/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Altengernagy 363885 2011. szeptember 30. 12:51
Válasz erre
Hát én akárhány forrást olvastam, szakmait, hozzáértőt (vagy annak nevezettet) egyik se dicsérte agyon az olasz gépeket. Bizonyára azért cserélték le azonnak mindegyik motorját WM-re... :)
Az SM75-tel folyamatosan gondok voltak, masszívan átépítették és még így is lépten nyomon lerobbant, meg le is zuhant. A CR-32 már akkor elavult volt amikor megvették, az CR-42 jó gép volt, a háborúra már az is elavult, csak a pilótáink tudásának köszönhető az amit kihoztak belőle... A Ca-310-est visszakülték, a Ca-135 gyenge közepes az olaszok sem rendszeresítették, a magyarokon kívül senki se vette meg. A Héja se kellett otthon az olaszoknak, csak mikor kaptak hozzá német motort. Az Ansaldo páncélost maga a honvédség itélte használhatatlannak, a svéd harckocsik szintén a 30-as évek színvonala... gyenge teherbírás, gyenge motor, nulla páncélzat... harckocsi feladatra alkalmatlannak itélték azt is, az hogy a Toldi 45-ben megállta a helyét az vicc. A Nimród valóban a legsikeresebb magyar építésű jármű volt, mint légvédelmi platform, pont a Bofors löveg miatt. A németeknek semmi hasonló sem volt sokáig amig rá nem szorultak. Valahol olvastam hogy egy nap alatt egy Nimród üteg tizen-egynéhány gépet lőtt le, többet mint az egész vadászosztály együtt. Mussolini érdekei tényleg mellettünk voltak, nem vitás. Azért a pénz ott is beleszólt, túlnyomó többségében olyan cuccokat adtak amik nekik se kellettek és eladni sem tudták. Ahogy írtam ilyen volt a helyzet, más semmit sem adott, a németek különösen nem. És nem az olasz gépeket általánosítom, éppen nem amikor több kedvenc repülőm náluk található (pl. a P108 ami a B-17-es hajazta, vagy az Airone torpedóvető, vagy ha már Savoya akkor SM-79 torpedóvető).
Hogy svédek mit használtak mit nem, és meddig az nem mérvadó. A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig. Az izraeliek meg Avia-messzerrel, mert ahhoz jutottak hozzá. De ők legalább harcoltak vele, a svédek meg soha senki ellen. A saját tervezésű SAAB gépeik egyébként sokkal jobbak voltak, pl a J-22 ami az 1000-lőerőt sem érte el, mégis 560 volt a végsebessége. 1943-49-ig volt szolgálatban, tegyük hozzá ez 43-ban sem volt egy kimagasló gép. Nekik megfelelt, nem kellett kivigyék a kis ékszer-légierejüket a darálóba. Ellentétben velünk, akiknek most és mindörökké minden háborúban békében külszolgálatban a sz*rból kell várat építeni, kapanyéllel imitálni a harcászatot és a többi... A politika, a korrupció meg az okostojások miatt akik ülnek az irodában reszelik a répát, akikre életükben nem fröccsent a haverjuk vére...

Amúgy meg hinném hogy bármilyen hiányosságom lenne, különösen nem történelmi téren...
juge75 363884 2011. szeptember 30. 12:33
Válasz erre
Az Olaszok a Seversky P-35 vadászt akarták lemásolni, de gyengébbre sikeredett.
juge75 363883 2011. szeptember 30. 12:32
Válasz erre
Lehet, viszont amiket mi kaptunk (Re-2000 Héja) azokon anyaghibák, tervezési hibák fordultak elő nagy számban.
Ennek ellenére egy jól manőverező, de a háború elejére-közepére elavult típus volt.
A Bofors 40mm-es könnyű légvédelmi gépágyú, a kor egyik legjobb fegyvere volt a maga kategóriájában.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a legújabb, megvásárolni vagy liszensz gyártani kívánt Német eszközök elérhetetlenek voltak számunkra, mert nem adták el azokat politikai megbízhatatlanság miatt, ez csupán a háború végén változott meg..
eles 363882 2011. szeptember 30. 10:47
Válasz erre
Altengernagy!

