/ Fórumok /

A Magyar légierő

A minap hírdettem 1 kiadványt 1 másik fórumon.Képet nem tudtam feltenni, a címét nem írtam ki.Volt 1 érdeklődő, és miután megírtam míről van szó ezt a választ kaptam "Köszönöm de erre nem vagyok kiváncsi. A magyar légierő - nevetséges."
Szerintetek is?
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.
Murmuc 364601 2012. március 10. 07:15
Válasz erre
Canopy version
Canopy version
F190fus64
F190fus64

Üdv Mindenkinek!
Az alábbi hozzászólásomban idézett könyvben megjelent képről kiragadtam egy részletet.
Ha jól értelmezem az írást, akkor néhány F-8-as korábbi típusú kabintetővel készült.
Ezt csak erősíti a korábban már feltett, elvileg a 64-esről készült fotó.
Tudom ez nem bizonyít még semmit, de a "lapos" kabintető eddig a nyerő!
Murmuc 364600 2012. március 9. 22:13
Válasz erre
Üdv!
Sajnos ezt csak egy adott fotó alapján lehetne eldönteni. Ami kevéske képem meg van abból nem igazán derül ki.
J_K-nak is igaza van, ez nem egy adott típus függvénye volt. Letöltöttem Krzysztof Janowicz FW-190-es könyvét PDF-ben és az A8-asok között is van ilyen, olyan kabintető a korabeli fotókon.
P.B. 364599 2012. március 9. 21:37
Válasz erre
Sziasztok,

nem volt ám semmi szándékom viszályt szítani közöttetek :)
Az infókat köszönöm szépen mindenesetre.
A fókákra nagyjából én is azt sejtettem, hogy nem nagyon lehet tudni, milyen kabintetősöket kaptunk anno. Ha jól emlékszem, akkor 44 végére, amikor az első szériát kaptuk, már gyártottak mindegyik kabintetővel F-8-ast, ráadásul az egyes üzemekben az átállás nem ugyanakkor történt. Ugye jól tudom, hogy levetetett gépeket kaptunk, és nem gyártósorról legurultakat? MErt ez esetben még reménytelenebb a dolog eldöntése eredeti fénykép nélkül.

üdv.

Balázs
Murmuc 364598 2012. március 9. 18:40
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ha már itt tartunk, nem jelent meg a 102-es zubosokról könyv, esetleg letölthető E-Book?
Tobak Tibor emlékezett meg róluk, a "Pumák és a többiek" könyvében, "A "Szőr" Atya, Vitéz Lévai győző" címmel, de sajnos csak 11 oldalon.
Tudnátok ajánlani átfogóbb könyvet, cikket?
juge75 364597 2012. március 9. 10:23
Válasz erre
Elég régen foglalkoztam már a témával, nem bántottál meg, tévedni emberi dolog.
juge75 364596 2012. március 9. 10:21
Válasz erre
A tárgyalt gépekről természetesen.
juge75 364595 2012. március 9. 10:20
Válasz erre
Ha van a külső jegyekről fényképed (magyar), rendben van.
J_K 364593 2012. március 9. 08:25
Válasz erre
Kedves juge!

Nem kevered véletlenül az A-9-el (és F-9-el)? Mert azokban volt más motor (és új, 14 lapátos hűtőrendszer a 12 lapástos helyett), új -fa- légcsavar; és az A-9 -F-9-en valóban standard volt a buborékos tető.)

Mert az A-8 -F-8 közötti különbség még véletlenül sem az volt, amit írtál. Az A-8 ugye vadász változat. Az F-8 csatagép. F-8 jellemzők:
-külső szárnyfegyverzet hiánya (MG 151)
-szárnyfüggesztők (ETC 50, vagy ETC 71)
-belső páncélozás (has, motor)
-Jabo elektronika és vezetékelés

A kabintető nincs a felsorolásban. Nem is lehet, lévén, hogy az A-8-hoz hasonlóan az F-8 korai szériái lapos kabinnal repültek -mint azt néhány száz fotó is bizonyítja. A késői gépeken (A-8-on is) váltottak a buborékosra. Természetes voltak olyan korai F-8-ak, melyek javítás közben új kabintetőt kaptak.

