/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Daala 370039 2009. március 6. 13:52
Válasz erre
Kecskeméten nem szolgáltak PF-ek, csak Pápán és Taszáron. A KÖRÜ-be már kivonás után kerültek.
vlevi 370038 2009. március 6. 12:31
Válasz erre
Én eddig még nem folytam bele ebbe a vitába, de addíg bosszantotok vele, míg megcsinálom ilyen színűre, és teszek köré korlátot, akkor senkinek nem lehet egy szava sem :)
Xaba 370037 2009. március 6. 12:31
Válasz erre
Ha egy rendes MF-et akarsz építeni, akkor inkább a Zvezda PFM-jéből indulj ki. Legjobb tudomásom szerint a PFM és MF törzsei között nem volt (látható) különbség, eltekintve a gerinctartálytól. A bis törzs első része viszont teljesen át volt tervezve ("lógott" az orra - erről olvashatsz ugyanennek a topic-nak a legelején), és a Zvezda makett az egyetlen amely ezt hűen tükrözi.
VO101_Papi 370036 2009. március 6. 11:31
Válasz erre
Háj!
Ha elfogadjátok a személyes tapasztalatomat, akkor olvassátok tovább:), volt szerencsém látni az 501-est, az alap festése kályhaezüst, és arra fújtak valami szerncsétlen lakkot ami besárgult, ahol kicsit kopott a lakk ott jól lehet látni az ezüst színt, sajnos fotót nem csináltam róla de ha ezt tudom, hogy ennyire kardinális kérdés lesz a színéből akkor csinálok, majd talán legközelebb, ha arra járok.
De hogy Ti milyen faxszságokon tudtok vitatkozi, ez röhej:)
Papi aki kersegél:)
juge75 370035 2009. március 6. 10:56
Válasz erre
Tudod mit, keresgélj!
juge75 370034 2009. március 6. 10:54
Válasz erre
Azt egy szóval sem említettem, hogy repülő képesek voltak!
Szétvagdosás előtti képek, üzemben állásról is vannak képeim.
Verlinden publications.
Tibor 370033 2009. március 6. 09:03
Válasz erre
Nem értem miért gúnyolódsz? Én nem hülyéztem le senkit, azt sem mondtam, hogy nem tudnak semmit. Mellesleg ezt a gépet 1990-ben ajándékoztuk az angoloknak. A gépet ők szállították ki és Urbán János tábornok(+) akkori repülőfönök adta át. Én csak a gép színét kifogásolom. Az is lehet, hogy valamilyen rossz minőségű lakkot használtak a konzeváláshoz és az sárgult be az idők során. Azt nem tartom valószínűnek, hogy eleve mi festettük volna ilyen krém színre, mert semmi okot nem látok rá, hiszen ilyen színben nálunk sosem pompázott ez a gép.
Tibor
Tibor 370032 2009. március 6. 07:24
Válasz erre
Egy kérésem lenne: Tegyél fel egy-két képet Kecskeméten szolgált MiG-21PF-ről, mert ez igazi szenzáció lenne és átírná a kecskeméti ezred történetét.
Az előző hozzászólásom második részére, mármint, hogy sorolj fel néhányat a magyar vonatkozású szakirodalomból még nem válaszoltál.
Tibor
RonnieFrown 370031 2009. március 6. 07:18
Válasz erre
Hulye duxfordiak nem tudnak semmit. Mutassunk peldat! Koveteljuk vissza a gepeket es csinaljunk vodrot meg lavort beloluk.

