/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
zoli1989 371814 2010. október 8. 17:48
Válasz erre
Sziasztok!

Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ?
Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina?
Monox 371813 2010. október 8. 12:52
Válasz erre
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista.
Rob79 371812 2010. október 8. 09:08
Válasz erre
Szia Monox!

Maradt még valami Pápán?
Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-)
Monox 371811 2010. október 7. 17:09
Válasz erre
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását.

Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron.
A_Petya 371810 2010. október 6. 21:39
Válasz erre
Nyugger,
 köszönöm a részletes választ.
Így már kivilágosodott a kép :)
A_Petya 371809 2010. október 6. 21:37
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm válaszod.
Igazából engem a 1990-1995 közötti időszak foglalkoztat, de minden érdekel ami a 21-el kapcsolatos.
Ahogy kiveszem a hozzászólásokból, az évek során folyamatosan cserélődtek a gépek a századok, ezredek között.
Akkor csak egy biztos,a négy utolsó 21um (904-907) Taszárra érkezett, és az ezred pápára költözéséig végig ott volt, eredeti orosz festéssel.
Üdv.Petya
Nyugger 371808 2010. október 6. 21:32
Válasz erre
Sziasztok,
Azért egy kicsit kiegészíteném a taszári 21UM dolgot.
A 21MF és 21bis éra alatt minden új gép gyakorlatilag Pápára vagy Taszárra érkezett, ezért vannak olyan oldalszámok melyek ide köthetőek és vannak olyanok melyek áthelyezéssel jöttek, egy helyi gép elvesztése -baleset,katasztrófa- vagy átmeneti időre amig a taszári gép nagyjavításon volt.
Kronológiai sorrendben:
-új gépek: 3031,3036,3041 a volt 3. MiG-21MF szd.-hoz tartozott 1974-1976 között.
/ez a szd. kompletten átkerült az MN6336-hoz Kecskemétre/
- 7011, 5091 Pápáról érkezett 1974-1975
-új gépek: 086,091,096 1976-ban kerültek ide,
- 0258,0158,0465 Pápáról, több kevesebb ideig itt repültek
-új, de valóságban használt gépek: 904,905,906,907 1987-ben érkeztek
- 18,19 Pápáról 1989-ben
Nos, ami a Monox által feltett képen látható az a Jugoszláv polgárháború vége fele készült, háttérben a Predator sátor és 2 db UH-60-s. Egy biztos, hogy 1990-92 között 9 UM volt itt, majd 1992-96 között 12 db. A repülőalakulat felszámolása után az összes 21UM Pápára került.
István 371807 2010. október 6. 21:10
Válasz erre
Szia A_Petya!
A kérdésed mikorra értendő?Emlékeim szerint amikor típusváltás volt akkor a legújabbak mindég Taszáron meg Pápán kezdtek.A rendszerváltás előtt a két számjegyűek Pápán voltak a három számjegyűek Taszáron a négy számjegyűek pedig Kecskeméten.
Üdv!
István
A-3 371806 2010. október 6. 20:46
Válasz erre
A 17-es is valahova Tököl környékére fog kerűlni a megfelelő állagmegóvás végrehajtása után. Sajnos a többiről nincs infóm.
Üdv!
A-3
A_Petya 371805 2010. október 6. 17:06
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az infót.
A 17,18,19-esről esetleg tudsz valamit?
A 18-ast, és a 19-est a 1991-es Taszári repnapon láttam kiállítva.
búza 371804 2010. október 6. 17:04
Válasz erre
Monox 371803 2010. október 6. 07:47
Válasz erre
www.panoramio.com/photo/30622950

