/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
migi 361506 2010. január 22. 08:45
Válasz erre
Sziasztok
Elkezdenék egy háború utáni felségjelzésű AR-96 gépet , azért nem irok A-B változatot mert még nem tudom melyiket csinálom , ha lenne valakinek anyaga a témáról és megosztaná velem azt megköszönném .
üdv: migi
migi3@freemail.hu
Daala 361505 2010. január 21. 22:12
Válasz erre
Akkor azért volt üres...
Kamovos 361504 2010. január 21. 22:03
Válasz erre
Szia Daala!

Szerintem, amikor megjöttek már nem volt benne.
Ugyanis, újonnan már a nélkül szállították!

Üdv: kamovos
PETI 361503 2010. január 21. 21:59
Válasz erre
Köszi mindenkinek!
Daala 361502 2010. január 21. 21:39
Válasz erre
dodor=dudor természetesen :-)
Daala 361501 2010. január 21. 21:38
Válasz erre
Ha tippelnem kell, akkor SZRO antennák, mint elől a két dodor, de szerintem csak a burkolat volt rajtuk, asszem a rendszert kiszerelték a gépekből még évekkel előbb.
Daala 361500 2010. január 21. 21:33
Válasz erre
Jé ezt a fotót én csináltam még 1999-ben. A gép mechanikusa Tanka Sándor akkor őrmester, már nem katona.
Kamovos 361499 2010. január 21. 21:15
Válasz erre
Solo 361498 2010. január 21. 20:33
Válasz erre
Ha az emlékeim nem csalnak akkor a besugárzás jelzőnek a helye.
PETI 361497 2010. január 21. 19:35
Válasz erre
186967_05945_beolvasas0005
186967_05945_beolvas...

Üdv!

A magyar katonai Mi-2-eseken látható egy doboz (burkolat) a farok végén, alul. Ez milyen berendezést rejthet?
búza 361496 2010. január 21. 18:09
Válasz erre
Uraim!
Ez valóban egy fórum, a Makettinfó fóruma. Itt makettezésről és az azt szorosan érintő dolgokról szól a történet! Kéretik ezt figyelembe venni!
Üdv: Búza
Kamovos 361495 2010. január 21. 17:59
Válasz erre
Szia p-51!

Valóban probléma!
De ne híd, hogy nem akarnak változtatni azon, hogy tisztességes beregisztrálás nélkül is lehessen fórumozni!
Csak idő kérdése, hogy meglegyen a megoldás.

Hát azt már látom, hogy mindkettőnk számára mást jelent az, hogy RENDESEN BEREGISZTRÁLVA!
Mert ugye te tudtál nekem Emilt írni, de neked nincs ilyen adatod!
Nekem ez furcsa, neked pedig természetes!

Nem!
Ez nem olyan fórum, mint a világon mindenhol!
Ha te így gondolod, akkor elvagy tévedve!

Ez egy olyan fórum, ahova makettezők járnak!
Olyanok, akik csak maketteznek, és olyanok akik maketteznek, és értenek valamely szakterülethez!
Akik értenek hozzá, azok önzetlenül segítenek a többieknek, akik nem szakemberek!
Ez a fórum lényege!
Nem tudom, hát kérdezek, tudom, tehát segítek!

Ha ez mégsem így lenne kérlek mond meg mert akkor én vagyok eltévedve de nagyon!

Nem azt írtam, hogy fikázol, azt írtam fikáznak!

Igen, valóban, akiket nem ismerek hitelesség szempontjából, azok könyveit, írásait nem tartom 100%-ig hitelesnek!
Sajnos Szakkönyvek, és szakirányú folyó iratok is tartalmaznak hibákat!
Ezeket esetenként javítják is!
Aztán mondjál légy szíves olyan riportert, újságírót, aki minden területen szakértő!
Mert kifejezetten szakírók kevesen vannak, hír viszont annál több!
Aztán a szakírók között is vannak olyanok akik sokat linkelnek a dolgokról!
Az Internet is sok adatot, információt tud számunkra nyújtani!
De! Egyes esetekben már a kép aláírásból is látszik, hogy valami nem stimmel!

Véteni, hibázni valóban emberi dolog!
De beismerni, és felvállalni… hát kevés gerinces teszi meg!
Inkább a parttalan vita, majd a személyeskedés.