A Luftwaffe-n kívül egyedül a MKHL repülte az F-8-at (mert kérdésedre válaszolva természetesen azokat kaptunk.)

Változatlanul mondom -bár megbántani nem kívánlak-, hogy kevered a dolgokat, és hiányos a típusismereted. De nyugodtan cáfolj meg -a forrás megjelölésével.

Üdv
denkmeyer 364592 2012. március 9. 08:13
Válasz erre
És egy StuG III-ast!

Gondolom a szerzők így próbálták meg belecsempészni a kiváló szovjet felszabadító fegyverek közé a gonosz oldal egy-egy eszközét...

denk
juge75 364591 2012. március 9. 07:46
Válasz erre
a-gyozelem-fegyverei_original_1047
a-gyozelem-...

A Kolibri könyvsorozat egyik tagján, "A Győzelem Fegyverei"-című kiadvány borítón is egy magyar jelzésű FW-190 F8 látható.
juge75 364589 2012. március 9. 02:14
Válasz erre
Szerinted melyik változatot kaptuk meg?
Az egyik fő eltérés az A-8 hoz képest a rádióban, a motor befecskendezésben és az alkalmazott légcsavarban volt, + kabintető.
De biztosan felületesen ismerem a típust, ha te írod.
Elnar 364588 2012. március 8. 22:02
Válasz erre
Hm. Szóval kamu. Valóban. (rákeresve a névre, a Google kb fél perc alatt kidobja az eredeti fotót)

Viszont a 64-es (ÁGI) és a 65-ös ("PÖTTÖM") tényleg magyar, és tényleg lapos kabintetős.
J_K 364587 2012. március 8. 21:15
Válasz erre
Juge!

Nem akarlak megbántani, de amit írsz, az a típus felületes ismeretére utal. A korai F-8-akat gyárilag lapos tetővel szerelték. A buborék-kabin csak az utolsó szériáknál volt standard.
J_K 364586 2012. március 8. 21:09
Válasz erre
Szia!

El kell, hogy keserítselek: az a kép egy hamisítvány. Ráadásul elég durva. A gép valójában Karl Kennel-é volt (II./SG 2). A magyar kereszt meg a puli jelvény primitív retus. Egyébként sem ismert (legalábbis publikációkból) olyan F-8, amelyre felfestették a Puli-t.
Ezért nem árt a forráskritika.

Üdv
Elnar 364585 2012. március 8. 19:33
Válasz erre
Ja és a lényeg lemaradt: lapos kabintetős
Elnar 364584 2012. március 8. 19:33
Válasz erre
A fehér 17-es (Állítólag a W-+517) jelzése egy Gruppenkommandeur ék a keret nélküli magyar kereszt előtt. A Puli jelvény egyenesen áll a kabintető alatt, nem ferdén.

(képet nem linkelek, mert meg nem mondom már honnan van és nem akarok jogi vitába keveredni)
juge75 364583 2012. március 8. 19:04
Válasz erre
Mivel a Magyar gépek F-8 változatúak voltak, gyárilag buborék kabinnal készültek.
Murmuc 364582 2012. március 7. 16:51
Válasz erre
FW-190
FW-190
F190fus64
F190fus64

Most jövök csak rá hogy milyen kevés képeim vannak a fókáinkról! :(
Ha ennek a képnek megvan az eredetije akkor a megoldás is megvan, de sajnos erről a felbontásról nem sok minden derül ki.
Viszont a '45-ben tavasszal kapott gépeknek úgy tűnik "lapos" kabinteteje volt, de ugye ez nem az általad keresett első sorozatból volt.
P.B. 364581 2012. március 7. 12:12
Válasz erre
Sziasztok,

nem soakt irogattam még itt a fórumban, eddig csak inkább olvasgattam, de nagyjából így is meg sikerült találnom ami kellett, elég sok dolgot kitárgyaltatok itt már.
Most viszont szeretnék némi segítséget kérni, magyar Fw 190-est szeretnék építeni, meg is vettem hozzá a megfelelő HAD matricát. Konkrétan a W-517-es jelű gépről lenne szó, amin Feri grafikái szerint a lapos kapintető volt. Az 517-esről ugyan nem találtam sehol képet, de feltűnt, hogy az irodalomban (Punka: magyar sasok) buborék kabintető van a hasonló gépeken, és mások is általában buborék tetővel építik.
MeElyik a helyes?
Tudtok esetleg tippet adni, hol lehet a fent írt gépről fényképet találni?
A segítséget előre is köszönöm.

