/ Fórumok /

A Magyar légierő

A minap hírdettem 1 kiadványt 1 másik fórumon.Képet nem tudtam feltenni, a címét nem írtam ki.Volt 1 érdeklődő, és miután megírtam míről van szó ezt a választ kaptam "Köszönöm de erre nem vagyok kiváncsi. A magyar légierő - nevetséges."
Szerintetek is?
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153.
tyimosenko 653662 2019. január 4. 23:36
Válasz erre
Oké,köszi.

Fél 7kor kezdtem lesorjázni az sbs 1:48as készletének műgyanta alkatrészeit és az előbb végeztem. Ennyi idő kellett volna akármilyen hi-tech fröccsöntött készlethez is. Szóval ez az sbs caudron tényleg élménymakett, semennyire sem bonyolítja műgyanta léte.
Sokol 653660 2019. január 4. 20:09
Válasz erre
Mert fehér az X (a régi falagistáknál kék alapon fehér X hasonlóan a skót zászlóhoz, ez volt a szabad rodeleros jele évszázadokon keresztül - és ezért azul az ezred ;) ), vagy fehér kör (kokárda), vagy fehér háromszög (tankok) A fasiszta jelképek meg a szabályos osztatú kokárda mind 1939 után jellemző. Azonos technikával festették a signálokat a magyarral. (sok esetben azonos festékekkel is) Tehát fehér kör - kitakar - fekete mezők

A kormányokon a felségjel inverze van felfestve német mintára (I. vh.)
tyimosenko 653655 2019. január 4. 17:16
Válasz erre
Szia,

Köszi szépen!

Gondoltam a korkárdára, de elvetettem a hiányzó belső szín miatt. Vajon miért csak az alapja van meg?
Sokol 653654 2019. január 4. 16:46
Válasz erre
Szia! A fehér az eredeti spanyol felségjel alapja. Az internacionalista kokárdák miatt tértek át a feketére. Viszont a déli, és általában pl. marokkói reptereket települt egységek továbbra is a saját nemzeti színeiket használták a spanyol kokárda mintájára (ami eredetileg nem is piros-sárga-piros)

t4.thpservices.com/previewimage/gallage/6c8c943a9336cf7bcbe5b607eacaeaef/mev-10217978.jpg
Sokol 653652 2019. január 4. 16:29
Válasz erre
Szia! A fehér az eredeti spanyol felségjel alapja. Az internacionalista kokárdák miatt tértek át a feketére. Viszont a déli, és általában pl. marokkói reptereket települt egységek továbbra is a saját nemzeti színeiket használták a spanyol kokárda mintájára (ami eredetileg nem is piros-sárga-piros)

t4.thpservices.com/previewimage/gallage/6c8c943a9336cf7bcbe5b607eacaeaef/mev-10217978.jpg
tyimosenko 653649 2019. január 4. 14:27
Válasz erre
avc_00406414
avc_00406414

Sziasztok!

Régebben Tóth Zoli feltöltötte már ebbe a topikba ezt a Caudron fotót. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mik lehettek a gép nyomokban látszó eredeti jelzései? A 6-os alatt látszik egy fehér kör valamilyen sötét színű peremmel. Találtam egy fotót egy spanyol Stukáról, aminek a századjelvénye ugyanilyen fehér körben volt. Az a jelvény egy kövér vadkan, ami szépen kitölti a fehér kört. Itt azonban nem látszik a körben semmi... A 3-as szám alatt is látszik valami világos színű ábra, ami lehet egy másik fehér jelzés vagy akár az eredeti szürke alapszín meghagyott része is. Vajon mi lehet ez az egy vagy két fehér jelzés?
Sajnos nem találtam semmi jó fogódzkodót. Ha nincs ötletetek, akkor a 6-os alatti fehér kört megfestem a maketten és nem bonyolítom túl a "fehérügyet".
Köszi szépen!
Miggyuri 652370 2018. december 9. 14:29
Válasz erre
cseh_mig
cseh_mig

Van valakinek infója a Bílek dobozrajzán megörökített eseményről - ha volt ilyen.
Eszerint 1968-ban a terepszínű, 0209-es számú csehszlovák MiG-21F13 lelőtt volna egy szovjet Il-28-at. Volt ilyen?
Kamovos 650187 2018. október 19. 19:50
Válasz erre
Szia Freddy!

