/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
csobi21 362808 2011. február 22. 18:32
Válasz erre
Ja és jut eszembe valaki segítene, hogy Kositzky tábornok Úr könyveit hol tudnám megvásárolni?
csobi21 362807 2011. február 22. 18:31
Válasz erre
Tegnap is meg ma is volt, legalábbis Balmazújváros térségébe tuti, a tegnapi kondenzekről van is fotóm, ha jó lesz a gépem fel is rakom, mondjuk "csak" egy géppár.
The_Ori 362806 2011. február 22. 18:13
Válasz erre
Volt ma valami nagyobb létszámú repülés gripenekkel?
zkalos 362805 2011. február 22. 17:31
Válasz erre
Köszi szépen, ezeken már látszik, hogy milyen lehetett a színe amikor megkaptuk őket. A nap mér bebarnította a világos olívzöldet, a javítás pedig jobban hasonlít az eredeti cseh gyári zöldes árnyalatra. A farkon lévő folt pedig szerintem a szabvány magyar zöld lehetett. Azt hiszem a német lajstromot az orrán és a farok tetején lévő kis német zászlót még a németek festették le, nekik volt eredeti árnyalatú festékünk ami idővel beszürkült és le is kopott. Itthon csak a német felségjeleket festették át a fent említett sötétzöld színnel. Szerintem persze. A több tucat fotó nekem ezt sugallja.
Figaro 362804 2011. február 21. 22:36
Válasz erre
L-39-136-1
L-39-136-1
pic100483
pic100483

Én ezeket találtam.
zkalos 362803 2011. február 21. 21:34
Válasz erre
Köszönöm a fáradozásotokat.
Ha még talál valaki infót azt szívesen veszem még.
migi 362802 2011. február 21. 19:44
Válasz erre
126_levi001
126_levi001

És akkor a kép. Köszünjük a képek készitőének fáradozásait .
migi 362801 2011. február 21. 19:36
Válasz erre
Szia
Ezen a képen tisztán látszik hogy az eredeti széntől nem sokkal eltérő árnyalatú festékkel lett lefújva a szürke német javitás ,még néhol kilátszik a szürke is ,
vlevi 362800 2011. február 21. 19:01
Válasz erre
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a www.hunavia.hu/ -ról szedtem a képeket.
vlevi 362799 2011. február 21. 19:01
Válasz erre
IMG_5761r
IMG_5761r

Ha frisset akarsz, akkor az Agama adott ki ilyen színeket, enamel (azaz olajos) festékben. Annakidején én Móváron beszereztem belőle. Ilyen lett :

Szerintem nagyon jó festék, ami a színén kívül tetszik benne, hogy fényes. Megspórolod a matricázás előtti lakkozást.
romeo 362798 2011. február 21. 12:15
Válasz erre
BIG_0008668599
BIG_0008668599
BIG_0008667154
BIG_0008667154
BIG_0008667152
BIG_0008667152
BIG_0008673649
BIG_0008673649

Üdv Kamovos!
Ismerősek a fotók? :)
fotó: Vargabandi
Weizi 362797 2011. február 20. 23:30
Válasz erre
Akár csak a MiG-29-nél,persze a szögértékek mások!
A főfutók mellett itt azomban az orrkerekek is fékezhetők!Ez utóbbi kikapcsolható,valamint vészfékezésnél autómatikusan kikapcsolódott.
piratvitorla 362796 2011. február 20. 21:32
Válasz erre
Sziasztok:
Még 1-2 gondolat gurulás és fékezés ügyében:
A vadásznál azért kell differenciált fék, mert az oldalkormány kis sebességnél hatástalan.
An-26-nál az orrfutó van vezérelve (kormányozva), mégpedig hidraulikusan(!). Két üzemmódja van: guruló (max elfordulás 45 fok), felszálló (max 10 vagy 15 fok már nem emlékszem pontosan). Elég nagy galibát lehet okozni, ha pl. a pályán guruló üzemmódban van. Ilyenkor a nagy sebesség miatt hamar pályán kívül találhatja magát az ember.
Szép estét
piratvitorla 362795 2011. február 20. 21:25
Válasz erre
Szia
Én gondolkodtam nem csak helikopteres cikkeken, de sajnos se időm se lehetőségem (laptop stb.). Talán egyszer nyugdíjas koromban.
Zoli
Weizi 362794 2011. február 20. 20:22
Válasz erre
Istenem azok a jó kis Vsz-1-esek!De régen volt,tán igaz sem volt!
Arra viszont emlékszem,hogy nem voltak túl konfortosak!:-)
Neo954 362793 2011. február 20. 20:21
Válasz erre
L39ZO-3
L39ZO-3
FAG25GDR109
FAG25GDR109
FAG25GDR108
FAG25GDR108
FAG25GDR107
FAG25GDR107
FAG25GDR105
FAG25GDR105
ALBA4
ALBA4