Azok a "szutyok" olasz cuccok koruk legjobb repülőgépei közé tartoztak. Hozzáteszem a svéd beszerzésből sem csak a Boforsok voltak "jó anyag" (a svéd beszerzésből továbbfejlesztett Toldi és Nimród még '45-ben is remekül megállta a helyét jól megválasztott bevetési profil mellett). Nyilván egy könnyűharckocsi nem áttörésre, vagy a gyalogság közvetlen támogatására van kitalálva. Ne gondold, hogy a jenkiknek nem voltak hasonló problémáik az Stuart-okkal, vagy a Cheffee-vel.
De visszatérve az olasz "szutykokra". A svédek ha jól emlékszem 1953-ig használták- közmegelégedésre- az RE 2000-est. Azért vonták ki akkor, mert elfogyott a fő üz.tartály tömítésére használt Herbolid, amit meg már nem gyártottak. Az brit egyiptomi gyarmati hadseregnek 300 ilyet akartak beszerezni. Mondjuk ezt (a példák hozását ) sokáig ) folytathatnánk.
Engem ez keményen emlékeztet a jelenlegi "gripenproblémára". Érdekes, hogy a csehek, akik inkább kihasználják (élesben is !) a fegyverrendszer adottságait meg vannak vele elégedve. Nálunk meg rendre szapulják.
Talán mielőtt leírunk valamit kellenne egy kis háttérismeret! Ebben az esetben történelmi, technikai, hadászati.
Kérlek ne sértődj meg! Nem (csak) rád gondolok, hanem minden szinten azokra, akik leírják az idétlenségeiket.
üdv, LS
romeo 363881 2011. szeptember 30. 10:35
Válasz erre
Az USA jobban magához szeretné kötni a volt keleti blokk országait, ennek első jelei Magyarországon a Humvee és az UH-1N.
miles Christi 363880 2011. szeptember 30. 10:31
Válasz erre
Ez megint általánositás, legalábbis, ami az olasz technikát jelenti. A német Ju86-os, hiába volt bombázónak tervezve, cirka 50%-al kisebb bombaterhelhetőségű volt, mint a Capronik, vagy hasonlitsuk össze a Ju-52-es, az Savoyákkal... A Reggiek, a beszerzés idején a középkategóriát képviselték, más kérdés, hogy a MÁVAG-nak talán nem kellett volna erőltetnie a gyártást 1944-ig, hanem adandó alkalommal átállni a Friedrichek, aztán a Gustavok (Bf 109F, G) gyártására. Persze, ehhez a németeknek is volt egy-két szavuk. Akkoriban még nagyon nagy mellénnyel jártak, és nem osztogatták csak úgy a licenszjogokat. Ellenben Mussolinivel, aki olyan kijelentéseket is tett, hogy Olaszország soha nem lehet olyan helyzetben, hogy Magyarország ne számithasson a segirségére.. :)
romeo 363879 2011. szeptember 30. 10:30
Válasz erre
Olyan hírek keringenek, hogy az USA Lengyelország után Csehországot, Romániát, Horvátországot és Magyarországot is F-16-tal szeretné ellátni ...
Az említett országok közös logisztikai hátteret és oktató központot hoznának létre.
miles Christi 363878 2011. szeptember 30. 10:20
Válasz erre
Meglehet, ugyanakkor most, hogy lassan lejár a lizingszerződés, új tendert KELL kiirni, mert igy korrekt. Tizenöt év alatt sok minden és sokat változott. Katonapolitikai háttér, haditechnika, piaci lehetőségek, stb.,Ráadásul ha esetleg újra a gripenek mellett is döntenek, nem biztos, hogy ugyanezek a gépek kellenek, vagy ha igen, akkor jóval olcsóbban, mert már használtak, régebbi épitésűek. És ezek már nem újra 15 évre.
romeo 363877 2011. szeptember 30. 09:42
Válasz erre
Utoljára lőtt Csőrike

