/ Fórumok /

A Magyar légierő

A minap hírdettem 1 kiadványt 1 másik fórumon.Képet nem tudtam feltenni, a címét nem írtam ki.Volt 1 érdeklődő, és miután megírtam míről van szó ezt a választ kaptam "Köszönöm de erre nem vagyok kiváncsi. A magyar légierő - nevetséges."
Szerintetek is?
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153.
Kamovos 650187 2018. október 19. 19:50
Válasz erre
Szia Freddy!

Nagyon szívesen segítettem!
A fehér sisak valóban látványosabb.

Üdv: Kamovos
Freddy 650167 2018. október 19. 07:05
Válasz erre
Köszönöm a választ! Szerintem a Mi-2 sisak lesz, az ilyen kis méretben is látványos a mérete és a színe miatt.
Kamovos 650158 2018. október 18. 17:32
Válasz erre
Szia Freddy!

Igen, általánosságban a haube használták.
De mikor megérkeztek a Mi-2 sisakok akkor azt is használták.
Kiknek mikor mihez volt kedve.
Nyáron nem szívesen viselték a sisakot.

Azt is jelezném, hogy a Mi-2 sisakokat is csak akkor vették már meg mikor a Mi-2 használatánál több embernek is hányingere, fejfájása és más egyéb Eü tünetei lettek.

Az Eü problémák jelentkezése után hajtottak végre zaj színt mérést, és ennek eredménye ként a Shm állomány kapott saját zajvédőt, illetve a pilóták kapták a sisakot.
Addig mindenki azt használt amije volt.

Üdv: kamovos
Freddy 650141 2018. október 18. 14:03
Válasz erre
Ok, köszi! De akkor volt Mi-2 sisak és haube is? Olyan figurám legalább már van :)
Kamovos 650095 2018. október 17. 16:15
Válasz erre
Ka-26 Ónodi Béla
Ka-26 Ónodi Béla

Szia Freddy!

Volt minden, amíg a MI-2 sisakokat meg nem hozták.
Volt még zajvédőbe átépített fejhallgató mikrofonnal is.
Általánosságban ezt használták ami a képen Ónodi Bélán van.

Üdv: kamovos
Freddy 650093 2018. október 17. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!

Főleg Kamovos, de mindenki, aki segíteni tud: magyar Ka-26-osokon (csillagos felségjeles zöld katonai) mit hordtak a pilóták? Egyszerű fejhallgatót? Előfordult az 50-es évek sztájl haube, esetleg az a nagy fehér sisak, ami a Mi-2-eseken használtak?
Előre is köszönöm a válaszokat, az 1/72-es AModel ellen harcolok :),és lassan a helyére kerülne a kabin.
tyimosenko 645348 2018. június 3. 23:08
Válasz erre
DSC_0721
DSC_0721

Sziasztok!

3 év kellett a "legközelebbhez", ma este lefotóztam. Sajnos nem "akkor és most", ahhoz be kellene jutni..
Altengernagy 643561 2018. április 23. 14:56
Válasz erre
Hát erre már inkább semmit se mondok. Még elvisz a fekete autó. Ugye kedves besúgó elvtársak?
piratvitorla 643555 2018. április 23. 09:31
Válasz erre
"A Magyar Közlönyben közzétett kormányhatározat szerint mintegy 13 milliárd forintot biztosít a költségvetés rendőrség számára elkülönített fejezetéből a magyar állam arra a kilenc darab 8-10 éves használt norvég helikopterre, amellyel majd ellátják a feladatot. Szakértők szerint ebből az összegből 9 új gépre is futotta volna."
Tehát akkor nem is olyan rossz az a vétel, hiszen komplett, felszerelt gépről van szó speciális felszerelésekkel, valószínűleg komplett csomagban...
Zoli 643554 2018. április 23. 08:42
Válasz erre
tyimosenko 643552 2018. április 23. 08:17
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszi szépen!