Nyugger,
Erdekelne a 406-os sztorija, de nem talalom az email cimed. Az enyem: grasswax@yahoo.com
juge75 370030 2009. március 6. 06:26
Válasz erre
Az 501 ebben az állapotában lett át szállítva, majdnem botrány is volt, hiszen a REFORM újság címlapon hozta le az esetet, talán te is emlékszel rá.
Szakirodalom van bőven, segítségként vannak fotók, de nem teszik fel őket a netre.
A makettezés részét képezi a kutatás is, erre kiválló a REBEKA.
Rengeteg színes képet vettem régen a kecskeméti MIG-21 PF típusokról, én is arról festettem.
Az hogy neked nincs valami meg, attól még másnak meglehet.
Tibor 370029 2009. március 6. 06:11
Válasz erre
Szia!
Nem a vita kedvéért és hidd el nem kötekedem, de szerinted milyen szinű azon a fotón 501-es? Légyszíves csak néhányat sorolj fel abból a sok szakirodalomból, ami a magyar MiG-21-esek festésével, alkalmazásával foglalkozik. Ha megnézed az adatlapomat láthatod, hogy elég régóta foglalkozok a magyar repülés dolgaival, de ezidáig nem sikerült túl sok mindent összeszednem, kivéve a saját magam által készített, illetve a neten található néhány lelkes kollega fotóin kívül.
Tibor
juge75 370028 2009. március 6. 05:36
Válasz erre
A makettező pedig nézzen utána a típusnak, azért van a sok szak irodalom!
juge75 370027 2009. március 6. 05:34
Válasz erre
Repülni nem így repült, az igaz.
juge75 370026 2009. március 6. 05:30
Válasz erre
Az 501-es ilyen volt, így került oda.
Még a REFORM-című újság címoldalán is ott volt!
Az 503-as utánzat.
Tibor 370025 2009. március 6. 04:32
Válasz erre
Szia!
Igazad van Monox. Ezzel a két Pf-el az a gondom, hogy bár ránézésre nagyon jó állapotban vannak, de ilyen festéssel soha nem repültek. Azok festése, amik Kecskeméten lettek felújítva a rep. nap alkalmából, legalább autentikusnak tűnik.
A szegény makettező meg esetleg a duxfordi, vagy a cosfordi festést hiszi autentikusnak és így jól meg van vezetve.
Tibor
Monox 370024 2009. március 5. 23:15
Válasz erre
Sőt azt is mondhatnám, hogy sokkal szebben rendbehozott gépek a hazaiak, mint a képen látható... Ezen a gépen már csak kromofággal lehetne segíteni.
Monox 370023 2009. március 5. 23:13
Válasz erre
Igen van. A Kecskeméten rendbehozott gépek. Ebben a sémában az 1900-as és az 5721-es -21biszek, valamint a fényes kályhaezüst 4408-as MF és az NDK sémájú 7011-es UM.
(Valamint további más tipusok is.)
Bubu 370022 2009. március 5. 22:11
Válasz erre
Idehaza van egyáltalán ilyen szép állapotú Mig-21?
romeo 370021 2009. március 5. 21:40
Válasz erre
1483801
1483801

Üdv!

Az 503-as MiG-21PF, Cosford, Nagy Britannia.
romeo 370020 2009. március 5. 21:32
Válasz erre
Azért a szín nem az eredeti, ugye?
Nyugger 370019 2009. március 5. 21:16
Válasz erre
Mi ez a nagy pesszimizmus? Ha jól emlékszem Duxford nem egy roncs-rancs.
Monox 370018 2009. március 5. 20:00
Válasz erre
Azért azt őszintén remélem, hogy a hiányzó burkolólemezek csak ideiglenesen hiányoznak a gépről!
Ákos 370017 2009. március 5. 19:02
Válasz erre
romeo 370016 2009. március 5. 17:47
Válasz erre
1494070
1494070

Üdv!

Az 501-es MiG-21PF, Duxford, Nagy Bitannia.
sztriki 370015 2009. március 3. 20:13
Válasz erre
fú, na ennyire nem vagyok a témában benne. :)
megmondom őszintén, nincs semmi különösebb indíttatásom, hogy a biszt választottam, szimplán megnéztem, zvezdából mi van, és valamiért erre kérdeztem. talán a dobozfestés miatt, mivel a kamuflázs fújását szeretném gyakorolni...80% még egész jó arány, eddig starwars makettekkel foglalkozam, ott jellemző a pluszos panelezés, aminek kb fele rossz. :)
VO101_Papi 370014 2009. március 3. 20:08
Válasz erre
sztriki!
Én most dolgozom a zvezda biszen. Gyakorlatilag a panelk 80% hibás, nekiláttam újrakarcolni mert nem vagyok normális:P. Viszont tényleg ez a legjobb választás biszre. Azt is eldöntöttem, hogy ebből építek egy normális MF-et is, végülis csak a gerincet kell lecserélni, és pár panelvonalat, meg az orrgyűrűt kicsit alakítgatni
sztriki 370013 2009. március 3. 19:26
Válasz erre
kösz a linket, meg a tippeket. ahogy olvasom 1-2 panelvonal hibás csak, meg a pilótafülke/futóaknák, szal úgy a szokásos a repülőmaketteknél. :D
jól hangizk mindenesetre. azért szeretném elsősorban, hogy a kamuflázs fújását gyakoroljam, de valami olyanon, ami nem kizárólag gyakorlásra jó. úgy néz ki, ez jó lesz. köszi még egyszer!
Szabi77 370012 2009. március 3. 19:06
Válasz erre
sztriki!
Itt egy dobozbontás róla:www.internetmodeler.com/2007/february/first-looks/zvezda_mig.php
Ár/érték arányban az elérhető 21-esek közül a talán a legjobb!