Ezen a fotón 4 gépet láthatsz. (086,091,096 és 53) Ismerteim szerint az 3031, 3036, 3041(ezek akkor a 3. század gépei voltak), 7011 valamint a 904,905,906,907-es gépek
A_Petya 371802 2010. október 5. 21:13
Válasz erre
Sziasztok,
érdeklődnék,hogy melyik mig21um-ek voltak Taszáron, illetve ,hogy melyik századhoz melyik gép tartozott anno.
Köszi
Üdv.Petya
búza 371801 2010. október 5. 17:42
Válasz erre
makettes 371800 2010. október 5. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Daala 371799 2010. október 5. 14:15
Válasz erre
Az összes Bisz úgy érkezett.
makettes 371798 2010. október 5. 12:01
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne:az első Mig-21bis-ek(75 A)teflonszürkén érkeztek?
üdv. makettes
zoli1989 371797 2010. október 3. 20:59
Válasz erre
búza 371796 2010. október 3. 20:46
Válasz erre
De melyik áll a 096 mellett és miért? Egyáltalán mi lesz a sorsuk a továbbiakban?
Laci-bacsi 371795 2010. október 3. 20:44
Válasz erre
Konzerválás
Konzerválás

Azt hiszem ilyen egyalapos és szakszerű konzerválás!
Regal 371794 2010. október 3. 19:58
Válasz erre
Levix!

Köszi a képeket.Egy Academy PF-et akarok ezzel a látványos festéssl megcsinálni.
Üdvözlettel,
Regal
Laci-bacsi 371793 2010. október 3. 19:30
Válasz erre
Van-aki-ért-hozzá!
Van-aki-ért-hozz
Zoli-kontaktust-teremt
Zoli-kontaktust-...
Peti-alátétet-keresget
Peti-alátétet-...
Készül
Készül
Jani-ütöget
Jani-ütöget
Egyben-van
Egyben-van
Csabi-csavargat
Csabi-csavargat
Alkarból
Alkarból
Alakul
Alakul
Mint régen
Mint régen

Van ahol vasárnap sem áll meg az élet!
Rob79 371792 2010. október 2. 08:47
Válasz erre
Szia Gábor!
Igen ez a kérdés! Remélem jó kezekbe kerültek! Úgy nézem , hogy igen! :-)))
Már sok gépet széthordtak, sok meg szétrohadt... Egy kis szójáték.
A 51-est, meg a 01-es 23-ast, majd meg akarom látogatni Zamárdiban. Nyáron a 4404-es Mf-et megnétzük Füreden. Remélem még sok gép kerül jó kezekbe, és lehet majd látogatni őket!
Üdv.: Robi
búza 371791 2010. október 1. 19:21
Válasz erre
Szia Rob!
A honnan az tiszta volt, a mikor és a miért a kérdés.
Üdv: Búza
búza 371790 2010. október 1. 19:17
Válasz erre
5081, 091. Az első látszott a háttérben.
Rob79 371789 2010. október 1. 07:52
Válasz erre
Sziasztok! Ha valakit érdekel honnan kerültek Tökölre a gépek, megnézheti a 4008 as beírásomnál! 2009 október 2. Az 5081-es "kabalagép"...
zoli1989 371788 2010. szeptember 30. 21:11
Válasz erre
Szia Búza!

Milyen "békaszínű" gépre gondolsz ?
A képeken én néhány Mi-24-est láttam
farm5.static.flickr.com/4151/5023107977_8cc0c14874_b.jpg
Meg még 2db MiG-21-est, de ezt gondolom te is láttad:
farm5.static.flickr.com/4105/5023717042_96d20e58bb_b.jpg
Levix 371787 2010. szeptember 30. 20:40
Válasz erre
MiG-21a
MiG-21a
MiG-21e1
MiG-21e1
MIG21F
MIG21F
mig21f1
mig21f1
MiG-21i
MiG-21i
MiG-21s_2
MiG-21s_2
MiG-21z
MiG-21z
migst
migst

India MiG-21

MiG-21a.jpg; MiG-21z.jpg
Az egyik eredeti kép amiből a 80-as évek Air Int. rajzai, a Microscale matricája készült és ami most ebben a francia kiadványban is benne van.

