/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 363933 2011. október 2. 22:09
Válasz erre
Ja Te Kecsőn tanyázol? Én meg onnan járok át Szolnokra. Meg Pápára. Most meg Veszprémbe...
üdv
Benedek 363932 2011. október 2. 20:02
Válasz erre
Ez hiányzik a leginkább,a "Balaton" és ami körülveszi.
Itt Kecsón is van bőven víz,csak nem a mederben,hanem a fejekben ...
Planes 363931 2011. október 2. 19:29
Válasz erre
ITALERI NEW CR
ITALERI NEW CR

Üdv.! Még egy kis apróság hiányzik a "magyarításhoz",a készletben csak a sivatagi porszűrős karburátorbeömlő van( a motorburkolat alja),nekünk a sima volt.De sebaj,most adták ki ezt a verziót, egy szegmenses magyar festéssel.
Podva 363930 2011. október 2. 17:04
Válasz erre
Szia Robi
LW Luftwaffét jelent, A németek által északai csatarepülőgépnek használt CR-42-eseket lángrejtő kipufugóval szerelték a futóműröl meg olykor lehagyták az áramvonalazó papucsokat. A magyar gépekkel ellentétben bombafelfüggesztővel is elláták ezeket. Tehát ha a dobozban benne van a szimpla kipfogó, a burkolt futómű akkor lehet "magyarítani"
Üdvözlettel: Viktor
piratvitorla 363929 2011. október 2. 16:54
Válasz erre
PICT1226
PICT1226

Sziasztok
Ezt a szentkirályiaknak küldöm. Meg a börgöndieknek, de ez a kép inkább az elsőhöz illene. Kb Gyulafirátót. 6206
üdv
Benedek 363928 2011. október 1. 13:37
Válasz erre
De hűvösebb,ezért a volumetrikus térfogata effektív sűrűbb...
Ez csak egy kis zsiványság volt.
Valahogy nekem ez a síkság nem jött be.
Amikor a 24-eseket hordtuk át,azt fontolgattuk,hogy inkább felgyújtanánk,mint otthagynánk.De természetesen ottmaradtak,mi pedig visza-visszatértünk az újabb fordulókkal.
Benedek 363927 2011. október 1. 13:33
Válasz erre
A 10423-as "ságja" most is ott parkol a Leon mellett a garázsomban. Motorosrendőr barátom azt mondta,hogy majdnem olyan mint a BMW gázkar ...
piratvitorla 363926 2011. október 1. 13:31
Válasz erre
Hígabb a levegő, mert szerintem Szentkirály magasabban van... :)
üdv
Benedek 363925 2011. október 1. 13:29
Válasz erre
De az összes "MOZDONY" a Duna túlpartján lévő sűrűbb levegőt szereti ...
Benedek 363924 2011. október 1. 13:28
Válasz erre
piratvitorla 363923 2011. október 1. 13:26
Válasz erre
PICT1220
PICT1220
PICT1222
PICT1222
PICT1224
PICT1224

716
piratvitorla 363922 2011. október 1. 13:24
Válasz erre
PICT1233
PICT1233
PICT1257
PICT1257

701
piratvitorla 363921 2011. október 1. 13:22
Válasz erre
PICT1217
PICT1217
PICT1218
PICT1218

6206
piratvitorla 363920 2011. október 1. 13:20
Válasz erre
Szia
A 6206 nem tudom szentkirályi volt-e eredetileg...
üdv
Robi 363919 2011. október 1. 12:46
Válasz erre
A magyar CR.42 miben különbözött a CR.42 LW-től, és a CR.42 Falco-tól? Tehát azt szeretném tudni, hogy egy Lw, vagy egy Falco készletből kihozhatok egy magyar gépet?
Benedek 363918 2011. október 1. 12:14
Válasz erre
Nagyon jók a képek!

