/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
f2d 372533 2011. április 19. 20:00
Válasz erre
A fegyverzetet nem értem miért hagyták ki, nagy kár érte.:-(
zoli1989 372532 2011. április 19. 19:35
Válasz erre
Hát ez majd kiderül. Egyékbént szerintem ez az 5ezer környéki ár lenne a reális, mégiscsak 72-es, és még fegyverzet sincs benne.
PETI 372531 2011. április 19. 19:29
Válasz erre
Szia f2d!
Az még nem jelenti azt, hogy annyi is marad... Voltak durván "leárazott" makettek, de bizony ez nem szokott így maradni. Csak két példa: Eastern Express 1:144 Il-96-os 3200,-ért (kb. 6000 szokott lenni), Fly 1:144 Tu-134UBK 3000 pár százért (egyébként 6000 felett tudod megvenni)... A sort lehetne folytatni.
Üdv
f2d 372530 2011. április 19. 19:09
Válasz erre
Köszi mind kettőtöknek. Ez az 5 ezer környéki ár már annyira nem is rossz, mint amikor 10 körül beharangozták.
Szép a PAK-FA:-)
zoli1989 372529 2011. április 19. 18:11
Válasz erre
_IGP1438
_IGP1438

Láttam én is, bele is néztem a dobozba egy pillantás erejéig, elég meggyőző volt (nekem szebbnek tűnt mint a képeken), de akkor már "be voltam vásárolva" :)
HPH-nál amúgy 5200Ft volt. Látszik a fotómon.
mrbaracus 372528 2011. április 19. 17:58
Válasz erre
Szia!

Több helyen is lehetett kapni, 5500-6000 ft között volt az ára, amit első ránézésre látott belőle az ember az meggyőző volt.
f2d 372527 2011. április 19. 16:34
Válasz erre
Szia!

Azt olvastam, hogy a következő magyar matricát is fog tartalmazni, talán a Bis lesz az.

Az új 23-ast nem láttad valamelyik standon?
zoli1989 372526 2011. április 18. 23:03
Válasz erre
Azta!
Mikor én ottvoltam (dél körül kb.) még volt legalább 10-12 doboz.

A legpoénabb az volt, hogy előtte már eléggé bevásároltam...
De még egy maszk miatt benéztem Eduardhoz is, igaz a 21-est is meg akartam nézni. Maszk nem volt, én tovább a 21-eshez.
Megláttam az árát, 798 cseh korona. Mondom ennyiért nem szabad itthagyni. Na be is raktam kiskosárba, mentem kasszához, és "eladónéni" írja egy kis cetlire hogy 6400Ft-ot kér. PFF, én meg néztem egy nagyot azthittem 7980Ft lesz. Vigyorogtam ezerrel.. :)
Azthittem hogy az az ár amit kiírtak rá már a 20%-al csökkentett. Hát tévedtem :)

Egyébként épp nemrég nézegettem át, fotókkal összehasonlítva. Hát nemrossz makett :) Szerintem natúr fém magyart fogok belőle építeni (van magyar csillag és számsorom otthon), bár az egyiptomi is nagyon tetszik ami benne van. Ez lesz a 6. MiG-21-esem, majd valamikor ha elkészül :)
Ja és úgyérzem nem ez az utolsó Eduard Fishbedem...
bocsi kicsit hosszú lett
Vargapeter 372525 2011. április 18. 22:22
Válasz erre
Szerintem az összeset eladták... legalábbis szombaton délután már csak 2 volt nekik... Gyanítom elfogytak azok is a végére! :)
Elektrolakatos 372523 2011. április 18. 21:03
Válasz erre
valamint kijelentette, hogy még visszamegy! :D:D
búza 372521 2011. április 18. 20:36
Válasz erre
Gabi még fél kettőig maradt és centivel lemérte a gépet oda-vissza. Mesélte Móváron.
PETI 372519 2011. április 18. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!

Vajon az Eduard hány 21-est hagyott itt hétvégén Magyarországon? :)
Neo954 372518 2011. április 18. 20:11
Válasz erre
Sziasztok!
Míg megírtam a válasz e-mailt Búzának haladt a topic rendesen. :)

Migi!
Említettem Búzának, hogy múltkor annyi gyantát küldtél mint égen a csillag. :)
Mégegyszer köszönöm!