üdv.

Balázs
Podva 364580 2012. március 7. 09:23
Válasz erre
Szia

Tudom hogy eretnekség ilyet kérdezni is. De ha már az E átalakítás jött szóba, nem lehetne esetleg a K helyett a Ga-1-et vállasztani ott csak egyetlen orrot kéne kicserélni és az MKHL használta is, (igaz nem nagy számban)...sőt fotó is van róla

Üdv Viktor
lhsn 364579 2012. március 6. 14:58
Válasz erre
Takker83 364578 2012. március 6. 13:40
Válasz erre
KORA-C7226_a
KORA-C7226_a

A KORA átalakító valahogy így néz ki a ju-86k-hoz.

Üdv Takker
Freddy 364577 2012. március 6. 13:36
Válasz erre
Én kéz alatt vettem egy Italerit, nagyon régi, még kiálló panelvonalas, de van benne magyar festés, sőt, a doboztetőn is azzal szerepel.
Planes 364576 2012. március 6. 13:23
Válasz erre
Üdv.! Az átalakítóval a D-ből is lehet majd Magyar gépet csinálni, mert az egész motorgondola bent lesz a készletben. Planes
Sanjurjo 364575 2012. március 6. 08:39
Válasz erre
Sziasztok!

Szia Toth Gabor, szerencse is kell hozzá, de nem lehetetlen junkers 86-ost szerezni. Itt, meg ritkán a vaterán is hirdetnek, bár ott néha elég horror áron, de ez legyen az eladó magánügye, én nem akarok, belemenni, az itt is késhegyig menő teljesen felesleges, "majd én megmondom mennyit ér az a makett" vitába. Ha valaki drágán árul, nem vesznek legfeljebb tőle. Na de a lényeg, nekem az E-bay-en sikerült, három hete, egy Italeri junkers 86 E-t szereznem, miután, megdühödtem, mert szerintem sokunkkal egyetemben, én is itt maradtam le egyről. Licitáltam, ma se hiszem el, kb. 1200 foritnért! nyertem Amerikából, egy vagy húszonötéves, még Revell-Italeri (Italeri makett van benne) közös kiadásút. Már Önmagában is makett történelem. A szállítással volt kb ötezer forint, ennél a vadiújak sem lehetek olcsóbbak anno a boltokban. Most már itt pihen nálam, jó nem lehet mindig ilyen mákunk, de nézz szét a global ebay-en érdemes, bár én most kifejezetten 86 E nem láttam, vigyázz, mert az italeri kiadta, a Junkers 86 D-t is, annak a törzse jó lenne magyar gépnek, de a motorburkolat más, nem vagyok biztos, hogy abból lehetne 86 K-t csinálni, de érdeklődj nagyobb tudoroknál ebben nem vagyok biztos. Szóval szerintem próbáld meg az e-bay (nem vagyok ügynök, nem fűződik semmi érdekem az e-bay-hez:) ha nem is ilyen olcsón, de még szállítással se hiszem, hogy túl csúsznál tízezer forinton, ez még mindig olcsóbb, mint amennyi a Vaterán volt egy. Amúgy meg van egy aranyszabály, az Italeri és, más nagyobb makettgyártók termékei is, tíz, húsz évente, mint az üstökösök újra feltűnnek a cégek kínálatában, lásd, például újra gyártják a Fiat Br 20-ast emberi áron, nem lennék meglepve, ha jövőre új dobozban, a junkers 86-os bombázok is ott virítanának emberi áron a boltok polcain.
Türelem mert úgy járhatok, mint én, amikor, majdnem annyit szurkoltam, le, egy ősöreg Frog Canberra bombázóért az E-bay-en, mint a rá két hétre a hazai boltokban is megjelenő új szerszámos, sokkal szebb Airfix kitért. Ja Amerikában előbb megjelent, aki onnan rám sózta a Frogot, az már biztos röhögve bespájzolt helyette az Airfixből, dehát, piac, kereslet, kínálat így működik a (makett)üzleti élet is:).