Amint írod, nem vagyok sem pilóta, sem szakértő!
Hozzá szólásaidból ez nem tűnt ki, az igaz.
De mégis elég kitartóan érveltél egyes esetekben és oktattál ki másokat, anélkül, hogy ismernéd, vagy tudnád mivel foglakozott, vagy foglalkozik jelenleg!
(2529 hsz-től olvassad végig mit írtál)

Vagy csak az itteni fórumozókat tünteted ki érdeklődéseddel?
Nos valóban az itteni fórumozok nagy része ismerősöm, barátom!
Aki nem azokat pedig szeretném megismerni!
Mert ez nem csak egy fórum, hanem egy baráti társaság is!
Akik szeretnek egymással esténként a csevegőn beszélgetni, és rendezvényeken személyesen is találkozni!

Üdv: kamovos
p-51 361494 2010. január 21. 16:32
Válasz erre
Kamovos!
Ha ez valóban probléma lenne, akkor az üzemeltetők nem tennék lehetővé, hogy név és email cím nélkül lehessen ide írni.
Egyébként rendesen be vagyok regisztrálva, azért is tudtam neked emailt írni.
Ez egy internetes fórum, ez a világon mindenütt ilyen. Ismeretlen és arctalan emberek hozzászólásait olvashatod. Ez van. Mindenki firkálhat a topikokba. Még össze-vissza is.
Nem fikáztam (a te szavad) semmilyen orosz technikát, mint ahogy nem vagyok amerikai hívő sem. Könyvben, újságban olvasható tényekre támaszkodó megállapításokat tettem. Lehet, hogy helytelen adatok vannak bennük, ezt a hibát véthetik a források is, és vétheti bármelyik hozzászóló is. Mert véteni, hibázni emberi dolog. Szerintem vétünk is 6 milliárdan eleget.
Való igaz, hogy nem vagyok sem pilóta, sem szakértő, de ez a fórum belépési oldalán nem feltétel. Makettező vagyok. Ne haragudj, de veled ellentétben én nem írom fel ide minden adatomat, és ez nem illetlenség, mert az internet etikája nem egyezik a valós életével.
Az is igaz, hogy nem tudsz véleményt alkotni a hozzászólásról, addig, amíg nem ismered a hozzászólót. Szép filozófia, és helyes is. Ám kérdem én tőled:
Az újságírókról, tévériporterekről, könyvszerzőkről is követelsz minden megtudhatót? Vagy ha nem ismered őket, akkor egy újságcikk, egy tévéadás, egy könyv sem létezik számodra, mert nem ismered a szerzőt?
Vagy csak az itteni fórumozókat tünteted ki érdeklődéseddel?
Fórum: görög eredetű szó, az a tér, ahol megbeszélnek dolgokat az emberek. Az egész polisz teljes jogú polgárai odamehettek és elmondhatták, amit akartak.
Tisztelettel és üdvözlettel:
p-51
Kamovos 361493 2010. január 21. 16:06
Válasz erre
Szia p-51!

Én ezen a honlapon is be vagyok regisztrálva, és mindenhol ahol jelen vagyok!
Ráadásul saját nevemen vagyok beregisztrálva!
Vállalom önmagam és írásaim!
Bárki megnézheti, ki is vagyok. Mivel foglalkozom. Mi az érdeklődési köröm. Hol lakom.
Elérhetőségeim.

Ez azért van így, mer én illendőségből be mutatkozom, és csak aztán szólok bárkihez is!
Erre sokan nem hajlandók!
Te sem!

Sajnos ezzel a problémával a honlap üzemeltetői nem tudnak megbirkózni!
Pedig, már számtalan javaslat volt arra, hogy csak a rendesen beregisztráltak, és bejelentkezettek tudjanak hozzászólásokat írni!

Akkor nem lenne ez a káosz, hogy mindenki össze-vissza firkálhat a topikokba!

Egyes hozzászólások után kíváncsi vagyok arra, hogy ki is az, az ember, aki ezeket a hozzászólásokat teszi!
Egy bemutatkozás során, sok mindent meglehet tudni arról akivel később társalgok!
Ezek után eltudom dönteni, hogy komolyan vegyem-e azt aki ír.
Vagy betegyem esetleg a LESZAROM KATEGÓRIÁMBA és ezen túl hagyjam figyelmen kívül a megnyilvánulásait!

