/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 362238 2010. december 1. 08:40
Válasz erre
1
1

Üdv!
doky3 362237 2010. november 30. 19:43
Válasz erre
A téma kapcsán felmerült bennem, hogy a kivont Szu-22-esek ágyúlőszere nem jó ide, vagy az már meg lett semmisítve, akkor sem volt elég, "lejárt a szavatossága" stb.?
romeo 362236 2010. november 30. 14:39
Válasz erre
Mi-24P  MH
Mi-24P MH

Üdv!
A fotó alapján lőszer már van a Mi-24P 30mm gépágyújához.
Milyen fajta - páncéltörő és repesz is?
Szeretném megkérdezni, hogy éleslövészeten már használták?

Köszönöm!
piratvitorla 362234 2010. november 29. 15:18
Válasz erre
Sziasztok!
Nem a tudományos konferenciákra járásért, hanem a repülésért/irányításért/gépek üzemeltetésért kapjuk a fizetésünket. Az egyenruhás tudósoktól meg kinyílik a bicska a zsebemben (ez is megérne egy külön témát).
Én foglalkozok a rep. történettel, de elkeserítő: nem is rég 100-200-300 órákat repültek, én meg hónapok óta gépet se látok.
Amíg ez a helyzet, a múlt felemlegetése csak olaj a tűzre...
Szép napot
Tibor 362233 2010. november 29. 07:48
Válasz erre
Szevasz!
Kérdéseket teszel fel és a kérdéseid azt a feltételezést hordozzák magukban, hogy a nyugállományú katonák elzárkoznak a fiatalabb korosztályoktól. Ez nyilván nem igaz. Vannak alkalmak, amikor mód és lehetőség van találkozásokra, eszmecserékre, múlt idézésre.
DE: nekünk tudomásul kell vennünk, hogy az idő elszállt és a világ, benne a hadsereg óriásit változott.
Ha pedig mesélünk, azzal csak használni, lelkesíteni szabad és ez nagy felelősség.
Mesélhetek arról, hogy az rt.-nél mit jelentett az analóg adatfeldolgozás, a plexi tervtábla, a tükörírással rögzített légihelyzet jelentés, a naponta feldolgozott ezres nagyságrendű légicél, az "Ufo" üldözés stb. stb.
De beszélhetek arról is, hogy a 80-as évek az rt. csapatok fénykora volt, a '90-es években pedig megkezdődött a hanyatlása. És? A kérdés bennem az, hogy mit segítek vele? Miért keserítsem a fiatalokat, hogy az "átkosban" folyamatos volt a technikai és szervezeti korszerűsítés, most meg?
Mit segítek azzal, ha elmondom hogy komlett automatizált vezetési rendszereket telepítettünk és dobtunk ki anélkül, hogy használtuk volna?
Mit segítek azzal ha elmondom, hogy minden észérv ellenére kidobtuk a SU-22-eseket, a MiG-23-asokat, a Vega lérak komplexumot, felszámoltuk a borsodí iparvidék, a paksi erőmű és Budapest légvédelmi rakéta védelmét, vagy éppen most a 29-eseket?
Mit használ az, ha elmesélem, hogy hány család ment tönkre, hány jól képzett komoly beosztású katona alól húzták ki a talajt a folyamatos, sokszor át nem gondolt átszervezésekkel, hány őrnagy és alezredes vagyonőrködik, hányan kaptak infarktust, vagy más komoly betegséget, hányan halltak meg idő előtt.
Érted már, hogy miért nem szeretem a nosztalgiázást?
A fiam hivatásos katonatiszt, annál az alakulatnál, ahol én is jópár évet szolgáltam. Szoktunk beszélgetni, de bizony sokszor nem értem, hogy miről van szó. Mert mindem megváltozott!
Nos én ezt 2004. május 1.-én tudomásul vettem és ehez is tartom magam.
Üdvözlettel: Tibor
Kamovos 362232 2010. november 28. 20:29
Válasz erre
Hmmm…

Ámulok és bámulok!