"A kifestett, Csőrike névre keresztelt forgószárnyas naptári üzemideje ugyanis idén lejár, így a legközelebbi, jövő áprilisra tervezett éleslövészeten már nem vehet rész."

forrás: www.honvedelem.hu/cikk/28207/utoljara-lott-csorike
Altengernagy 363876 2011. szeptember 29. 23:50
Válasz erre
A történelem ismétli önmagát, a mindenkori kormány (és tökmindegy milyen színű, és minek mondja magát, mert mind egykutya ugyan azon a pórázon) bevett szokása a "jól bevásárlás". Gondoljunk a 30-as évekre, amikor a sok szutykot megvettük az olaszoktól. Meg akkor is a svédektől. (Kivétel a Bofors, az jó anyag) Na de kérem, akkor már tudták előre hogy háború lesz és senki sem akart eladni, csak sz*rt. A hidegháború után viszont pangás volt...
Az orosz(technika) ellenesség oka meg nyilvánvaló, szerintem mindenki tudja. Az állami vásárlásokat mindig és minden alkalommal a nyelvcsapkodás iránya és a lehúzható állami pénz %-a határozza meg... Kicsiben is ha csak egy vödör festék kell, meg nagyban is. Sajnos ezért lehetetlen erről beszélni anélkül hogy a politikába keveredjen valaki. Részemről ennyi is.. :/
horvathp 363875 2011. szeptember 29. 22:44
Válasz erre
Szerintem még ellentételezés nélkül is a Gripen volt a legjobb döntés, akkor és talán most is.
miles Christi 363874 2011. szeptember 29. 22:14
Válasz erre
:) Ha hiszed, ha nem, a mostani kormányfő annak az ellenlábasa, aki anno a gripeneket szerezte. :) Ennek ellenére nincs új tender, sem felkészülés a váltótipusra. Majd elválik.

A befektetések, pl.Elektrolux gyárai (Jászberényben, Nyiregyházán) Ericson, Zeneca kötpontok, mittudomén...
miles Christi 363873 2011. szeptember 29. 22:08
Válasz erre
magyjából- 30% befektetés, a többi egyébb offset ügylet, pl exporttöblet, a svédek Magyarországról árut vesznek. Ez a rész kb 140mldr forint volt tervek szerint
silent8 363872 2011. szeptember 29. 22:03
Válasz erre
Szia! 

Igen, pontosan. Befektettek gumikalapácsokkal, meg csipeszekkel, és egyéb termékekkel. Ami pont fellendíti a Magyar gazdaságot. Egyébként ilyesmit lehetett olvasni az ellentételezésről. Bár az újságírókat ismerve, ez is lehet valami légbőlkapott infó volt. Én személy szerint örülök a Gripeneknek, de azért elgondolkodtató, hogy a Csehek által lízingelt Gripeneknél erősen fontolják, hogy ha lejár a lízing visszaadják repülőstűl, csavarostul, villáskulcsostul... Nem tudom az okát, de elég erőteljesen hangoztatják/hangoztatták. 
miles Christi 363871 2011. szeptember 29. 22:03
Válasz erre
drseres.com/publik/pdf/process_hun.pdf egy kis olvasni való, van amire én is rosstul emlékszem. :)
horvathp 363870 2011. szeptember 29. 21:56
Válasz erre
Szia!
Bocsánat, hogy beleütöm az orromat, de erről az ellentételezésről még nem is hallottam.
Ez azt jelenti hogy a gépek értékének 110%-ban a svédeknek be kellett fektetniük Magyarországon? Vagy ez hogy van?
Üdv Peti
miles Christi 363869 2011. szeptember 29. 21:46
Válasz erre
Eles sem hülye, ezt ő is nagyon jól tudja, ellentétben vlevivel, aki nem veszi figyelembe, hogy nem politizálhat a fórumon, főképp nem ilyen demagóg módon. Ráadásul a Gripen beszerzésre is igencsak furán emlékezhet, meg a gépről is hiányos ismeretei lehetnek, ha úgy gondolja, az lett volna a legjobb, ha a következő "töketlen kormány" azt visszacsinálja. Ezt próbálta eles viccesre venni, közben rámutatva, hogy a következő kormány ha kevesebbet dolgozott volna saját zsebre, akkor sem tudott volna mondjuk új F18-asokat venni.