Ismeretlen, arctalan, emberek véleményét kérkedve fogadom.
Én már csak ilyen bizalmatlan ember vagyok.

Az Emiled megkaptam!
De ott is csak kérdés tettél fel!
Igazad van! :)
Könyvekben, én is csak híres emberekről olvastam! :)

Kivéve azokat, akik közvetlen, vagy más alakulatoknál kollégáim voltak!
Ők nem híresek, csak védték a hazájukat!
Nem csodafegyverekkel, csak azokkal, amiket itt jó páran most fikáznak!
Mert számukra csak az amerikai fegyverek jelentik a technikát az összes többi szutyok!
Állítják mid ezt teljes szakmai ismeretek nélkül!
Pontosabban összeolvasnak mindenféle szemetet, amiről úgy gondolják, hogy tökéletes munka, miközben hemzseg a helytelen hibás adatotoktól.

No ezért lenne számomra fontos, hogy tudjam ki kicsoda mikor valamiben véleményt alkot valamiről!

Üdv: kamovos
p-51 361491 2010. január 21. 15:26
Válasz erre
most írtam neked emailt, olvasd el
üdv
Kamovos 361490 2010. január 21. 15:24
Válasz erre
Szia p-51!

Lehetrólad valahol ovasni?
Mert az adfatlapodon nem látok semmit!
Vagyesetleg, a Ki kicsoda a Makettinfon bemutatkoztál?

Üdv: kamovos
p-51 361488 2010. január 21. 14:56
Válasz erre
alatta kékkel ott van, hogy előzmény, kettőspont, és az, hogy mire válasz.
És lesz Jedi korszak.
ha pedig nekem írsz, akkor szia a köszönés, nem sziasztok.
üdv
Makettezõ 361487 2010. január 21. 14:16
Válasz erre
Sziasztok!

Igenis, mindent értek, inkább te figyelj oda, milyen jeleket teszel a szavad vagy mondatod után. Azt írtad : F 22? és még te javasolsz értő olvasást egyeseknek? Úgy gondolom, hogy egy kérdő kifejezésre vagy szóra illik válaszolni.Egyébként nincs igazad, mert a hülye jedi korszak sohasem fog bekövetkezni, ez csak fantasztikum. Szállj vissza a valóságba.

Üdv..
Kamovos 361486 2010. január 21. 14:02
Válasz erre
Szia p-51!

Lehetrólad valahol ovasni?
Mert az adfatlapodon nem látok semmit!
Vagyesetleg, a Ki kicsoda a Makettinfon bemutatkoztál?

Üdv: kamovos
p-51 361482 2010. január 21. 12:11
Válasz erre
Szia mirazsmarci!
ezt írtad:
De elég valószínűnek tartom, hogy az USA már csak a történelemkönyvekben fog létezni, amikor Oroszország még mindig potenciális hatalomként lesz számontartva.

amerikában 1776 óta nem volt rendszerváltás, oroszországban 1917 feb, 1917 okt, 1991, és egy puccs. Azonkívül oroszországról pont ugyanezt mondogatták (hogy csak könyvekben lesz fellelhető)az 1400-as évekig, amikor litván, lengyel, meg német lovagrendi hegemónia volt kelet-európában.
A rómairól meg azt, hogy soha sem fog összeomlani. szóval ilyenekről írni felesleges szócséplés. Nem lehet tudni,mikor szűnik meg, vagy alakul át egy állam, 5-10 évre lehet jósolni, de arra az időszakra is csak óvatosan.
p-51 361481 2010. január 21. 12:06
Válasz erre
semmit nem értesz. arra reagáltam(válasz erre gomb használatával, így tudod, mire válszul írtam), hogy te a su-27 családot tartod a legjobbnak. egy betűt sem írtam sem az f-22 áráról, sem a rendszerbe állításáról

néma értő olvasás gyakorlását javasolom
sokszor elképzelt mondatokra reagáltok, amit senki sem írt le.

