/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 363762 2011. szeptember 20. 09:52
Válasz erre
Na kérem:
Mivel már a HM honlapján is csepeg az infó meg merem írni: van az elvihetők között 5 db kutató-mentő HH-1N is.
Nekünk még sose volt igazi kutató-mentő gépünk (pár hordágy és hidraulikus vágó, esetleg fényszóró még nem K-M gép). És ezen kívül nem valószínű hogy bármikor is lenne...
Zoli
piratvitorla 363761 2011. szeptember 20. 08:42
Válasz erre
Szia
Teljesen igazad van.
Meg aztán inkább használt technikán álljunk át a nyugatira, mint egy vadiúj drága típussal.
Bár szerintem akár Blackhawk vagy Cougar is kijött volna a kevés pénzünkből. Közepes távon már jobban jártunk volna anyagilag is.
Elég, ha a vadászprogramot ésszel csinálják (már ha csinálják. Mig-29-est is csak mi váltottunk új vadásztípussal, másnak nem volt rá szüksége. Gazdagok vagyunk). Meggyőződésem, hogy akkor az összes többi kategóriára maradt volna pénz.
üdv
exec 363760 2011. szeptember 20. 07:48
Válasz erre
Már csak azt nem értem, hogy amikor a hollandok levetették a Leopardokat, akkor hurrá hangulat voltl, hogy vegyünk belőle "óccsoért". Most végre itt az álom, jön a megfelelő gép olcsóért, akkor meg, jajj miért ez, miért így stb. Szerintem is inkább örülni kéne. Már akár a státusznak is, hogy az USA besorolt minket a legmegbízhatóbbak közé. Mielőtt még ezen fanyalognátok, az Antal kormány F-16-osokat akart venni, és amerika elzárkózott ettől. Ekkor jöttek a 29-esek. Sokat tettünk is érte de 18 év alatt szerintem ez komoly fejlődés. ( és itt vegyük bele a doktrina váltástól a más nyelv megtanulásán át az összes feladatot)

Azt is hozzátenném, gondolom olvassátok az Aranysast. A legutóbbi számban az átképzés a MiG-23 típusra cikk kapcsán elég érdekes olvasni a szerző reakcióit ahogy először nézi életében az F-16-ost a MiG után, és a következtetéseit. Szerintem elég beszédes.

Az értesülések kapcsán pedig valóban, inkább hiszek Solonak mint a "Blikknek" :-) vagy sok más megszólalónak.

Üdv.
exec
balaton 363757 2011. szeptember 19. 23:37
Válasz erre
Ha már autós hasonlat:

Vannak feladatok, amikre egy ilyen kisgép célszerűbb, mint a nagy Mi-17. Aki vállalkozásban teherfuvarozó, az sem az Ifával jár be a városba vásárolni, hanem vagy busszal (Ami drága, ha megy az egész család.) vagy tart erre a célra egy személyautót :-)
G400CDI 363755 2011. szeptember 19. 21:48
Válasz erre
Na ja. Bár én ezt elsősorban a politikai vezetésnek tudom be.
Úgy rémlik, hogy a kínaiak orosz segítséggel elkezdték licenszben gyártani a Mi-17-et (tehát nem koppincs), innentől kezdve már csak egy lépés, hogy külföldön is elkezdjék forgalmazni. Természetesen egy politikus azt nem mondhatja, hogy a megszorítások alatt (vagy esetleg után) haditechnikára költik az adófizetők pénzét, ezért valószínűleg úgy fogják lekommunikálni, hogy cserébe ilyen-olyan-amolyan befektetések létesülnek. Már ha egyáltalán lesz ilyen üzlet.
Levix 363753 2011. szeptember 19. 21:26
Válasz erre
romeo 363752 2011. szeptember 19. 21:20
Válasz erre
Szerintem a jelenlego honv. vezetés alatt hamarább lesz kínai technika, mint orosz ...