Igen, a képen fémszínű az ajtók belseje is, kétségtelen. És a kabin vászonrésze, csőkeret milyen színű lehetett? A csőnél csak a 02-re tudok gondolni.

Szerinted a 173-as keresztes fotója alapján a kabint belül is átfújták 02-vel? A Levente kabin 02 volt ugye?

Köszönöm,
Marci
Sokol 643484 2018. április 21. 09:29
Válasz erre
Bent Nitro-Lasurlack Silber V 192 - kívül Avionorm-Nitro-Decklack silb.1708

A következő sor már szürke volt elvileg, de még nem rlmlilatehénübernazidingsbums szürke.
lacipapa 643459 2018. április 20. 14:49
Válasz erre
A törzs bal oldalán van jelölés,ovális kör,de a jobb oldalon semmi.A himbának sincs jelölése,milyen alakú,mekkora,átmenő?Az oldal kormányon hova kell a himbát tenni?
Ezért keresném a három,vagy több nézeti rajzot.Neked van olyanod?Ha van,kérlek küld el magánban.
Az adatlapomon ott az elérhetőségem.
Köszi,Laci
lacipapa 643458 2018. április 20. 14:39
Válasz erre
Szervusz Sanyi!
köszönöm szépen,épp a te által gyártott (48)gépet csinálom.
Planes 643456 2018. április 20. 13:40
Válasz erre
He-46 Irmű
He-46 Irm

Lacikám!
A törzs hátsó részen jelölve van a maketten az oldalkormány huzal kivezetés,vele egy magasságban a kormány elején a trapéz alakú himba.A csűrők tolórudasak.
Üdv.! ES
Podva 643451 2018. április 20. 12:43
Válasz erre
HA-LAE(1)
HA-LAE(1

Szia Tyim!
Ha az ajtó belül és kívül ugyan olyan, még nem következik, hogy kívül is 02 van. Szerintem belül se volt 02. :) Ismered ezt a fotót? Az hogy csillog nem csillog, meg a fényviszonyok kérdése. Persze elképzelhető bármi RLM 63 a vásznon, meg 02 az "A"-k fém részén, de az nagy valószínűséggel nem "gyári" hanem utólagos megoldás lehet...
Üdvözlettel: Viktor
lacipapa 643444 2018. április 20. 11:01
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm!A Magyar Repülés-Hungarian Aviation honlapon tudtam,régebben,megnézni a típusok képeit és három nézeti rajzait.Most,csak a típusok fényképeit tudom megnézni.
Egy He-46/E-2un tip. gépet építenék és a googli barátnőm nem igazán segít.Olyan,elnagyolt rajzokat adott,amin nem látszik,pl. a korm. huzalok helyzete és bekötései.
Üdv,Laci
tyimosenko 643440 2018. április 20. 09:30
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszönöm szépen a kommentet!

Az A-k festésével kapcsolatban amit még észrevettem az az, hogy a fémrészeknél előfordult az RLM 02. Például szerintem a 173-as ék felségjeles fotóján is ez látszik. Az ajtó belül és kívül is ugyanolyan színű és nem fénylik, mint azokon a fotókon, amikor biztosan fémszínű. A Luftwaffés A-k fotóin is megfigyelhető szerintem a natúr és RLM 02 a fémrészeken.

Szerinted az RLM 63 kizárt az A-k alapszínénél?

Igen, szerintem is a keresztes 173 esetében az alapszín RLM 02. Úgy fogom csinálni a maketten, hogy láttassam azt, hogy az orrszekcíót kicserélték. Tehát kevésbé fogom az alapszínt fakítani és a kukacozást is más stílusban csinálom és erősebben "rányomva" a törzshöz képest. Ahogyan a fotón is látszik. Talán még az is lehet, hogy a kukacozó szín sem ugyanaz...
pmheros 643430 2018. április 19. 21:07
Válasz erre
Üdv!

(Legközelebb rakj be légy oly szíves egy közvetlen linket, hogy a válaszolni próbálónak ne azzal kelljen kezdenie, hogy egyáltalán megkeresse mire is hivatkozol. Köszi!)