Hogy mennyire nem vlevinek van igaza, bizonyitja, hogy a csehek ugyanezt a lizinges ellentételezési rendszert választották, bár némileg jobb feltételekkel, mert újabb gépeket kaptak, ők többször hajtottak végre a géppel éles elfogást orosz gépek ellen, és bár a politikai szarkeverők néha ott is összevissza beszélnek, a légierő parancsnoka épp a napokban mondta egy interjúban, hogy tökéletesen meg vannak a géppel elégedve. Azonkivül vlevi valószinúleg arra sem emlékszik, mi volt az alternativa, meg milyen feltételekkel.

AZ "akitől minden kitelik" kormány 1999-ben hozott egy törvényt, miszerint minden egymilliárd Ft feletti haditechnikai beszerzést legalább 100%-ban ellentételezni kell, aminek minimum 30%-a befektetés kell legyen. A Gripen 110%-os, amit 2008.ra le is tudtak. AZ eredetileg tervezett 789millió eurót 2009-re csaknem 100 milliárd forinttal a svédek túl is lépték.

Mi volt az alternativa? Mirage200: vegyél külön vadászt, vegyél külön csapásmérőt, a Gripennél drágábban
Amcsi F16: ellentételezééés? Örülj, hogy amerikai gépen repülhetsz. Abból sem a legújabbon, hisz Magyarország még nem volt NATO-tag a tender idején,
Holland, (belga?) F-16: régi A verziók, bár felújitáson átesve, de amcsik amraamot ehhez sem adnak,
török F-4 vicc kategória, mégha majdnem ingyen adták volna, akkor is.

De vlevi biztosan jobbat tud...
vlevi 363868 2011. szeptember 29. 18:44
Válasz erre
charles 363867 2011. szeptember 29. 14:44
Válasz erre
eles!

Szintén bocs, de szerintem vlevi nem a Broncora gondolt, hanem Orbán Vackorra!
eles 363866 2011. szeptember 29. 09:12
Válasz erre
vlevi!

Bocs, de elírtad ezek UH-k, nem OV-k (OV-10 Bronco). Én is úgy gondolom, hogy utána egy tökösebb kormány kellett volna, aki nem saját zsebre, hanem az enyémre dolgozik, és akkor talán jutott volna eftizennyócra (talán kettőre is) is.

