/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 368347 2008. január 22. 21:47
Válasz erre
számomra meg az a tanulság, hogy ha van egy jó cuccom (egy rakás mások számára még ismeretlen kép mondjuk) akkor nem ülök rá, hanem aki szeretné ezt megkapni tőlem akkor meg is kapja azt, és nem úgy hogy egy képért egy képet, mert lehet hogy én több képet adok, mint amennyit kapok cserébe, nem érdekel, a lényeg hogy így már nem veszhet el örökre sok-sok értékes pótolhatatlan kép, mert lehet hogy akkor és ott csak én ( vagy te, vagy akárki más) fényképezhettem, tudod beszéltem már erről, én adtam három DVD-re való képet H.I. barátomnak, kérve hogy adja tovább a barátainak is, ő továbbadta többek közt Z.Gy. barátjának is , ő pedig továbbadta, na kinek? hát neked is például,
tehát a lényeg az, hogyha én nem adom ki a kezemből azt a három DVD-t soha, akkor te is szegényebb lennél annyi képpel,

mit is kaptam én ezért cserébe, H.I. és Z.Gy. barátomtól hasonló volumenű anyagot, na és tőled mit kaptam cserébe ezért a pár ezer képért, hát eddig még szinte semmit, természetesen nem haragszom ezért, hisz még mindíg reménykedem, hogy ami késik az nem múlik, talán egyszer te is nyitottá vállsz ehhez a hozzáálláshoz amit én is (és még sokan mások is)képviselek ezen a téren

maximálisan megértem az indokaidat is, miszerint könyvet (könyveket) szeretnél kiadni a nálad lévő anyagok felhasználásával, ezért nem adod ki a képeidet szívesen a kezedből, de az összes képed úgysem lesz benne a könyveidben, mi a szándékod azokkal amik nem lesznek benne, nézegeted amíg lehet, és magaddal viszed majd a sírba? mi értelme lenne annak?

kettő emberrel jártam még hasonlóképpen, mindegyik közismert figurája (volt)a magyar katonai repülésnek, igéretet tettek a képcserére, és miután a kezükben volt a képeimmel telerakott DVD , elfelejtkeztek az igéretükről, de nagy gondot nem csinálok belőle, mert mint mondtam, ami késik az nem múlik, az ő gyűjteményük is eljut egyszercsak hozzám is, mint ahogy hozzád is eljutottak a képeim , pedig még soha nem is találkoztunk

"Valaki mert fotozni, vanaki nem.
Van akit elkaptak, van akit nem."

mondod te,

valaki továbbadja a képeit, valaki meg nem

mondom én

na és melyiknek van több értelme???

hát ez itt a kérdés, talán érdemes rajta egy kicsit elgondolkozni, amíg nem késő

repülős baráti üdvözlettel: mig23papa vagyis Laci Pápáról
Csillagvadász 368346 2008. január 22. 21:29
Válasz erre
DSCF7684
DSCF7684

Készülgetek...Ma lábra álltunk!:) A fű is...:) Csak az még nem láccik :D
Üdv:CSV
sainz 368345 2008. január 22. 21:16
Válasz erre
Az egy olyan vilag volt...

Valaki mert fotozni, vanaki nem.
Van akit elkaptak, van akit nem.
mig23papa 368344 2008. január 22. 21:07
Válasz erre
sainz
mi lehet a tanulság számodra az ilyen esetekből ?
mig23papa 368343 2008. január 22. 19:54
Válasz erre
nem fognak keringeni, küldheted mig23papa@freemail.hu emilcímemre
f2d 368342 2008. január 22. 19:33
Válasz erre
f2d 368341 2008. január 22. 19:29
Válasz erre
Van a KP-nek Su-22-ese és Mi-4-ese is.
sainz 368340 2008. január 22. 18:43
Válasz erre
Azok a fotok nem fognak a neten keringeni(21F-13 furol).
mig23papa 368339 2008. január 21. 23:38
Válasz erre
hát igen az UA 21 egyszerű de nagyszerű, de a helikopi sem rossz szerkemtyű
mig23papa 368338 2008. január 21. 23:36
Válasz erre
sainz
okés várom a mig23papa@freemail.hu emilcímemre

Milyen többi kép? hát amit írtál itten: "Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure.
UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb.
Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok."
Hind 368337 2008. január 21. 07:29
Válasz erre
OK!
A legjobban a blokkolásgátlója tetszik a 21-esnek!!! A centrifugális redukciós szelep.egy golyó,meg egy rugó!!
Csak egy kis hozzátétel:anikor megláttam a Gri-poliésztert,és annak babakocsi méretű kerekeit,hátsok jót nem néztem ki belőle.Szerintem úgy zakatol,a pályán,mintha a régi M7-esen menne.
Maradok is a helikoptrnél. amíg van belőle.
sainz 368336 2008. január 20. 22:28
Válasz erre
Majd kapod high-res, scan-negative Emilben, azon latni fogod.
Ezen a gepemen csak a gyatra papirkep van meg.

