/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 371159 2010. január 5. 21:40
Válasz erre
Szia!
Számoljunk egy kicsit!
"A négyzáras MBD2-es tartóra sem lehet 100kg-osnál nagyobb bombákat feltenni."
Tehát: MBD2-es tartóra felteszel 4 db. 100 kg.-s bombát az 400 kg. Mit is jelent a kettes?
Üdv: Búza
borisz 371158 2010. január 5. 21:10
Válasz erre
Magyar atombomba?
Mennyi lehet, és milyen erejűek ezek? Egyáltalán működnek még?
beczl 371157 2010. január 5. 20:55
Válasz erre
Untitled-2
Untitled-2

Üdv,

Az éles változat 244N típusszámmal van rendszerben.
Muzzy 371156 2010. január 5. 16:47
Válasz erre
Nagy Andrissal nemrég erről beszélgettünk rebekán. Valóban logikus kenne a Zamok (zárat jelent) de tény, hogy az inkább 3-as és típust jelöl éppen abból kiindulva azzért, amit Daala tett fel, hogy a BD után más számok is szerepelnek.
Muzzy
borisz 371155 2010. január 5. 16:16
Válasz erre
Szia.
Szabad tudni, mi volt (van) éles változatként rendszerben?
beczl 371154 2010. január 5. 10:54
Válasz erre
Passz. Előkotrom otthon a Mig-21 ororsznyelvü üzemeltetési utasítását, hátha abban benne van a "megfejtés" :-)
Daala 371153 2010. január 5. 10:03
Válasz erre
Akkor a többinél miért nincs zamki és miért vannak számok?
beczl 371152 2010. január 5. 10:02
Válasz erre
BDZ
BDZ

Valószínüleg. Az egyik orosz "kollega" elküldte, hogy mi a BDZ rövidítés jelentése. Képbe csatoltam, mert cirill karaktereket nem tudok a hozzászólásba beszúrni.
Daala 371151 2010. január 5. 09:57
Válasz erre
Akkor a Tu-95-ös BD5-95M tartóiban milyen betű az 5-ös? Én úgy tanultam, hogy a BD utáni számok a függeszthető súlykategóriát jelölik. A négyzáras MBD2-es tartóra sem lehet 100kg-osnál nagyobb bombákat feltenni.
Daala 371150 2010. január 5. 09:31
Válasz erre
Akkor az üzemeltetési utasításokban is rosszul írták a tartók nevét? Még én is így tanultam a MiG-21-est is meg a Minyót is.
beczl 371148 2010. január 4. 22:08
Válasz erre
iab-500_grand_1
iab-500_grand_1
schema_grand_01
schema_grand_01
triviasa5
triviasa5

@búza:
Akkor most már ezt is tudom. Csak a Z betü mi lehet a tartó nevében? Az első kettőt tudom az БАЛОЧНЫЕ ДЕРЖАТЕЛИ.
Az árnyékolást sajnos a programba van kódolva és nem változtatható.
Tudom hogy nem volt nálunk rendszerben sem az SPS sem a bomba. Az indiai, orosz és NDK-s gépekhez lesz majd használva. Csak egyszerűbb volt egyszerre a gép és a függesztmény-t is tesztelni! :-)
A futók és a törzsféklap a sérülésmodellezés miatt van egyszerre kiengedve, amint az a másik képen látható is.

@sanyi:
Köszönöm a gratulációt. Sok munka van benne. Nem kellett volna levenni, mert az átmérője nem haladta meg az 580mm-t. És simán elfért a főfutóaknák nyitott fedele között. Pont arra volt tervezve. :-)

@búza #2:
Kb. 2hónapja mozgósítottam az ismerősöket és próbáltam infókat szerezni. Elviekben 99%-hogy volt (van) éles változata is jelenleg rendszerben.

Képek:
Taktikai atombomba vetési sémája és 1-2kép a bobáról (köszönet érte Boris Tchetvertakov-nak)

@SSgt_Chris
A beczl.tvn.hu-n vagy a www.lockonfiles.com-on megtalálhatod a Mig-21bisz-t.