Nagyon szívesen segítettem!
A fehér sisak valóban látványosabb.

Üdv: Kamovos
Freddy 650167 2018. október 19. 07:05
Válasz erre
Köszönöm a választ! Szerintem a Mi-2 sisak lesz, az ilyen kis méretben is látványos a mérete és a színe miatt.
Kamovos 650158 2018. október 18. 17:32
Válasz erre
Szia Freddy!

Igen, általánosságban a haube használták.
De mikor megérkeztek a Mi-2 sisakok akkor azt is használták.
Kiknek mikor mihez volt kedve.
Nyáron nem szívesen viselték a sisakot.

Azt is jelezném, hogy a Mi-2 sisakokat is csak akkor vették már meg mikor a Mi-2 használatánál több embernek is hányingere, fejfájása és más egyéb Eü tünetei lettek.

Az Eü problémák jelentkezése után hajtottak végre zaj színt mérést, és ennek eredménye ként a Shm állomány kapott saját zajvédőt, illetve a pilóták kapták a sisakot.
Addig mindenki azt használt amije volt.

Üdv: kamovos
Freddy 650141 2018. október 18. 14:03
Válasz erre
Ok, köszi! De akkor volt Mi-2 sisak és haube is? Olyan figurám legalább már van :)
Kamovos 650095 2018. október 17. 16:15
Válasz erre
Ka-26 Ónodi Béla
Ka-26 Ónodi Béla

Szia Freddy!

Volt minden, amíg a MI-2 sisakokat meg nem hozták.
Volt még zajvédőbe átépített fejhallgató mikrofonnal is.
Általánosságban ezt használták ami a képen Ónodi Bélán van.

Üdv: kamovos
Freddy 650093 2018. október 17. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!

Főleg Kamovos, de mindenki, aki segíteni tud: magyar Ka-26-osokon (csillagos felségjeles zöld katonai) mit hordtak a pilóták? Egyszerű fejhallgatót? Előfordult az 50-es évek sztájl haube, esetleg az a nagy fehér sisak, ami a Mi-2-eseken használtak?
Előre is köszönöm a válaszokat, az 1/72-es AModel ellen harcolok :),és lassan a helyére kerülne a kabin.
tyimosenko 645348 2018. június 3. 23:08
Válasz erre
DSC_0721
DSC_0721

Sziasztok!

3 év kellett a "legközelebbhez", ma este lefotóztam. Sajnos nem "akkor és most", ahhoz be kellene jutni..
Altengernagy 643561 2018. április 23. 14:56
Válasz erre
Hát erre már inkább semmit se mondok. Még elvisz a fekete autó. Ugye kedves besúgó elvtársak?
piratvitorla 643555 2018. április 23. 09:31
Válasz erre
"A Magyar Közlönyben közzétett kormányhatározat szerint mintegy 13 milliárd forintot biztosít a költségvetés rendőrség számára elkülönített fejezetéből a magyar állam arra a kilenc darab 8-10 éves használt norvég helikopterre, amellyel majd ellátják a feladatot. Szakértők szerint ebből az összegből 9 új gépre is futotta volna."
Tehát akkor nem is olyan rossz az a vétel, hiszen komplett, felszerelt gépről van szó speciális felszerelésekkel, valószínűleg komplett csomagban...
Zoli 643554 2018. április 23. 08:42
Válasz erre
tyimosenko 643552 2018. április 23. 08:17
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszi szépen!

Igen, a képen fémszínű az ajtók belseje is, kétségtelen. És a kabin vászonrésze, csőkeret milyen színű lehetett? A csőnél csak a 02-re tudok gondolni.

Szerinted a 173-as keresztes fotója alapján a kabint belül is átfújták 02-vel? A Levente kabin 02 volt ugye?