Szia!
juge75 364574 2012. március 5. 16:40
Válasz erre
Mindenben partnerek vagyunk! :-) (HAD)
Toth_Gabor 364573 2012. március 5. 16:37
Válasz erre
Szia!
Az a bajom, hogy az Italeri Ju-86-ról is rendre lemaradok, legutóbb vagy 2 hete...
Egyébként engem is érdekelne az átalakító. Az RS egyébként nem tervezi Ju86K kiadását?
Planes 364572 2012. március 5. 15:13
Válasz erre
Üdv.! Amint elkészülnek,hirdetni fogom itt is.Árral, fotókkal. Sőt, ha megjelenik az AZ Modell He-70,Ahhoz is lesz azonnal Magyar átalakító. Planes
Sanjurjo 364571 2012. március 5. 11:05
Válasz erre
Sziasztok!

Szia Planes, tudom, hogy a műgyanta készletek, nem olcsók, úgyhogy nem szabad, nagyon megijednem, de kb mennyit kóstálna, az 1/72-es Caproni. Junkers 86 K 2 es motorból, meg legalább egy pára, nekem is szükségem lenne, ha olcsóbb, és pláne jobb is mint a Kora készlete jöhet.

Ha az árak, még nem publikusak, itt kereshetsz magánba: isiasz@freemail.hu  
Docy71 364570 2012. március 4. 11:40
Válasz erre
Szia!

Én is jelentkezem, 2 készlet biztos kell.
E-mail az adatlapomon.

Üdv
milesChristi 364569 2012. március 4. 11:31
Válasz erre
Kérhetnénk nagyobb képet? Nekem kellene csak motor is, nem kifejezetten Ju86-hoz, tehát takarólemezekkel, kipufogóval, de fegyverek nélkül. Mondjuk 2-3 darab...
békési 364568 2012. március 4. 11:21
Válasz erre
Szia Planes!
Előjegyezhetsz két garnitúra megvásárlására. Email címet kérek! Adatlapodon nem látom/.
lbalog4@gmail.com
Zoli 364567 2012. március 4. 11:17
Válasz erre
Sajnos már rég eladtam a makettet, de valahogy szereznék egyet. Rám vásárlóként számíthatsz!
z
Planes 364566 2012. március 4. 11:03
Válasz erre
A motortest ,mellette a 48-as MÁVAG Héja és a HE-46 -é
A motortest ,...

Sziasztok! Ha kiderülne,hogy van igény 72-es Ju-86 Magyar átalakító készletre, (legalább 20-25db)mivel ez nekem már régebben tervbe volt,befejezném(a motortest már le van öntve).A KORA nem pontos(és drága),és nemcsak a motor más,hanem a motorgondola,olajhűtő kipufogó,légcsavar ,géppuskák, stb.Utána már "csak" a Szegedi Ferit HAD kell rábeszélni,adjon ki egy századjelvénysort 72-ben(ehhez is).A felségjel, számsor maradna maszk.
Zoli 364565 2012. március 4. 08:52
Válasz erre
Szia,
Bár nem szeretek gyantával dolgozni, de ez nagyon jó hír, mindkettőtöknek köszönöm!
z
Zoli 364564 2012. március 4. 08:48
Válasz erre
Szia,
Ha jól emlékszem, a Kora kiadott több, magyar Ju-86 kiegészítőt. Közelről nem láttam, szerintem csak a matricák másak benne, és úgy rémlik, a motorok benne vannak.
z
Daala 364563 2012. március 3. 09:01
Válasz erre
pm 37
pm 37
HPIM0790
HPIM0790
HPIM0769
HPIM0769
HPIM0768
HPIM0768
HPIM0775
HPIM0775

Nem tudom, volt-e már?
milesChristi 364562 2012. március 2. 21:41
Válasz erre
Hát, szerintem Freddynek igaza van, van az 50+, csak hát, ugye sok olyan tipus van, amit vagy át kell alakitani, vagy évtizedekkel ezelőtt adott ki valaki..