Szia!
Én ezeket találtam.
Üdv.:Neo
zkalos 362792 2011. február 20. 20:17
Válasz erre
Köszi az ülésképeket, nagyon tuti. Erre gondoltam, hogy valaki talán lefotózta egy repnap alkalmával.
zkalos 362791 2011. február 20. 20:15
Válasz erre
Szia migi !

A problémám a festéssel az, hogy az eredeti megközelítő szín kódja vagy élethű fotója kellene, amivel frissen lefújták, mert nem szeretnék ennyire kopott, lestrapált, napszívott gépet, inkább olyat, ami éppen átfestésre került, mikor megkaptuk. Már ki is kevertem a német árnyalatokat hozzá. Amellett a fotókon nagyon el vannak csúszva a színek szerintem, és így nehéz megállapítani a valódi árnyalatokat. Esetleg van valakinek korabeli fotója, vagy infója a színárnyalatról, nekem jó lenne Federal Standard kódban is, mert van színskálám a kikeveréshez. Az alábbi képeken középszürkének látszik, de akkoriban biztosan nem ilyen árnyalat volt, esetleg nem is szürke, hanem mondjuk drapp vagy zöld ? A fotókan látható eredeti világos zöldes foltozás (fs24552) most homok-nak látszik például, mert kifakította a nap. Ugyanígy a sötét olívzöld (fs34088)foltozás a fotókon világos olívbarna most már.
Köszi a segítséget !
migi 362790 2011. február 20. 20:00
Válasz erre
l-39zo_albatross_24_of_75
l-...
l-39zo_albatross_26_of_75
l-...

Az ülés a 136 oldalszámú gépé.
migi 362789 2011. február 20. 19:55
Válasz erre
588351
588351
l39_010
l39_010
L-39_3
L-39_3
126_wingr3_levi
126_wingr3_levi

Tudtommal ezzel a festéssel érkeztek meg annak idején beládázva a PG-be .
zkalos 362788 2011. február 20. 19:13
Válasz erre
Köszi migi, de nem találtam ezeken a lapokon ülés képet, ami használható lenne a párnázat lefestéséhez. A törzs elejét és a szárnyon lévő felségjelet milyen színnel festették át.
migi 362787 2011. február 20. 17:45
Válasz erre
Nézd meg a Szolnoki repmúzeum képanyagát ott tisztán látszanak a foltok és a szinek ,de a Hunávián is van jó pár száz kép ,
piratvitorla 362786 2011. február 20. 17:42
Válasz erre
Sziasztok!
Most jövök a Mátrából így eddig nem tudtam írni.
- ha jól emlékszem az NDK-s felségjelek világos zöldes színnel voltak lefújva, legalábbis a függőleges vezérsíkon.
- Egy dologba gondoljatok bele:
Mi-8/17 esetében a gurulásnál nem kell a fék kanyarodáshoz, csak a pedált kell lépni. A fék csak a megálláshoz és a lassításhoz kell. Akkor hogy is van az asszimetrikus fékezés? Egyébként nem is kéne egy ilyen feladatú berendezéssel bonyolítani az amúgy egyszerű fékrendszert...
- Érdekesség: a Mi-8/17-esen csak a baloldalról lehet fékezni, a jobb boton nincs fékkar!
Zoli
zkalos 362785 2011. február 20. 17:22
Válasz erre
Még lenne egy kérdésem a festésről. Milyen színnel és hol voltak lefújva a német felségjelek és lajstrom számok ? Valamilyen szürkével szerintem, de pontosabban kellene. A németek által lefújt foltok színe is kellene, amiket még ők festettek át a német egyesítés után. Ja és az eredeti német festéshez kellene persze.
Elnar 362784 2011. február 20. 17:06
Válasz erre
bakker, erről a gépről nem tudom mikor szedtem le a repülőnapos mappát. 120 fotó az L-39-ről. Az otthonin még fent van asszem, de nem tudom mikor megyek haza.
zkalos 362783 2011. február 20. 16:45
Válasz erre
Sziasztok !