Leginkább azért ,mert ismét "hazai" környezetben Dunántúli szél simogatta alumínium testüket.
Nem is lett volna szabad újra visszarepülni velük Sz...kra.
Ez magánvélemény..
romeo 363917 2011. október 1. 08:42
Válasz erre
"Mi típusú helikopterek" - remélem csak a "jurassic park" gépeire gondoltak ...
piratvitorla 363916 2011. október 1. 08:39
Válasz erre
PICT1250
PICT1250

remélem most nem hagyja ki
piratvitorla 363915 2011. október 1. 08:37
Válasz erre
1 lemaradt
piratvitorla 363914 2011. október 1. 08:37
Válasz erre
PICT1239
PICT1239
PICT1240
PICT1240
PICT1249
PICT1249

jó reggelt
Altengernagy 363913 2011. október 1. 07:01
Válasz erre
Nimród, ha harckocsivadászként nézzük ez így van sajnos, de amit írtam az a légvédelmemre vonatkozott, amiben viszont esélyes hogy a világon senkinek se volt még 40-41-ben ilyen járműve, max teherautóra pakolt 37-es vagy hasonló. A németeknek is (ha jól tudom) csak a 20mm flak félhernyó volt kéznél ekkoriban... De a német cuccokban nem vagyok otthon szoljon hozzá aki igen :)
exec 363912 2011. október 1. 06:39
Válasz erre
Megjelent az Aranysas soros száma. Rögtön Tömör visszaemlékezését olvastam el. Továbbra is nagyon érdekes. A MiG-23-at repülve ahogy az F-16ról nyilatkozik... :-) Szerintem maradhatunk annyira, hogy amikor a MiG-23-at dícsérbe csak a savanyú a szőlő effektus játszhat.

Az más kérdés, hogy az (akkor még) jó képzéssel, meg a magyar virtussal tudtak hozni egy szintet, de igazából ez sem derül ki. Az arab-izraeli háborúk esetén elég sok lepuffantott MiG-et vezettek Szovjet pilóták, nem hiszem, hogy náluk lehetne még képzési hiányosságra hivatkozni.

A Nimród eredményes alkalmazásához azért tegyük hozzá, hogy kényszer szülte dolog volt, és addig lehetett eredményről beszélni, amíg könnyű harckocsikat vetett be az ellenfél. Frontálisan a T-34-esek ellen vagy a KV-k ellen bárhogy... ott már sokkal inkább bátrak voltak kezelők, sem valós eséllyel bírók. Minden tiszteletem az övék! (meg úgy az összes Donnál harcolt katonáé)

Üdv exec
romeo 363911 2011. szeptember 30. 23:40
Válasz erre
"(6) A MiG-29-es repülőgépek, a Mi típusú helikopterek, az L39 típusú repülőgépek
és a T72 típusú harcjárművek értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért
felelős miniszter a 2012. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára
használhatja fel. A 2012. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a Honvédelmi
Minisztérium fejezet, 1. cím, 3. HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal alcím
bevételeként kell elszámolni."

www.parlament.hu/irom39/04365/04365.pdf
miles Christi 363910 2011. szeptember 30. 22:45
Válasz erre
Igy van. A motorteljesitményre a románok is reklamáltak. A továbbfejlesztett változatba, ami a He-100 V1-es jelzést kapta, már DB motor került. De az RLM azt sem rendelte meg.
G400CDI 363909 2011. szeptember 30. 22:37
Válasz erre
Úgy emlékszem, a Gebauereket már utólag építették be a magyarok, hogy kipróbálják, hogy működne a licenszgyártott verzió. A pilóták meg a motorteljesítményt reklamálták. A Héjjákkal jobban jártunk...
miles Christi 363908 2011. szeptember 30. 22:27
Válasz erre
Na ,időközben megint olvastam valmait a polcról:Úgytúnik, az altengernagynak van abban igaza, hogy Magyarország a licencgyártással próbálkozott volna 40-41-től, de csak a 3 szériapéldány, (és nem 2 mint én irtam pár perce) 112B-1-es altipus jutott ide. Jumo 210Ga motorral, de Gebauer géppuskákkal.