A Ju86-hoz szerintem vedd meg az átalakitó készletet, van motor átalakitó, valamelyik cseh cég, talán a HR models, vagy a KORA, nem tudom. Fel szokott bukkanni Móváron is a készlet, de mivel nekem is szükségem lesz rá, talán felveszem addig a céggel a kapcsolatot, ha jön a versenyre, hozzon belőle. A HR ott szokott lenni. Nekem még egyenlőre csak a CR-42-hez kell.
Planes 364561 2012. március 2. 18:33
Válasz erre
Üdv.! Most már azt hiszem nem korai bejelenteni,hogy egy-két hónapon belül lesz műgyanta Caproni 135 Bis U 1:72-ben ,komplett belső térrel.A felségjel számsor maszk ,a századjelzések matrica,Kovács Béla "Bubu" barátom munkája lesz.(A 48-ast is én gyártottam 1999.-ben)
Freddy 364560 2012. március 2. 14:07
Válasz erre
Én már összeraktam párat, és néha én is megőrülök (ZiL-131...), de a szkreccseléssel az a baj, hogy amikor már 80%-ban készen van, és túl vagy másfél év szopáson, akkor kiadja a Hasegawa soha nem látott minőségben.
Sanjurjo 364559 2012. március 2. 13:13
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszi az infokat, bár kissé elkeseredtem, na mindegy, akkor ezek szerint marad a vákumformázott Broplan makett, bár akkor mielőtt beszerezném, még össze rakom azt az ötven makettet ami az MKHL különböző típusait képviseli:). Addig talán a Broplan makett ára is összegyűlik:), bár azon is legalább a motorburkolatokat át kell majd gondolom alakítani a WM 14-eshez. Egy doboz bontást, a Broplan Sm 75-öséről, azonban már csak kíváncsiságból szívesen megnéznék, mert én még azt sem találtam.

Szia!
Elnar 364558 2012. március 2. 12:40
Válasz erre
Ca 135 bist 48-ban a magyar Planes gyártotta kis szériában, még régebben (azt hiszem, még M&M-ben láttam). Nem tudom, mi lett a gyárral azóta. Erről van szó: www.albatros.extra.hu/makettek/2005/caproni/index.htm

S.M. 75-ösről kb fél éve kérdezősködtem itt. Elég sok hasznos anyag van visszább.
A szárny hasonló, de nem ugyanolyan. A futómű az S.M. 75, S. 81 és S.M. 82 esetében teljesen azonos volt. A függőleges vezérsík leginkább az S.81-ére hasonlít.
82-ből szerintem őrület munka átalakítani. Teljesen más törzs: a 82-es alsóközép szárny elrendezésű, míg a 75-ös teljesen alsószárnyas. A kabinnál a 75-ös keskenyebb, a farokrész teljesen különböző.
Sanjurjo 364557 2012. március 2. 12:27
Válasz erre
Szia!

Igen ebben van igazság, ha nem is ötven, de van néhány a Királyi Légierő által üzemeltet típus például italeri Junkers 86, 52, Fiat CR 32-es, Revell Heinkel 70 már a gyűjteményeben ezek is arra várnak, hogy összerakjam őket, ráadásul a Junkers 86-osnál. nem kis átalakításra lesz szükség, a WM 14 motorok, és burkolat elkészítéséhez, hogy az eredeti E 1, 2 változatból, magyar Junkers 86 K 2 legyen. Tényleg érdemes átgondolni van-e értelme egy öt példányban, rövid ideig, elég szerencsétlen sorssal megáldott típus elkészítésének, de nekem teszik a gép, és ép az ilyen unikumok teszik szerintem különlegessé a makettezést. Nem mondom, ha már meg lenne, minden anyagom hozzá, akkor holnap neki kezdenék az Sm 75-ös építésének, de kíváncsi vagyok, épített-e már ilyet valaki, vagy hasonlóan hozzám, tervben felmerült-e már benne ez.
Freddy 364556 2012. március 2. 11:47
Válasz erre
Én csak akkor fognék bele, ha már minden más, jól beszerezhető makettként kiadott MKHL által repült típust (>50 db) megépítettem.
Sanjurjo 364555 2012. március 2. 10:56
Válasz erre
Még eszembe jutott, hogy legalább ennyire mostoha gyermekei a makett gyártásnak, az olyan olasz típusok is mint például a Caproni ca 135. Csak egy gyermeteg papírkivágót találtam róla a neten, ezt átméretezve lesz egyszer majd talán 1/72-es Caproni 135-ösöm. Állítólag ebből is létezett egy vákumhuzott, meg műgyanta kit, de még doboz bontást sem találtam róluk, nem, hogy eladót a világhálón, bár ha lenne is gondolom egy vagyont kérnének érte. 1/48-ban csinálta egy talán magyar manufaktúra, de nekem 1/72-esben kellene. Reményt keltő, hogy a Fly nevű cég kiadta, a Caproni Ca 101-est 1/72-ben, nagy kár, hogy olyan korai változatot, más motorokkal amit nálunk nem használtak, így csak jelentős átalakítás után, lehet Magyar Királyi Légierős verzió, nem tudom a cég valaha tervezi-e annak a kiadását. Ráadásul, nem olcsó, de még elérhető árban van.

