/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Rumcájsz_52 371858 2010. november 11. 18:01
Válasz erre
búza
bocs, igazságod vagyon, az első sorban a "terepszínű" az elgépelés eredménye, fölösleges!
Üdv R.
búza 371857 2010. november 11. 17:54
Válasz erre
Szia Kolléga!

Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett
Ez ebben a formában nem igaz, legalábbis a javítási lista szerint. A 9606 első PG.-s javítása 1989. 04. 27.és 1989. 11. 10. között volt. Akkor már terepre lett visszafestve, tehát az ezüstös festése kimaradt. A 95 és 96-tal kezdődő gépszámok esetében így igaz a dolog, kivéve a 9510, 9511, 9512, 9513-as gépeket, mert azok még léteztek ezüstben is.
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371856 2010. november 11. 17:40
Válasz erre
joci232
Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett :
1. gyári festés: vegyi maratással készült lemezek (szárnytartályok, fékszárny előtti szárnyborítás, csűrőlap, stabilizátor középső panelje, gerinctartály, függ. vsík belépőéle) ezüstre festve, + az egész gép színtelen, víztiszta lakkal lefújva + műanyagfelületek sötétzöld, + szívócsatorna mellső gyűrű olajbarna, kb. USA olive drab szín (ez nem festett, hanem galvanizált felület, tehát nem kopott, csak idővel szürkés-zöldre fakult), a gépszám kerekített sarkú szögletes alakzat, fehér keretben piros
2. PG-javítás után orrgyűrű olajbarna, műanyagfelületek sötétzöld, a többi ezüst + lakkozás, a gépszám ugyanolyan színekkel, de kerekített alakú
3. orrgyűrű olajbarna/fakult szürkés-zöld v. zöldesbarna, terepszínű álcázófestés többféle hasonló mintával, de festékváltás miatt más volt a fakulása a kétféle festéknek, gépszám kerekített
A fentiekből kiderül, hogy amelyik gép megérte a terepszínt, az mindkét korábbi festéssel létezett. Mivel a gépszámokat a saját gyári számuk utolsó négy számjegyéből képezték, az oldalszám így soha nem változott, amivel született, azzal "halt meg".
Üdv R.
joci232 371855 2010. november 11. 16:55
Válasz erre
Uraim!

A itt felsorolt MIG 21 MF-ekből melyik volt korábban ezüst? ahol ugyanez volt az oldalszáma (és nem szögletes volt a szám hanem már a kerek)? 9606;4405;9510
zoli1989 371854 2010. november 8. 22:19
Válasz erre
www.facebook.com/album.php www.facebook.com/album.php

Alakul ez lassacskán :-)
(Csakhát az ár döntő lehet számomra, meg szerintem sok más makettezőnek is:( )
búza 371853 2010. november 8. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!
A két belső tartó leszerelése nem jelentős üzag megtakarítás, de nem is ezt írtam, hanem azt, hogy a külső tartóra szerelt pótosba a hazai pénzért lehet tankolni és nem euróért. Ez azért lényeges különbség lehet!:-))) A tartókat leszerelni egyébként egy pár csavar ki-be, két anya meg egy elektromos csati, max. 20 perc/db. Ebben benne van egy kávé-cigi szünet is. Fel ugyanennyi, mondjuk ott kávé cigi nélkül.
A kérdésem viszont: hol vannak a hunavián PG.-s fotók?
Üdv: Búza
lacipapa 371852 2010. november 8. 21:27
Válasz erre
Pedig azok jó régen ott vannak.Én már három éve onnan dolgozok.
Jó munkálkodást!
PETI 371851 2010. november 8. 20:24
Válasz erre
lacipapa,
azért azok a PG-s fotók mindent visznek az említett oldalon! Nem is láttam még őket, mostanában nem nézegettem.
Üdv
PETI 371850 2010. november 8. 20:22
Válasz erre
Lacy,
köszönöm az anyagot és a leírást! Talán az első fotókon lévő terepmintás gép az, de hát... Nem lehet tudni biztosan.
Üdv
Lacy 371849 2010. november 8. 20:05
Válasz erre
Sziasztok, a román oldalakat böngészve, a saját reptéren tartott bemutatókon is többször repültek belső tartók nélkül.
lacipapa 371848 2010. november 8. 20:04
Válasz erre
SziaPeti!
Azt hittem,hogy magyar gépet keresel.
Lacy 371847 2010. november 8. 19:57
Válasz erre
_bori
_bori
_Barna
_Barna

