 2011. augusztus 3. 19:36
Válasz erre
Hát.. nagyon más... én is ezen gondolkozom sok ideje... szerintem rengeteg melo én nem vállalnám be :(
piratvitorla 363322 2011. augusztus 3. 16:55
Válasz erre
Sziasztok
Sm-81-ből építhető Sm-79? Supermodellt gondoltam konkrétan 72-ben...
Köszi
Zoli
romeo 363321 2011. augusztus 3. 11:23
Válasz erre
122598_87871_IL10_RAJZ2
122598_87871_IL10_RA...

Na mégegyszer felnagyítva
romeo 363320 2011. augusztus 3. 11:18
Válasz erre
tn_800x600_122613_34716_IL10_RAJZ2
tn_800x600_122613_34...

Üdv Tibor!

A MiG regiszter topikban találtam a 482 / 553-es hozzászólásodat.
A gyakorló IL-10 rajzokat valós fotók alapján készítetted? -azért kellene, mert a rajzokon a szárnyakba be van építve a 23mm-es gépágyú és a 7,62mm géppuska, én még magyar fotón gyakorló IL-10-en ilyet nem láttam (jelenleg azt kutatom, hogy magyar gyakorló IL-10-nek volt-e fegyverzete).
Köszönöm!
romeo 363319 2011. augusztus 3. 09:53
Válasz erre
photo_yak-9p_12-1
photo_yak-9p_12-1
photo_yak-9p_12-2
photo_yak-9p_12-2
photo_yak-9p_12-3
photo_yak-9p_12-3
photo_yak-9p_29
photo_yak-9p_29
photo_yak-9p_11
photo_yak-9p_11

Keresgélés közben találtam ezeket a magyar Jak-9P fotókat a következő orosz oldalon:
airfield.narod.ru/yak/yak-9/yak-9_color7.html
romeo 363318 2011. augusztus 3. 09:50
Válasz erre
Üdv!

Az eredeti Jak-9V (gyakorló) légcsavar-tengelyében volt 20mm SVAK gépágyú, csak jó lenne tudni, hogy a magyar gépek rendelkeztek-e vele, vagy kiszerelték őket.
romeo 363317 2011. augusztus 2. 19:41
Válasz erre
Már csak a TU-2U, UIL-10, Jak-9V és Jak-7 gyakorló gépek fegyverzete hiányzik:

TU-2U: A szárnyakba be volt építve a 20mm gépágyú? Hordozhatott bombákat?
UIL-10: A szárnyakba be volt építve a 23mm gépágyú és 7,62mm géppuska? Hordozhatott bombákat?
Jak-9V: A légcsavar tengelyében volt 20mm gépágyú? Az orrban volt 12,7mm géppuska?
Jak-7 "Liszánka" - ?

KÖSZÖNÖM!
Freddy 363316 2011. augusztus 2. 12:35
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy ezeket a Légirendészet, illetve polgári üzemeltetők használták, és nem kaptak katonai felségjelet (a képen látható gép megvan 1/72-ben:)) Avia-infón vannak fenn képek róluk.
romeo 363315 2011. augusztus 2. 12:20
Válasz erre
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Légierő által használt UIL-28,TU-2U,UIL-10,Jak-9V és Jak-7 Liszánka gyakorló repülőgépek rendelkeztek-e fegyverzettel, és ha igen milyennel?
Nagyon köszönöm a segítséget!
romeo 363314 2011. augusztus 2. 12:08
Válasz erre
Ha jól tudom a lajstromjele I-005.
romeo 363313 2011. augusztus 2. 12:07
Válasz erre
sokol
sokol

Üdv!
Létezik fotó magyar katonai felségjelű MRAZ M-1C SOKOL gépről?
Köszönöm!
piratvitorla 363312 2011. július 29. 19:06
Válasz erre
A használható cuccokat meg idő előtt kidobjuk. Pl Mig29. a csehek legalább elcserélték helikopterre.
Wrecker 363311 2011. július 29. 18:50
Válasz erre
DSCF1026
DSCF1026

Kizárt dolog, ez csak véletlen... :-)
Taylor 363310 2011. július 29. 17:49
Válasz erre
Hihetetlen, hogy más ország által kivont "kiszuperizált" gépet csorgó nyállal várjuk. Ráadásul csak kettőt. Arról nem is beszélve hogy magyar vírtus szerint pár év múlva ők is a többi közt fogják végezni Tökölön. Azt kéne csinálnunk mint például a finnek. Vigyáznunk arra amink van, és azt fejleszteni majd  leváltani egy újabb generációsra. Ezt a körforgást kéne követni. 
romeo 363309 2011. július 29. 16:37
Válasz erre
HS-13
HS-13
Mi-8%20cockpit
Mi-8%20cockpit