Ha erről www.avia-info.hu/rajzlista.php az oldalról beszélünk akkor a 404 hiba kód azt jelenti: hogy a géped "kapcsolatba tudott lépni az adott weboldalt működtető szerverrel, de a böngésző által kért állomány nem található. A 404-es hiba azt is jelenti, hogy a kért tartalom, ha az valaha elérhető volt, a jövőben talán ismét elérhetővé válik." Nézz rá vissza később.

Üdv.: pmheros
lacipapa 643423 2018. április 19. 20:12
Válasz erre
Szervusztok!
egy kis segítséget kérnék!Hogy lehet megnézni a HUNGARIAN AVIATIN honlapon a három nézeti rajzokat?
Köszönöm,Laci
Podva 643422 2018. április 19. 20:09
Válasz erre
Sziasztok
Érdekes dolgokat írtatok a Bü 131A-ről, ha megengeditek én is hozzá teszem amit én gondolok, illetve amit nekem sikerült kiderítenem:
Az első Bü131A-k 1936-ban, kerültek az országba a HA-LAA, -LAZ és HA-LBA,-LBL(?) lajstromjel sorban. (A legmagasabb általam ismert LÜH szám 536)Tehát 36-38 gépről lehet szó.A HA-LBx sor többi része későbbi verzió.
Ezek a gépek vásznazott felületeiken RAL 1013 Perlweiss szít viseltek a fém részek fémszínűek maradtak.
A HA-LAx, és LBx jelcsoportban 1938 augusztusi az utolsó veszteségi feljegyzés, ami arra enged következtetni hogy a polgári jelcsoport megszűnt, és az A-k át lettek sorolva katonai I.151-el kezdődő jelcsoportba. A legalacsonyabb ismert "A" a "Kőr Ász" I.154-e a legmagasabb a "Bomba Matyi" I.181-e A 6 ismert veszteséggel nagyjából ki is jön a 38 gép...
A HA-LAA-ról maradt egy jó fotó "Holló" századjelvénnyel. Ez és a polgári lajstromjellel és századjelvénnyel ismert FW 56-okról készült fotók szerint a századjelvények a futár és gyakorlógépekre is felkerültek már a "rejtés" időszakában. tehát előbb jött a századjelvény, aztán a katonai jel.
1941 tavasza után a CR42-es fotó készítésének idején a gyengébb motorral szerelt A-kat az első vonalbeli alakulatoknál már felváltották a C-, D-k Ha addig nem festettek fel századjelvényt a gépre, már nem tartom valószínűnek, hogy utólag kapott volna...(persze azért lehet)
A keresztes fotón jól kivehető az az oldalszám típus ami a Leventéken is látható. Adódik a feltételezés, hogy a Repülőgépgyár Rt-nél készült a gép átalakítása/nagyjavítása ill. festése. Az alapszín itt már RLM 02, vagy ha úgy tetszik RAL7003
Üdv Viktor
tyimosenko 643407 2018. április 19. 15:45
Válasz erre
Szia Garaik!