Szia Peti,
a háromjegyű oldalszámokat jellemzően a kiképző, átképző, tesztelő alakulatnál használták az oroszok. A Barnauli és a Boriszoglebszki főiskolák kiképző ezredeinél találtam 100 oldalszámú gépet.

A fekete fehér fotókon a Moszkvai katonai körzet területén szolgáló Boriszoglebszki iskola állományába tartozó 186. kiképző ezred gépe látható, a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek végén. Hogy egy gép-e a kettő, azt csak az gyári szám ismeretében lehetne megmondani. Sajnos pocsék minőségű fotó.

Repült a szibériai Barnauli iskola 96. kiképző ezredénél is 100-as oldalszámú UTI. Erről szép színes fotók vannak, de úgy látom piros oldalszámokat mellékeltek a maketthez, ezen meg fehér van. No meg ez vagy US, vagy korai UM.

Szóval az egyikről van használhatóbb fotó, a másik meg akár piros oldalszámú is lehet.
st_patrick 371846 2010. november 8. 19:30
Válasz erre
Üdv! Ennyire jelentős üza megtakarítást jelentene a 2 belső tartó leszerelése, hogy megéri a vele járó munkát?
PETI 371845 2010. november 8. 19:18
Válasz erre
Szia Laci!
Nem hinném, hogy az olvtársak fotóztak volna szovjet UM-met mostanában (vagy régebben). Ez egy full orosz gép, s ráadásul nem is tom, hogy létezett-e...
De azért gondolom igen, csak nem annyira sűrű darab. :)
Üdv
lacipapa 371844 2010. november 7. 21:05
Válasz erre
Szia Peti!
A hunavia.hu-n nézd meg,van egy csomó kép.
Szia,Laci
PETI 371843 2010. november 7. 20:59
Válasz erre
Üdv!

Valaki tudna segíteni? A Condor által adott "100"-as oldalszámú szovjet UM-ről keresek fotókat, ha létezett egyáltalán ez a gép.

Köszi!
búza 371842 2010. november 5. 18:20
Válasz erre
Üdv!
A másik kettőt otthon hagyták. Azokon a fotókon, amit hirtelen találtam a külső szárny alatti tartó mindig a póttartályé. Gondolom, hosszabb távra, bemutatóra három pótossal közlekednek az olcsó román keró miatt. Idén Kecskeméten is így volt.
Üdv: Búza
Tibcsi 371841 2010. november 5. 17:18
Válasz erre
st_patrick 371840 2010. november 5. 17:08
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
A Lancer ürügyén: amikor először hozták el a kecskeméti repnapra, egy szürke festésű elfogóváltozatot állítottak ki. Ezt tudtommal az MF-ből építették át, de a szárnyak alatt csak 1-1, tehát összesen 2 pilon volt, plusz a törzsalatti tartó. Az okát azóta sem sikerült kideríteni. Van ötlete valakinek?
búza 371838 2010. november 4. 17:47
Válasz erre
Szi9a Peti!
Mit szeretnél látni? Van egy rakással, mondjuk egyik sem az enyém, de gyűjtöttem.
Üdv: Búza
horvathp 371837 2010. november 4. 16:30
Válasz erre
Üdv!

Tudna valaki a 18-as UM-ről taszári képeket adni?
A hunavian csak 4 ilyen van az meg nem elég.