MiG-21e1.jpg, MIG21F.JPG,
A régi rajzok.
búza 371786 2010. szeptember 30. 20:16
Válasz erre
Szia A3!
A "Nemzeti Fővilláskulcs"- ról nem szívesen írnék nyilvánosan, mert úgyis kitörölnék!
Az viszont szégyen és gyalázat, ahogy viselkednek - és ezt nem csak a repülőtökre értem.
A lottó ötöst sajnálom, hogy nem nyertétek meg, de én azóta is rajta vagyok a dolgon és ha bejön, kaptok egy repülőképes AP-t, már ha kitelik belőle!
A 096 mögött a fotókon még látszik egy békaszinű gép. Mi állomásozik még ott Tökölön a HUAF-ból?
Üdv Neked és a volt kollégáknak! Sok sikert!
Búza
Makettezõ 371785 2010. szeptember 30. 17:54
Válasz erre
Szia A-3!

Köszi a választ/Üdv:Viktor
Regal 371784 2010. szeptember 30. 10:54
Válasz erre
Sziasztok,

Az indiai tigrismintás festésű gépről nincs véletlenül valakinek többnézeti rajza vagy fotója (a Nyugger hozzászólásában a legfelső rajz)?

ÜDv,
Regal
A-3 371783 2010. szeptember 29. 22:43
Válasz erre
Erre csakis a teljesség igénye nélkűl lehet válaszolni itt. -Gázüzemű rendszereket -oxigén, nitrogén, sűrített levegő, freon,- min. 10%-ra feltölteni, fogógépek kommutátorairól a szénkeféket eltávolítani, üzatartályokat feltölteni, krómozott munkafelületeket semleges kémhatású zsírral lekenni majd parafinos papírral áttekerni, olaj és szeszrendszert feltölteni, és még legalább 60-70 pontban leírt műveletet végrehajtani amit a konzerválási idő függvényében előír a technológia. Külön rendelkezés van a kabin és hajtómű konzerválására ami meglehetősen eszközigényes.
Ezen felűl még van feladat a gép sárkányszerkezetén is mivel megakadályozandó mindennemű jószág beköktözése a résekbe és üregekbe. A konzerválási előírés rendelkezik még a ponyvázás mikéntjéről az időtartam és évszak függvényében.
Makettezõ 371782 2010. szeptember 29. 22:02
Válasz erre
Szia A3!

Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a konzerválás pontosan mit jelent, mit csinálnak a folyamat során a gépekkel?

Üdv:Viktor
A-3 371781 2010. szeptember 29. 20:54
Válasz erre
Sajnos a lottó ötösbe nem én tenyereltem bele így ezzel a honi reptörténelem is vesztett! Azzal, hogy "hozzánk" kerűlt /kerűltek/ a gépek egyelőre csak a nemzeti kasztrálástól menekűltek meg ellentétben a kűlföldre elszármazottakkal. Konkrét műszaki rálátásom csak a 096-osra van aminek a garantált a szakszerű szét-összeszerelése és konzerválása.
Az általad említett UTI-t nem is biztos, hogy HA-UTI-nak fogják nevezni mivel az illetékes fővilláskúlcs mereven elhatárolódott mindennemű érdemi /írásos/ megnyilatkozástól a géppel kapcsolatban ellentétben a Lengyel légügy szakembereivel akik fenntartások nélkűl hajlandók befogadni a gépet a regisztrációjukba igaz SP--- lajstrommal /de korabeli magyar festéssel/. Természetesen benne van a pakliban, hogy a berephez nem kapunk itthol légtérhasználati engedélyt, de akkor sem dől össze a világ. Lengyelországban szivesen látják a gépet!
búza 371780 2010. szeptember 29. 19:09
Válasz erre
Szia A3!
Elkezdtétek megvalósítani amit a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topik 595-ös hozzászólásában írtam? A lottó ötösbe is beletenyereltetek? Mert akkor fogunk még látni magyar 21-est repülni! Mi újság az UTI-val? Nagyon szurkolunk!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 371779 2010. szeptember 29. 17:47
Válasz erre
Köszönöm szépen, alkalmasint nekilátok majd a rajzoknak!
Levix 371778 2010. szeptember 29. 08:25
Válasz erre
Köszi. Ezeket az oldalnézeteket már a 80-as években közölte az Air International. A felülnézetek ellenőrizhetetlenek. Egy bis felülnézetet is berakhattak volna, mert Irakban többet lefotóztak.
Rumcájsz_52 371777 2010. szeptember 29. 07:36
Válasz erre
Szia Rob79
Lásd a 4852-4853-as hozzászólásokat, szerintem a feladóktól nyugodtan lehet kérdezősködni.
Üdv R.
Nyugger 371776 2010. szeptember 28. 19:32
Válasz erre
India
India
Irak
Irak
Sziria
Sziria

