/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
lacipapa 365044 2012. november 7. 13:21
Válasz erre
Szervusz János!
Igen ismerem a képet,de én a háromnézeti rajz miatt ajánltam.Amit feltettél megbízható forrásból van?Mint ahogy tudjuk,nagyon kevés anyag,főleg kép van a magyar Vércséről.
Üdv,Laci
Kamovos 365043 2012. november 7. 13:10
Válasz erre
Yak-9 01
Yak-9 01
Yak-9 02
Yak-9 02
Yak-9 03
Yak-9 03
Yak-9 04
Yak-9 04

Még egy kis Yak-9

1-4 ig képforrás: wp.scn.ru/en/ww2/f/15/131/0
Ez itt pedig egy eredeti Yak.

www.geo.arizona.edu/dgesl/research/regional/asian_monsoon_dynamics/yak.htm

Üdv: kamovos
Kamovos 365042 2012. november 7. 12:43
Válasz erre
Szia lacipapa!

Szolnoki barátaink oldalán is vannak képek!

www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/Jak-9.htm

Üdv: kamovos
lacipapa 365041 2012. november 7. 11:48
Válasz erre
Szia!
A Magyar Repülés-Hungarian Aviation honlapján is van egy három nézeti rajz a P-ről.Fénykép,csak sajnos 1db van,polgári lajstrommal.
Üdv,Laci 
Muzzy 365040 2012. november 7. 11:30
Válasz erre
A JAK-9-esek gyártása során többször változott a szárny és a pilótafülke helyzete.
A sima JAK-9-es a JAK-7 DI-hez hasonló volt. A T-nél hátrább vitték a kabint 400 mm-errel (nagy kaliberű gépágyú miatt), a D-nél visszatértek a sima változatra, a JAK 9 U (M 105 motor) változatnál a Jak-9 T-t vették alapul, és a JAK 9 U ból fejlesztették ki a P-t (M 107-es motorral) Ekkor a kabint előréb tolták 100 mm-errel. A P teljesen fémborítást kapott, illetve a 107-es motor beépítése miatt a motorbekötés változott, illetve a JAK-3-ashoz hasonló volt a radiátor beépítése.
Szóval az Alanger/ICM gépből igen nehéz az általunk használt P változatot elkészíteni.
További infókairfield.narod.ru/yak/yak-9/yak-9.html
Muzzy
migi 365039 2012. november 6. 19:14
Válasz erre
Jak-9
Jak-9

Azt hiszem erről a rajzról dolgoztam az én gépemnél,
migi 365038 2012. november 6. 18:17
Válasz erre
Nem teljesen lesz jó , mert a súly elosztás miatta P verzió kabinja jóval hátrább került , szerezz be 1-2 rajzot mielőtt neki ülsz , meg át kell karcolnod az egész gépet , én ezt bár 1/48 as méretben elkövettem .
üdv: migi
piratvitorla 365037 2012. november 5. 22:10
Válasz erre
Köszi!
Legfeljebb "feltöltöm" a vászonborítás miatti bemélyedéseket...
A P betű rémlett...
Az Amodel gondolom úgyis gáz... A magyar gépet is bolgárnak írják...
A Hellerből Jak-3-ból gondoltam átalakítani, de az ICM-mel jóval előrébb vagyok...

köszi
Zoli
migi 365036 2012. november 5. 22:03
Válasz erre
migi 365035 2012. november 5. 21:59
Válasz erre
Akkor nem lehet ugyan az , mert a P a fém burkolatú gép volt , ezeket meg megnézve nem azok ,
piratvitorla 365034 2012. november 5. 21:55
Válasz erre
Sziasztok
Ha jól látom ennek ugyanez az öntőkerete, mint az ICM-nek:

http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9K-Russian-Fighter-WWII.html

http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9-Russian-Fighter-WWII.html

http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9B-Russian-Fighter-WWII.html

