/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
joci232 371870 2010. november 13. 13:54
Válasz erre
Ilyen képeket mégmégmég:D

joci232@hotmail.com

A 3 említett(9606;4405;9510) oldalszámű EZÜST gépekről szeretnék fotókat

Előre is Köszönöm!
búza 371869 2010. november 12. 22:27
Válasz erre
Szia Monox!
Nem az egész gépet festették át csak az oldalszámot, mert hülyén néz ki, hogy a többinek kerek, a vezérnek meg szögletes.
Miután a 9606 '81-ben volt közepes javításon a '80-as dísszemlén még nem lehetett ezüst, csak lakkozott!
Amúgy szerintem az összes fotót G.J. készítette a gyakorlások alkalmával.
Üdv: Búza
búza 371868 2010. november 12. 22:14
Válasz erre
Szia Monox!
A 4406-on kisérleti nagyjavítás és festés volt. Talán ezért lehet, hogy a 9307-es közepes javításon levő gép még ezüsben távozott ugyanazon a napon.
A 9602-ről én még nem láttam ezüst festésű fotót, de valószínűleg igazad van, mert KÖRÜ terepet viszont igen és azt biztosan nem PG. festésre alkották.
A 9308 az ugye majdnem egy évvel előbb ment ki!
Szóval nekem csak a 9602 lóg ki a sorból.
Viszont: a 4406 és a másodiknak nagyjavított 4403 között van egy tíz gépes sorozat.
9514, 9507, 9605, 9515, 9509, 9307, 9601, 9602, 9603, 9604.
Ezek még közepes javításon voltak és lehet, hogy még nem terepen távoztak.
Jó lenne fotókat látni róluk. Talán van is elérhető, majd utánanézek.
Üdv: Búza
Monox 371867 2010. november 12. 21:54
Válasz erre
Még annyit, hogy az 1980-as díszszemlén a lenti gépek közül kizárólag a 9606-os vett részt, tehát a többi esetben az egységesítést mint lehetséges okot elvethetjük. Igazából nem is értem, hogy mi értelme lett volna egész gépeket átfesteni csak az oldalszámért, főleg abban az időben, amikor tűzzel-vassal küzdöttek azért, hogy a repülőgépek oldalszáma semmi esetre se látszódjon soha, sehol.

A két kép színei, fényei igazából nem irányadóak, hiszen az egyik az egy téli ködös napon a másik pedig egy kifejezetten borús tavaszi napon készült. Az utóbbi képen a gép teflon szürkének tűnik, de az biztosan tudható, hogy MiG-21MF gépeink sosem voltak teflonszínűek.
Monox 371866 2010. november 12. 21:45
Válasz erre
Szia Búza!

Én is úgy tudom, hogy az 1981.02.04-én távozott 4406-os MF volt az első PG-s terepfestésű gépünk, ami bár színében azonos volt, de formavilágában csak hasonlított a későbbiekben alkalmazottakkal. Az első PG-s festések vonalvezetése több ponton jelentősen eltért a később megszokottól.

Viszont:

Minden állítás ellenére egyre több a jel utal arra, hogy a 4406-os után egyáltalán nem minden gép hagyta el kamóval a PG-t!

A legérdekesebb példa erre a 9307-es 600 órás javítása, ami ugyanazon a napon hagyta el az üzemet, mint a 4406, mégis lemezszínű volt, v. a 9602-es (81.03.31.) ami szintén ilyen volt. Fotó van.

A 9308-as (80.03.07.) ugyanez vonatkozik, fotó van.

A 8111-es gép igaz, hogy egy héttel korábban hagyta el a gyárat, mint a 4406-os, de a későbbiekben alakulati kamót kapott, bizonyítva, hogy a PG nem terepszínnel bocsájtotta útjára. Fotó itt is van.

A 9606-os gépről már beszéltünk.