Sokan vannak itt, akik neve után, és a rendfokozata előtt ott a nyá jelző!
Nekik van 25 30 (vagy több) év múltjuk, tapasztalatuk, és van mire emlékezni is!
Miért ne adhatnák tovább ezeket az emlékképeket a régi technikáról, és alakulatukról a jelenleg aktív fiatal állománynak!
Mi van az ő általuk üzemeltetetett, technikákkal kapcsolatban, és az alakulatukkal, emlékeikben szégyellni való?
Egyáltalán miért is kéne szégyenkezniük a múltjukért?
Miért sopánkodás az, ha az opsitos meséli emlékeit az általa üzemeltetett technikáról, a fiataloknak?
Mi a szégyellni való abban, ha mernek álmodni a kornak megfelelő technikai eszközök vásárlásáról?
Miért is gond az, ha valaki nosztalgiázik, felemlegeti az általa üzemeltetett típus fénykorát?
Mi ebben a szégyellni való?

Az a szégyen, a mikor a civil hozzá értőnek tartja magát, és berendelik kiképzőgépnek a Robinzon nevű pöcs köszörűket és ennek még ujjongani is kel!
De mondhatnám az ALCA-val szembe kialakult ellenzők táborát is!
Ahelyett, hogy megkérdeznék azokat, akik repülnek helikopteren, vadászon, hogy mit is kéne venni?
Adjanak ötleteket, hogy legyen miből választani!

De ez utóbbi megszégyenítés sajnos igaz minden fegyvernemre!

Rengeteg technikai eszközt vontak ki a rendszerből, olyanokat, amiket mások még használnak!
Miét is?
Mert civilek döntenek olyanokról, amiről lövésük sincs!
De van hatalmul!
Azt hiszik ez is olyan mint a foci!
Hisz mi bajuk is lehet ha nem értenek hozzá?
Legfeljebb elveszítünk egy meccset, na és, majd legközelebb megvesszük a bírót!

De ez a seregnél nem működik!
Ott nem lehet megvenni a bírót, ha nem jön be a civil taktika!

Ott a meccs elvesztése, a haza elvesztését jelenti, és nem lesz visszavágó mérkőzés!

Hát erre kéne gondolni, mikor minden limlomot idehoznak, és a jó dolgokat meg kidobálják csak azért mert Orosz!

Hát ezen kéne gondolkodni kicsit!

Akiben meg nincs elszántság, és haza szeretet, az nem hivatásos katona!
Az csak egy zsoldos!
A zsoldos katonákról pedig tudjuk, hogy csak a pénzért katonák, ott katona, ahol többet fizetnekneki

Igen igaz, hogy az elszántságért, hivatástudatért, és a hazaszeretetért nem kapni a boltban semmit!
De!
Ugyan ezt elmondhatják a rendőrök tűzoltók is vagy az egészségügyben dolgozók!
Mégis ott vannak a helyükön, és dolgoznak!
Vajon miért?
Mert szeretnek koplalni?
Nem hinném!