Tehát ugyanaz a műanyag több változathoz is. Ezért kérdezem, hogy melyik törzsből lehet magyart építeni...
köszi
Zoli
vatya1 365030 2012. november 5. 20:54
Válasz erre
Szia!T.Csaba
Ez nem is tudtam hogy gyártja a 2000est is de köszi az infót utána is nézek.
piratvitorla 365029 2012. november 5. 20:12
Válasz erre
Sziasztok
Az 1/72-es ICM Jak-9-esből melyik törzs felhasználásával lehet magyar gépet csinálni?
köszi
Zoli
T.Csaba 365028 2012. november 5. 17:59
Válasz erre
Gyárt az Italeri 2000-est is.
Előbb - utóbb egyet beszerzek én is belőle. :)
myROB 365027 2012. november 5. 17:24
Válasz erre
Kíváncsi vagyok mennyi pénzt költöttek azokra a vackokra. Valakinek az ismerőse biztos jól járt...
TOmCSI 365026 2012. november 5. 16:59
Válasz erre
Tapasztalt repülőmodellezőként mondom ez komolytalan.Tiszta vicc hogy mit el lehet adni a honvédségnek fejlett technológia néven. Aki egy kicsit is ismeri az FPV repülést az nem tudja hogy röhögjön-e vagy sírjon.
kopcos 365025 2012. november 5. 16:34
Válasz erre
Hivatalosan is bemutatták a Bora és Ikran Magyar fejlesztésü UAV-okat...www.honvedelem.hu/cikk/34663_tavolba_lato_szemek
piratvitorla 365024 2012. november 1. 16:30
Válasz erre
Szia
Az már nincs hadrendben. Valaki kitalált egy képzeletbeli festést. Kb mintha a kertemben lenne egy gép és átfesteném lilára. 
üdv
Murmuc 365023 2012. november 1. 16:15
Válasz erre
túrósbatyu 365022 2012. november 1. 15:27
Válasz erre
Sziasztok,
én láttam egy Mi-8-ason is, Pesten. Azt hiszem egy nem repülőképes, gyakorlásra használt példány.
vatya1 365021 2012. november 1. 14:03
Válasz erre
Szia!Ennyire sok a különbség a kettő gép között?
T.Csaba 365020 2012. november 1. 13:47
Válasz erre
Szia!
Ebből nem lehet,mert nekünk ilyen nem volt!
Nekünk csak 2000-ünk volt.
vatya1 365019 2012. november 1. 12:26
Válasz erre

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy ebből a makettből lehet e magyart épiteni?vagy mit kell alakitani rajta hogy magyar legyen?köszi előre is a választ.
Elektrolakatos 365018 2012. november 1. 01:38
Válasz erre
myROB 365017 2012. október 31. 17:22
Válasz erre
sanyi 365016 2012. október 31. 16:10
Válasz erre
Sziasztok!
A Griffeken lévő lóvizibűl felségjelet felfestették más gépekre is, vagy csak ezek kapták meg?
piratvitorla 365015 2012. október 28. 15:39
Válasz erre
"A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :("

Van itt pénz amire akarják...

pl. Nincs pénz az orvosok / nővérek bérére, de megy a nagy kórházfelújítás, főtérfelújítás...

Nincs pénz rendőrségre,de lesz országgyűlési őrség stb...
üdv
Kamovos 365014 2012. október 28. 12:05
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Nekem nagyon tetszenek a még meg nem lévő helikopterek, felhasználási területeinek tervei!
Sőt!
Fokoznám tovább!
Maximálisan egyet is értek vele!
Mivel az ilyen jellegű igénybevételek fokozzák a hajózó állomány felkészültségét, hadrafoghatósági szintjét!
Valamint sokat javulhatna a civilek szemében a hadsereg renovéja is!

De! :(
A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :(

A katasztrófa helyzetek nem tervezett feladatok, ezért az ezeken való rész vételt az anya reptérről kell indítani, és csak később lenne szükség esetleges külső leszálló helyek használatára!
De ezek is megoldható dolgok, mert sem a kiszolgálási utasításokba, sem pedig az egyéb előírásokba nem ütköznek, és biztos működnének is szükség esetén.

Sajnos én már megéltem a 80-as években, hogy iszonyatos méretű hótakaró lepte el az ország teljes területét!

Sajnálatos módon sem a Ka-26, sem pedig a Mi-2 helikoptereket nem engedte felszállni a CSRP! :(

Pedig egyenként, legkevesebb 1000.kg árút vihettek volna a környékbeli falvakba településekre, ahová teherautókkal nem lehetett eljutni a hó torlaszok miatt.

1000.liter tej, 1000.kg kenyér. 1000.kg húst (felvágottat) vihetünk volna 48 db helikopterrel!

De nem tartották fontosnak!
Pedig akkor még volt repidő, és volt üzemanyag is!

Viszont a mentőszolgálathoz történő beléptetés kicsik gázosabb dolog.
Hisz ehhez fix bázisokra lenne szükség.

Ez azt jelenti, hogy Magyarország több pontján kellene bázisokkal rendelkezni, ahol a katonai üzemeltetési előírásoknak megfelelően lehetne üzemeltetni.

Na most ugye, azt tudjuk, hogy a jelenlegi elő írások alapján minden feladatra kijelölt helikopterünknek van tartaléka!