Köszönöm az információt, segítséget mindenkinek.

Búza!
Köszönöm a felajánlást!

Üdv.:Neo
migi 372517 2011. április 18. 20:00
Válasz erre
Az már rég volt , az is valami kabintető dolog volt ? csütörtök meg szuper volt .Gabi vajon meddig maradt még ?
búza 372516 2011. április 18. 19:48
Válasz erre
Persze! A csütörtöki fotózás, meg a Neo-nak való segítség kapcsán merült fel a neved! Egyébként meg hogyan tudnánk Rólad rosszat mondani!
búza 372515 2011. április 18. 19:45
Válasz erre
48 SAS 2
48 SAS 2

A szélvédő eleje vagy szögletes, vagy kerek.
migi 372514 2011. április 18. 19:43
Válasz erre
Szia Gabi
Remélem csak jókat mondtatok ,mert külömben ...
búza 372513 2011. április 18. 19:40
Válasz erre
Szia Neo!
A Cápetinek tényleg gömbölyű a szélvédő első része. A normál tetőt sem ügy kinyitni, csak óvatosan kell vele bánni. Szép és olcsó, mert neked ingyen van!
Migi!
Hagyjuk a hülyéket, maradjunk magunknál! Voltál emlegetve szombat éjjel Neo-val. Ültünk a bogrács pörkölt mellett és Te is szóba kerültél.
Üdv: Búza
migi 372512 2011. április 18. 19:38
Válasz erre
Szia Tényleg nyitott ,ezt benéztem . azért offolok mert ha csak egy másik kolegának szánom a mondanivalómat , akkor ezt a szabályzat igy kivánja meg .
vlevi 372511 2011. április 18. 19:36
Válasz erre
Cápeti kabinteteje ilyen : picasaweb.google.com/vlevi70/20100807KecskemetiRepulonap
Legalábbis tavaly augusztusban Kecskeméten ilyen volt...
De, hogy mi a gömbölyű és mi nem, azt nem tudom :)
Neo954 372510 2011. április 18. 19:32
Válasz erre
201104183242
201104183242

Szia Migi!

Az OEZ-hez csak nyitott tetőt adtak. :)
Itt egy kép, nekem pont a bisz teteje nem volt benne, de amúgy sem szerettem volna felhasználni, mert nagyon lapos, és eszméletlen vastag az anyaga.
Periszkópom van kicsi is nagy is.
Amúgy miért Off hozzászólást írsz ha mig-21-ről van szó?:D

Üdv.:Neo
Neo954 372508 2011. április 18. 19:07
Válasz erre
Adjon Isten Urak!

Az 1:48-as OEZ Mig-21 Bisz-hez kellene a kabintető, lehetőleg nyitott,bár a vákuumhúzottat könnyű "kinyitni".
A Cápetit csinálom meg, mert van hozzá matrica szettem, azon azthiszem gömbölyű az elülső rész.
Felőlem lehet házi húzott is, csak szép legyen, és occsó. :)

Üdv.:Neo
búza 372505 2011. április 18. 18:17
Válasz erre
Szia Neo!
Az MF-et és a Bisz-t is nyitott tetővel építettem, lehet, hogy nekem van zárt. Nem igérem holnapra a választ, mert mélyre kell ásnom. Ha nem sürgős utánajárok.
Üdv: Búza
Neo954 372504 2011. április 17. 15:31
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Érdeklődnék, nincs-e valakinek Bisz-hez vákuum kabinteteje 1:48-ban!

Üdv.:Neo
szezsolt 372503 2011. április 15. 11:38
Válasz erre
Igazad van! Nem néztem még a térképét.
Rumcájsz_52 372502 2011. április 15. 11:28
Válasz erre
Szia szezsolt
Ha Josip azt hallja, hogy a falujától (Slunj) pár km-re lezuhant egy repülőgép, és kibiciklizik megbámulni a roncsot, nyilván azt mondja, hogy Slunj közelében láthatók a maradványok. Ha Todor Saborsko-ban hall erről, bepattan a terepjárójába és ő is kihajt megcsodálni a roncsokat, nyilván arról mesél mindenkinek, hogy a relikviák Saborsko közelében hevernek a szántásban. A lényeg: a két falu egymástól légvonalban alig 20 km-re van, tehát egy kicsit mindkettőnek igaza lehet.
Üdv R.
szezsolt 372501 2011. április 15. 09:35
Válasz erre
DSC00009_R
DSC00009_R
c89f1048
c89f1048

A képen a gép fénykorában, illetve a kabintető a katapultálás után.