Üdv: kamovos
Nyugger 362231 2010. november 28. 18:36
Válasz erre
Pilotka !
-Tudod: hazaszeretetért, és hivatástudatért nem adnak sehol se gyerekcipőt és lisztet sem- Nos, mielőtt ott tartanánk, hogy csak katonáknak van hazaszeretete ill. hivatástudata tisztázzuk, hogy olyan civilnek mint én legalább annyi van vagy akár több is. Ez utóbbi tapasztalati anyag.
Akkor a tisztánlátásért : 1975-ben 1 évig voltam katona az MN1929-nél Szolnokon. Az ott és a hetvenes években tapasztalt sikerpropaganda ellenére nekem más volt a véleményem a benyomásaim alapján. Nem sértésnek szánom, de még időben nem jelentkeztem katonának. Ez persze nem azt jelenti, hogy azóta csak ülök egy szobában és fantáziálok. Sportrepüléses múlt és a maga a repülés szerete mindig is a témánál tartott. Tudod, sok relatív fiatal csak a mai sopákodásos időszakot ismeri. Azért nem mindig volt ez így. Igaz az alapítása idején sorkatona voltam, de a mai napig tagja vagyok a Repülés Baráti Körének valamint a Magyar Repüléstörténeti Társaság választmányi tagja vagyok. Emlékszem olyan rendezvényeinkre ahol az akkor még élő I. vh.–s repülőgépvezetők vagy a repülőgéptervezőink Rotter Lajos, Rubik Ernő voltak a vendégeink. Az akkor még létező részben civil repülő szervezetek pl. Vízügy, RNÁ vagy a jelenlegiek elődei /Mentő,Rendőrségi/ is rendszeresen ott voltak és tartalmas előadásokat tartottak nekünk civileknek és az ott lévő katona tagtársainknak. Aztán van az életemnek egy szakasza 1989-től napjainkig mikor a katonai repüléssel kapcsolatos rendezvényen mint firkász vagy fotós veszek ill. vehettem részt. A legmaradandóbb a MiG-21 utolsó ill. a MiG-29 típus második éleslővészete volt Lengyelországban. Igaz, bányászokkal nem találkoztam.
Nos ennyit az indítattatásról.
Az elmúlt időszakra hivatkozva bátran állíthatom, hogy van és volt is rálátásom a dolgaitokra. Azért nagyon hangsúlyosan figyelnetek kellene arra, hogy ki az aki támogat és ki az aki csak bekiabál. Tudod nekem az a tapasztalatom, hogy a seregben azért a nyá. állapotig csak kitartanak az emberek, nálam max. egy új munkahely jöhet szóba egy ilyen szituációban. Lehet, hogy súlyos hiba, de továbbra is érdekel a magyar katonai repülés.

Továbbiakban e témáról a Nyuggerkukacfreemailponthu-n,
p-51 362230 2010. november 28. 14:39
Válasz erre
pilotka 362229 2010. november 28. 12:35
Válasz erre
Nyugger! Meddig voltál Te katona és hol? Mennyire láttál bele az igazi mélységekbe? Pl. mondjuk 1982-1996-ig? A sok "okos civil" fejtegetéseit pedig legyintően olvassa a csöndes szakértő, vagy a dolgokat magán érző olvasó. Én sem ásom magam mélyre a lengyel bányászok szomorú sorsába.. ,mert nem értek hozzá,pedig voltak itt elegen dolgozni 1988-92-ig, hogy ne haljanak éhen otthon, csak ezt nagyon kevesen tudják. Távol áll tőlem, h bárkit is megsértsek, de Solonak CSAK IGAZA VAN! Magyar dzsentri virtus: üres zseb, lakkcipő. Kiöltözve végigsétálok vasárnap délután a Fő utcán, hátha fizet valaki egy zóna pacalt, meg egy kisfröccsöt. Osztjóvan. A régi dicsősség emlegetése a mai nehéz időkben csak szomorú azoknak, akik benne élnek. Tudod: hazaszeretetért, és hivatástudatért nem adnak sehol se gyerekcipőt és lisztet sem.
A végrehajtó állományt mindig a politika rángatja, bármennyi és színű csillag is van a vállán, illetve a gallérján. UFF!