Talán egy kicsit jobban utána kell nézni a dolgoknak mert esetleg lehet, hogy valami nem egészen úgy van ahogyan eddig mindannyian hittük.
búza 371865 2010. november 12. 15:20
Válasz erre
4406-2
4406-2
8109
8109

Szia Monox!
Szerintem csak azért fújták át a számot, hogy a szemlén egységes legyen. Ha megnézed a vízszintes vezérsík alatti részt egyértelműen látszik, hogy csak lakkozva volt a gép. Itt egy fotó a különbségről és egy ugyanott készült kép egy valóban ezüstszínű 8109-ről.
Üdv: Búza
búza 371864 2010. november 12. 14:58
Válasz erre
Szia Monox!
Igazad lehet, de:
9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, és '81 június 30-án távozott.
A 4406 1980. 04. 10.-tól 1981.02.04-ig volt bent és az volt az első tereptarka festés, utána már minden gépet terepre festettek. Azt gondolom, hogy ezalól a 9606 sem volt kivétel.
Egyébként kösz a figyelmeztetést, a táblázatom tényleg nem pontos itt, a füzetem viszont igen, így egy kicsit át kell néznem az excelt.
Ami kétségessé teszi számomra a dolgot az az, hogy melyik dísszemlére készülés közben lett fotózva az általad felrakott kép? Mert bár tényleg kerek számok vannak a gépen, de úgy tűnik, mintha lakkozott gépre festették volna fel.
Üdv: Búza
Monox 371863 2010. november 12. 14:32
Válasz erre
A 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, másodjára Búza olvtárs által jelzett időpontban az 1200 órásra. Akkortól viseli a ma is használatos terepszínű festését.
Monox 371862 2010. november 12. 14:29
Válasz erre
01
01

Nem célom a cáfolás, de a mindhárom gép létezett ezüst színben PG-s olalszámmal...
búza 371861 2010. november 11. 18:25
Válasz erre
búza 371860 2010. november 11. 18:24
Válasz erre
joci232
Tehát a válasz: a 4405 és a 9510.
Üdv: Búza
joci232 371859 2010. november 11. 18:23
Válasz erre
Tehát ha a MIG 21 MF-em 9510-es (már kerek szám) oldalszámot kap akkor festhetem ezüstre?
Rumcájsz_52 371858 2010. november 11. 18:01
Válasz erre
búza
bocs, igazságod vagyon, az első sorban a "terepszínű" az elgépelés eredménye, fölösleges!
Üdv R.
búza 371857 2010. november 11. 17:54
Válasz erre
Szia Kolléga!

Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett
Ez ebben a formában nem igaz, legalábbis a javítási lista szerint. A 9606 első PG.-s javítása 1989. 04. 27.és 1989. 11. 10. között volt. Akkor már terepre lett visszafestve, tehát az ezüstös festése kimaradt. A 95 és 96-tal kezdődő gépszámok esetében így igaz a dolog, kivéve a 9510, 9511, 9512, 9513-as gépeket, mert azok még léteztek ezüstben is.
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371856 2010. november 11. 17:40
Válasz erre
joci232
Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett :
1. gyári festés: vegyi maratással készült lemezek (szárnytartályok, fékszárny előtti szárnyborítás, csűrőlap, stabilizátor középső panelje, gerinctartály, függ. vsík belépőéle) ezüstre festve, + az egész gép színtelen, víztiszta lakkal lefújva + műanyagfelületek sötétzöld, + szívócsatorna mellső gyűrű olajbarna, kb. USA olive drab szín (ez nem festett, hanem galvanizált felület, tehát nem kopott, csak idővel szürkés-zöldre fakult), a gépszám kerekített sarkú szögletes alakzat, fehér keretben piros
2. PG-javítás után orrgyűrű olajbarna, műanyagfelületek sötétzöld, a többi ezüst + lakkozás, a gépszám ugyanolyan színekkel, de kerekített alakú
3. orrgyűrű olajbarna/fakult szürkés-zöld v. zöldesbarna, terepszínű álcázófestés többféle hasonló mintával, de festékváltás miatt más volt a fakulása a kétféle festéknek, gépszám kerekített
A fentiekből kiderül, hogy amelyik gép megérte a terepszínt, az mindkét korábbi festéssel létezett. Mivel a gépszámokat a saját gyári számuk utolsó négy számjegyéből képezték, az oldalszám így soha nem változott, amivel született, azzal "halt meg".
Üdv R.
joci232 371855 2010. november 11. 16:55
Válasz erre
Uraim!