Köszönöm,
Marci
Sokol 643484 2018. április 21. 09:29
Válasz erre
Bent Nitro-Lasurlack Silber V 192 - kívül Avionorm-Nitro-Decklack silb.1708

A következő sor már szürke volt elvileg, de még nem rlmlilatehénübernazidingsbums szürke.
lacipapa 643459 2018. április 20. 14:49
Válasz erre
A törzs bal oldalán van jelölés,ovális kör,de a jobb oldalon semmi.A himbának sincs jelölése,milyen alakú,mekkora,átmenő?Az oldal kormányon hova kell a himbát tenni?
Ezért keresném a három,vagy több nézeti rajzot.Neked van olyanod?Ha van,kérlek küld el magánban.
Az adatlapomon ott az elérhetőségem.
Köszi,Laci
lacipapa 643458 2018. április 20. 14:39
Válasz erre
Szervusz Sanyi!
köszönöm szépen,épp a te által gyártott (48)gépet csinálom.
Planes 643456 2018. április 20. 13:40
Válasz erre
He-46 Irmű
He-46 Irm

Lacikám!
A törzs hátsó részen jelölve van a maketten az oldalkormány huzal kivezetés,vele egy magasságban a kormány elején a trapéz alakú himba.A csűrők tolórudasak.
Üdv.! ES
Podva 643451 2018. április 20. 12:43
Válasz erre
HA-LAE(1)
HA-LAE(1

Szia Tyim!
Ha az ajtó belül és kívül ugyan olyan, még nem következik, hogy kívül is 02 van. Szerintem belül se volt 02. :) Ismered ezt a fotót? Az hogy csillog nem csillog, meg a fényviszonyok kérdése. Persze elképzelhető bármi RLM 63 a vásznon, meg 02 az "A"-k fém részén, de az nagy valószínűséggel nem "gyári" hanem utólagos megoldás lehet...
Üdvözlettel: Viktor
lacipapa 643444 2018. április 20. 11:01
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm!A Magyar Repülés-Hungarian Aviation honlapon tudtam,régebben,megnézni a típusok képeit és három nézeti rajzait.Most,csak a típusok fényképeit tudom megnézni.
Egy He-46/E-2un tip. gépet építenék és a googli barátnőm nem igazán segít.Olyan,elnagyolt rajzokat adott,amin nem látszik,pl. a korm. huzalok helyzete és bekötései.
Üdv,Laci
tyimosenko 643440 2018. április 20. 09:30
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszönöm szépen a kommentet!

Az A-k festésével kapcsolatban amit még észrevettem az az, hogy a fémrészeknél előfordult az RLM 02. Például szerintem a 173-as ék felségjeles fotóján is ez látszik. Az ajtó belül és kívül is ugyanolyan színű és nem fénylik, mint azokon a fotókon, amikor biztosan fémszínű. A Luftwaffés A-k fotóin is megfigyelhető szerintem a natúr és RLM 02 a fémrészeken.

Szerinted az RLM 63 kizárt az A-k alapszínénél?

Igen, szerintem is a keresztes 173 esetében az alapszín RLM 02. Úgy fogom csinálni a maketten, hogy láttassam azt, hogy az orrszekcíót kicserélték. Tehát kevésbé fogom az alapszínt fakítani és a kukacozást is más stílusban csinálom és erősebben "rányomva" a törzshöz képest. Ahogyan a fotón is látszik. Talán még az is lehet, hogy a kukacozó szín sem ugyanaz...
pmheros 643430 2018. április 19. 21:07
Válasz erre
Üdv!

(Legközelebb rakj be légy oly szíves egy közvetlen linket, hogy a válaszolni próbálónak ne azzal kelljen kezdenie, hogy egyáltalán megkeresse mire is hivatkozol. Köszi!)

Ha erről www.avia-info.hu/rajzlista.php az oldalról beszélünk akkor a 404 hiba kód azt jelenti: hogy a géped "kapcsolatba tudott lépni az adott weboldalt működtető szerverrel, de a böngésző által kért állomány nem található. A 404-es hiba azt is jelenti, hogy a kért tartalom, ha az valaha elérhető volt, a jövőben talán ismét elérhetővé válik." Nézz rá vissza később.