Tudna valaki segíteni azzal, hogy feltesz néhány ülésfotót az L-39 Albatros-ról ?
Elakadtam az összerakással, mert egyenlőre a neten nem találtam normális színes képet az ülésekről és az ülések mögötti hátfalakról, és nem tudom milyen színre fessem pl. az üléspárnákat. Gyártanom is kellene ülőkéket, mert az Eduard ülések alapja elég gyenguska.

Köszi !
Kamovos 362782 2011. február 19. 19:59
Válasz erre
Szia Airmax!

Hát hilyába!
A technika ördöge időnkét meg tréfál minket! :)

Ó hát nem bántódtam én meg!
Sértődős meg nem vagyok!
Engem, csak késsel lehet megsérteni, de erre még nem volt példa! :D

Üdv: kamovos
Airmax 362781 2011. február 19. 19:03
Válasz erre
Szervusz Kámovos!

Értem én értem,csak elszaladtak a kontakt hullámhosszai...
A világért sem ált szándékomban oly jellegű stílushangnemet alkalmazni,hogy ezt írd reagálásként.Tehát ne értsd félre nem a bántó szándék vezérelt.

Üdv: András
Kamovos 362780 2011. február 19. 18:57
Válasz erre
Szia Airmax

A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust.

Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból,
csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot.
Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg.

Ekkor írtam a 3852 hszt.

Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását!
Aki szintén szakember a repülés terén!
Ha látom akkor már nem írom.

Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő.
Ha mégis akkor elnézést kérek!

Üdv: kamovos
Kamovos 362779 2011. február 19. 18:57
Válasz erre
Szia Airmax

A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust.

Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból,
csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot.
Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg.

Ekkor írtam a 3852 hszt.

Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását!
Aki szintén szakember a repülés terén!
Ha látom akkor már nem írom.

Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő.
Ha mégis akkor elnézést kérek!

Üdv: kamovos
Lacy 362778 2011. február 19. 18:53
Válasz erre
The_Ori, ha az Aranysas szerkesztőit érdekli az olvasók véleménye nem egy egyoldalú www.aranysas.hu/form.php szerű, hosszú évek óta nem módosított, nehézkes, és ami a lényeg csak egyirányú információ áramlásra alkalmas oldalon kérjék azt be.

Merjék felvállalni a valódi fórumon az aktuális lapszámot. Meghallgatni az olvasótábor véleményét. Persze ennek van veszélye is, mert rossz lapot le fognak szólni. De visszajelzések hiányában fejlődni nehéz.

El lehetne mondani, hogy pl. milyen üde színfoltok Horváth Zoltán cikkei, vagy milyen nulla történelem tudásra épített igénytelen össze googlezások voltak Trautmann Balázs valamijei. A legutóbbi számban milyen jól sikerült Németh Zoltán cikke, és milyen tárgyi és katona politikai tévedésektől hemzsegő Deák Krisztiáné.

Akár itt a Makettinfón is lehetne nyitni egy a témával foglalkozó fórumot. Nagy forgalmú webhely, ideális ingyen reklám. A Haditechnikának is van hasonló HTKA-n.

Mondom mindezt úgy, hogy 1991-óta vásárlom ezt a lapot, illetve több mint tíz éve jelentősebb nyugati és keleti folyóiratokat is, tehát van összehasonlítási alapom.
Airmax 362777 2011. február 19. 17:50
Válasz erre
Szevasztok

Kamovos,senki nem kételkedik semmiben.A történet korrekt módon végetért.

Pirat és te leírtátok mi a valós tény,búza pedig Úriember módon elnézést kért.

Mi akik olvastuk a vitát okosabbak lettünk a Mi-8 pneumatikus fékrendszerével kapcsolatban amely csak a főfutókat fékezi.

Üdv nektek
The_Ori 362776 2011. február 19. 17:40
Válasz erre
De jó hozzáértő emberek közötti szakmai vitát olvasni. Az internet világában ez elég ritka. De ha már erre így fény derült, a helikopteres cikkeket miért nem helikopteresek írják az Aranysasban?
Kamovos 362773 2011. február 19. 16:42
Válasz erre
Sziasztok!