Szabi77
migi 370011 2009. március 3. 19:06
Válasz erre
Szerintem egy műgyanta ülés cserével szép kittet lehet épiteni belőle , de ha csinálsz a gyári ülésnek bekötő hevedereket az is jó megoldás .
sztriki 370010 2009. március 3. 18:59
Válasz erre
sziasztok! a zvezda mig-21 bisz kitje milyen? szeretnék egy miget összerakni majd, és ár/érték arányban jót keresek. nem vagyok az a nagyon szőröző, jelenleg még a dobozból építés megy, feljavítók, stb dolgok annyira nem játszanak még, de szeretnék valami olyant, ami azért nem csak nagy vonalakban hasonlít az eredetire, de nem kerül vagyonokba.
ha esetleg a zvezda nem ilyen, van valami jobb tipp? 1/72 érdekelne.
köszi!
vlevi 370009 2009. március 2. 18:13
Válasz erre
email címem nekem is ittvan.
Csak azt akartam írni, hogy egy fórumba nem szokás ugyanazt a szöveget 3-4 topicba beleírni.
Szállító 370008 2009. március 2. 17:42
Válasz erre
Igen tisztelt velvi!

Mivel ezen topikokban is foglalkoznak Migekkel és fotókkal (lásd korábbi oldalakon), és Tazáron állomásoztak 21esek ahol a Tomcat-ek is vendégeskedtek, így hátha találok valakit vagy ismer valakit akinek vannak képei.
Egyébbként nem értem miért bosszant téged?
Nem fér el esetleg vagy dühkezelési problémáid vannak?
De ha beszéléni szeretnél velem, az adatlapomon ott vannak az elérhatőségeim és vállalom az arcom is. Ilyen adatokat nálad nem találtam!
vlevi 370007 2009. március 2. 11:36
Válasz erre
Ésez mit keres a 21-es topicban?
Légyszíves csak egy helyre írd be, mert a 3. topic után megint ugyanezt olvasni már bosszantó.
Szállító 370006 2009. március 2. 11:17
Válasz erre
Talán tud segíteni valaki!

(érdekes képek rovatból)
KERESEK! MIG-29 vs. F-14 FOTÓT!

Én is keresnék olyan fotókat amint a Taszáron járt Tomcat-ek és magyar Mig-29-es láthatóak repülés közben!
Megkerestem a TopGun akkori számát de abban is csak statikus fotók vanak.
Biztos nem sajtófotó a mi aládd látható. Ha valakinek van pilóta ismerőse, tegye meg, hogy rákérdez!
Nagyon hálás lennék érte és viszonznám a szivességét!
Előre is köszönöm!
Szállító
Nyugger 370005 2009. február 28. 22:17
Válasz erre
RonnieFrown !

Sokat, de csak személyesen, ez a site nem a kereskedelemről és nem COCOM listáról szól.
Monox 370004 2009. február 27. 21:10
Válasz erre
Szerintem kérdezd meg Nyuggert, ő biztosan tud neked erről bővebbet mondani.
RonnieFrown 370003 2009. február 27. 17:27
Válasz erre
En arra lennek kivancsi, hogy hogyan lehetett ezt eladni az USA-ba '88-ban. Ne ertsd felre, elhiszem, hogy igy van, de megis furcsa, hogy a rendszervaltas elott ilyesmi belefert.
Monox 370002 2009. február 27. 13:37
Válasz erre
Mig23papa!