@Nyugger:
Szerintem nem R-60-hoz való, mert a külső tartókon nincsen semmi ilyesmi, holott arra is lehetett függeszteni R-60-t
Nyugger 371147 2010. január 4. 21:08
Válasz erre
Szia Búza,

Ez a kábel csatorna nem az R-60-s rakétához volt ?

Nuki csomagot a törzs alatt függesztették volna, a közel 500 kg-s 'csomag' így a súlypont közelében lett volna.
SSgt_Chris 371146 2010. január 4. 21:05
Válasz erre
Hol található ez az addon? Megvan a Flaming Clips, szívesen kipróbálnám a 21-est!
búza 371145 2010. január 4. 21:01
Válasz erre
Ezt nem tudom, de a 800l-es póttartály elég széles volt és egy taktikai AB sem foglalhatott sokkal több helyet. Sajnos ezt a fegyvert sem az interneten, sem a szakirodalomban, sem az ismerősők körében soha senki nem látta, csak feltételezett makett formában. Lehet, hogy nem is volt?
Üdv: Búza
sanyi 371144 2010. január 4. 20:35
Válasz erre
Amennyire hallottam/olvastam egyszer, ha esetleg nukival szállt volna fel, az főfutóakna-ajtókat eltávolították volna, mert nem fért volna el a "csomag". Szerencse hogy csak elméleti dolog... Amúgy csodaszép a grafika, gartulálok!
búza 371143 2010. január 4. 19:08
Válasz erre
Szia!
Néhány apróság. A BDZ-t nem írtad el, az az! Sok helyen rosszul fordítják és a nagy orosz "Z"-t hármasnak írják, teljesen tévesen! ( gondolom ebből vita lesz, de azért írtam! ) A grafikától ledöbbentem, nagyon jó, csak a törzs alatti függesztményeké nem tökéletes, mert azok általában árnyékban vannak. A másik, hogy a magyar 21-es sohasem repült felderítő konténerrel, atombombával meg pláne nem.
Más:nyitott futó és törzsféklap legalább felszállóra kiengedett fékszárny nélkül eléggé valószínűtlen!
Üdv: Búza
beczl 371142 2010. január 4. 10:14
Válasz erre
Köszönöm. :-) Tudom, csak elírtam a hozzászólásban, mert éppen egy német oldalt néztem, és ott hibásan írták a nevét le.
Daala 371141 2010. január 3. 23:04
Válasz erre
beczl!
Egy apró megjegyzés: BD3 és nem BDZ tartó.
Amúgy eszméletlen jó a grafika!
beczl 371140 2010. január 3. 22:35
Válasz erre
ak_mig-21bis_062
ak_mig-21bis_062
ak_mig-21bis_046
ak_mig-21bis_046
ak_mig-21bis_065
ak_mig-21bis_065

Üdv,

Azt megköszönném. A meglévő 21-es dokumentumaim között nem találtam rá semmi hivatkozást. Viszont az orosz biszeken rajt van.
beczl 371139 2010. január 3. 22:33
Válasz erre
ak_mig-21bis_062
ak_mig-21bis_062
ak_mig-21bis_046
ak_mig-21bis_046
ak_mig-21bis_065
ak_mig-21bis_065

Üdv,

Azt megköszönném. A meglévő 21-es dokumentumaim között nem találtam rá semmi hivatkozást. Viszont az orosz biszeken rajt van.
beczl 371138 2010. január 3. 22:31
Válasz erre
ScreenShot_094
ScreenShot_094
ScreenShot_096
ScreenShot_096
ScreenShot_097
ScreenShot_097
ScreenShot_100
ScreenShot_100
ScreenShot_101
ScreenShot_101
ScreenShot_103
ScreenShot_103
ScreenShot_104
ScreenShot_104
ScreenShot_105
ScreenShot_105
ScreenShot_109
ScreenShot_109
Mig-21_ddr_V1
Mig-21_ddr_V1
Mig-21_viet_V1
Mig-21_viet_V1

Üdv, De, Mig-21 bisz v1.1 :-) Új és átdolgozott skinek, új sérülésmodellezés, SPS-141-100, IAB-500 (RN-25), új BDZ-66-21N tartó, stb...
búza 371137 2010. január 3. 21:27
Válasz erre
Gondolkodtam, hogy mihez is használhatták, ami az előző típusokon nem volt. Vagy az UB-32-57-hez, vagy a négyzáras bombatartóhoz. Ha fontos még tudok utánanézni.
Üdv: Búza
RonnieFrown 371136 2010. január 3. 21:19
Válasz erre
Szevasz beczl!
Csak nem valami uj lock-on modellen dolgozol?
beczl 371135 2010. január 3. 21:06
Válasz erre
Ez mi 2?