Üdv!
G400CDI 363751 2011. szeptember 19. 21:16
Válasz erre
Levix, ne legyél már ennyire negatív.
Én kifejezetten örülök annak, hogy végre lesz jó pár repülési tartalékkal rendelkező, működőképes helikoptere a Honvédségnek, ami műszerezettségben ráadásul valószínűleg fel is múlja az eddigi Minyókat.
Tény és való, hogy jó lenne ezek mellett még legalább egy tucat Mi-17-est működőképes állapotban tartani (az már más kérdés, hogy szerintem is jó esély van rá, hogy vágóhídra küldjük az összeset), de szerintem sokkal jobb döntés valamennyi pénzt a rendszeresítésre költeni, mint abból mondjuk 2 új Milt venni. Hosszú távon többre megyünk 30 UH-1-el (amiből pár év múlva repülni fog mondjuk 12), mint 2-3 üzemképes Mi-17-el. Ráadásul azt olvastam, hogy pótalkatrészekkel együtt fogják szállítani őket.
Az általad korábban belinkelt link a lehetséges gépekről szerintem marhaság, én is úgy tudom, hogy Marines gépek lesznek.
Szóval összefoglalva, remélem, veszünk még a jövőben Minyót, de nem rossz vétel ez az UH-1N. Szerintem.
piratvitorla 363750 2011. szeptember 19. 20:59
Válasz erre
Azokból úgyse mászunk ki de legalább lenne technika árvízre is meg hazát védeni ha kell... Meg tüzet oltani meg kutatómentőzni meg kiképezni lövészt, ejést, meg VIPet szállítani stb.
p-51 363749 2011. szeptember 19. 20:59
Válasz erre
Egyet kell értsek piratvitorlával, az üzemeltetéshez való hozzáállás (imádni való szó: két z, két á, két l egymás után), szóval az üzemeltetéshez való hozzáállás haza tud vágni bármilyen strapabíró technikát. és azért a reptechnika nem ak-47, hogy elásod, kiásod, működik.
romeo 363748 2011. szeptember 19. 20:48
Válasz erre
Nekem valahogy ez az ingyenesdi nem tetszik - nemrég 14 db páncélozott HUMVEE, most 30 db Huey, -szerintem ki nem mászunk a missziókból ...
Benedek 363747 2011. szeptember 19. 20:25
Válasz erre
A lényeg ugyan az,mint 2000-2002-ben.Igéret volt akkor is,sőt szakemberek is voltak még a seregben jócskán.
Csak egy példa:Mióta a korszerűsétés folyik,azóta csak rádióból 3.-4.-ik tipusú rádiókat építgetik be a Mi-8-17-24-esekbe.Tehát a koncepcióval is van egy kis defekt.
piratvitorla 363746 2011. szeptember 19. 20:21
Válasz erre
Szia
A 29-es is elnyűhetelen szerkezet oszt a végén hogy állt a típus :(
Benedek 363745 2011. szeptember 19. 20:19
Válasz erre
Neo954 363744 2011. szeptember 19. 20:15
Válasz erre
Szia!
Így van!

Lesz 8 -max. 10 folyamatosan üzemelő, aztán ha kell valami hozzájuk akkor kezdődik a vandalizmus.

Véleményem szerint sok műszaki gond nem lesz velük, amit eddig láttam, halottam a Huey-ról, eléggé elnyűhetetlen szerkezet.

Üdv.:Neo
miles 363743 2011. szeptember 19. 20:09
Válasz erre
Ahogy a magyar törődést ismerem a haditechnikával ezek jó része is a a jurasic parkban fogják végezni. Szerintem nem is fogjuk az összeset hadrendbe állítani, nekünk 30 gép nagyon sok. Az tetszik, hogy fegyverzetet is kapunk hozzájuk. Addig reméljük nem hiúsul meg a dolog.
Levix 363742 2011. szeptember 19. 20:00
Válasz erre
De persze ezek nem a képesség növel általam csili vilinek titulált gépek, "csupán" az alapváltozatok.
Levix 363741 2011. szeptember 19. 19:58
Válasz erre
Akkor az annyival jobb, hogy fegyverzet is volt rajtuk nem úgy mint az Air Forces Huey gépein. Jobban el tudtam volna képzelni hogy az USAF csupasz változatokat ingyen adják mint ezeket. Bár romeo linkelte, hogy 5 millió dollár az ár.
Solo 363740 2011. szeptember 19. 19:55
Válasz erre
Biztos lehetsz benne, hogy a MARINES gépeket fogjuk kapni, ha megkapjuk őket.
Nem a blikkből szedtem.
Levix 363739 2011. szeptember 19. 19:50
Válasz erre
Az nem egy pár, csak egy darab lapát volt! A Mi-8-on nem kettő van :).
Levix 363738 2011. szeptember 19. 19:49
Válasz erre
Solo! Ez k... kizárt :). Azokat 2020 előtt nem fogják kivonni. 640 milliót tettek bele gépenként forintban. A lapátra az 89-es ár, lehet ma már a duplája.
romeo 363737 2011. szeptember 19. 19:48
Válasz erre
Ebben a terpszínben jobban mutatna, mint a MARINES-szürkében.
Solo 363736 2011. szeptember 19. 19:47
Válasz erre
Helló!