Milyen tobbi kep?
mig23papa 368335 2008. január 20. 22:20
Válasz erre
sainz
örülök neki, (bár én nemlátom az oldalszámot) a többi kép mikor érkezik?
sainz 368334 2008. január 20. 22:09
Válasz erre
beolvasás0314_resizw
beolvasá...

Taszari PF-ek Siofok-Kilitin 1984-ben.

mig23papa!
a femszinu a te volt madarad, a 408-as
mombasa 368333 2008. január 20. 21:29
Válasz erre
köszi a segítséget és a fotokat mig23papa

mombasa
mig23papa 368332 2008. január 20. 20:50
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

Hind
ebben teljesen igazad van, minél kisebb az átmérő,(ugyanazon leszállósebességnél) annál nagyobb a kerék fordulatszáma, de a lényeg , hogy erre a fordulatra szinte századmásodperc alatt kell felpörögnie,
tőlem is távol áll a vitatkozás, én egyszerű szakmai eszmecserének hívnám ezt a párbeszédet, örülök hogy van kivel, és van miről beszélgetni repülős témában

hogy mit kell kibírnia egy guminak leszálláskor, csak egy sztori emlékeimből
a kerekeken van egy kerékkifékező automatika (afféle ABS) egyik repülési napon az egyik ilyen nem igazán működött 100%-osan, ami abban mutatkozott meg, hogy amikor leszálláskor felpörgött volna a kerék a betonfogáskor, ez a szerkezet a hibás működés következtében autómatikusan befékezte azt a kereket egy pillanatra, tehát gyakorlatilag olyan volt, mintha a hajózó behúzott fékkel szállt volna le, egy nagy fleknivel ért be a zónába a gép, persze egyből megkérdeztem a pilcsit, hogy miért fogta a féket leszálláskor, nem fogta mondta ő, semmi gond, a következő leszálláskor egy újebb flekni lett ugyanazon a gumin, de mivel nem ugyanaz a hajózó szállt le vele, gyanus lett a dolog, és felemelt kerékkel ellenőrizve a hibát, kiderült hogy a kifékezés adója döglött be, igaz, hogy ez a gép nem F13-as, hanem PF nagyobb kerékkel volt,de véleményem szerint szép dolog volt a gumitól kétszer egymásután "behúzott fékkel" leszállnia, az F13 gumi sem lehetett rosszabb anyagból, igaz kisebb volt, de szerintem az is kibírt volna ilyen meghibásodást,

Mig23-as emlékeimből is van ilyen mit bír a gumi sztori,
repülésen normál felszállósúllyal (15300 Kg) felszálva a gépem, olajnyomás lámpa jelzése miatt kénytelen volt azzal a lendülettel a lehető legkisebb körből leszállni
megközelítve a megengedett legnagyobb leszállósúlyt (15200 Kg)
mindenki meg volt ijedve (mert ilyen eset még nem volt), mert nem is gondoltak hirtelen arra , hogy egy felszállás alatt az elfüstült keró által simán a megengedett érték alá csökken a gép súlya,
akkor nyugodtak meg amikor leszállás után megsem látszott a "túlsúly" káros hatása, és a főfutón lévő berugózás jelző (spion) sem mutatott 80 %-nál nagyobb értéket
ahhoz hogy tényleg elsurranjon a gumi nagy elbaltázás kell leszálláskor, vagy egy rejtett gyárihibás gumi
természetesen a gumi sem bír ki mindent, például azt sem, hogy a betonon, hajtóművezés közben behűzott fékekkel, (mivel nem volt kikötve a gép)véletlen forszázs kapcsolás miatt megcsúszva a gép ez lett a gumi sorsa, a dolog pikantériája hogy ehhez hasonló manővert kétszer is ugyanaz a kolléga játszotta el,ezért a neve egy darabig "radírpók volt " haveri körökben
Csillagvadász 368331 2008. január 20. 19:57
Válasz erre
Sainz, köszi az infót! UB blokkal lesz a kicsike, és póttartállyal, ahogy írtad:)
Üdv:CSV
sainz 368330 2008. január 20. 19:37
Válasz erre
Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure.
UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb.
Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok.
Hind 368329 2008. január 20. 19:16
Válasz erre
mi24p037
mi24p037