Namost akkor!
Akik kételkednek a kollégáim által és általam leírtakban!
Miszerint nem a kerékfékkel kanyarodik a helikopter!
Azoktól tisztelettel kérdezem!
A csúszó talpas helikoptereket hogyan kormányozzák?
Például a repgépszerű kényszerleszállásnál?

Üdv: kamovos
búza 362772 2011. február 19. 16:41
Válasz erre
Kedves Barátaim!
Olvasva az előttem szólókat itt és most nyilvános bocsánatkérésnek kell következnie.
Az előzményekről annyit, hogy a polémiát kiváltó mondat után szerény helikopteres emlékeim felfrissítésére meglátogattam a honvédelem.hu és a hunaf.hu oldalakat és mindkettőn ugyanazt olvastam: "A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű." Egyéb információkkal nem rendelkeztem, Wikipédia, stb. pedig nem játszik.

Még akkor sem fogtam gyanút amikor sanyi az alábbi, talán figyelmeztetőnek szánt mondatot leírta:
"Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)"

És akkor most idézném saját magamat - egy kicsit másképp:
Búzát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább!
Hogy Őt magát idézzem: No comment!

Hivatalból már nem kellene értenem hozzá, több mint húsz éve nem dolgoztam rajta.
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt és tizedelte a homályt!
Külön kérek elnézést Piratvitorla olvtárstól - talán egyszer személyesen is megtehetem - és persze mindenkitől, aki esetleg bántva érezte magát.
Üdv: Búza
Kamovos 362771 2011. február 19. 16:32
Válasz erre
Ja!

Annyival azért még ki egészíteném az előzőeket, hogy az orrfutók nem fékezettek és oda nem megy semmilyen levegő cső!

Üdv: kamovos
Kamovos 362770 2011. február 19. 16:10
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

A nálunk rendszeresítet Orosz, 3 illetve 4 pontos futóművekkel ellátott helikoptereket nem lehet a fékrendszeren keresztül kormányozni!

A helikopterek gurulás közben, illetve az állóhelyen, helyben történő fordulásához, a reakció nyomatékot használják fel, ennek szabályozását a pedig a farok légcsavarral szabályozzák a lábpedálok segítségével!

Az orosz helikopterek fékrendszere szinte teljesen egyforma.
A különbségek általában a fékmunka hengerek előtti fékszelepben van, ez pedig azért van íhy mert a gépek méretei miatt más-más nyomás hat a fékmunka hengerekben!

Az alap fékrendszerben elemei:
kompreszor, /AK50 és változatai / egyirányú szelep, nyomásszabályozó szelep, légtartály, fékszelep /PU-7/
A mi-1, Mi-2, /szerintem a Mi-4 is / Ka-26 helikoptereknél itt következik a fékmunka henger.
A Mi-8, Mi-17, Mi-24 helikoptereknél itt kezdődnek a változások!
Hogy miért kel?
Azért mert a PU-7 fékszelep csak 6,0 +- 0,2 Kg/cm2 nyomáson dolgozik.
Ezért, nekik még bevan építve egy szelep a PU-7 után, ami a nagyobb fék levegőnyomást biztosítja a fékmunka hengerek számára.

Tehát még egyszer!

Nincs fékkel történő kormányzás a mi Orosz helikoptereinken!

A fékrendszerük csak a helikopter fékezésére, és rögzítésére szolgál!

Üdv: kamovos
búza 362769 2011. február 19. 15:34
Válasz erre
Szia Gabi!
Mondjuk a kettő szorosan összefügg, ha a fékkel kormányoz az ember, mint a 21-es esetében. Arról határozott emlékeim vannak ( bár mostmár kezdek bizonytalan lenni), hogy a 8-ason a bal ülés alatti térben vannak a cuccok és elég rossz a hozzáférés egyes elemekhez. A PU-8-ra is emlékeztem helivel kapcsolatban, de ez utóbbiban hozzászólásod hatására már egyáltalán nem vagyok biztos. A 24-es kabinjában annak idején kellemes hónapokat töltöttünk el, talán azzal keverem.
Üdv: Búza
ambasa 362768 2011. február 19. 15:28
Válasz erre
Üdv!

úgy tűnik, se a levegőrendszer (387. old), se a fékrendszer (320. pld) leírásánál nem találom erre való utalást, annyi a különbség, hogy az PU-7-est a Mi-24-esen UP-25/2-nek hívják, és csak a helikoptervezető kabinjából lehet fékezni.