Tehát ha Magyarország területén kijelölünk mondjuk minimum 6 bázist.
Akkor az 12 db helikoptert jelentene!

Azt is tudjuk, hogy a repelőzetes anyareptéren kívül két gépnél is, harmadfokú kiszolgálási változatban történik, ami ugye csak 5 naptári napra érvényes.
Márpedig, az újabb repelőzetes előkészítés végrehajtásához, kevés a két gép.

De nem csak a gép létszáma kevés, de a műszaki kiszolgálók is hiányoznak hozzá.
Hiszen első fokban, kell minden szakág mechanikus, és a vissza ellenőrző tiszt, és egy mérnök, (de ez általában a sárkányos szokott lenni)
Vagyis egy egy ilyen bázison legkevesebb két hajózó, és hat fő műszaki, egy orvos egy segédápolónak kéne lennie.
Folyamatos műszak esetén ennek a duplája!

Ha pedig oda küldünk gépeket, és műszakiakat akkor is csak másodfokú kiszolgálást tudunk végrehajtani.

Ebből arra a következtetésre jut mindenki, hogy nem jók, korszerűtlenek, az utasítások, és ezeket módosítani kell.

Lásd határőrizetes gépek, akik egy teljes hetet húztak le, (esetenként kettőt) tartalék gép nélkül, harmad fokú kiszolgálási változatban.
Ez tutira így volt mert csináltam én is 86-ban.

Egyéb iránt úgy gondolom, hogy az a gép ami alkalmas katasztrófa védelmi feladatokra
Az a mentőszolgálati feladatok ellátásához nagy, és oda kisebb gépre lenne szükség.

Ennek a gépnek a méretét kezdhetnénk a Bo-105-el, BK-117, és folytathatnánk, ezek korszerűbb testvéreivel!
Amik szintén alkalmasak mentési feladatokra, és természetesen fegyverezni is lehet őket!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365013 2012. október 27. 10:43
Válasz erre
Szia

Majd elválik mi lesz belőlük...

A finanszírozásnál azonban pár dolog miatt változhatnak a dolgok:
- Egyes internetes források szerint pl. szóba jöhet halasztott fizetés is.
- Ha a többi igénybe vevő cég is adna bele pénzt mindjárt más lenne... Azért a katasztrófavédelem is használja a gépeket. Ezen kívül ha jól emlékszem a miniszter is említette korábban, hogy be lehetne szállni mentőzni. Ezen kívül még lehetne néhány lehetőség (pl. Rendőrség, TEK stb.).

üdv
sárkányos 365012 2012. október 27. 10:37
Válasz erre
Szevasz. Nem bántasz meg de én mint rep. műszaki azért a tizen egy-két éves pályafutásom alatt láttam igen érdekes és elgondolkodtató dolgot. Tény és való mind igaz amit írtál de miért kell egy segg nyalásánál leragadni. Az AW-139-et is elég sokan használják és bevált típus , de ha reálisan nézzük a dolgot úgy sem lesz belőle semmi. Ha az UH-1-re nincs 80 milliárd akkor másra sem lesz több sem kevesebb. Üdv sárkányos
piratvitorla 365011 2012. október 27. 07:56
Válasz erre
Sziasztok!

"...miért ragaszkodnak ennyire a "kiválónak" nevezett amerikai technikához. Ha nem UH-1 akkor UH-60. Mivel már volt szerencsém látni és körbenézni (ülni is bennük) mindegyiket , hát nem voltam hanyatt esve egyiktől sem , de egy igaz , hogy a Blackhawk-ot még az amerikai szerelők is utálják." 

Nem akarok egyik technika mellé sem odaállni a másik ellenében. És nem is akarlak megbántani.
DE:
Az, hogy ültél 1-2-3 ilyen gépben az egy dolog. Az, hogy beszéltél néhány műszakival az szintén egy dolog. 

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy az említett 1-2 típust több ezres/tízezres darabszámban legyártották, a világ minden pontján rendszerben állnak és igen nagy igénybevételnek vannak kitéve. Lerepültek sok ezer/tízezer éles harci bevetést...
Ráadásul a Blackhawkot a lengyel PZL is gyártja, ahol már sok száz MI-1-est és Mi-2-est legyártottak, így tisztában vannak a dolgokkal. Sz@rt nem gyártanának.

Tehát nem rossz a másik sem, csak másmilyen...