Köszönöm szépen az "agyalást". Igen, arra gondoltam először, hogy a Cr-42 százada megadja a választ a Jungmann századára (vagy fordítva), de azért ez elég erőltetett következtetés lenne szerintem. Üzemelhetett egy reptéren több század is vagy leszállhatott oda bármi...
Mindenesetre van még egy ugyanilyen gyenge fogódzkodó. A 173-as másik képén a háttérben szerintem egy Stösser van. 2 századot ismerek, amikben Cr-42 és Stösser is volt. A Kőr Ász és a Teve -> Szent György. Szóval ha a Jungmann egy századba tartozott a Cr-42-vel és a háború végén még mindig abban a században volt és a Stösser is abban a században volt, és a Stösserek/Cr 42-esek valóban csak 2 században szerepeltek együtt, akkor ez a Kör Ász vagy a Szent György. Na de ez a levezetés aztán tényleg a vicc kategóriája... : ))
Garaik 643364 2018. április 19. 00:39
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Közben én is megnéztem a folyóiratban az ominózus képet. Lehet, hogy az én szemem a rossz, de én nem látok nullát a V és a törzscsík között. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem lenne igazad, és én mindent elfogadok, hisz nem voltam ott. Azonban véleményem szerint nem csak a Kőr Ász kapott ezüst gépeket, hanem a Szent György is (talán '39-ben 2-3 darabot) és aztán gyorsan lettek lefestve terepszínre, de alul még biztosan maradtak ezüst szinben. Az biztos, hogy a V-t nem, de számokat ködölték ezért nem látni. A fotóról annyi bizonyos 1941- áprilisa után nyáron készült, talán a kora szeptemberi időszakig. Ez alatt Mátyásföldön 4 vadászrepülő század is megfordult. Az 1/3 (amely júliusban kiment a frontra), az 1/4. ami végig Mföldön állomásozott, a 2/3. és a 2/4. Ez útóbbi századok július 20-a körül repültek vissza Mföldre., majd augusztus végével (?) repültek vissza Erdélybe. Tehát van immár 4 repülőszázad, és ebből kellene kizárni melyik gép nem lehet a fotón szereplő repülőgép... Nehéz feladatnak tűnik. Csak agyalok, de nem lehetne megoldás, ha már úgyis mész a levéltárba, a mögötte álló I.173-as Jungmannról bővebbet megtudni, hol, melyik egységnél volt állományban 1941 nyarán. Talán ez adja a kulcsot, ha megtudjuk melyik századé volt a Jungmann, akkor lehet, hogy a CR-42 pedig azé a századé? Remélem sikerrel jársz és megleled a válaszokat. ÜDv Garaik
tyimosenko 643334 2018. április 18. 13:14
Válasz erre
Szia Garaik!

Köszönöm szépen!

Első ránézésre nekem is a Szent György ugrott be. A fehér vagy citrom lajstromot, kabin mögötti törzscsíkot, sárga szárnyvégeket a Szent Györgyös gépeken láttam. Esetleg Repülő tőr.

Mobillal csináltam ezt a képet az újságról, romlott a minősége. A ProModell-es eredetin látszik egy nulla a V és a törzscsík között. Szerintem a 2. karakter. Ez alapján a Kőr Ásznak kellene lennie. Viszont ha jól emlékszem, azok alumínium színűek voltak és talán 61/62/63/65 színek kerültek rájuk egyenes szélű foltozással, fekete vagy piros lajstrommal. Ilyen fotókra emlékszem. Mondjuk ezen a fotón a motorburkolaton pont egyenesszélű folt látszik..
Furcsa, hogy egyáltalán nem látszik semmi szám a törzscsíkon, még apró ákombákom sem. Bár talán lehetséges, hogy ne látsszon, ha még nem sötétítették a fehér 3. karaktert. Ahogyan a 218-as és 219-es gépek fotóin lévő állapot mutatja.
Ha ez a nulla esetleg a 3. karakter, bár nem hinném, akkor talán a 220-as Szent György, vagy a 240-es Tőr vagy a 230-as nem tudom a kettő közül melyik századból.

Talán ki tudok deríteni a 173-asról továbbiakat, amikor bemegyek a hadtöri levéltárba és kikérem a meglévő Jungmann javítási jegyzőkönyveket. Már most annyit szarakodtam a makettel, hogy megér nekem egy ilyen célirányos kutatást.
Garaik 643295 2018. április 17. 14:39
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Megnéztem a CR-42-es képet, sajnos nem vagyok beljebb, de két repülőtérre gondoltam, ami szerintem számításba jöhet. Az egyik Mátyásföld, mert elég közel húzódik a távolban az erdősáv. Ez ma is jól megfigyelhető, bár a mai repülőtér területe a háborúsnál jóval kisebb lett. Ha ez, akkor szerintem 1/4. Szent György vadászszázadé a repülőgép.
A másik tippen, pedig Székesfehérvár-Sóstói repülőtér, mert ott is elég közel volt a fás-bokros rész a repülőtér sávjában.
Üdv GaraiK
tyimosenko 643023 2018. április 11. 08:59
Válasz erre
bü 131_173
bü 131_173

Sziasztok!