PAK-FA? hamarabb fognak az usában civileknek x-wingeket gyártani jedi jelmezzel, meg lítium akksis fénykarddal.
a suhoj prototípusok példáján(17-18 év) majd 2026 körül lehet rendszerbe állítani akárhol.
Grúziát meg én magam is el tudom foglalni, nem volt nagy haditett.
Makettezõ 361480 2010. január 20. 21:40
Válasz erre
Sziasztok!

Az F 22-es jó gép, de túl drága , üzemeltetni sem lehet olcsó. Az orosz gépek ellenben sokkal olcsóbbak és ezért van is exportjuk bőven, ami bevételi forrást jelent,és ez még csak a légierő.Ezekből a pénzekből már telik akár a legújabb (Szuhoj T 50 Pak- Fa) lopakodó vadászbombázó kifejlesztésére és sorozatgyártására is.
Lacy: Amit négy pontban leírtál úgy nem valós, ahogy van.Nehogy már valaki azt mondja nekem, hogy Oroszországnak nem lenne esélye bármely országgal vívott háborúban, mert ez nem igaz. Akármikor képes megtámadni és elfoglalni egy országot(lásd Grúzia esetében, vagy csecsenföld), ha szükséges.

Üdv:Viktor
VO101_Papi 361478 2010. január 20. 19:31
Válasz erre
Én már kicsit túl vagyok azon a koron, hogy nevelkedésre szólítsanak fel, de egye fene:)
Ha jól értem, akkor szándéknyilatkozatot írtak alá, hajrá indiaiak, költsétek csak a pénzt:)
Mivel a Jetfly szakmailatlan készítőit van szerencsém ismerni, ezért jelezném, hogy nem repülési szakemberek, hanem lelkes repülőbarátok, akik szívügyüknek tartják, hogy ezt a szűk közösséget informálják
mirazsmarci 361476 2010. január 20. 19:07
Válasz erre
Amikor az F-22-es prototípus repüléséről beszámoltak a Top Gunban, még csak hatodikos voltam... szóval egy pár igazolványt azóta én is lecseréltem.

Amerikáról inkább nem írom itt le a véleményemet. De elég valószínűnek tartom, hogy az USA már csak a történelemkönyvekben fog létezni, amikor Oroszország még mindig potenciális hatalomként lesz számontartva.
Lacy 361475 2010. január 20. 19:07
Válasz erre
Sziasztok,

az oroszok először is nukleáris nagyhatalom. Ez nem vita tárgya.

Másodszor volt némi fosszilis nyersanyagokhoz kapcsolható fellendülésük az utóbbi években. Ezért megrendeltek némi korszerűsítést, és papíron új típusokat. Aztán jött tavaly a válság, bedőlt az olaj ára, és most ott tartanak, hogy jó ha fizetésre marad!

A Szu-24 és Su-27 korszerűsítést lemondták! Az átvet Mig-29SMT-vel soha nem repültek még a hadrendbe állító ezrednél. És mindössze négy Szu-34-es van leszállítva dísznek.

Plusz két papír megrendelés ami lehet sose teljesül. (beteg agyú napomon utána néztem,, eddig több mint szász Szuhoj 27 család prototípus épült, de mi lett gyakorlatban belőlük? Rozsda temető!)

Hagyományos háborúbú esetén akkor lehet számolni az oroszokkal ha:
1. legyártanak legalább 100 új gépet.
2. képesek hadrendbe állítani a mögöttes fegyver rendszereket.
3. Mindehhez kiképzik a személyzetet.
4. és nem dől be az egész a pénztelenségtől öt éven belül.

Ehhez az oroszoknak még több évtized szükséges!
p-51 361474 2010. január 20. 19:03
Válasz erre
p-51 361473 2010. január 20. 18:59
Válasz erre
poised to ink = aláírni készül.
tehát nincs aláírva.
hogy angolul is tanulj.
Makettezõ 361472 2010. január 20. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!

Igen, abban igazad van kicsit lassú a fejlesztés, de ennek megvan az oka. Az orosz gazdaság mostanában kezd újra fellendülni. A mostani állapot a Szu felbomlásának és a fegyverkezési versenynek köszönhető. Ha oroszország most is azzal a potenciával rendelkezne, amivel akkor rendelkezett, nem ez lenne a helyzet.De mint a hírekből értesülhetünk róla oroszország újra szuperhatalmi státuszra törekszik. Már megkezdték a hadsereg minden ágának fejlesztését, modernizálását.