Ez lesz az egyik "új" gépünk.
romeo 363308 2011. július 29. 16:34
Válasz erre
A-3 363307 2011. július 29. 16:32
Válasz erre
Rosszul látod mivel a Jak tolja az URAL-t csak a kép egy kicsit csalóka!
Freddy 363306 2011. július 29. 15:25
Válasz erre
Mondjuk annyiból igaz lehet, hogy a 90-es évek közepén, a posztszovjet időszak legsötétebb éveiben az anyjukat is felajánlották volna, ha azon keresni/spórolni lehet, ezek a helikopterőprogramok is a megrendelések hiánya miatt húzódtak iylen sokáig. Egy biztos megrendelő a gyárnak is aranyat ért volna.
De hát persze a mi oldalunkról elég vitatható döntés lett volna megvenni valamit, aminek éppencsak épül a prototípusa.
Levix 363305 2011. július 29. 14:43
Válasz erre
Ez egy bullshit. Kizárt, hogy egy prototípust akartak volna eladni.
piratvitorla 363304 2011. július 29. 14:25
Válasz erre
Milyen jól jönne most az államadósság helikopterre...
Kellett nekünk annyi BTR (csomó le van konzerválva) meg Lada Niva a Határőrségnek.
zoli
romeo 363303 2011. július 29. 13:53
Válasz erre
1306718_37281_ADK125_Szolnok
1306718_37281_ADK125...

Üdv!
Tudna feltenni Valaki fotókat a szolnoki terepszínű ADK-125-ről?
Köszönöm!
Freddy 363302 2011. július 29. 13:19
Válasz erre
Ka-52-ből első példányt kezdték építeni 96-ban, 2008-ban indult a sorozatgyártás. Nem csoda, hogy 96-ban nem volt túl vonzó választás Magyarország számára.
romeo 363301 2011. július 29. 12:41
Válasz erre
Egy érdekes cikk:

"Szeretné eladni huszonnégy MiGp-29-es vadászgépét Magyarország, mert itt már feleslegesek, s csak viszik a énzt. Kérdéses azonban, hogy megkapja-e Budapest Moszkvától az engedélyt az eladásukra, ugyanis egy korábbi, könnyelmű szocialista üzlet következtében nemet mondhat az orosz fél. Ez pedig tetemes anyagi veszteséget jelentene az országnak. "

"A legfelsőbb politikai és katonai vezetésben vita folyt arról, hogy a Kamov–52-es harci helikoptereket vagy pedig a BTR–80-as páncélozott csapatszállítókat fogadja-e el az ország a Moszkva által prezentált kínálatból."

www.magyarhirlap.hu/belfold/elszallnanak_a_gepek_de_rossz_emleke_van_egy_mszps_uzletnek.html
piratvitorla 363300 2011. július 29. 12:39
Válasz erre
Amilyen az ország olyan a hadsereg. Nézd meg az egészségügyet, a rendvédelmet, az oktatást, a közösségi közlekedést, a kormányzatot stb...
Zoli
piratvitorla 363299 2011. július 29. 12:38
Válasz erre
Szia
Basszus, csak kicsiben rápillantottam a képre. El is felejtettem, hogy volt piros csíkos 26-os... Mondjuk én már csak a szürkéken repültem.
Akkor meg azért igaz, mert 5 db An-26-ost bizniszeltünk el magyar módra...
Zoli
Benedek 363298 2011. július 29. 11:37
Válasz erre
Nagy tékozlás ment, és megy is az MH-ban folyamatosan.Az a sok-sok jól megalkotott technika mind az enyészeté lett,a reptereinkkel együtt!
romeo 363297 2011. július 29. 11:05
Válasz erre
55546
55546

Elbírja húzni a Jak-52-est? :)
zoli1989 363296 2011. július 29. 10:36
Válasz erre
Az 26-os :)

(Amúgy szerintem is, ha most, 2011-ben talán már nem is, de még legalább 10-15 évet ellehettek volna a 24-esek...)
piratvitorla 363295 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
Ezek meg még mind repülhetnének (MH-ban)...
Talán az An-24 nem biztos hogy jó lenne, de a többi igen
Zoli
piratvitorla 363294 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
romeo 363293 2011. július 28. 23:23
Válasz erre
És a gyártó cég által jóváhagyott üzemidő-hosszabbítás? :)
Üdv!
piratvitorla 363292 2011. július 28. 23:13
Válasz erre
Szia
Ha a finnekre gondolsz akkor nem.
Radar meg kell, a modernizált gépeken is van (Mi-17N)
Zoli
romeo 363291 2011. július 28. 20:47
Válasz erre
077
077
Tököl 1996_
Tököl 1996_
Szolnok  -  1996
Szolnok - 1996
7832
7832
Fairford-1993
Fairford-1993

Üdv!
romeo 363290 2011. július 28. 20:41
Válasz erre
Szerintem fog kelleni egy nagyjavítás...
miles 363289 2011. július 28. 10:52
Válasz erre
Biztos, hogy egyátalán fognak repülni?
Benedek 363288 2011. július 27. 21:33
Válasz erre
Igen-igen,jól mondod.SAJNOS!
Nem tévedek ha azt mondom,hogy időnként több motor áll a garázsomban,mint amennyi Ü.k.-szállítónk van.
A 706-707 lekopaszítása biztosan a kényszer szüleménye,de ezekkel sem lettünk sokkal többen.
Ez olyan,mintha Fekete Lacival papírgalacsinokat "cipeltetnénk".

Na de csak történik már valami előrelépés ...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.