A MARINES csilli villi gépeiből fogunk 30 darabot kapni.

Egy Mi-8 lapátkészlet kb. 25 millió forint...
Levix 363735 2011. szeptember 19. 19:42
Válasz erre
romeo 363734 2011. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Üdv Uraim!

A hivatalos hír így hangzik:
A helikopterek meghirdetett ára 5 millió dollár darabonként. A legmegbízhatóbb partnerországok, így Magyarország számára - az amerikai kongresszus jóváhagyásának függvényében akár térítésmentes átvételre is lehetőség nyílhat.

- még nem nyert ügy ...

www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/ujabb-kepesseg-fejlesztesi-lehetoseg-a-hm-elott
Levix 363733 2011. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova.
Levix 363732 2011. szeptember 19. 19:35
Válasz erre
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova.
Levix 363731 2011. szeptember 19. 19:33
Válasz erre
Miért vettek az amik az afgánoknak Mi-17-est.

The new Russian Mi-17’s cost $10.1 million per aircraft. The Mi-17 hold up to 32 personnel and with this load can fly to 17,000ft. The American “Blackhawk” costs $16 million holds twelve personnel and is limited to about 11,000ft. at this load. The better comparison is the “Ch-47″. It will hold about 40 troops, fly to about 17,000ft with this load. But it cost about $40 million and it takes a good pilot to keep it going. And if we consider that Russian helicopters are supposed to be used by Afghan Governmental Air Force we shall see the reason that only helicopters which Afghan pilots can fly now are Russian ones. Brig. Gen. Michael R. Boera, the U. S. Air Force general in charge of rebuilding the Afghan air corps., posts that at least two years have to be spent for training Afghanis with US choppers. If people come and fly in Afghanistan with the Mi-17, they will understand why that aircraft is so important to the future for Afghanistan…We’ve got to get beyond the fact that it’s Russian. It works well in Afghanistan – MI-17 DEAL: Objectively and subjectively by Ignat Kuskov
Levix 363730 2011. szeptember 19. 19:30
Válasz erre
Indiai vásárlás

The purchase of 80 more medium-lift Mi-171V helicopters will add to the fleet, and will reportedly cost about $140 million and be finalized by the end of 2008.
piratvitorla 363729 2011. szeptember 19. 19:28
Válasz erre
És a kiképzéshez ott a szimulátor a németeknél. Biztos olcsóért meg lehetne oldani...
piratvitorla 363728 2011. szeptember 19. 19:27
Válasz erre
Szia
Nem szereltethetsz bármit gyárilag a gépbe. Vannak pl. nyugati berendezések ami még nagyjavításra kerülő gépben sem lehet a ruszki miatt (a nyugati nem engedi).
A ruszki a saját cuccait akarja elsősorban bepakolni az új gépbe. Nem csak a lóvé, hanem a kompatibilitás miatt is.
Az A. Magazinban van egy cikk a kínai-pakisztáni vadászgépről. Ott se vegyítik a kínai+amerikai technikákat, pedig a pakisztániaknak sok szempontból jó lenne. De még ők is rájöttek, hogy nem jó.
Az egyszerű Mi-17 modern berendezésekkel már nem sokkal megbízhatóbb mint egy UH-60 vagy Cougar. (Erre sokan Afganisztánnak válaszolnak, de az a rep. jellemzőkről és az árról szól)
Pláne ha nem alkalmazzák pl. a forgószárny vibráció csökkentőt akkor behal a színes kijelző stb.
Zoli
Levix 363727 2011. szeptember 19. 19:23
Válasz erre
Számok

A Marines helijeinek upgradje (100 UH-1N és 180 AH-1W) 2002-es árfolyamon $897 millió volt. Ez gépenként, 200-as dollárral 640 millió forint. Hoppá! Viszont 2020 után is rendszerbe maradhatnak.