üdv
Zoli
piratvitorla 365010 2012. október 26. 19:21
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan embereket keresek, akik rendelkeznek jó minőségű, saját készítésű repülős képekkel. 
piratvitorla@freemail.hu
piratvitorla@citromail.hu

köszi
Zoli
búza 365009 2012. október 23. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekesség képpen nagyjából megszámoltam, Balázsnál kb. ötszáz sorban vannak a rajzok. Ebben nincs benne az, amikor egy sorhoz öt-tíz rajz tartozik! Ha csak a negyede katonai az is szép feladat még felmatricázni is, nemhogy megépíteni! Viszont ez lehet a hosszú élet titka!
Üdv: Búza
Kamovos 365008 2012. október 23. 18:16
Válasz erre
Szia vatya1!

Nézzél be Hováth Balázs Barátom honlapjára!
Ott töménytelen mennyiségű adatott találsz!
(Rajzok menü)

horac.freeweb.hu/

Üdv: kamovos
juge75 365007 2012. október 23. 17:48
Válasz erre
Húúú..
Elég sok és változatos géptípus volt.
Cébés 365005 2012. október 23. 14:29
Válasz erre
Tök mindegy mi mennyibe kerül...az győz aki több lóvét dug a döntéshozók zsebébe.A többit meg majd mi kifizetjük.
vatya1 365004 2012. október 23. 09:36
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segitséget kérni abban hogy milyen gépeink voltan a magyar légierőben egész az elejétől 1930-napjainkig és ha ebben témában volna 1:48ban makett matrica eladó felesleges vagy cserebere akkor az adatlapon látható email cimre küldjétek köszönöm előre is a segitséget.
Marcell0708 365003 2012. október 23. 06:43
Válasz erre
sárkányos 365002 2012. október 21. 12:41
Válasz erre
Szevasz Robi! Ezer éve nem hallottam felőled. Kijavítanálak a haderőreform még nem fejeződött be a vidéki laktanyákban csak Pesten közel a tűzhöz! Nem kell munkavégző csak főtiszt aki papíroz, már ha ért hozzá mert akik mostanában kijönnek a híres Ludovikáról... Inkább hagyjuk. Kellemes hosszú hétvégét! :)
Benedek 365001 2012. október 21. 12:29
Válasz erre
Janikám,Csak nyugi!Mennyien lehurrogtak engem,amikor megjósoltam ezt is.
Az az egy biztos,hogy nagyon kevés az üzemképes gép manapság.Vagy elküldenek jópár műszakit(ez elképzelhető) hiszen oly régen volt már haderőreform.Vagy amit még el tudok képzelni,lesz egy O-ás kiszolgálási változat.Két munkavégző,és két visszaellenőrző.Na mit szólsz hozzá?
sárkányos 365000 2012. október 21. 12:09
Válasz erre
Szevasztok. Kösz a cikket Kamovos ,tanulságos. Egyet nem értek. Kormányunknak nevezett vezetők miért ragaszkodnak ennyire a "kiválónak" nevezett amerikai technikához. Ha nem UH-1 akkor UH-60. Mivel már volt szerencsém látni és körbenézni (ülni is bennük) mindegyiket , hát nem voltam hanyatt esve egyiktől sem , de egy igaz , hogy a Blackhawk-ot még az amerikai szerelők is utálják. Ismét egy "szakmai" döntés előtt! Üdv sárkányos
Kamovos 364999 2012. október 20. 23:29
Válasz erre
migi 364998 2012. október 13. 11:58
Válasz erre
Me 210Ca-1 1
Me 210Ca-1 1
Me 210Ca-1 2
Me 210Ca-1 2
Me 210Ca-1 3
Me 210Ca-1 3

Hátha valakit érdekel
sárkányos 364997 2012. október 10. 12:08
Válasz erre
Légierőn belül így is nevetség tárgya volt az egész!
myROB 364996 2012. október 10. 12:02
Válasz erre
Engem nem keserít el, úgy tűnik rájöttek, hogy kiröhögték volna őket :D
Köszönöm az infót.
sárkányos 364995 2012. október 10. 11:38
Válasz erre
Szevasz myROB! El kell , hogy keserítselek ,de az R44-eseket nem vette át a légierő de az országba beérkeztek, ha jól tudom Tökölre. Üdv sárkányos
myROB 364994 2012. október 10. 10:40
Válasz erre
Sziasztok,

Valaki tud konkrét dolgokat magyar Robinson R44-ről? Gugliban képet se találni róluk, de elvileg van 2 db. Esetleg ez valami szupertitkos végső eszköze a légierőnek vagy csak szégyellik?
myROB 364993 2012. október 7. 16:30
Válasz erre
Lövészeten volt mind az egy Mi-24 :D
kopcos 364992 2012. október 7. 15:53
Válasz erre
Mi-24 lövészet...www.youtube.com/watch
juge75 364991 2012. október 5. 17:04
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.