/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
silent8 372040 2011. január 3. 12:10
Válasz erre
Jáj! Ezzel mi van?
Próbálgatták a jó éket?
romeo 372039 2011. január 3. 12:03
Válasz erre
Taszár-1991
Taszár-1991

Üdv! Érdekes kombináció...
silnet8 372038 2010. december 29. 19:21
Válasz erre
Tudom, hogy nem ez a csere-bere topik, de itt is leírom.
Esetleg ha valakinek kell egy  HAD 1/48-as  Mig-21bis-hez matricakészlet, az jelezze itt, vagy az emailcímemen. /Egy magyar bisz: Kositcky féle Pápa 1997, egy Angola-i bisz, és egy Indiai RF-hez./
Az árat megbeszéljük!

silent8@freemail.hu
Csumakker 372037 2010. december 29. 19:15
Válasz erre
Hú,örök hálám,akkor majd emailben 1eztetünk :)
Csumakker 372036 2010. december 29. 19:13
Válasz erre
Nem,de ezek is marha jók,köszi :)
Most,hogy hazánk egéről eltűntek a MiG-ek,felértékelődnek ezek a videók.
Pal 372035 2010. december 29. 18:06
Válasz erre
Csumakker és Lacy,

Ne adjátok fel Gyerekek! DVD-n eredeti változatot tudok adni nektek, jó minőségben. Cserébe kapok egy-egy DVD-t (üreset).
Elértek a palbiegelbauer@yahoo.com címen.
Ha jártok a ReBeKába, akkor január 8-án ott leszek én is. Ha nem jöttök, akkor megoldjuk másképp.

Üdv,
Biegelbauer Pál
silnet8 372034 2010. december 29. 17:26
Válasz erre
Lacy 372033 2010. december 29. 16:59
Válasz erre
Szia Momox,

1998. júniusban Zegrze Pomorskie repterén voltak éleslövészeten utoljára a Mig-21-esek. a Hidegháború alatt a Lengyel Honi Légvédelem 26. vadászrepülő ezrede állomásozott itt. Majd még ugyanez az ezred, de 4-es hadrendi számra átnevezve 2002-es megszüntetéséig.

Csumakker, ha megtalálod szólj, engem is érdekel! :)
Csumakker 372032 2010. december 29. 14:04
Válasz erre
Sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni? Az Ég Katonái című filmet keresgélem,de lassan feladom.
Valaki széles e hazában?
Monox 372031 2010. december 29. 10:21
Válasz erre
Meg tudja-e mondani valaki, hogy 1997-ben melyik lengyel városban/lőtéren voltak utoljára éleslövészeten a pápai MiG-21-esek?
romeo 372030 2010. december 27. 14:22
Válasz erre
Üdv!

Pápai MiG-21 fotók itt:
www.airliners.net/search/photo.search
Marcell 0708 372028 2010. december 24. 21:24
Válasz erre
migi 372027 2010. december 24. 21:05
Válasz erre
Tessék ,ennél bővebb anyagot szerintem sehol nem találsz .
hunavia.freeweb.hu/ hunavia.freeweb.hu/
üdv: migi
Marcell 0708 372026 2010. december 24. 20:57
Válasz erre
Nem tudnátok nekem képeket küldeni a Cápeti fegyverzetéről és kabinjáról?
A kabinnak milyen színe van? Az a kékes szín?
Marcell 0708 372025 2010. december 24. 20:29
Válasz erre
Minden makettezőnek kívánok Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket!

Most kaptam meg az Academy MIG-21-esét és hozzá a HAD matricáit!
A Cápetit fogom megépíteni!
PETI 372024 2010. december 24. 14:31
Válasz erre
305

F13
305

Boldog Karácsonyt minden kedves 21-es megszállottnak! Üdv
Petya 372023 2010. december 23. 13:32
Válasz erre
Levix köszönöm szépen.
silent8 itt a mail cím, előre is köszönöm.
Szép napot.
Sziasztok
petitema@freemail.hu
Levix 372022 2010. december 22. 20:20
Válasz erre
Resize of 905 IMG_0002
Resize of 905...
Resize of 906 IMG_0001
Resize of 906...
Resize of 907 IMG
Resize of 907 IMG

Itt van három rajz. Egy ex-üzemeltető jóbarátom precíz mintái.
silent8 372021 2010. december 22. 18:53
Válasz erre
Szia Petya!