Kösz Peti
Xaba 371836 2010. november 3. 11:02
Válasz erre
A gép oldalszáma 329.

Fotókat a következő linken találtok:

romanian-spotters.forumer.ro/demonstratii-aeriene-2010-f3/ziua-portilor-deschise-la-baza-aeriana-71-campia-turzii-18-iulie-2010-t4507.htm

A fotók 2010 július 18-án készültek, az aranysogyéresi 71-es Repülőbázis nyílt napján. Ugyanitt látható a 176-os, amely Kecskeméten repült.
zoli1989 371835 2010. november 2. 19:03
Válasz erre
zoli1989 371834 2010. november 2. 18:11
Válasz erre
Amíg nem olvastam hogy "Kiru", nem igazán tudtam kiről van szó... Pár hónapja még előttünk repült Kecskeméten...
2008-ban vajon ki repülte a LanceR szólót ?
Monox 371833 2010. november 2. 17:32
Válasz erre
A repülőgép oldalszáma még érdekelne...
xaba 371832 2010. november 2. 10:52
Válasz erre
A pilóták: Chirita Kiru Laurentiu ezredes és Avram Sorin alezredes. Chirita ezredest jol ismeri a magyar közönség, többször repült bemutatót Kecskeméten (2010-ben Motorga Adrian-nal).

Emlékezetül:

www.youtube.com/watch Kiru 1:15-kor látható, a kép jobboldalán, napszemüveggel
www.youtube.com/watch belső felvétel, Kiruval a főszerepben

Nyugodjanak békében!
Elektrolakatos 371831 2010. november 1. 18:56
Válasz erre
migi 371830 2010. november 1. 12:26
Válasz erre
Kép 633
Kép 633

Sziasztok
Úgy látom van érdeklődés a F-13 as épitéséhez , én egy Academy 1/48 PF kitt roncsából kezdtem meg az átalakitást , felhasználtam hozzá egy Neomega UM átalakitó készlet törzs elejét és a kabin első felét , jelenleg itt tartok az épitéssel .
lacipapa 371829 2010. október 31. 18:19
Válasz erre
Szervusztok!
Keresek Mig-21 PF-et,1:48-ban,lehetőleg Academy.
Csak olyan érdekel ami nincs megkezdve.
lacipapa1947@gmail.com
Neo954 371828 2010. október 31. 09:21
Válasz erre
Szia!

Ha házilag akarod megépíteni akkor a legtartósabb a fa.
Valamilyen puha fából kifaragod és kész.
Énis tervezgetek egy 1:12-es Mig-23-ast, de majd ha sok időm lesz :)

Nem gyártanak 1:48-ban f-13-as, hogy házilag gondolod az építést?

Üdv.:Neo
lacipapa 371827 2010. október 31. 07:15
Válasz erre
Szervuszto!
MiG-21 F-13-ast szeretnép épiteni,1:48-ban.Atanácsotokat kérem,miből és honnan?
Ha valaki épitett ilyet,vagy tud hasznositható zanácsot adni ,kérem ne tartsa magába.
Előre is köszönöm.
lacipapa1947@gmail.com
Neo954 371826 2010. október 30. 23:55
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, nincs-e valakinek 1:72-ben 21 PF eladó?

Üdv.:Neo
Neo954 371825 2010. október 30. 21:47
Válasz erre
73_6
73_6

Köszi a Képeket!

Ilyen érdekes kopott itt ott átfestve lesz :)

Üdv.:Neo
migi 371824 2010. október 30. 21:42
Válasz erre
photo16
photo16
photo14
photo14
photo18
photo18
photo19
photo19
131_6
131_6

Parancsolj
Neo954 371823 2010. október 30. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék tőletek kérni!

A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon.

Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről.

Előre is köszi!

Üdv.:Neo
cf85 371822 2010. október 26. 10:45
Válasz erre
Sziasztok!
A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki?
Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá?
Üdvözlettel:cf85
zoli1989 371819 2010. október 8. 22:38
Válasz erre
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :)
Laci-bacsi 371817 2010. október 8. 22:19
Válasz erre
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön!
zoli1989 371814 2010. október 8. 17:48
Válasz erre
Sziasztok!

Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ?
Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina?
Monox 371813 2010. október 8. 12:52
Válasz erre
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista.
Rob79 371812 2010. október 8. 09:08
Válasz erre
Szia Monox!

Maradt még valami Pápán?
Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-)
Monox 371811 2010. október 7. 17:09
Válasz erre
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását.

Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron.
A_Petya 371810 2010. október 6. 21:39
Válasz erre
Nyugger,
 köszönöm a részletes választ.
Így már kivilágosodott a kép :)
A_Petya 371809 2010. október 6. 21:37
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm válaszod.
Igazából engem a 1990-1995 közötti időszak foglalkoztat, de minden érdekel ami a 21-el kapcsolatos.
Ahogy kiveszem a hozzászólásokból, az évek során folyamatosan cserélődtek a gépek a századok, ezredek között.
Akkor csak egy biztos,a négy utolsó 21um (904-907) Taszárra érkezett, és az ezred pápára költözéséig végig ott volt, eredeti orosz festéssel.
Üdv.Petya
Nyugger 371808 2010. október 6. 21:32
Válasz erre
Sziasztok,
Azért egy kicsit kiegészíteném a taszári 21UM dolgot.
A 21MF és 21bis éra alatt minden új gép gyakorlatilag Pápára vagy Taszárra érkezett, ezért vannak olyan oldalszámok melyek ide köthetőek és vannak olyanok melyek áthelyezéssel jöttek, egy helyi gép elvesztése -baleset,katasztrófa- vagy átmeneti időre amig a taszári gép nagyjavításon volt.
Kronológiai sorrendben:
-új gépek: 3031,3036,3041 a volt 3. MiG-21MF szd.-hoz tartozott 1974-1976 között.
/ez a szd. kompletten átkerült az MN6336-hoz Kecskemétre/
- 7011, 5091 Pápáról érkezett 1974-1975
-új gépek: 086,091,096 1976-ban kerültek ide,
- 0258,0158,0465 Pápáról, több kevesebb ideig itt repültek
-új, de valóságban használt gépek: 904,905,906,907 1987-ben érkeztek
- 18,19 Pápáról 1989-ben
Nos, ami a Monox által feltett képen látható az a Jugoszláv polgárháború vége fele készült, háttérben a Predator sátor és 2 db UH-60-s. Egy biztos, hogy 1990-92 között 9 UM volt itt, majd 1992-96 között 12 db. A repülőalakulat felszámolása után az összes 21UM Pápára került.
István 371807 2010. október 6. 21:10
Válasz erre
Szia A_Petya!
A kérdésed mikorra értendő?Emlékeim szerint amikor típusváltás volt akkor a legújabbak mindég Taszáron meg Pápán kezdtek.A rendszerváltás előtt a két számjegyűek Pápán voltak a három számjegyűek Taszáron a négy számjegyűek pedig Kecskeméten.
Üdv!
István
A-3 371806 2010. október 6. 20:46
Válasz erre
A 17-es is valahova Tököl környékére fog kerűlni a megfelelő állagmegóvás végrehajtása után. Sajnos a többiről nincs infóm.
Üdv!
A-3
A_Petya 371805 2010. október 6. 17:06
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az infót.
A 17,18,19-esről esetleg tudsz valamit?
A 18-ast, és a 19-est a 1991-es Taszári repnapon láttam kiállítva.
búza 371804 2010. október 6. 17:04
Válasz erre
Monox 371803 2010. október 6. 07:47
Válasz erre
www.panoramio.com/photo/30622950

Ezen a fotón 4 gépet láthatsz. (086,091,096 és 53) Ismerteim szerint az 3031, 3036, 3041(ezek akkor a 3. század gépei voltak), 7011 valamint a 904,905,906,907-es gépek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.