Üdv.: pmheros
lacipapa 643423 2018. április 19. 20:12
Válasz erre
Szervusztok!
egy kis segítséget kérnék!Hogy lehet megnézni a HUNGARIAN AVIATIN honlapon a három nézeti rajzokat?
Köszönöm,Laci
Podva 643422 2018. április 19. 20:09
Válasz erre
Sziasztok
Érdekes dolgokat írtatok a Bü 131A-ről, ha megengeditek én is hozzá teszem amit én gondolok, illetve amit nekem sikerült kiderítenem:
Az első Bü131A-k 1936-ban, kerültek az országba a HA-LAA, -LAZ és HA-LBA,-LBL(?) lajstromjel sorban. (A legmagasabb általam ismert LÜH szám 536)Tehát 36-38 gépről lehet szó.A HA-LBx sor többi része későbbi verzió.
Ezek a gépek vásznazott felületeiken RAL 1013 Perlweiss szít viseltek a fém részek fémszínűek maradtak.
A HA-LAx, és LBx jelcsoportban 1938 augusztusi az utolsó veszteségi feljegyzés, ami arra enged következtetni hogy a polgári jelcsoport megszűnt, és az A-k át lettek sorolva katonai I.151-el kezdődő jelcsoportba. A legalacsonyabb ismert "A" a "Kőr Ász" I.154-e a legmagasabb a "Bomba Matyi" I.181-e A 6 ismert veszteséggel nagyjából ki is jön a 38 gép...
A HA-LAA-ról maradt egy jó fotó "Holló" századjelvénnyel. Ez és a polgári lajstromjellel és századjelvénnyel ismert FW 56-okról készült fotók szerint a századjelvények a futár és gyakorlógépekre is felkerültek már a "rejtés" időszakában. tehát előbb jött a századjelvény, aztán a katonai jel.
1941 tavasza után a CR42-es fotó készítésének idején a gyengébb motorral szerelt A-kat az első vonalbeli alakulatoknál már felváltották a C-, D-k Ha addig nem festettek fel századjelvényt a gépre, már nem tartom valószínűnek, hogy utólag kapott volna...(persze azért lehet)
A keresztes fotón jól kivehető az az oldalszám típus ami a Leventéken is látható. Adódik a feltételezés, hogy a Repülőgépgyár Rt-nél készült a gép átalakítása/nagyjavítása ill. festése. Az alapszín itt már RLM 02, vagy ha úgy tetszik RAL7003
Üdv Viktor
tyimosenko 643407 2018. április 19. 15:45
Válasz erre
Szia Garaik!