Leírom a I.173-as Bückerrel kapcsolatos pár infót, amire jutottam, hátha valakit érdekel a dolog.

Hetek óta vizsgálgatom a Jungmann-fotókat és csak tegnap döbbentem rá, hogy az ominózus képen szereplő, orra bukott Bü 131 A valójában egy hibrid. Ez szinte kiszúrta a szememet, de csak azután jöttem rá, hogy már átfaragtam az orrkúpját a gyengébbik Hirth motorhoz...

A képen látszik, hogy a törzse az A jellegzetességeit mutatja, viszont a motorburkolat a B/D verzióé. Sikerült találnom még egy képet a 173-asról a háború korai időszakából a ProModell Archívban. Még a szürke alapszín van rajta és látszik az orra alatt az A változat jellegzetes kipufogója. Tehát a gép egy sima A-ként érkezett. A háború késői időszakában készült fotón viszont már a jellegzetes B/D burkolat van rajta, tehát motort cseréltek. Ez talán magyarázatul szolgálhat a foltozás eltérésére is a gép törzsén és motorburkolatán.

A csatolt fotóból esetleg lehetne következtetni a századra is, ahol a gép szolgált. Bár ez se tuti, mert a háború végére gondolom át is sorolhatták máshova. Mindenesetre nem tudja valaki, hogy melyik században szolgálhatott a Cr-42? Szárny alsó felén a sárga jelzések, törzsgyűrű a kabin mögött... A képaláírás szerint zöld alapon barna foltozás. Hátha van a századra valakinek egy jó tippje. Köszi szépen!
ssanyi 639256 2018. február 3. 17:34
Válasz erre
2012-ben ismertem meg Dániel Zoltánt. Egy ismerősöm, név szerint Galván Tivadar mutatott be neki, aki az autógyárban dolgozott. Akkor még nem sejtettem... hogy akaratlanul a megtévesztés látszatával élek.
Töredelmesen bevallom, hogy hanyag és ellenőrizetlen propagandaanyagra rosszul emlékeztem, valóban egy századnyi Szuhoj még hadrendben van, ráadásul modernizálva.
zoli1989 639255 2018. február 3. 17:15
Válasz erre
Hát őőő igen. Az meg a másik. Ha görögig legurultam tavaly, szerintem a lengyel Fittereket nem hagytam volna ki. :-))
Altengernagy 639247 2018. február 3. 16:13
Válasz erre
Kerdes, hogy az orszag vezeteset lehet-e magyarnak nevezni, meg hogy hulyek-e. Mert ad egy, senki sem hulye, legalabbis nem ingyen. A politikus reteg alkalmazottakbol all, es valljuk be mi magunk sem alkalmaznank hulyeket a sajat cegunk vezetesere. Kerdes a "vallalat" tulajdonosai magyarok-e egyaltalan, mert a mi hitelunket rontjak azzal hogy minket neznek hulyenek miattuk.
PETI 639244 2018. február 3. 15:48
Válasz erre
Csak feltunt volna, hogy kint voltunk kivonason tavaly, csak azert kerdezem. :)
zoli1989 639240 2018. február 3. 15:24
Válasz erre
Hát, szerintem valamit elnézett a kollega. :) Egy századnyi gép 2022-ig biztos hogy marad.
PETI 639223 2018. február 3. 12:55
Válasz erre
Kivonták a 22-eseket? Ez biztos?
SIG 639222 2018. február 3. 12:36
Válasz erre
A "regionális középhatalom" témában csak egy rövid gondolat. Pár éve volt egy riport, valami vezető svájci bankszakemberrel. Elmesélte, hogy a 80-as évek végén Svájc kidolgozott egy tervet, miszerint ha leomlik a vasfüggöny, akkor az nem is kérdés, hogy a régió banki szerepét a magyarok veszik magukhoz. Itt volt meg az ész, a kapcsolatok és minden egyéb. Majd pislogtak, hogy a terv ment a kukába, mert a magyarok nem lépték meg ezt. Nem hitték el, hogy ennyire hülyék vagyunk... Bocs ha nagyon off volt !
Zoli 639221 2018. február 3. 12:10
Válasz erre
Teljesen logikus érvelés, nem is zárom ki. De szerintem a spórolás is benne volt, hogy amíg lehet, használják a típus, nem kidobva, mint mi...
z
Gabusch 639220 2018. február 3. 12:09
Válasz erre
Ezen felül ők biztos szövetségesek a medve ellen. Ez is nyomhat a latban, nem is keveset.
ssanyi 639219 2018. február 3. 12:04
Válasz erre
Nem hiszem hogy csak a mennyiség (darabszám megtartása) lett volna a cél, akkor inkább leállították volna a gépeket és az üzemeltetésen spórolt pénzen vettek volna hatékonyabb/több fegyvert az F-16-ok hoz.
Szerintem akkor még próbálgatták hogy mennyire lesz hasznos a nyugati szövetség, vagy nyomásgyakorlás céljából. Nem akartak újabb egyoldalú ffüggőséget. Szerintem!
Zoli 639214 2018. február 3. 11:10
Válasz erre
Persze, hogy van igazság benne, de a Baltikum miatt fontos szövetséges Lengyelország, és elég megbízható is, kapnak szinte bármit, ha megfizetik.
Csodálkoztam is, hogy eddig üzemeltették a Su-22-eseket, mert hiába egy viszonylag kiforrott és harcképes típus, az F-16 képességeivel nem vetekedhet. Ha jól rémlik utóbbiak számát meg is akarják duplázni, talán csak a mennyiség miatt húzták a Su-22 kivonását, amíg lehetett.
z
ssanyi 639211 2018. február 3. 10:58
Válasz erre
Üdv!