Üdv:Viktor
Lacy 361471 2010. január 20. 18:28
Válasz erre
zoli1989 361469 2010. január 20. 16:26
Válasz erre
Ezt hogy érted hogy repcsit amerikában gyártanak ?
p-51 361468 2010. január 20. 15:43
Válasz erre
emberek!
van itt fórum a sörről?
p-51 361467 2010. január 20. 15:43
Válasz erre
Aha, idő kérdése...
Nem tudom te hány éves vagy, de én már minden személyi okmányomat lecseréltettem (van, amit kétszer is)az okmányirodákban azóta, hogy először láttam az újságokban ezeket a prototípusokat (1992-93) Su-27-30-32/34-33-35-ig bezárólag.) Kicsit lassú a fejlesztés, nem?
Bocs, de ezt neked írtam. Ez itt egy fórum, írhatok akárkinek. És szerintem azért van Ljulka hajtómű, mert a GE, vagy a P&W nem ad licencet, ahogy a Lockheed, meg a Boeing sem. De ezt is írtam már kétszer.
Ja és repcsit amerikában gyártanak, sört meg Németországban.
Makettezõ 361466 2010. január 20. 14:47
Válasz erre
Sziasztok!

Bocs, de nem is neked írtam ezt, az lényegtelen gyártják-e vagy még csak prototípus, mert akkor is jobb akár még a Mig29-es nemhogy a Szu 27..És csak idő kérdése és mindegyik szuhoj prototípust gyártani fogják sorozatban , szerinted miért vannak az új Kínai J 10-esekben Saturn- Ljulka AL 31 FN hajtómű? Mert kiváló technológiát képvisel, amit a kínaiak egyszerűen nem tudnak lemásolni rendesen.

Üdv:Viktor
p-51 361462 2010. január 19. 21:58
Válasz erre
Egyetértek VO101_papi, nincs újabb mig-29k megrendelés India esetében
p-51 361461 2010. január 19. 21:56
Válasz erre
Nem azt írtam, hogy minden szart megvesznek, hanem azt, hogy az oroszokon kívül más nem hajlandó nekik eladni licencet. Az f-15/f-16 már bizonyított, még ha ez nem tetszik az amerikagyűlölőknek, akkor is. a Szuhoj még nem. Jó, tudom, pár eritreai mig-29-et lelőttek etióp Szuhojok. Mellesleg a Szuhoj-30 az indiai-kínai típus, nem az, amiket felsoroltál. Azokból különben is csak a 27-est gyártották sorozatban, a 40 darab su-34-es gép nem tétel, a többi csak prototípus.
Makettezõ 361457 2010. január 19. 20:58
Válasz erre
Sziasztok!

Mi az, hogy minden szart megvesznek a kínaiak és indiaiak? A Szuhoj a világ egyik legjobb ha nem a legjobb(Szu 27,34, 35,37) vadászgéptipusa.Viszonylag olcsó, de remek technológiával megáldott tipus, nem a szar Grippen vagy F 14,15,16,18 jenki nyavaja..

Üdv:Viktor
Horvath_Balazs 361456 2010. január 19. 20:53
Válasz erre
Az infó remélhetőleg pontos - az egykori tulajdonosa írta meg nekem, hová került a gép.
VO101_Papi 361454 2010. január 19. 19:24
Válasz erre
Kedves torpokoska!
Lehet, hogy nem rám haragszol, de valakire biztosan:).
Igazából nincs mit hozzá fűznöm a kommented jórészéhez, mert azok sosem foglakoztattak, pölö AK, para, unimog, meg még mit tudom én micsoda.
Persze minden szálat lehet tovább vesézni, mint pölö Tubes, szerencsére nem én döntök:).
A 21-es példámat lehet, hogy félreértetted, mert nem a gépek képességeiről szólt, hanem a hajózók gondolkodás módjáról, ami nem az én agyszüleményem, hanem olyan emberé, aki részt vett ezen a gyakorlaton és a levegőben ezt tapasztalta. Igazából a Lancerek pilótái nem tudják kihozni, illetve inkább nem tudnak élni a gépeik adta lehetőséggel (egy egész kis kellemes lokátor, sisakcélzó, Python rakéták) én erre gondoltam. Mellesleg engem nem bosszant a dicsekvés, hanem örülök neki, hogy azok között a körülmények között van néhány lelkes ember, aki próbál megfelelni a szakmájának.