A régebbi UH-1-esekre 1100 dollár / óra üzemeltetési költséget találtam. Az 220 ezer forint.

Az átlagos Hueykba 15000 órát repültek.

Ha nem lennénk csórók akkor simán tudnánk üzemeltetni őket nyugdíjas európai szakikkal, vagy áthozni az USÁ-ból pár expertet.
piratvitorla 363726 2011. szeptember 19. 19:19
Válasz erre
Szia
Nem is kell semmibe beférni az UAZ-nak. A külső súly általában célszerűbb manapság. A Chinookba is beférne az ágyú mégis alatta viszi. Harcászatilag célszerűbb...
Zoli
Kamovos 363725 2011. szeptember 19. 19:03
Válasz erre
Én egyetértek Balatonnal!

Ürüljünk már egy kicsit!
Főleg ha ingyen kapunk!

Végülis ha nem kapnánk őket akkor hamarossan rá kel fanyarodni az ág seprűre!
Azokra pedig elég sokáig kel gyúrni mire repképesek lesznek!

A Mi-171 nekem is nagy álmom, remélem még megélem mikor Helikopter ezredek lesznek felálítva belőlük.
Még akkor is, ha jelenleg nem NATO kompatilis a műszerezetsége.
Amúgy a kivont Mi-8 Mi-17-ből miért is nem lehene beléjük építeni?

Az UH-1N véletlenűl sem egy kategóriás a Mi-8 Mi-17-el!

Ez a mekkora sújt tud elvini és az alkapján kategórizálom szerintem meg ne éppen épkézláb ötlet!
Ezen mérce szerint akkor az MD-500 is nagy szállító helikopter, hiszen saját sújának 2 szeresét is képes elszállítani.
De az UAZ mégsem fér bele!
Ahogy az UH-1-be sem.
Remélem érthető volt amit mondani kívántam.

Üdv: kamovos
Levix 363724 2011. szeptember 19. 18:59
Válasz erre
Ami biztos, hogy nem az új csili vili Marines UH-1N-ről van szó. A légierő a nukleáris rakétasilóknál használta a gépeket.

Mindenkinek igaza van. Teljesen egyetértek execcel is. Azzal van a gondom, hogy mennyire hihető, hogy ha a nyomorult Mi-17-eseken nem lehetett megcsinálni a képességnövelést, mennyire van annak esélye, hogy harminc számunkra teljesen új gépet állítsunk rendszerbe. Kizártnak tartom, hogy akár egy rakéta blokkot adnának ingyen hozzájuk. Az üres 30 gép meg nagyon nagyon sok. 30 személyzet kiképzése, de még 15-é sem piskóta, + műszakiak. Nincs egy csavarkulcsunk sem a gépekhez. Persze a legjobb lenne a Mi-8/17 + a Huey. De ennek is mennyi a realitása? Sokkal jobb helyzetben mi lett az ingyen Mi-24-esekkel? Repülnek a Mi-2-esek?
Szóval ahogy exec is kifejtette, vannak járulékos költségek és a teljes életciklust kell vizsgálni. Ok, de mennyi idősek is a Hueyk? 44 évesek! Egy rotor lapát, erre találtam számot, átszámítva 4 millió forint! Ne felejtsük el pár hónapja még a Gripenek tankolására sem volt pénz!