Ha adsz egy email címet küldök egy pár festésmintát. Nem biztos, hogy ezt keresed, de nézd meg hátha tudod használni.
joci232 372020 2010. december 22. 18:52
Válasz erre
szóval

Ha van valakinek "szegecs" térképe MIG 21 MF-ről nagyon megköszönném ha átküldené!

joci232@hotmail.com
Petya 372019 2010. december 22. 17:48
Válasz erre
Sziasztok,
Van valakinek a 4db oroszfestésű mig21um-hez "paint kit"-je?
Az orosz festési mintázat érdekel, nem a PG-s nagyjavítás utáni.
(904-907-es oldalszám)

köszi
Üdv.Petya
migi 372018 2010. december 22. 15:37
Válasz erre
Szia
Hát igen azóta eltelt 5 év ,gondolom nem tett jót a gép állapotának , ha jól tudom ez a egyetlen MF ami még eredeti 1 első festéssel van meg , nem a gyári fém szinre gondolok.
Elektrolakatos 372017 2010. december 22. 15:27
Válasz erre
sajnos a tavaszi tervezett fotózásig ezek a rozsdák még jobban előjönnek...semmi takarás nincs a gépen :S
migi 372016 2010. december 22. 14:16
Válasz erre
Csepel 060
Csepel 060

Szia Laci
Ebben mélységesen igazad van , de én sejtettem mire gondol Joci azért is raktam ezeket a képeket fel ,ezen a képen jól látszanak a szegecsek és csavarok .
üdv: migi
Rumcájsz_52 372015 2010. december 22. 10:40
Válasz erre
migi és joci
Tévedések elkerülése érdekében: a feltett fotókon látható sötét pöttyök NEM SZEGECSEK, hanem korrodált, rozsdásodott acél csavarfejek. Annakidején az átkosban, rendszerben lévő üzemelő gépnél ha ilyet látott volna a főnökség - mármint rozsdásodó részeket a gépen - a gép gazdája (üzemeltető technikusa) alighanem jó hosszú ideig csak belülről, esetleg a fogdából csodálhatta volna a reptér/laktanya kerítését! Lehet persze ilyen makettet is csinálni, de jó ha tudjuk: így csak a rendszerből kivonás után, állandó szabadtéri tárolás során és persze karbantartás nélkül néz ki egy gép! Akinek jó a szeme, az első képen egyébként láthat szegecseket a törzs oldalán a kerék-áramvonalazó dudor fölött, a csavarsor alatt fut végig egy szegecs-sor is, és látható néhány darab a dudor hátső ívénél is. Tudom hogy ez manapság nagy divat - mármint "szegecselni" a maketteket - de azért előtte nem ártana megnézni egy igazi gépet is, hogy mi is látszik valójában a süllyesztett fejű szegecsekből akár csak két lépés távolságból is. Elárulhatom, egy békeidőben jól karbantartott gépen a festékréteg alatt leginkább semmi!
Üdv R.
joci232 372014 2010. december 22. 08:18
Válasz erre
és esetleg szegecstérképed van?:)
migi 372013 2010. december 22. 08:05
Válasz erre
Csepel 025
Csepel 025
Csepel 070
Csepel 070

Ezt nehéz lenne meghatározni ,mert nem mindenhol egyforma , meg a szegecsek se egyformák , a képeken is láthatod .
joci232 372012 2010. december 22. 07:50
Válasz erre
Üdv!

Tudna valaki segíteni, hogy egy MIG 21 MF-en a szegecsek milyen távolságra vannak egymástól?