Lacy!
Az alkatrész ellátási problémák nem legendák, hanem tények, az okokat fejtegetni szerintem kevesek vagyunk, de nagyjából egyet értünk.
Százával max a kínai, és indiai légierőben állnak rendszerben orosz, vagy koppintott típusok, a többi ország szerintem a darabszámok tekintetében nem mérvadó.
Év végi hír, hogy az indiai szuhojok komoly problémákkal küzdenek a megfelelő háttértámogatás miatt, és sok gép a földre kényszerült. Nem a típus képességeivel van a gond. Ettől még rendelhetnek, az ő bajuk, ott inkább arra megy a játszma, hogy a régióban felvegyék a versenyt Kínával, ezért vesznek meg minden "szart".
A "K" verziót ügye csomagban vették a hordozóval 12+4 darabot, szerintem az újabb megrendelést Te kevered az orosz megrendeléssel, ha nem akkor bocsi.

A Gripenek üzemeltetésével nem lesz gond, amíg svéd tulajdonban vannak, max nem lesz repidő elég, meg üzemanyag, a gépek addig biztos jó állapotban lesznek. De hogy aztán mi lesz, sok jóra én sem számítok.
torpokoska 361451 2010. január 19. 19:02
Válasz erre
nem, nem arról folyik a beszélgetés, hanem arról, hogy a Honvédség kap egy új eszközt és 5 (öt) év múlva felét sem tudja kiállítani ha szükség lenne rá, de megtudja magyarázni, hogy miért nem ( aszály volt, sok eső esett, meg úgy sincs háború stb.)
p-51 361450 2010. január 19. 18:55
Válasz erre
Már megint erről a sok RÉGI, HASZNÁLT, orosz/szovjet MiG/Su technikáról beszélgettek?
Makettben nagyon szépek.
Lacy!
Délkelet-Ázsiában azért vannak százával ilyen gépek, mert csak az oroszok voltak hajlandók odaadni nekik a licencgyártás jogát. F-14/15/16/18-at azért nem gyártanak ott. Ahol meg nem gyártják licencben, ott nem 100-asával állítják hadrendbe.
Csak a koreaiak kaptak a 16-osra licencet.
Lacy 361449 2010. január 19. 17:59
Válasz erre
VO101_Papi, elvek szintjén nagyjából egyet értek veled, csak némi legenda oszlatás:

Ezek a milliárdos vasmadarak jórészt azért tartanak ott ahol, mert a gyártó ország olyan nagyívben tesz arról, hogy megfelelő alkatrészellátás legyen
Az orosz típusokhoz az kap alkatrészt aki egyrészt rendel, másrészt fizet! Erre jó példa a német gépek üzemeltetése, illetve a lengyelek akik még hosszú évekig aktív típusként tekintenek a Mig-29-esre. Nem is beszélve fél dél-kelet Ázsiáról, ahol százával állnak hadrendben az új orosz típusok.
Biztos, hogy nem az oroszok a legprecízebb alkatrész szállítók, de csak a saját felső vezetésünk által keltett legenda, hogy nem szállítanak, amit bekajál a sok egyszerű ember!

nem véletlen, hogy az indiaiak is másfelé kutatnak új típus után, és nem a már rendszeresített Szu-30-ból vesznek
India tavaly újabb megrendeléseket adott le a Su-30MKI típusra, és a légierő fő fegyvereként tekint rá. A meglévő közel hatvan Mig-29-eseikre pedig korszerűsítési szerződést kötöttek!