Ebből a tipusból a Heinkell 68 darabot gyártott, de a Rostock-Marienhe-i gyártósort még 39-ben leállitotta.

A japók 37-ben rendeltek 24-et, ebből 38-ban 12-t meg is kaptak, de a németek egy időre visszatartották a második rátát(IV/JG132 kapta meg egy rövid időre) igy a maradékot a japánok lemondták. Ezeket viszont a spanyolok kapták meg később, akik még ötöt hozzárendeltek. Az osztrákok is rendeltek 46-darabot, de jött az Anschluss..
Románia 30-at kapott, amit először Bukarest védelmére tartottak vissza, de aztán két század kijutott a keleti frontra is, ahol legalább kilenc gépet vesztettek...
Dióhéjban ennyi.
miles Christi 363907 2011. szeptember 30. 21:54
Válasz erre
He112x2
He112x2
H112p1
H112p1

Ha jól rémlik, valamelyik REVI-ben. Amikor az RS models kiadta a He-112-es szériát, kiadta magyar, román, japán, stb. matricákkal, akkor irtak egy történelmi áttekintést. Konkrétan valami olyasmiről volt szó, hogy Magyarország megkapta ugye a két darab mintadarabot, a Heinkell cég régi vevője volt, He-46, He 170, sőt, He 111-es is volt már akkor itt, de aztán az üzlet nem jött össze, igy jutott a románokhoz a magyaroknak felajánlott széria.
G400CDI 363906 2011. szeptember 30. 21:46
Válasz erre
Így van. De még Messzerből is csak egy-két használt ótvar D-t kaptunk...
G400CDI 363905 2011. szeptember 30. 21:44
Válasz erre
Ez ki van zárva.
Személyesen Hitler tiltotta meg az eladásukat. Ez egy aduász volt, hogy Románia és Magyarország versengjen a kegyeiért.
Aztán később meg jött a háború, akkor már amúgy sem foglalkoztak ilyesmivel, maguknak sem tudtak elég fegyvert gyártani.
Hol olvastad egyébként?
Altengernagy 363904 2011. szeptember 30. 21:40
Válasz erre
A hivatalos változat szerint hármat kaptunk mintának, a licenszgyártást végül nem engedélyezte az RLM. A megrendelt 20 gépet lemonták mikor kitört a háború, de a három gép itt maradt tesztelési, kisérletezési és védelmi céllal az RKI állományában (tudtommal)
miles Christi 363903 2011. szeptember 30. 21:14
Válasz erre
Nemrég olvastam valahol, hogy a He-112-eseket a németek felajánlották Magyarországnak, jobbanmondva, megengedték a Heinkell Ag-nek, hogy eladja a Németországban egyébként nem rendszeresitett vadászgépeket,(csakúgy, mint Olaszországban a Reggi-k) csakhogy akkor még Horthy igyekezett távolságot tartani, és függést elkerülni a németekkel kapcsolatban, és azután EZEKET a gépeket kapták meg a románok.
G400CDI 363902 2011. szeptember 30. 20:43
Válasz erre