Van igazság abban amit Altengernagy írt, nem véletlen hogy a lengyelek csak tavaly vonták ki a Su-22-eket.
Nem dobálták ki ész nélkül a régi technikát, azt még bizonyos szintig lehet fejleszteni és a kezelőszemélyzet is kellően gyakorlott, ha volt rá módja hogy gyakoroljon.
A lengyelekkel kapcsolatban ott a "nagy medve" szomszédsága is befolyásolja az amerikai "kedvet" az eladáshoz. Tehát ők több mindent és jobb feltételekkel, szerintem!
Zoli 639206 2018. február 3. 10:36
Válasz erre
Csodafegyvernek nem nevezném azért az eszközeiket, de nagyon jól el vannak látva és tényleg komolyan is veszik a dolgot.
A hadiparukról nem sokat tudok, de ha jól tévedek ők gyártják maguknak, meg talán más országoknak is már a Black Hawk helikoptereket.
Ha van AGM-158, akkor simán lehet AIM-9X is, más szövetségesek is megkapták.
z
Zoli 639205 2018. február 3. 10:32
Válasz erre
Sikerült is nekik. Csak azok is lehettünk volna.
z
Altengernagy 639201 2018. február 3. 10:15
Válasz erre
Apropo lengyelek, volt sajat hadiipari konszernjuk is... azt is szetvertek hogy legyen piaca a nyugati export fosnak...
Kaptak "csodafegyvert"? ami vagy mukodik vagy nem, de inkabb nem, mert az amerikai harchatter nelkul hasznalhatatlan. A jol bevalt szokas szerint majd odakuldenek egy jenki "rendszergazdat" muholdas hozzaferessel, aki majd mukodteti, es engedelyezi a celpontokat. Addig meg jol mutat a kirakatban.
Azt meg nagyon ketlem hogy az AIM-9X-et exportaltak volna az amcsik abban a formaban amiben ok is hasznaljak... max valami 30 napos demo verzio. Hasznalat elott aktivald a koddal... hibas kod, probalja ujra. )))
Altengernagy 639200 2018. február 3. 10:14
Válasz erre
Regionalis kozephatalom? PONTOSAN EZT akartak megakadalyozni azzal hogy szetvertek az osszes magyar fegyveres erot!
Zoli 639196 2018. február 3. 10:04
Válasz erre
24.hu/kozelet/2018/02/02/mi-koze-van-putyinnak-az-uj-honvedsegi-airbusokhoz/
Legalább olyat vettek volna, ami létezik 72-es makettben is...
z
Zoli 639194 2018. február 3. 09:53
Válasz erre
Szia,
Sanyihoz hasonlóan szerintem is kevés a 12db Mi-24, mégha tényleg nagyon potens típus is, legfeljebb határvédelemre elég ennyi a migráncsok ellen...