Pintér Árpád
t.zls
Kecskemét
1982-1996 a toronyból néztem szerteszét
Tibor 362228 2010. november 28. 11:24
Válasz erre
Szép napot neked is!
Nos az általad felsorolt műveket ismerem, sőt a szerzőiket és keletkezésük körülményeit is, de a Tóth György művét jobb ha hanyagoljuk. Ismerem a keletkezését és azt is, hogy az rt. belső dolgait jól ismerő, komoly beosztású emberek még lektorálni sem igen voltak hajlandóak.
Bár néztem az adatlapodat, de nem tudtam meg semmit.
Annyit hagy áruljak el magamról, hogy 1984-85-ben a miskolci 6. rt. zászlóalj törzsfőnöke, 1985-1990 között a kecskeméti 5. rt. zászlóalj parancsnoka, majd az rt. dandár törzsfőnöke, utána parancsnokhelyettese voltam. Ezt követően nyugállományba vonulásomig a Légierő Vezérkarnál, illetve elődeinél (évente változott a megnevezése) szolgáltam.
Néhány évig együtt dolgoztam Tóth Gyurival (akkor alez.) is, aki a 2. (taszári) rt. zászlóalj parancsnokaként ment nyugdíjba.
Egyszóval hosszú évekig belülről láttam és adott esetben alakítottam az rt. dolgait, jártam éppen eleget a HM-be és a vezérkar szerveihez egyeztetni és veszekedni. De ez már a múlt.
Szerencsére itt vannak a fiatalok, akik ugyanolyan becsületesen próbálják csinálni a dolgokat, mint ahogy mi tettük. Ezt nem szabad elvitatni tőlük. A baj az, hogy a politika állandóan beledumál a szakmai dolgokba és itt bukik el minden. De ez egy külön, gennyes fejezet, nem érdemes az embernek felizgatni magát ezek miatt.
Üdv: Tibor
Nyugger 362227 2010. november 28. 10:29
Válasz erre
Szép napot,
Így reggeli után, remélem nem tünik felvágásnak, de ismerem a lovag urat személyesen is és talán egy könyv kivételével megvettem a összes eddig megjelent könyvét. Üdítő kivétel az agilitása és a termékenysége, de a kiadványai egy része személyes és mások visszaemlékezése, a képek egy része is privát forrásból vannak, persze ez nem baj. Sajnos Taszár és Pápa elesett ebből a szempontból mert ott nincs és nem is volt soha egy ilyen kaliberű ember aki foglalkozott volna az alakulat életével, bár én még reménykedek abban ha nincs is aktív katona, de talán nyá. még lesz. Három -szerintem-alapmű van : Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1980, Veres Mihály: Légvédelmi Tüzérek és Rakétások, Tóth Győrgy: Radarok a végeken. A levéltárban olvasható még sok az alakulat történetét visszaemlékezések alapján 1995 után megírt kiadvány is. Ezek egy része az alakulat felszámolása után évekkel született és nekem nagyon úgy tünik, hogy az egykori parancsnokoknak állított emlékmű a dolog...
Tibor 362226 2010. november 28. 06:30
Válasz erre
Szia!
Tartva az előző hozzászólásomban megfogalmazottakat nem tudom ismered-e Kenyeres Dénes: Kecskeméti katonai repülés története kezdetektől a grippenig c. könyvét? Nos ebben úgy gondolom bőven van információ és nem csak a repülőkről, pedig a szerző nem tett mást, mint a csapattörténeti könyv információit és a különböző, levéltárban megőrzött dokumentumokat rendszerezte. Ezen túlmenően az éves parancsnoki beszámolók sem elsősorban a sport és KISZ rendezvényekről szóltak, szólnak. (Jó párat írtam és adtam elő annak idején)
A nosztalgiázáshoz annyit még, hogy a rendszerváltás után a "Légierő" létrejötte is ilyen nosztalgiázás és agymenés eredménye lett, ellentmondva minden korszerű elméletnek és sokak számára nevetségessé téve ezt a HADERŐNEMET. Én azóta is csak "légierőlködésnek" hívom. Gondolj csak bele, hol itt az erő? Egyébként nem történt más, mint a volt Honi Légvédelmet átkeresztelték mert az '50-es években légierőnk volt és bele olvasztották a csapatrepülőket, meg a csapat légvédelem egy részét, ezzel "okosan", vagy tudományosan(?) elválasztva őket azoktól, akikért voltak: a szárazföldi csapatoktól.
Szóval kialakítottak egy ortopéd szervezetet. Igaz, (hogy kicsit rosszmájú legyek) bőven termettek a tábornoki beosztások.
No éhgyomorra ennyit. Üdv: Tibor
Nyugger 362225 2010. november 27. 19:13
Válasz erre
Kedves Tibor,