Távol áljon tőlem a vitatkozás!!
Csak egy kis fizika.A leszállósebesség és a hozzá tartozó kerékátmérő hányadosa megadja a fordulatszámot,amire jó ha felpőrög az az istenadta kerék.De valjuk be,az F-13 nak tényleg apró főfutója volt a repcsi méretéhez képest.

Taszárról nem ismered a Bartha Atit?
mig23papa 368328 2008. január 20. 18:59
Válasz erre
figyelmetekbe ajánlanám épülő szépülő honlapomat melynek címe:
gportal.hu/portal/mig23/
Tibcsi 368327 2008. január 20. 18:58
Válasz erre
Nem csak a 21-esre gondolok, hanem a 15-ös, 15UTI, 17PF, 21MF, L-29, L-39, Mi-8, Mi-17, Il-10, Avia C-2 (hirtelen ennyi jut eszembe), ezek mind előfordultak magyar színekben és a KP dobozaiban. Ha versenyt nem is, de egy külön topikot talán megérdemelne a téma.

Na? Miccótok? :)
mig23papa 368326 2008. január 20. 18:55
Válasz erre
mig23papa 368325 2008. január 20. 18:54
Válasz erre
Hind
ezen már nem veszünk össze, de vajon tényleg a kisméretű kerekek voltak a gyakori futórobbanásoknak az oka,és honnan lehet tudni hogy nagyobbra akarták cserélni?
különben a repülőgépkerekek alapból túl vannak méretezve, hisz béna leszállásnál az egykerékre érkezést is ki kell bírniuk
Csillagvadász 368324 2008. január 20. 18:32
Válasz erre
Hind 368323 2008. január 20. 18:00
Válasz erre
Én meg úgy tudom,hogy az F-13 kiskerekét mindenképp nagyobbra akarták cserélni,(de nem fért már el a kis dudorba)a gyakori futórobbanások miatt.El tudom képzelni,hogy azok az apró taligakerekek mit élhettek át,amikor oly hirtelen fel kellet pörögniük a talajhoz érve.
mig23papa 368322 2008. január 20. 17:59
Válasz erre
MIG_21_66_1418_HUNAVIA016
MIG_21_66_1418_HUNAV...

kép lemaradt előbb
mig23papa 368321 2008. január 20. 17:58
Válasz erre
migi
gratulálok, olyan mint az igazi
makettes 368320 2008. január 20. 17:49
Válasz erre
Tibcsi!
Jó ötlet a KP gyártmányok versenye.Nekem is van három Mig-21-s.
üdv. makettes
mig23papa 368319 2008. január 20. 17:47
Válasz erre
TO
TO

mombasa
mindegyik "21-esnek volt fékernyője, a PF-ig "alsó" fékernyővel, az azt követő tipusok meg "felső" fékernyővel, az alsósnál úgy mint ahogy azt a mellékelt képen leírtam, a felsős meg eléggé közismert megoldás
mig23papa 368318 2008. január 20. 17:42
Válasz erre
Hind
a kisebb kerék nem volt gond , hisz az F13 annyival könnyebb is volt mint az azt követő tipusok, éppen azért kellett növelni a kerék méretét, mert a fejlesztések által nagyobb lett a gépek tömege
mig23papa 368317 2008. január 20. 17:40
Válasz erre
Csillagvadász
nyugodtan teheted fűre is , repültek füves reptérről is a Mig 21 F13 - asok
migi 368316 2008. január 20. 17:00
Válasz erre
Kép 100
Kép 100
Kép 101
Kép 101

Hát elkészültem vele , valóságban nem ennyire fényes inkább selyem fényű. Véleményetekre kiváncsi lennék , Ha vaki még nem tudná ez egy 1/48 Kp kitt átalakitása némi Academy fülkével ,a többi minden házilagos. Köszönet a kollegáknak a rengeteg segitségért.
migi
Hind 368315 2008. január 20. 16:01
Válasz erre
migi!

