<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 371315 | 2010. január 28. 13:47 | ||
juge75 | Adatlap | 371314 | 2010. január 28. 13:40 | ||
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg. Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt. | |||||
Monox | Adatlap | 371313 | 2010. január 28. 13:11 | ||
Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni. A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták. Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda. A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602. Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371312 | 2010. január 27. 23:06 | ||
Előzőről lemaradt :D Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371311 | 2010. január 27. 23:06 | ||
mig23papa | Adatlap | 371310 | 2010. január 27. 23:04 | ||
zoli1989 Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-)) | |||||
Monox | Adatlap | 371309 | 2010. január 27. 21:24 | ||
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :) | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371308 | 2010. január 27. 18:00 | ||
búza | Adatlap | 371307 | 2010. január 27. 17:54 | ||
Sziasztok! A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik. Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371306 | 2010. január 27. 17:08 | ||
Szia, Charlie A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 371305 | 2010. január 27. 16:50 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371304 | 2010. január 27. 16:28 | ||
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ? | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371303 | 2010. január 27. 16:06 | ||
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371302 | 2010. január 27. 09:47 | ||
Sziasztok, Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs. Monox, A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja. | |||||
Monox | Adatlap | 371301 | 2010. január 27. 09:10 | ||
Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...) Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371300 | 2010. január 27. 08:48 | ||
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel. A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371299 | 2010. január 26. 23:31 | ||
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371298 | 2010. január 26. 23:22 | ||
Szia Zoli989! Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371297 | 2010. január 26. 22:48 | ||
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták. Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt. | |||||
Monox | Adatlap | 371296 | 2010. január 26. 22:08 | ||
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való... Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371295 | 2010. január 26. 20:42 | ||
Sziasztok! A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet? Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg ! | |||||
juge75 | Adatlap | 371294 | 2010. január 26. 12:43 | ||
Miért cimbora? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371293 | 2010. január 26. 12:20 | ||
Nyugger | Adatlap | 371292 | 2010. január 26. 11:50 | ||
Szia, Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/ Üdv. Nyugger | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371291 | 2010. január 26. 10:00 | ||
Szia Nyugger, Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371290 | 2010. január 26. 08:38 | ||
Szia, 2009-ben én fotóztam Szolnokon. Üdv. Nyugger | |||||
Monox | Adatlap | 371289 | 2010. január 26. 07:27 | ||
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371288 | 2010. január 25. 22:21 | ||
Daala | Adatlap | 371287 | 2010. január 25. 17:05 | ||
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület. | |||||
romeo | Adatlap | 371286 | 2010. január 25. 11:52 | ||
mig23papa | Adatlap | 371285 | 2010. január 25. 11:47 | ||
Monox | Adatlap | 371284 | 2010. január 25. 08:46 | ||
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték.. | |||||
romeo | Adatlap | 371283 | 2010. január 25. 08:16 | ||
juge75 | Adatlap | 371282 | 2010. január 25. 02:33 | ||
Ütegek, századok. Elnézést, a tüzér vonal.. | |||||
juge75 | Adatlap | 371281 | 2010. január 25. 02:30 | ||
Ez Szolnok. Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete. Ez a múzeum melletti területen van. Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott. Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371280 | 2010. január 24. 22:40 | ||
romeo | Adatlap | 371278 | 2010. január 23. 21:40 | ||
Zépisti | Adatlap | 371277 | 2010. január 23. 18:41 | ||
Köszi mindenkinek aki hozzászólt a témához! Zépisti | |||||
Nyugger | Adatlap | 371276 | 2010. január 23. 16:46 | ||
Tibor ! 2-3 nap különbséggel festették a gépeket, aztán érkezett az elöljáró és vége is lett a dolognak. | |||||
Tibor | Adatlap | 371275 | 2010. január 23. 15:16 | ||
Szevasztok! Maximális köszönet a fotókért! Ez már döfi. Mennyi ideig voltak vajon fent a gépeken? Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371274 | 2010. január 23. 14:35 | ||
Bocs, de a századra nem, csak a felfestés helyére asszociáltam! Kicsit már fáradt voltam a 12 órás éjszakai meló után másnap este...:) | |||||
PETI | Adatlap | 371273 | 2010. január 23. 12:23 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371272 | 2010. január 23. 11:34 | ||
Nyugger | Adatlap | 371271 | 2010. január 23. 11:16 | ||
Sziasztok, 1989 májusában festették fel a Dongó emblémát a század repülőgépeire két lépésben, mert a század gépeinek egy része Lengyelországban volt lővészeten. Összesen 11 db MiG-21MF-re és 3 db MiG-21UM-re került fel ez az embléma mely a Peti képén 0158 UM-n látszik legjobban /ez a gép Kecelen van/. A festést végzőkkel beszélgettem régebben, az elmondásuk szerint ill. ismereteik szerint nem készült felvétel anno a gépekről, sajnos. Ennek több oka is lehet, pl nem volt fényképezőgépük, /!/ nem volt szabad fotózni a reptéren és Ők mégiscsak hivatásos katonák voltak és nem spotterek. A gépek egy része a festés után ipari n.javításra ment ezért a PG-ben lemaratták a festését, egy része szétvágásra került. Napjainkban a 3 UM-n ill. a Pápán álló 5 db MF-n lehet látni a lefestett Dongó jelzést. Ismereteim szerint 2 db MF-re került fel a Puma jelzés ilyen méretben, de erről nincs megbizható információm vagy felvételem. A matricázás az már egy teljesen más dolog, időben és típusban is. | |||||
PETI | Adatlap | 371270 | 2010. január 23. 10:19 | ||
PETI | Adatlap | 371269 | 2010. január 23. 10:13 | ||
Marci, ezek a Dongós gépek voltak! | |||||
Tibor | Adatlap | 371268 | 2010. január 23. 07:54 | ||
Szia! Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves. Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371267 | 2010. január 22. 21:33 | ||
Szia! A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt. pl. 9507,9515, 9603 | |||||
Zépisti | Adatlap | 371266 | 2010. január 22. 19:52 | ||
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is. Köszi a segítséget! Zépisti PUMA Makettklub Kecskemét | |||||
Rob79 | Adatlap | 371265 | 2010. január 19. 10:40 | ||
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha valamiért az elöl levő gép eltér az iránytól a betonon, veszélyezteti az őt követő két gépet.