Az elmúlt 100 év volt terítéken és ebben a mindenkori így a Te korosztályod és a maiak is bennefoglaltak. Nem igazán nevezném nosztalgiázásnak és főleg értelmetlennek a pénteki konferenciát.
Igen, ismerem a Kárpáti F. honvédelmi miniszter parancsát mely az alakulatok történetének megírására adott ki, HIM Levéltárában volt szerencsém sokat megtekinteni és elolvasni. Nagyon finoman írom csak le, hogy ezen dolgozatokból sok mindent megtudhat ez érdeklödő pl. milyen alaki, sport vagy KISZ verseny volt, vagy ki lett kiváló katona de azt ami ma egy a témát kutatónak infó lenne azt nem.
Nem kétséges, hogy szinte minden titkos volt és lesz is, de mikor ‘esik’ már le végre valakinek a tantusz, hogy megőrizhető minden parancs, műszaki leírás, kezelésí utasítás, fotók stb. A rendszerből történő kivonás után x évvel publikus lehet. Nem biztos, hogy az eszetlen rombolás, megsemmisítés a követendő út.Tapasztalatom szerint az ötvenes évek levéltári anyagában több információ maradt meg mint a hetvenes évek anyagában!
Tibor 362224 2010. november 27. 15:27
Válasz erre
Nyugger!
Szia!
Sajnos azt kell mondjam sok mindenben nincs igazad. Bár nem kívánok semmilyen vitát gerjeszteni a témában, mert nem látom semmi értelmét, azért tennék egy-két észrevételt.
Először is aktív időszakomban volt szerencsém egy-két tudományosnak kinevezett konferencián részt venni. Soha nem voltam híve az agymenéseknek, ha azoknak semmi gyakorlati hasznát nem láttam, így egy idő után lehetőleg "eltekintettem" a részvételtől. Különösen nem szíveltem, ma sem bírom az értelmetlen nosztalgiázást és azt sem amikor a partvonalról szólnak be, hogy mit kellene csinálni.
A múlt megőrzéséről csak annyit, hogy kötelező volt az ún. csapattörténeti könyv vezetése, sőt az rt.-nél komplett történetet is írnunk kellett a '90-es évek elején.
Ezek a csapatoknál, vagy a hadtörténeti levéltárban megtalálhatóak.
Egyébként a magyar légierő történetét sokan feldolgozták és a témában komoly tudományos művek, publikációk is megjelentek.
Hogy a P-1 lokátorról nem nagyon tudtak információt adni, vagy fotót mutatni, azon ne csodálkozz. Ma már nagyon kevés olyan ember él, aki üzemeltetett volna ilyen típust. Különben a lokátorok sose voltak olyan izgalmasak, mint mondjuk a repülők, vagy a harckocsik. Az '50-es években különben sem volt divat az alakulatok technikájának fényképezése.
Üdvözlettel: Borsody Tibor nyá. alez.
Solo 362222 2010. november 27. 15:05
Válasz erre
Látod, érdekelte őket. Elkérték olvasásra. :)
Az, hogy kevés olyan embert találsz akinek hasznos infói vannak a régi technikákról nem véletlen. Az átalakítások miatt minden évben egyre kevesebb a régi motoros. A fiatalok pedig már más technikán nőttek fel. Régen olyan titkos volt minden, hogy képeket elvétve, írott anyagot pedig csak a szakutasításokban találsz. :) Már az is nagy haladás, hogy ti fényképezhettetek. Igazad van, legalább egy ember kellene mindenhová, de sajnos ilyen beosztás nincs, így szerencse kérdése, hogy van e ilyen ember. Az állomány fiatalodása miatt egyre kisebb az esély.
migi 362221 2010. november 27. 14:43
Válasz erre
Egy régi kolega képei , több magyar kép is van közte .

forum.scramble.nl/viewtopic.php
Nyugger 362220 2010. november 27. 14:42
Válasz erre
Solo,
'A morál a béka popója alatt van.' Nem hiszem, hogy sokat kellene kifejtenem.