üdv, LS
vlevi 363865 2011. szeptember 28. 18:02
Válasz erre
"Ezek az UH-1-esek viszonylag újak, ha jól értettem"
Nem azt mondtam, hogy így lesz, hanem azt akartam kifejezni (csak nem sikerült), hogy ezektől (OV) minden kitelik. Emlékeztek még rá, hogy hogyan lett Gripenünk? Az már más kérdés, hogy az utána következő töketlen kormány nem tudta azt visszacsinálni.
miles 363864 2011. szeptember 28. 15:41
Válasz erre
Bocs, nem Eduard, hanem Bilek. :) De, álitólag teljesen új forma, semmi köze a régebbi resin kiadásukhoz, sem a KP-hoz.
Majd meglátjuk.
zoli1989 363863 2011. szeptember 28. 15:37
Válasz erre
Köszi! Kíváncsi leszek rá. :) Mondjuk gondolom rajtam kívül még jó sokan...
miles 363862 2011. szeptember 28. 14:55
Válasz erre
A prágai E-day-re harangozták be, mint meglepetést.
zoli1989 363861 2011. szeptember 28. 13:56
Válasz erre
Edu L-29-es ? Ezt hol hallottad ? Gondolom 72-es lesz. Nagyon jól hangzik :)
Freddy 363860 2011. szeptember 28. 13:17
Válasz erre
Na, az az L-29-es meg is van... HAD matricát kapott (adatlapon fenn van ez is), az ugandai matricáját már erőteljes sárga patina díszíti :)
miles Christi 363859 2011. szeptember 28. 13:04
Válasz erre
A túlkombinálás az Eduard, vagy a KP esetében talán igaz. De az RS models AVIA-ja esetében nem hiszem. Amikor piacra dobták, a csehek Modelár-jában bemutatták, vagyis irtak róla egy pár oldalas cikket. Akkor jelentették be, hogy három különböző csomagolással lesz kapható, és irták a magyar kiadást is. Aztán nem lett, helyette jött ki a what if, spanyol, olasz, francia, stb kamóval. Az igazsághoz hozzátartozik azonban az is, hogy a 26 kiadott kamo között a Szlovák Nemzeti Felkelés egyetlen légigyőzelmes AVIA-ja sincs benne. :) Pedig salamoni döntés lehetett volna a kettőt egy ilyen kiadni. :)))

Az ugandai L-29-es esete is érdekes kissé. Az eredeti héromszinű: rozsdabarna, sötétszürke, kék egyébként nagyon atraktiv festését az ugandaiak szinte azonnal változtatták, aztán később még egy teljesen más, zöld foltos festést is kaptak. Kér, hogy már a makett 40éves is elmúlt, és azóta sincs helyete más.

Bár, az Eduard most állitólag piacra dob egy 21. századi követelményeknek is megfelelő Delfint.. majd meglátjuk. :)
p-51 363858 2011. szeptember 28. 12:24
Válasz erre
Azért én a KP-re nem reklamálnék. Annak a cégnek az volt a célja anno, hogy a csehszlovák légierőt mutassa be. Minek törődtek volna bárki mással? Pár más üzemeltető országról is kiadtak matricát néha, de elsősorban a sajátot. Ha egy magyar cég készít majd maketteket, nyilván a magyar légierőre koncentrál. Személy szerint az a véleményem, hogy a KP az L-29-eshez kiadott Ugandai(!) matricával szinte minden hiányosságát kompenzálja. Egyébként meg szerencsére tele van a piac magyar matricával, na meg azért lehet azt készíteni is.:)
Üdv:
p-51
Freddy 363857 2011. szeptember 27. 21:13
Válasz erre
Egyébként trianoni utódállamok acsarkodásában nem nagyon érdekelt nyugati makettgyártók is ha errefelé valósi gépet csinálnak, általában csak szovjet, NDK-s és cseh jelzéseket adnak.

Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak.
Egy Avia volt magyar használatban, de annak többféle festése is volt, egyik látványosabb, mint a másik. Adatlapomon fenn van ez is:)
AModel UT-2-eséhez is van egyébként magyar jelzéssor, az is egy egydarabos szolgálatba állított hadizsákmány volt, és az oroszokat sem a kisebbrendűségi komplexusuk miatt szeretjük.

Egyébként meg szerintem túlkombináljuk, nincsenek mögötte iylen komoly politikai megfontolások. Elég sok ország reklamálhatna amiatt, hogy MiG-21-es kitekben nincs benne a felségjele.
Freddy 363856 2011. szeptember 27. 21:02
Válasz erre
Na, ezaz, ez van meg nekem is, adatlapomon a hetedik kép (kéz alatt vettem, matrica nem volt benne már, így a HAD-ét használtam, de az utasítás ez)
Aztán így a szekrénybe benézve: Special Hobby is cseh, nem? Nekik is van pl Héjjájuk, vagy (amit meg is épjtettem, ld adatlap) Nardi FN305. RS Models (rettenetes minőségű) He-46-osa a doboztetőn is magyar jelzésekkel. Bilek Me-210-ese. AZ Model Mráz M1C-je is fenn van az adatlapomon, ez a magyar légirendészeti jelzéssor is a dobozban volt.
Szóval azért nem mindenhova ér el a kisantant túlkompenzálós sovinizmusa:)
miles Christi 363855 2011. szeptember 27. 20:51
Válasz erre
Az RS models, a HR is adott ki magyar vonatkozású és magyar matricázású gépet is. Az AVIA kissé más történet. Hiába a magyar a legatraktivabb festés az összes valamikori használók közül, talán a "szlovák befolyás" aggódott amiatt, hogy az érdeklődőknek - gyerekeknek - meg kéne válaszolni, hogyan kerültek a gépek magyar használatba. Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak.