Hát ezek vannak.

Sziasztok!
Sanjurjo 364554 2012. március 2. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek, mennyire és mit kellene átalakítani, az Italeri Savoai Sm 82-esén, hogy abból, egy MKHL-es Savoai Sm 75-legyen, egyáltalán megéri belefogni egy ekkora munkába. Mivel az eredeti Sm 82-est is az Sm 75 bázisán fejlesztették ki, (ha jól tudom) van remény. A szárny, és a fotóművek hasonlónak tűnek, de itt meg is áll as dolog, az Sm 82-es törzsén mások az ablakok, de ezen azonban, még lehetne segíteni, viszont képtelen vagyok eldönteni, mennyiben más a törzs formája, (ez a legkritikusabb szerintem a munka szempontjából) nekem az Sm 82 esé kövérebbnek, testesebbnek tűnik, pontos rajzokra lenne szükségem, hogy az Sm 75-ösét ki faragjam belőle, már ha egyáltalán lehet. A mása alakú, függőleges, és vízszintes vezérsík, már csak hab a tortán, de az még talán elkészíthető házilag, a WM motorburkolatokkal együtt. Tudom, Broplan vakum formázott kitkén kinálja az Sm 75-ös korai verzióját is, de ez szinte beszerezhetetlen, és az ára, huszonötezer ft felett van át számítva, ennyit, akármennyire is szép gép, nem ér nekem, találtam egy névtelen olasz cég, műgyanta átépítőt is, kifejezetten, az italeri Sm 82-eséhez, Sm 75-ös törsz, és vezérsíkok (egy igaz ablak nélküli óceánrepülő változat, de ez ablak vágás, már nem okozna nehézséget), de mint a broplán, fehér holló, és egy vagyon. Nem tudom, ki épített már magyar SM 75-öst, akkár az italeri Sm 82-eséből akkár bármi másból, és ha épített, tudna-e nekem bármivel (ötletek, rajzok stb.) segíteni.
Azt meg se merem kérdezni, hogy valamelyik cég tervezi-e, vagy tervezte-e valaha fröccsentve kiadni az Sm 75-öst.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Sziasztok!
piratvitorla 364553 2012. március 1. 12:00
Válasz erre
Sziasztok
Jól emlékszem vagy rosszul, hogy volt néhány Jak-7 UTI-nk?
köszi
Zoli
piratvitorla 364552 2012. február 29. 06:32
Válasz erre
Sziasztok
Én úgy emlékszem, hogy - talán '91-ben - a pápa szállításakor sem az ék felségjel volt még fenn, hanem valami ideglenes ?
Majd nézek fotót ha lesz időm
üdv
Zoli
juge75 364551 2012. február 28. 21:45
Válasz erre
juge75 364550 2012. február 28. 21:43
Válasz erre
Ajánlom figyelmedbe: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-8P.htm
És mivel a hétvégén Szolnok ad randevút a versenyzőknek, érdemes erről (felségjel) Nagy András urat megkérdezni, miért is ilyen a jelzés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.