A múltról. Valamikor 10 évvel ezelőtt a P-1-es lokátor ügyében megkerestem egy a témát kutató barátommal a veszprémieket. Nos, az eredménye az lett, hogy a kérdéseinkre nem nagyon tudtak válaszolni, mert nem maradt meg írott ill. fotó anyag ebből az időszakból. Viszont barátom anyagát elkérték olvasásra másolásra. Azért mi is kaptunk lehetőséget a medinai bázis technikájának megnézésére, a HÁP kivételével fotózhattunk is. Igazából egy anyaguk volt egy nagy vitrinben a lépcsőházban a megszüntetett rt. bázisok rövid története az /akkor/ elmúlt 15 évből. Az elvárásokról, nem kell minden katonának ezzel a témával foglalkoznia, de azért alakulatonként csak lehetne 1 fő ? Gondolt csak meg az alakulatod elmúlt 5-10 évében mennyi változás volt, van esély arra, hogy a Levéltárban a kivárásí idő után találok majd valami hasznosat, érdekest?
Solo 362219 2010. november 27. 13:54
Válasz erre
A hajózó állományból akkor lesz ott valaki ha küldik vagy meghívják. Mekkora volt ez a konferencia? Hozzánk nem jutott le az infó, hogy lesz. Valszeg minden fontosabb embernek más programja lehetett.
Van pár ember mindenhol, akit érdekel a múlt és foglalkozik is vele. Az igaz, hogy talán a többieket is érdekelhetné kicsit jobban, de mint mondtam a jelenlegi viszonyok között ez nem várható el. A maradék idősebb korosztály a sok repülésen kívül nem szívesen emlékszik vissza az átkosban történtekre. Emlékeznek a bajtársakra és a fontos eseményekre. Sör mellett szívesen mesélnek is a fiataloknak. Az ennél szárazabb történelmi dolgokról valóban nem sok szó esik, de talán egy civilnek vagy külsősnek érdekesebbnek tűnhetnek ezek a dolgok. Nem minden ember tartja fontosnak például, hogy tisztában legyen a családjának a történelmi múltjával. Így nem várhatod el minden katonától sem, hogy nagy lelkesedéssel ássa bele magát az alakulatának múltjába.
Ezt a "ne civilek védjék meg a katonákat" mondatodat nem nagyon értem. :) Kifejtenéd?
Nyugger 362218 2010. november 27. 13:31
Válasz erre
Solo,
Némi iróniával: mini légierőnket nem képviselték, akik ott voltak azért ismerik majd minden vezető beosztású katonáját és azért feltünt volna az is ha hajozó állomány 1-2 tagja ott van. Nekem mindig is szúrta a szemet, hogy mennyire nem érdekli az adott alakulat katonáit a csapatuk vagy előd szervezeteik története.
Azért arra törekedni kellene, hogy ne civilek védjék meg a katonákat!
romeo 362217 2010. november 27. 13:19
Válasz erre
MyAviationNetPhotoID01433730
MyAviationNetPhotoID...
plamen 20mm
plamen 20mm
plamen_2
plamen_2

Üdv!
Az L-159-hez jó lenne megvásárolni a PLAMEN 20mm-es gépágyút is.
A Maverickot és a Sidewindert mi is rendszeresítettük, ezért ezekkel fel lehet majd fegyverezni az ALCAkat is.
Solo 362216 2010. november 27. 13:04
Válasz erre
Helló!