Igaz, anno a KP-t, jobban mondva az egyébként nagyszerű festőt, Jan Velcet nem zavarta, hogy az első AVIA B534-es dobozán a tipus egyetlen légigyőzelmét, egy magyar Ju-52-es utasszállitóval szembeni légigyőzelmet örökitse meg...
Planes 363854 2011. szeptember 27. 19:10
Válasz erre
juge75 363853 2011. szeptember 27. 18:23
Válasz erre
kpMfDirections2retouch
kpMfDirections2retou...
kpMfDecals
kpMfDecals

Forrás: fishbed.pagesperso-orange.fr/fishbedModeling/kp/kpEng1.html
juge75 363852 2011. szeptember 27. 18:18
Válasz erre
Mig-21MF dobozában volt.
Színenként kellett összerakni, szinte mindenre azt használtuk.
Planes 363851 2011. szeptember 27. 17:58
Válasz erre
A régi KP modellekben egyikben sem volt magyar festés! A tendencia változatlan. Üdv.!
Freddy 363849 2011. szeptember 27. 13:58
Válasz erre
Pedig biztos érdekelne valakit egy olyan hadsereg is, amelyik nem ellenállás nélkül engedi be a megszállókat a hazájába:)
Egyébként ez valami újabb keletű megőrülés lehet, régi KP MiG-21-esben pl volt magyar festés.
Toth_Gabor 363848 2011. szeptember 27. 13:17
Válasz erre
Miért? Az Eduárd Mig-21 MF készleteiben eddig konzekvensen kimaradt a magyar festés. Ha a hamarosan megjelenő BISz-ből is kimarad, komolyan elgondolkodom, hogy a jövőben bojkottálom őket...
Pedig a tervezés során folytatott információgyűjtésre hivatkozva még meg is köszönték a hazai hozzáértők segítségét. Kíváncsian várom...
romeo 363847 2011. szeptember 27. 11:50
Válasz erre
Üdv!
Jövőre üzembe állhatnak a Magyar Honvédség új helikopterei
tovább: www.honvedelem.hu/cikk/28126/jovore-uzembe-allhatnak-a-magyar-honvedseg-uj-helikopterei
Freddy 363846 2011. szeptember 27. 10:35
Válasz erre
miles 363845 2011. szeptember 27. 09:43
Válasz erre
Sajnos, a helyzet az, hogy akarjuk, nem akarjuk, a politika, és vele együtt a politikai talpnyalás is mindig része lesz hadseregszervezésnek, de néha még a makettezésnek is. ...

Tavalyelőtt az RS models piacra dobta az AVIA B534-es kitjét, amiből a megjelenésekor tervezték a magyar kamo kiadását is. A minket is érintő IV. széria 3 külömböző csomagolásban jött ki, összesen 21 különféle kamoval. A magyar végül kimaradt, helyette egy "what if" lapot adtak ki. Állitólag "szlovák befolyásra" hogy ez konkrétan mit takar?

Igy inkább megrendelhetem a HAD matricáját...
G400CDI 363842 2011. szeptember 26. 22:26
Válasz erre
Szerintem ennek a cikknek az írója az Ablak-Zsiráfból szedte a repüléssel kapcsolatos tapasztalatait.
Először nem értettem, honnan szedte a 30-40 milliárd Ft költséget, de aztán rájöttem: az Isten barma a darabonkénti 5 millió $-al számolt, figyelmen kívül hagyva, hogy várhatóan ingyen kapjuk őket...
(A rendszeresítés költsége más kérdés, de itt szerintem nem arról van szó.)
Neo954 363841 2011. szeptember 26. 22:14
Válasz erre
Írtam Búza!