Ez mi 2?
Ez mi 2
Ez mi 3?

Ez mi 3?
Ez mi 3

Üdv,

Köszönöm. Amúgy a 5531-es bisz-ról lenne szó. Találtam még két képet róla. De más (Szovjet) gépeken is láttam már hasonlót.
búza 371134 2010. január 3. 20:38
Válasz erre
Szia!
Ok, most már utánanéztem. Egy kábel van a csőben és egy csatlakozó a hátsó dudor alatt. A gép vagy BISZ, vagy AP. ( A makettemről ez hiányzik! Húsz év után jöttem rá.) Azt, hogy milyen fegyverhez illetve indító eszközhöz kell azt nem tudom. Ha jól emlékszem így több mint 15 év távlatából, a mögötte látható csepp alakú lemezke belső oldalán egy elektromos doboz van, amit a felfüggesztett fegyver fajtája szerint kell egy megfelelő eszközzel a megfelelő helyzetbe állítani.
Üdv: Búza.
búza 371133 2010. január 3. 20:15
Válasz erre
beczl 371132 2010. január 3. 18:04
Válasz erre
Vajon mi lehet?

Vajon mi lehet?
Vajon mi lehet

Üdvözletem, Meg szeretném kérdezni a témában nálam jártasabbtól, hogy vajon mi lehet a képen látható a belső-szárnytartó és a szárny közötti összekötő elem?
migi 371131 2010. január 2. 15:24
Válasz erre
Csináljunk igy légierőt , ez a legolcsóbb megoldás ,gratula jó lett .
RonnieFrown 371130 2010. január 2. 10:30
Válasz erre
ugy ertem modositassal
RonnieFrown 371129 2010. január 2. 10:29
Válasz erre
1fdf
1fdf

kisebb mododitassal
migi 371128 2009. december 31. 18:50
Válasz erre
Mig-21UM Cehia AF
Mig-21UM Cehia AF

BUÉK Minden 21 rajongónak .
migi
páncélos 371127 2009. december 30. 16:50
Válasz erre
Migi!

Igen, ez az.
Sajnos ezt az egy képet ismerem.
Reméltem, aki készítette, talán többet is csinált, más szemszögből.
De köszönöm!
migi 371126 2009. december 30. 16:17
Válasz erre
MiG_21F13_1981_002
MiG_21F13_1981_002

Megmondom őszintén fogalmam nincs hol készült a kép ,
páncélos 371125 2009. december 30. 15:47
Válasz erre
Uraim!

Kérem, ha valakinek van fotója az egykori kőbányai úttörőtábor területén kiállított T-34-85 harckocsiról (ha jól emlékszem 417-es toronyszámmal), vagy a melltett álló MiG-21 F13, 1981-es számú gépről, de mögötte a T-34-es jól látható, kérem tegyen fel ide, vagy küldje el nekem (t-72magyar@freemail.hu) a képet. Köszönöm.
Monox 371124 2009. december 26. 23:58
Válasz erre
mig23papa 371123 2009. december 26. 14:28
Válasz erre
Nyugger

Időpontot nem tudok, de amikor nekiálltunk kettő ultrakönnyű építésének, akkor mentünk ki a Magasdi Gyurival, akkor 3 gép volt ott. Nem volt szép dolog tőlünk, de kiszedtük mind a háromból a botkormányt, remélve hogy jó lesz majd a kisgépekbe.
mig23papa 371122 2009. december 26. 14:25
Válasz erre
Monox