Köszönöm szépen az "agyalást". Igen, arra gondoltam először, hogy a Cr-42 százada megadja a választ a Jungmann századára (vagy fordítva), de azért ez elég erőltetett következtetés lenne szerintem. Üzemelhetett egy reptéren több század is vagy leszállhatott oda bármi...
Mindenesetre van még egy ugyanilyen gyenge fogódzkodó. A 173-as másik képén a háttérben szerintem egy Stösser van. 2 századot ismerek, amikben Cr-42 és Stösser is volt. A Kőr Ász és a Teve -> Szent György. Szóval ha a Jungmann egy századba tartozott a Cr-42-vel és a háború végén még mindig abban a században volt és a Stösser is abban a században volt, és a Stösserek/Cr 42-esek valóban csak 2 században szerepeltek együtt, akkor ez a Kör Ász vagy a Szent György. Na de ez a levezetés aztán tényleg a vicc kategóriája... : ))
Garaik 643364 2018. április 19. 00:39
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Közben én is megnéztem a folyóiratban az ominózus képet. Lehet, hogy az én szemem a rossz, de én nem látok nullát a V és a törzscsík között. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem lenne igazad, és én mindent elfogadok, hisz nem voltam ott. Azonban véleményem szerint nem csak a Kőr Ász kapott ezüst gépeket, hanem a Szent György is (talán '39-ben 2-3 darabot) és aztán gyorsan lettek lefestve terepszínre, de alul még biztosan maradtak ezüst szinben. Az biztos, hogy a V-t nem, de számokat ködölték ezért nem látni. A fotóról annyi bizonyos 1941- áprilisa után nyáron készült, talán a kora szeptemberi időszakig. Ez alatt Mátyásföldön 4 vadászrepülő század is megfordult. Az 1/3 (amely júliusban kiment a frontra), az 1/4. ami végig Mföldön állomásozott, a 2/3. és a 2/4. Ez útóbbi századok július 20-a körül repültek vissza Mföldre., majd augusztus végével (?) repültek vissza Erdélybe. Tehát van immár 4 repülőszázad, és ebből kellene kizárni melyik gép nem lehet a fotón szereplő repülőgép... Nehéz feladatnak tűnik. Csak agyalok, de nem lehetne megoldás, ha már úgyis mész a levéltárba, a mögötte álló I.173-as Jungmannról bővebbet megtudni, hol, melyik egységnél volt állományban 1941 nyarán. Talán ez adja a kulcsot, ha megtudjuk melyik századé volt a Jungmann, akkor lehet, hogy a CR-42 pedig azé a századé? Remélem sikerrel jársz és megleled a válaszokat. ÜDv Garaik
tyimosenko 643334 2018. április 18. 13:14
Válasz erre
Szia Garaik!

Köszönöm szépen!

Első ránézésre nekem is a Szent György ugrott be. A fehér vagy citrom lajstromot, kabin mögötti törzscsíkot, sárga szárnyvégeket a Szent Györgyös gépeken láttam. Esetleg Repülő tőr.

Mobillal csináltam ezt a képet az újságról, romlott a minősége. A ProModell-es eredetin látszik egy nulla a V és a törzscsík között. Szerintem a 2. karakter. Ez alapján a Kőr Ásznak kellene lennie. Viszont ha jól emlékszem, azok alumínium színűek voltak és talán 61/62/63/65 színek kerültek rájuk egyenes szélű foltozással, fekete vagy piros lajstrommal. Ilyen fotókra emlékszem. Mondjuk ezen a fotón a motorburkolaton pont egyenesszélű folt látszik..
Furcsa, hogy egyáltalán nem látszik semmi szám a törzscsíkon, még apró ákombákom sem. Bár talán lehetséges, hogy ne látsszon, ha még nem sötétítették a fehér 3. karaktert. Ahogyan a 218-as és 219-es gépek fotóin lévő állapot mutatja.
Ha ez a nulla esetleg a 3. karakter, bár nem hinném, akkor talán a 220-as Szent György, vagy a 240-es Tőr vagy a 230-as nem tudom a kettő közül melyik századból.

Talán ki tudok deríteni a 173-asról továbbiakat, amikor bemegyek a hadtöri levéltárba és kikérem a meglévő Jungmann javítási jegyzőkönyveket. Már most annyit szarakodtam a makettel, hogy megér nekem egy ilyen célirányos kutatást.
Garaik 643295 2018. április 17. 14:39
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Megnéztem a CR-42-es képet, sajnos nem vagyok beljebb, de két repülőtérre gondoltam, ami szerintem számításba jöhet. Az egyik Mátyásföld, mert elég közel húzódik a távolban az erdősáv. Ez ma is jól megfigyelhető, bár a mai repülőtér területe a háborúsnál jóval kisebb lett. Ha ez, akkor szerintem 1/4. Szent György vadászszázadé a repülőgép.
A másik tippen, pedig Székesfehérvár-Sóstói repülőtér, mert ott is elég közel volt a fás-bokros rész a repülőtér sávjában.
Üdv GaraiK
tyimosenko 643023 2018. április 11. 08:59
Válasz erre
bü 131_173
bü 131_173

Sziasztok!

Leírom a I.173-as Bückerrel kapcsolatos pár infót, amire jutottam, hátha valakit érdekel a dolog.