Előre is köszönöm!
doky3 372011 2010. december 21. 22:43
Válasz erre
Mit kell rajta változtatni? Lecserélni egy OEZ Mig-21-re! Jelen topic 2830 2831 2832 hsz.-t olvasd el!
Samee 372010 2010. december 21. 12:13
Válasz erre
Sziasztok,

Több helyen is állítják, hogy az ACA 1/48-as MiG-21MF-je inkább bisz.
Mit kell rajta változtatni, ha ténylegesen biszt szeretnék építeni belőle?

Segítségetek előre is köszönöm.
Üdv:
Szemi
Rumcájsz_52 372009 2010. december 20. 08:48
Válasz erre
Szia magyaralba
Menj vissza itt a 21-es topicban a 64-es mezőben a 1914-es hozzászólásra, oda raktam fel körbefotózva a 1418-as 21U-400-ast, a 1915-ben vannak a magyarázatok a fotókhoz.
Üdv R.
magyaralba 372008 2010. december 19. 22:15
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék fotokat Mig-21U-400 ról amik terpszínben repültek a magyar csilagos felségjellel illetve olyan u-400-t ami valamelyik arab országban repült (szíria, egyiptom, algeria stb..)

Kösz
Nyugger 372007 2010. december 19. 16:51
Válasz erre
Szia Monox!
Elvileg lehetséges lenne, de... a PG majd a Dunai technologiája szerint a festett gépeket lemaratták még a szétszedés előtt. Igy biztosan nincs rajta a korai terepfestés. A taszári ill. kecskeméti -a jelenlegi- festést biztosan megelőzte egy alapos csiszolás ill. glettelés.
Üdv.
Nyugger
Monox 372006 2010. december 19. 14:00
Válasz erre
Mindazonáltal, sokat kellene vakargatni a gépet, ha egyszer lemezszínűen szeretné valaki látni. Azt hiszem nincs még egy gép Magyar felségjelzés alatt, amin 4 réteg terepszínű festés lenne...
Murmuc 372005 2010. december 19. 12:16
Válasz erre
TopGun 94.8
TopGun 94.8

A lemaradt kép:
Murmuc 372004 2010. december 19. 12:09
Válasz erre
Üdv Búza és Nyugger!
Így már értem a 5721-es eltérő mintázatát!
Csak kiegészítésként, idézet a TopGun '94/8-as cikkből:
"Létezik egy technológiai leírás a gépek festéséről, amely magában foglalja a terepszín foltjait bemutató "térképet" is.Bár emlékezetből és nem a könyv alapján festették a gépeket, a foltok mindössze 5-10 centiméteres eltérésekkel kerültek a helyükre!"
Én azt hiszem kellőképpen kiveséztük ezt a témát, köszönet nektek!:)
Nyugger 372003 2010. december 18. 21:50
Válasz erre
MiG-21bis-ap-5721
MiG-21bis-ap-5721

Murmuc!
Ezt a festést az 5721-es Taszáron 2003-ban kapta a Cápeti valamint a 01-s Szu-22M3-s is ott akkor újrafestésre került. Nem sérüléses javítás volt, a repülőtéren belül voltak sokáig kiállítva.
Üdv. Nyugger
búza 372002 2010. december 18. 20:27
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Szia Murmuc!
Nem tér el, mert nem volt "szabvány"! Folttérkép volt, amit kb. kellett követni,némi megszorításokkal. Ha rákeresel az előző hozzászólásaimra van benne pontos infó. Egyébként innen indult a terepfestés, ez az első. A 4403 ugyanilyen volt a szárny alatti zöld csík nélkül és kb. akkor festették át Kecskeméten a 4406 zöld csíkját is kékre, mert az a tapasztalat szerint nagyon feltűnő volt. Az evolúció, meg a festők lustasága határozta meg a foltok milyenségét a továbbiakban. A belépőélt én sem értem, szerintem ez az egyetlen gép, ahol lefestették. (amúgy nem acélból van, eloxált alu ötvözet.)
Üdv: Búza
Murmuc 372001 2010. december 18. 19:39
Válasz erre
MIG-21.hu
MIG-21.hu

Üdv Mindenkinek!
Őrülök hogy az 5721-es téma a helyére került.
De számomra még mindig kérdés hogy az orr rész okkeres sávja miért tért el az PG nagyjavítás utáni szabvány festéstől, nem beszélve a belépőél lefestéséről!
Nem lehet,hogy a gép anno sérült és ezredszintű javítás után újrafestették ezt a részt?
Másképpen nem értem.
búza 372000 2010. december 18. 12:45
Válasz erre
Köszi, így már nekem is lejött! :-)))
Monox 371999 2010. december 18. 11:33
Válasz erre
19
19
P1090351
P1090351

Búza!