Nem arról van szó, hogy a 0 forintba kerülő Hueyt kell hasonlítani pl. akár a Mi-8-hoz, vagy egy európai új géphez. Szóval a 30 Huey még lehet ingyen drágább mint 5 Mi-171. Nyilván a számokat soha nem fogjuk megtudni.
Benedek 363723 2011. szeptember 19. 18:49
Válasz erre
Szia Kollega!
Jól mondod,hogy mi van akkor ha hadműveleti területre megy a gép...stb.Ugyan mi a nyavalyát keresünk mi azon a hadműveleti területen.Ezek a fránya orosz gépek a gyárilag beépített holmikkal több évtizeden keresztül bizonyítottak sarkkörön innen,és túl is.Csak a rágózabálóknak nem passzol a rendszerébe sehogysem.Pedig sokszor elismerően néztek át a hangárunkban parkoló Mi-8-17-eseinkre,amik mellett tényleg aprócska holmi az Uhu-1-es.Természetesen az a maga kategóriájában egy ugyan olyan igásló,mint a Minyó.
(Utility Helikopter-Általános-helikopter)Mint az általános iskola.A Gentex sisakokhoz is lehet rendelni nagy-és alacsony impedanciájú hallgató szettet.Pontosabban azzal szerelik,amelyikkel rendelik.Á szar ez a szegénység az biztos.
p-51 363722 2011. szeptember 19. 18:38
Válasz erre
Én azért húzogatom a számat. Én nem örülnék, ha most valaki idepasszolna nekem egy 20 éves kadettot(csak példa, elnézést a kadett-fanoktól), hogy ingyen a tied, dobd el a 21 éves lada szamarád(szintén csak példa, sose volt szamarám, még csak nem is ültem benne), ezt csak tankold meg szervizeld. Persze, hogy ha nem lesznek minyók, kell valami helyettük, de nem biztos, hogy logisztikailag jó döntés elfogadni a hueyt. Akkor már inkább félidős minyókat kellene keresni, ahhoz legalább nem kell kiépíteni semmit újonnan.
Szerintem.
balaton 363721 2011. szeptember 19. 18:30
Válasz erre
Bocsánat, hogy beleszólok, de nem értem, mi ez a szájhúzogatás. Kapunk 30 helikoptert ingyen. Ennek örülnünk kéne. Ezek egy darabig elröpködnek. Mi-17-t is kaptunk. Mi-171-t sajnos egy ideig még nem fognak ingyen osztogatni, pénz meg üzemeltetésre sincs lassan, nemhogy új/használt gépeket vásárolni. Összehasonlítgatni a két típust (UH-1 és Mi-17) nem érdemes, mert nem egy kategória, előbbi "súlycsoport" ráadásul régóta hiányzott a Honvédségből.
exec 363720 2011. szeptember 19. 17:55
Válasz erre
Levix,

Azért ehhez még egyet tegyünk hozzá. Azért vannak különböző gép méretek, mert különböző feladatok vannak. Ha én pl veszek 30 darab 40 tonnás kamiont, és utána egy köbméter homokot hordok ki házhoz akkor bizony elbasztam. Hányszor is repülnek ezek a gépek teljes terheléssel? Nyilván az a jó ha több kategória létezik. Ha elírtam az idézetet azért elnézést. Ettől függetlenül nem csak a beszerzési ár számít, sokkal inkább a teljes életciklusra vetített költségek. Tipikus hiba, hogy telik a nagy batár Mercire, aztán áll akertbe mert nincs aki tankolja. A földön álló helikopter értéke pedig közelít a nullához. Szerintem
Üdv.
exec
piratvitorla 363719 2011. szeptember 19. 17:53
Válasz erre
Egyébként mielőtt folytatnátok a számháborút: A 17-esek között is sok változat van a paramétereket tekintve. Pl. nekünk is legalább 3 különböző tartályú változat van csak 17-esből. (hatótáv)
Mivel kétféle hajtóművünk van emiatt a teljesítmény se egységes.
Zoli
piratvitorla 363718 2011. szeptember 19. 17:51
Válasz erre
Szia
Mi-17 és 24 esetében nem azonos a főreduktor, forgószárny agy, lapátok, faroklégcsavar stb.
Ha jól tudom ez az UH-1 és AH-1 esetében azonos. Mármint "páronként" (pl. UH-1Y/AH-1Z).
Zoli
piratvitorla 363717 2011. szeptember 19. 17:48
Válasz erre
Sziasztok
Az UH kontra Mi-17 vita egy baromság.
Nem lehet a kettőt összevetni, más kategória.
Mind a kettőre szükség lenne... Ha már a Mi-2-est kidobták...
Zoli
piratvitorla 363716 2011. szeptember 19. 17:47
Válasz erre
Szia
A vadiúj Mi-17/Mi-171-esbe kapásból bele kell ölni egy csomó pénzt, hogy normális NATO heli legyen: nyugati transzponder (válaszjeladó), rádiók (amiből kapásból kettő van), GPS (de inkább pluszban VOR/DME+ILS), védelmi berendezések ha hadműveleti területre megy a gép (rakétaindításra figyelmeztető, infracsapda / rakétazavaró) stb. Ez beépítéssel, papírokkal stb több millió USD.
Ezek egy részét az orosz be se építheti, mert NATO-s cucc... Így lehet, hogy nem is lehet megcsinálni. A horvát Mi-171-esek esetében ha a hajózó GENTEX sisakot használ akkor a ruszki megvonja a garanciát (maguk a horvátok mondták nekem). Egy rádióberendezés még bonyolultabb... (a horvátoknál a nyugati rádiót nem is bírja a gép, gondok vannak)
Nem tudom az UH-k pontosan milyen felszereltségűek, ha MARINES akkor valószínűleg ez mind benne van...
üdv
Zoli
Levix 363715 2011. szeptember 19. 17:16
Válasz erre
Exec!