Hetek óta vizsgálgatom a Jungmann-fotókat és csak tegnap döbbentem rá, hogy az ominózus képen szereplő, orra bukott Bü 131 A valójában egy hibrid. Ez szinte kiszúrta a szememet, de csak azután jöttem rá, hogy már átfaragtam az orrkúpját a gyengébbik Hirth motorhoz...

A képen látszik, hogy a törzse az A jellegzetességeit mutatja, viszont a motorburkolat a B/D verzióé. Sikerült találnom még egy képet a 173-asról a háború korai időszakából a ProModell Archívban. Még a szürke alapszín van rajta és látszik az orra alatt az A változat jellegzetes kipufogója. Tehát a gép egy sima A-ként érkezett. A háború késői időszakában készült fotón viszont már a jellegzetes B/D burkolat van rajta, tehát motort cseréltek. Ez talán magyarázatul szolgálhat a foltozás eltérésére is a gép törzsén és motorburkolatán.

A csatolt fotóból esetleg lehetne következtetni a századra is, ahol a gép szolgált. Bár ez se tuti, mert a háború végére gondolom át is sorolhatták máshova. Mindenesetre nem tudja valaki, hogy melyik században szolgálhatott a Cr-42? Szárny alsó felén a sárga jelzések, törzsgyűrű a kabin mögött... A képaláírás szerint zöld alapon barna foltozás. Hátha van a századra valakinek egy jó tippje. Köszi szépen!
ssanyi 639256 2018. február 3. 17:34
Válasz erre
2012-ben ismertem meg Dániel Zoltánt. Egy ismerősöm, név szerint Galván Tivadar mutatott be neki, aki az autógyárban dolgozott. Akkor még nem sejtettem... hogy akaratlanul a megtévesztés látszatával élek.
Töredelmesen bevallom, hogy hanyag és ellenőrizetlen propagandaanyagra rosszul emlékeztem, valóban egy századnyi Szuhoj még hadrendben van, ráadásul modernizálva.
zoli1989 639255 2018. február 3. 17:15
Válasz erre
Hát őőő igen. Az meg a másik. Ha görögig legurultam tavaly, szerintem a lengyel Fittereket nem hagytam volna ki. :-))
Altengernagy 639247 2018. február 3. 16:13
Válasz erre
Kerdes, hogy az orszag vezeteset lehet-e magyarnak nevezni, meg hogy hulyek-e. Mert ad egy, senki sem hulye, legalabbis nem ingyen. A politikus reteg alkalmazottakbol all, es valljuk be mi magunk sem alkalmaznank hulyeket a sajat cegunk vezetesere. Kerdes a "vallalat" tulajdonosai magyarok-e egyaltalan, mert a mi hitelunket rontjak azzal hogy minket neznek hulyenek miattuk.
PETI 639244 2018. február 3. 15:48
Válasz erre
Csak feltunt volna, hogy kint voltunk kivonason tavaly, csak azert kerdezem. :)
zoli1989 639240 2018. február 3. 15:24
Válasz erre
Hát, szerintem valamit elnézett a kollega. :) Egy századnyi gép 2022-ig biztos hogy marad.
PETI 639223 2018. február 3. 12:55
Válasz erre
Kivonták a 22-eseket? Ez biztos?
SIG 639222 2018. február 3. 12:36
Válasz erre
A "regionális középhatalom" témában csak egy rövid gondolat. Pár éve volt egy riport, valami vezető svájci bankszakemberrel. Elmesélte, hogy a 80-as évek végén Svájc kidolgozott egy tervet, miszerint ha leomlik a vasfüggöny, akkor az nem is kérdés, hogy a régió banki szerepét a magyarok veszik magukhoz. Itt volt meg az ész, a kapcsolatok és minden egyéb. Majd pislogtak, hogy a terv ment a kukába, mert a magyarok nem lépték meg ezt. Nem hitték el, hogy ennyire hülyék vagyunk... Bocs ha nagyon off volt !
Zoli 639221 2018. február 3. 12:10
Válasz erre
Teljesen logikus érvelés, nem is zárom ki. De szerintem a spórolás is benne volt, hogy amíg lehet, használják a típus, nem kidobva, mint mi...
z
Gabusch 639220 2018. február 3. 12:09
Válasz erre
Ezen felül ők biztos szövetségesek a medve ellen. Ez is nyomhat a latban, nem is keveset.
ssanyi 639219 2018. február 3. 12:04
Válasz erre
Nem hiszem hogy csak a mennyiség (darabszám megtartása) lett volna a cél, akkor inkább leállították volna a gépeket és az üzemeltetésen spórolt pénzen vettek volna hatékonyabb/több fegyvert az F-16-ok hoz.
Szerintem akkor még próbálgatták hogy mennyire lesz hasznos a nyugati szövetség, vagy nyomásgyakorlás céljából. Nem akartak újabb egyoldalú ffüggőséget. Szerintem!
Zoli 639214 2018. február 3. 11:10
Válasz erre
Persze, hogy van igazság benne, de a Baltikum miatt fontos szövetséges Lengyelország, és elég megbízható is, kapnak szinte bármit, ha megfizetik.
Csodálkoztam is, hogy eddig üzemeltették a Su-22-eseket, mert hiába egy viszonylag kiforrott és harcképes típus, az F-16 képességeivel nem vetekedhet. Ha jól rémlik utóbbiak számát meg is akarják duplázni, talán csak a mennyiség miatt húzták a Su-22 kivonását, amíg lehetett.
z
ssanyi 639211 2018. február 3. 10:58
Válasz erre
Üdv!