Kamovos! Tetszik a folytatás ezt még nem halottam. :)

Üdv.:Neo
búza 363839 2011. szeptember 26. 21:00
Válasz erre
Szia NEO!
Erre mondta E.B. kollégám, hogy minden újságírót két évente három évre börtönbe kellene zárni!
Amúgy írsz egy mélt magánban, hogy mizujs?
Üdv: Búza
romeo 363838 2011. szeptember 26. 20:35
Válasz erre
Szerintem az UH-1N jó döntés, helyettesíteni fogja a Mi-2 kivonással keletkezett űrt.
Egyszerűen vannak feladatok, amelyekhez egy Mi-8/17 közepes heli alkalmazása túl drága.
Benedek 363837 2011. szeptember 26. 20:16
Válasz erre
Srácok!
Nem is oly rég még a Robinson-ok keltették itt,ezen a fórumon az örvényeket.És lám mi lett a hatalmas bizniszből...
Nem lesz itt semmi,míg a külszolgálatok elviszik a maradék aprópénzt is.
silent8 363836 2011. szeptember 26. 19:46
Válasz erre
Sajnos volt ilyen, igen..  Mindig voltak és lesznek, akik támogatnak és elleneznek bizonyos dolgokat. És ez így van rendjén. Csak hát azért ez már vicc kategória. Már itt valaki jelezte, hogy ne politizáljunk, hanem használjuk ezt az oldalt arra amire való. Makettezésre. Támogatom. :D  Csak ez valahogy kikívánkozott. Egyébként igazad van. Ez is lehet egy megoldás. :D Viszont 2013-ig várhatok, hogy Magyar Hueyt építsek. :DD  
Neo954 363835 2011. szeptember 26. 19:38
Válasz erre
Isten ments! Zsákba tenni, falhoz verni! :)
juge75 363834 2011. szeptember 26. 19:31
Válasz erre
Szerintem emlékszel még arra a szakértő újságíróra (rém és álhírterjesztőre) akik szerint a Mig-29 meg sem tud fordulni hazánk felett, mert olyan gyors.
Na ezeket kellene össze szedni és a kukorica földekre, vagy autópálya építésre küldeni, talán ott nem csinál ekkora kárt.
silent8 363833 2011. szeptember 26. 19:28
Válasz erre
Viszont üdvözlöm a Magyar ékkel majdan ellátott Huey-kat! :DDD
silent8 363832 2011. szeptember 26. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!

Te jó ég! Komolyan, hogy lehet "ilyen emberekre" cikkírást bízni. Legalább jobban körüljárta volna a témát a beszerzéssel kapcsolatban. Az egy dolog, hogy keveri a vietnámi korszakot a 80-90-es évekkel. De, hogy 6-7 db helikopter elláthatná Magyarország katonai szükségletét az már vicc. És ennyire behülyíteni a laikus embereket... Ez olyan mintha azt mondanánk, hogy a honvédség egy régi 120-as skodát akarna beszerezni, miközben a beszerzendő technika már a 3. generációs skodák közül került ki... A legszomorúbb, hogy az abszolút avatatlan "hétköznapi" emberek, akik nincsenek semilyen kapcsolatban a Honvédséggel, repüléssel stb. megeszik a sok hülyeséget. Az tény, hogy az írásba van igazság, de örülni kellene, hogy egy nyugati technológia felé próbálunk nyitni. Akár politikai talpnyalás miatt, akár egyéb anyagi megfontolás miatt. Sajnos el kell fogadni, hogy a hadsereg erősen függ a politikától/politikusoktól. De ez sokhelyen így van. Talán azért a katonákat is illene megkérdezni... 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.