TG
ambasa 362767 2011. február 19. 15:18
Válasz erre
Nem a fékezés tényén, hanem a gurulás közbeni kormányzásról szól a disputa.

TG
ambasa 362766 2011. február 19. 15:17
Válasz erre
Nem tudom, annak a kabinját nem szereltem, de majd előveszem az általános leírást.

TG
búza 362765 2011. február 19. 14:57
Válasz erre
Szia Elektró!
Egyenlőre nyomozom, de lehet, hogy a végén mégsem akarsz majd velem jönni fotózni, mert ambasa olvtárs emlékei sokkal frissebbek az enyémnél és ha igaza van, márpedig most úgy tűnik, akkor nagyon hülyét csináltam magamból!
Üdv: Búza
Elektrolakatos 362764 2011. február 19. 14:50
Válasz erre
na most akkor végül is mi fékezi le őket? :-O
búza 362763 2011. február 19. 14:41
Válasz erre
Gabi!
A 24-esen is így van?
Búza
ambasa 362762 2011. február 19. 14:16
Válasz erre
Akkor egy kicsit a Mi-8 levegő rendszeréről. A Mi-8 levegőrendszerében nincs PU-8 differenciálszelep csak AK-50 kompresszor, AD-50 tehermentesítő szelep, PU-7 fékszelep, UP-3/2 (UP-24) redukciós gyorsító + tartályok, műszerek, szűrő, egyirányú szelep. A kormányrendszerben nincs olyan elem ami differenciál fékezésre alkalmassá tenné (nincs kapcsolat a lábpedállal, mint a MiG-21-esen PU-8 és a lábpedál között) csak a boton lévő fékkar van ami bowden kapcsolattal közvetlenül működtetti a PU-7-est. egye5len levegőcső megy hátra ami a az utolsó törzskeret előtt ketté oszlik és elágazik a két fékagy felé, semmilyen más vezérlő illetve táp nem megy a fékagyakba.

TG
The_Ori 362761 2011. február 19. 13:47
Válasz erre
Én valamiért nem érzem hogy mindig az F-16-18-22-ről szólnak a cikkek.
balaton 362760 2011. február 19. 13:15
Válasz erre
Egyetértek! Herótom van az F-16-tól :D
Argentínát se hagyjuk ki, széles típusválaszték, saját repülőgéphordozó, ha nem is csúcstechnika, de sokkal érdekesebb, mint a lent felsoroltak. De lehetne Egyiptom is, van aktualitása a dolognak, és náluk sem 3 típusból áll a légierő. Ex-szovjet és amerikai technika vegyesen üzemeltetve. Szerintem igazi csemege ;-)
sanyi 362759 2011. február 19. 12:49
Válasz erre
Ezt már mi tudjuk... Csak ők nem:( Egyébként az Általad megnevezett országok háborúkban is kipróbálták a gépeiket, szóval akár azt is lehetne írniuk.
búza 362758 2011. február 19. 12:48
Válasz erre
"Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)"

"XY a Mi-8/17 típusismertetőben részletesen leírja a futó kormányzási rendszerét. Pneumatikus (levegős) szelep, ami a pedál kitérítéstől függően fékezi a főfutót (mint pl Mig-21).
Csak az a kár, hogy se a nyolcason, se a tizenhetesen nincs ilyen rendszer. De szerintem a többi hagyományos elrendezésű helikopteren sincs hasonló. Ugyanis a faroklégcsavar vonóerejének változtatásával forgatónyomaték keletkezik; így fordul a helikopter gurulásnál.
NO COMMENT!"

"A helikopter futóműve hárompontos orrkerekes kialakítású, nem behúzható. A futóművek rugóstagjai folyadékos-gázos típusúak, a fő futóműveké kétkamrás, míg az orrfutóé egykamrás szerkezetű. Az orr futómű duplakerekes szabadon elforduló. A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű."

Piratvotorlát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább!
Hogy Őt magát idézzem: No comment!
Elnar 362757 2011. február 19. 12:43
Válasz erre
És India, Barazília, Mexikó, Izrael, Görögország? Ha jól tudom igen kiterjedt légierője van (volt?) mindegyiknek. Én nem vagyok "csak légcsavaros", de az USA F-16-18-22 már kissé unalmas. Van egy halom kisebb nevű de érdekes gép is. Meg ország.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.