A MÁVAG-nál a gyártás egyrészt amiatt csúszott, mert változtattak a konstrukción (pl. hátpáncél, motor, géppuska), másrészt nem volt valamilyen brit gyártású alkatrész (most hirtelen meg nem mondom, micsoda, de valami speciális gumi dolog rémlik), és csak nagy nehezen, Törökországon keresztül sikerült beszerezni. Az eredeti olasz típus a rendszeresítésekor (leszámítva a szörnyű vezethetőséget) nem számított rossz gépnek, de mire lejöttek ('43-ban?) az első magyar gépek a sorról, már elavultak.
G400CDI 363901 2011. szeptember 30. 20:34
Válasz erre
Urak, egy-két dolog.
A Gripen program ellentételezésével kapcsolatban korábban olvastam egy cikket, aszerint szép és jó, csak a valóságban nem olyan szép, mint papíron. (Pl. olyan dolgokat is belevontak, amik egyébként is megvalósultak volna.) A törökök egyébként emlékeim szerint F-16-kat ajánlottak fel. A lízingről meg annyit, hogy úgy emlékszem, amikor módosították a szerződést A/B-ről C/D-re, akkor abba az is belekerült, hogy a fizetés lejárta után a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek, szóval itt más a helyzet, mint pl. a cseheknél. Egyébként én pont a csehek részéről olvastam több fikázást, nem pedig a magyaroktól. (Politikusok voltak, nem katonák.)
Az olasz gépek az ipari hulladék kategóriát képviselték időnként, a Ca-310-nél pl. zuhanórepülésnél (mert az olaszok szerint azt is tudta) leszakadt egy légcsavar, de a Romeo gyakorlógépek sem voltak túl sikeresek. A Héják nagyon nehezen vezethetők voltak, a Fiatokat szerették, csak elavultak voltak. A németek (konkrétan Hitler) részéről amúgy a modern gépek magyaroknak történő eladásának kérdése egyfajta zsarolás volt a románokkal szemben. Ők pl. már korán kaptak He-112 és Bf-109 vadászokat, mi nem. Aztán később rájöttek, hasznosabb, ha a csatlósok is viszonylag modern fegyverekkel vannak felszerelve, ekkor hozták ide a gyártást. (És részben emiatt állt le az Ezüstnyíl program.) A jugóknál amúgy a Hurricane-ek mellett Blenheimek is voltak, szóval nem álltunk jól. A harckocsikkal kapcsolatban meg az az elhibázott elképzelés volt, hogy a közepes (nálunk nehéz) tankok utat nyitnak, a könnyűek meg az oldalt védik. Persze akkor még senki nem számolt T-34-esekkel...
G400CDI 363900 2011. szeptember 30. 20:18
Válasz erre
Én is láttam, Újhartyánban volt céges buli, és felettünk szálltak/szálltatok el.
Daala 363899 2011. szeptember 30. 18:58
Válasz erre
Én is az egyiken voltam egyébként...
Daala 363898 2011. szeptember 30. 18:58
Válasz erre
Azért ez nem mind a három...
juge75 363897 2011. szeptember 30. 16:43
Válasz erre
Taylor 363896 2011. szeptember 30. 16:11
Válasz erre
Sziasztok!