Szia Levix,
Ime néhány oldal.
Rob79 371775 2010. szeptember 28. 18:52
Válasz erre
Sziasztok! Köszi Zoli! Akkor úgy kérdezem mindenkitől aki fent van itt a makettinfón, hogy tud e valamit a 3 Um-ről, amiket Tökölre vittek fel? Tavaly még közöttük sétáltam Pápán, a "tárolási helyükön"...
Rumcájsz_52 371774 2010. szeptember 28. 08:37
Válasz erre
Szia Balázs
Itt a 21-es topicban a 1914-es hsz-ben (magyarázat a 1916-ban), 57-es topic-mezőben megtalálod a "1814"/21U gépet körbefotózva, a felső felületeken is - az egyedi kamós festéssel. Saját készítésű képeim, így nyugodtan lehet rá hivatkozni vagy akár bárhol leközölni, terjeszteni. Jó munkát a rajzolgatáshoz!
Üdv R.
A-3 371773 2010. szeptember 27. 22:33
Válasz erre
Ma délután már felkerűlt a jobboldali szárny a 096-os törzsére. Sajnos a nappalok igen rövídek így nem annyira pörgős az összeszerelés. De ami késik nem múlik!
Laci-bacsi 371772 2010. szeptember 27. 21:58
Válasz erre
www.flickr.com/photos/hacsi/sets/72157624906993795/

Érdekes képek egy Mig-21UM ről
zoli1989 371771 2010. szeptember 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Nemtudom, én is úgy találtam a képeket.
joci232 371770 2010. szeptember 27. 19:39
Válasz erre
Murmuc 371769 2010. szeptember 27. 18:54
Válasz erre
Rumcájsz_52! Nálad a pont! Bevallom őszintén csak átfutottam a képeken és az így látott ellentmondások miatt írtam hogy az ilyen könyvek számomra hiteltelenek! De mindenben igazad van, az "UB" csak becsúszott, talán azért mert az utóbbi idők technikái ahogy írtad ezt viselték!
Neo954 371768 2010. szeptember 27. 18:53
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4409-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4607-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4608
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9309-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9512
Mikojan-Gurjevics-...

Szia!

Néhány Magyar ezüst MF :)
Rob79 371767 2010. szeptember 27. 18:50
Válasz erre
Szia Zoli!

Látom már fogy a "pápai jurassic park" is!

Nem tudod mi lesz a 3 Um-mel Tökölön?
Horvath_Balazs 371766 2010. szeptember 27. 18:42
Válasz erre
"Ideje lenne nekünk itthon megrajzolni-festeni ezeket a MiG-21 típust érintő dolgokat!"

Ha végre előkerülnek olyan archív fotók, amelyeken látszik ezeknek a korai magyar terepfestésű 21-eseknek a kamuflázsa a felső felületeken is, akkor én nagyon szívesen és örömmel elkészítek néhány színes rajzot! :-)
zoli1989 371765 2010. szeptember 27. 17:40
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.