Van igazság abban amit Altengernagy írt, nem véletlen hogy a lengyelek csak tavaly vonták ki a Su-22-eket.
Nem dobálták ki ész nélkül a régi technikát, azt még bizonyos szintig lehet fejleszteni és a kezelőszemélyzet is kellően gyakorlott, ha volt rá módja hogy gyakoroljon.
A lengyelekkel kapcsolatban ott a "nagy medve" szomszédsága is befolyásolja az amerikai "kedvet" az eladáshoz. Tehát ők több mindent és jobb feltételekkel, szerintem!
Zoli 639206 2018. február 3. 10:36
Válasz erre
Csodafegyvernek nem nevezném azért az eszközeiket, de nagyon jól el vannak látva és tényleg komolyan is veszik a dolgot.
A hadiparukról nem sokat tudok, de ha jól tévedek ők gyártják maguknak, meg talán más országoknak is már a Black Hawk helikoptereket.
Ha van AGM-158, akkor simán lehet AIM-9X is, más szövetségesek is megkapták.
z
Zoli 639205 2018. február 3. 10:32
Válasz erre
Sikerült is nekik. Csak azok is lehettünk volna.
z
Altengernagy 639201 2018. február 3. 10:15
Válasz erre
Apropo lengyelek, volt sajat hadiipari konszernjuk is... azt is szetvertek hogy legyen piaca a nyugati export fosnak...
Kaptak "csodafegyvert"? ami vagy mukodik vagy nem, de inkabb nem, mert az amerikai harchatter nelkul hasznalhatatlan. A jol bevalt szokas szerint majd odakuldenek egy jenki "rendszergazdat" muholdas hozzaferessel, aki majd mukodteti, es engedelyezi a celpontokat. Addig meg jol mutat a kirakatban.
Azt meg nagyon ketlem hogy az AIM-9X-et exportaltak volna az amcsik abban a formaban amiben ok is hasznaljak... max valami 30 napos demo verzio. Hasznalat elott aktivald a koddal... hibas kod, probalja ujra. )))
Altengernagy 639200 2018. február 3. 10:14
Válasz erre
Regionalis kozephatalom? PONTOSAN EZT akartak megakadalyozni azzal hogy szetvertek az osszes magyar fegyveres erot!
Zoli 639196 2018. február 3. 10:04
Válasz erre
24.hu/kozelet/2018/02/02/mi-koze-van-putyinnak-az-uj-honvedsegi-airbusokhoz/
Legalább olyat vettek volna, ami létezik 72-es makettben is...
z
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153.