Általában szoktak meghívót küldeni a fejeseknek az ilyen rendezvényekre. Az ÖHP-n jelenleg 1db légierős tábornok van, aki ha minden igaz, tegnap nálunk volt Veszprémben egy szakmai összejövetelen. Valószínűnek tartom, hogy akit meghívtak az nem ért rá. Alakulat szinten pedig van egy olyan érzésem, hogy unják már a tudományos okfejtéseket és elemzéseket. Pontosan tudják mi a szitu. A dicső múltról előadásokat hallgatni kb. olyan, mint egy börtöntölteléknek a szabadságról mesélni. Ettől függetlenül, biztos voltak ott légierősök csak nem egyenruhában. Az idézetről meg annyit, hogy a múltat és a hagyományokat szívesen őriznénk ha nem lógna ki a fenekünk a gatyából. A morál a béka popója alatt van. Így ne várj túl sokat ilyen téren a légierős emberektől...
balaton 362215 2010. november 27. 13:01
Válasz erre
Esetleg még egy Bf-109 G10. A törzs alatti felfüggesztőre mehetne egy Sidewinder :D
balaton 362214 2010. november 27. 13:00
Válasz erre
Az F-14 és a Szu-27 jó ötlet. A Rafale is, mert kicsit hasonlít a Gripenre és a nagyjavítását el lehetne intézni a Gripenekével együtt. Talán a svédek nem veszik észre azt a néhány apró különbséget :DDD
A B-2 legyen inkább B-1 vagy Tu-160. Jobban néz ki :)))
Nyugger 362213 2010. november 27. 12:51
Válasz erre
Sziasztok,
Egy rövidke megjegyzésem lenne némi reklámmal.
Tegnapi nap során az MTA Hadtudományi Bizottsága, a ZMNE, A Magyar Hadtudományi Társaság valamint a Magyar Veterán Repülők Szövetsége a Magyar Katonai Repülés 100. évfordulója alkalmából tartott egy tudományos konferenciát. Számtalan remek előadás volt a katonai repülés kezdetétől napjainkig, a jelenlegi állapot kiértékelésével, talán egyszer ezen anyagok a szakfolyóiratokban is olvashatóak lesznek.
Megjelent egy könyv erre az alkalomra, A Galambtól a Griffmadárig cimmel melyet mindenkinek ajánlok. Kedvezménnyel 4000 Ft-s áron kapható a Zrinyi kiadónál.
A rendezvény első meglepetése –számomra- az volt, hogy a HM képviselője dr. S.I. HM parlamenti államtitkár ideiglenes ott tartozkodásán kívül nem jelent meg senki a katonai repüléssel kapcsolatos helyekről. Azért leírnám, hogy mindenki értse: MH Összhaderőnemi Parancsnokság, MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, MH 86. Szolnok Helikopter Bázis, MH 54. Veszprém Légtérellenőrző Ezred, MH Légijármű Javítóüzem. A második meglepetés az volt, hogy senki sem viselte a Légierő kék egyenruháját... Idézném a könyv ajánlóból a Kölcsey sorokat:
Minden nemzet, mely elmúlt kora emlékezetét semmivé teszi,vagy semmivé lenni hagyja, saját nemzeti életét gyilkolja meg.
mig-29 362212 2010. november 26. 16:29
Válasz erre
p-51 362211 2010. november 26. 16:24
Válasz erre
Ja, szerintem is. 7 különbözőt, vagy 12-őt. mondjuk:
f-14
f-15
f-16
f-18
mig-29
su-27
mirage-2000
rafale
eurofighter
f-35
f-22
meg egy b-2-es természetesen.
meg még a heri potter seprűjét.
balaton 362210 2010. november 26. 15:52
Válasz erre
Vegyék figyelembe a makettezők igényeit is! Legyen akkor 7 különböző típus, hogy változatos legyen a makettes polcunk :D
Weizi 362209 2010. november 26. 15:37
Válasz erre
mig-29 362208 2010. november 26. 15:25
Válasz erre
Mig-29 last mig
Mig-29 last mig

A Mig-29 kivonási ünnepségre készülő felvarró előrendelhető. Szállítás postán érdeklődés e-mail-ben. kaszab.t@gmail.com
Várható elkészülés kb 3 hét. Aki időben jelez annak előbb

ár.:1500Huf+posta.
Kamovos 362207 2010. november 25. 19:55
Válasz erre
Young Hungarian Pilots on Eastern Front, 1944

CAPTION BY CSABA BECZE: "The photo above was taken on the eastern Front in early March, 1944, about the 5/2. Squadron
Young Hungarian...
Hungarian Plane Repair, 1942

Stationed at the Don front, an aircraft is being repaired by Hungarian air force personnel. Messerschmitt Bf-110
Hungarian Plane...
Hungarian Bomber Squadron, 1942

Probably during 1942, a Hungarian bomber unit is shown here during some sort of ceremony, held most likely in Hungary. Italian-built Caproni CA 135bis planes constitute this squadront flown on the Eastern front.
Hungarian Bomber...
Hungarian AF Junker Bombers, 1941-1942

A group of Junker 86 bombers showing the V-shaped red, white, and green tail markings of the early war period. If my memory serves me right, many of these bombers were built in Hungary, while using quite a few German-made components.
Hungarian AF Junker...
Caproni CA 135bis Bombers Loaded, 1942 (Hungary)

Serving on the Eastern front, an Italian-made bomber is being loaded with bombs by its Hungarian crew. When Italy could not supply any more ammunition, German and captured Russian bombs were used by the RHAF.
Caproni CA 135bis...

forrás:
www.ww2incolor.com/hungary/

üdv: kamovos
Takker83 362206 2010. november 25. 15:57
Válasz erre
7 db Grippen sem lenne rossz :D a 14 mellé.
romeo 362205 2010. november 25. 14:25
Válasz erre
Ezek szerint a 14 db L-159 helyett kapnánk 7 vagy legkevesebb 4 db Gripent...
EDE 362204 2010. november 25. 14:22
Válasz erre
"A gép ára a piacon a Gripennek a fele, harmada, a kifizetendő összeg a felszereltségtől függ - írja a lap."