Hát határeset,mert mint tudjuk,az F-13 nak kisméretű futóabroncai voltak,ezáltal a talajnyomás is nagyobb mint a későbbi tipusoké.Én nem tartom valószinűnek,hogy használhatott füves repteret.
migi 368314 2008. január 20. 15:53
Válasz erre
Tibcsi 368313 2008. január 20. 15:48
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy mindegyikben van.
mombasa 368312 2008. január 20. 15:40
Válasz erre
sziasztok!

segítséget kérek ,nem vagyok csöves és azt szeretném megtudni, hogy a 21-k rendelkeztek -e fékernyővel.Ha igen mindegyik típus v csak bizonyos típusok-

segítségeteket köszönöm

mombasa
Csillagvadász 368311 2008. január 20. 14:31
Válasz erre
Mig23papa, én megköszönném! Szeretném fűre telepíteni a kicsikét;)

Üdv:CSV
mig23papa 368310 2008. január 20. 14:15
Válasz erre
Heló Laci!
igazából erre a régi öregek tudnának válaszolni, nyomozzak ez ügyben?
migi 368309 2008. január 20. 14:12
Válasz erre
Szia Laci
A kollega szeretne egy 21F-13 hoz talpat csinálni , és kérdezi használták e füves repteren ?
mig23papa 368308 2008. január 20. 13:43
Válasz erre
migi,
Mig 21 Pf-et üzemeltettem füves reptéren, Taszárnak Balatonkilitiben volt a füves reptere
ott láttam először és utoljára füves reptérről felszállást géppárban
Tibcsi 368307 2008. január 20. 13:19
Válasz erre
mig21mf_kp_1

A jó öreg KP 21-es. :)
mig21mf_kp_1
mig21mf_kp_2

Hátulról...
mig21mf_kp_2

Hali,

Meg kéne hirdetni a "Magyar Légierő KP-ből" pályázatot. :) Újra lefotóztam az öreg KP MF-emet, így valamivel több látszik belőle. :)
Csillagvadász 368306 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
migi 368305 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
Szia
Ano abban az időben gyakorolták a füves repteren a le és fölszállást . Azt tudom hogy az MF-BIS-Um azokkal biztos , de a F-13 sal nem tudom , Kérdezd meg a Rumcájsz kollegát .
migi
Tibcsi 368304 2008. január 19. 22:27
Válasz erre
Vagy kiállítva a szolnoki múzeumban. Az is füjjes. :))
Csillagvadász 368303 2008. január 19. 22:26
Válasz erre
MiG-21-801
MiG-21-801

Borisz!
Ez a kép inspirált:) Lesz, akinek ismerős,igaz Balázs?;) Ez a félreállított 5let nem rossz:)
CSV
borisz 368302 2008. január 19. 22:03
Válasz erre
Én még nem láttam olyan képet, amin füvön állna. Esetleg ha a beton közt átütne a gyom?
Vagy sarokvan lenne a gép lerava, és akkor 270°ban fű, 90°ban beton lenne ami állna is.
Csillagvadász 368301 2008. január 19. 21:53
Válasz erre
Üdv Urak!
Igérem, utolsó faggatózós kérdés F-13 ügyében:) Mivel végül a Szolnokon a repmúzeumban kiállítot gép készült el leharcolt, kivonás napjai előtti állapotban, abban kérném a segítséget, hogy '81-ben jellemző lehetett-e a füves reptér? Konkrétan, az jutott eszembe, hogy ez a kis beszürkült ezüst nyíl nem mutatna túl jól egy darab beton-imitáción, viszont jó kontraszt lenne egy zöld füves alapra ragasztani. Vélemény?

Köszi!CSV
opetrovics 368300 2008. január 18. 22:45
Válasz erre
Szia!
Képekkel sajnos, nem tudok szolgálni, visznt faterom volt a repműszakija amikor a nyolcvaas években lezúgott. Egy-két alkatrészt őrzünk ég belőle.
Búza 368299 2008. január 18. 05:39
Válasz erre
Akkor én még középiskolás voltam. Üdv: Gábor
sainz 368298 2008. január 17. 21:24
Válasz erre
BE-6, SZU-15, JAK-25 - 1972-73-ban jartak Tokolon.

sainz10@gmail.com - erre az emilre irj, a regit amivel ide is regisztraltam mar nem hasznalom.

udv
robi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.