Hát erre nem tudok mit mondani.
A lényeg, a privatizáció...

Üdv:Taylor
piratvitorla 363895 2011. szeptember 30. 15:48
Válasz erre
bgyasoldier 363894 2011. szeptember 30. 15:40
Válasz erre
Vackor 363893 2011. szeptember 30. 15:13
Válasz erre
Azért azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hogy mikor lett feloldva Magyarország fegyverkezési tilalma (1938..) Akkorra már mind a kisantant, mind a "nagyok" javában fegyverkeztek, így nekünk tényleg nem juthatott más, mint a másod-, harmadvonalbeli technika. A "rejtett légierő" meg a megmaradt (megmentett) első vh-s (vagy azt némileg meghaladó) technikát alkalmazhatta.
miles Christi 363892 2011. szeptember 30. 14:42
Válasz erre
A nimródot a Donnál is sikeresen használták még páncélosok ellen is a hidfőcsatákban.
miles Christi 363891 2011. szeptember 30. 14:39
Válasz erre
exec, én nem a magyar helyzetre irtam, hogy más vette a gépeket és most más kritizálja, hanem silent8 hozzászólására válaszoltam, aki a cseheket emlitette, miszerint ott a kormány le akarja majd cserélni a Gripent.

Altengernagy, a motor, konkréten a WM-14 szinte mindenbe beépitésre került, ami csak repült. Nemcsak olasz technikába, a német Ju-86-ba, a He-46-ba, a He-170-be, sőt egy darab CR-42-est is átépitettek, de ebből nem lett általános tendencia.
A Reggianne hátránya sem elsősorban teljesitménymutatókban jelent meg 42-43-ig, hanem a rádió hiánya és alulfegyverzettség terén. Egyébként itt jegyzem meg, hogy nem értem a Wikipédián is közölt adatokat, miszerint a WM motorral épitett, és egyébb módositásokon is átesett Héja II erősebb motorral, kisebb felszállósúllyal lassabb volt, mint az eredeti Re-2000-res...
Az Izrael által használt Avia S-99-es tényleg érdekes sztori, mert Messzer G törzsekbe DB helyett Jumo motorokat raktak be - nem volt más - minden mutatójuk romlott igy, mégis el tudták adni azokat a zsidóknak.
A jugóknál, ahogy irtad, tényleg volt messzer, Emil, ha jól emlékszem, de Junkerszre nem emlékszem, viszont Dornierekre igen, egy darab Magyarországon is kényszerleszállt. Az is igaz, hogy elsősorban tényleg a szomszédok ellen készültünk, románokkal szemben vesztettünk is egy Heinkel távolfelderitőt, jugoszlávokkal szemben nem tudok légiharcról, viszont Szlovákiával szemben majdnem kiütéses győzlmet ért el az MKHL, még úgy is, hogy az iglói akció inkább iglói fiaskó volt...

exec, köszi a kiegészitést, a tender ügyet emlékezetből irtam nagyrészt, de nekem még mindig úgy rémlik, hogy a anerikaiak első körben hallanni sem akartak ellentételezésről, feléjük ez nem volt szokás, csak miután látták, hogy mások megadják, módositottak ők is.

Végre él a topic, és nem csak hülyeségeket lehet olvasni! :)
Freddy 363890 2011. szeptember 30. 13:53
Válasz erre
,,A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig."
Én úgy tudom, hogy a 70-es évek közepéig. Persze gondolom, akkor már nem első vonalbeli vadászként:)

Ami az olaszokat illeti, az ő repülőgépiparuk a 30-as évek első felében volt a csúcson, de a 30-as évek végére a saját légierejüket se tudták igazán jó és korszerű gépekkel ellátni.
juge75 363889 2011. szeptember 30. 13:48
Válasz erre
Kép 1861
Kép 1861
Kép 1862
Kép 1862

Egy perce repültek el kötelékben...
Mind a 3 helikopterünk...
exec 363888 2011. szeptember 30. 13:13
Válasz erre
egyébként meg ha nem telik kerozinra, akkor akár MiG-15-ösünk is lehetne, a betonon rohadási együtthatójuk kb ugyan az...
exec 363887 2011. szeptember 30. 13:11
Válasz erre
Az ellentételezéssel kapcsolatos információk elérhetőek az iTDH honlapján. A szerződés szerint a Gripenek árának 110 % ban vállalt ellentételezést a Svéd fél. A befektetés helyétől és típusától függően azt egy szorzóval látták el. Az hogy gumikalapáccsal ellentételeztek az elég demagóg duma. Konkrét ellentételezésben megvalósult beruházások:

Nyíregyháza, Elektrolux porszívó gyár és az Eriksson kutató laborjának a bővítése. Mindegyik szorzóval került beszámításba, hiszen az egyik súlyosan elmaradott térségben valósult meg, a másik pedig Hi-Tech iparágban.

miles_christi, ha visszakeresel a hírekbeb, akkor annak idején a következő jelent meg: A honvédség a tenderen az F-16-ost hozta ki győztesnek, majd másnap amikor a honvédelmi miniszter kiegészülve a gazdasági miniszterrel és a Miniszterelnökkel (Orbán Viktor) bejelentették a gripen győzelmét. Nehéz lenne azt mondani, hogy a jelen kormányfő nem támogatta; ők választották.