Már megint nem értelek, ha van képed, akkor mért nem rakod egyből be is ide?
Monox 371121 2009. december 26. 12:49
Válasz erre
Kecskeméten a 805-ös van. Igaz leginkább már csak hamu van belőle, de az oldalszám még felismerhető..
VO101_Papi 371120 2009. december 26. 12:02
Válasz erre
Na az lehet, gépszámot nem néztem, csak tudom, hogy sokáig Kecsón porosodott egy
Monox 371119 2009. december 26. 11:59
Válasz erre
Végülis van egy fotóm a 914-ről, amint éppen egy fémkereskedő cuccai között enyészik...
Nyugger 371118 2009. december 26. 10:36
Válasz erre
Szia,
Ez lehet, de én 1990-től jártam Pápára és csak ezt a gépet láttam ott. Valamikor régen a pápai ezred kapott vagy 3-4 db kivont MiG-21F13-t vontatás gyakorlása és egyéb célokra pl. tűzoltás, múholdfelvételek megtévesztése stb. Két gép a Kenyeri füves reptérre kérült, majd később a Vönöckre az ottani fémkereskedőhöz.
mig23papa 371117 2009. december 26. 10:01
Válasz erre
Nyugger 371116 2009. december 26. 09:22
Válasz erre
Sziasztok,
Kecskeméten a 805-s F-13-s van ill. volt... azért csak volt mert ez a gép tűzoltó gyakorló 'áldozat' és az évek során elfogyott. A roncsa a hajtóművező hely mögött még látható. A 913-as Pápán volt, a kényszerszálló mező keleti oldalán kb. a toronnyal egyvonalban, földi célok támadásának gyakorlására, fotózásra használták. 2001 után feltételezhetően egy MÉH telepre költözött.
opetrovics 371115 2009. december 26. 08:36
Válasz erre
Szia!

Én úgy emlészem,hogy ez itt van(volt)Ppán,és mint cél funkcionált.Vay 15évvel ezelőtt még voltam is kinnt nála.Nem esküszöm meg rá,de majdnem biztos hogy ez a kép pápán készült.A pápai kollégák,majd megerősítenek,vagy cáfolnak benne.

Üdv:
opetrovics
Rumcájsz_52 371114 2009. december 25. 22:41
Válasz erre
Lacy
Az Sz-nélküli MT tipusjelzésből meg a 96-al kezdődő gyári számból nekem elég egyértelmünek tünik, hogy az volt a különbség, hogy a 21MT-ben még a régebbi RP-21 lokátor volt beépitve /export'/, mig az Sz/SzM/SzMT-be és a bisz változatokba az újabb RP-22. Egyéb különbség meg a korábban kitárgyalt R-13F-300 ill. R-25-300 hajtómü, amit viszont a fúvócső felől nem lehet megkülönböztetni.
Üdv és kellemes Karácsonyt mindenkinek R.
VO101_Papi 371113 2009. december 25. 22:14
Válasz erre
A kecskeméti reptéren bokrosodik, legalábbis a kép ott készült, nem tudok róla, hogy elszállításra került volna, de utána tudok nézni a jövőhéten. A reptér hátsó, pályával párhuzamos kerítésétől jól látható. Van még ott egy IL-28, meg talán egy Mig-15 is. Régebben földi lövészeti eljárásokat gyakoroltak be rajtuk.
Monox 371112 2009. december 25. 21:51
Válasz erre
03
03

Arról van-e infója valkinek, hogy a képen látható MiG-21F-13-asunk hol volt, vagy szerencsés esetben, hol van ma is?
Monox 371111 2009. december 25. 19:49
Válasz erre
1997 márciusa és 2000 augusztusa között valamikor. Olyan "képkörnyezetben" kaptam amikor a 907-est mát végszerelték a PG-ben, ill. a DR-nél. Vagyis talán 1998 körül lehetett mindez. A gép máig is megvan, úgyhogy biztosan nem eladáshoz van szétszedve.
Egyébként döbbenet, hogy 3 és fél év alatt repül a gép összesen 72 órát...
Nyugger 371110 2009. december 25. 19:09
Válasz erre
Szia Monox,
Az tény, hogy ez a kép a pápai hangárban készült de mikor ?
Monox 371109 2009. december 25. 18:01
Válasz erre
Untitled-6
Untitled-6

Tudja-e valaki azt, hogy az ipari javítás után repült kőkemény 72 repült óra alatt miért kellett ennyire szétbelezni a 906-ost?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.