Fogalmam sincs. 1988-ban Nevada állmba vitték Reno város repterére, később (mintha a fotó is itt készült volna) Arizonában volna, a tucsoni gyűjtőben. Nem tudom, hogy pontosan hol volt a repülőképes MiG-ek bázis, de lehetséges, hogy ott is lefotózhatták. Egyébként nem hinném, hogy ma még mindig repülne a gép.
RonnieFrown 370001 2009. február 25. 21:00
Válasz erre
Buza, Rumcajsz koszi a valaszokat. Hunavian talaltam par kepet, bar meg nem neztem vegig mindent. Foleg olyan kepek erdekelnek ahol latszik a szarny also fele is.
Rumcájsz_52 370000 2009. február 25. 20:50
Válasz erre
A 21 bisz fékszárnya nem csúszik hátra, csak a bekötési tengely körül lefelé elfordulva tér ki, felszálló helyzetben 25, leszálló helyzetben 45 fokot.
búza 369999 2009. február 25. 20:48
Válasz erre
Szia!
A BISZ fékszárnya nem siklik hátra, a kitérése 25 és 45 fok.
Üdv: Búza
mig23papa 369998 2009. február 25. 20:39
Válasz erre
pontos címét nemtudod véletlenül ahol most a 408 van?
RonnieFrown 369997 2009. február 25. 19:05
Válasz erre
Szevasztok!
Mig-21Bisz fekszarnymechanizaciorol keresek kepeket. Az erdekelne, hogy a fekszarny hany fokban terik ki a fel, es leszallo fokozatan, illetve, hogy hatrasiklik e. Koszi.
Monox 369996 2009. február 16. 07:38
Válasz erre
Igazad lehet... Bár nekem a PF-ek végjátékáról mindig a pénzéhes magyar fémkereskedők jutnak az eszembe. És ugyan jó dolog, hogy 408-as ezt megúszta, de ha Jenkihonban van, az majdnem olyan mintha nem is lenne a világon.
mig23papa 369995 2009. február 15. 19:16
Válasz erre
Monox

Örülök hogy néha néha viszontláthatom a 408 as gépemet, legalább ez nem került eddig pénzéhes ukrán fémkereskedők kezébe
Yeagger 369994 2009. február 14. 23:11
Válasz erre
Hali Monox!

Szerencsére sikerült rendes helyzetbe állítanom az oldalszámokat:) Így már nem kell átfestenem a gépet.

Köszi!
Monox 369993 2009. február 12. 21:45
Válasz erre
406_Mig21_AMARC_BS
406_Mig21_AMARC_BS

Így van. Bár fotók nem igazán vannak de tényként kezelhető, hogy ha két gépen rajta volt akkor a többin is rajta lehetett és nemcsak azért mert akkoriban minden Szovjetúnióból hozzánk érkező gépen ilyen sémájú szám volt, hanem azért is, mert a gépek két turnusban, de szériában érkeztek.

Viszont az eredeti oldalszám egészen más felületi festést kíván a maketten, mint a PG javított gép. A nagyjavított gép hőálló ezüsttel volt festve, az eredeti viszont natúr lemezszínű volt (azaz többféle arnyalatú), lakkozva. A külömbséget a fotón is láthatod. A kép Nevada államban készült pár éve, akkor még ilyen állapotban volt a 408-as gépünk.
Yeagger 369992 2009. február 12. 15:47
Válasz erre
Hali Monox!

Bocsi, h megint a múltkori témával zaklatlak de visszatérnék rá. Akkor kép kevés van szögletes oldalszámú pf-ről de attól még lehetett rajtuk ugyé? Mert az 506-os oldalszámú gépemen elrontottam a kerekített számokat és lecserélném őket szögletesre.
Szóval szerinted lelehet cserélni?

Köszi
Tibcsi 369991 2009. február 12. 15:36
Válasz erre
Monox 369990 2009. február 12. 14:22
Válasz erre
A 9312-esről mindeddig nagyon kevés jó minőségű fotót láttam az elmúlt 15 évben. Arról nem is beszélve, hogy már már belgiumi lakhelyéről is eltünt a gép.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.