Én azt olvastam valahol, hogy Slunj mellett zuhant le. 
Monox 372500 2011. április 15. 08:19
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat, bár nyilvánvaló, hogy ilyen "kompozícióban" akkor sem állítanának ki két repülőgépet, ha esetleg több helyről is származik, de pont ez kavart be, hogy a gép saját törzs-hátsórészének alsó része a rossz helyen, rossz irányba áll. A képeket nézve most is furcsállom, hogy ez a rész csak úgy kiszakadt a helyéből és ehhez mérten ennyire felismerhető maradt. Látva a másik oldalt is, valóban elég furcsán van összeállítva a géproncs.
Wrecker 372499 2011. április 13. 23:36
Válasz erre
326473745_iBtaA-L
326473745_iBtaA-L
326473820_34yDZ-L
326473820_34yDZ-L
326473897_NCwRc-L
326473897_NCwRc-L
326473954_opDP6-L
326473954_opDP6-L
4865550853_9c6a4000a8_b
4865550853_9c6a4000a8_b
4866173350_fed0d077aa_b
4866173350_fed0d077aa_b
4970922335_5e8c1dece2_b
4970922335_5e8c1dece2_b

Egy kis történelem, remélem pontos adatokkal.

Ez a Mig-21 Bisz (17130) Zeljava légibázison állomásozó 117. Vadászrepülők Ezred gépe volt.
A gépet a horvát légvédelem lötte le 1991.10.06.-án Saborsko falu közelében.
A pilóta katapultált.

A roncs Karlovacnál van kiállítva Horvátországban.

GPS koordináták: 45° 27' 46.21" N 15° 34' 1.75" E
Rumcájsz_52 372498 2011. április 13. 23:13
Válasz erre
Szia Monox
Ez egy darab gépnek a roncsa, ill. annak is csak egy része. Függőleges vezérsík, bal szárnyvég, és ami a "szakszerűtlen összeállítás" miatt csalóka képet mutat, a baloldali törzsdarab fordítva, repiránnyal ellentétesen és hossztengely körül 180 fokkal elfordítva látható. A négyszögletes zöld műanyagfelület az MRP-56P markervevő antennája, ami a valóságban a törzs-hátsórész alján, jobboldalt van elhelyezve, halványan látszik mellette a pótvezérsík maradványa is, aminek ugye lefelé kellene állni.
Üdv R.
Monox 372497 2011. április 13. 22:09
Válasz erre
17130_mig21
17130_mig21

Hülye kérdés de: Ezen a fotón hány repülőgép roncs látható? A mementó közszemlére van bocsájtva a plitvicei tavak környékén, horvátországban.
zoli1989 372496 2011. április 9. 20:53
Válasz erre
Hát, így sikerült megfogalmazni :)
A-3 372495 2011. április 9. 20:36
Válasz erre
zoli1989 372494 2011. április 8. 23:15
Válasz erre
Ha úgy alakul, és neadjisten Tökölön lesz az első felszállás, ki lehetne itt írni esetleg hogy mikor lesz? Így akit érdekel, kerítés mellől is tudná fotózni.
Surda 372493 2011. április 8. 23:10
Válasz erre
Sziasztok!
Pinkó egykori és újbóli kollégám naprakészen tájékoztat a tököli eseményekről.
Sajnos, kecskeméti lévén nehezen jutok el Tökölre.
Elektrolakatos 372492 2011. április 8. 22:47
Válasz erre
Jani!

Erről szeretnék értesítést kapni, és egyeztetni fotózást ha lehetséges!

Elektro
Figaro 372491 2011. április 8. 22:28
Válasz erre
Szia Neo!

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni azt a festéket.