A itt felsorolt MIG 21 MF-ekből melyik volt korábban ezüst? ahol ugyanez volt az oldalszáma (és nem szögletes volt a szám hanem már a kerek)? 9606;4405;9510
zoli1989 371854 2010. november 8. 22:19
Válasz erre
www.facebook.com/album.php www.facebook.com/album.php

Alakul ez lassacskán :-)
(Csakhát az ár döntő lehet számomra, meg szerintem sok más makettezőnek is:( )
búza 371853 2010. november 8. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!
A két belső tartó leszerelése nem jelentős üzag megtakarítás, de nem is ezt írtam, hanem azt, hogy a külső tartóra szerelt pótosba a hazai pénzért lehet tankolni és nem euróért. Ez azért lényeges különbség lehet!:-))) A tartókat leszerelni egyébként egy pár csavar ki-be, két anya meg egy elektromos csati, max. 20 perc/db. Ebben benne van egy kávé-cigi szünet is. Fel ugyanennyi, mondjuk ott kávé cigi nélkül.
A kérdésem viszont: hol vannak a hunavián PG.-s fotók?
Üdv: Búza
lacipapa 371852 2010. november 8. 21:27
Válasz erre
Pedig azok jó régen ott vannak.Én már három éve onnan dolgozok.
Jó munkálkodást!
PETI 371851 2010. november 8. 20:24
Válasz erre
lacipapa,
azért azok a PG-s fotók mindent visznek az említett oldalon! Nem is láttam még őket, mostanában nem nézegettem.
Üdv
PETI 371850 2010. november 8. 20:22
Válasz erre
Lacy,
köszönöm az anyagot és a leírást! Talán az első fotókon lévő terepmintás gép az, de hát... Nem lehet tudni biztosan.
Üdv
Lacy 371849 2010. november 8. 20:05
Válasz erre
Sziasztok, a román oldalakat böngészve, a saját reptéren tartott bemutatókon is többször repültek belső tartók nélkül.
lacipapa 371848 2010. november 8. 20:04
Válasz erre
SziaPeti!
Azt hittem,hogy magyar gépet keresel.
Lacy 371847 2010. november 8. 19:57
Válasz erre
_bori
_bori
_Barna
_Barna

Szia Peti,
a háromjegyű oldalszámokat jellemzően a kiképző, átképző, tesztelő alakulatnál használták az oroszok. A Barnauli és a Boriszoglebszki főiskolák kiképző ezredeinél találtam 100 oldalszámú gépet.

A fekete fehér fotókon a Moszkvai katonai körzet területén szolgáló Boriszoglebszki iskola állományába tartozó 186. kiképző ezred gépe látható, a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek végén. Hogy egy gép-e a kettő, azt csak az gyári szám ismeretében lehetne megmondani. Sajnos pocsék minőségű fotó.

Repült a szibériai Barnauli iskola 96. kiképző ezredénél is 100-as oldalszámú UTI. Erről szép színes fotók vannak, de úgy látom piros oldalszámokat mellékeltek a maketthez, ezen meg fehér van. No meg ez vagy US, vagy korai UM.

Szóval az egyikről van használhatóbb fotó, a másik meg akár piros oldalszámú is lehet.
st_patrick 371846 2010. november 8. 19:30
Válasz erre
Üdv! Ennyire jelentős üza megtakarítást jelentene a 2 belső tartó leszerelése, hogy megéri a vele járó munkát?
PETI 371845 2010. november 8. 19:18
Válasz erre
Szia Laci!
Nem hinném, hogy az olvtársak fotóztak volna szovjet UM-met mostanában (vagy régebben). Ez egy full orosz gép, s ráadásul nem is tom, hogy létezett-e...
De azért gondolom igen, csak nem annyira sűrű darab. :)
Üdv
lacipapa 371844 2010. november 7. 21:05
Válasz erre
Szia Peti!
A hunavia.hu-n nézd meg,van egy csomó kép.
Szia,Laci
PETI 371843 2010. november 7. 20:59
Válasz erre
Üdv!

Valaki tudna segíteni? A Condor által adott "100"-as oldalszámú szovjet UM-ről keresek fotókat, ha létezett egyáltalán ez a gép.

Köszi!
búza 371842 2010. november 5. 18:20
Válasz erre
Üdv!
A másik kettőt otthon hagyták. Azokon a fotókon, amit hirtelen találtam a külső szárny alatti tartó mindig a póttartályé. Gondolom, hosszabb távra, bemutatóra három pótossal közlekednek az olcsó román keró miatt. Idén Kecskeméten is így volt.
Üdv: Búza
Tibcsi 371841 2010. november 5. 17:18
Válasz erre
st_patrick 371840 2010. november 5. 17:08
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
A Lancer ürügyén: amikor először hozták el a kecskeméti repnapra, egy szürke festésű elfogóváltozatot állítottak ki. Ezt tudtommal az MF-ből építették át, de a szárnyak alatt csak 1-1, tehát összesen 2 pilon volt, plusz a törzsalatti tartó. Az okát azóta sem sikerült kideríteni. Van ötlete valakinek?
búza 371838 2010. november 4. 17:47
Válasz erre
Szi9a Peti!
Mit szeretnél látni? Van egy rakással, mondjuk egyik sem az enyém, de gyűjtöttem.
Üdv: Búza
horvathp 371837 2010. november 4. 16:30
Válasz erre
Üdv!