Szerintem az indiaiak is már úgy bánják a "K" verzió megvásárlását, hogy nofene.
A múlt hónapban újabb megrendelést adtak le a a Mig-29-es haditengerészeti változatra!
Makettezõ 361448 2010. január 19. 17:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tökéletesen egyetértek veled, valószínű ez lesz,ha a Mig 29-est nem tudták megfelelően üzemeltetni ,akkor a Gripent hogyan akarják? Nagyon sajnálatos dolgok ezek. Ez az ország soha nem tudott és nem is fog tudni megfelelő színvonalú, ezközállományú légierőt fenntartani , példa erre a Mig 21, Szu 22 idő előtti kivonása, stb. Nálunk mindenben az anyagi érdekek, korrupció állnak az élen, még a légierőnél is.Itt már nincs klasszikusnak nevezhető hadsereg, légierő, semmi.

Üdv:Viktor
túrósbatyu 361445 2010. január 19. 16:13
Válasz erre
Sziasztok,
köszi az észrevételeket. Szerintem akkor sem helyes hagyni lepusztulni, lenullázni gépeket. Ha már látszott, hogy nem tudják pl. a 29-eseket fenntartani,miért nem adták el őket még használható állapotukban? Ha valami nem fenntartható, akkor szerintem a legkisebb veszteséggel kell kijönni a dologból, nem megvárni, amíg a nyakunkba hull a trutyi. Az egész pedig az átgondolt beszerzésekkel kellene, hogy kezdődjön. Ne legyen igazam, de szerintem 10-15 év múlva a Gripenek fele is ott fog álldogálni a kecskeméi reptér végében, jó esetben leponyvázva... .
U.i.
Nem akarok én itt vitákat szítani, csak leírtam a véleményemet.
VO101_Papi 361443 2010. január 19. 15:11
Válasz erre
Kedves túrosbatyu, és mindenki!

A hozzászólásod eleje gondolom költői kérdés volt, vagy csak rossz helyre címezted:).
A második felére reagálnék, bár "Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus..." de az ebben a rendszerben repülő, és dolgozó barátaim révén van némi rálátásom az általad emlegetett gépekre, gondolom a 29-ekre gondoltál, mivel azok jöttek az említett években. A 29-esek beszerzése véleményem szerint gazdaságilag hibás lépés volt, csak két érv szólt mellette akkoriban, a délszláv háború (kellett az elrettentéshez), illetve az, hogy akkoriban még nyugati technikát nekünk nem igazán akartak még eladni, igaz megfizetni sem tudtuk volna. Szerencsére a 29-es addig kitartott nagyobb gond nélkül, ameddig háborús fenyegetettség volt délen, de azóta csak pénztemető. Ezek a milliárdos vasmadarak jórészt azért tartanak ott ahol, mert a gyártó ország olyan nagyívben tesz arról, hogy megfelelő alkatrészellátás legyen, hogy emiatt nagyon sok gép esett a kanibalizmus áldozatává - nem véletlen, hogy az indiaiak is másfelé kutatnak új típus után, és nem a már rendszeresített Szu-30-ból vesznek még, a ruszkik ennél a típusnál is tartják a jó szokásukat és tesznek rá-. Arról a néhányról nem beszélek amit az intenzív bemutató repülés tett elhasználtá, tönkre (Vári Gyula, stb). Mivel a 29-nek az üzemeltetése sokkalta több hosszú távon, mint akár a Gripeneké, ezért nem éri meg a szűkös - és most mindegy miért szűkös- erőforrásokat rá pazarolni évek óta, ezért tartanak itt ahol (reptér zugai). 29-ből pénzt csinálni? Nehéz kérdés, a gyártó engedélye nélkül nem nagyon lehet. Arról nem beszélve, hogy ugyan milyen rendszereket lehetne kiárulni belőle, megmondom, semmit. Esetleg orosz hozzájárulással eladni, de ki vesz manapság akár új 29B-ket, nemhogy használtakat, senki, a kutyának nem kell baromi drágán egy a 70-es évek technikáját felvonultató gép, amihez nincs megfelelő alkatrész ellátottság sem.
Szerintem az indiaiak is már úgy bánják a "K" verzió megvásárlását, hogy nofene. Állagmegóvás, minek? Azért, hogy a kicsi lelkünknek jobb legyen, mert nem kopik meg a festése? Felesleges pénzkidobás. Jelenleg ez a legolcsóbb megoldás, hogy nem csinálnak velük semmit. Inkább menjen bele az új típus üzemeltetésébe, mert ott is gáz van. Nincs pölö köztes típus a frissen képzet pilótáknak (Alba, Alca), menjen oda a pénz, béreljünk Alcát -ha már venni nem tudunk- ha nem megy máshogy. A hajózók elmondása szerint nagyon kellene az Alca, a 29 előszobájának tökéletes volt az Alba, de mivel azoknak lejárt a naptári üzemidejük az sincs. Albánál is sok érdekeset olvasgatok, pölö miért repülnek itt és ott a volt gépeink, mi miért nem tudjuk ezt megoldani? Azért, mert egy civil arra bízza az életét amire akarja, de a katonai felhasználásban ez már nem pálya, gép ennyire lett tervezve (a mi albáink a 70-es évek végén készültek), ennyi ideig lehet felelősséggel reptetni rajta az embert kész pont.
Bocsi, hogy hosszú lettem, de ez már rég kikívánkozott belőlem, és még nincs vége, Robinson, hajózó képzés, egyebek, de majd később.
Monox 361442 2010. január 19. 14:08
Válasz erre
"Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus..." Itt anyitja a dolognak :)
túrósbatyu 361441 2010. január 19. 14:01
Válasz erre
Sziasztok,
köszi az infokat. Ezek szerint ez is egy hamvában holt terv maradt. Viszont a lengyel kapcsolatokat tényleg érdemes lenne felvetni. Valószínűleg sokkal olcsóbban lehetne gépeket beszerezni és üzemeltetni, ha nem 1-2-3 darabokat rendelnek meg belőlük, hanem több ország összedugná a fejét és egyszerre írnának ki tendereket a beszerzésre. Akár a közös gyártás és üzemeltetés is szóba jöhetne. Nem ez lenne a NATO egyik értelme?
Más. Mindig elképedek, ahogy itt is írjátok milyen állapotokban vannak nemcsak a leselejtezett, de a még használatban lévő gépek is. Hogy lehet az, hogy a 10-20 éve beszerzett, milliárdos értékű vasmadarakról úgy lemondanak, hogy utána valamelyik reptér egy elhagyatott zugában hagyják őket szétrohadni? Mondjuk megvesszük 15-20millió dollárért, aztán 15 év használat(?)után nullát ér a gép? Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet ezekre a gépekre vigyázni (állagmegóvás), vagy legalább pénzt csinálni belőlük,pl. bizonyos rendszereiket eladni. No mindegy. Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus
üdv:Gábor
ambasa 361440 2010. január 19. 12:24
Válasz erre
Sajnos nem tudom Horác oldaláról a pontos linket betenni, de ott ez található:

Lajstromjel: HA-XBO
Hol található most? Riga
Gyártó: Sikorsky
Típus: Sikorsky S-52 Hungarian Bird
Altípus: Sikorsky S-52-93 Hungarian Bird
Gyári szám: 09
Tipusrajz: 1 db
Fajta: Helikopter
Hazai/Külföldi: Hazai
Üzemeltetés jellege: Polgári
Üzemeltetés kezdete: 1993
Üzemeltetés vége: 2004
Megszűnés oka: Eladták
Felvéve/módosítva: 2009. 09. 18.

Valahol van még egy cikk a Haditecnikában is róla, de most egyszerűen nem találom.

TG
balaton 361439 2010. január 19. 10:58
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy csak 1 példányt szereltek össze a Dunai Repülőgépgyár Rt-nél.
Ez nem volt egy mai madár már akkor sem. en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-52 Ez készült nálunk: www.airepuroaviacion.com/eng_description_pure_aviation_hummingbird_helicopter.htm

Ugyanaz a típusszám, csak a fülke módosult...
túrósbatyu 361438 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Sziasztok,
még zsenge tinédzser voltam, de valamikor a'90-es évek elején volt Budapesten egy haditechnikai kiállítás. Ott ki volt téve egy kicsi, de formás négyszemélyes,terepszínű helikopter,az orrán valami "hungarian bird" vagy hasonló felirattal. Ki gyártota és mi lett a sorsa? Kiképző helikopternek az is jó lett volna.
üdv: Gábor
Miggyuri 361437 2010. január 19. 05:42
Válasz erre
Szeptemberben még csak egy MiG-21 bisz árválkodott Magyargencsen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.