Most akkor a fele, vagy a harmada?
Akkor mégsem olyan olcsó...
Takker83 362203 2010. november 25. 13:06
Válasz erre
romeo 362202 2010. november 25. 10:30
Válasz erre
Roppant olcsón juthatna L-159-es Alca repülőgépekhez a Magyar Honvédség
eredeti forrás: www.magyarhirlap.hu/belfold/cseh_paripakat_kaphatnak_a_gripenpilotak.html
romeo 362200 2010. november 25. 10:17
Válasz erre
Én már ezt november 10.-én megírtam :)
romeo 362199 2010. november 25. 10:07
Válasz erre
Üdv!
Na, végre megjelent a hír!

Jelképes összegért kaphatnánk cseh repülőket

fwww.stop.hu/articles/article.phporrás:
romeo 362198 2010. november 25. 09:55
Válasz erre
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a 2 db magyar Mi-24P már hajtott-e végre éleslövészetet a kétcsövű 30mm-es gépágyúval (ugyanis jó sokáig nem volt hozzá lőszer)?
Köszönöm!
Horvath_Balazs 362197 2010. november 25. 06:34
Válasz erre
Nocsak, mit találtam! Kiváló karácsonyi ajándék is lehetne ez a Mi-24-es:

www.vatera.hu/item/view/
Caprice 362196 2010. november 24. 19:59
Válasz erre
Nem tudom mi lesz, de ebből én semmi jót nem nézek ki. Jó lenne ha ne lenne igazam, de tudom, hol élek:)
Solo 362195 2010. november 24. 18:56
Válasz erre
Ez már más világ. Pénz nélkül nem fogunk kapni egy darab helikoptert sem az oroszoktól.
Ha akarna, az orosz állam tudna adni helikoptert, de ingyen nem fog. Azt hiszem van is náluk valamilyen törvény, ami tiltja az ilyen cégek közti keresztbe csereberét.
Kamovos 362194 2010. november 24. 17:12
Válasz erre
Szia Solo!

Ha akarnának, tudnának adni érte Mi-8, Mi-17 Mi-171 helikoptert!
Itt csak az a kérdés, hogy ki intézi, és milyen kapcsolatai vannak!
Tudomásom szerint ezen a világon nem csak a becsületet lehet megvásárolni!
Odaát pedig minden eladó mindenkinek!

Üdv: kamovos
Solo 362193 2010. november 24. 14:27
Válasz erre
Az a baj, hogy nem ilyen egyszerű ez srácok. A Mig-29-et egy másik cég gyártja. Nem tudnak érte Mi-17-et adni. Volt ilyenről szó már régebben is , akkor sem jött össze. A Mi-17-et gyártó cégnek pénz kell. Ha mi visszaadjuk a Migeket, gondoljátok majd a gyár ad nekünk érte pénzt, hogy abból helikoptert vehessünk? Szerintem így esélytelen...
p-51 362192 2010. november 24. 11:51
Válasz erre
barternek írják azt, akárki meglássa.
Mondjuk a net is tele van tévesen írt bartel-lel.
romeo 362191 2010. november 24. 08:00
Válasz erre
Lacy 362190 2010. november 24. 06:58
Válasz erre
Caprice 362189 2010. november 23. 23:40
Válasz erre
Ide legalább 10 db új helikopter kéne, a régieket mait lehet felújítani. Talán 4 db 29es van jó állapotban? Többit nem hiszem hogy beszámítanák. De lehet tévedek...
romeo 362188 2010. november 23. 23:34
Válasz erre
Ha már így alakul a dolog, nekünk az lenne jó, ha az orosz fél bartel üzlet keretén belül felújítaná a Mi-24 és Mi-17 helikoptereket.
Caprice 362187 2010. november 23. 23:23
Válasz erre
romeo 362186 2010. november 23. 23:21
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.