Az amerikaiak is ajánlottak ellentételezést, 68%-ot. A cseh és a magyar tender "elbukása" után változtatott az LM a hozzáállásán, és a lengyel kormánynak 130%-ot ajánlott. A türelem rózsát termett...
Altengernagy 363886 2011. szeptember 30. 13:00
Válasz erre
Az még kimaradt, és hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a szomszédok ellen készültünk, nem egy világháborúba... Ez igaz. Azért az olasz gépeket a szomszédok IAR-jaihoz, Aviá-ihoz, Ragozarski, Hurricane, Letov, PZL meg mindenféle Hawker és Blackburn kétfedelűkhez kell szembeállítani. (A jugóknak még Messzer és junkers is lett volna azt hiszem, ebben nem vagyok biztos.) Belekalkulálva a számbeli fölényt ami ellenünk és a képzettség minőségét is ami melletünk áll..
Altengernagy 363885 2011. szeptember 30. 12:51
Válasz erre
Hát én akárhány forrást olvastam, szakmait, hozzáértőt (vagy annak nevezettet) egyik se dicsérte agyon az olasz gépeket. Bizonyára azért cserélték le azonnak mindegyik motorját WM-re... :)
Az SM75-tel folyamatosan gondok voltak, masszívan átépítették és még így is lépten nyomon lerobbant, meg le is zuhant. A CR-32 már akkor elavult volt amikor megvették, az CR-42 jó gép volt, a háborúra már az is elavult, csak a pilótáink tudásának köszönhető az amit kihoztak belőle... A Ca-310-est visszakülték, a Ca-135 gyenge közepes az olaszok sem rendszeresítették, a magyarokon kívül senki se vette meg. A Héja se kellett otthon az olaszoknak, csak mikor kaptak hozzá német motort. Az Ansaldo páncélost maga a honvédség itélte használhatatlannak, a svéd harckocsik szintén a 30-as évek színvonala... gyenge teherbírás, gyenge motor, nulla páncélzat... harckocsi feladatra alkalmatlannak itélték azt is, az hogy a Toldi 45-ben megállta a helyét az vicc. A Nimród valóban a legsikeresebb magyar építésű jármű volt, mint légvédelmi platform, pont a Bofors löveg miatt. A németeknek semmi hasonló sem volt sokáig amig rá nem szorultak. Valahol olvastam hogy egy nap alatt egy Nimród üteg tizen-egynéhány gépet lőtt le, többet mint az egész vadászosztály együtt. Mussolini érdekei tényleg mellettünk voltak, nem vitás. Azért a pénz ott is beleszólt, túlnyomó többségében olyan cuccokat adtak amik nekik se kellettek és eladni sem tudták. Ahogy írtam ilyen volt a helyzet, más semmit sem adott, a németek különösen nem. És nem az olasz gépeket általánosítom, éppen nem amikor több kedvenc repülőm náluk található (pl. a P108 ami a B-17-es hajazta, vagy az Airone torpedóvető, vagy ha már Savoya akkor SM-79 torpedóvető).
Hogy svédek mit használtak mit nem, és meddig az nem mérvadó. A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig. Az izraeliek meg Avia-messzerrel, mert ahhoz jutottak hozzá. De ők legalább harcoltak vele, a svédek meg soha senki ellen. A saját tervezésű SAAB gépeik egyébként sokkal jobbak voltak, pl a J-22 ami az 1000-lőerőt sem érte el, mégis 560 volt a végsebessége. 1943-49-ig volt szolgálatban, tegyük hozzá ez 43-ban sem volt egy kimagasló gép. Nekik megfelelt, nem kellett kivigyék a kis ékszer-légierejüket a darálóba. Ellentétben velünk, akiknek most és mindörökké minden háborúban békében külszolgálatban a sz*rból kell várat építeni, kapanyéllel imitálni a harcászatot és a többi... A politika, a korrupció meg az okostojások miatt akik ülnek az irodában reszelik a répát, akikre életükben nem fröccsent a haverjuk vére...

Amúgy meg hinném hogy bármilyen hiányosságom lenne, különösen nem történelmi téren...
juge75 363884 2011. szeptember 30. 12:33
Válasz erre
Az Olaszok a Seversky P-35 vadászt akarták lemásolni, de gyengébbre sikeredett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.