Figaro
A-3 372490 2011. április 8. 21:58
Válasz erre
Mig-es és Tréner-es teendőim miatt csakis hétvégén lenne alkalmas a találkozás és ezért elnézésedet kérem.
Tegnap voltak kint a hatóságtól és úgy néz ki, hogy "azonos hangszeren játszunk". Tehát ha mindenki elvégzi mihamarabb a reá hárúló feladatokat akkor a madárka nemegészen egyhónapon belül repülni fog. Garantáltan!
Üdv!
A-3.
búza 372489 2011. április 8. 21:03
Válasz erre
Szia A3!
Nekem lenne! Jövő hét csütörtökön pl., a Kossuth-os fotózás után!
Üdv: Búza
búza 372488 2011. április 8. 20:59
Válasz erre
Szia Surda!
Megkeresnél emilen a buzasgkukachdsnetponthu-n? Lennének kérdéseim és szerintem közös ismerőseink is. Novák Lajos biztosan az, de szerintem biztosan van még néhány,(Borek-Hajdú-Kovács)aki az eget karcolta anno!
Üdv: Búza
A-3 372487 2011. április 8. 19:42
Válasz erre
T Surda! Nincs kedved egyszer ellátogatni Tökölre?
Surda 372486 2011. április 8. 10:58
Válasz erre
Megnéztem: 2009. novemberi levelezésekben vetődött fel a lenti kérdés Nyugger, Monox és Búza olvtársak között.
Surda 372485 2011. április 8. 10:54
Válasz erre
Kedves Monox!
Most találtam ezt a fórumot, és visszaolvasgatva valahol 2009-ben vetődött fel a kérdés, hogy a PF-eket hogyan adták el és hogyan vitték ki USA-ba.
A két gépet, amelyeket először eladtak, valóban Kecskeméten nézte meg a vevő, ezért Taszárról átrepültünk velük Kecsóra, de a vevő nem repült vele, csak mi ketten (a jelenlegi Légierő parancsnok Pintér Zolival). A vevő meg is lepődött, amikor a gépeket átnézve észrevette, hogy csöpög a keró az alján, akkor tudta meg, hogy a tartályokat feltöltötték és repülni is fognak a gépei. Miután leszálltunk a géppár műrepülésről a reptér fölül, nagyon meghatódott. A gépeket ezután csomagoláshoz szétszedték a KÖRÜ-ben, és Angliáig kamionon, onnan hajóval vitték ki, majd oda kihívtak két magyar szakembert (az egyik Novák Lajos volt), akik újból repülőképessé összeszerelték. Arra sajnos nem emlékszem, hogy melyik két oldlszám volt, de ennek is utánanézhetek a hajózókönyvemben, mert olyan sokat a PF-ekkel Kecsón nem repültem, hogy ne találnám meg, és akkor legalább az enyémnek az oldalszáma és pontos dátuma biztosan meglehet.
Üdv.
Neo954 372484 2011. április 7. 22:36
Válasz erre
Szia Figaro!
Én a Humbrol metal cote 27001 polírozható alu festékkel festettem le, szerintem elég élethű az a szín.
Üdv.:Neo
Figaro 372483 2011. április 7. 20:52
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar MIG-21 F-13 törzs festéséhez melyik festék a jobb
Humbrol 11 ezüst, Humbrol 56 Alumínium
vagy Humbrol metál polírozható alumínium?

Figaro
Neo954 372482 2011. április 7. 10:48
Válasz erre
Szia Petya!
Elküldtem mindent cakli-pakli, ha nem érne oda írj!
Üdv.:Neo
Petya 372481 2011. április 7. 10:13
Válasz erre
Szia NEO!

HA megkérhetlek, elküldenéd nekem is azt a PDF-et ami az MF műszaki dokumentációja?
a címem: horopetya@gmail.com
köszi
Üdv.Petya
romeo 372480 2011. április 5. 23:06
Válasz erre
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (5)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (5)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (6)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (6)
RAF Fairford Airport, Fairford, England-
RAF Fairford Airport, Fairford, England-
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (1)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (1)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (2)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (2)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (3)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (3)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (4)
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (4)
Spangdahlem Germany
Spangdahlem Germany
Spangdahlem Air Base
Spangdahlem Air Base

Üdv!
Neo954 372479 2011. április 5. 19:59
Válasz erre
Szia Airmax!
Elküldtem a pf-pfm kezelési könyvét, illetve találtam egy pdf-et ami meg mf. :)
Üdv.:Neo
Airmax 372478 2011. április 5. 18:53
Válasz erre
Szia Neo!

Megköszönném.Esetleg ha az MF vagy Bis verzióról is lenne valami azért külön hálás lennék.

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.