A két kép közti különbség, azt hiszem első ránézésre is önmagáért beszél.
A felújítások során használt számok a piros színükön és a fehér keretükön kívül sajnos nem sok köze van az eredeti, PG-ben használt számformához.
Nem elemezném mélyen, de első ránézésre jól látható, hogy a négy számtagból az 5,7,1-es számok alakja teljesen eltérő ettől, arról nem beszélve, hogy a számok mintegy 1/4 résszel vékonyabbak mint az eredetiek voltak (és ez az ami azonnal feltűnik, csak később tudatosult, hogy ez a fő gond.) Mindez, a fehér szegélyre is vonatkozik. Az, hogy nincsenek benne megszakítások, az csak elenyésző probléma, főleg, ha hozzátesszük, hogy a drezdai UM-ek sem voltak megszakítva.

Fontos: nem fikázni akarom a felújítást, örülök, hogy megvalósulnak ezek az elképzelések, de erre a részletre bizony nagyobb figyelmet kellett volna fordítani.
búza 371998 2010. december 18. 10:16
Válasz erre
Azon kívül, hogy a fehér szegély nincs megszakítva úgy mint az eredetin, mi van még elcseszve rajta?
Monox 371997 2010. december 18. 00:07
Válasz erre
DSC_0382
DSC_0382

Ami pedig a MiG-29-es topicban emlegetett 5721-est biszünket illeti:
Nekem elsőre nagyon tetszett a gép, leszámítva a mindegyik gépen elcseszett oldalszámozást, de az idei őszi KapSzo-n a tetején járva bizony riasztó dolgot láttam a festés állapotát illetően. Ha minden így megy tovább, néhány év és a szépen restaurált gép rosszabb állapotban lesz, mint pápán álldogáló néhány azonos típusú társa.
Murmuc 371996 2010. december 12. 16:06
Válasz erre
Monox!
Megpróbáltam kicsit utánajárni a témának TOP GUN stb, de nem igen találtam több infót erről az esetről, mint amit Te is leírtál.
Az biztos hogy az én infóim eddig teljesen tévesek voltak!:(
De a jó pap...:)
Monox 371995 2010. december 12. 15:15
Válasz erre
Murmuc!

Pont fordítva... Sipos: 3537, Gőgös:3931. Gőgös zuhant azonnal.
A halastó mérete kicsinek tűnik a képen láthatóval, a maga 400 méteres hosszával..
Murmuc 371994 2010. december 12. 13:03
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Sikerült mostanra az eddigi hozzászólások alapján teljesen összekeverednem!:)
Amit én tudok a "száraz adatokról":
Sipos Kálmán alezredes, 3931-es Bisz Taszár térségében.
Gőgös Ottó alezredes, 3547-es Bisz Bátai halastó ( É46°08'11'" - K18°46'51")
Javítsatok ki ha tévedek.
búza 371993 2010. december 12. 12:41
Válasz erre
Szia Monox!
A 3931-es számú gép Báta térségében egy löszös domboldalba ferdén csapódott bele. Elkezdték kiásni de újra és újra beomlott, ezért betemették és otthagyták. A föld felett maradt alkatrészeket begyűjtötték, azok a másik gép roncsai mellet voltak a földön. Kb. két hét, egy hónap múlva jártam Taszáron, a 3547 egyik turbina lapátja gyűjteményem része.
Üdv: Búza
Monox 371992 2010. december 12. 10:12
Válasz erre
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele?
Monox 371991 2010. december 12. 10:08
Válasz erre
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól?
Csumakker 371990 2010. december 12. 10:07
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.