/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
juge75 371314 2010. január 28. 13:40
Válasz erre
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg.
Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt.
Monox 371313 2010. január 28. 13:11
Válasz erre
A hétgépes kötelék
A hétgépes kötel...
A landolás után 1.
A landolás után 1
A landolás után 2.
A landolás után 2

Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni.

A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták.

Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda.
A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602.

Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :)
zoli1989 371312 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
Előzőről lemaradt :D

Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét.
zoli1989 371311 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
mig23papa 371310 2010. január 27. 23:04
Válasz erre
zoli1989

Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-))
Monox 371309 2010. január 27. 21:24
Válasz erre
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :)
CrazyCharlie 371308 2010. január 27. 18:00
Válasz erre
búza 371307 2010. január 27. 17:54
Válasz erre
Sziasztok!
A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik.
Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371306 2010. január 27. 17:08
Válasz erre
Szia, Charlie
A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett).
Üdv R.
juge75 371305 2010. január 27. 16:50
Válasz erre
Taszár 1
Taszár 1

Célkövetés.
zoli1989 371304 2010. január 27. 16:28
Válasz erre
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ?
CrazyCharlie 371303 2010. január 27. 16:06
Válasz erre
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?)
Nyugger 371302 2010. január 27. 09:47
Válasz erre
Sziasztok,
Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs.

Monox,
A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja.
Monox 371301 2010. január 27. 09:10
Válasz erre
013
013
012e
012e

Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...)

Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű.
Nyugger 371300 2010. január 27. 08:48
Válasz erre
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel.
A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/.
zoli1989 371299 2010. január 26. 23:31
Válasz erre
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ...
Nyugger 371298 2010. január 26. 23:22
Válasz erre
Szia Zoli989!
Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ?
zoli1989 371297 2010. január 26. 22:48
Válasz erre
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták.
Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt.
Monox 371296 2010. január 26. 22:08
Válasz erre
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való...

Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá.
zoli1989 371295 2010. január 26. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet?
Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg !
juge75 371294 2010. január 26. 12:43
Válasz erre
RonnieFrown 371293 2010. január 26. 12:20
Válasz erre
grasswax kukac yahoo pont com

Ezer Koszonet!
Nyugger 371292 2010. január 26. 11:50
Válasz erre
Szia,

Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/

Üdv.
Nyugger
RonnieFrown 371291 2010. január 26. 10:00
Válasz erre
Szia Nyugger,
Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi.
Nyugger 371290 2010. január 26. 08:38
Válasz erre
Szia,

2009-ben én fotóztam Szolnokon.

Üdv.
Nyugger
Monox 371289 2010. január 26. 07:27
Válasz erre
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda...
RonnieFrown 371288 2010. január 25. 22:21
Válasz erre
171995_82895_egy_kis_nosztalgia
171995_82895_egy_kis...

Sziasztok,
Ezt a kepet par honapja talaltam ebben a topikban. Keresem azt az illetot aki a kepet csinalta.
Daala 371287 2010. január 25. 17:05
Válasz erre
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület.
romeo 371286 2010. január 25. 11:52
Válasz erre
mig23papa 371285 2010. január 25. 11:47
Válasz erre
Monox 371284 2010. január 25. 08:46
Válasz erre
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték..
romeo 371283 2010. január 25. 08:16
Válasz erre
juge75 371282 2010. január 25. 02:33
Válasz erre
Ütegek, századok.
Elnézést, a tüzér vonal..
juge75 371281 2010. január 25. 02:30
Válasz erre
Ez Szolnok.
Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete.
Ez a múzeum melletti területen van.
Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott.
Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig.
mig23papa 371280 2010. január 24. 22:40
Válasz erre
romeo

Na és hol van ez a turkáló?
romeo 371278 2010. január 23. 21:40
Válasz erre
mig
mig

Itt lehetne "turkálni".
Zépisti 371277 2010. január 23. 18:41
Válasz erre
Köszi mindenkinek aki hozzászólt a témához!

Zépisti
Nyugger 371276 2010. január 23. 16:46
Válasz erre
Tibor !
2-3 nap különbséggel festették a gépeket, aztán érkezett az elöljáró és vége is lett a dolognak.
Tibor 371275 2010. január 23. 15:16
Válasz erre
Szevasztok!
Maximális köszönet a fotókért! Ez már döfi. Mennyi ideig voltak vajon fent a gépeken? Üdv.
mirazsmarci 371274 2010. január 23. 14:35
Válasz erre
Bocs, de a századra nem, csak a felfestés helyére asszociáltam! Kicsit már fáradt voltam a 12 órás éjszakai meló után másnap este...:)
PETI 371273 2010. január 23. 12:23
Válasz erre
5091

UM
5091
9309

MF
9309
9311

MF
9311
9515

MF
9515
9603

MF
9603

Én még ezekről találtam képet.
zoli1989 371272 2010. január 23. 11:34
Válasz erre
DSCF9313
DSCF9313
_IGP0973
_IGP0973

A szolnoki 9309-es MF-en is látszik.
Nyugger 371271 2010. január 23. 11:16
Válasz erre
MiG-21MF-9603 LHPA RP obj. 0
MiG-21MF-9603 LHPA...
MiG-21MF-9603 LHPA RP obj. 1
MiG-21MF-9603 LHPA...
MiG-21UM-0465 LHSN
MiG-21UM-0465 LHSN
MiG-21UM-5091 LHSN
MiG-21UM-5091 LHSN

Sziasztok,
1989 májusában festették fel a Dongó emblémát a század repülőgépeire két lépésben, mert a század gépeinek egy része Lengyelországban volt lővészeten. Összesen 11 db
MiG-21MF-re és 3 db MiG-21UM-re került fel ez az embléma mely a Peti képén 0158 UM-n látszik legjobban /ez a gép Kecelen van/. A festést végzőkkel beszélgettem régebben, az elmondásuk szerint ill. ismereteik szerint nem készült felvétel anno a gépekről, sajnos. Ennek több oka is lehet, pl nem volt fényképezőgépük, /!/ nem volt szabad fotózni a reptéren és Ők mégiscsak hivatásos katonák voltak és nem spotterek. A gépek egy része a festés után ipari n.javításra ment ezért a PG-ben lemaratták a festését, egy része szétvágásra került. Napjainkban a 3 UM-n ill. a Pápán álló 5 db MF-n lehet látni a lefestett Dongó jelzést. Ismereteim szerint 2 db MF-re került fel a Puma jelzés ilyen méretben, de erről nincs megbizható információm vagy felvételem.
A matricázás az már egy teljesen más dolog, időben és típusban is.
PETI 371270 2010. január 23. 10:19
Válasz erre
0158

UM
0158
9507

MF
9507

:)
PETI 371269 2010. január 23. 10:13
Válasz erre
Tibor 371268 2010. január 23. 07:54
Válasz erre
Szia!
Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves.
Üdv.
mirazsmarci 371267 2010. január 22. 21:33
Válasz erre
Szia!

A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt.

pl. 9507,9515, 9603
Zépisti 371266 2010. január 22. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is.

Köszi a segítséget!

Zépisti

PUMA Makettklub Kecskemét
Rob79 371265 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt!
Rob79 371264 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Köszi Szépen Nugger az alapos ismertetést! azt hiszem most már mindent tudok... :-)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.