Tudna valaki a 18-as UM-ről taszári képeket adni?
A hunavian csak 4 ilyen van az meg nem elég.

Kösz Peti
Xaba 371836 2010. november 3. 11:02
Válasz erre
A gép oldalszáma 329.

Fotókat a következő linken találtok:

romanian-spotters.forumer.ro/demonstratii-aeriene-2010-f3/ziua-portilor-deschise-la-baza-aeriana-71-campia-turzii-18-iulie-2010-t4507.htm

A fotók 2010 július 18-án készültek, az aranysogyéresi 71-es Repülőbázis nyílt napján. Ugyanitt látható a 176-os, amely Kecskeméten repült.
zoli1989 371835 2010. november 2. 19:03
Válasz erre
zoli1989 371834 2010. november 2. 18:11
Válasz erre
Amíg nem olvastam hogy "Kiru", nem igazán tudtam kiről van szó... Pár hónapja még előttünk repült Kecskeméten...
2008-ban vajon ki repülte a LanceR szólót ?
Monox 371833 2010. november 2. 17:32
Válasz erre
A repülőgép oldalszáma még érdekelne...
xaba 371832 2010. november 2. 10:52
Válasz erre
A pilóták: Chirita Kiru Laurentiu ezredes és Avram Sorin alezredes. Chirita ezredest jol ismeri a magyar közönség, többször repült bemutatót Kecskeméten (2010-ben Motorga Adrian-nal).

Emlékezetül:

www.youtube.com/watch Kiru 1:15-kor látható, a kép jobboldalán, napszemüveggel
www.youtube.com/watch belső felvétel, Kiruval a főszerepben

Nyugodjanak békében!
Elektrolakatos 371831 2010. november 1. 18:56
Válasz erre
migi 371830 2010. november 1. 12:26
Válasz erre
Kép 633
Kép 633

Sziasztok
Úgy látom van érdeklődés a F-13 as épitéséhez , én egy Academy 1/48 PF kitt roncsából kezdtem meg az átalakitást , felhasználtam hozzá egy Neomega UM átalakitó készlet törzs elejét és a kabin első felét , jelenleg itt tartok az épitéssel .
lacipapa 371829 2010. október 31. 18:19
Válasz erre
Szervusztok!
Keresek Mig-21 PF-et,1:48-ban,lehetőleg Academy.
Csak olyan érdekel ami nincs megkezdve.
lacipapa1947@gmail.com
Neo954 371828 2010. október 31. 09:21
Válasz erre
Szia!

Ha házilag akarod megépíteni akkor a legtartósabb a fa.
Valamilyen puha fából kifaragod és kész.
Énis tervezgetek egy 1:12-es Mig-23-ast, de majd ha sok időm lesz :)

Nem gyártanak 1:48-ban f-13-as, hogy házilag gondolod az építést?

Üdv.:Neo
lacipapa 371827 2010. október 31. 07:15
Válasz erre
Szervuszto!
MiG-21 F-13-ast szeretnép épiteni,1:48-ban.Atanácsotokat kérem,miből és honnan?
Ha valaki épitett ilyet,vagy tud hasznositható zanácsot adni ,kérem ne tartsa magába.
Előre is köszönöm.
lacipapa1947@gmail.com
Neo954 371826 2010. október 30. 23:55
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, nincs-e valakinek 1:72-ben 21 PF eladó?

Üdv.:Neo
Neo954 371825 2010. október 30. 21:47
Válasz erre
73_6
73_6

Köszi a Képeket!

Ilyen érdekes kopott itt ott átfestve lesz :)

Üdv.:Neo
migi 371824 2010. október 30. 21:42
Válasz erre
photo16
photo16
photo14
photo14
photo18
photo18
photo19
photo19
131_6
131_6

Parancsolj
Neo954 371823 2010. október 30. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék tőletek kérni!

A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon.

Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről.

Előre is köszi!

Üdv.:Neo
cf85 371822 2010. október 26. 10:45
Válasz erre
Sziasztok!
A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki?
Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá?
Üdvözlettel:cf85
zoli1989 371819 2010. október 8. 22:38
Válasz erre
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :)
Laci-bacsi 371817 2010. október 8. 22:19
Válasz erre
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.