Ne a lengyel nagyságrendű hadsereg legyen cél, hanem a lengyel színvonalú! Ha csak feleannyi, de olyan szintű eszközünk lenne, már lenne miről beszélni. Pl 36db F-16-ost el kellene tudnia tartania az országnak megfelelő mennyiségű és minőségű fegyverzettel, és nemcsak pár AGM-65 és GBU-12 fegyvereket rendszeresítve... És akkor mi itt a Balkánon lehetnénk regionális középhatalom.
z
László58 639184 2018. február 3. 02:11
Válasz erre
Bocs, de Szu-11-et nem exportáltak az oroszok. :D
Gabusch 639180 2018. február 2. 21:39
Válasz erre
Feltéve, ha a szlovénok támadnak. :) Nehéz lenne elfoglalni azt az országot, amennyire ismerem.
sanyi 639171 2018. február 2. 20:21
Válasz erre
Persze, pl. volt nekik saját atomcsapásmérő kapacitásuk is.
A lényeg az, hogy hiába hoznek majd pár Mi-24-est, ettől függetlenül talán még a szlovénokkal elbírnánk itt a környéken... Mondjuk a PC-6-osokkal profi módon tudnak a fű alatt repülni, ezzel aztán meglepnék a kecskeméti bázist, szóval akár ők is komoly ellenféllé nőhetik ki magukat.
piratvitorla 639169 2018. február 2. 20:15
Válasz erre
Már a rendszerváltás előtt is jóval nagyobb léptékben gondolkodtak pl. Mi-6, An-12, Jak-40, Tu-154, Szu-7/11 ezredek stb.
sanyi 639163 2018. február 2. 19:53
Válasz erre
Persze, csak épp náluk is volt "rencerváltás" és ők is VSZ tagok voltak. Nekem akkor is döbbenet, hogy milyen szinten vannak. Nem sokan mondhatják el, hogy AGM-158 van a raktárukban... Persze nem kell követni őket, de mondjuk mivel támadna meg a katonaság egy légvédelmi állást? Semmivel. Alacsonytámadásban odasoroz a 27mm-essel? Kicsit kamikaze szagú lenne. Mivel nem tudja a légvédelmet kikapcsolni, továbbiakban sem tud "kényelmesen" mozogni a repülőtechnika. Talán még a kommandósok tűnnek a "legkönnyebb" megoldásnak, de azért ez kicsit röhej lenne.
piratvitorla 639156 2018. február 2. 19:29
Válasz erre
A lengyelt ne hasonlítsd hozzánk. Regionális középhatalom, sokkal erősebb gazdasággal és nagyobb fenyegetettséggel és a társadalom haderő felé történő elköteleződése is magasabb.
A Mi-24-essel még sokáig számolnak - és ahogy a valóság mutatja a csehek se vonták ki.
A lengyelekhez visszatérve: bár technikailag magasan előttünk járnak, sok mindenben mögöttünk (pl. eljárások, angol stb.) Ennek okai: 1. nagyobb hadsereg nehezebben változik. 2. A saját képességeik miatt kevésbé vannak rákényszerülve a másokkal történő közös tevékenységre.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153.