A további érvelésed sem biztos, hogy jó. A Mi-17 kétszer annyi hasznos terhet visz el mint a Huey. Ha a fogyasztás duplája akkor számoljunk csak.

A-ból B-be 4000 kg hasznos teher Mi-17-el x forint.
Hueyval kétszer kell fordulni, ha fele annyit fogyasztani, akkor egyenlő lenne, vagy két Hueyba fér be ugyanaz, ami szintén annyi mint egy út a Mi-17-essel.

Minden másban amit írtál teljesen egyetértek.
Levix 363714 2011. szeptember 19. 17:12
Válasz erre
exec! Ne menjél már át politikusba :). A te idézeted, nem azonos azzal amit én írtam bakker.

Helyesen amit én írtam: copy paste-al lényeg átalakítód nélkül
de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani.

Amit te írtál idézőjelben:
"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani"
exec 363713 2011. szeptember 19. 16:43
Válasz erre
Levix

"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani" azért érdekelne, hogy ezt mire alapozod. A valós rendszerben tartási költség elég elvont dolog. Még üzemeltetési stílustól is függ. Pl sehol nem lettek annyira "széthajtva" a MiG-29-esek, mint idehaza. Így persze a költségük is magasabb. De pl a feleannyi gép többet hajva hamarabb el is fárad.

"Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg" meg ne magyarázd, hogy a közel háromszoros súly mellett a fogyasztás alig több... Ha maga a fogyasztás duplája, akkor az olcsóbb üzem már bukott.

exec
Benedek 363712 2011. szeptember 19. 15:26
Válasz erre
Ez így van.
Mire a letcsikák megkapják a kiképzést,és mind full combat ready-lesz,addigra az UH-ban sem lesz több naptári idő.
Levix 363711 2011. szeptember 19. 15:01
Válasz erre
Mi is az előrelépés? Lehet, hogy ingyen van, de k... öreg sárkány, számunkra ismeretlen szerkezet, üzemeltetési tapasztalat 0, hajózók 0, kiszolgáló eszközök 0. Sokkal jobb lenne fele ennyi új Mi-171, igaz az pénzbe kerül, de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani.

Range: 300-plus miles azaz 482km Mi-17 495

Ceiling: 15,000 feet (4,572 meters) Mi-17 5000m

Maximum Speed: 149 mph (130 knots) 238 km/h Mi-17 250 km/h

Useful load: 4500 lb (2038.0 kg) Mi-17 4000 kg

Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg

Date Deployed: 1970, Mi-17 ?

Szállítható: 13 fő Mi-17 24 fő
Levix 363710 2011. szeptember 19. 14:49
Válasz erre
The Air Force is close to finalizing a sole-source deal to buy up to 93 UH-60M Black Hawk helicopters from the U.S. Army, according to defense industry sources.

Air Force officials launched the effort to replace the service’s Vietnam War-vintage UH-1N Hueys with commercially available helicopters last year. From the beginning, the Air Force said it would make performance tradeoffs to keep costs down for what is called the Common Vertical Lift Support Platform.

Vélemény
This seems like a logical choice for the USAF. They are basically buying more of the same basic aircraft they already have plenty of. The UH-1N is underpowered, slow, and just plain old. If the USAF wanted a competition for a replacement aircraft, I'm sure they would have asked for one.

www.defensenews.com/story.php www.f-16.net/index.php
Neo954 363709 2011. szeptember 19. 14:45
Válasz erre
Akkor az már megtanult repülni. :)

Üdv.:Neo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.